E.ON spustil další nabíjecí stanici pro elektromobily v Českých Budějovicích

V pondělí 25. února byla slavnostně otevřena další dobíječka pro elektromobily, tentokrát v Českých Budějovicích. Je nově v provozu na Jiráskově nábřeží u Kavárny Lanna.

Elektromobilisté nabíjeli loni u E.ONu celkem 12 000x a spotřebovali skoro 122 MWh.
foto: E.ON

Nová dobíjecí stanice s konektorem Mennekes disponuje výkonem až 22 kW pro každý elektromobil. Díky tomu dokáže vůz dobít za dvě až čtyři hodiny v závislosti na kapacitě baterie. Nabíjení je aktuálně zdarma, placený provoz bude spuštěn během roku 2019. (GPS souřadnice dobíječky: 48.9786758N, 14.4668964E)

Na slavnostním otevření si návštěvníci mohli vyzkoušet svezení ve zbrusu novém elektromobilu Audi e-tron, na které již netrpělivě čekají tisíce zákazníků na celém světě. K dispozici byla i populární Tesla a další elektrovozy, které na akci zapůjčili Kia Motors Czech, Porsche České Budějovice, MACH Motors a Auto Future.

S ohledem na umístění se oba partneři shodli, že výhodnější varianta bude výstavba stanice s „pozvolným dobíjením“. Nábřeží je příjemná a klidná lokalita určená k rekreaci, kde si návštěvníci mohou dát kávu, navštívit dětské hřiště, případně si mohou obout kolečkové brusle a vyrazit po stezce podél řeky třeba až do Hluboké nad Vltavou.

„Elektromobilita je stále diskutovanější téma a očekáváme i nárůst počtu elektromobilů na domácím trhu. Systematicky se podílíme na vybudování moderní infrastruktury pro e-mobilitu, která je jedním ze základních předpokladů rozvoje tohoto odvětví. Elektřina je ropou budoucnosti,“ říká Martin Záklasník, generální ředitel společnosti E.ON.

Společnost E.ON v tuto chvíli provozuje v Česku 30 dobíjecích stanic, letos plánuje vybudovat 20 dalších a počítá i s vybudováním první ultrarychlé dobíječky. V Českých Budějovicích již funguje rychlodobíjecí stanice u obchodního domu Globus. Do roku 2020 pak E.ON plánuje spustit 40 rychlodobíjecích stanic zejména v blízkosti významných silničních koridorů – D1, D2, D5 nebo D8.

tisková zpráva

85 Comments on “E.ON spustil další nabíjecí stanici pro elektromobily v Českých Budějovicích”

  1. Zase místní mafie se projevila. Kromě toho že to je na
    Zase místní mafie se projevila. Kromě toho že to je na nesmyslném místě, tak je to asi určeno POUZE pro majitele a jeho známé. Má v tom samozřejmě prsty Martin Kuba, jako tichý společník, který celý projekt zajistil když byl na ministerstvu místního rozvoje. Další hnus.

    1. S ohledem na umístění se oba partneři shodli, že
      S ohledem na umístění se oba partneři shodli, že výhodnější varianta BUDE VÝSTAVBA stanice s „pozvolným dobíjením“.

      Takže rozhodnutí muselo nutně padnout už v době přípravy výstavby. Určitě to nebylo na místě, tedy při otevření.

      Jestli DC nebo AC, to je někdy otázka mimo jiné i dostatečně dimenzovaného přívodu a možností sítě v dané lokalitě.

      Co se týká parkování, klidně může být i v modré zóně. Není problém upravit stání příslušnou dopravní značkou. Příkladem může být Třebíč – placené parkoviště, ovšem pro elektromobily vyhrazená 2 místa, označena značkou „Zákaz stání“ s výjimkou pro elektromobily po dobu nabíjení a bez poplatku. A městská policie si to hlídá.

      Díky za každé nové nabíjecí místo. 🙂

        1. Aktuálně SOH 74,11%, Ahr 48,47.
          Pravidelný servis –

          Aktuálně SOH 74,11%, Ahr 48,47.
          Pravidelný servis – běžné prohlídky, tj. diagnostika baterky, výměny filtrů atd.
          Ostatní:
          – výměna topné jednotky hned na začátku (asi vadný kus, od té doby OK)
          – po 180.000km výměna pravého kul.čepu (preventivně jsem nechal vyměnit oba, mění se včetně ramen)
          – zaizolování zadní části DC konektoru (při jízdě v dešti se tam dostává voda, zhoršoval se izolační stav, přerušovalo se DC nabíjení, od té doby OK)
          – seřízení geometrie přední nápravy
          – kontrola zadních tlumičů (prozatím bez výměny)
          – občas promazání mechanismu sklápění zrcátek
          – jednou promazání mechanismu odemykání víka nabíjecí šachty
          – jednou výměna žárovky levého předního světla

            1. Nejprve je třeba v Settings nastavit velikost baterky 40kWh a
              Nejprve je třeba v Settings nastavit velikost baterky 40kWh a rok výroby. Pak po návratu zpět (nastavení se uloží) na 1.obrazovce zkontrolovat vpravo nahoře údaj SOH (State Of Health, zdraví baterky). Ten by měl být co nejblíž 100%. U Leafa s nájezdem 10tis. alespoň 95%.
              Kam pro něj jedete? (jestli to není tajemství)

                1. Někde jsem četl, že i nová baterka může mít SOH v
                  Někde jsem četl, že i nová baterka může mít SOH v rozmezí 95-100%, čili nutně to nemusí být 100%. Ověřeno to nemám, protože když jsme kupovali našeho Leafa, tak jsem o nějakém Spy neměl ani tušení.

                  Tuhle jsme testovali Leafa 40kWh, najeto necelých 6000km a měl SOH 97,71%.

                  Co se týká té předváděčky z Pardubic, tak už jsem si všiml, že jim přímo na stránkách zmizela. To je pro manželku nebo někoho z rodiny? Měl jsem za to, že Teslista už může jen Teslu. 🙂

                2. Tak to velke diky za info. Asi bych byl trochu vydeseny,
                  Tak to velke diky za info. Asi bych byl trochu vydeseny, kdybych tam tech 95% uvidel.
                  Je to pro manzelku.
                  Asi holt nejsem spravny Teslista. 🙂

                3. Tak pokud s tím manželka nebude jezdit s pedálem
                  Tak pokud s tím manželka nebude jezdit s pedálem akcelerátoru pořád až na podlahu, tak snad rapidgate zas tolik nehrozí… 🙂

                4. S tim pocitam.
                  Ja si to obcas pujcim mozna i na delsi cestu

                  S tim pocitam.
                  Ja si to obcas pujcim mozna i na delsi cestu pokud nebude manzelka stihat vyjizdet prebytky z FVE, tak jsem na to moc zvedav jak se to bude chovat.

                5. Prosím eHonzu, aby mi napsal svůj e-mal na
                  Prosím eHonzu, aby mi napsal svůj e-mal na tomdr@volny.cz
                  Chtěl bych se poptat, jakým způsobem dostal údaje o baterii za svého 24kW Leafa.
                  Předm díky.
                  Mám Leafa 30kWh, r.v.2016

                6. SOH může být i 101.3 % Když se zánovním leafem budete
                  SOH může být i 101.3 % Když se zánovním leafem budete den jezdit na E režim v klidném drajvu mezi cca 100km vzdálených chademo nabíječkách, budete nabíjet co nejvíc „do plna“ na druhý den vám SOH vyleze nahoru. Doporučuji max 3 nabíječky ! 🙂 Kvalita baterie se spíš pozná po několika dnech a pravidelném pomalém nabíjení do plna originálním kabelem, tak jestli nebude SOH výrazně klesat v řádu desetin, ale bude se více méně držet na stejné úrovni, je vše v pořádku. Např studená baterka lépe drží SOH, byť je nájezd s ní v zimě nižší, než baterie v teplejších dnech. Např SOH při -5 bude stabilní. Pak však bude stačit venkovní teplota 5 nad nulou a SOH jde dolů. (tak to aspoň mám já vypozorováno 🙂 )

                7. Jj SOH dost cestuje. V létě jsem měl 87 % a o půl roku
                  Jj SOH dost cestuje. V létě jsem měl 87 % a o půl roku později v zimě (a o 15 000 km větší nájezd) zpátky 93 %.

              1. Já mám Leafa od novoty – dodán v začátkem 08/2018. Po
                Já mám Leafa od novoty – dodán v začátkem 08/2018. Po půl roce a nejetých 18 000km mám SOH 97.12. Nedejte na uvedený počet nabíjení, který najdete hned vedle SOH. Ten není správně je tam započteno každé připojení k nabíječce byť jen na malý okamžik, tento údaj tedy není počtem nabíjecích cyklů, ale je to jen počet připojení. Nenechte se také vyděsit pokud uvidíte na přístrojovém panelu při 100 proc. nabití relativně malý dojezd. Ten auto počítá podle minulých energetických spotřeb, které jsou při zkušebních jízdách a předvádění akcelerace auta vysoké v důsledku čehož auto počítá malý dojezd i pod 230km a teď v zimě to může být ještě méně. Pokud budete pár dní jezdit normálně v městském a příměstském provozu uvidíte dojezd klidně i těsně pod 300km 🙂

                1. Mohu vědět proč jste stáhnul objednávku na TM3?
                  Mohu vědět proč jste stáhnul objednávku na TM3?

                2. Uz jsem to tu nekde psal.
                  Pohar trpelivosti nema nikdo

                  Uz jsem to tu nekde psal.
                  Pohar trpelivosti nema nikdo bezedny. Neustale se opakujici problemy a to uz jsem na spoustu veci rezignoval. Kdyz uz to vypada, ze dve z peti zavad opravili, tak se jedna z nich za kratko vrati.
                  A dorazili to, kdyz z centraly prestali uplne reagovat. Od 26.12. cekam na odpoved na mou zpravu a zruseni rezervace, ktere jsem posilal asi pred mesicem je take doposud bez odezvy.
                  Abych nebyl jen negativni, tak i proto, ze sedan neni pro nase potreby nejvhodnejsi. Takze pokud je na trhu vhodnejsi nahrada beru urcite cokoli jineho. Na Ioniqu jsem si overil, ze uz i jine automobilky umi postavit dobre elektroauto.
                  Teslu budu mit vzdy v srdci, protoze mi ukazala, ze to jde i jinak a lepe a treba nez doslouzi Xko se na tolik zlepsi, ze si pak koupim dalsi Teslu a nebo uz bude tou dobou na trhu z ceho vybirat i v tomto segmentu. Kdo vi.

                3. Díky za info, bohužel snaha o co nejmenší náklady
                  Díky za info, bohužel snaha o co nejmenší náklady ořezáním prodejní podpory a tlakem na co nejrychlejší výrobu dochází zákonitě k chybám. Chápu TM3 je sportovní sedan, nějak si to nedokážu představit jako služební auto.

                4. Znáte tu radu, když vás bolí koleno, majzněte se do palce
                  Znáte tu radu, když vás bolí koleno, majzněte se do palce u nohy kladivem a hned na koleno zapomenete.
                  Tak už mám taky lék. Až mě bude Tesla štvát, půjčím si na den manželky Leafa druhé generace a hned se rád vrátím k milované Tesle…
                  Ať žije Musk, a leadři elektromobility od Nissanu ať raději spáchají harakiri než nějaké další elektroauto.

                5. No vidíte, já bych Soula taky za TM3 nebo Leafa nevyměnil.
                  No vidíte, já bych Soula taky za TM3 nebo Leafa nevyměnil.

                6. O Soulu jsem uvazoval, ale kdyby nevypadal uvnitr jako Ford Ka
                  O Soulu jsem uvazoval, ale kdyby nevypadal uvnitr jako Ford Ka z roku 97…
                  To by manzelka nezkousla. A s tim mistem na zadnich sedadlech taky myslim nic moc.

                7. Vzadu je místo v pohodě, spíš je malý kufr. Nový Soul
                  Vzadu je místo v pohodě, spíš je malý kufr. Nový Soul už je uvnitř jinde a hlavně do něj dali zkušenosti z Ioniqu, je tam výrazně lepší spotřebu, na dálnici dá při 120km/h tak 400 km.

                8. Jj, vsechno bude za kratko lepsi nez leader elektromobility.
                  V

                  Jj, vsechno bude za kratko lepsi nez leader elektromobility.
                  V Japonsku by mel nekdo spachat harakiri.

                9. Rapid gate Leafu jsem nepochopil, absolutně to Nissan
                  Rapid gate Leafu jsem nepochopil, absolutně to Nissan nezvládl, tohle Soul vůbec nezná, klidně dáte 3x nabíjení a pokaždé jede 45-47 kW.

                10. Protoze jako Hyundai pouziva LiFePolky, ktere maji sice mensi
                  Protoze jako Hyundai pouziva LiFePolky, ktere maji sice mensi energetickou hustotu, ale jsou odolnejsi. Zvladaji mnohem vetsi rozsah pracovnich teplot.
                  Tesla pouziva podobne jako Nissan, ale kompenzuje to kvalitnejsim kapalinovym chlazenim.

                11. Jo, jo, není nad kvalitní chlazení a kapalinové asi bude u
                  Jo, jo, není nad kvalitní chlazení a kapalinové asi bude u větších kapacit baterií nutností. Ioniq má alespoň několikastupňový ventilátor, jehož první stupeň se spíná při dosažení 30°C. Trojčata jsou tu už dlouho a mají chlazení baterie ještě lepší pomocí klimatizace. S MiEVem jsem to v létě několikrát praskal 900 km po dálnici na plný plyn a nabíjel jsem vždy plným výkonem – žádný problém. Divím se, že si do LEAFa_40 ještě nikdo nedal alespoň větráček… Jako úložiště k FVE, to ale bude vyhovující 🙂
                  Můžeme se jen domýšlet proč to tak Nisan udělal. Jsem ale přesvědčen, že to bylo vědomé a u LEAFa_60 to bude ještě horší. Rozhodně bych ale nedoporučil úpravu softu – bude to škodit baterii.
                  V každém případě přeji, aby byla manželka spokojena 😉

                12. Z logiky veci, pokud nebudou zvysovat o moc vykon motoru a
                  Z logiky veci, pokud nebudou zvysovat o moc vykon motoru a opet nedaji ani do 60kWh verze CCS, tedy se bude nabijet stale do 50kW max. tak by se mela baterka s vetsi kapacitou zahrivat mene. Myslim, ze na to vsazeli uz u te verze 40kWh, ale holt to trochu nevyslo…

                13. Bude to zase o způsobu používání, tak jako u 40kWh.
                  Bude to zase o způsobu používání, tak jako u 40kWh. Myslím, že na delší trasy s rychlonabíjením bude 60 ještě horší než 40, tak jako je 40 horší než 30. Pokud 60ku budete nabíjet až k 90%, tak se ohřeje myslím stejně jak 40ka a bude trvat déle, než ta velká hmota vychladne. Výkon motoru asi také přidali…
                  Myslím, že na nic nevsázejí – předem o všem moc dobře musí vědět a nechali to tak záměrně…

                14. Asi maji Japoncici nejakej komplot s Toyotou aby proste
                  Asi maji Japoncici nejakej komplot s Toyotou aby proste elektromobil nebyl na dlouhe trasy. Zatimco hybrid prece jedeee.

                15. Soul má pouhý ventilátor a nasává tam vzduch z kabiny
                  Soul má pouhý ventilátor a nasává tam vzduch z kabiny auta, tedy v létě i klimatizovaný a neviděl jsem tam vyšší teplotu než 35°C. Nissan baterie mývají prý i přes 50°C.

                16. Jj, stejne to ma vyresene Ioniq.
                  Jj, stejne to ma vyresene Ioniq.

                17. Nechápu, proč jste si nejdřív Leafa nepůjčil na den nebo
                  Nechápu, proč jste si nejdřív Leafa nepůjčil na den nebo aspoň zkušební jízdu. To jste vážně prokaučoval. Už jsou v Německu předváděčky Ioniqy na salonech okolo 770 tis, to by bylo rozumnější řešení.

                18. Ono nebylo v té chvíli moc z čeho vybírat, když člověk
                  Ono nebylo v té chvíli moc z čeho vybírat, když člověk nechce obecně Hyundai. Podle mě to Michelin za 2 roky vymění za Mercedes EQB nebo BMW iX3.

                19. Pujcit jsem si ho mohl to je pravda.
                  Ioniqa bych asi nemel

                  Pujcit jsem si ho mohl to je pravda.
                  Ioniqa bych asi nemel problem sehnat, jenze ten ma na zadnich sedackach mene mista, takze by jsme tam nedostali tri deti ani nouzove, a taky se do nej nastupuje proklate nizko.
                  Ono to zene na ty nakupy a taxikareni kolem deti stacit bude a hlavne, kdyz bude v praci tak si pred odjezdem pusti pres aplikaci topeni nebo klimatizaci a to bohuzel Ioniq nema.
                  No a u Leafa stale slibuji, ze bude mozne ho pouzivat jako uloziste k FVE.

                20. Koukám že ten můj comment vyzněl dost tvrdě, což neměl.
                  Koukám že ten můj comment vyzněl dost tvrdě, což neměl. Samozřejmě dálkové ovládání je velká výhoda, já už bych auto bez něj nechtěl. Ale to tupé ovládání akcelerátoru, šířka středového tunelu a nemožnost nastavit si volant ve všech směrech mi nedovoluje mít radost z jízdy v tomto jinak dobrém voze. Co na to zena, vyhovuje ji to?

                21. V pohode, mel jste pravdu.
                  Zena zatim absolvovala jednu jizdu

                  V pohode, mel jste pravdu.
                  Zena zatim absolvovala jednu jizdu dohromady necelych 100km. Jeste je z toho vyplasena coz ji nedovoluje si to plne uzit (hlavne kdyz sedim vedle ni…), ale i tak byla spokojena. Jedine na co si stezuje je hrozna sedacka. To bocni vedeni sedaku je proklate uzke a nesmyslne tvrde. Vadilo to trochu i me, no nicmene po tom co si ji postelovala pro sebe (prizvedla nahoru a prizvedla i operadlo), mam aktualne jen po odvezeni deti do skoly bolavou levou hyzdi a kycel.

                  Ta spotreba taky brutal. Vcera mimo mesto 19kWh/100km, dneska kousek do mesta, po meste a zpet celkem asi 24km 16,5kWh/100km. Na stejne trase mam s Xkem pri soucasnych teplotach neco malo pres 21kWh/100km. Ale je pravda, ze Teslu nabijim na 60%, takze od zacatku plne rekuperuje, zatimco Leaf byl rano plnej, tedy zacal rekuperovat az pozdeji a jeste ne uplne. Na druhou stranu na Tesle mam jeste zimni kola, zatimco Leaf je uz na letnich.
                  Az budou prezute na letni i Tesla s Ioniqem tak asi udelam testovaci jizdu (vlacek) Tesla, Leaf a Ioniq s vypnutym topenim v ruznych podminkach schvalne jaka vyjde komu spotreba.

                22. Mohli bychom se sejít třeba na nějakém srazu, já bych
                  Mohli bychom se sejít třeba na nějakém srazu, já bych vzal i3, Soul a Ioniq a ten vláček by byl vševypovídající.

                23. To by bylo zajimave, ale obavam se, ze vypravit se k vam do
                  To by bylo zajimave, ale obavam se, ze vypravit se k vam do Olomouce skoro 500km Leafem by byla sebevrazda na celej den.
                  Leda, ze by se vam chtelo treba na ten sraz do Plzne. To bych mozna ukecal i kolegu s Skem.

                  Jinak vcera jsem testoval to rychlonabijeni z 15% jen na 80% s tim, ze pry se pak baterka tolik neohreje jak mi tu nekdo radil. No teplota stoupala prubezne a nabijeci vykon prubezne klesal, takze pri 80% mela baterka jen o malonko mensi teplotu nez po prvnim nabijeni na 94% v sobotu a nabijelo to uz jen 25kW. Tedy je to asi blbost.
                  No a spotreba? Na dalnici 50km tam a 50km zpet rychlosti 120km/h spotreba podle palubniho pocitace skoro 23kWh/100km, a na tech 100km to sezralo 76% baterky, tedy dojezd z plne baterky vychazi na 130km!
                  Proste inzenyri z Nissanu maji smysl pro humor, navrhnout auto za milion na nakupy do mesta. Je to ostuda elektromobility.
                  Asi ho necham po vzoru toho Chorvata (nebo Slovinec to tehdy byl) polepit napisy “Leaf je ostuda elektromobilu, spotreba jak tank, nabijeni zoufale pomale, hlavne to nekupujte”, jako si on tehdy polepil tusim Mercedesa napisy, ze je to odpad, furt v servisu.

                24. Já jsem Plzeň nezavrhl, dostal jsem s předstihem pozvánku,
                  Já jsem Plzeň nezavrhl, dostal jsem s předstihem pozvánku, ale rozhodnutý ještě nejsem. Jen nevím kdo by tu dálku jel se mnou. Auta jsou, řidiči ne.

                25. To mam podobne. Kolega co jezdi Ioniqem je o vikendech
                  To mam podobne. Kolega co jezdi Ioniqem je o vikendech zasekany jeste v soukromem podnikani, kolega s Skem moc na takovehle akce neni, a kdyz budu chtit ukecat manzelku tak budu muset sehnat hlidani k detem. Oni by tam cely den nevydrzeli.
                  No zenu snad ukecam, mozna kolegu s Skem a pokud by jste neprivezl Ioniqa a neukecal bych kolegu, tak by jsme mohli ukecat Ladu co si tu s nami pise. Ma to do Plzne kousek, tak tam myslim stejne vyrazi. Napada me, ze Lada ma i Iona. Kdyby sehnal ridice, tak se nam ten vlacek jeste prodlouzi. 🙂

                26. Nebo to před autosalonem rozmlátit baseballovou pálkou jako
                  Nebo to před autosalonem rozmlátit baseballovou pálkou jako ten Asiat drahé auto.

                  To už i Sion má AC nabíjení 11 kW, baterie chlazené vodou a dojezd 250 km.

                27. Je to fakt ostuda.
                  Jeste stesti, ze jsem mel jiz tu cest s

                  Je to fakt ostuda.
                  Jeste stesti, ze jsem mel jiz tu cest s Ioniqem. Jinak by se ze me asi stal take fanaticky uctivac Tesly…

                28. Bohužel jste si koupil nejhorší auto na trhu, chápu, že
                  Bohužel jste si koupil nejhorší auto na trhu, chápu, že se vám něchtělo čekat na Niro nebo Konu, či Ioniq s větší baterií. Letos a příšt írok to bude teprve zajímavé, koupíte manželce Mercedes EQA a bude nadmíru spokojená.

                29. Jestli si zvykne na tu hroznou sedacku tak ona bude spokojena
                  Jestli si zvykne na tu hroznou sedacku tak ona bude spokojena i s timhle.

                30. Tak SOH ukazuje 95% a na trase 316km jsem musel dvakrat
                  Tak SOH ukazuje 95% a na trase 316km jsem musel dvakrat nabijet. Dalnice tam bylo dohromady 140km po trech usecich. Na dalnicich jsem jel 120 a na prvotridkach do 100, prujezd Prahou 70-80. A to nez jsem vyladil navigaci tak jsem asi 50km bloudil na okreskach sedesatkou.
                  Dost me zklamalo, ze u druheho nabijeni kdy se teplota baterky sotva dotkla cervenych dilku uz to nabijelo jen 18kW. Celej den pritom bylo jen 5stupnu.
                  Celkova spotreba mi vysla 19,6kWh/100km a to jsem jel fakt na pohodu. Zadne predjizdeni ani prudke akcelerace.
                  Jo a taky by me zajimalo kam se jim rozuteklo tech 150 koni. Kdyz to srovnam se 120 konmi v rezimu sport Ioniqa, tak kam se Leaf hrabe. Ten plyn reaguje gumove jak ve spalovaku. Nejdriv nic nic, pak se to konecne zacne rozjizdet a clovek musi zase trochu ubrat.
                  Rekuperace je slaba jak caj, a i epedal dobrzduje mechanickou brzdou misto aby zvysil rekuperaci jako to dela pri lehkem stlaceni brzdy Ioniq.
                  To je vazne auto jen na nakupy. Pani inzenyri z Nissanu by se meli stydet.

                  Snad jsem vam ho moc nepomluvil, ale takovej to na me proste nechalo prvni dojem.
                  Myslel jsem, ze bych si ho obcas pujcil od zeny na cestu treba do Prahy a zpet, jenze je to dohromady 400km, takze na tri nabijeni a cucet ty druhe dve nabijeni na tu zoufalou rychlost, to by me asi svihlo.
                  Jak se to chovalo v lete? Je to vubec normalni, nebo je tenhle kus nejakej vadnej? O rapidgate jsem samozrejme vedel, ale ze je to takovejhle mazec jsem neveril.

                31. Rapidgate jak vymalovaný. Kolega Milan s tím problém nemá,
                  Rapidgate jak vymalovaný. Kolega Milan s tím problém nemá, ale je fakt, že jezdí i dálnice docela pomalu.
                  Když jsem měl od něj půjčený Leaf 1, tak jsme s rodinkou ve 4 lidech se zavazadly a dětským kolem v kufru na tempomat po dálnici z Ostravy do Olomouce dojeli a tam se teprve nabíjelo a bez potíží. Ale s Leaf 2 jsem sám povolenými dálničními úseky z Brna do Ostravy nedojel, musel jsem nabíjet v Klimkovicích na Mennekesu a pak na rychlonabíječce v Ostravě to bylo hodně pomalé nabíjení.

                32. Prijde mi neuveritelne, ze neco takoveho pustili do vyroby a
                  Prijde mi neuveritelne, ze neco takoveho pustili do vyroby a jeste za to chteji takove penize.
                  Rikal jsem si, ze kdyz s tim clovek nebude zavodit tak to nemuze byt tak zle a dokonce jsem na chvili zauvazoval, ze bych je nakoupil do firmy, kdyz budu spokojen, proze ten vnitrni prostor je proste treba proti Kone nebo Ioniqu o poznani lepsi, ale ted lituju, ze jsem za to vyhodil penize i pro tu manzelku. Tohle auto proste moje nezasupluje fakt jinde nez na ceste do prace a z prace, kdybych nahodou potreboval. S Ioniqem jsem si umel predstavit veskere me jezdeni krome dovolenych 500km a vice.

                33. Servis řeší Rapidgate tak, že na opakované žádosti o
                  Servis řeší Rapidgate tak, že na opakované žádosti o úpravu přehrají firmware tak, že nechá nabíjet baterku i při vyšší teplotě normálně. Prostě posune ochranu baterie do vyšších teplot 🙂 Tím že je hustota uložených článků o proti např Leaf30kwh větší, už se auto při jízdě samo neuchladí, U Leaf 30kwh se dalo jet do cca 100km/h a teplote klesala, u 4Okwh se to jízdou víc zahřívá, takže budete muset na dálnici jet cca 90km/h aby se baterka ochlazovala. 🙁

                34. Toho jsem si všiml, že do prvního nabíjení se udržela
                  Toho jsem si všiml, že do prvního nabíjení se udržela teplota na půlce celé stupnice, pak se to prvním nabíjením ohřálo až těsně před první červený dílek a pak už teplota neklesla ani o kousek. Říkal jsem si ještě „v pohodě, v červeném poly to není bude to v pohodě“. No to jo, 18kW!, vtipálci.
                  To tam vážně nemohli dát, alespoň blbej ventilátor, vždyť když je venku 5 tak by se to muselo dát uchladit. To snad museli takhle navrhnout schválně.

                  Shrnul bych to tak, že rozdíl mezi Leafem a Ioniqem je v celkové použitelnosti stejný asi jako mezi Ioniqem a Teslou.

                35. Přesně… Stačil by ventilátor!
                  Takže: Na dálnici jet

                  Přesně… Stačil by ventilátor!
                  Takže: Na dálnici jet pomaleji a při potřebě většího nájezdu s rychlým nabíjením, nabíjet tak do cca 80%. Jedině tak se baterka tolik nezahřeje 🙂

                36. Při prvním jsem nabil na asi 94%. Tak to příště zkusím
                  Při prvním jsem nabil na asi 94%. Tak to příště zkusím méně, díky za radu.

                  No k něčemu je to dobré. Jako ta rada, když vás bolí koleno, majzněte se kladivem do palce u nohy a na koleno hned zapomenete.
                  Až mě zase bude Tesla štvát, půjčím si na nějakou delší cestu Leafa od ženy (se vzkazem na večeři mě nečekej) a hned budu zase Teslu milovat. 🙂

                37. Zkusim o tu upravu pozadat. Manzelka najede za rok 7tis.km
                  Zkusim o tu upravu pozadat. Manzelka najede za rok 7tis.km kolem komina jen a pouze s pomalym nabijenim doma pres noc v garazi, takze baterka trpet nebude, a kdyz si to ja trikrat nebo ctyrikrat do roka pujcim na nejakou delsi cestu tak to ta baterka snad prezije.

                38. Z Tesly se na něco takového přesedá těžko.Micheline ,
                  Z Tesly se na něco takového přesedá těžko.Micheline , Micheline, takovej zkušenej.

                39. Ja na to nepresedam, je to pro manzelku.
                  A nejsem zase tak

                  Ja na to nepresedam, je to pro manzelku.
                  A nejsem zase tak zkusenej. Osobni zkusenost mam zatim se tremi ev a v podstate ani toho Leafa bych jeste nemel pocitat. Kdybych s nim jezdil dva tejdny a najel alespon dva tri tisice tak bych mohl mluvit o zkusenostech.

                40. Dálnici obecne leafové neumí. Ionic má menší kola a ta
                  Dálnici obecne leafové neumí. Ionic má menší kola a ta spotřeba je pří větší rychlosti znát. Rychlost upravit na 105km/h a dojezd se na dálnici „výrazně“ navýší ! 🙂 Pak bude stačit jedno nabíjení na stejné trase s přehledem.Zrychlení je věc názoru. Na prudké sešlápnutí z nuly je tam malá prodleva, ale pak je ten rozdíl 30 koníků o proti Ionicu znát. E.pedal je — k hov.nu! Když se naučíte znát vzdálenosti pro použití rekuperace v leafovi bude to ok. Stačil by ještě jeden mod navíc, který bude Brzdit/rekuperovat výrazně a nemám k leafovi výhrad. Rozjíždím a jedu na D ….brzdím D podřadím na B no a ještě jeden mod k plnému výraznějšímu zastavení ! 🙂 Svůj styl jízdy poznáte ve vztahu k baterii v parametru HX v (leaf spy) bude li se zvedat , je vaše jízda a následné nabíjení dobré a rovněž SOH se zvedne. Při takovém nájezdu musí být ještě SOH 100% !

                41. Prostě „chodí to výborně, ale neseje“. To je u auta za
                  Prostě „chodí to výborně, ale neseje“. To je u auta za milion dost podstatnej problém, že se s ním nedá jet po dálnici ani 120km/h.

                42. A muzu se zeptat proc jste kupoval Leafa?
                  A muzu se zeptat proc jste kupoval Leafa?

                43. Protoze mam tri deti, a Leaf je ze vsech rozumnych ev na trhu
                  Protoze mam tri deti, a Leaf je ze vsech rozumnych ev na trhu nejvetsi.

                44. Tak to jo, ja mam dve deti a proste je pro me i3 nejlepsi
                  Tak to jo, ja mam dve deti a proste je pro me i3 nejlepsi kup.
                  Zabavny nejvic z tech mensich a problemy s nabijenim neznam krome asi dvou v – 5 kdy sem nabijel 30kw.
                  Urcite chci ale do budoucna resit pri nasem najezdu 40-50 tis rocne neco s vetsim dojezdem ale spis jen kvuli vyletum atd a zatim proste nemam jasno.
                  Premyslel jsem i nad leafem novym 62 kw ale jak porad vsude ctu a hledam tak to nabijeni je pruser.

                45. To je a tezkej.
                  Nas pozadavek byl aby to odvezlo zenu a tri

                  To je a tezkej.
                  Nas pozadavek byl aby to odvezlo zenu a tri deti v detskych sedackach a alespon nozove dva dospele, dve deti v detskych sedackach vzadu a mezi nima treti na ostro. A to Leaf splnil i s tim, ze maji vzadu nejake misto na nohy.
                  Dalsi volbou uz bylo jen eNV200, ale s tim by mi odmitla jezdit.

                46. Přitom velikostně je eNV200 takové běžné SUV pro
                  Přitom velikostně je eNV200 takové běžné SUV pro manželky, jen bez čumáku 🙂

                47. Jj, jenze v tom proste vidi dodavku. A ona by mimochodem
                  Jj, jenze v tom proste vidi dodavku. A ona by mimochodem nesedla ani do SUV. Napriklad Xko striktne ridit odmita.

                1. Dekuji.
                  Ten navod jak dojet z Brna do Vystrkova snad s

                  Dekuji.
                  Ten navod jak dojet z Brna do Vystrkova snad s generaci 2018 40kWh potrebovat nebudu. 🙂

                2. pridal som to pre „logiku ako na vec“, vzájomné súvislosti
                  pridal som to pre „logiku ako na vec“, vzájomné súvislosti … 🙂

                3. Zdravim. Jaxe to tak stane, ze jezdic teslou poridite Leafa
                  Zdravim. Jaxe to tak stane, ze jezdic teslou poridite Leafa ZE1?

                4. Stane sa to tak, že ten leaf je pre manželku. Už o tom
                  Stane sa to tak, že ten leaf je pre manželku. Už o tom hovoril.

                5. Manzelce to na rozvoz deti do skoly a nakupy staci. 🙂
                  Navic

                  Manzelce to na rozvoz deti do skoly a nakupy staci. 🙂
                  Navic me laka, ze by mohl casem fungovat jako uloziste k FVE jak u nej slibuji.

Napsat komentář