Celosvětové prodeje modelu Niro od roku 2016 již překročily 270 tisíc vozidel – 100 tisíc prodáno v Evropě. Na ženevském autosalonu se letos dočkají premiéry modernizované Niro Hybrid a Niro Plug-in hybrid.
foto: Kia
Nejlépe prodávaný elektrifikovaný crossover automobilky Kia s ultra nízkými emisemi prodělal celou řadu vylepšení. Na mezinárodním ženevském autosalonu se 5. března 2019 ve světové premiéře představí modernizovaná hybridní a plug-in hybridní varianta modelu Niro.
Niro nově nabízí přepracovaný design exteriéru, luxusnější a vysoce kvalitní interiér, resp. nové barevné pakety pro uživatelské přizpůsobení kabiny. Hybrid a plug-in hybrid rovněž používá vůbec poprvé nový vyspělý systém telematiky Kia UVO CONNECT s praktickými online funkcemi.
Od zahájení prodeje v roce 2016 se pro Niro celosvětově rozhodlo přes 270 tisíc zákazníků, z toho přes 100 tisíc kusů vozidel se prodalo v Evropě. Crossover s označením Niro byl v roce 2018 pátým nejlépe prodávaným modelem Kia v Evropě a jeho prodeje vzrostly o 33 % na 45 255 vozidel – vč. 34 642 hybridů a 9 951 plug-in hybridů. Modelová řada Niro se na konci roku 2018 rozšířila o třetí alternativní variantu pohonu, uvedením čistě elektrického provedení e-Niro.
Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Niro se stalo klíčovým hnacím motorem dalšího růstu značky Kia v Evropě a tvoří základ naší strategie elektrifikovaných produktů. Svým svěžím vzhledem crossoveru, vysokou všestranností a nízkými emisemi i provozními náklady se stává atraktivní volbou soukromých i firemních zákazníků. Se zohledněním nového posunu v kvalitě a designu nebo nasazení našeho systému ‚konektivity‘ UVO se atraktivita modelové řady Niro ještě zvýšila.“
Evropské prodeje modernizovaných vozů Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid budou zahájeny ve druhém čtvrtletí 2019. Niro se jako jediný ze všech hybridních vozů v Evropě prodává se sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.
Modernizovaný design exteriéru i interiéru
Modernizovaná Kia Niro si zachovává stylový design crossoveru, který nyní vylepšuje o několik nových prvků. Osvěžený design spojuje hybridní a plug-in hybridní provedení se vzhledem nového čistě elektrického e-Nira.
foto: Kia
Niro Hybrid nyní zákazníkům nabídne širší možnosti přizpůsobení, např. dvě různá provedení 16″ litých kol nebo zbrusu nová 18″ litá kola ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy. Pro Niro Plug-in Hybrid jsou k dispozici nová 16″ litá kola s tmavě šedými prvky.
V interiéru se nově nachází řada vylepšení co do vzhledu i použitých materiálů. V horní části přístrojové desky je použita vysoce kvalitní měkká povrchová úprava; samotná přístrojová deska a přístrojový panel zaujme novými elegantními obklady v leskle černém provedení a stříbrnými nebo matně chromovými akcenty.
Kia rovněž volitelně nabízí nový širokoúhlý hlavní displej typu TFT o úhlopříčce 10,25″, resp. 7,0″ TFT displej Supervision v přístrojovém štítu před řidičem. Ve standardu je vůz vybaven systémem palubního infotainmentu s dotykovým displejem 8,0″, resp. přístrojovým štítem s TFT displejem o velikosti 4,2″.
Pro modelovou řadu Niro jsou nyní k dispozici nové možnosti úpravy na míru v podobě dvou barevných paketů. V závislosti na výbavě vozidla a konkrétním trhu se pro Niro nabízí barevné pakety ‚červená-oranžová‘ nebo ‚fialová‘, dodávající kabině větší barevnost a eleganci.
Součástí barevného paketu červená-oranžová je i barevné kontrastní prošívání u veškerého čalounění kabiny v teplém odstínu červené, sladěné s červenými a oranžovými obklady přístrojové desky. Fialový barevný paket přidává nové čalounění z perforované kůže ve fialovém tónu s hřejivě purpurovým prošíváním sedadel i v dalších částech kabiny, novou fialovou loketní opěrku ve dveřích a obklady přístrojové desky v matném chromu.
V interiéru se řidič dále může těšit na pádla pod volantem. Niro Hybrid i Niro Plug-in Hybrid je vybaveno hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, projevující se přímější a bezprostřednější odezvou – a zábavnějšími jízdními vlastnostmi – než tradiční elektronické bezestupňové převodovky (e-CVT) běžné u jiných hybridů.
Kia nyní do nového Nira Hybrid a Plug-in Hybrid instalovala novou elektronickou parkovací brzdu, kterou doprovází větší zadní brzdy ve prospěch lepších brzdných schopností za všech podmínek.
Kia uvádí pokrokový systém telematiky UVO CONNECT
Niro se řadí k prvním modelům (současně s modelem e-Soul), Kia v Evropě které nabídnou pokrokový systém telematiky Kia UVO CONNECT, propojující řidiče s okolním světem a poskytující neocenitelné informace po celou dobu jízdy.
Kia představuje systém telematiky UVO CONNECT ve všech hybridních a plug-in hybridních provedeních v rámci modelové řady Niro. Technologie se postupně uvede i v dalších evropských modelech.
Systém UVO CONNECT, dostupný prostřednictvím 10,25″ dotykového displeje (výbava na přání) achytrého telefonu, obsahuje nový systém Kia Live, který k načítání a aktualizaci dat v reálném čase využívá vlastní SIM kartu.
Majitel vozidla tak má nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně – včetně cen, polohy a dostupnosti. Plug-in hybridní provedení modelu Niro rovněž poskytuje informace o dobíjecích stanicích, tedy jejich umístění, dostupnosti a kompatibilitě připojení.
Druhou klíčovou součástí systému UVO je mobilní aplikace UVO pro chytré telefony se systémem Android i telefony firmy Apple. Aplikace dodává uživatelům pocit bezpečí díky nejrůznějším funkcím zprostředkujícím diagnostiku vozidla i jízdní informace.
Aplikace dále majitelům umožňuje na dálku aktivovat řadu vlastností a funkcí. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé na dálku ještě před nastoupením odeslat do vozidla trasu, ověřit si polohu vozidla nebo sledovat různé informativní zprávy či diagnostická hlášení.
Palubní navigace s dotykovým displejem o velikosti 10,25″ standardně nabízí multi-připojení Bluetooth (uživatelé si mohou připojit dvě mobilní zařízení současně), stejně tak jako podporu technologií Apple CarPlay a Android Auto. Díky funkci rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravit si zobrazování pomocí řady různých pomůcek.
Řidič se tak může rozhodnout pro samostatný displej (např. zobrazování navigace nebo informací o hnacím ústrojí), nebo na displeji kombinovat různé funkce současně. To znamená, že řidič může sledovat pokyny navigace nebo toky energií v rámci hybridního ústrojí, zatímco cestující si zároveň vybírají své oblíbené skladby nebo zjišťují předpověď počasí. Pro modelovou řadu Niro se současně nabízí stávající systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o velikosti 8,0″.
Nabídka nových technologií aktivní bezpečnosti
Modernizovaná řada Niro přináší i řadu nových bezpečnostních technologií na podporu řízení. K dříve dostupnému inteligentnímu tempomatu se v modernizovaných modelech Niro Hybrid a Plug-in Hybrid nabízí funkce Stop & Go. Inteligentní tempomat s funkcí Stop & Go následuje vpředu jedoucí vozidlo a pokud se kolona zastaví, automaticky se zastaví i Niro; po opětovném rozjetí vozidla vpředu se Niro rovněž automaticky rozjede.
Pro hybridní a plug-in hybridní Niro se dále poprvé nabízí systém sledování vozidla v jízdním pruhu, představující technologii autonomního řízení 2. úrovně, již uvedený v čistě elektrické verzi e-Niro. Tato technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Nira v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci.
Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá externí senzory k udržování bezpečného odstupu a současně řidiči vypomáhá při přejíždění z pruhu do pruhu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 180 km/h.
Niro se bude i nadále nabízet vč. ucelené sestavy technologií aktivní bezpečnosti. V závislosti na výbavě se jedná např. o systém pro zamezení čelním kolizím, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, funkci rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světel, systém pro sledování slepých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem a funkci inteligentního sledování rychlostních omezení, včetně nové elektronické parkovací brzdy s posíleným účinkem zadní nápravy.
Hybridní i plug-in hybridní Niro s plně nezávislým zavěšením předních i zadních kol a hladce řadící šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou se pyšní vytříbeným vyvážením jízdního pohodlí a atraktivních jízdních vlastností.
Díky ztvárnění v podobě crossoveru – jedinečném mezi ostatními hybridy v podobné cenové hladině – se majitelé mohou těšit na velkorysý interiér a spoustu místa pro zavazadla i flexibilní prostorové uspořádání. Niro na přání nabízí paket závěsného zařízení s možností táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg.
Niro pohání benzínový motor 1,6 litru GDi (zkr. Gasoline Direct injection) v kombinaci s lithium-ion polymerovou baterií o kapacitě buďto 1,56 kWh (provedení Niro Hybrid), nebo 8,9 kWh (model Plug-in Hybrid). Emise oxidu uhličitého u verze Niro Hybrid činí pouze 99,8 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP), přičemž emise provedení Plug-in Hybrid dosahují dokonce jen 31,3 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Niro Plug-in Hybrid ve městě vykazuje dojezd čistě na elektřinu až 65 kilometrů; v kombinovaném cyklu podle WLTP činí elektrický dojezd 49 km.
off
Tesla ruší prodejny, propouští jejich personál a
off
Tesla ruší prodejny, propouští jejich personál a prodej bude jen onlajn čili přes web.
https://electrek.co/2019/02/28/tesla-is-changes-entire-sales-strategy-makes-sales-online-only-closes-stores-w-layoffs/
Tak to jsem zvedavy, jestli prodejni cast ve Vysocanech zavrou
Tak to jsem zvedavy, jestli prodejni cast ve Vysocanech zavrou jeste pred otevrenim. Ale mozna v tom patre ma byt jen prepazka na prebirani zakazek pro servis, zadne auto tam jeste ve stredu rano (z autobusu) videt nebylo.
Spíš tak.
Spíš tak.
Boze , ve Vysocanech nikdy zadna prodejni cast byt nemela a
Boze , ve Vysocanech nikdy zadna prodejni cast byt nemela a nebude , chapete?
Pouze servis a predavani vozidel.
Předávání novejch vozidel, takže skoro.
Předávání novejch vozidel, takže skoro.
Halooo.
Tesla Model 3 oficialne k dostani za 35000 dolacu.
Halooo.
Tesla Model 3 oficialne k dostani za 35000 dolacu.
V klidu, na hybridu žádný stres, o Polestar 2 taky psali
V klidu, na hybridu žádný stres, o Polestar 2 taky psali až druhý den, tak si počkáme asi až do rána.
Mimo uvedení SR verze je tu dost výrazné zlevnění
Mimo uvedení SR verze je tu dost výrazné zlevnění ostatních verzí tak, že vlastně SR, SR+ a i MR nedává vůbec žádný smysl. Nyní za $5000 dostanete nejen Premium Package, ale i cca 12 kWh baterie navíc a za další $3000 dalších cca 15 kWh.
SR & Standard = $35000
SR+ & Partial Premium = $37000
MR + Premium = $40000 (dříve $44k -> $42,9)
LR + Premium = $43000
LR + AWD + Premium = $47000 (dříve $54k -> $49,9)
Perf + AWD + Premium = $58000 (dříve $78k -> $60,9)
Aha dík za upozornění.
Aha dík za upozornění.
V pohode klidek s EV jezdim a pockam az bude za 25000 dolacu a
V pohode klidek s EV jezdim a pockam az bude za 25000 dolacu a az dolar trochu padne a koruna vyleze tak na 18kc/usd.
Bodejť, počkej až bude za 15 000 :)))
Bodejť, počkej až bude za 15 000 :)))
A nebo tak, a ze bych koupil rovnou 2 kousky
A nebo tak, a ze bych koupil rovnou 2 kousky
Té divný :)))
Model 3s now available
Standard Range:
Té divný :)))
Model 3s now available
Standard Range: 352 km, 220mi, $35k
Standard Range Plus: 384 km, 240mi, $37k
Mid Range: 422 km, 264mi, $40k
Long Range: 520 km, 325mi, $43k
Long Range AWD: 496 km, 310mi, $47k
Performance AWD: 496 km, 310mi, $58k, 0-60 mph in 3.2s!
Tesla.com/3
(prices before incentives)
https://twitter.com/tesla/status/1101246410446430209?s=21
https://twitter.com/tesla/status/1101273665943961600?s=21
O nové verzi Tesla Model 3 již informujeme.
O nové verzi Tesla Model 3 již informujeme.
Offtopic: V nabídce na aukcích leasingovek je Smart EV z
Offtopic: V nabídce na aukcích leasingovek je Smart EV z roku 2012, najeto 60 tisíc, za 5000 Euro (kup teď) bez DPH nebo Zoe s normálním přihazováním, ročník 2015, koupená baterie, najeto kolem 15000 km, cena vypadá, že nepřesáhne 8000 Euro bez DPH. Kdyby někdo chtěl, dejte vědět.
Jo jo chtel bych
Jo jo chtel bych
těpic zas HE3DA …
těpic zas HE3DA … 😉
seznamzpravy.cz/clanek/ceske-baterie-he3da-se-maji-vyrabet-v-usa-67111
He3da je saskarna na kterou naleti jen nekdo s mdlym rozumem.
He3da je saskarna na kterou naleti jen nekdo s mdlym rozumem. Jak dlouho uz se s tim chlubi a porad jen horky vzduch? Bez blizsiho zjistovani to budou asi 3 roky…
Šaráda pokračuje a smrad se šiří už i v Nevadě, jenže
Šaráda pokračuje a smrad se šiří už i v Nevadě, jenže tam ty co někoho podvedli zakopávaj do pouště.