Volkswagen otevírá elektromobilní platformu MEB všem zájemcům

Platformu Modular Electric Toolkit (MEB) vytvořil koncern Volkswagen, aby mohl co nejlevněji vyrábět moderní elektromobily. Nyní ji nabízí i všem dalším zájemcům.

Elektromobilní platforma MEB je základem pro většinu budoucích elektromobilů koncernu. Kromě jiných třeba pro Škoda Vision iV, Volkswagen I.D. Crozz nebo Audi Q4 e-tron.
foto: Volkswagen

Nejnovější tah koncernu, plánovaný už delší dobu, Volkswagen má jasný cíl: posunout cenu MEB a jednotlivých komponent na co nejnižší úroveň pomocí úspor z rozsahu. Čím víc se bude MEB aut vyrábět, tím budou moct být levnější.

První společností, která si postaví vlastní elektromobil na platformě MEB bude německé e.GO Mobile AG z Cách. Tato firma začala v polovině minulého roku vyrábět vlastní elektromobil e.GO.

Ve hře je ale poskytnutí MEB také větším hráčům. Volkswagen aktuálně uzavřel velkou alianci s americkou automobilkou Ford, a společný vývoj elektromobilů se tak přímo nabízí.

32 Comments on “Volkswagen otevírá elektromobilní platformu MEB všem zájemcům”

    1. Na to jsem osobně zvědav, protože na VŠB jsem měli
      Na to jsem osobně zvědav, protože na VŠB jsem měli zastavovat elektrikou šasi Avie už před 2 lety. Nakonec to šasi s kompletním sračkometím vybavením dorazilo do Ostravy loni na podzim a stále se nic neděje. Po smluvní stránce.

          1. No vždyť platforma Tesly X a S zastarala je, i sama Tesla to
            No vždyť platforma Tesly X a S zastarala je, i sama Tesla to tak prezentuje (taky už se 10 let prodává). Zejména z důvodu chlazení a případně předehřívání bateri před dobíjením. Dobře je to rozebráno v dnešním článku, jak Teprve TM3 má kapalinové chlazení, čímž se docílí značně lepších časů dobíjení při výkonějších nabíječkách.
            http://www.hybrid.cz/tesla-ukazala-superchager-v3-diky-vykonu-250-kw-dalsim-vylepsenim-zkrati-nabijeni-na-polovinu

            a to třeba platforma MEB nemá a tím už je teď před zahájením sériové výroby zastaralá. A vůbec není vyloučeno, že než se do té výroby dostane, tak ostatní už budou pracovat na baterii s pevným elektrolitem, na což MEB opět není připraven.

            Prostě těch deset let vývoje, který VW chybí musí být někde znát.

              1. No fakt je, že to vlastně byla dedukce, když v článku o
                No fakt je, že to vlastně byla dedukce, když v článku o rychlém dobíjení se píše, že je možné pouze u TM3 díky tomu, že jako první má kapalinové chlazení baterie.
                Pravda je, že jsem nikde nečetl, že by je S a X neměli, jen jsem si to odvodil, když měla být TM3 první.

                1. Podívej se někdy na rozuchání baterie S nebo na Rich
                  Podívej se někdy na rozuchání baterie S nebo na Rich Rebuilds videa.

          1. Zato vaše logika není všehovšudy žádná, podívejte se
            Zato vaše logika není všehovšudy žádná, podívejte se na své poslední komentáře umíte jen planě žvanit. Smajlíkama o pěti držkách nezachráníte absenci jakékoliv smysluplné myšlenky ve vašich přízpěvcích.

Napsat komentář