Mitsubishi Electric investuje v Česku čtvrtmiliardu do nové továny na komponenty pro elektrická auta

Ve Slaném se uskutečnilo slavnostní zahájení výstavby nové výrobní haly společnosti Mitsubishi Electric Automotive Česká republika (MEAC).

Mitsubishi novým závodem podpoří expanzi výroby komponentů využívaných v elektrických a hybridních vozech v Evropě
foto: Mitsubishi

Slavnostní výkop se uskutečnil za účasti Isao Iguchiho, senior vice-prezidenta společnosti MELCO a prezidenta společnosti AEG & CEO a prezidenta společnosti MEAC, pana Shigeru Shiroyama a dalších vážených hostů včetně Japonského velvyslance v České republice.

Nová továrna umožní firmě MEAC zvýšit objem výroby systémů pro elektrické vozy, především klíčového integrovaného startéru generátoru (dále ISG) pro 48 V mild-hybridní vozy. Do budoucna se totiž u těchto vozů očekává rapidní nárůst poptávky.

Díky inovativnímu designu ISG výrazně snižuje emise, má vyšší účinnost, umožňuje výrobu lehčích motorů a jejich tichý start.Výstavba výrobní haly přinese významnou investici ve výši okolo dvou miliard korun do automobilového průmyslu.

Společnost Mitsubishi Electric rozšiřuje své evropské podnikání vývojem portfolia pokročilých automobilových součástek. Využívá při tom maximálně své know-how v oblasti automobilového průmyslu. Jde především o produkty z oblasti elektroniky, autonomního řízení vozidel a motorů s vysokou hustotou vinutí.

tisková zpráva

14 Comments on “Mitsubishi Electric investuje v Česku čtvrtmiliardu do nové továny na komponenty pro elektrická auta”

        1. To není neperspektivní, minimálně 15 let to bude
          To není neperspektivní, minimálně 15 let to bude potřebovat minimálně 1/3 nových automobilů. A pak se to dá i poměrně snadno předalat na výrobu nějakých jiných generátorů elektřiny.
          Daleko větší problém té továrny je, že cizí japonská korporace dosla speciální státní dotace a úlevy z daní, a bude díky tomu asi přetahovat výzkumníky a dělníky sousední daně platící Českému státu a jeho neschopným byrokratům továrně Linet, která je českou špičkou, jenž se vypracovala od začátku sama na jednoho z předních světových výrobců zdravotnických postelí.

          1. Myslím, že už loni vyrovnaly prodeje elektromobilů prodeje
            Myslím, že už loni vyrovnaly prodeje elektromobilů prodeje hybridů, takže trend je jasný a za 15 let už má dost států připravený zákaz prodejů spalováků úplně, takže nějaká 1/3 je naprosto vyloučená.
            V hybridech jede ve velkém zatím jenom Toyota a jak dlouho jí trvalo dostat se s nimi nad 10 % produkce – 15 let nebo dokonce víc? Neřekl bych, že VW group či někdo jiný to stihne už třeba za 3-5 let a i kdyby, tak tu budeme mít nejlevnější Fabii za 500 tisíc a to už opravdu nebude mít nikdo důvod nejít do čistého BEV.

        2. podla mna z pohladu dalsich 10 rokov to je perspektivne. Mild
          podla mna z pohladu dalsich 10 rokov to je perspektivne. Mild hybrid je pomerne lacne riesenie a uspori medzi 10 – 25 % paliva v meste.
          https: //en.wikipedia.org/wiki/Mild_hybrid
          Pomocka na splnenie noriem CO2 emisii.

          A potom ked to uz nebude zaujimave, bude lahke zacat vyrabat elektromotory pre EV.

Napsat komentář