Tesla uvedla základní nejlevnější verzi elektromobilu Model 3 s cenou od $35 000, odteď bude prodávat už jen online!

Čekání je u konce. Tesla konečně představila základní verzi elektromobilu Model 3 s cenou začínající na $35 000, jak slibovala. Dojezd je 354 km.

Elektromobil Tesla Model 3 konečně přichází na trh v očekávané nejlevnější verzi s cenou začínající na $35 000 před jakýmikoliv dotacemi. Ve výsledku tak může jít cena v některých státech USA i pod $30 000.
foto: Tesla

Nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3 přichází s dojezdem 354 km, max. rychlostí 210 km/h, zrychlením 0-98 km/h během 5,6 sekund a cenou $35 000! Kromě toho je k dispozici ještě Model 3 Standard Range Plus, která tyto parametry vylepšuje na 386 km, 225 km/h a 5,3 sekundy. Má navíc i prémiovější interiér a cena začíná na $37 000!

Aby Tesla dosáhla těchto cen a zůstala přitom finančně stabilní, významně mění celosvětovou prodejní strategii. Prodávat auta už bude pouze online. Ze současných Tesla Stores tak zbude jen pár na opravdu významných místech, které budou sloužit jako Tesla informační centra.

Je to tam! Americký konfigurátor už nejlevnější verzi Modelu 3 nabízí.

Je to tam! Americký konfigurátor už nejlevnější verzi Modelu 3 nabízí.
foto: Electrek.co

Bude to znamenat významné uzavírání Tesla Stores a snižování počtu zaměstnanců. Kolik, to zatím není jasné. Navíc dá Tesla zákazníkům možnost ujet v autě 7 dní a 1000 mil, během kteréžto doby bude ještě možné vůz vrátit.

Dodávky Tesla Model 3 Standard Range začnou v USA během následujících 2-4 týdnů. Do Evropy auto podle Elona Muskadorazí během 3-6 měsíců.

Interiér Standard verze má běžné látkové potahy a odlišnou středovou konzoli. Sedadla i volant se polohují manuálně, má základní audiovýbavu, standardní mapu a navigaci.

Interiér nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3

Interiér nejlevnější verze elektromobilu Tesla Model 3.
foto: Tesla

Přiobjednat je možné „Partial Premium Interior“ s elektronicky ovládanými vyhřívanými předními sedačkami, prémiovým materiálem, lepším audiem, LED mlhovkami a vylepšenou středovou konzolí. Dále je k dispozici ještě paket „Premium Interior“ který interiér posouvá ještě o kousek výš.

Tesla

418 Comments on “Tesla uvedla základní nejlevnější verzi elektromobilu Model 3 s cenou od $35 000, odteď bude prodávat už jen online!”

  1. Další čerstvé teslí novinky:
    Spuštění prvního

    Další čerstvé teslí novinky:
    Spuštění prvního superchargeru 3.0 ze středy na čtvrtek našeho času.
    Představení Tesly Model Y týden na to (+info, že nebudou Falcony a produkce ve větším objemu do konce 2020).
    Představení Pick-upu později v tomto roce.

      1. Dnes jsem trojku prohlížel v Linci stojí tam černá ,
        Dnes jsem trojku prohlížel v Linci stojí tam černá , super Ty kliky fungují velmi dobře, ale musí s dveřmi proti Sku trochu vice bouchnout, uvnitř trochu užši sedadla ale jinak vše OK. Říkali termín dodání 2 měsice od objednávky. Tím ale vše pozitivní konči. Abych odjížděl s autem ze servisu a celou cestu 200 km mi to ukazovalo, že auto potřebuje servis . Nemám slov.

      1. 🙁 Trošku jsem doufal, že to najdu na display…
        Je mi

        🙁 Trošku jsem doufal, že to najdu na display…

        Je mi trošku divný, že to ukazuje kolem 30-33 kWh na 100km, ale po 100km klesne dojezd z 430km na 240. Takže mi tak nějak přijde, že reálná kapacita není 90kWh ale sotva tak 80 a možná ani to ne.
        Po těch 105km jsem do toho nabil něco kolem 40-42kWh (odebráno ze zdi), takže reálně se do baterek může dostat tak kolem 34. To by odpovídalo i tomu co to auto ukazuje. Akorát než jsem to připojit, tak to ukazovalo jen lehce přes polovinu baterie.
        Jinou jízdu jsem na 3/4 baterie najel 155km. Ukazovalo to ale spotřebu kolem 34kWh/100km. Prostě mi to vychází, že reálně to auto nemá kapacitu ani těch 80kWh.

        1. jestli mate Model X 100D tak by pouzitelna kapacita mela byt
          jestli mate Model X 100D tak by pouzitelna kapacita mela byt kolem 90kWh cca. Urcite bych necekal vic. Jesli mate 90D tak tech 80kWh. A jestli to auto uz ma neco najeto tak jeste par kWh ubrat.

          S Modelem S 100D kdyz jedu okolo 120km/h vcetne topeni v zime tak ujedu cca 370km s prumernou spotrebou cca 240Wh/km. viz foto:

          http://leteckaposta.cz/913001140

          EDIT: nejel jsem 120km/h celou cestu, ale „jen“ velkou cast cesty. Celkovy prumer jsem mel 108km/h (dopravni omezeni na dalnici, okresky, atd…)

          1. Je to 90D a nešetřím to, má to přes 100tkm. Pohybuji se
            Je to 90D a nešetřím to, má to přes 100tkm. Pohybuji se kolem 30-35kWh a jezdím v tričku, takže topení na 22 stupňů. Zase na krku tomu ale úplně nestojím. Každopádně pokud to nové mělo řekněme 80 a teď třeba 76 tak to odpovídá.
            Každopádně Sko žere asi míň, to X je docela velký auto. Myslím, že být takový pohon (z funkce plynového pedálu, střídačů, elektroniky a řízení pohonu jsem vážně nadšený) v autě velikosti Tiguanu, dalo by to podstatně víc.

                1. Souhlasím. Nicméně chápu, že Tesla musela nabídnout
                  Souhlasím. Nicméně chápu, že Tesla musela nabídnout něco víc než jen obyčejné elektro auto. Kdyby udělali fábii nebo dejme tomu i velikostně srovnatelnou Octávii v elektru a chtěli za ni v plné palbě 1,5mil (srovnávám s Model 3). Tak by to asi neprošlo. prostě museli udělat něco trochu víc cool.
                  Uvidíme jak bude vypadat Model Y. Předpokládám, že vzhledem k počtu stejných dílů s modelem 3 se žádné velké překvapení chystat nebude. Nicméně typově to bude auto, které by mohlo vyhovovat mnohem větší skupině zákazníků (především tedy v Evropě, i když čím dál větší obliba SUV je asi celosvětově)

                1. Ísť na Display, tam na Energy Display a zvoliť Energy. Vy
                  Ísť na Display, tam na Energy Display a zvoliť Energy. Vy máte navolené Distance

              1. Děkuji, takže jsem auto nabil z 230V zásuvky přes noc na
                Děkuji, takže jsem auto nabil z 230V zásuvky přes noc na 98%
                na 73% to ukazovalo odebraných 16,4kWh, ujetých 56km a spotřebu 29,1kWh na 100km
                na 66% to ukazovalo odebraných 21,1kWh a ujetých 72,2km, spotřeba 29,2 kWh na 100km
                na 50% pak odebraných 31,6kWh ujeto 102, spotřeba 30,8kWh na 100km
                na 26% pak odebraných 47,7kWh ujeto 151,6km, spotřeba 31,5 kWh na 100km

                Takže pokud to pak na dojezd nula neujede dalších 100km, využitelná kapacita baterie je po 110 tkm tak 66kWh. Verze 90d, těch 110tkm je předpokládám testovacích a půjčovna.

                Jinak mi to ukazovalo vlastně pořád stejnou spotřebu, svižnější jízda okresky těsně pod 30, dálnice tak 20-30km nad limit kolem 35.

                1. To je zvláštne. Ja zo 75kWh baterky po 50tis. km dostanem z
                  To je zvláštne. Ja zo 75kWh baterky po 50tis. km dostanem z 10% 6,9kWh. A z 95% (na viac som nemal odvahu) som vytiahol 64,9kWh

            1. Je to jak píše Jolinar. Nová 100 verze má celkovou
              Je to jak píše Jolinar. Nová 100 verze má celkovou kapacitu 104kWh, scanmytesla ukazuje celkovou kapacitu 98kWh a využitelnou kapacitu v ideálním případě 92kWh. U 90 verze si tedy musíte také cca 10% odečíst a dostanete hodnotu využitelné kapacity nové baterky.

              Pro zajímavost moje bez měsíce dva roky staré Xko má po 114tis.km aktuálně podle scanmytesla 89,4kWh využitelnou. Ta využitelná kapacita se ovšem dost mění podle teploty, způsobu nabíjení, atd. takže v zimě mi kolísala (výpočtem) mezi 85-89kWh.

              K tomu aby jste to načetl potřebujete správný adaptér do OBD portu, redukci, a telefon s Androidem, neboť pro jabko scanmytesla není.

              Odkud jste?

              1. Aha, zapomněl jsem na to, že battery management může
                Aha, zapomněl jsem na to, že battery management může nechávat ve vztahu k teplotě okolí rozdílnou rezervu.
                Auto je testovačka, chtěl jsem si na to udělat vlastní názor, protože testům moc nevěřím. Vracím to zítra. Každopádně to je velmi dobrá zkušenost.
                Pro moje použití jako „prvního“ auta to má malej dojezd, takže spíš pořídím velký PHEV. Ale jako druhý auto by to bylo super. Na to je to zase ale zbytečně velký. Já bych to zmenšil, obral o kraviny jako falcon wings a skleněnou střechu. Dal sedačky s delším sedákem, zlepšil akustiku a světla. Jo a pak vypnul všechno otravný pípání, tohle na „amerikách“ fakt nesnáším:(.

                1. 14. se bude predstavovat Model Y, tak snad Vám bude vyhovovat
                  14. se bude predstavovat Model Y, tak snad Vám bude vyhovovat vice.

                2. Trošku mě děsí, že podle toho co jsem do toho auta dobil,
                  Trošku mě děsí, že podle toho co jsem do toho auta dobil, jakou to ukazovalo spotřebu a jakej to mělo dojezd mám za to, že tenhle konkrétní kus nemá využitelnou kapacitu ani 70kWh.
                  Což by odpovídalo víc než 20% ztrátě kapacity za 110tkm.

                3. to se mi vazne nejak nezda, mozna opravdu vadna baterie…
                  to se mi vazne nejak nezda, mozna opravdu vadna baterie… jeste jsem nevidel zadnou Teslu co by mela 20% degradaci – natoz pak po pouhych 110k km.

                4. To taky nechápu, podle grafů na internetu by se měla
                  To taky nechápu, podle grafů na internetu by se měla degradace baterie pohybovat kolem 10% max. Ale padalo to jak tu popisuju níže a odběry ze sítě odpovídaly tomu, co to psalo na palubním počítači (s nějakou řekněme 80% účinností dobíjení). Navíc s ohledem na perfektní regulaci výkonu předpokládám, že odebraný kWh z baterie zobrazený na palubce by měly odpovídat realitě.
                  Vyjel jsem s 98% baterie a po 151,6km to ukazovalo 26% zbývajících a odebraných 47,7kWh.
                  Prostě reálně 200km.

                5. Ano, mám z toho auta strašně smíšený pocity.
                  Na jednu

                  Ano, mám z toho auta strašně smíšený pocity.
                  Na jednu stranu to má strašně chyb a na druhou stranu se mi s tím velmi dobře jezdilo.
                  Každopádně ta baterie je mi velkou záhadou. To auto je sice testovačka/půjčovna, ale mít z celkové kapacity 90kWh, využitelných řekněme 80 a reálně použitelných 65 je dost málo.

                1. Zajímavá tabulka, Tesla 3 všechno valcuje, I Pace asi nikdo
                  Zajímavá tabulka, Tesla 3 všechno valcuje, I Pace asi nikdo nechce, zajímavej Ionic, taky málo a dalsi nic moc. Stojí za to si to rozkliknout.

                2. Otázka je, kolik toho bylo v lednu potažmo v únoru na
                  Otázka je, kolik toho bylo v lednu potažmo v únoru na cestě do Evropy. Ty tabulky jsou jen US prodeje a tam je jasný, že po listopadu a prosinci to spadnout muselo. Jednak, před koncem roku končily vyšší dotace a taky spousta lidí řeší auta právě ke konci roku , vánoce a tak. Na druhou stranu pořád se jich prodává cca 6x víc než nejprodávanějšího dalšího BEV (Bolt). Uvidíme jak na tom bude březen, ale první kvartál stojí vždycky za pendrek (snad vyjma zimního vybavení).
                  Ve druhém kvartále už asi naskočí levnější verze a to bude kusově zase asi skok nahoru. Hlavně ta verze za 37tis USD ta je lákavá.

                3. Kazdopadne u vsech EV v podstate 5ti a vicenasobny propad
                  Kazdopadne u vsech EV v podstate 5ti a vicenasobny propad prodeju. Uz chapu to zatazeni „brzdy“ v podobe zlevneni a prechodu na online.

                4. Ale no tak lidi. Tady je to už jako na idnesu…
                  Ale no tak lidi. Tady je to už jako na idnesu… samozřejmě, že prodeje klesnou. Ten, kdo měl šanci „našetřit“ do února, tak raději kupoval s dotací ještě loni. I za cenu, že si na zbytek půjčil.

                  A teď hold jich moc nezbylo, kteří z nějakého důvodu kupují až letos…

                  To se zase srovná…

            1. Ke spalováku se samozřejmě nevracím… Nicméně až bude
              Ke spalováku se samozřejmě nevracím… Nicméně až bude v ČR k dispozici Tesla M3, tak do světa půjde. S Ioniqem jsem celkem spokojený, ale cca 2x měsíčně jezdím Praha Ostrava a protože většinou něco vezu a pohybují se na více místech vlak tak pro mě není řešení. Rád bych tak něco málo pod 600 tisíc. Nyní už mám najeto 63 tisíc, tak uvidím jak moc s cenou budu muset dolu. No ať si každý na Teslu nadává jak chce, myslím že má opravdu náskok a jestli nechci čekat další 2 až 3 roky je zatím bezkonkurenční. A sedan mi nevadí, potřebuji sice slušný kufr, ale lednice ani skříně nestěhuji…..

                1. Ano, v servisu už 4x… Žádný protokol ze servisu o
                  Ano, v servisu už 4x… Žádný protokol ze servisu o měření nemám. Sám taky nic na zjištění stavu nemám. No zatím pociťují jen nižší dojezd v zimě. Nyní spolu s teplotou roste. Uvidím až bude ještě tepleji :-). Já prostě jen jezdím, nabíjím a neřeším. 🙂

                2. A dobře děláš.Jsem na tom stejně. 🙂
                  A dobře děláš.Jsem na tom stejně. 🙂

                1. Ne, mám červeného. Ale nabíjím tam.
                  Ne, mám červeného. Ale nabíjím tam.

  2. Změny jsou nyní i na evropském konfigurátoru pro S/X
    Změny jsou nyní i na evropském konfigurátoru pro S/X (other Europe):
    TMS SR ~85 kWh*: 518 km NEDC/498 km EPA; 81000 € (~2,55 mil. Kč**)
    TMS LR ~100 kWh: 632 km NEDC/539 km EPA; 86000 € (~2,7 mil. Kč**)
    TMX LR ~100 kWh: 565 km NEDC/475 km EPA; 90400 € (~2,85 mil. Kč**)
    *softwarově uzamčená kapacita
    ** včetně 21% DPH a 880 € doručení, kurz cca 25,7

      1. I nejlevnější verze TMS má AWD a prémiový interiér,
        I nejlevnější verze TMS má AWD a prémiový interiér, takže je potřeba porovnávat s TM3 LR AWD, která s DPH a dopravou vychází v Evropě okolo 1,6 milionů. Za ten necelý milion navíc (tedy cca 60 %) máte mnohem více prostoru pro posádku i náklad, větší baterii, chytré vzduchové tlumiče, HEPA filtrační systém a pár dalších maličkostí.
        Vzhledem k tomu, že do TMS si Tesla baterie nevyrábí, ale kupuje a taky objem výroby je mnohem menší, je ten příplatek odpovídající.

              1. Je to jednoduché. V německé verzi do toho počítají i
                Je to jednoduché. V německé verzi do toho počítají i potenciální úspory na palivu za 5 let. Kdežto ve verzi „Other Europe“ nikoliv. Chce to lépe číst tu jejich tabulku s cenou.
                EDIT: Aha, chyba na mé straně. Blbě to čtu já. Je to opravdu zajímavé.
                V D verzi je třeba Autopilot za 3100€ s 19% VAT, v Other verzi za 2600€ bez VAT. Ale základ auta je za stejně a v D verzi je ta samá cená včetně 19% VAT.

  3. Vsichni tu jasaji nad levnym TM3 (coz je urcite supr zprava,
    Vsichni tu jasaji nad levnym TM3 (coz je urcite supr zprava, akorat ze kdyby se vykaslali na sklenenou strechu a udelali 5. dvere, bude se to prodavat lip a vyroba bude snazsi). Ale nikdo uz tu neresi, ze Tesla zlevnuje i Xko a Sko a to je sice mozna dobra zprava pro lidi, ale uz moc ne pro Teslu. Nikdo nezlevnuje jen tak pro neci modry oci. To znamena, ze odbyt neni jaky by chteli aby byl. Celkove mam pocit, ze levna verze 3ky ma zakryt problemy s odbytem a dalsi vynucene zestihlovani – ruseni autosalonu 🙁

    1. To je reakce na Polestar 2 . Začali nabírat objednávky.
      To je reakce na Polestar 2 . Začali nabírat objednávky. Narozdíl od ostatních automobilek to mysli vážně a dodají jakékoliv množství (baterie jsou). Zajímavé spíše bude , co udělají s cenou ostatní – e-golf, i3, leaf 40,Zoe atd. , protože nyní jsou tato auta se svou malou baterii za stávající cenu neprodejna.

      1. Reakce na Polestar asi ne. Výroba má začít až v únoru
        Reakce na Polestar asi ne. Výroba má začít až v únoru 2020 (kdo ví v kolika kusech, tipuju tak 3000/měsíc max) a to jen ty nejdražší verze (>60 tisíc €), levnější verze dokonce až od roku 2021 a i ta je cenově na mid-range TM3.
        E-golf, i3, :eaf… jsou podle mě už teď v USA nahraný a nezachrání je ani $3750 rozdíl v daňových úlevách. V Evropě bych řekl, že stále klídek a než tu bude SR ve velkém, tedy tak 4Q, tak se nebude dít vůbec nic. Stejně jsou čekačky rok, tak budou třeba teď jen pár měsíců.

        1. My máme v P Ionu 16kWh, po těch letech degradovaných na
          My máme v P Ionu 16kWh, po těch letech degradovaných na použitelných tak 12kWh a bez problémů nám to stačí na vše co potřebujeme. Nemám nic proti větším bateriím (delším dojezdům), ale lidem jako my (a to je velká skupina) těch 100km denně stačí a nevidím důvod kupovat (platit) větší (dražší) baterii.
          Myslím, že se mýlíte.

          1. Podíval bych se na to klasicky – každému to, co potřebuje.
            Podíval bych se na to klasicky – každému to, co potřebuje. Pokud budu muset denně lítat 200 km, tak mi holt Ionek stačit nebude, ledaže by vždy v půli cesty byla rychlonabíječka a doma přes noc jsem to nabíjel do plna. Ale i to mne asi časem přestane bavit. Takže bych šel do větší baterie.
            Jinak opravdu důvod ke změně není, protože díky kupě rychlonabíječek v mém okolí, části dokonce zdarma, není problém nalítat za den z Ostravy po okolí i 500 km. S výjimkou Havířova, a ten se chystá, alespoň podle zpráv z Globusu, je už alespoň 1 rychlonabíječka ve všech větších městech v okolí.

            1. Jenže kolik lidí OPRAVDU najede za den více než 100km?
              Jenže kolik lidí OPRAVDU najede za den více než 100km? Určitě taková skupina lidí je (obchodní zástupci, pošťáci / kurýři, různé rozvozy atd…), ale podle mého odhadu je skupina těch (jako my) početnější. Ráno dovezou děti do školy, manželku do práce, sebe do práce (tam můžu 8 hodin nabíjet), pak jedu nakoupit do obchoďáku, vyzvednu jedno dítě ze školy – dovezu na kroužek, mezitím vyzvednu manželku a druhé dítě ze školy, vyzvedneme první z kroužku a jedeme domů. Občas je k tomu dovezení nákupu rodičům, nebo jedeme třeba do kina. Všechno trasy do 20ti km.
              Se podívejte ve městech po ulicích do auta = jeden až dva lidi v obleku co se vezou ráno do práce / kanceláře, odpoledne si někam pro něco sjedou a večer domů.
              A i když mám tu možnost těch 8 hodin nabíjet v práci, tak stejně povětšinou nabíjím přes noc doma.
              V roce 2018 jsem byl u veřejné dobíjecí stanice slovy 5X. Z toho jednou ze zvědavosti, když nedaleko od nás otevřeli novou, chtěl jsem ji zkusit. Zbylé čtyři případy byly víkendové výlety.

                1. No a právě na to mají malobaterkáče buď
                  No a právě na to mají malobaterkáče buď rychlonabíječky (trojčata typicky) nebo pořádnou palubní nabíječku (Smart, ZOE), kdy jim stačí červený pětikolík nebo Mennekes.

                2. A vy když jedete na chalupu tak máte časový harmonogram a
                  A vy když jedete na chalupu tak máte časový harmonogram a nesmíte se 2X 30 minut zdržet?

              1. No v takovém případě pokud běžně najezdí denně jen
                No v takovém případě pokud běžně najezdí denně jen pár desítek kilometrů jako my, a těch 400 jen výjinečně, tak není problém si čas od času takové auto nasdílet, nebo půjčit, a klidně i takové které v tu chvíli splňuje potřeby přesně a jen částečně. Jednou nákladní dodávku, jindy mikrobus na 9 lidí a jindy třeba obytňák. Rohodně jej kvůli tomu nemusím 365 dní v roce vlastnit.

                1. Lidi si to neumí spočítat, koupí si každých pár let
                  Lidi si to neumí spočítat, koupí si každých pár let nové auto, vyhodí stovky tisíc za pokles ceny auta stářím, ale pronajmout si za 20 tis auto na dovolenou se jim zdá strašně moc 🙂

    2. Mě to přijde jako logický vývoj. Model 3 začli prodávat
      Mě to přijde jako logický vývoj. Model 3 začli prodávat nejdražší konfigurace aby na tom vydělali co nejvíc, pak midrange, a teď urychlili dostupnost základní verze s tím že uštří na prodavačích v kamenných prodejnách. O Model 3 je stále obrovský zájem, jen už ne takový o ty nejdražší varianty, ale stále jim tam visí několik set tisíc rezervací. Většina lidí čekala na $35k verzi, nicméně ta poloprémiová varianta za $37k vypadá dost lákavě a myslím že bude úspěšná.

      No když se zlevňuje Model 3 tak musí následovat i ostatní modely. I dalších důvodů jako je začínající kokurence a stáří Modelů S a X. Co jsem sledoval dodávky S a X, tak ty zůstávají reativně konstantní, se slevou je asi chtějí udržet stále na stejné úrovni, navíc vyrábí motory i baterie ve větším měřítku takže mají i skutečně nižší náklady. Jedno je stále jistý, Tesla má i bez klasické reklamy zajištěn odbyt na pár let dopředu i kdyby dělali 10000 aut týdně a to ještě chtějí brzo uvést 4 nové modely: Roadster 2, Y, Semi, Truck. Vedle toho rozjíždějí Čínu v neskutečně krátkém čase.

      1. Priznam se, ze mi vase vysvetleni zlevneni S a X nedava smysl.
        Priznam se, ze mi vase vysvetleni zlevneni S a X nedava smysl. Pokud mam zajisteny odbyt a problemy se ziskovosti, rozhodne modely ktere se dobre prodavaji nebudu zlevnovat. Minimalne ne do doby kdy budu bojovat o share na trhu v tomto segmentu.

        1. Ale ok, chapu ze je mozna dulezitt kvuli investorum zavreni
          Ale ok, chapu ze je mozna dulezitt kvuli investorum zavreni prodejen preravit alespon opticky do zlevneni vsech modelu. Zajimavy je, ze zaroven zvysili deposit z 1000 na 2500$. Velkove me prijde o to ze jde hlavne o to zefektivnit a zestihlit fy a zachranit cashflow pred stavbou tovarny v cine

    3. Je to tak. Podle mně se Tesla postupně dostává do tlaku
      Je to tak. Podle mně se Tesla postupně dostává do tlaku klasických značek. Stačí se podívat kolik nových modelů se stejným nebo větším dojezdem než „levná“ T3 je ohlášeno ještě na letošek a zejména na příští rok. I já si myslím, že prodeje Modelů S a X rychle klesají. Tesla obrovsky zpopularizovala elektromobilitu a vyvrátila řadu mýtů, což klasickým automobilkám ohromně usnadnilo cestu. V Evropě automobilkám v tlaku Evropské komise na celkový objem emisí CO2 navíc nezbývá už nic jiného než nabídnout skutečně použitelné elektromobily. To Teslu dostává pod obrovský tlak. Jak Tesly loni dopadly v anketách spolehlivosti jí taky asi moc nepomáhá. Tradiční automobilky k tomu navíc disponují v celé Evropě obrovským servisním zázemím a sítí show-roomů, které se rozhodně rušit nechystají. A co nám říká historie? Ford kdysi ohromil svět hromadnou výrobou levných aut a ukázal světu, že to jde, ale byl ostatními dostižen a předstižen. Jediné co Tesle a panu Muskovi už nikdo nevezme je jeho průkopnická vize, kterou dokázal proměnit ve skutečnost.

      1. Ja doufam ze to zvladnou, ale nesdilim mistni naprosto
        Ja doufam ze to zvladnou, ale nesdilim mistni naprosto nekriticky optimismus. Budou to mit jeste velmi tezke. Podle me se meli do 3ky pustit hned po Sku a Xko delat jako premiovy auto az po Y. Navic by meli u tech levnych modelu vic akcentovat prakticnost. Taky se mi zda ze vlastne model 3 navrhli pomerne drahy a ted pracne hledaji rezervy misto aby navrhli levny auto a to ovesili ho drahou vybavou (jasne ze zacnou prodavat ty drazsi varianty driv, ale muswj vychazet z ty levny a ne naopak) Ale po bitve je kazdy general samozrejme.

      2. Tak já ohlašuji taky na tento rok koncept auta za 36000
        Tak já ohlašuji taky na tento rok koncept auta za 36000 dolarů velikostí Superba, resp dvojče bude aka Kodiak. WLTP 480km. Příští rok se najede na seriovku a lvl5 autonomie bude 2021. Takže Tesla zase zaostává a bude odemě pod tlakem a zkrachuje co neviddět, skoro tento rok už. Baterky si začínám vykolíkovávat doma na zahradě pozemek pro výrobní linku.

    4. sem řikal vodzačátku 15ckovej tablet… přiblble divná
      sem řikal vodzačátku 15ckovej tablet… přiblble divná palubovka… katastrofální kliky… ktomu zatejkací kufr… prdlý přepal falkonky a aby toho nebylo málo tak se čověk flákne do palice vo skleněnou střechu na zadních 😉 Co k tomu říct… co by TAKY ČEKALI !! ;))

  4. Jakožto známý Musk Skeptik už jsem nečekal, že něco
    Jakožto známý Musk Skeptik už jsem nečekal, že něco takového dodají. Takže za mě je jasné, který další elektromobil bude půjčen a v jaké specifikaci. A jsem zvědav, jak zvládne srování s E-Golfem, Ioniqem a Leafem (Tesla S, mě dost zklamala, WAU efekt silný, ale kvalita provedení :o(). Zatím ta výbava je pro mě dost neprůhledná a kupovat auto bez ošahání je pro mě nesmysl, samozřejmě, že si napřed před koupí auta o něm najdu vše na netu a nedbám na prohlášení a navařovací řeči prodejce, ale zároveň osobní seznámení je osobní seznáním – naslepo jsem nikdy nekoupil nic, co by vzhledem k ceně stálo za řeč.

  5. Netusi jeste nekdo:
    1) jsou nekde kompletni specifikace

    Netusi jeste nekdo:
    1) jsou nekde kompletni specifikace vybavy? (ne tech 8 odrazek cim se lisi standard a premium interior) – napriklad jak funguje tempomat, asistencni systemy apod, kdyz si clovek nepriplati za „autopilot“?
    2) jestli jde ziskat na telsu dotaci i jako OSVC, nebo je to jen pro pravnicke osoby? (ono bez dph a s dotaci je to pomalu „za pakatel“)

      1. Proc posun, muj nazor je porad stejny a konzistetni rekl bych.
        Proc posun, muj nazor je porad stejny a konzistetni rekl bych. Ale realne jsem cekal levnejsi model 3 az pristi rok, kdyz uz verim bude dostupny i ID – ktery bude rekl bych pro me v nejkterych ohledech lepsi (sedan moc nemusim, stejne jako maly kufr modelu 3), ale kdo vi jak to bude s dotacemi pristi rok, a s dotaci ten model 3 vyjde urco levneji nez VW pristi rok bez dotace…
        Navic je pro me vyznamny benefit (ktery dost kompenzuje spoustu za me bolistek), dostupna dobijeci infrastruktura pro tesly (jak tim, ze je kde nabit, tak tim, ze je to za rozumne penize), zatimco Ionity bude mit pouzitelny rozsah odaduju nejdrive zacatkem 2021 a horsi cenovou politiku…
        Ale uvidim jak budou penize no, zatimco letos by bylo model 3 (jestli bude dostupny) za me jasna volba, tak pristi rok to muze byt dost jinak …. u aut jsem dost pragmaticky a resim primarne balanc cena/uzitna hodnota (coz za me treba deklasuje hyundai kona, alias male auto za cenu o dve tridy vetsiho slusne vybaveneho mercedesu)….

        1. Meleš pěkný nesmysly, M3 má kufr jako kráva, jen má
          Meleš pěkný nesmysly, M3 má kufr jako kráva, jen má menší otvor do něj. To je rozdíl. Když sklopíš sedačky, tak se tam natáhne i středně vzrostlej dospělák jak ukázal už před půl rokem Bjorn na svém videu. Taky ukázal kolik velkých kufrů se tam vejde. Nejsem si jistej, že se jich tolik vejde do ID3.
          Ví někdo už litráže kufru ID.3 aby se to dalo porovnat?
          https://i.redd.it/2qpv3f7dvqu01.jpg

  6. Redakce,proboha zivyho, Prosimvas, kdyz nekde pisete dojezdy,
    Redakce,proboha zivyho, Prosimvas, kdyz nekde pisete dojezdy, uvadejte i v JAKEM CYKLU jsou tyto dojezdy namereny. Tedy v tomto clanku se jedna o EPA cyklus. Diskuze je pak plna pomatencu co pak porovnavaji NDEC dojezd jednoho EV s EPA dojezdem jineho. A maji pak v hlave jeste vetsi bordel nez doposud.

  7. JSem hodně zvědavý, jestli i s touhle nabídkou dokáže
    JSem hodně zvědavý, jestli i s touhle nabídkou dokáže tesla udržet aspoň kladnou nulu. Jestli jo, pak kloubouk dolů. Držím palce. Každopádně svůj účet už splnila, když otočila kormidlo prakticky všech automobilek směrem k elektrice. Dneska se všichni předháněji (i když zatím většinou v konceptech, ale krůček po krůčku se začínají objevovat velmi zajímavé nabídky).

        1. Tipuji, že Xmen myslel tu možnost bezplatně Teslu TM3 do 7
          Tipuji, že Xmen myslel tu možnost bezplatně Teslu TM3 do 7 dnů, nebo do 1650km nájezdu vrátit.

          Teď mě tak napadá, nemáme v ČR uzákoněno, že cokoliv koupené OnLine můžeme bez udání důvodu a bez sankcí vrátit až 14 dní? Četl jsem to někde v souvislosti s tím, že si lidé z Alzy dělají bezplatnou půjčovnu.

          1. No vratit veci zakoupene online v CR muzete, ale netyka se to
            No vratit veci zakoupene online v CR muzete, ale netyka se to veci delanych na miru/konfigurovanych, coz tesla objednana pres stranky tesly je, tzn se na ni toto nevztahuje. Kdyby ale treba alza mela skladovky, tak by to na ni platit melo… na druhou stranu vam prodejce nema povinnnost vratit celou castku (pokud s tim autem neco najede, tj ho lehce opotrebite)

    1. Buď těch 7 dní, a nebo si jí třeba dojděte půjčit na
      Buď těch 7 dní, a nebo si jí třeba dojděte půjčit na den dva do půjčovny.

      Jsem sice z generace co má ráda kamenné obchody, ale showroom je přežitek. Je tam akorát banda prodejců co mají pravidelné školení na to, jak zmasírovat potencionálního kupce, nehledě na fakta.
      Schválně si někdy ty jejich prupovídky když předváděj auto napište (nahrajte), a pak je dejte na den stranou. Druhý den, až vyprchají emoce, si to přečtěte (přehrajte) a uvidíte co do Vás leckdy hustí za nesmysly, které Vám v první chvíli nedošly.

      1. Mozna jsem konzervativni, ale pokud si kupuju nove auto v cene
        Mozna jsem konzervativni, ale pokud si kupuju nove auto v cene 1-1.8 milionu korun, tak ocekavam urcitou uroven. Doted jsem byl zvykly na to, ze se mnou v prodejne auto projel, pak mi ho zdarma na den dva pujcili a rodina si ho mohla osahat a vyzkouset. Alespon takto jsem to mel v Lexusu a ocekavam podobnou uroven za stejne penize i jinde.

            1. A to když jste si ho půjčil od toho Lexusu, a pak by Vám
              A to když jste si ho půjčil od toho Lexusu, a pak by Vám nevyhovovalo tak by jste ho nevrátil???
              A s DPH, jako se vším co vracíte, copak jste nikdy žádné zboží nevracel? To si vždycky všechno necháte i když to třeba nesplňuje Vaše očekávání?

              1. Kdyz si ho pujcuju od Lexusu tak nic neplatim, proste jsem si
                Kdyz si ho pujcuju od Lexusu tak nic neplatim, proste jsem si ho pujcil a bud jsem si ho potom koupil nebo nekoupil. Co to je za absurdni pristup, kdy jsem zakaznik ochotny utratit celkem alespon pro me slusne penize a za to abych si to zbozi zkusil mam platit?

                Ne budete se divit ale nikdy jsem zatim nevracel zbozi s odpoctem DPH – maximalne menil za jine ve stejne hodnote. proto se ptam/

                1. Mě to tak absurdní nepřijde. Už několikrát jsem si něco
                  Mě to tak absurdní nepřijde. Už několikrát jsem si něco koupil s určitým očekáváním, a nakonec to svou funkci neplnilo dle mých představ, tak jsem to vrátil.

                  A DPH buď neproběhla svodka (kontrolní hlášení) to je ideální stav – pak se kupuje a vrací cena bez DPH, a nebo jako na truc mezi koupením a vrácením zrovna hlášení proběhne )DPH se odečte) a pak se holt při dalším hlášení opět přičte. Je stejné jako s cenou s DPH.

                2. No a jak se to v pripade takove podivne zapujcky (popravde mi
                  No a jak se to v pripade takove podivne zapujcky (popravde mi to prijde neeticke) resi s pojistenim, SPZ a podobne. Prece auto neni bezne zbozi za par stovek, kde to vraceni vcelku chapu.

                  Krom toho, ze tady nekdo niz psal, ze to u konfigurovatelnych veci stejne nejde.

                3. Jak je to s registrací a pojištěním nevím. To
                  Jak je to s registrací a pojištěním nevím. To přiznávám. Souhlasím, že tento postup by byl neetický, za předpokladu zneužívání (což se bohužel některými jedinci děje). Zase na druhou stranu, mě přijde neetické, když mi prodejte na stránkách napíše, že daný výrobek má nějaké vlastnosti a to co mi pak dorazí poštou ty vlastnosti ani z rychlíku nemá.

                  Ta informace se vztahovala k tomu, že v ČR máme ze zákona na vrácení bez udání důvodu 14 dní, ale vztahuje se to jen na katalogové zboží, a ne na konfigurované. Takže v tomto případě, to nelze uplatnit a zůstává zkušební doba „jen“ 7 dní.

          1. Co maji spolecneho informace z netu s pocitem z rizeni? To je
            Co maji spolecneho informace z netu s pocitem z rizeni? To je ciste vec osobniho vkusu a nastaveni a bez moznosti si to fyzicky zkusit to nemate sanci zjistit. Kupoval jste si vubec nekdy nove auto, respektive auto v jine kategorii nez nizsi stredni trida?

          2. To je pěkný nesmysl.Žádný čtený/shlédnutý test ti
            To je pěkný nesmysl.Žádný čtený/shlédnutý test ti nedá odpověď na to, zda to auto je pro tebe vyhovující. Může tě maximálně nasměrovat, ale stále to neodpovídá na to, zda to auto plně odpovídá tvým potřebám.
            Už takhle jsem se jednou málem napálil, kdy jsem prodával Sharana, automaticky jsem šáhnul po Multivanu a čirou náhodou jsem den před podpisem měl možnost vyzkoušet V-Klasse, které jsem do té doby bral jen jako dražší kopii Multivanu. A ta hromada malých rozdílných detailů, které V-Klasse řeší jinak než Multivan (a v testech nikde není moc zmíněno) rozhodla, že jsem druhý den zrušil podpis Multivanu a šel objednat V-Klasse. A volby doteď nelituji.

Napsat komentář