První Češka si v Ženevě převzala elektromobil Model 3

Zdeňka Fialová momentálně žije ve Švýcarsku. V Ženevě, kde shodou okolností právě začal autosalon, si aktuálně vyzvedla svůj elektromobil Tesla Model 3.

Zdeňka Fialová si ve Švýcarsku převzala jako jedna z prvních Češek elektromobil Tesla Model 3. Barvu zvolila dle svého jména.
foto: Zdeňka Fialová

„Samotné předání trvalo asi 40 minut, včetně převzetí Hondy Accord. Administrativa byla řešena online, i nabídka částky za Hondu, která byla neskutečně lepší než to, co nám nabízeli ve dvou (!) autobazarech,“ popisuje Zdeňka předání elektromobilu Tesla Model 3.

Nasledovalo vysvětlení základních funkcí auta a prohlídka exteriéru. „Žádné chyby na karoserii jsme nenašli, je to pěkný vůz. A už jsme jeli domů.“ První dojmy z jízdy jsou podle Zdeňky „přímo ďábelská akcelerace“. A dodává, že je třeba dát si pozor na rychlostní limity, protože ve Švýcarsku vám seberou řidičský průkaz na měsíc už při překročení o 20 km/h! „A ty pokuty,“ doplňuje Zdeňka.

Interiér elektromobilu Tesla Model 3

Interiér elektromobilu Tesla Model 3
foto: Zdeňka Fialová

Řízení je podle ní velice přesné, v zatáčkách auto bezvadně sedí. Bude si nejspíš muset zvyknout na jiný přístup k brzdění, což ale zkušenější elektromobilisté dobře znají.

„Pedál brzdy se použije málo, většinou stačí přestat akcelerovat. Kontrolní panel je velmi intuitivní, ukazuje provoz kolem vozu, i chodce na chodníku. Autopilot jsme ještě nevyzkoušeli, nebyl čas. Samozřejmě motor nevydává žádný hluk, vevnitř velmi klidné prostředí, hudba nebo radio není rušena,“ doplňuje Zdeňka.

Elektromobil Tesla Model 3 už stojí před garáží

Elektromobil Tesla Model 3 už stojí před garáží
foto: Zdeňka Fialová

Nabíjení má řešeno přímo garáži přes nabíječku zakoupenou u Tesly a instalovanou Teslou akreditovaným elektrikářem. „Zatím jsme toho moc nenajeli, ale odhadem, přes noční proud, stojí denní provoz, což je zhruba 45 km, přibližně jako 1 litr benzinu.“

vlastní

120 Comments on “První Češka si v Ženevě převzala elektromobil Model 3”

  1. Nelze jinak, než se připojit ke gratulaci a popřát paní
    Nelze jinak, než se připojit ke gratulaci a popřát paní Zdence hodně šťastných elektrických kilometrů :-).
    Paní Zdence můžeme tady v Česku jen závidět, že díky tomu, že žije ve Švýcarsku si mohla T3 kulturně objednat a s prodejcem si osobně domluvit i odběr starého auta protiúčtem. Podle mně je opravdu tristní, že do dnešního dne, není pro Čechy otevřen ani konfigurátor pro dražší specifikace modelu T3, jako je tomu pro většinu evropských zemí. Nezbývá totiž, než se obávat, že tento přístup k naší zemi se projeví i v rychlosti budování sítě Superchargerů a především servisní sítě.
    Musíme doufat, že se mýlím a je to jen tím, že pan Musk má starou mapu Evropy, kde jsou ještě Česko a Slovensko součástí Rakouska-Uherska, či mu někdo podstrčil starou politickou mapu Evropy, kde jsou naše země zobrazeny jako součást Sovětského svazu 🙂 Třeba by nám právě paní Zdenka mohla pomoci a poslat mu mapu Evropy, kde mu červeně vyznačí zemi odkud pochází s tím, že je to svobodná a civilizovaná země uprostřed Evropy a že se mu určitě vyplatí věnovat jí v obchodním modelu stejnou péči jako Švýcarsku.
    Paní Zdenko, berte to prosím jen jako pokus o žert :-), – ještě jednou hodně pohodových kilometrů a mějte se krásně !

  2. Prijde mi vtipne ze prvni Ceska dostala Model 3 v Svycarsku, a
    Prijde mi vtipne ze prvni Ceska dostala Model 3 v Svycarsku, a o mne zas tvrdi ze jsem prvni Slovak s Modelem 3, a taky bydlim ve Svycarsku 😉 Kanton ZH, delivery 25.2. a taky modra!

    Asi jsme zapomeli zapocitat spoustu lidi co zije v USA, ja vim minimalne o jednom Slovakovi z Massachusetts s Modelem 3.

  3. řidičák za 20 kmh?? …pěkný švýcarsko tam nejedu 😉
    řidičák za 20 kmh?? …pěkný švýcarsko tam nejedu 😉 ale kdyby se alespon vyjádřila co říká na kliky, na cvakání tabletu za jízdy a měla ta kára air tlumiče nebo vobyč?? to by nás zajmalo 😉 a ne že to žere doma v garáži pár drobných, takový plky všichni dááávno víme :)) nevole jezdí to na naftu!!! :)))))))))))

      1. kliky rozhodně oukej nésů to spíše ko, už se na ně
        kliky rozhodně oukej nésů to spíše ko, už se na ně projektuje apgred, plastový odlitek klasický pádlo na dva vruty a to teslí párátko natvrdo rozbruškou čert ho vem hlavně když to pude pohodlně do ruky jako stará dobrá brambora ;)))

        7.allegroimg.com/s360/0177c2/ba50918146a6af84e93c5a096b37

  4. off topic
    Ačkoliv je Švýcarsko známé jako neutrální

    off topic

    Ačkoliv je Švýcarsko známé jako neutrální stát, má díky branné povinnosti poměrně aktivní armádu. A s touto armádou se mu podařilo omylem provést invazi do sousedního Lichtenštejnska. A ne jednou, nýbrž třikrát.

    Lichtenštejnsko si „invazivních“ sil nevšimlo a zjistilo to až od opět se omlouvajícího Švýcarska. Mluvčí Lichtenštejnska prohlásil: „Nenapadli nás s bojovými vrtulníky. Tohle není problém, takové věci se stávají.“

    Zvláštní to lidé. 🙂

    Švýcarsko elektřina.
    Podíl fosilních paliv na výrobě elektřiny: 3,44 %
    Podíl vodních elektráren na výrobě elektřiny: 59,16 %
    Podíl jaderných elektráren na výrobě elektřiny: 35,43 %
    Podíl ostatních zdrojů na výrobě elektřiny: 1,97 %

    To jen pro informaci těm, co nám tu tvrdohlavě budou psát, že elektromobil má výfukové potrubí v uhelné elektrárně. Tak možná v Polsku ano.

    1. Ano, je to pravda, opravdu mají brannou povinnost. Mám tam
      Ano, je to pravda, opravdu mají brannou povinnost. Mám tam kamaráda a říkal, že po ukončení vojenské služby má každý doma samopal i se zapečetěnou sadou nábojů. Ale dovedete si představit, že by tohle bylo u nás ? Pepa by se s Frantou pohádal v hospodě a po deseti pivech by skočil domu a bylo by vymalováno..

      1. Omyl. Došlo by k přirozenému evolučnímu vývoji. Přežil
        Omyl. Došlo by k přirozenému evolučnímu vývoji. Přežil by buď Pepa nebo Franta. S osobou po deseti pivech se nehádám a už vůbec ne v případě, kdy vím, že účastník hádky má doma zbraň. Druhý z účastníků by byl s největší pravděpodobností vyloučen ze společnosti v podobě nuceného pobytu ve vězení.
        Vypít deset piv dokáže jen velký alkáč a vzít do ruky samopal kvůli hádce v hospodě jen velký magor. Tak co s takovým jedincem ve společnosti??
        Já bych se toho u nás nebál.

          1. lži a strašení evropských pedofilních „hodnot“ jak
            lži a strašení evropských pedofilních „hodnot“ jak odebrat zbraně,(což dělal i Hitler = EU)….. zbraně mají jen ti, kdo jsou na to psychicky vybavení, což je většina obyvatelstva jak u nás, tak třeba i ve Švýcarsku 😉

            1. Ty můžeš akorát tak držet hubu, ty pomatenej naivní
              Ty můžeš akorát tak držet hubu, ty pomatenej naivní kremelskej veganskej esesáku. Ty nejsi psychicky vybavenej ani na to držet hajzlpapír.

              Švýcarskou idylku ruší střelba. Zbraň tu má každý
              Zbraně jsou dostupné, sebevražd přibývá
              https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/svycarskou-idylku-rusi-strelba-zbran-tu-ma-kazdy/r~i:article:414792/?redirected=1551857124

              2001 masakr v Zugu
              Střelec zabil 14 lidí v parlamentu švýcarského kantonu Zug
              https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/strelec-zabil-14-lidi-v-parlamentu-svycarskeho-kantonu-zug_200109271753_mhromadka

              Patnáct mrtvých – takový je výsledek střelby v regionálním parlamentu švýcarského kantonu Zug v centrální části Švýcarska. Patnáctou obětí byl sám pachatel. Jak Radiožurnálu potvrdil tiskový atašé českého velvyslanectví v Bernu Vítězslav Půr, střelec vtrhl při zasedání do jednacího sálu v převlečení za policistu a za hlasitého spílání přítomným začal kolem sebe divoce pálit ze samopalu. Měl u sebe kromě zbraní také granáty, z nichž jeden odpálil. Nakonec spáchal sebevraždu.

              Pachatelem byl švýcarský státní občan z okolí Curychu, kterému byla předtím zamítnuta podaná stížnost.

              Střelba ve Švýcarsku: Útočníci vtrhli do baru a stříleli na hosty!
              https://tn.nova.cz/clanek/strelba-ve-svycarsku-utocnici-vtrhli-do-baru-a-strileli-na-hosty.html
              Dvojice útočníků vtrhla ve čtvrtek večer do baru ve švýcarské Basileji. Muži zastřelili dva hosty a třetího těžce zranili. Po útoku z místa činu utekli. Policie zatím nezná motiv střelců, zřejmě se ale nejednalo o teroristický útok.

              „Byl to místní incident. Nemá to co dělat s islamisty nebo terorismem,“ řekl médiím švýcarský policejní tiskový mluvčí.

            2. Si pekne naivný! Ja poznám osobne individuá, ktoré to
              Si pekne naivný! Ja poznám osobne individuá, ktoré to nemajú v hlave vporiadku ale zbrane majú. To znamená, že zbrane majú aj tí, čo si „psychickú vybavenosť“ vedia zaplatiť alebo vybaviť. A navyše poriadny psychopat oklame psychotesty, aj polygraf.

              1. Moc to zesložiťujete pánové. Asi jste neviděli, jak hezky
                Moc to zesložiťujete pánové. Asi jste neviděli, jak hezky se vraždí propiskou, co si ji alkáč půjčí na místě od pingla. Když tedy druha ve zbrani nemajzne rovnou půllitrem, popelníkem nebo mu neprořízne tepnu na krku ostrou hranou pivního tácku…..
                Chápu, že lidi fascinují opravdické zbraně, pistole, samopaly, ale kdo chce psa bít, hůl si najde. Ostatně v hospodských rvačkách jako zbraň hned po půllitru vede noha. Od stolu nebo židle.
                A pak tu máme oblíbenou scénku z filmu:
                „Proboha, Vy nemáte žádnou zbraň?!“
                „Já jsem zbraň….“

        1. Koukám, že se to ohledně těch zbraní pěkně rozvířilo.
          Koukám, že se to ohledně těch zbraní pěkně rozvířilo. Svůj příspěvek jsem psal na základě osobní zkušenosti ze střední školy:
          Spolužák byl z vesnice kousek za Prahou a vyprávěl, že o víkendu se u nich starší kumpáni v hospodě pěkně upravili. Dva z nich se pohádali do krve. Jeden z nich byl myslivec. Odskočil si domů pro flintu. Ten druhý mezi tím dopil a šel domů. Potkali se na půli cesty. Toho druhého našli ráno na cestě s prostřeleným břichem brokovnicí z blízkosti. No a myslivec se ráno strašně divil, když si pro něj přišli.

    2. Energetickej mix Švýcarů je hodný obdivu i závisti… Tak
      Energetickej mix Švýcarů je hodný obdivu i závisti… Tak by to asi mohlo vypadat. Jen bych chtěl znát strukturu těch 3,44% – možná to bude jenom dříví do krbu…

      Ale vážně: Nedá se moc srovnávat (jenom Norsko)
      – mají Alpy, hodně sněhu, vody, vhodnou geomorfologii terénu a tím pádem podmínky pro hydroenergetiku super. Maďaři s nedostavěnýn Nagymarosem asi konkurovat nemohou ..:-))

      – Na rozdíl od Rakušáků nezanevřeli na atomovky

      A hlavně strukura průmyslu (!) : Nemají těžkej průmysl, kterej žere většinu elektriky (hutě, hlinikárny …) ale mají nízkoenergetický hi tech :hodinářství, přesné a jemné strojírenství, přístrojová technika, potravinářství, farmacie, lékařské přístroje…

      Jo a zapoměl jsem : Za druhý světový je nikdo nebombardoval, jenom potichučku se ukládalo zalto de sejfů

      PS A nemaj ani neměli komanče..:-)))

      1. Já nevím, ale nestačilo napsat pouze první část
        Já nevím, ale nestačilo napsat pouze první část příspěvku? To označování ubohou sockou autorovi každého příspěvku který jen neopěvuje teslu, ale dovolí se zmínit i o něčem jiném mi teprve přijde … zvláštní.

        1. Tak na to už si člověk u něho zvykl… je to nekritický
          Tak na to už si člověk u něho zvykl… je to nekritický až fanatický obdivovatel Tesly a Muska. A když se někdo odváží jeho božstvo kritizovat, tak prská kolem sebe a rozdává nadávky a posměšky jako malé dítě. Nic nového 🙂

        1. Přímá dotace ne, pouze sleva nebo nulová sazba na
          Přímá dotace ne, pouze sleva nebo nulová sazba na každoroční “taxe véhicule à moteur”, různá podle kantonů. V našem kantonu by auto s podobným výkonem se spalovacím motorem stálo ročně asi tak 700 švýcarských franků, u elektromobilu žádají symbolických 25.

        2. Ano a jmenuje se Švýcarský systém. Do té země je fuška
          Ano a jmenuje se Švýcarský systém. Do té země je fuška se dostat, aby tam člověk mohl žít, ale mají výborný systém společenské odpovědnosti za sebe sama. Ano mají tam dost tvrdá, ale jasná a průhledná – takže nakonec spravedlivá pravidla a díky neutralitě a bankovnictví mají zajímavé příjmy, plus mají efektivní zdanění – díky tomu, tam nejsou Tesly nesmyslně drahé a jsou pro lidi vcelku dostupné rychle jsem koukl na konfigurátor a T3 je ve Švýcarsku ca 3000€ levnější než v D, předov přes Kurzy.cz (doufám, že jsem se nesekl) a to se taky počítá..

  5. Jestli cena za model 3 bude pro ČR (EU other Europe) bez
    Jestli cena za model 3 bude pro ČR (EU other Europe) bez daně v € stejná jako cena v DE s daní, jako je tomu teď u modelu S a X dle konfigurátoru, tak bude lepší pořídit u sousedů, jestli tu cenu neopraví v konfigurátoru…..otázkou je, jak by to bylo se servisem a zárukou. Koupě Tesly v DE, a servis v Praze na záruku ? Nebo by se muselo na servis do DE kvůli záruce ?

          1. Možné to je, ale auto stojí o Slovenskú DPH viac. Pri
            Možné to je, ale auto stojí o Slovenskú DPH viac. Pri kúpe nového auta (narozdiel od jazdeného) platí DPH v štáte dodania aj fyzická osoba – neplatca dane, ktorá kúpila auto s nemeckou DPH (toto platí už 25 rokov). Nové auto je auto s menej ako 6000 km alebo menej ako 6 mesiacmi od kúpy. Problém je v tom, že nijaké európske zastúpenie Tesly okrem Tilburgu nevystaví faktúru bez DPH ako to potrebuje „other Europe“ človek čo nechce platiť dvakrát DPH.

                1. Nevíte, jestli model 3 z DE má menu v němčině i
                  Nevíte, jestli model 3 z DE má menu v němčině i angličtině nebo jenom v němčině?

                2. Libovolně nastavitelné.
                  Zdroj: loanery v Linci ihned

                  Libovolně nastavitelné.

                  Zdroj: loanery v Linci ihned přepínám do angličtiny.

                3. A co čeština? 🙁 bude někdy taky?
                  A co čeština? 🙁 bude někdy taky?

          1. Pán Horčík ak sa v tom vyznáte koľko by stála T3P v
            Pán Horčík ak sa v tom vyznáte koľko by stála T3P v základe bez dotácie Slováka či Čecha v hotovosti bez DPH ? A sú tam dáke obmedzenia alebo je to to isté či ju kúpim z Nemacka alebo cez SK konfigurátor ktorý ešte nieje.

            1. Aktuálně se k nám dostala přímo z Tesly ještě
              Aktuálně se k nám dostala přímo z Tesly ještě zpřesňující informace. Model 3 je třeba zaregistrovat v dané zemi, kde byl objednán – tzn. pokud někdo objedná Model 3 v Německu, pak je třeba jej přihlásit v DE na SPZ. To znamená koupit auto na německou firmu nebo občana. Až poté se s ním dá dále manipulovat a případně přehlásit do ČR. Nejde o povinnost ze zákona, ale je to politika Tesly a tento fakt je uveden v kupní smlouvě. Což dělá z tohoto procesu poměrně zdlouhavou a komplikovanou záležitost, kterou Tesla ani nedoporučuje podstupovat.
              Všem svým zákazníkům a držitelům rezervací tdoporučuje počkat na otevření konfigurátoru.

                1. Také takové znám a zkuste to progooglit a ohledem na
                  Také takové znám a zkuste to progooglit a ohledem na legalnost popr pojisteni. Jedna se o provoz tzv na dovolenou a je tam myslím omezení půl roku. Kdyby došlo asi na nehodu a drahou, tak by to mohla pojišťovna hrotit a neproplatit.

                2. Oni to mají většinou na firmu, sídlo firmy je v Německu a
                  Oni to mají většinou na firmu, sídlo firmy je v Německu a tím omezení pro soukromé osoby padají.

        1. DE cena pro T3P je 63.000 € vc. 19 % MWSt. Kdyz privezete do
          DE cena pro T3P je 63.000 € vc. 19 % MWSt. Kdyz privezete do CR, tak zaplatite 21% DPH a 19% dostanete zpet. Pak ale musite vratit dotacni podil ktery hradi vyrobce 2000 € + 19% a je jiz v cene 63.000 zapocitany. Kdyz to prihlasite na 1 den na DE SPZ, tak vam to zustane. Pak ale muze byt problem s odpoctem DPH, pokud to bude firemni vozidlo v CR.

          1. Určitě ne. Odpočet DPH platí vždy, i pro auta, co již
            Určitě ne. Odpočet DPH platí vždy, i pro auta, co již jsou v cizině registrována (pokud ten majitel v Německu je plátce DPH – nevím, zda dotace platí i pro podnikatele/firmy nebo jen pro FO). Pokud je dotace vázána na FO nepodnikatele, tak samozřejmě odpočet DPH již nelze při dalším nákupu použít, protože stávající majitel (FO) není plátcem DPH a tímpádem prodává auto bez naúčtování DPH.
            Spíše bych rozporoval ten 1 den na německých značkách. IMHO tam bude nějaká ochranná lhůta, aby nedošlo ke zneužívání dotací, že auto zaregistrujete na někoho v Německu a druhý den se to prodá z Německa pryč.

            1. S tou dotaci to je trochu jinak. Vyrobce dava ze sveho dotaci
              S tou dotaci to je trochu jinak. Vyrobce dava ze sveho dotaci 2000€ +19% DPH. A stat dava nasledne 2000€ dotaci. Statni dotace je podminena prihlasenim a drzeni po dobu 6 mesicu na DE SPZ. Vyrobce nepozaduje drzeni 6 mesicu. Tam bude stacit prokazat ze auto bylo registrovano v DE. Treba 1 den. Ale na statni dotaci uz nedosahnete. Dotace jsou pro FO i ostatni subjekty. Firmy a organizace. Takze od platce muzete koupit po 1 dni s moznosti odpoctu a dostanete se na nemeckou cenu, ktera je 2000€ nizsi, nez treba v NL.

          1. Obavám se ze nesmysly plkáte z neznalosti vy. Při prodeji
            Obavám se ze nesmysly plkáte z neznalosti vy. Při prodeji vozu do jiné členské země nemohou DPH účtovat, nemohou jej tedy ani uvádět (tím spíše nesmyslně náhodně vybrat, jak si to vy představujete). Ostatně proto je na webu jasně uvedený režim prodeje, a Tesle se před exportem dokládá zaplacení DPH v ČR.

            1. Urcite viem uplne presne ako funguje nakup v inej krajine EU.
              Urcite viem uplne presne ako funguje nakup v inej krajine EU. Kupoval som tak viacero vozidiel vratane tesly. DPH za nove vozidlo sa plati v krajine kde sa vozidlo prihlasuje az po nakupe. Alebo sa DPH vobec neplati, ak vozidlo kupuje firma, ktora je platcom DPH.

                1. Firma, ktora je platcom DPH neplati ziadnu DPH. Firma, ktora
                  Firma, ktora je platcom DPH neplati ziadnu DPH. Firma, ktora nie je platcom DPH ako aj fyzicka osoba nepodnikatel plati standardne DPH vo svojej krajine potom ako vozidlo kupi v zahranici bez DPH. Danovy urad na takyto nakup vydava specialne IC DPH pre fyzicku osobu – nepodnikatela resp pre firmu – neplatcu DPH a ten po nakupe urobi danove priznanie DPH a uhradi DP v domovskom state.
                  Absolvoval som oba sposoby, takze viem presne ako to funguje.

                2. Nevím jak u vás na SK, ale v ČR to funguje tak, že pokud
                  Nevím jak u vás na SK, ale v ČR to funguje tak, že pokud na DI neprokážete zaplacení DPH u FÚ, tak Vám nevystaví TP a neprovedete registraci.
                  Plátce DPH si následně zažádá o vratku v následném daňovém přiznání.

                3. Samozrejme zaplatenie DPH firmou, ktora nie je platcom DPH
                  Samozrejme zaplatenie DPH firmou, ktora nie je platcom DPH alebo fyzickou osobou nepodnikatelom je podmienkou na registrovanie auta, ale DPH netreba platit dopredu, ale az po zakupeni auta v zahranici, pricom faktura na auto je bez DPH.
                  Predajcovi samozrejme treba poslat potvrdenie o zaplateni DPH, ale to sa len screenshot zo stranky danoveho uradu posle predajcovi mailom.
                  Pre firmu, ktora je platcom DPH, predajca tiez vystavi fakturu bez DPH a kedze platca DPH neplati pri nakupe na firmu ziadne DPH, tak sa ani k DPH nepriznava a tiez len vytlaci screenshot zo stranky danoveho uradu, kde je info o tejto skutocnosti a posle ho predajcovi. Policia potom na zaklade toho isteho dokumentu auto zaregistruje.
                  T.j. firma ktora je platcom DPH neplati DPH nikde – ani u predajcu ani doma, cize DU urad mu ani nic nemusi vratit :-)))
                  Takto to funguje na Slovensku a nevidim ziaden dovod aby to tak nefungovalo aj inde v EU.

                4. Prodejce (po ověření, že jste plátce DPH) Vám auto bez
                  Prodejce (po ověření, že jste plátce DPH) Vám auto bez DPH prodá. Nicméně DI vám nevydá TP, pokud se neprokážete potvrzením z FÚ, že jste zaplatil 21% DPH českému státu. A to platí i pro plátce DPH. Tzn. i plátce DPH zaplatí (byť dočasně) DPH českému FÚ.
                  Následně onu zaplacenou DPH můžete uplatnit ve vratce v následném přiznání k DPH.
                  Tento režim platí pro nová auta.

                5. Da sa to aj tak, ako pisete vy, kedisi to tak bolo predtym aj
                  Da sa to aj tak, ako pisete vy, kedisi to tak bolo predtym aj na Slovensku, no teraz je to podstatne jednoduchsie.
                  Predajca si len cez internet overi ci dodane IC DPH je platne a vystavi fakturu bez DPH pre uplne kazdeho, ktory predlozi platne europske indentifikacne cislo DPH.
                  Dobre je, ze pri takomto postupe netreba mat peniaze na tu DPH a netreba cakat dokedy ju danovy urad vrati. Presne takto funguje ALZA na Slovensku pre slovenske firmy, ktore su platcom DPH.
                  Dodava im tovar akoze z Ceskej republiky a fakturu vystavuje teda bez DPH. Slovenska firma DPH nezaplati a teda ju ani nemusi pytat od DU. Preto je pre platcu DPH ovela lepsie vzdy kupovat tovar v zahranici, lebo nemusi mat tie peniaze na DPH.

                6. Ach jo, to je jak mluvit do dubu. Nákup nových aut probíhá
                  Ach jo, to je jak mluvit do dubu. Nákup nových aut probíhá v JINÉM REŽIMU než obchodování s normálním zbožím. Proto to tam píšu, že tento režim se týká nových (tzn. do 6 měsíců stáří od první registrace nebo 6000 km) aut, který probíhá podle jiných, než obvyklých pravidel!
                  Jestli to fakt nedokážete pochopit, tak se zeptejte kteréhokoliv daňového poradce nebo si zavolejte na DI, kde to ví každá holka za přepážkou.
                  Při registraci nového auta pořízeného v EU je podmínkou registrace (zkopírováno z podmínek na DI) „potvrzení o zaplacení daně z přidané hodnoty v případě pořízení nového dopravního prostředku z jiného členského státu“.
                  Takže i jako plátce DPH MUSÍTE MÍT A ZAPLATIT DPH napřed na FÚ (dle faktury od prodejce), poté vám s tímto potvrzením zaregistrují auto a následně si může plátce DPH požádat o vratku.
                  Zjednodušeně řečeno, DPH na nové auto zaplatí vždy všichni (a musíte mít na to peníze).
                  Další debata je naprosto zbytečná. Přeji hezký den.

                7. Skuste nabuduce vynechat tie invektivy…
                  Mozno to tak ako

                  Skuste nabuduce vynechat tie invektivy…
                  Mozno to tak ako pisete vy funguje u vas v CZ, ale na Slovensku to funguje presne tak ako som napisal ja. Absolvoval som to tak s niekolkymi novymi autami a nikdy som nezaplatil DPH predajcovi v zahranici a nikdy mi nedaval fakturu s DPH – vzdy len bez DPH.

                8. Ježíšmarjá, jak mohu vynechat invektivy, když si ani
                  Ježíšmarjá, jak mohu vynechat invektivy, když si ani pořádně nepřečtete, co jsem napsal?!?
                  Já přece netvrdím, že zaplatíte DPH prodejci a že Vám vystaví fakturu s DPH! KDE TO TVRDÍM???

                  Jelikož jsme v doméně .cz, 99% čtenářů jsou Češi, celou dobu zmiňuji, že se bavím o situaci v ČR, tak se asi bavím o situaci tady v ČR.
                  U vás na Slovensku je to jinak. Vám stačí potvrzení, že jste informoval FÚ o pořízení nového auta v jiném členském státe EU. Toto tady v ČR není.

                9. Tak Vy jste celou tu debatu začal tím, že jste odpověděl
                  Tak Vy jste celou tu debatu začal tím, že jste odpověděl na moji reakci „Nevím jak u vás na SK, ale v ČR to funguje tak, že pokud na DI neprokážete zaplacení DPH u FÚ, tak Vám nevystaví TP a neprovedete registraci.“

                  A Vy jste to následně začal rozporovat,

                  Takže jaksi předpokládám, že se bavíme o registraci v ČR a ne kdekoliv jinde.

                  Nehledě na to, že v další reakci tvrdil: „Takto to funguje na Slovensku a nevidim ziaden dovod aby to tak nefungovalo aj inde v EU.“, takže pokud debata pokračovala dále, tak jsme se bavili o ČR, kde jste předpokládal, že to funguje stejně jako u vás v SK.

                  Z toho se prostě nevykroutíte… 😉

                  Nicméně jsme si to vyjasnili. V SK máte svoje podmínky, tady v ČR máme jiné.

                10. Fajn, mohli ste upresnit, ze hovorite len o CR, pretoze ste to
                  Fajn, mohli ste upresnit, ze hovorite len o CR, pretoze ste to nikde nezdoraznili a pisali ste mne slovakovi zo slovenska v texte…
                  „“““
                  Takže i jako plátce DPH MUSÍTE MÍT A ZAPLATIT DPH napřed na FÚ (dle faktury od prodejce), poté vám s tímto potvrzením zaregistrují auto a následně si může plátce DPH požádat o vratku.
                  Zjednodušeně řečeno, DPH na nové auto zaplatí vždy všichni (a musíte mít na to peníze).
                  Další debata je naprosto zbytečná. Přeji hezký den. “
                  „““““
                  Takze ked „MUSÍTE“ a „vždy všichni“ nebolo urcene mne s kym debatujete, ale len ceskym statnym obcanom tak ste to mohli upresnit.

                  alebo ked „MUSÍTE“ a „vždy všichni“ je len slovny zvrat a v ceskom jazyku neznamena, ze to hovorite mne ale nejako vseobecne len obyvatelom ceskej republiky, tak sa ospravedlnujem.

                  aj tak ma prekvapuje ma, ze CR ma ine podmienky, ked legislativa EU je harmonizovana.

                11. To je lež. Život je hořký. Bohudík. Dnes to říkali v
                  To je lež. Život je hořký. Bohudík. Dnes to říkali v televizi, tak to musí být pravda. Radegast 12° extra hořký…. 🙂

                12. To bylo I chlapi mají své dny. 🙂 Povedené slogany se
                  To bylo I chlapi mají své dny. 🙂 Povedené slogany se nezapomínají. Je to umění říct ve zkratce a s nadsázkou celý velký obsah.

            2. Ja som si zasa istý, že pravdu má Ju. Logicky by to malo
              Ja som si zasa istý, že pravdu má Ju. Logicky by to malo byť tak ako hovoríte, ale na stránke (rakúskej aj nemeckej) uvádzajú cenu s DPH.
              Napr. pre Teslu S majú pre Other Europe cenu bez DPH a pre Nemecko, cenu s DPH a suma + – sedí. Niečo tam majú popletené.

              1. Pozeral som to este raz podrobne a text dole to
                Pozeral som to este raz podrobne a text dole to vysvetluje.
                Cena uvedena v cenniku ma sice napisane (without tax) no tym sa nemysli DPH (VAT) ale ine dane, ktore by mohli byt v krajinach „other europe“ vyrubene statom. Dole v podrobnostiach sa pise, ze pre „other europe“ sa fakturuje bez DPH za podmienky splnenia uvedenych podmienok, no ked sa podmienky nesplnia, tak je cena taka, ako je uvedene hore v cenniku – teda s holandskou DPH.

                1. Ale houby, “without tax” apod. se vždy označuje DPH
                  Ale houby, “without tax” apod. se vždy označuje DPH popřípadě sales tax v U.S.

                  Vy snad znáte jinou daň odvedenou prodejcem při prodeji?

                  Nedávno se změnil způsob nacenění u Tesly: dříve měli cenu bez DPH všude stejnou, a lokální cena se mírně lišila podle výše DPH. Teď je cena s DPH všude stejná a Tesla odvádí různé DPH. Vloudila se chybička a stejná cena vč. DPH je i u Other Europe – kde je DPH 0.

                2. Ano, zrejme je to tak, no potom rozdiel v cene tesly S a X
                  v

                  Ano, zrejme je to tak, no potom rozdiel v cene tesly S a X
                  v Rakusku, ci Nemecku a v „other europe“ je prave tych cca 20% co je cca hodnota DPH. Pan Horcik, taky enormny cenovy rozdiel v zapadnych EU krajinach oproti „other europe“ by si zasluzil osobitny clanok. Predtym taky rozdiel nebol a ceny boli +- rovnake. No teraz po 1.3.2019 je rozdilel cien bez DPH cca 20 % co je zarazajuce. Navyse si myslim, ze EU je jednotny trh a zrejme neexistuje legislativa, ktora by vyrobcovi/predajcovi umoznovala odmietnut kupca z inej krajiny EU. Podobnu prax odmietania predaja mimo svoju krajinu maju sice aj ine automobilky a ich predajcovia, no myslim, ze je to proti pravidlam jednotneho trhu EU.

      1. Předně se chci též připojit ke gratulacím.
        Rád bych se

        Předně se chci též připojit ke gratulacím.

        Rád bych se ale zeptal na jednu část textu, které nerozumím
        („včetně převzetí Hondy Accord + i nabídka částky za Hondu, která byla neskutečně lepší než to, co nám nabízeli ve dvou (!) autobazarech“.)
        Vy jste tam odevzdávala (předpokládám svůj předchozí) automobil na nějakou protihodnotu?
        On nějaký prodejce TM3 aplikuje princip (před pár lety tak oblíbeného) šrotovného? Nebo to byla jen nějaká Vaše ojedinělá individuální domluva, kterou nelze uplatnit.

        Děkuji
        A ještě jednou, gratulace.

        1. Po rozhovoru s Teslou v Ženevě, kdy jsme jim řekli, že si
          Po rozhovoru s Teslou v Ženevě, kdy jsme jim řekli, že si přejeme, aby převzali náš automobil Honda Accord za protihodnotu, dostali jsme od Tesly kontakt na společnost, která s nimi spolupracuje v této věci. Tato společnost nám poslala email dotazník k vyplnění detailů starého vozu, a poté nám emailem poslala nabídku částky, která, jak jsem už říkala, byla velice korektní. Tuto nabídku jsme přijali a Tesla ihned odečetla tuto částku z faktury za nákup Modelu 3. Takže platba protihodnoty i převzetí starého vozu šla konkrétně přes Teslu.

          Předpokládám, že tato společnost převezme Hondu od Tesly a bude ji sama prodávat na trhu ojetých aut.

          Děkuji za gratulaci !

                1. Pošlete mi víc info o téhle akci, budu jen 100km daleko se
                  Pošlete mi víc info o téhle akci, budu jen 100km daleko se svojí TM3…

                2. Tak napřed Děkuji, že jste mi vůbec odpověděla. 🙂
                  Je

                  Tak napřed Děkuji, že jste mi vůbec odpověděla. 🙂

                  Je to setkání elektromobilistů v Olomouci na Horním náměstí, které pořádám již 4. rokem, sraz je oficiálně od 9-18 hodin.
                  Setkáním se snažím veřejnosti ukázat, že existují i elektromobily na běžné ježdění a tím je možnost přispět trochu ke zlepšení ovzduší ve městech a celkově. Pro elektromobilisty se to možnost se sejít a povykládat si o svých zkušenostech s provozem EV.
                  Na této akci vozíme i veřejnost ve svých EV zdarma.
                  Sraz je pro všechny, také zdarma jen od firem je vybírán mírný poplatek se prezentovat.
                  Akci pořádám já a veškeré náklady jdou také na mne.

                  Na akci je možnost na náměstí si své EV nabíjet ze zásuvek nebo wallboxů, které připravím – zdarma. Jinak v dnešní době je možnost nabíjet poblíž na dvou rychlonabíječkách ČEZu (s námi také zdarma) a nebo Teslisté na supechargeru, který je už také v Olomouci.

                  Děkuji a můžete mi poslat případně i dotaz na e-LUKY@email.cz

                  🙂

                3. Děkuji za milé pozvání, ale bohužel nemohu vyhovět.
                  Děkuji za milé pozvání, ale bohužel nemohu vyhovět. Možná pan Stanko tam bude ? V každém případě přeji všem účastníkům krásný den a doufám, že nám o tom podáte zprávu.

                4. Škoda, alespoň jsem to zkusil.
                  Ano vypadá to, že Jan Senko

                  Škoda, alespoň jsem to zkusil.

                  Ano vypadá to, že Jan Senko se zastaví.

          1. Je to přesně jak píšete. Bohužel 99% Čechů neumí
            Je to přesně jak píšete. Bohužel 99% Čechů neumí komunikovat či se o sebe postarat. Degradace komunismem. Tato praxe funguje u většiny autorizovaných prodejců všech značek. Mají předepsané obraty, z prodejů nezijou, zijou ze servisu. Daji nesmyslnou nabídku na odkup s tím, ze nejsou bazar. Pokud komunikuju, tak z nich vypadne, ze spolupracuji s jinou firmou, která vám dá nabidku. Oni pak vykoupi za jejich cenu, vám odectou, nechají si 1000,- a všichni jsou spokojeni.

Napsat komentář