Tesla chystá softwarový update pro Model 3, který zvýší dojezd i max. rychlost

Ráno se probudit a přijít k lepšímu autu, než které jste včera doma zaparkovali? Pro většinu sen, pro majitele elektromobilů Tesla a aktuálně i Tesla Model 3 skutečnost.

Elektromobil Tesla Model 3 u nabíjecí stanice
foto: InsideEVs

Podle informací magazínu Teslarati připravuje Tesla už na tento měsíc softwarový update pro elektromobily Tesla Model 3. Svěřil se s tím aktuálně Elon Musk na svém Twitteru.

Update firmwaru podle něj zvýší výkon aut o ~5 % a max. rychlost o 10 km/h. Tesla Model 3 Long Range s pohonem zadních kol díky tomu také navýší svůj dojezd o 24 km na 523 km. Zlepšení se ale dočká i verze Mid Range a Long Range Dual Motor.

Podle propočtů nadšence George Bowera se tak potvrzuje, že využitelná kapacita baterie elektromobilu Tesla Model 3 Long Range se blíží 80 kWh při energetické hustotě článků 258 Wh/kg.

146 Comments on “Tesla chystá softwarový update pro Model 3, který zvýší dojezd i max. rychlost”

  1. Jak je to s těma updatama z pohledu legislativy?
    Řekněme

    Jak je to s těma updatama z pohledu legislativy?
    Řekněme koupím si Teslu s maximální rychlostí 202 km/h a tato rychlost mi bude zapsána do techničáku a dle této rychlosti jsou obuty pneumatiky ( rychl index H). Přijde update a zvedne mi to rychlost na 215 km/h. Jak je to z pohledu legislativy? Podle norem bych měl aspoň částečně dohomologovat vozidlo a to jak z pohledu maximální rychlosti, tak obutí, protože nově budu potřebovat rychlostní index V. Při nehodě, ano nejel jsem to rychlostí, ale vozidlo neodpovídá schválenému typu, takže pojišťovna může krátit. Nevíte někdo, jak je tohle ošetřeno?

    1. Neodpovím, ale pár postřehů:
      – Maximální rychlost v

      Neodpovím, ale pár postřehů:
      – Maximální rychlost v techničáku málokdy souhlasí se skutečnou. Já mám v techničáku 195, ale reálně je na 185 omezovač.
      – Spousta lidí to má i opačně – v techničáku menší rychlost, než jakou to jede ve skutečnosti.
      – Třeba škodovka auta půjčovaná novinářům upravuje a mají výrazně vyšší výkon a maximální rychlost, byť homologace a techničák jsou jiné.
      – Pneumatiky nemusí mít stejný nebo vyšší rychlostní index, lze použít nižší, ale tato informace musí být viditelně v zorném poli řidiče 🙂
      – V americe se toto vůbec neřeší.

      Osobně bych si tipl, že v Evropě mají buď v techničáku rezervu, nebo se to Evropy prostě týkat nebude.

        1. To právě není, jednak čipnutí je individuální úprava,
          To právě není, jednak čipnutí je individuální úprava, update od Tesly je záplata výrobce, druhak při lámání chleba za čipnutí nese odpovědnost majitel, kdo ponese odpovědnost za tohle v přípání lámání chleba a jak se k tomu výrobce postaví? To, že je tam update je veřejné tajemstí – tedy řidič Tesly nešťastnou náhodou způsobů škodu v řádu desítek milionů korun (a k takové škodě může dneska snadno dojít i bez újmy na zdraví a životech) – pojišťovna samozřejmě bude vědět, že Tesla má tento rozpor v papírech a odmítne plnit v plném rozsahu a na tomto se bude točit – ano vozidlo v dobrém stavu atd, ale formální rozpor a právo a sprvedlnost jsou rozdílné věci. Bude plnit řidič, nebo Tesla přijme odpovědnost? Velice snadno se může stát, že řidič bude muset plnit, protože provozoval auto v rozporu s homologací a pokud se z toho bude chtít dostat, že to byl firemní update atd…tak ho minimálně čekají dlouhé a nepříjemné soudy

      1. K těm pneumatikám – co vím, ta to, co píšete je povoleno
        K těm pneumatikám – co vím, ta to, co píšete je povoleno jen pro zimní pláště, pro letní musí být index odpovídající max rychlosti. Takže pozor při případných kontrolách – zvláště u našich jižních sousedů

  2. Snad potvrzeno. Z updatu. Pokud je to pravda tak je to
    Snad potvrzeno. Z updatu. Pokud je to pravda tak je to bomba!

    Your Model 3 is now able to charge at V3 Superchargers at up to 250 kW peak rates. Supercharger stations with V3 hardware are designed to enable any owner to charge at the full power their battery can take – no more splitting power with another vehicle connected to your cabinet. This combination of higher peak power and dedicated vehicle power allocation across the site enables you to charge in half the time.

    Also, when you navigate to a Supercharger, your car will condition its battery during the drive, so it can charge faster.

    Co vy na to?

    1. Jj a TM3 max. nabijeci rychlost bude v updatu zvednuta na
      Jj a TM3 max. nabijeci rychlost bude v updatu zvednuta na 250kW. Etron nez se rozhoupal a zacne prodavat tak jejich super rychle nabijeni uz bude jen k smichu 😀 Prdel toto. No nekup to.
      Jo a taky mimochodem u vsech stavajicich V2 superxhargeru zvednou vykon na 145kW. Takovy detail.

      1. Hlavně že v EU těch V3 je nepočítaně 🙂
        Ve středu

        Hlavně že v EU těch V3 je nepočítaně 🙂

        Ve středu spustili první V3 v USA a jeho odpověď na výkon není už tak jednoznačná „he did mention last year that the next-generation chargers will have a power output between 200-250 kW“

        To by VW mohli napsat, že než se Musk rozhoupal k V3,tak my stavíme V4 (350 kW).

                1. Pokud nejezdite dlouhe trasy tak mate pravdu. Na ty delsi,
                  Pokud nejezdite dlouhe trasy tak mate pravdu. Na ty delsi, nekolikasetkilometrove se ten vysoky vykon hodi. Ale nejen na ne. Take je to dobre proto ze se na SCH muze vystridat za stejnou dobu vic aut.

                2. Chapu, lidem s iOnem to staci zrovna tak
                  Chapu, lidem s iOnem to staci zrovna tak

                3. to je sranda, on I-Pace může používat max jako ION, a to
                  to je sranda, on I-Pace může používat max jako ION, a to se vyplatí, tomu říkám chytrost 😀

                4. I-Pace na 50kW???? Tak pro blbečky asi dobrý, pro ostatní
                  I-Pace na 50kW???? Tak pro blbečky asi dobrý, pro ostatní je to vtip 😀 😀 😀
                  Dát takový peníze za nabíjení 50kW, to už musí být značný nedostatek inteligence 🙂

                5. Chovej se slušně a ne jak dobytek.
                  Chovej se slušně a ne jak dobytek.

                6. Díky předsedo, že ses nás zastal.
                  Díky předsedo, že ses nás zastal.

                7. myslíš blbečků, co si kupují drahá auta, která není
                  myslíš blbečků, co si kupují drahá auta, která není kde nabíjet, takže je používají jako mini vozítka jen po městě či jen pro blízké okolí, protože se v podstatě dají nabíjet jen doma, tedy pokud nechceš venku nabíjet několik hodin? 🙂

                8. od tebe je to pochvala, děkuji 🙂
                  od tebe je to pochvala, děkuji 🙂

        1. Doslova dnes parametry SCH V3 odhalili. To jako cekas ze jich
          Doslova dnes parametry SCH V3 odhalili. To jako cekas ze jich tu budou stovky za par hodin nebo co za matros to hulis? Vykon je jasna vec, precti si to na blogu tesly. 250kW peak, nesdileny vykon mezi nabijeckama narozdil od V2. Za 5 minu dobijes 120km dojezdu( takze defakto dojezd tveho iPace:)
          Kezby VW tvrdil ze zacinaji stavet cokoliv klidne i 50kW nabijecky 🙂
          Ona hlavne Tesla stavi nabijecky s parametrama ktere dokazou jeji auta vyuzit. Narozdil od ostatnich kteri se ohani kolem sebe 350kW ale mezitim cokoliv co od nich muzes koupit je EV s max 50kW nabijecim vykonem. To je tak kdyz jeden jen zvani a druhy meni svet.

                1. No vidis, skoda ze tam nedavali 10kWh baterii, to by ted mohli
                  No vidis, skoda ze tam nedavali 10kWh baterii, to by ted mohli machrovat ze nabiji 25kW, zatimco blba tesla jen 120kW 😀 Prober se troubo.

          1. Dalkova svetla funguji, ale provozuji je pouze v manualnim
            Dalkova svetla funguji, ale provozuji je pouze v manualnim rezimu. Automaticka dalkova svetla jsou nepouzitelna. Jakmile jede nekdo kousek dal predemnou tak mu to tam Tesla pali do zrcatek.
            Nereaguji na svetla kamionu na kabine, ktery se vynoruje proti vam z poza horizontu a hrozne dlouho jim trva nez se rozsviti po tom co proti vam nekdo jel a minul vas, takze oslneni jedete nejakou vterinu nebo dve uplne na slepo.
            Mymochodem v nedeli jsme jeli asi 50km s Leafem a zkusili take pustit automaticke dalkove svetla. Za celou dobu jsem nemel ani jednou tik je vypnout, reagovali perfektne.
            Rikal jsem si uz je v Tesle nepouzivam dlouho, prosla spousta updatu, treba uz je vylepsili. Tak jsem si je vcera vecer pustil. Vydrzel jsem to asi pet kilometru nez jsem je tu automatiku zase vypnul.

            Mimochodem sterace pouzivam uz nejakou dobu taky v rezimu cyklovace. S temi jsem mel trpelivost vetsi, vydrzel jsem je pouzivat asi pul roku nez mi ruply nervy a vyhodnotil jsem, ze bude lepsi je ovladat rucne nebo jen cyklovat. To funguje v Leafu (a vlastne v kazdem aute, ktere jsem vlastnil od roku 2096) lepe.

            Nicmene po zkusenostech s Leafem v provozu se mi tyhle “drobne” nedokonalosti zase o neco lepe snasi, protoze co se tyka pohonu a nabijeni tak v tom utekla Tesla vsem o milove kroky, a na tom ve vysledku zalezi.

            1. Netuším jak Tesla někomu technologicky utekla, ale dát do
              Netuším jak Tesla někomu technologicky utekla, ale dát do auta velkou baterií a výkonné motory umí i parta lidí na Ukrajině. Kdyby do Leafu dali 80 kWh chlazenou baterií, tak neřeknete ani popel a budete si auto chválit nade vše.

              1. Jenze nedali a chlazeni baterie pro jistotu take neudelali. A
                Jenze nedali a chlazeni baterie pro jistotu take neudelali. A hlavne, kdyz ten prtavej Leaf zere skoro jako Tesla S, tak asi bude jeste nekde nejaka chybka. Tohle fakt neni jen o kapacite baterky.

                A mimochodem psal jsem, ze ty problemy byli jen jednim z duvodu pro zruseni rezervaci.
                V dobe kdy jsem je rezervoval nebylo na trhu nic elektrickeho co by splnovalo nase pozadavky. Dnes uz nastesti pro nase ucely je z ceho vybirat i s tim, ze servis budeme mit v nasem meste, a nebude to sedan, ktery pro nase potreby neni nejvohdnejsi.

                1. Kufr chapu, pokud chces vozit objemejsi veci tak TM3 neni
                  Kufr chapu, pokud chces vozit objemejsi veci tak TM3 neni ideal. Nicmene servis bude v Praze a TM3 neni Xko, ktere jak sam Musk priznal prepiskly s feturkama a sype se furt. TM3 je masovka, ktere se Tesle nemuze moc sypat jinak by nestihali, a zatim nevypada ze by s ni meli lidi problemy. Taky vetsina “vychytavek” co ma napr. Xko v TM3 nejsou. Ony ty ostatni EV taky nebudou bezporuchove a budou tam zase jine veci, ktere clovek na Tesle bere jako samozrejmost a tam nebudou. Ale chapu, ze pokud to chces pro zamestnance tak oni budou spokojeni s cimkoliv co je EV. Takze proc ne. Ja bych dal TM3 jeste sanci 🙂

                2. My jsme to co se prakticnosti tyka moc nevyhrali ani s tim
                  My jsme to co se prakticnosti tyka moc nevyhrali ani s tim Ioniqem. Ma sice pate dvere, ale hodne se dozadu snizuji, takze i kdyz ma kolega sklopene zadni sedacky tak se tam vejde jen tak tak.

                  Do srvisu v Praze to budeme mit asi 200km, to uz mame bliz ten Norimberk 150km nebo 180km po dalnici. Ovsem tereba Hyundai mame asi 800m.

                  Co se te poruchovosti tyka tak je pravda, ze Xko asi vede, a hlavne v performance verzi. Uz mam treba zase odvarene poloosy (potreti) na coz kolegovo o 300kg lehci Sko netrpi, ale i tak toho kolega take resil/resi dost. Napriklad vcera jsem mu rikal, ze jedu v pondeli do Norimberku i s privesem kvuli tem chybovejm hlaskam a on si jen povzdechl, ze tam taky bude muset aby je konecne donutil resit ty vibrace auta nad 140km/h. Na ty ja uz jsem treba davno rezignoval…
                  Pritom kdyz jsem mel pujcene tehdy Sko 75D (nez jsem ty auta objednal) a stejne tak, kdyz mi jednou dali jako nahradni vozidlo Sko 85, tak ty obe jen pluli, zadne vibrace.

                3. Ja zatial ziaden problem s XP90DL nemam, no mam len 55 tis
                  Ja zatial ziaden problem s XP90DL nemam, no mam len 55 tis km.
                  Poloosi mi vymenili sami pri servise 40tisic km, ani som ich o to neziadal. Vtedy pred cca rokom tvrdili, ze onedlho budu k dispozicii redizajnovane poloosi pre X-ko, ktore by uz nemali mat problem s drncanim.

                4. Mě je měnili po 40tis.km. pak po 80tis.km. Tehdy mě
                  Mě je měnili po 40tis.km. pak po 80tis.km. Tehdy mě upozornili, že příští pozáruční výměna bude za 2400e, takže od té doby moc neakceleruju, jezdím jen v režimu sport a na jejich radu jsem nastavil na trvalo druhou nejnižší polohu podvozku s tím, že na delší cesty ho ještě ručně snížím úplně nejníže. No i tak už mi zase (mám 114tis.km) při akceleraci v nízkých rychlostech rachotí jak blázen.
                  O těch redizajnovaných už jsem také slyšel, v pondělí se jich chci zeptat jestli už jsou k dispozici a případně objednám další výměnu.

                5. Tak jsem psal predevcirem do Norimberku, ze prosim o novy
                  Tak jsem psal predevcirem do Norimberku, ze prosim o novy termin, a ze bych rad vyresil ty poloosy, ktere pres dodrzeni vsech doporuceni po posledni vymene jsou opet v haji. Napsal jsem jim, ze jsem slysel o te nove revizi a jestli je mozne je jiz objednat, pripadne jak by to bylo s placenim, kdyz se nejedna o bezne opotrebeni, a tedy by nemela byt kracena dvouleta zaruka najezdem kilometru.

                  Prave prisla odpoved, ze mi nabizi termin 3.4. (minule i predminule mi nabidli vzdy termin za mene nez dva tydny, to pondeli co jsem onemocnel mi dokonce nabidli minuly tyden), s tim ze auto zkontroluji a promluvime si o tom na miste.
                  Tak jsem jim odepsal, ze 31.3. to budou dva roky co jsem auto prevzal, a ze doufam, ze mi pak neoznami, ze dvouleta zaruka jiz take skoncila. 🙂

                6. Tak mi prisla hned velmi rychla odpoved:
                  The Warranty of the

                  Tak mi prisla hned velmi rychla odpoved:
                  The Warranty of the Car is maximum 4 Years or 80.000km
                  So if you are over the Km you don’t have any warranty on the Car.

                  Kdepak, zapomente na historky o stryckovi Muskovi, ktery nekomu neco meni po zaruce zadarmo. Mozna kdysi byvavalo, kdyz stali o kazdeho zakaznika. Ted uz maji zakazniky na praku jako vsichni.

                7. Tak jsem se konecne dostal do Norimberku.
                  Redezignovane

                  Tak jsem se konecne dostal do Norimberku.
                  Redezignovane poloosy pro Xko uz jsou mi schopni objednat. Cena je 2600eur. Mozna, myslel cenu s dani.
                  Na objednani jsem zatim rekl, ze se domluvime pozdeji.

                8. Dobra sprava, ze nove pooosi su uz k dispozicii. Povodne mi
                  Dobra sprava, ze nove pooosi su uz k dispozicii. Povodne mi menili pri cca 40 tisic a teraz pri 60 tisic zatial este nepocut ze by tie nove boli opotrebne. Neviem, ci sa mi ich podari za dalsich cca 15 tis km donicit tak, aby mi ich vymenili za redizajnovane este v zaruke 80tis/4roky.

                9. Staci par prudkych akceleraci v nizkych rychlostech s
                  Staci par prudkych akceleraci v nizkych rychlostech s podvozkem v prostredni poloze. Za 15tis. to nemuze byt problem. 🙂

                10. Díky za info poruchovosti Tesly – fakt jsme doma ještě
                  Díky za info poruchovosti Tesly – fakt jsme doma ještě neměli auto s takovouhle poruchovostí – trochu se tomu přiblížoval Favorit z roku 1990 a to i stejně otravnýma drobnostma. Za sebe bych to u nového auta za tu cenu nerozdýchal, technologický pokrok nepokrok.

                11. Furt to není nic proti tomu, když vám u spalováku mění
                  Furt to není nic proti tomu, když vám u spalováku mění po 33tis.km celý motor. Po dohromady 60tis.km převodovku.
                  Nebo u jiného auta po 60tis. turbo. U dalšího po 190tis. kompletně palivovou soustavu za 130tis.Kč bez daně.

                  Raději budu s Teslou řešit (a nebo neřešit) takovéto kraviny, nebo neřešit žádné problémy třeba s Hyundaiem, než čekat co se podělá zejtra v tom čmoudu. Každej studenej start tý hromady rachotících součástek ve mě vyvolával poslední dobou znechucení.
                  Díky bohu, že je to z domu.
                  I to nejhorší ev na trhu je furt lepší než nejlepší spalovák.

                  PS: Jestli jste do těch hejblátek (pod kapotou) tak zamilovanej tak vyměňte kalkulačku za tohle:

                  https://ostatni.bazos.cz/inzerat/100993554/mechanicky-pocitaci-stroj-Nisa-K5.php

                  To si budete teprve chrochtat a je to asi tak stejný rozdíl jako elektromobil vs spalovák. 🙂

                12. Díky za radu 🙂
                  Tohle ještě ve své sbírce nemám, ale je

                  Díky za radu 🙂
                  Tohle ještě ve své sbírce nemám, ale je fakt, že moje staromilský znalosti a hejblázka a křápíky (kolikrát vysmívané a odsouzené) už pěknou řádku peněz vydělaly, protože svojí blbuvzdornosti se např nezarušovaly, šlo na nic udělat nestandardní věc bez sw řešení atd…
                  Takže ano líbí se mi hejblátka pod kapotou, ale ta poctivá, ty paskvily, co v rámci ekologistických euronomem se snaží splnit nějaké emise mě nezajímají. EV si koupím až to bude fungovat dle mých představ – bez kompromisů, zatím mě všichni svými dlohodobými zkušenostmi a moje vlastní zkušenosti krátkodobé přesvědčují, že elektromobil pro mě není.

                13. Ty první kalkulačky taky nebyli dokonalé.
                  My to pro vás s

                  Ty první kalkulačky taky nebyli dokonalé.

                  My to pro vás s těmi automobilkami odladíme. Jen se do nás resp. do nich za to ještě nesmíte navážet. 🙂

                14. Tak to se těším a jsem zvědav, byť teda konkrétně Teslu
                  Tak to se těším a jsem zvědav, byť teda konkrétně Teslu čeká evidentně ještě dlouhá cesta. Když čtu, jak pořád řešíte drobnosti a kolega také, že jsou poddimenzované hnací poloosy, kolegovy se klepe auto nad 140 km/hm, tak jak se znám, tak by to měli na reklamaci pořád až bych jim to hodil na hlavu. Ano máte pravdu v dnešní době totálního materiálového šetření, je to bohužel častý jev i u spalovacích aut a jejich komplikovaná a pro jednu montáž optimalizovaná konstrukce to ještě umocňuje, bohužel jak se ukazuje ani elektromobily nemají onu proklamovanou a slibovanou spolehlivost generovanou jejich jednoduchostí, protože jednoduché nejsou a stejně jako u spalovacích aut nejčastější příčinou poruchy jsou a budou komfortní systémy.

                15. Tesla je kapitola sama o sobě.
                  Je to úplně nová

                  Tesla je kapitola sama o sobě.
                  Je to úplně nová automobilka, která na jednu stranu není zatížená spalovací minulostí jenž by jejím vývojářům neustále vnucovala potřebou cpát do toho prvky,které už u elektrického pohonu nejsou potřeba. Na stranu druhou nemohou ani těžit ze zkušeností s různými systémy jenž mají se spalováky ev společné.
                  Navíc díky Muskově povaze kráčí vlastní cestou, což přináší v některých věcech nadprůměrné výsledky, ale v jiných bohužel i ty přešlapy. No kdo to jinak než ostatní nikdy nezkusil nikdy nic neobjevil. Za veškerý pokrok lidstva vděčíme takovým bláznivým Muskům.

                  S Ioniqem ještě nemáme tolik najeto. Jen něco přes 20tis.km, ale zatím je to asi nejspolehlivější auto ve firmě. Přitom v rukou největšího závodníka. A to jezdí neustále naloženej od předních sedaček až po strop. Zatím jsme s ním neřešili (kromě jednoho restartu odpojením a připojením 12V baterky, když stávkoval) vůbec žádný problém.

                16. A kdo jako nutí co za prvky, které nejsou potřeba?
                  To je

                  A kdo jako nutí co za prvky, které nejsou potřeba?
                  To je nějaká konspirační teorie?
                  Naopak, Tesla a diferenciál.

                  Za pokrok vděčíme těm, kdo skutečně hledali použitelné cesty, ne nějakým marketingovým dobrodruhům.
                  Nebo mi povíš, co Musk dokázal tolik převratného?

                17. Hlavně přestan fetovat to svinstvo, Jaromíre
                  Hlavně přestan fetovat to svinstvo, Jaromíre

                18. S tím, co píšete bohužel nemůžu plně souhlasit, kdysi
                  S tím, co píšete bohužel nemůžu plně souhlasit, kdysi jsem četl jednu z prvních recenzí Tesly S, že je to auto udělané IT techniky a díky tomu tam řada přešlapů je, což mi stále tak přijde.
                  Nevím, jaké máte zkušenosti s vývojem, ale moje zkušenost je taková, že se obhajuje každá ptákovina, že tam být musí, takže tam je automobilka nenutí použít něco navíc, ale ano nutí je používat stavebnici vyvinutých dílů, aby se jejich vývoj zaplatil – ostatně chová se tak i Musk – používá řadu dílů Automotive, protože vyvinout vlastní by byl pro něj problém a ano i on používá technologie tak, aby se mu to mělo šanci zaplatit a vyplatit – viz asynchronní motor, mechanický diferenciál….
                  V případě Muska vidím jako nadprůměrný výsledek marketing. Samotné auto není pro mě nijak převratné, jen potvrzuje teorii, že úspěšný elektromobil musí od začátku vzniknout jako elektromobil – tedy postavili baterku – šířka vozu povolená předpisy (nebo sehnatelnými nápravami), rozvor náprav daný tím, jak velkou baterku chtějí. Hnaný zadek = motor tam. Design z venku takový neurazí nenadchne – dokonce na začátku S přiznávali i cosi jako chladič – takové trochu konzervativní pojetí. Jízdní vlastnosti samozřejmě dobré – stačí použít průměrné nápravy a těžká baterka je v podlaze – tam velká výhoda. Parametry vozu pak čerpají z přetížitelnosti elektrického pohonu. X ko je podle mě taková trochu minela jak po množství vychytávek, tak SUV, ale chápu, že se to někomu líbí a vyžívá se ve vychytávkách a SUV. V interiéru fakt velký display – nevím, jak komu, já preferuji tlačítka, kaplička v Sku je celkem hezká, v dalším směřování interiér trojky se mi vůbec nelíbí, ještě mu dám šanci naživo a uvidíme.

                  Ano souhlasím s tím, že Ioniq je momentálně jedna z nejpovedenějších platforem auta a možná díky dynamickému vzhledu (řada lidí by potřebovala větší krabici) se prodává hůře než by bylo důstojné, vzhledem k povedenosti a potenciálu platformy. Tam mít baterku kolem 50 kWh a bude opravdu zajímavé auto

                19. Mozna jsem to spatne napsal. Ja netvrdim, ze vymysleli neco
                  Mozna jsem to spatne napsal. Ja netvrdim, ze vymysleli neco noveho, jen, ze se snazi jit svou cestou, tedy delat veci jinak. Coz s sebou prinasi jak plusy tak ty preslapy.
                  Napriklad co vim tak jako jedini pouzivaji kapalinove chlazeni baterie a motoru, coz je urcite prinosne.
                  Zkusili aplikovat ovladani temer vsech funkci auta pres display a me se to libi.
                  Falkonky jsem povazoval za naprostou kravinu a zdroj velkych problemu. Po dvou letech a 114tis.km jsem s nimi mel jediny problem s vadnym cidlem a k memu velkemu prekvapeni se ukazali jako fakt prakticke. Nejenze poskytuji ochranu pred destem a sluncem, ale kupodivu kdyz clovek setrese po case strach a zacne je pouzivat i ve velmi uzkych prostorech tak zjisti, ze se diky nim skutecne lepe nastupuje, i kdyz mate vedle sebe jen velmi malo mista.
                  A ve SpaceX je to podobne. Jako jedini na svete dokazi pristavat s raketami a znovu je pouzit. Diky tomu, ze si nektere dily vcetne tech hlavnich jako jsou motory vyvinuli od zakladu znovu sami snizili velmi cenu letu do vesmiru a Amerika se diky nim stava po dlouhe dobe zase ve vesmirnem programu nezavislou.
                  A o tom to je, ze se blaznivej Musk neboji riskovat a zkouset delat veci jinak, lepe nebo jen levneji. A to s sebou proste nutne prinasi i ty problemy napriklad, kdyz si reknou “mame v prednim skle tri kamery kvuli autopilotovi, tak na co tam cpat jeste seznor steracu, kdyz si ho muzeme doprogramovat analyzou obrazu z tech kamer a usetrit za senzor?”.
                  Urcite se tedy neshodneme na tom, ze Musk je dobry jen v marketingu. Ten marketing delaji jejich produkty tim, ze v mnohem vybocuji ze zabehlych koleji, coz na sebe nabali skupinu geeku, kteri se uz o marketing postaraji sami.
                  Muskovo know how je uplne jinde. Prectete si knihu “Elon Musk: Tesla, SpaceX a hledání fantastické budoucnosti” a uvidite.

                20. Dovolil bych si upřesnění. Nejsou jediní, co používají
                  Dovolil bych si upřesnění. Nejsou jediní, co používají chlazení kapalinou paušálně, používají to v automotive, vzhledem k tomu, jak a z čeho mají řešen pack, neměli moc na výběr, jak je to v modelu 3 nevím, tu baterku jsem ještě rozebranou v ruce neměl.
                  Ten display je osobní preference – Vám se líbí, řadě dalších vadí, jakž takž dávám infotainment, ale když jsem letos za jízdy ve sněhu potřeboval vypnout ESP a šlo to jen přes display, tak to byla zbytečně nebezpečná situace, to samé sklon světel (na kolečku si člověk vzpomene, na display se prostě zapomene). FW ano pro někoho praktické, pokud je na střeše pravidelně box na lyže a v autě dvě děti v sedačkách, je to opruz . vzhled opět preference, já mám nejlepší zkušenosti vzadu se šoupačkama.
                  Ano SpaceX je povedený projekt, jak píšete přistává s raketou, na durhou stranu je nutné říct, že celá astronautika někde ustrnula v minulosti – paradoxně ještě víc než automotive, protože její hlavní hnací motor – studená válka není a nebylo tedy třeba si poměřovat příslovečné pindíky východu a západu.
                  Tu knihu jsem o Muskovi přečetl a popravdě můj názor na něj spíše zhoršila, než by vylepšila. Oproti jiným a lepším inovátorům má opravdu výhodu v PR a jím generovaných penězích. Že to dělají pak Geekové nebo někdo jiný je jedno, ty výrobky se nepropagují sami. Ale chápu ani Edison nebyl autorem většiny svých přínosů, nýbrž měl ty prachy a dláždil svůj úspěch bezejmenými

                21. Vaše argumentace mi připomíná mou osobu z doby kdy jsem
                  Vaše argumentace mi připomíná mou osobu z doby kdy jsem sveřepě obhajoval přede všemi, ale hlavně sám před sebou, že automatická převodovka je k prdu, protože mi nemůže nikdy zařadit přesně tak jak bych to udělal já, jelikož nemůže přece předvídat, že se třeba chystám předjíždět, nebo že už se brzy vyhoupnu na horizont atd. Pak mi stačili dva týdny za volantem automatu abych pochopil, že opravdu jednou za čas dojde k situaci kdy nezařadí úplně tak jak bych to udělal já, ale hravě to převáží to pohodlí, které přináší a mnohokrát naopak zařadí lépe než bych to udělal (třeba z momentální lenosti nebo únavy) já.
                  A falkonky? No jistě, i já dříve jednou za rok vozil na střeše rakev. A dokonce znám ve svém okolí jednoho člověka, který jezdí v Roomsteru s rakví na střeše celoročně. Pak znám, ale spoustu lidí, co to v životě neměli na střeše a parkují třeba každý den v garáži, nebo na sídlišti na těsno, takže by třeba raději ocenili ty falkonky. Takže kdo ví, třeba budou za deset let jezdit na silnicích spousty aut od různých značek s podobným typem dveří a nebo také ne. To ukáže čas a díky bohu, že se i v dnešní unavené a vystresované době ještě někdo snaží o něco opravdu nového.

                  Co se infotainmentu týká, a vlastně obecně provozu elektromobilu tak mám dohromady za svůj život najeto bezmála milion kilometrů, z toho poslední dva roky na elektřinu s tabletem místo palubky. Troufnu si tedy arogantně tvrdit, že jsem si měl příležitost udělat názor na technologie původní i ty nové a jednoznačně jsem nabyl přesvědčení, že ty nové jsou lepší. Z vás cáká odpor k elektromobilům a jak už to tak bývá tak k Tesle obzvláště, a já se tedy ptám, kolik desítek tisíc kilometrů a kolik měsíců jste v tom strávil, že si troufáte tvrdit, že ten váš názor je správnější?
                  Říkáte, že jste měl při testování problém přes display vypnout za jízdy ESP nebo přenastavit sklon světel. To mě dost překvapuje. Budu si muset doplnit vzdělání stran ovládání mého auta, protože já tam žádnou možnost vypínat ESP ani nastavovat sklon světel vůbec nemám!
                  Vaše zkušenosti z údajného testování mi tedy začínají připadat přinejmenším podezřelé.
                  Krom toho si nevybavuji, že bych musel někdy přes display nastavovat za jízdy něco rychle. Za jízdy zpravidla měním jen výšku podvozku a jízdní režim což jsou věci zbytné a tedy se dá jejich přepnutí naplánovat tak aby to nebezpečné nebylo. A tady navíc narážíme na to, že kdyby jste s tím autem jezdil déle, dělal by jste to automaticky a bez zaváhání. Naproti tomu, když sednete do cizího auta plného čudlíků tak budete mít s vypnutím nebo přenastavením čehokoli úplně stejný problém.

                  A co se Muska týká, tak ano i já si o něm zhoršil po přečtení té knihy představy jako o člověku, který se chová naprosto asociálně a bezcitně ke svému okolí, a zároveň jsem si o něm opravil obrázek právě v tom, že je to odborník a dříč, který neváhá nastudovat problémy až na úroveň fyzikálních zákonů a následně ten problém se svými lidmi vyřešit. Tedy ať je jaký chce to poslední co by se o něm dalo říct, je že se přiživuje na bezejmenných lidech, kteří pro něho pracují. To on ty lidi dal dohromady, vymyslel zadání a umožnil jim něčeho dosáhnout i s tím, že se na tom osobně podílí.

                22. Vypnuti ESP ma nejaky divny nazev, slip start nebo tak nejak.
                  Vypnuti ESP ma nejaky divny nazev, slip start nebo tak nejak. Naklon svetel tam nebude kvuli vzduchovemu perovani (to zajistuje stabilni polohu auta).

                23. Slip start tam mam, ale to neni vypinani ESP nybrz ASR. A
                  Slip start tam mam, ale to neni vypinani ESP nybrz ASR. A pokud se nekdo nemuze rozjet na snehu pak ma celkem cas to najit. Leda, ze uvizne na zamrzlem prejezdu a za zatackou uz bude houkat vlak, ktery se na nej riti. To pak jo, to bude ta nebezpecna situace co o ni psal. 🙂

                24. Nebo se za zatáčkou změní povrch a je to do kopce ;o) pak
                  Nebo se za zatáčkou změní povrch a je to do kopce ;o) pak se zastavení = konec a nandavání řetězů, nebo stačí klepnout a je to, asistenti fuč až na ABS a je to o tom starém dobrém, kdo jak to s autem umí ;o)

                25. Ještě se mi nestalo, že by mi ASRko zastavilo již
                  Ještě se mi nestalo, že by mi ASRko zastavilo již jednoucí auto. Tenhle problém nastává při rozjezdech ve chvíli kdy máte obě kola hnané nápravy na kluzkém povrchu. Naopak pokud se již pohybujete, pak (a proto tam to ASRko dávají) vám pomáhá suplováním uzávěrky diferenciálu k tomu aby jste se nezastavil. A pokud by se snad stalo, že bude takoé náledí, že se vám opravdu zastaví jedoucí auto, pak se bez těch řetezů stejně neobejdete.

                26. Tak automatickou převodovku nemusím obhajovat, prostě jít
                  Tak automatickou převodovku nemusím obhajovat, prostě jít nechci a mám zkušenost z auta s automatem, kdy na horách s autametem spolujezdec (zastánce aztomatů) mi říkal: „vidíš, ja to krásně řadí a ty pořád nadáváš na utomaty.“ Moje odpověď byla: „jenže to tam už půl hodiny kopu pádlama“ „tak přesťan“ za dalších 15 minut: „hm fakt by tu byl lepší manuál“
                  K mým zkušenostem s elektromobily: jezdím s nimi vcelku pravidelně od roku 2007. Co jsem zkoušel:
                  Dřevní doby: Corsa Electra (ta od Elisu), P106 Electric
                  Dnešní doby: EGolf, EUp, Leaf předchozí generace, Tesla S, i3

                  Celkem se všema najeto několik desítek tisíc km. Jak už to tak bývá víc času pronabíjeno než najeto, časově netuším posčítáno. Nejvíc a nejdýl ježděno s Corsou (od Velikonoc do dušiček) a Golfem (cca půl roku)

                  Dotykové displaye v autě trvale od roku 2008 – vypínatelné ESP od roku 2017 (do té doby tlačítko od roku 2004), situace nutno vypnout ESP za jízdy hory, uprostřed kopce konec udržované silnice a uklouzaný sníh – bez vypnutí by se auto zastavilo a po zastavení nezaplo.
                  Auta s led nebo xenonem – nastavování sklonu světel nemají, protože musí být, dle legislatvy, vybavena automatickým sklonem světlometů od svítivosti xy (jedině snad rapid tu svítivost neměl, takže xenon nevyužíval svého potenciálu)
                  A ano, dneska je řada aut, která vypnutí ESP, nebo aspoň prokluzu klol nemají vůbec.

                  S Muskem se opět zcela neshodneme, ale to je fukl. Upřít se mu pracovitost nedá a asociál je pořádný, jak moc dělá nedělá zadání a jak moc se podílí na řešení – jeho vzorec vývojového chování je v knize výborně popsán na tom, jak jim byl schopen rozstřílel vývojové kódy a předělat je, aby to dávali znova dohromady (myslím, že to je někde v té kapitole, jak dělali ty vyhledávače podniků, či co to bylo, bylo někde před paypalem). Nad rámec knihy, prostě stále tvrdím, že je výborný PR manažer a na tom jeho podniky dost stojí – to není nic špatného, prostě se výborně umí prodat, mnohdy lépe, než jaká je skutečná hodnota myšlenky a to mu umožňuje mít finance na to, co dělá – což je podle mě, jeho skutečně největší příspěvek k tomu co dělá. Dříč, který nevádhá studovat problémy až do fyzikálních detailů a věnovat tomu všechen svůj čas a pokud se to nepovede, tak celé znova, je vlastnost 90 procent špičkových techniků a technických manažerů.

                27. Máme holt každý svůj názor a to je v pořádku. Na
                  Máme holt každý svůj názor a to je v pořádku. Na spoustě věcí se i shodneme a asi už nic nového nevydiskutujeme.

                  Shrnul bych to za sebe tak, že Tesla je jaká je, se svými problémy i pozitivy. Mě prostě jízda na elektřinu moc baví, ve spalováku jsem si to nikdy tam neužíval jako teď a Tesla je pro mě (ač je to v roce 2019 trochu smutné) stále jedinou automobilkou, která mi dokáže nabídnout pro mé potřeby použitelené auto na elektřinu. Na druhou stranu jejích problémů jsem si dobře vědom a třeba pro manželku nebo zaměstnance, kteří mají jiné potřeby vybírám už auta od jiných výrobců, kteří v těchto segmentech již mají co nabídnout.

                  Věřím, že časem někdo vyrobí elektromobil za jehož volantem se budete i vy cítit přinejmenším tak dobře jako ve splaováku a stejně dobře pokryje i vaše potřeby.

                28. A mýlite se v jedné zásadní věci – ze mě necáká odpor
                  A mýlite se v jedné zásadní věci – ze mě necáká odpor k elektromobilům, ale ovlivněn profesní deformací, vše co sleduji a dělám, tak podrobuji důslednému analyzování a kritickému šetření. Ano, řada lidí má pocit, že jsem proti tomu, jenže tím hledám cestu, jak to může fungovat, takže tomu hledám až absurdní souvislosti. Jak pravil jeden z nejlepších českých konstruktérů: „Věci nejméně prospívají nadšení amatéři, odborník pak působí jako odmítavý morous.“ Stejným způsobem jako Vy, by na mě reagoval i nadšenec do spalovacích aut, protože je hodnotím stejně přísnými a kritickými kritérii a ten by mě klidně nazval bláznem, který chce vnutit elektromobilitu a zakázat cosi v autě.
                  Podívejte se třeba na ten display – nepsal jsem, že se mi nelíbí nové technologie, napsal jsem, že preferuji tlačítka. Závěr mých myšlenek je jednoduchý.
                  Ano, dotykový display určitě dost věcí umožňuje (např ovládání navigace s Audi MMI je mnohem pomalejší, než na dotykovém displayi) a přináší WAU efekt (tedy přesneseně prodejnost), ale věci, které podléhají funkční bezpečnosti je lepší nechat na mechanickém ovladači, jednak má jasnou funkcionalitu a druhak přináší zpětnou vazbu, že byl sepnut. Příkladem je vypnutí prokluzu kol (vypnout kopmplet ESP je dneska pro řadu držičů volantu tragédie) a pokud má vozidlo sklon světel řešený řidičem, potom přenést sklon světel.
                  Jediné k čemu mám zatím paušální výhrady je autonomní řízení a updatování vlastností aut po internetu z domova – ale to je opět profesní deformace a znalosti z funkční bezpečnosti, senzoriky atd. Chápu, že člověk neznalý problematiky je z toho nadšený…

                29. Váš problém tkví v tom, že jste ještě nepochopil jednu
                  Váš problém tkví v tom, že jste ještě nepochopil jednu důležitou věc. Dokonalost je utopie. Každá technologie, úplně vše, má svoje pro a proti a často se dá jen těžko od stolu analizovat jestli ta či ona nová technologie bude mít více těch přínosů nebo negativ. Můžete vymyslet něco zdánlivě převratného, promyslet všechna pro a proti až do morku kostí a pak se v reálném používání ukáže, že je to k ničemu, protože jste prostě přes všechnu snahu něco nedomyslel. A funguje to i úplně naopak. Něco co se může zdát naprosto nesmyslné, může v reálu nakonec fungovat velmi dobře.

                  Auta na elektřinu jsou pro mě v tomto dobrým příkladem. Předchází nás již několik genarací řidičů, kteří vždy jezdili se spalovacími motory a tak se na elektroauta díváme optikou řidiče svázaného různými návyky jenž jsou spjaty s používáním spalovacích aut.
                  I já to tak měl a vidím to na všech lidech kolem sebe. A přitom když pak sednete do elektroauta (té správné značky samozřejmě 🙂 ) a dva roky s ním jezdíte, zjistíte, že je to naprosto použitelné a najednou máte pocit jako by jste doposud žil v nějakém zatemnění mozku omezen svou nezkušeností. Jak mě to jenom nemohlo napadnout, že to bude ve skutečnosti s tím nabíjením takhle v pohodě, že tím ztrávím méně času než jsem trávil dříve tankováním?
                  Občas je tedy třeba pustit k tomu nadšence, kteří nejsou tolik svázáni předsudky a návyky, a nechat je ať vyzkouší svoje zdánlivě bláznivé nápady uvést do reality a zjistit jestli to třeba přeci jen nebude fungovat. Respektive jestli ta negativa, která nám od stolu připadají tak nepřekonatelná nebudou náhodou banální a jestli se náhodou neobjeví pozitiva, která je mnohonásobně převáží.

                  Ještě k tomu display. Vůbec jsem si z něj na začátku nesedl na zadek, a než jsem si zvykl tak jsem z toho také nebyl úplně na větvi. Jenže to zvyknutí netrvalo vůbec dlouho a já zjistil jak je to super ovládat auto stejně intuitivně jako mobilní telefon a nemuset brát do ruky návod jako u Leafa, kterého jsem zrovna koupil manželce a hledat v něm co se jak nastavuje nebo ovládá s tím, že za půl roku půlku věcí co nepoužívám tak často zase zapomenu a až je budu potřebovat budu znovu lovit v návodu. Zatím co u Tesly najdu během chvilky i funkci, kterou jsem nikdy nepoužil, jako třeba včera to vypínání ASR…

                30. Michelin:
                  Pečlivě jsem si přečetl příspěvek (So,

                  Michelin:
                  Pečlivě jsem si přečetl příspěvek (So, 2019-03-09 14:05) a opět se mi potvzuje, že záleží na tom, co je kdo zač, resp. čím prošel a jaký má přístup ke svému okolí.
                  Jezdil jsem s různými vozidly včetně těch, které měly el. pohon a akumulátory. Mám tedy z čeho vycházet a navíc jsem jezdil i za podmínek, které amatér nezná.

                  Skutečný realista vždy hledá správnou cestu, ctí ergonomii, staví na vědeckých poznatcích, hledá další cesty a ověřuje, která je nejvhodnější. To je skutečný pokrok.

                  Ten druhý naopak vnucuje ostatním cokoli, na čem může trhnout a tomu podřídí veškeré svoje postupy – využívá manipulaci s lidmi, marketingové triky, ohlupující reklamu a další formy nátlaku.

                  Ne každý je tohle schopen rozlišit – ne každý umí poznat, zda je pod plastovým deklem dobře fungující zařízení, či jen atrapa.
                  A právě pro toho „druhého“ je vždy žádoucí ten, kdo poznat funkčnost zadeklovaného zařízení neumí; ten, kdo se raději spolehne na uřvanou reklamu, než by skutečně namáhal hlavu. Z takového totiž ten „druhý“ má prospěch.

                  Správná je však jen a pouze cesta skutečného realisty – v ní je jistota, že výsledný produkt obstojí i v krajních situacích a nebude ve finále na obtíž. Příkladů lze uvést snad nekonečně mnoho – bez skutečných realistů by nefungovala složitá technická zařízení, takže vzory vidíme, kdykoli se rozhlédneme.
                  Třeba ten dopravní letoun v 8000 metrech by nebyl, kdyby o všem rozhodoval marketingový uřvoun.

                31. Neni mi vubec jasne jaky marketing nebo reklamu mate na
                  Neni mi vubec jasne jaky marketing nebo reklamu mate na mysli?
                  Tesla me poprve zaujala po osobnim setkani. Za tu dobu co ji mam jsem na zadnou reklamu na Tesly nenarazil.
                  Hyundaie Ioniqa jsem vybral proto, ze jsem o nem mel dost nacteno od realnych uzivatelu a ne proto, ze bych ho vidal na reklamnich bannerech.
                  Nissana Leafa jsem vybral pro jeho vnitrni rozmery a ne proto, ze by na nej behali reklamy v televizi.
                  A zatim se zda, ze kazde z tech aut plni ucely, pro ktere jsem je koupil vyborne.

                  A kdyz to vezmu uplne obecne, tak predplatne Sveta motoru a Autotipu jsem zrusil po mnoha letech prave proto, ze az po osobni zkusenosti mi doslo, ze se tam pisou o elektromobilite a Tesle obzvlaste jenom same lzi a dezinformace. A jeste do nedavna to tak bylo kam se clovek podival.
                  Neni mi tedy jasne o jake reklame ci marketingu tu mluvite.
                  Jestli o tom, ze nas tu jmenovana media a jini cilene obelhavaji aby z toho mohl profitovat dale ropny prumysl, tak to potom souhlasim. To mate naprostou pravdu.

                  PS: Mimochodem Muskovo rakety letaji dal nez do 8 tisic, az k vesmirne stanici a zpet a jdou i znovu pouzit. Pripada vam to malo? Mate pocit, ze je to nejaky matketingovy trik ukryty za plastem?
                  Vase videni reality je take dost pokrivene.

                32. Michelin:
                  Míním ten marketing, který protlačil do kšeftu

                  Michelin:
                  Míním ten marketing, který protlačil do kšeftu nedodělky. Takové, kterým odejdou poloosy po desítkách tisíc km.
                  Nebo to není realita…?

                33. Tesla ma aj problemy, vsetci to vieme, aj tesla, preto meni
                  Tesla ma aj problemy, vsetci to vieme, aj tesla, preto meni problemove komponenty aj po zaruke, ktora je 4 roky a tusim 100 tis km. Je skor smutne, ze po tolkych rokoch je tu este stale tesla ako jednooky medzi nevidomimi.

                34. No vidíte, já se tu rozepisuju a vy to vystřihnete jednou
                  No vidíte, já se tu rozepisuju a vy to vystřihnete jednou větou naprosto přesně.
                  Jednooký mezi nevidomími… 🙂 To je přesné.
                  Mimochodem ta záruka je 4 roky nebo 80tis. km resp. podle legislativy daného státu, kde vozidlo provozujete. Alespoň tak mi to řekli na technické podpoře, když mi onehdá vysvětlovali, že mám auto s 85tis. km po záruce.

                35. Sice mi nějak stále unikají vaše myšlenkové pochody.
                  Sice mi nějak stále unikají vaše myšlenkové pochody. Jako třeba, jak souvisí marketing s tím, že podcenili v Tesle kvalitu poloos, ale když se v tom tak vyznáte tak mi prosím poraďte jaký marketing může za to, že Japoncům proklouzlo do kšeftu auto s absencí chlazení baterie a spotřebou na dálnici jako o třídu větší Tesla S?

                  Jak jsem psal, svět není dokonalý. Všechno má své pro a proti a je na každém z nás vybrat si, která pro a která proti jsou pro něj důležitá.
                  Například pro mé potřeby dálkového cestování je naprosto vyhovující ta Tesla, která touto schpností u mě převáží své nedostatky.
                  A naproti tomu, manželky potřeby pojížděk po nákupech a rozvážky dětí do školy lépe uspokojuje Leaf s větším vnitřím prostorem a snazším nastupováním do vyššího auta než třeba Ioniq a tedy u ní zase převáží tyto výhody nad nevýhodou, že to nikam dál nedojede.

                  Nesnažte se mi tedy neustále vnucovat myšlenku, že jsem se stal obětí nějakého marketingu, když ani teď po dvou letech není na trhu auto, které by lépe uspokojilo moje potřeby. Už jsem jednu chvíli myslel, že by mi snad dokázal udělat stejnou službu Audi e-Tron, ale jak se ukázalo, také jim tam ten marketing vloudil nějakou chybičku se spotřebou a tedy bohužel ani on se zatím Tesle nevyrovná v pro mě nejdůležitější schopnosti.

                36. Micheline, to mu nevysvětlíš, ty poloosy odcházejí z
                  Micheline, to mu nevysvětlíš, ty poloosy odcházejí z důvodu extrémního výkonu a těžkého auta. A samozŕejmě také jak se kdo předvádí při akceleraci . Já si jizdu Teslou si užívám a když přiletí nějaký blázen , většinou Oktavia TDI , tak mu klidně uhnu. Ale obćas , když skončí 50 v obci, tak klidně tyhle blázny vytrestám.

                37. Fakt je podělali, já se od poslední výměny fakt snažil
                  Fakt je podělali, já se od poslední výměny fakt snažil moc zbytečně neakcelerovat a jezdím od té doby téměř výhradně jen v režimu sport a stejně se odporoučeli.
                  No uvidíme co ta nová verze.

                38. Michelin:
                  Marketing potřeboval tak rychle finální produkt,

                  Michelin:
                  Marketing potřeboval tak rychle finální produkt, že neprovedl řádně testy a poddimenzoval poloosy. Nejspíš nesnesou namáhání na krut.

                  Japonci jsou navzdory jejich vyspělému průmyslu stále jen opičáci. Jejich omyly jsem měl mnohokrát v ruce.

                  Jsi příliš uchvácen akumulátorovým pohonem jakožto novým módním výstřelkem – dokonce tak příliš, že si nehodláš zapracovávat do uvažování jeho základní nevýhody chováš se tak, jako kdyby TESLA měla místo akumulátorů jakousi zázračnou nádrž na elektrickou energii (důkazy snadno vytáhnu).

                39. Zato na finální produkty většiny ostatních automobilek
                  Zato na finální produkty většiny ostatních automobilek přes všechny jejich sliby jen zoufale čekáme.

                  Nooo je vidět Pepíčku, že už jsi vychodil základní školu, když víš, že polosy budou asi namáhané na skrut. Twettni Elonovi, třeba tě zaměstná a Tesla konečně začne produkovat kvalitní auta.

                  Ne, vážně už mě to nějak přestává bavit. S PeaKem to mělo nějakou úroveň. Vás tipuju tak na 16ti letého prudiče.

                  PS: Snad jsem ti na tom veku moc nepridal.

                40. Michelin:
                  Finální produkty jiných automobilek zažívám

                  Michelin:
                  Finální produkty jiných automobilek zažívám desítky let.
                  Ne všechny jsou vždy dostatečně kvalitní.

                  Nejsem Pepíček a vím nejen to, že polosy jsou mimo jiné namáhany zejména na KRUT. Mám totiž určitou kvalifikaci a praxi.

                  Tweetovat nebudu, tu věc nepoužívám.

                  Pravděpodobně jsem starší, než ty.
                  Ale to je jedno; beru spíš to, co kdo skutečně zná a umí a kdo hraje na rovinu a nezastírá…

                41. Jo tak obracene. Vy budete z te generace kde si vsichni
                  Jo tak obracene. Vy budete z te generace kde si vsichni tykali. To lecos vysvetluje.

                  Mate pocit, ze neco zastiram? Kdepak, zrovna nedavno jsem sepsal vsechny problemy s Teslou (vydalo to na maly clanek) a rozeslal to kazdemu kdo si tu rekl.
                  Jo uz mi to dochazi, vy budete jeden z tech co si o to take napsali. Tak to jiste narazite na problem s nemoznosti vycerpat dolni tri procenta baterky. No vidite a tenhle tyden jsem se zase dival na stav baterky pres OBD abych to porovnal s Leafem (ktereho jsem koupil minuly tyden manzelce, nojo je to tak hrozna technologie, ze jsem nevahal za ni utratit dalsich 850tis.Kc) a co by jste rekl? Vyuzitelna kapacita mi klesla za dva roky a 114tis.km o necele 3%, kdyz k tomu prictu ty dolni tri, tak jsem pod 6%, a ten Leaf ma po pul roce a 10tis.km (byla to predvadecka) SOH 95%… Takze Tesla zase boduje. A to, ze BMS v Tesle neuhlida presne kapacitu v baterce a sekne se o tri procenta? Co to je proti Leafu, ktery si zobrazuje absolutne co chce. Kdyz jedu usporne vyjde mi vypoctem podle spotreby a procent vyuzitelna kapacita pres 40kWh, a kdyz se projedu ve 120km/h po dalnici vyjde mi vyuzitelna kapacita 30kWh.
                  Ale jak jsem napsal i tak je to stale lepsi nez cekat kdy se ve spalovacim motoru neco podela, a tedy nemam problem koupit i toho Leafa, nebo vyrizovat dotace na dalsi dve ev do prace a jak jsem napsal uz v tom emailu, kdybych si musel ted koupit nove auto, sahl bych opet po Tesle X jen tentokrat ve verzi 100D.

                42. Musím přidat vlastní zkušenost, že poloosy jsou prostě
                  Musím přidat vlastní zkušenost, že poloosy jsou prostě choulostivá součástka i při mnohem menším zatížení.
                  Máme 2 ks octavia 1,4 tsi rv 2017, u obou okolo 105tkm výměna homokinetických kloubů v záruce, při 135tkm celé poloosy a teď ve 155tkm se opět začínají ozývat. Předpoklad je nový dodavatel této komponenty po faceliftu, protože všechny octavie před FL tento problém nemají.

                43. Ty poloosy nejvíc dostávaj, když se akceleruje a kola jsou
                  Ty poloosy nejvíc dostávaj, když se akceleruje a kola jsou v rejdu. A hlavně se dnes všude šetří a možná nějaké namontované “ kurvítko” aby byl kšeft.

                44. Je to vsude stejny. Z aut se stalo spotrebni zbozi. Kdo
                  Je to vsude stejny. Z aut se stalo spotrebni zbozi. Kdo potrebuje hodne jezdit ma proste smulu.

                45. Ty opicaci delaji jedny z nejspolehlivejsich aut na svete.Ze
                  Ty opicaci delaji jedny z nejspolehlivejsich aut na svete.Ze se nestydite.

                46. Taky si zjisti, jak se k tomu dopracovali. Opičením se a
                  Taky si zjisti, jak se k tomu dopracovali. Opičením se a metodou pokus-omyl, žádný chytrý vývoj.

                47. Taky si zjisti, jak se k tomu dopracovali. Opičením se a
                  Taky si zjisti, jak se k tomu dopracovali. Opičením se a metodou pokus-omyl, žádný chytrý vývoj.

                48. Ad displej – me to zatim prijde nejotravnejsi u mlhovek. Mozna
                  Ad displej – me to zatim prijde nejotravnejsi u mlhovek. Mozna by to chtelo castejsi mlhy, aby clovek potrenoval 😉

                49. Jj, mlhovky muze bejt potreba zapnout rychle. Puvodne jsem
                  Jj, mlhovky muze bejt potreba zapnout rychle. Puvodne jsem hudral, ze ve verzi 9 se po kazdem nahozeni menu ocitnete v Quick controls a ne tam kde jste naposledy byl, ake ono to zkracuje o jeden klik zapnuti prave treba tech mlhovek, takze to snysl dava.

                  Jinak co se mlhovek tyka, tak jsem se nechtel opakovat, neb uz jsem tu daval k lepsimu prihodu jak jsem vezl kolegu jeho Range Roverem na letiste do Mnichova a cestou zpet me prepadlo na dalnici fakt huste chumeleni. Zacal jsem hledat v te zaplave tlacitek zapnuti mlhovek, ktere kdyz jsem po chvili tapani nasel tak k memu prekvapeni nefungovali. Po chvili zoufalstvi jsem volal kolegu, ktery byl nastesti jeste na letisti a prozradil mi, ze musim nejprve prepnout svetla z automatickych na zapnuta (byt samozrejme i na automat svitili) a pak teprve sli zapnout mlhovky.
                  Tedy dva ukony stejne jako v Tesle dve tuknuti do displaye s tim rozdilem, ze v Tesle to nehledam. Tam na me ty dve velka tlacitka zivaji hned po nahozeni menu a jdou samozrejme zapnout, i kdyz jsou svetla v automatickem rezimu.

                  https://postimg.cc/TKJHNMQQ

                50. Hehe, na tomhle tata pred revoluci pocital vyplaty v mistnim
                  Hehe, na tomhle tata pred revoluci pocital vyplaty v mistnim JZD 😉 Pardon za OT.

                51. Jj, ja to pamatuju u mami v praci (skolni jidelna) na tom
                  Jj, ja to pamatuju u mami v praci (skolni jidelna) na tom pocitala ucetni.

                52. Můj děda počítal statiků mostů na logáru, ale todle
                  Můj děda počítal statiků mostů na logáru, ale todle měl na stole taky.

                53. Sakra to psani na zachode. U “mamy”.
                  Sakra to psani na zachode. U “mamy”.

                54. Michelin, odkial mas info, ze TM3 nema chladenie/kurenie
                  Michelin, odkial mas info, ze TM3 nema chladenie/kurenie baterie? TM3 ma v podstate rovnaky kvapalinovy system ako TMS a X, iba system je zdojeny – su tam dva okruhy pre jeden bateriovy blok, lebo TMX ma vecsie bateriove bloky ako TMS a X. V TM3 su vecsie nabijacie vykony ako TMS a X, pricom rozdiel sa este zvysi pri SC3.

                55. Ctete pozorneji. Mluvili jsme o Leafu.
                  Ctete pozorneji. Mluvili jsme o Leafu.

                1. Jak se to dělá ukázala Kia a Hyundai, bohužel Evropa už
                  Jak se to dělá ukázala Kia a Hyundai, bohužel Evropa už skončila, svět ovládne Asie.

                2. Tak je dost lidí, kteří na spotřebu nekoukají. Proč se
                  Tak je dost lidí, kteří na spotřebu nekoukají. Proč se pořád někdo tak úporně zaklíná spotřebou a dojezdem. Ten Jaguár je proti Tesle zase krásný auto s perfektním zpracováním. Což se o Tesle opravdu říci nedá. Proč je spotřeba ta jediná správná volba? Žvanění o jedno parametru je k prdu !!!

                3. Předně je to malý auto a z jeho dílenského zpracování
                  Předně je to malý auto a z jeho dílenského zpracování tu zas tolik lidí nebylo nadšeno.
                  Kolik těch „dost lidí“ co nekouká na spotřebu vlastně je? 5 %? To není zrovna moc.
                  Elektroauta opravdu ještě nejsou v době kdy nikdo jejich spotřebu a dojezd neŕeší.

            2. Tak to mas nejakou HW zavadu. Na mem 2.5 letem Sku fungujou ta
              Tak to mas nejakou HW zavadu. Na mem 2.5 letem Sku fungujou ta automaticka dalkova svetla perfektne (a fungovala tak uz s verzi 7, AP1). Mnohem lepe nez v Audi. Rychlejsi reakce na zmenu situace (do pul sekundy). Dej si to v servisu spravit.

              1. V tom případě máme s kolegou (Sko) totožnou
                V tom případě máme s kolegou (Sko) totožnou závadu.
                Jestli máte ještě autopilota 1, tak toho si všichni chválili, že fungovali stěrače i světla bezvadně. A hlavně se všichni s ap 1 divili, když jsem jim řekl ještě asi před rokem, že automatické stěrače stále vůbec u ap 2.0 nemáme…

                1. Ja mam AP1 a stierace aj automaticke dialkove funguju stale v
                  Ja mam AP1 a stierace aj automaticke dialkove funguju stale v poriadku. Zrejme to bude tym, ze pri AP2 usetrili dazdove cidlo a snazia sa zistit dazd analyzou obrazku z kamery. No automaticke dialkove svetla zrejme boli aj v AP1 riadene podla analyzy obrazu z kamery.

                2. U stěračů je to myslím přesně jak říkáte.
                  Proč

                  U stěračů je to myslím přesně jak říkáte.
                  Proč fungují na prd ty dálková světla, když by to mělo využívat kameru stejně jako předchozí verze kde to fungovalo dobře nechápu.

            3. Dle diskuzí na redditu jsou světla i stěrače pár
              Dle diskuzí na redditu jsou světla i stěrače pár měsíců vyřešeny a i další věci jak hardwarové, tak softwarové (hlavně autopilot) se vyvíjejí překotným tempem. Není možné, že Tesla prostě kašle na Evropu a dostanete ty potřebné updaty až třeba za rok i když máte nejnovější verzi softwaru (tzn., že by stejná verze byla diametrálně odlišná pro Evropu a USA)?

              1. Je to mozne, protoze u automatickych steracu mam stale
                Je to mozne, protoze u automatickych steracu mam stale “(beta)”, ackoli je tam ta funkce uz fakt dlouho.
                Autopilot udajne od verze 9 mimo jine sam predjizdi pomalejsi auta na dalnici, coz nas take neumi a primo jsem nekde cetl, ze to zatim uvolnili jen v Americe z duvodu odlisnosti v jizde na jinych kontinentech.
                No a funkce zaznamove kamery viz. video:

                https://www.youtube.com/watch?v=JvkFCmCQUfk

                je u me i v kolegovo Sku take zatim mrtva ackoli mame jiz oba vyssi verzi…

                1. Díky za odpověď. Tak snad se zaměří i na Evropu, až tu
                  Díky za odpověď. Tak snad se zaměří i na Evropu, až tu bude víc aut. Je to asi pochopitelné, že se snaží uspokojit čtvrt milionu amerických zákazníků a 100 tisíc evropských holt musí počkat, až přijde na řadu.

                2. mě by zajímalo jestli někde existuje nějaká webstránka
                  mě by zajímalo jestli někde existuje nějaká webstránka se seznamem bolístek, chronických poruch, nějaký souhrn co na Xksu všechno odchází, takový budoucího uživatele průvodce zkušenostma ??? 😉

                3. O nicem takovem nevim a podle toho jak se tvari v Norimberskem
                  O nicem takovem nevim a podle toho jak se tvari v Norimberskem servisu i na tyto chronicke zavady jako by o nich v zivote neslyseli nejsis ani tam nic takoveho nemaji. 🙂

                4. To by bylo dobré takovou stránku udělat.
                  To by bylo dobré takovou stránku udělat.

                5. To by si zade zgustli petroheadi.
                  To by si zade zgustli petroheadi.

                6. Ty maj tak co povídat, ty jsou v servisu víc než na silnici.
                  Ty maj tak co povídat, ty jsou v servisu víc než na silnici.

                7. No nevím…
                  Teď jsem před pár měsícy prodával

                  No nevím…
                  Teď jsem před pár měsícy prodával spalováka (diesel) s nájezdem 250 tisíc a měl původní poloosy, tlumiče, vlastně celý podvozek, bez problémů, bez vůlí a rachocení v jakékoliv rychlosti. Za těch 110 tisíc, co jsem to auto měl, jsem řešil dvě závady mimo obvyklý předepsaný servis. Byly to prkotiny za „pár korun“.

                  Teď mám hybrid (Lexus) s nájezdem 270 tisíc a taky má původní poloosy, tlumiče i celý podvozek. je to krásně tiché a nikde nic nerachotí. Mám to krátce, tak uvidím, ale dle servisu se na tom autě mimo předepsaného servisu nic neřešilo, až na nějaké zvuky při posouvání sedačky – řešeno zárukou. Na servis to jezdí po 15 tisících a cena je 10, 15 nebo velký servis po 90 tisících je za dvacku. Předvídatelné a akceptovatelné.

                  Teď jsem četl někde nabídku na Tesla S s nájezdem něco přes 140 tisíc km s poznámkou, že je po čerstvě servisu při 140 tisících za 5000 eur. A to je pčedpokládám jenom cena toho posledního servisu, co bylo předtím nikdo neví. Už jen tento servis je víc, než při tom nájezdu stál servis mého Lexusu.

                  Takže bych byl opatrný…

                8. Co 40000 km vyměnit přední poloosy.
                  Co 40000 km vyměnit přední poloosy.

                9. spousta informaci na tff-forum.de. Přímo cele vlakno
                  spousta informaci na tff-forum.de. Přímo cele vlakno problémy, chyby. Také zajímavé jak předávají nové 3 zákazníkům.

                10. Mám Sko 2015 85 D, najeto 115000 km . V 17000 v rámci
                  Mám Sko 2015 85 D, najeto 115000 km . V 17000 v rámci garance vyměněn zadní motor kvůli hlučnosti, pak v 90tis výměna motorku zavírání zadního kufru, ( cca 60 EUR) ve 110 tis výměna kabelu předního motoru, (cca 420 EUR) výbava AP1 vše funguje jak má , žádny problém. Nejlepší auto co jsem kdy vlastnil.

                11. Kolega ma Sko 60 a furt se tam něco sere, dva lidé dva
                  Kolega ma Sko 60 a furt se tam něco sere, dva lidé dva příběhy. Stejně je to u všech aut.

                12. No já bych ten seznam co mi všechno opravovali nebo měnili
                  No já bych ten seznam co mi všechno opravovali nebo měnili už ani nedal dohromady.
                  Mě už posledně vyměnili dokonce i oba klíče, protože se na nich asi zasekávalo tlačítko otevírání kufru, takže se mi každou chvíli samovolně otevíral port nabíjení. Mimochodem jeden klíček stojí 600e, musel jsem najít první email kde jsem jim o tom problému psal aby uznali, že to bylo ještě z doby kdy bylo auto v záruce a dali mi je zadarmo.
                  Prý všechnu komunikaci starší jednoho měsíce odkládají kvuli GDPR kamsi do databáze a pokud něco potřebují musí žádat na centráe což prý je zdlouhavé.

                13. Já jsem měl na Sko servisní smlouvu na 4 roky ( cca 400
                  Já jsem měl na Sko servisní smlouvu na 4 roky ( cca 400 EUR) za jednu prohlidku, Tak pravidelně jednou ročně do Linze a bylo vše OK.

                14. Slysel jsem o tom, ze to drive davali. No, ja kdyz to kupoval
                  Slysel jsem o tom, ze to drive davali. No, ja kdyz to kupoval tak jsem se na to ptal a tvarili se, ze uz nic takoveho neni.

          1. Dobrej pokus, ale vážně Tesla je a stále ještě dlouho
            Dobrej pokus, ale vážně Tesla je a stále ještě dlouho bude nedostatkové zboží a drží hodnotu ze všech aut nejvíc
            electrek.co/2019/01/24/tesla-model-3-tops-resale-value-report/
            fleetnews.co.uk/news/fleet-industry-news/2015/11/26/tesla-holds-its-value-better-than-any-other-car-says-cap

            Dokonce tak, že lidi kupujou vraky a bouraný auta od pojišťoven skoro za cenu funkčního jetého kusu. Viz Youtube Rich Rebuilds a jak nakupoval několik Tesel na svoje projekty za pěkně mastnou cenu: youtube.com/watch?v=YfOQNnXBJZc

Napsat komentář