Autosalon Ženeva 2019: Kia Niro PHEV i hybrid v novém

Celosvětové prodeje modelu Niro od roku 2016 již překročily 270 tisíc vozidel – 100 tisíc prodáno v Evropě. Na ženevském autosalonu se letos dočkají premiéry modernizované Niro Hybrid a Niro Plug-in hybrid.

Modernizovaný design exteriéru je v souladu s novým designovým jazykem, poprvé uplatněným u elektrického crossoveru e-Niro
foto: Kia

Nejlépe prodávaný elektrifikovaný crossover automobilky Kia s ultra nízkými emisemi prodělal celou řadu vylepšení. Na mezinárodním ženevském autosalonu se 5. března 2019 ve světové premiéře představí modernizovaná hybridní a plug-in hybridní varianta modelu Niro.

Niro nově nabízí přepracovaný design exteriéru, luxusnější a vysoce kvalitní interiér, resp. nové barevné pakety pro uživatelské přizpůsobení kabiny. Hybrid a plug-in hybrid rovněž používá vůbec poprvé nový vyspělý systém telematiky Kia UVO CONNECT s praktickými online funkcemi.

Od zahájení prodeje v roce 2016 se pro Niro celosvětově rozhodlo přes 270 tisíc zákazníků, z toho přes 100 tisíc kusů vozidel se prodalo v Evropě. Crossover s označením Niro byl v roce 2018 pátým nejlépe prodávaným modelem Kia v Evropě a jeho prodeje vzrostly o 33 % na 45 255 vozidel – vč. 34 642 hybridů a 9 951 plug-in hybridů. Modelová řada Niro se na konci roku 2018 rozšířila o třetí alternativní variantu pohonu, uvedením čistě elektrického provedení e-Niro.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Niro se stalo klíčovým hnacím motorem dalšího růstu značky Kia v Evropě a tvoří základ naší strategie elektrifikovaných produktů. Svým svěžím vzhledem crossoveru, vysokou všestranností a nízkými emisemi i provozními náklady se stává atraktivní volbou soukromých i firemních zákazníků. Se zohledněním nového posunu v kvalitě a designu nebo nasazení našeho systému ‚konektivity‘ UVO se atraktivita modelové řady Niro ještě zvýšila.“

Evropské prodeje modernizovaných vozů Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid budou zahájeny ve druhém čtvrtletí 2019. Niro se jako jediný ze všech hybridních vozů v Evropě prodává se sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Modernizovaný design exteriéru i interiéru

Modernizovaná Kia Niro si zachovává stylový design crossoveru, který nyní vylepšuje o několik nových prvků. Osvěžený design spojuje hybridní a plug-in hybridní provedení se vzhledem nového čistě elektrického e-Nira.

Kia Niro PHEV

Kia Niro PHEV
foto: Kia

Niro Hybrid nyní zákazníkům nabídne širší možnosti přizpůsobení, např. dvě různá provedení 16″ litých kol nebo zbrusu nová 18″ litá kola ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy. Pro Niro Plug-in Hybrid jsou k dispozici nová 16″ litá kola s tmavě šedými prvky.

V interiéru se nově nachází řada vylepšení co do vzhledu i použitých materiálů. V horní části přístrojové desky je použita vysoce kvalitní měkká povrchová úprava; samotná přístrojová deska a přístrojový panel zaujme novými elegantními obklady v leskle černém provedení a stříbrnými nebo matně chromovými akcenty.

Kia rovněž volitelně nabízí nový širokoúhlý hlavní displej typu TFT o úhlopříčce 10,25″, resp. 7,0″ TFT displej Supervision v přístrojovém štítu před řidičem. Ve standardu je vůz vybaven systémem palubního infotainmentu s dotykovým displejem 8,0″, resp. přístrojovým štítem s TFT displejem o velikosti 4,2″.

Pro modelovou řadu Niro jsou nyní k dispozici nové možnosti úpravy na míru v podobě dvou barevných paketů. V závislosti na výbavě vozidla a konkrétním trhu se pro Niro nabízí barevné pakety ‚červená-oranžová‘ nebo ‚fialová‘, dodávající kabině větší barevnost a eleganci.

Součástí barevného paketu červená-oranžová je i barevné kontrastní prošívání u veškerého čalounění kabiny v teplém odstínu červené, sladěné s červenými a oranžovými obklady přístrojové desky. Fialový barevný paket přidává nové čalounění z perforované kůže ve fialovém tónu s hřejivě purpurovým prošíváním sedadel i v dalších částech kabiny, novou fialovou loketní opěrku ve dveřích a obklady přístrojové desky v matném chromu.

V interiéru se řidič dále může těšit na pádla pod volantem. Niro Hybrid i Niro Plug-in Hybrid je vybaveno hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, projevující se přímější a bezprostřednější odezvou – a zábavnějšími jízdními vlastnostmi – než tradiční elektronické bezestupňové převodovky (e-CVT) běžné u jiných hybridů.

Kia nyní do nového Nira Hybrid a Plug-in Hybrid instalovala novou elektronickou parkovací brzdu, kterou doprovází větší zadní brzdy ve prospěch lepších brzdných schopností za všech podmínek.

Kia uvádí pokrokový systém telematiky UVO CONNECT

Niro se řadí k prvním modelům (současně s modelem e-Soul), Kia v Evropě které nabídnou pokrokový systém telematiky Kia UVO CONNECT, propojující řidiče s okolním světem a poskytující neocenitelné informace po celou dobu jízdy.

Kia představuje systém telematiky UVO CONNECT ve všech hybridních a plug-in hybridních provedeních v rámci modelové řady Niro. Technologie se postupně uvede i v dalších evropských modelech.

Systém UVO CONNECT, dostupný prostřednictvím 10,25″ dotykového displeje (výbava na přání) achytrého telefonu, obsahuje nový systém Kia Live, který k načítání a aktualizaci dat v reálném čase využívá vlastní SIM kartu.

Majitel vozidla tak má nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, polohy a dostupnosti. Plug-in hybridní provedení modelu Niro rovněž poskytuje informace o dobíjecích stanicích, tedy jejich umístění, dostupnosti a kompatibilitě připojení.

Druhou klíčovou součástí systému UVO je mobilní aplikace UVO pro chytré telefony se systémem Android i telefony firmy Apple. Aplikace dodává uživatelům pocit bezpečí díky nejrůznějším funkcím zprostředkujícím diagnostiku vozidla i jízdní informace.

Aplikace dále majitelům umožňuje na dálku aktivovat řadu vlastností a funkcí. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé na dálku ještě před nastoupením odeslat do vozidla trasu, ověřit si polohu vozidla nebo sledovat různé informativní zprávy či diagnostická hlášení.

Palubní navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25″ standardně nabízí multi-připojení Bluetooth (uživatelé si mohou připojit dvě mobilní zařízení současně), stejně tak jako podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto. Díky funkci rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravit si zobrazování pomocí řady různých pomůcek.

Řidič se tak může rozhodnout pro samostatný displej (např. zobrazování navigace nebo informací o hnacím ústrojí), nebo na displeji kombinovat různé funkce současně. To znamená, že řidič může sledovat pokyny navigace nebo toky energií v rámci hybridního ústrojí, zatímco cestující si zároveň vybírají své oblíbené skladby nebo zjišťují předpověď počasí. Pro modelovou řadu Niro se současně nabízí stávající systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o velikosti 8,0″.

Nabídka nových technologií aktivní bezpečnosti

Modernizovaná řada Niro přináší i řadu nových bezpečnostních technologií na podporu řízení. K dříve dostupnému inteligentnímu tempomatu se v modernizovaných modelech Niro Hybrid a Plug-in Hybrid nabízí funkce Stop & Go. Inteligentní tempomat s funkcí Stop & Go následuje vpředu jedoucí vozidlo a pokud se kolona zastaví, automaticky se zastaví i Niro; po opětovném rozjetí vozidla vpředu se Niro rovněž automaticky rozjede.

Pro hybridní a plug-in hybridní Niro se dále poprvé nabízí systém sledování vozidla v jízdním pruhu, představující technologii autonomního řízení 2. úrovně, již uvedený v čistě elektrické verzi e-Niro. Tato technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Nira v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci.

Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu a současně řidiči vypomáhá při přejíždění z pruhu do pruhu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.

Niro se bude i nadále nabízet vč. ucelené sestavy technologií aktivní bezpečnosti. V závislosti na výbavě se jedná např. o systém pro zamezení čelním kolizím, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, funkci rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světel, systém pro sledování slepých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem a funkci inteligentního sledování rychlostních omezení, včetně nové elektronické parkovací brzdy s posíleným účinkem zadní nápravy.

Hybridní i plug-in hybridní Niro s plně nezávislým zavěšením předních i zadních kol a hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou se pyšní vytříbeným vyvážením jízdního pohodlí a atraktivních jízdních vlastností.

Díky ztvárnění v podobě crossoveru – jedinečném mezi ostatními hybridy v podobné cenové hladině – se majitelé mohou těšit na velkorysý interiér a spoustu místa pro zavazadla i flexibilní prostorové uspořádání. Niro na přání nabízí paket závěsného zařízení s možností táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg.

Niro pohání benzínový motor 1,6 litru GDi (zkr. Gasoline Direct injection) v kombinaci s lithium-ion polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh (provedení Niro Hybrid), nebo 8,9 kWh (model Plug-in Hybrid). Emise oxidu uhličitého u verze Niro Hybrid činí pouze 99,8 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), přičemž emise provedení Plug-in Hybrid dosahují dokonce jen 31,3 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Niro Plug-in Hybrid ve městě vykazuje dojezd čistě na elektřinu až 65 kilometrů; v kombinovaném cyklu podle WLTP činí elektrický dojezd 49 km.

tisková zpráva

19 Comments on “Autosalon Ženeva 2019: Kia Niro PHEV i hybrid v novém”

      1. Mimo uvedení SR verze je tu dost výrazné zlevnění
        Mimo uvedení SR verze je tu dost výrazné zlevnění ostatních verzí tak, že vlastně SR, SR+ a i MR nedává vůbec žádný smysl. Nyní za $5000 dostanete nejen Premium Package, ale i cca 12 kWh baterie navíc a za další $3000 dalších cca 15 kWh.
        SR & Standard = $35000
        SR+ & Partial Premium = $37000
        MR + Premium = $40000 (dříve $44k -> $42,9)
        LR + Premium = $43000
        LR + AWD + Premium = $47000 (dříve $54k -> $49,9)
        Perf + AWD + Premium = $58000 (dříve $78k -> $60,9)

    1. Té divný :)))
      Model 3s now available
      Standard Range:

      Té divný :)))

      Model 3s now available

      Standard Range: 352 km, 220mi, $35k
      Standard Range Plus: 384 km, 240mi, $37k

      Mid Range: 422 km, 264mi, $40k

      Long Range: 520 km, 325mi, $43k
      Long Range AWD: 496 km, 310mi, $47k

      Performance AWD: 496 km, 310mi, $58k, 0-60 mph in 3.2s!

      Tesla.com/3
      (prices before incentives)

      https://twitter.com/tesla/status/1101246410446430209?s=21
      https://twitter.com/tesla/status/1101273665943961600?s=21

  1. Offtopic: V nabídce na aukcích leasingovek je Smart EV z
    Offtopic: V nabídce na aukcích leasingovek je Smart EV z roku 2012, najeto 60 tisíc, za 5000 Euro (kup teď) bez DPH nebo Zoe s normálním přihazováním, ročník 2015, koupená baterie, najeto kolem 15000 km, cena vypadá, že nepřesáhne 8000 Euro bez DPH. Kdyby někdo chtěl, dejte vědět.

Napsat komentář