Ojeté elektromobily jsou v kurzu, AAA AUTO letos očekává další nárůst prodejů

Rozvoj elektromobility a větší zájem veřejnosti o alternativní paliva se projevuje i v obchodu s ojetinami.

Ojetý elektromobil Nissan Leaf v bazaru sauto.cz. Cena 318 230 Kč vč. DPH s možností odpočtu, rok výroby 2011.
foto: sauto.cz

Síť autocenter AAA AUTO, provozovaná skupinou AURES Holdings, za loňský rok zaznamenala celkový nárůst prodejů vozů s alternativním pohonem o 24 %, například kategorie elektromobilů pak rostla o 163 %. Na ekologické vozy se nyní v rámci Aures Holdings zaměřuje služba Mototechna EcoDrive, která v průběhu roku nabídne až 300 vozů.

„Změna vnímání elektromobility je u zákazníků jasně patrná. Podpora čisté mobility ze strany měst v podobě parkování zdarma pro elektromobily a hybridy motivuje ke koupi více řidičů než dříve, dotační programy pro firmy pak alternativní pohony dělají ještě atraktivnější,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

V roce 2018 AAA AUTO v Čechách prodalo 101 hybridů nebo elektromobilů, přitom v předchozím roce to bylo o 40 % méně. Ve dvou měsících letošního roku si nového majitele našlo 28 vozů tohoto typu, což ve srovnání se stejným obdobím loni znamená nárůst o více než 200 %.

Nejoblíbenějšími hybridy v Česku loni byla trojice Toyota Yaris, Auris a RAV4, v rámci všech evropských poboček se pak přidal i model Prius. Mezi elektromobily nejvíce zaujal Nissan Leaf, BMW i3 nebo VW e-Golf. Zákazníci si pak v AAA AUTO pořídili i takové vozy, jako Tesla Model S nebo Fisker Karma.

Tradičně největší zájem z ojetých vozů na alternativní paliva loni v Česku vzbudily vozy na LPG, které však zvolna ustupují vozům na CNG. „Tento trend pozorujeme už několik let, zároveň jsou pak zákazníci CNG věrní a při pořízení nového vozu volí znovu tento typ pohonu,“ říká Vaněček.

U vozů na loni vzrostl prodej o 75 %, zatímco kategorie aut na LPG zaznamenala 5% propad. I přesto mezi prodeji aut na alternativní paliva nadále tvořila většinu. Alternativní pohony již tvoří přibližně 2,5 % ze všech prodaných vozů skupinou Aures Holdings.

Nejoblíbenějšími ojetými vozy na v Česku loni byly Škody Octavia a Fabia, následované Hyundai i30, Dacií Duster a Hyundai ix20. Vozům na zemní plyn pak také vévodila Škoda Octavia, následovaly ji však VW Golf, Passat a Touran. Top 5 pak uzavíral Fiat Doblo.

Od roku 2014 AAA AUTO v Česku prodalo 4755 vozů s alternativním pohonem, z čehož přes 85 % tvoří vozy na LPG. Ve středoevropském regionu se pak ve stejném období celkem prodalo 8024 vozů na alternativní paliva, z toho 90 % na LPG.

Od roku 2014 si také zákazníci z AAA AUTO v Česku odvezli 281 hybridů a elektromobilů. V rámci celého středoevropského regionu se pak jednalo o 368 ojetých hybridů a elektromobilů, jejichž nabídka začíná pomalu růst.

tisková zpráva

28 Comments on “Ojeté elektromobily jsou v kurzu, AAA AUTO letos očekává další nárůst prodejů”

    1. To není úplně pravda…, těch pár modelů co mají v AAA
      To není úplně pravda…, těch pár modelů co mají v AAA jsou celkem za solidní peníz. V elektromobilech je budoucnost a je to něco relativně nového, možná proto se Vám to zdá drahé. Já osobně nákup zvažuji a když se pro něj rozhodnu, alespoň vím do jakého autobazaru jít 🙂

  1. Nevím, zda zrovna AAA auto jsou odborníci na ojeté
    Nevím, zda zrovna AAA auto jsou odborníci na ojeté elektromobily, ale spíše bych věřil lidem, co v nich denně jezdí, a kteří jsou schopni a ochotni dovézt slušné ojetiny odjinud z Evropy za solidní ceny. Ostatně v Ostravě na i-Mobilitě máme zrovna pána, co přivezl Teslu Model S 85 s cenou pod milion, 2 Nissany Leafy a 1 VW eGolf. Včetně zimních pneu. Všechny je možné zkusit řídit a rozhodnout se, zda si je koupit až do soboty 16.3.2019 včetně. Jsou na prodej.

    1. Jednou jsem zkusil koupit auto od rádoby překupníka a auta
      Jednou jsem zkusil koupit auto od rádoby překupníka a auta mi bylo zabaveno, jelikož na něj byla exekuce, takže děkuji, ale podobné soukromníky už nikdy víc. Teď mám auto z Áček a mám alespoň jistotu, že o něj nemůžu přijít, jelikož Áčka jako jediná auta vykupují a přepisují na sebe, což je obrovská výhoda!

        1. Z Cebia se nedozvíte jestli na majitele auta je vedená
          Z Cebia se nedozvíte jestli na majitele auta je vedená exekuce. To musíte na poštu a zaplatit pár korun, jenomže o tom ví strašně málo lidí. Osobně mám taky auto z Áček a mám klid. Chovali se ke mě slušně a cenově ta auta taky nevycházejí špatně. Hlavně, když mají pořád nějaké akce 🙂

  2. Zkusenost kolegyne:
    – pokud se rozhodnete prodat svuj vuz

    Zkusenost kolegyne:
    – pokud se rozhodnete prodat svuj vuz Ackum, nikdy neberte s sebou original velkeho TP, ale kopii!

    duvod? kolegyne prisla do Acek prodat svuj ojety vuz s kopii velkeho TP (poucena uz od jineho kolegy) s tim, ze Ackari ji zabavili TP a sdelili ji, ze az podepise smlouvu, kde jim da sve auto za 50% nabizene ceny, tak ji technicak vrati, jelikoz vedela, ze jde jen o kopii, zvedla se a rovnou odesla

      1. Do Áček jsem dával starší auto, které jsem potřeboval
        Do Áček jsem dával starší auto, které jsem potřeboval rychle prodat. A jestli za něj dostanu 50 nebo 60 tisíc, nehrálo roli.

        Ale když jsem pak prodával auto zachovalé, 5 let staré, tak jsem ho hodil na tipcars (tuším za 500 poplatek) a do dvou týdnů se prodalo za cenu asi o čtvrtinu vyšší než zněla nabídlka v Áčkách, po telefonu, takže bůh ví kolik by nakonec dali.

        1. 2x jsem přes ně prodával, dvakrát zkoušeli všechno
          2x jsem přes ně prodával, dvakrát zkoušeli všechno možné, 2x jsem odešel s cenou, kterou jsem chtěl a prodaným autem. Jen na to prostě mají školení a je docela legrace, zkoušet co je všechno naučili. Beru to jako zážitek.

            1. Jdete tam s jasnou představou a vědomím, o čem ta hra
              Jdete tam s jasnou představou a vědomím, o čem ta hra bude. Pak se u nich v čekárně koukáte na televizi, čtete si časopisy, jednou za 20-30 minut dojde borec s nabídkou poloviční, pak 3/4, pak 2/3 požadované ceny….. Pak to jako konzultujete s manželkou, pak několikrát navrhnete odchod, že to s nimi nemá cenu, pak oni že více nedají, pak že to pro mně zkusí, že jsem jim sympatický, že asi mám zlou ženu když nemohu jít níže, prostě spousta opiček a triků, zábava. Pak oni nosí ukazovat smlouvy schválené šéfem s nižší sumou, pak operují rychlostí přepisu, pak nabízejí hotovost hned, prostě musíte mít dost času a bavit se tím. Nakonec děláte zlého, odcházíte opravdu, požadujete vydat auto a klíče, které mezitím prohlíželi jejich technici, nakonec jedou s Vámi za ženou podepsat plnou moc, berou ji na poštu k ověření a předávají obálku s hotovostí do ruky. 6 hodin tvrdé dřiny 🙂
              P.S. A oslovili mne sami, protože jsem auto předtím poctivě nafotil a dal na sauto.cz. Volaly 4 bazary, áčka byla nejrychlejší a schůzku navrhli ihned. Auto prodáno od uveřejnění inzerátu do 18 hodin.

    1. Také AAA moc nemusím ,ale toto co píšete musí být
      Také AAA moc nemusím ,ale toto co píšete musí být totální nesmysl. Jednak by asi kopii TP poznali.
      A i když by Vám chtěli zadržet TP tak přece o nic nejde, klidně bych ho tam nechal, protože Vám za stovku udělají na úřadě duplikát. A čemu by jim TP od vozu byl? U nás TP, když máte auto přihlášené nezmamená vůbec nic, protože evidence je na úřadě. To je stejné jako by jste nechtěl dát z ruky vypis z katastru s tím , že by Vám pak někdo mohl vzít dům.

    2. Co je to za nesmysl. Copak oni jsou tak blbí, že nepoznají
      Co je to za nesmysl. Copak oni jsou tak blbí, že nepoznají originál TP od kopie?
      Jsou ale tak drzí, že vás nechtějí pustit z prostoru za závorou, což je omezování osobní svobody.
      Mají mnohem horší praktiky hlavně na reklamačním oddělení.

  3. Mě spíš zaráží, že se ještě najde hlupák, který si
    Mě spíš zaráží, že se ještě najde hlupák, který si koupí auto v AAA. Sám jsem tam koupil auto někdy v 90tých letech a po zkušenosti nikdy více. Snad každý člověk v čr zná někoho, koho v áčkách sprostě oškubali a přesto tam lidi nakupují.

  4. nj redakce zas písála… ale LPG ani zvolna NEustupují
    nj redakce zas písála… ale LPG ani zvolna NEustupují vozům na CNG ;))) ni nápad, prodeje áček nezahrnují přestavby LPG a je to tudíž PíáR zavádějící soudluzi 😉

    Vozů LPG jezdí v čr přes 200.000 zato CNG 10x méně 23.000 😉 a ještě k tomu převážně flotilově ve firmách nazdar ;))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    1. Samozřejmě že prodeje, resp. přestavby vozů na LPG jdou
      Samozřejmě že prodeje, resp. přestavby vozů na LPG jdou dolů, protože od dob rošíření přímého vstřikování je motorů co se dají předělat na LPG a zároveň ho snáší jako šafránu.
      Přímý vstřik nemá cenu předělávat, musí se přivstřikovat benzín, aby to vydrželi benzínové vstřikovače a úspora nákladu pak mizí v nenávratnu.
      Vstřikování kapalného LPG v kombinací s přímým vstřikem je drahé a především kvalita českého LPG ničí čerpadla, jak na bežícím pásu.
      Proto se dá říct, že auta na LPG víceméně dožívají.

      Tohle jsou motory, co jdou předělat, ale část z nich skončila už mezi lety 2013-2015.
      1) FCA 1,2 51kw; 1,4 57 kw; 1,4T 88-103 kw; 2,4 129-137 kw; 3,6 v6 208+kw; HEMI V8 270+ kw
      2) Opel (GM) 1,4T 85 a 103 kw; 1,8 104kw; 1,6 91kw (RIP 2013); Vortec V8 300+ kw
      3 ?) Kia 1,0 cvvt 51kw; 1,4cvvt 73kw
      4 ?) Subaru 2,5i 123-129kw
      5) Renault (Dacia) 1,2 53kw; 1,6 75kw; 2,0t 125-162kw (RIP 2015)
      6) VW 1,4mpi 63kw; 1,6 mpi 75kw

      Ty s otazníkem za číslem mají i tak problém s měkčími ventilovými sedly a klidně už po 100kkm se mohou objevit zaklepaná ventilová sedla a podpálené ventily.

      CNG aut taky není zrovna moc, a třeba škodovka představila použitelnou CNG Octavii teprve loni, tu verzi předtím s tou pidi nádrží nepočítám. Nemluvě o tom, že všichni výrobci cpou CNG akorát do nejslabších motorů, takže to pak nejede.

      Takže prostě tak, kdo chce dnes šetřit na palivu a chce nové auto musí jít do CNG nebo lépe do hybridů, PlugIn hybridů nebo elektromobilu.
      Ale kvůli vyšší pořizovací ceně je potřeba spočítat si návratnost.

      1. Mazda 6 MZR 1.8i a 2.5i
        Mazda CX-7/9 3.7i
        Mondeo/Focus/Fusion

        Mazda 6 MZR 1.8i a 2.5i
        Mazda CX-7/9 3.7i
        Mondeo/Focus/Fusion 1.8 a 2.0i Duratec, 1.6 Ti-VCT

        Někde se psalo, že nový Levorg by mohl mít 2.0 110kW s nepřímým vstřikem (to by byl asi jediný důvod, proč si koupit auto se super podvozkem bez motoru), ale pochybuji, Subaru už používá v jiných modelech dvoulitry s přímým.

        Bez ohledu na tvrdost či netvrdost sedel ventilů, u všech přestaveb na LPG vždy používat přetlakové (nikoliv podtlakové, které v zátěži nemaže) přimazávání! Ostatně to by měly mít povinně všechny benzinové přímovstřikové motory (než se zakarbonují), ale nikdo si netroufne nabídnout auto, kam se musí nalévat ještě další druh maziva…

Napsat komentář