Světová premiéra nového modelu Škoda Kamiq mladoboleslavské automobilky se uskuteční v březnu 2019 na autosalonu v Ženevě.
foto: Škoda
Městské SUV využívá modulární platformu MQB. Jako první model značky Škoda má toto nové SUV ve full LED variantě dělené přední světlomety se světlem pro denní svícení, tvořeným čtyřmi LED prvky, umístěným nad hlavním světlometem. Hodnotný vzhled vozu posilují trojrozměrné, krystalické prvky a LED diody, které působí jako svítící drahokamy.
Full LED varianta světel nabízí také mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování. Jako první model značky Škoda je Kamiq vybaven předními a zadními dynamickými směrovými světly. Po aktivaci směrového světla se jednotlivé diody rozsvěcí po sobě směrem od vnitřní po vnější.
Délka nového vozu Škoda Kamiq činí 4 241 mm, šířka 1 793 mm, výška 1 531 mm.. Rozvor měří 2 651 mm, což přijde vhod zejména cestujícím na zadních sedadlech. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm.
Základní objem zavazadlového prostoru je 400 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit na 1 395 l. Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Díky tomu lze bez problému převážet i předměty o délce až 2 447 mm.
foto: Škoda Auto
Kamiq je druhý model značky Škoda s novým konceptem pojetí interiéru. Interiéru dominuje samostatný displej s úhlopříčkou 9,2 „, umístěný v zorném poli řidiče, který je jedním největších ve třídě. Charakteristická linie kolem samostatného displeje kopíruje tvar kapoty motoru a vytváří také ergonomicky tvarovanou opěrku ruky, která ovládá dotykovou obrazovku.
Na přání dodávaný Virtuální Kokpit s 10,25“ displejem patří k největším ve své třídě. Přepracovaná přístrojová deska plynule navazuje na emocionální designový jazyk karoserie vozu. Boční průduchy ventilace sahají až ke dveřím a opticky tak zvětšují velkorysou šířku interiéru vozu Kamiq.
Přístrojová deska s novými velkoplošnými dekoračními lištami a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch s novou specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu a bude v budoucnu charakterizovat styl značky Škoda.
foto: Škoda Auto
Na přání nabízené ambientní LED osvětlení ve třech různých barvách (bílá, červená a měděná) dodává velkorysému prostoru interiéru příjemnou atmosféru a opticky doplňuje odstíny barev a barevné kontrastní prošití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia.
Interiér nového SUV značky Škoda překvapí i komfortní výbavou. Mezi tyto prvky patří například vyhřívaný volant a vyhřívané čelní sklo. Kamiq nabízí na přání kromě vyhřívaných předních sedadel i vyhřívání zadních sedadel. V porovnání s vozem Škoda Scala nabízí Kamiq také vyšší pozici sedadel.
foto: Škoda Auto
Všechny motory, které vůz Škoda Kamiq nabízí, mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Samozřejmě splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Základní tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW (95 k) a nabízí maximální točivý moment 175 Nm. O přenos hnací síly se stará pětistupňová manuální převodovka.
Ekologickou variantou nového vozu Škoda Kamiq je moderní verze motoru 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor s pohonem na zemní plyn má výkon 66 kW a nabízí maximální točivý moment 160 Nm. V porovnání s konvenčními motory produkuje méně emisí. Tento motor je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou.
foto: Škoda Auto
Podvozek vozu Škoda Kamiq se světlou výškou, která je o 37 mm vyšší než u nového kompaktního vozu Škoda Scala, spojuje v sobě klasické přednosti vozu SUV s dynamickými jízdními vlastnostmi kompaktního vozu. Ještě vice možností sportovního charakteru umožňuje na přání dostupný systém Sport Chassis Control.
Sportovní podvozek, který je o 10 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané. Řidič může přepínat obě nastavení v menu Volby jízdního režimu, která je dodávána společně se systémem Sport Chassis Control. Volba jízdního režimu umožňuje přepínání čtyř režimů Normal, Sport, Eco a Individual. Pro jízdu v terénu nabízí vůz Škoda Kamiq na přání ochranu podvozku.
Asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist) a Front Assist jsou součástí standardní výbavy. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy a prediktivní ochrany chodců sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám. Asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist) rozpozná pomocí kamery jízdní pruhy na silnici a pomáhá řidiči držet se ve zvoleném jízdním pruhu.
Na cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h pomáhá řidiči také adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání. Adaptivní tempomat (ACC) udržuje nastavenou rychlost, případně upravuje automaticky rychlost podle vozidla jedoucího vpředu.
Pomáhá tak řidiči při jízdě a zároveň zvyšuje bezpečnost. Pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou DSG, tak vůz dokonce samočinně zastaví. Do tří sekund zajistí také automatický rozjezd vozidla. Asistent rozpoznání únavy (Driver Alert), který je dostupný na přání, varuje v případě poklesu koncentrace řidiče.
Bezpečnost zvyšují i další asistenční systémy, které jsou dostupné na přání. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná ve standardu vozu, automaticky boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V případě nehody chrání cestující devět airbagů, mezi které patří i kolenní airbag řidiče nebo zadní boční airbagy. Standardně dodávaná multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce.
Škoda Kamiq má mnoho moderních asistenčních systémů, které se starají o vysokou úroveň aktivní bezpečnosti a předchází nehodám. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, rozpozná pomocí dvou radarů na zádi, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu.
Řidič je na to upozorněn světelnou signalizací na vnitřní straně krytu zpětných zrcátek. Řidič tak mnohem lépe pozná hrozící nebezpečí. Asistent je schopen sledovat okolí za vozem do vzdálenosti 70 m a dokáže tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích. Součástí asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist) je i asistent vyparkování (Rear Traffic Alert), který při vycouvání z parkovacího místa upozorňuje na objekty, které se nachází za vozidlem.
Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupná zadní parkovací kamera a na přání dostupný parkovací asistent (Park Assist), který vůz Škoda Kamiq automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet. Parkovací asistent je již vybaven asistentem pro manévrování (Manoeuvre Assist).
Pokud senzory při parkování zaregistrují nebezpečnou překážku, která se nachází před nebo za vozidlem, automaticky vůz zabrzdí. Na přání dostupný asistent dálkových světel (Auto Light Assist) automaticky ztlumí dálková světla, pokud kamery zaregistrují blížící se vozidla nebo vozidla nacházející se před vozem.
Konektivita: Stále online díky integrované kartě eSIM Nový vůz Škoda Kamiq nabízí tři infotainment systémy. Samostatná centrální obrazovka vrcholného infotainment systému Amundsen, která je umístěna vysoko v přístrojové desce v zorném poli řidiče, má velikost displeje 9,2″.
Společně s 10,25″ displejem Virtuálního Kokpitu, který nabízí pět režimů zobrazení Classic, Basic, Modern, Sport a Extended, se tak jedná o jedny z největších displejů ve své třídě. Základní systém Swing s 6,5″ displejem nabízí čtyři reproduktory vpředu. Infotainment systém Bolero je vybaven 8″ displejem. Infotainment systémy Bolero a Amundsen nabízí osm reproduktorů. Sound System Škoda, který je dostupný na přání, má výstupní výkon 405 W a hudbu přenáší deset reproduktorů.
Díky stálému připojení k internetu nabízí vůz Škoda Kamiq službu Tísňového volání (eCall) a Proaktivní servis. V případě nehody odešle vozidlo svou aktuální pozici a stav integrovaným záchranným složkám. Kromě toho lze k vozu přiřadit servisního partnera, který se v případě servisní potřeby předčasně se zákazníkem domluví na konkrétním termínu.
Vysoký stupeň konektivity umožňuje také služby z balíčku Vzdálený přístup (Remote Access). Pomocí aplikace Škoda Connect App nebo přes webový portál ŠKODA Connect je možné dálkově zamknout nebo odemknout vůz Škoda Kamiq nebo zkontrolovat, zda jsou všechna okna zavřená. Kromě toho může řidič pohodlně na dálku nebo například z domova zjistit, kolik paliva zbývá v nádrži, nebo si zobrazit další údaje o voze nebo k absolvované jízdě, jako stav najetých kilometrů nebo rychlosti.
Další služby ve voze nabízejí aplikace infotainmentu, které jsou dostupné přes infotainment systém Amundsen ze Shopu. Jde například o zprávy z internetových kanálů, nebo počasí z celé Evropy. Služba Dopravní informace online umožňuje výpočet přesnější a spolehlivější trasy s dobou jízdy v reálném čase.
V reálném čase jsou vypočítávány a upravovány možné objížďky v případě dopravní zácpy. Online podporu mají i funkce vyhledávání parkovacích míst a čerpacích stanic se zobrazením aktuálních cen paliv. Online přístup na server Škoda také zlepšuje nové hlasové ovládání infotainment systému, které tak rozpozná i celé věty nebo nářečí.
V Shopu v automobilu je možné si vybrat další datové balíčky. Díky nim mají pak cestující ve voze k dispozici data dostupná přes Wi-Fi hotspot. Je také možné automaticky a bez dodatečných výdajů aktualizovat mapu navigace „vzduchem“. Návštěva prodejce vozů není nutná.
A, už je to tady:
„Charakteristická linie kolem
A, už je to tady:
„Charakteristická linie kolem samostatného displeje kopíruje tvar kapoty motoru …“ = linie vedoucí vesmírnou energii řidiči až do prdele 😀
A hned zaujali 4% zákazníků 🙂
A hned zaujali 4% zákazníků 🙂
Za komančov bol taký vtip:
Najlepší do kopca je UWE
Za komančov bol taký vtip:
Najlepší do kopca je UWE Ampler, po rovine UWE Ráb a dolu kopcom to ide najlepšie UV KSČ.
No a komančov teraz vystriedala Škodofka.
Len tak ďalej, držím palec 🙂
Vtip pekny. Dik.
Ale komance nevystridala skodovka, ale o
Vtip pekny. Dik.
Ale komance nevystridala skodovka, ale o misto se rvou ekologove, multikulturaliste a feministky. Vsichni vyse jmenovani jsou stejna verbez jako komuniste.
Ale kdepák, máš guláš. Nejvíc tu řvou fóbíci a
Ale kdepák, máš guláš. Nejvíc tu řvou fóbíci a xenofobové od Pitomia, anosráči od Bureše a milovníci Putinovy děvky a zrádce národa. Ekology v tom kraválu už nikdo neslyší.
V elektrice má většina automobilek v nabídce alespoň
V elektrice má většina automobilek v nabídce alespoň jedno, nebo dvě, ale Škoda má jen vize a návrhy, což je docela smutné.
Sračkomet, plynoprd a tečka. Škoda. Simply clever.
Sračkomet, plynoprd a tečka. Škoda. Simply clever.
Simply never.
Simply never.
Škoda vypouští v roce 2019 novinku, která je elektrickým
Škoda vypouští v roce 2019 novinku, která je elektrickým pohonem zcela nepolíbená. Přimý nejbližší konkurent Kona je již skoro rok dodáván jako elektromobil. Nejbližší termín, kdy Škoda vypustí konkurenta Kony je tedy za 6 let. Pŕed 5ti lety ještě Hyundai doháněl Škodu. Ale jak Škoda dokázala za 5 let ztrati 6 let za Korejci, to snad nejde dokázat, ani kdyby jejich vědomým cílem byl maximálné zaostat.
Mne by zajimalo jak jste dosel k terminu ze „za 6 let“….
Mne by zajimalo jak jste dosel k terminu ze „za 6 let“…. jinak hyundai prekvapive taky porad uvadi modely „elektrinou nepolibene“….
Platforma na které to stojí není perspektivně určena pro
Platforma na které to stojí není perspektivně určena pro elektromobily. To znamená, že elektrický pohon nelze přidat v průběhu života modelu, který je obvykle 6 let. Škoda určitě nebude v segmentu „malé SUV“ dělat druhé podobné auto, jen proto aby mohlo být elektrické. To znamená, že minimálně 5-6 let nebude Škoda mít v segmentu „malé SUV“ elektromobil.
P.S. Korejci občas ještě vypustí neelektrifikované auto,
P.S. Korejci občas ještě vypustí neelektrifikované auto, ale pouze když dělají nový model již existující řady, kde zužitkují stávající platformu. Když obsazují nový segment začínají už s novou elektrifikovatelnou platformou.
„Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla
„Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce“
„Na přání dodávaný Virtuální Kokpit s 10,25″ displejem“
„Na přání nabízené ambientní LED osvětlení“
„na přání kromě vyhřívaných předních sedadel i vyhřívání zadních sedadel“
„na přání dostupný systém Sport Chassis Control“
„na přání ochranu podvozku“
„adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání“
„Asistent rozpoznání únavy (Driver Alert), který je dostupný na přání“
„další asistenční systémy, které jsou dostupné na přání“
„Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání“
„na přání dostupná zadní parkovací kamera“
„na přání dostupný parkovací asistent“
„Na přání dostupný asistent dálkových světel“
„Sound System Škoda, který je dostupný na přání“
——-
No páni, klobouk dolů před Škodou. Dříve byly všechny tyto prvky výbavy za příplatek a teď si stačí jen hodně přát.
:-DD
:-DD
Elon Musk čelí obvinění z pohrdání
Elon Musk čelí obvinění z pohrdání soudem…
blesk.cz/clanek/zpravy-svet/597527/miliardar-musk-muze-prijit-o-praci-nebo-skoncit-ve-vezeni-kvuli-pohrdani-soudem.html
SEC není soud
SEC není soud
Taky to nebude řešit SEC…
„Soudce má značnou volnost
Taky to nebude řešit SEC…
„Soudce má značnou volnost při výběru postihu,“ uvedl podle listu profesor práva Carl Tobias z Richmondské univerzity. Dodal, že soud by mohl například zrušit dohodu o urovnání žaloby, zakázat Muskovi práci v Tesle nebo ho dokonce poslat do vězení.
idnes.cz/ekonomika/zahranicni/musk-tesla-automobilka-pohrdani-soudem.A190226_091332_eko-zahranicni_fih
A on jako pohrdal soudem nebo zase ropáci naparujou svaly?
A on jako pohrdal soudem nebo zase ropáci naparujou svaly?
To já nevím, tak zběhlý nejsem. Jen jsem reagoval na to,
To já nevím, tak zběhlý nejsem. Jen jsem reagoval na to, že to nebude řešit SEC, ten dá tak max. podnět.
Pokud to správně chápu, někdy loni ke konci roku soud (taky na podnět SEC) jakýmsi způsobem potrestal Muska za jeho neuvážený tweet o převzetí Tesla motors do soukromých rukou. Součástí toho trestu bylo i to, že další podobné tweety bude konzultovat s právníkem nebo s kým… toto zřejmě nedodržel, takže se to bere jako pohrdaní soudem. Pokud to teda správně chápu. No a teď mu kvůli tomu hrozí další trest a samozřejmě média spekulují, teoreticky třeba i vězení, takže hned se to šoupne do titulku, aby se víc klikalo, normálka.
Musk příliš roztáhl křídla, a přestal poslouchat
Musk příliš roztáhl křídla, a přestal poslouchat lichváře, kteří mu na to půjčili. Proto mu musí být přistřižena perka jako svého času i Fordovi.
?? čože
?? čože
Pokrok pro Škodu bude, když budou v elektrice aspoň zadní
Pokrok pro Škodu bude, když budou v elektrice aspoň zadní okna. Pohon asi čekat jen tak nemůžeme.
Vždyť je tam jasně napsané, že rekuperuje brzdnou
Vždyť je tam jasně napsané, že rekuperuje brzdnou energii, takže to pak musí i elektricky pomáhat pohonu rozjezdem nebo navýšením výkonu.
Rekuperace v nehybridních vozech (jen tzv. mild-hybrid)
Rekuperace v nehybridních vozech (jen tzv. mild-hybrid) znamená pouze nabíjení 12V olověného akumulátoru (menší spotřeba energie [=paliva] pro nabíjení z alternátoru při jízdě), takže z rozjezdem nebo zvýšením výkonu to nepomůže vůbec nijak.
Mimochodem při sjíždění z kopce třeba na sjezdech z
Mimochodem při sjíždění z kopce třeba na sjezdech z jedné silnice na druhou je to dost nepříjemný pocit, auto přestane táhnout, dokud se mu opravdu hodně nešlápne na plyn. Tyhle technologie jsou stejně všechny k ničemu, už aby zakázali paliva komplet a VW s tím.
Až tak? Hm, tak škoda.
Ale já stejně čekám na poměrně
Až tak? Hm, tak škoda.
Ale já stejně čekám na poměrně levné menší benzínové auto, které bude mít přez baterii řešenou převodovku, takže mám na nákup dalšího nového auta stejně nejspíš ještě 5 let času.
Myslite jako yaris hybrid? Jen to neni uplne levne no…
Myslite jako yaris hybrid? Jen to neni uplne levne no…
Může rekuperovat alternátorem aby posléze el.energii
Může rekuperovat alternátorem aby posléze el.energii využil na svícení 😉