Volkswagen má velký problém: dodavatel baterií LG Chem mu nechce povolit stavbu vlastních továren na baterie

Volkswagen si představuje, že brzy bude prodávat miliony elektromobilů. K tomu bude potřebovat spoustu baterií. Jenže to je problém pro LG Chem.

Volkswagen chce v roce 2025 prodávat až kolem tří milionů aut na baterie. To bude znamenat obrovskou spotřebu baterií, které by si automobilka zčásti ráda vyráběla sama, aby nebyla závislá na dodavatelích. Jenže to se dodavatelům, zejména LG Chem, pochopitelně nelíbí.
foto: Volkswagen

O baterie pro elektromobily totiž začíná být pomalu nouze. Bateriové články dnes produkují především Jižní Korea, Spojené státy, Čína a Japonsko. V Evropě se vyrábějí zatím jen ve velmi malém měřítku.

Pomalu sem ale začínají směřovat jihokorejské a čínské investice. A Evropa si začíná uvědomovat, že s ohledem na velko-výrobu baterií značně zaspala. Volkswagen to společně s německou a francouzskou vládou chtějí změnit.

Samotný Volkswagen proto začal uvažovat o stavbě asi tří velkých baterkáren, minimálně jednu ve spolupráci s jihokorejskou firmou SK Innovation. Jenže to se pochopitelně nelíbí dvornímu dodavateli baterií pro Volkswagen, společnosti LG Chem.

LG Chem totiž podle Manager-magazin.de vyhrožuje Volkswagenu, že pokud se skutečně rozhodne stavět vlastní továrny na baterie, zastaví dodávky vlastních baterií. To by pro koncern byla smrtící rána, protože momentálně jeho image stojí a padá na tom, zda se mu podaří na trh uvést elektromobily nové řady ID.

Pokud jde o pravdivou informaci, jde ze strany LG Chem bezesporu o zajímavé jednání. Volkswagen dal v minulosti najevo, že si je vědom potřebnosti až 40 evropských gigatováren na výrobu baterií do roku 2025.

A navíc se ohání plány miliony prodaných elektromobilů. V takovém případě by bylo jasné, že by se uživily jak nové baterkárny VW, tak LG Chem. Pokud ale LG Chem proti stavbě protestuje, možná jakožto dodavatel zná „reálnější“ plány koncernu a tuší, že by mohl přijít o zakázky?

120 Comments on “Volkswagen má velký problém: dodavatel baterií LG Chem mu nechce povolit stavbu vlastních továren na baterie”

  1. Baterie jsou „nová ropa“. Něco s čím obchodníci
    Baterie jsou „nová ropa“. Něco s čím obchodníci ospravedlňují neospraveditelné. Totiž že místo braní a davání berou a prodávají. Vše co potřebujeme k životu nám Vesmír poskytuje. Nepotřebujeme výrobu a distribuci potravin a energie prostřednictvím obchodu. Potřebujeme výrobu a distribuci potravin a energie.

      1. Všechny peníze světa vznikly z dluhu. Byly vymyšleny.
        Všechny peníze světa vznikly z dluhu. Byly vymyšleny. Pyramidová hra která končí zákonitě čas od času bankrotem. Předem plánovaným bankrotem. Hodnota všech peněz světa je nula. Měřit penězi dary (vzduch, vodu, potravu, energii) je pošetilost civilizací spějících ku svému konci. Motivací k jakékoliv činnosti je její smysluplnost. Není třeba tvořit hodnoty. Hodnoty jsou přítomny, byly stvořeny. Vzduch lze dýchat, vodu lze pít, potravu lze jíst. Umí člověk něco stvořit? Něco co by na počátku nebylo darem? Darem Vesmíru, Přírody, Matky Země, Boha? Ne, nic takového člověk neumí. K čemu jsou peníze tam kde není co jíst/pít/dýchat? Civilizace směřující k harmonii měnu nepoužívají.

  2. To je ale hovadina. VW bere baterky nejen od LG, ale i od
    To je ale hovadina. VW bere baterky nejen od LG, ale i od Samsungu, SK, a bude brát i od CATLu.

    Earlier this month, CATL claimed that it will build the world’s biggest battery factory in Erfurt, Germany and planned a capacity of up to 100GWh.

    LG si může diktovat leda tak kulový…

  3. Typnul bych si, že se nakonec bude snaha dohodnout se na
    Typnul bych si, že se nakonec bude snaha dohodnout se na společném podniku. Konec konců s Teslou to mají podobně. I když VW je trochu jiná váhová kategorie než Tesla. Nebo minimálně byla v době, když se Gigatovárna dohadovala.

    1. no pochopitelne novinarsko-diskuzni zaver, ze VW ted 5 let
      no pochopitelne novinarsko-diskuzni zaver, ze VW ted 5 let nebude mit zadne baterky je mimo a firmy se nejak dohodnou….
      Ono LG samozrejme taky stoji o kseft s VW, ktery zatim jako jediny krom tesly (kde je zahackovany panasonic) a cinanu (s cinskymi baterkami) verejne planuje prodava vetsi objemy elektroaut…

    2. VW je trochu jiná váhová kategorie než Tesla – správny
      VW je trochu jiná váhová kategorie než Tesla – správny pohľad, napríklad sk predseda vlády tesle nič nesľúbil, zato fauwé v bratisave sľúbl, že „jeho vláda“ sa neodváži urobiť niečo, čo by vo vlčomhrade predom neschválili. fauwé v ba zrušila nočné a víkendové smeny, nielen že už nepotrebuje dovoz robotníkov, ale prepúšťa.

        1. no, niekde to vždy začne. bratislavská niekdajšia pobočka
          no, niekde to vždy začne. bratislavská niekdajšia pobočka tatry, neskôr š1203 je vcelku neznáma, tradícia nikde, takže idú prví. pomaly a potom sa to zosype. v trnave vyrábali aj sa snažili o vývoj a dnes si nik nespomenie, keď vidí tie autá na zraze pamätníkov.

  4. Ale to nie je proble, to je vlastne vyborna sprava. Maju super
    Ale to nie je proble, to je vlastne vyborna sprava. Maju super vyhovorku preco EV robit nemozu a ich VW neBUDD-eee. Dobra vyhovorka aj pre trolla anonyma, ked sa to VW buduci rok nepodari. Ale Tesle medzi tym vyraba, vyraba, vyraba…

    Uz sa tesim ako budem na vsetky automobilky pisat tu poslednu vetu o Tesle a verim ze par rokov 😀

  5. Každýmu je jasný že vw auto zůstávají tři roky života
    Každýmu je jasný že vw auto zůstávají tři roky života protože ne xistuje způsob jak by mohl vw cenove, kvalitativně, množstevne, či jinak konkurovat čínským a indickym mega výrobcům aut. Ani Tesla to z dlhodobeho hlediska nedokáže, teď jo ale casem je cinani dobehnou a predebehnou kvůli tomu že oni mají malou byrokracii, surovinou základnu, nízké daně, kvalitní školství a vyvoj, nízké mzdové náklady atp. s tím se konkurovat nedá.

    1. Tesla je vir, kterej má změnit smradlavej autoprůmysl. To
      Tesla je vir, kterej má změnit smradlavej autoprůmysl. To že to nepřežije je vedlejší. ;-D

      Mimochodem
      a) ta výhoda nízkejch mzdovejch nákladů už se pomalu, ale jistě stává minulostí.
      b) kdyby to bylo tak jak píšeš tak třeba Apple už dávno neexistuje, ale opak ke zatím pravdou.

      1. Kuku, kuku, priteli, Tesla to změní o to pokoj, a taky
        Kuku, kuku, priteli, Tesla to změní o to pokoj, a taky přežije já o budoucnost Tesly obavu nemam, ale nezvládne stát se největším výrobcem, pořád tu bude, ale asijci ji prostě předěženou.

        Kdysi před lety apple býval největším prodejcem a inovátorem smartphounu. Dneska? Je čtvrtý (po Samsungu,huawei a BBK) a doby největší slávy jsou ttatam.

          1. Nevím kdy vůbec se chtěla Tesla stát největším
            Nevím kdy vůbec se chtěla Tesla stát největším výrobcem, ale přisuzuje jí to kde kdo včetně tebe anonyme. 😀 To je to prostě to dinosaurské myšlení, kdy si myslej že všichni chtěj bejt ty líders, ale dinosauři jen víc žvaněj než že by pro to něco opravdu dělali natož aby těma lídra a opravdu byly. Poslední porovnávací test naopak ukázal jak jsou ty 100 letý dinosaři pozadu.
            Náskok díky technice se opravdu nekoná :)))

            Japka taky neprodukujou nejvíc, ale vydělávaj nejvíc i s tím málem co produkujou a pořád jsou ostře sledovaný s čím přijdou nebo naopak nepříjdou a každej se s nima porovnává.

        1. To co píše Anonym je bohužel pravda a mohou za to
          To co píše Anonym je bohužel pravda a mohou za to petrolheadi ve vedení autodebilek. A celý ropný průmysl s nimi. Tak nějak si představuji že to bylo s dostavníky, koněspřežkou, parními tramvajemi, parními vlaky….. než je nahradilo to, co známe dnes.

      1. Nemusí nic drtit. VW jim už dávno posluhuje v Číně a
        Nemusí nic drtit. VW jim už dávno posluhuje v Číně a Evropa je nedůležitý trh. Takže to tu mohou nechat v klidu chcípnout a pak tu stačí dovézt pár jejich dnešních elektrokrámů, které mezitím i s pomocí VW vymazlí, nasadit jim čínskou cenu a jaká byla Škoda. VW není konkurence. V elektrice ne.

    2. Číňan nikoho likvidovat nebude, on si ho prostě koupí,
      Číňan nikoho likvidovat nebude, on si ho prostě koupí, protože už dávno pochopili, že je to snazší, než likvidovat a že by techniky nenahradili.
      Oni totiž nemají malou byrokracii – mají stranický aparát, ano mají surovinovou základu, do diskuse o daních si tetroufám pouštět, protože to nesleduju, školství nic moc nemají, ale jsou to mravenečci a je jich hodně – a hlavně to množství dělá ty výsledky a rozhodně už dneska nemají nízké mzdové náklady na kvalifikované lidi, kteří jsou schopni generovat kvalitu.

        1. Např. Izrael není žádná masovka a jaké mozky tam jsou.
          Např. Izrael není žádná masovka a jaké mozky tam jsou. Mimochodem, to že Češi mají nízké sebevědomí díky rodičům žijícím v útisku neznamená, že nejsme dobří. Troufám si tvrdit, že jsme hodně dobří v technice, chemii, kultuře i ekonomice, … Nesuďte podle naší vlády nebo vzorku co se naparuje na TV zNova.

          1. Přesně tak, i když kvalita produkovaná univerzitami
            Přesně tak, i když kvalita produkovaná univerzitami povážlivě klesá, což je způsobeno tím, že tam často neučí odborníci z praxe, ale lidi, co tam po škole zůstávají a znají jenom poučky. Kvalita průmyslovek a učňáků je pak ovlivněna tím, jaký mají lidi o to zájem, ale špičkové lidi na učňáku se blbě hledají, bohužel…. mnohem lepší by byli dobřá řemeslníci než přebytek filosofů, politologů a další svoloče.

            Nicméně generace věk ca 35 – 45 jsou výborní, ale mají zásadní smůlu, respektive nikdo je to neučil a nepodporoval je v tom – neumí se prodat – popravdě občas má skoro člověk pocit, že se za svojí vyjímečnost stydí. Mladší se umí prodat, ale už nemají takové znalosti – což je blíž evropskému průměru.

            1. My si nikdy rozumět nebudeme. Nepovažuji žádné
              My si nikdy rozumět nebudeme. Nepovažuji žádné vzdělání ani zaměstnání za podřadné. I popelařina se dá dělat poctivě a dobře. A je stejně tak potřebná jako chirurgie. O tom je svět, navzájem si pomáhat i když za peníze.

              1. Aha a napsal jsem něco jiného?
                Naosal jsem, že klesá

                Aha a napsal jsem něco jiného?
                Naosal jsem, že klesá kvalita absolventů, to není lidma co se učí, ale těma co je učí a obsahem učiva. Dneska mají absolventi kdejaké přesahy mezi obory, ale chybí jim tvrdé znalosti z toho, co studovali jako core obor. A druhá věc je, že velmi často nemají zájem o obor a řeší vše „já si to vygooglim“ Jasně dá se vygooglit vzoreček, ale pokud není jasný princip a souvislost, je to problém. Ano souhlasím s tím, že není podřadné povolání. Ale vidím problém v tom, že mistrů povolání ubývá a noví se neobjevují v potřebném množství a jako jednu z příčin vidím v tom, že mistři povolání na sklonku kariéry nebo paralelně ke kariéře se nevěnují vzdělávání nástupců, takže to know-how často mizí. Místo mistrů zůstávají učit lide, kteří možná měli výborný prospěch na škole, ale nikdy si nešáhli na realitu v praxi a ano řada z nich, kdyby se do praxe dostala, tak by po získání zkušeností byli dobří nebo možná i výborní a pak by měli co předat v té škole…

                1. znám ze svých studií i učitele, kteří se vrátili z
                  znám ze svých studií i učitele, kteří se vrátili z praxe a učí z jistých morálních, či jak to říct, samaritánských pohnutek, prostě chtějí ty studenty něco naučit, ale bohužel je jich žalostně málo

            2. a divíte se, že neučí odborníci z praxe na středních
              a divíte se, že neučí odborníci z praxe na středních školách, když učitel, který k výkonu povolání potřebuje vysokoškolské vzdělání, dostane méně než je plat prodavačky nebo skladníka, dostaňte tam odborníka s touto vidinou a vyhlídkou na ještě nižší důchod.

              co se týká kvality vzdělávání, je to dáno hlavně nesprávnou koncepcí, školy dostávají peníze podle počtu studentů, nikoli kvality absolventů, proto škola nabere na maturitní obory i studenty, kteří by měli kvalitativně jít na učební obor a pak tu máme nedostatek řemeslníků a nízkou kvalitu školství

              takže IMHO je potřeba začít změnou financování škol, což nejde ze dne na den, a přidat učitelům natolik, aby se odborníkům vyplatilo vrátit se z praxe a předávat nabyté zkušenosti další generaci

              1. Koncept peněz na počet studentů je blbě – sám si to před
                Koncept peněz na počet studentů je blbě – sám si to před těmi několika desítkami let pamatuji, že nás na střední v prváku bylo 31, maturovalo 24.

                Samozřejmě tenhle problém s učiteli není jen na SŠ, byť ano, je tam okatější, protože nejsou granty a projekty. Za sebe mohu říct, že řada učitelů na SŠ byli prduši, kteří opravdu předávali věci z praxe a mít na technické kreslení, motory atd někoho, kdo to předtím 40 let dělal, nebo někoho, kdo se to naučil ve škole a teď o tom pět let básní, je zcela jiná soutěž.
                Na VŠ je to však mnohem křiklavější, tam řada lidí sice „pracuje“, ale studenty bere jako obtížný hmyz a hlavně si řeší svoje projektíky, granty atd.. nehledě na to, že i tam lidí znalých kvapem ubývá. Samozřejmě je to i tím, jak jste psal, že je mizerné platové ohodnocení, sám jsem na VŠ byl dva roky a po důkladném prosondování situace jsem přešel do výrobního podniku. Nq VŠ jsem působil se sedmi lety praxe v oboru (nic moc, ale lepší než nic), ale ta situace byla šílená. Pro „mladší generaci“ takřka paušálne platilo: vybavení nikdo neuměl ovládat (a pokud bylo starší, hlavně cíl odprodat a zbavit se), málokdo chtěl něco dělat, pokud to nebyla prezentace za RIV body s konferencí. Pokud se sehnalo něco s nějakou firmou, tak se tam okamžitě hnali papíroví panáci, na které pak přišel jeden, co to musel celé udělat (aby se vykázala činnost další 3 – 5 lidí). Před devátou ráno a po druhé odpoledne zpravidla kanceláře vymeteny, na místě jen ti, kdož zrovna měli výuku. A samozřejmě nad tím několik žabáků na pramenech, které hlídali, aby zůstali nepostradatelní a pokud někdo nebyl z jejich hnízda a měl nápady, šup klacky pod nohy… Na druhou stranu strašně rád vzpomínám na několik Docentů, kteří přišli z praxe a měli co naučit.

                Když to shrnu, nejvíc mě naučili prduši a lidé obecně 50+ s mnoha lety praxe. Za své vzdělání a znalosti v obou oborech, kterým se věnuji vděčím lidem, kteří, až na výjimky, měli datum narození před rokem 1945 (nejvíc core znalosti byli lidé narození před 1939) a za sebou úžasnou projektovou historii, disponovali velmi lidským přístupwm, kdy dbali hlavně na chápání souvislostí se slovy „vzoreček si vždycky najdeš“. Přidaná hodnota jejich výuky byla i v měkkých znalostech, kdy to bylo o vytrvalosti a trpělivosti.

                1. Jo, jo, stejně jako jsme od Německa nepřejali vyzkoušený
                  Jo, jo, stejně jako jsme od Německa nepřejali vyzkoušený systém financování FVE, kdy nejméně peněz měli ti, co to dali na půdu, a to ještě jen tehdy, když se pod tím páslo stádo ovcí a majitel byl sedlák, tak jsme nepřejali systém plateb škol dle výkonu. Část peněz dostávají podle toho, kolik rodné číslo, co absolvovalo školu příslušného identifikačního čísla, odvádí na daních. Kdo je na úřadu práce, za toho nedostanou nic. I když, to bychom mohli většinu našich vyšek zavřít hned 🙁

        2. Moje zkušenost je taková, že ti, kteří se dostanou sem na
          Moje zkušenost je taková, že ti, kteří se dostanou sem na školy a podobně jsou jejich totální špičky a vhzhledem k tomu, kolik jich je mají z čeho vybírat. Průměr není o tom, že chtějí získat a naučit se co nejvíc, ale je jich fakt hodně. Moje zkušenost je taková, že na co u nás nasadí firma jednoho dva lidi, to dělají v Číně v 5 až 10 násobku, takže pak je šikovnost jednotlivce fuk, dav ho umlátí čepicema…

  6. Presne co jsem rikal, Cina a Asie obecne jsou ve stavu, kdy
    Presne co jsem rikal, Cina a Asie obecne jsou ve stavu, kdy zbidacene produkcni kapacity Evropy jim to umoznuji, protoze kdyz prijde na lamani chleba, je dulezite, kde ta fabrika lezi.

    Racionalni rozhodnuti, ktereho se nedockame, protoze ekopi*usove maji v hlave na*rano. OK, tak si je nechte, my zaciname budovat produkcni kapacity a oddalujeme zavedeni elektromobility. Tech par let, nez je vybudujeme, klidne zvladneme jezdit na fosilni paliva. Zrusit zakazy na diesel, zrusit kvoty na CO2 a je vymalovano.

    A hlavne nedelat stejnou chybu 2x. Ale to po tech pitomeccich v EU nelze zadat.

    1. Koukám, že je tu odborník na EU. Jako laik na EU bych
      Koukám, že je tu odborník na EU. Jako laik na EU bych chtěl vysvětlit jednu věc:
      Prodeje nových aut stále rostou, že? Ty staré se stejným tempem nelikvidují, takže aut fakticky přibývá a přibývá jich v provozu. Pokud se nebude zlepšovat kvalita spalování (podle tlaku EU na výrobce), tak množství škodlivin poroste nebo neporoste? Věří odborníci na EU, že nárůst škodlivin nebude mít vliv na kvalitu dýchání lidí na chodnících?
      Nebo odborníci věří, že lidé z chodníků zmizí do rezervací pro pěší?
      ٩(๏̯͡๏)ゞ?

    1. Tak Audi je tragický příběh toho, jak to dopadne, když
      Tak Audi je tragický příběh toho, jak to dopadne, když prodejci luxusu a prestiže se začnou svými nafrněnými manažery podílet i na vývoji produktů pro nejmasovější výrobní segment, kde panuje mnohonásobně větší konkurence a tlak na ceny.

      1. Audi mělo dodat autopilota a navigaci pro Porsche Tajkan a
        Audi mělo dodat autopilota a navigaci pro Porsche Tajkan a dodalo starou belu. Porše bude muset začít prodávat Tajkana bez autopilota, je mega nasraný a stězuje si na neschopný Audi. Profíci s dlouhodobejma zkušenostma všude kam se podíváš. Audi – náskok díky technice a Porše – je nenahraditelné :))

  7. Kašpaři, vůbec první věc se kterou měli začít měla
    Kašpaři, vůbec první věc se kterou měli začít měla být stavba gigatováren, to by byli už v jiný pozici vůči skoro monopolním dodavatelům. Před tím už varoval bejvalej šéf Fiatu Marchione, že by automobilky měli mít pod palcem „srdce“ čili základ své výroby a nebo budou pak budou vydáni na pospas svým dodavatelům. U elektromobilů jsou to evidentně baterie.
    VW měl celou dobu před čumákem hojně mediálně propíranou stavbu Tesla Gigatovárny, ale nepoučil se a teď si to vyžíra i s úrokama.

    Další průšvih bude s autem integrovaná síť supernabíječek, tak jak to má Tezla. Opět to nechávaj koňovi a budou to řešit až jim teprve začne téct do bot. Holt profíci s dlouhodobejma zkušenostma.

    1. No já spíše vidím jejich obvyklé vyžírkovské
      No já spíše vidím jejich obvyklé vyžírkovské chování. Dávej EU státe město dotace, my budeme stavět rychlonabíječky pro elektropekáče. Jinak na to pečem jako doposud. Prostě opět to chtějí mít zdarma, neplatit to, jako ty externality ze spalováků……

  8. Auto na elektřinu z baterií, to je nápad, který má velkou
    Auto na elektřinu z baterií, to je nápad, který má velkou šanci stát se za pár let největším problémem a škůdcem planety. Jestli má mít v budoucnu elektromobil takovou úlohu o jaké politici sní, tak s baterkami se to nejspíše nikdy nepodaří. Snad to ale jednou pomůže ke změně politické reprezentace za nějakou, která nebude tak fanaticky zaslepená. A to je zatím snad jediná dobrá zpráva, která souvisí s enormě dotovanou touhou po zavedení masivní výroby bateií.
    Znám hodně lidí, kteří mívají ve svých elektronických přístrojích vždy prázdnou baterii a také plnou a zasekanou paměť. Ani s elektroauty to nebude jinak.

    1. Nevím, který šalamonovo tentonoc si sežral, ale než něco
      Nevím, který šalamonovo tentonoc si sežral, ale než něco naivního kvákneš tak si nejdřív nakoumej jak masivně je dotovaná těžba ropy v USA či v Británii a uhelnej průmysl k tomu. Bez toho by tam benzín možná stál i dvojnásobek a většina uhelek by zbankrotovala. Obama řekl, že tam ropu dotujou už 100 let a chtěl s tím skoncovat. Pak si nakoumej kolik každej stát stojej externality a pak si zkus znova zapřemejšlet co je lepší.

      45 % americký ropy by se bez státních a federálních dotací vůbec netěžilo.
      https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2017/10/02/forget-the-paris-agreement-the-real-solution-to-climate-change-is-in-the-u-s-tax-code/??noredirect=on

      Federal Government Still Spending Billions To Subsidize Fossil Fuels
      https://www.huffingtonpost.com/2014/07/09/fossil-fuel-subsidies_n_5572346.html

      $12.7 billion in 2009
      $18.5 billion last year – 2016

      “We’re spending more taxpayer dollars every year to fund fossil fuels that we can’t afford to burn, according to climate science,” said Steve Kretzmann, executive director of Oil Change International. “Subsidizing fossil fuels at this point is climate denial.”

      OECD: Světoví lídři dotují fosilní paliva až 180 mld. € ročně
      http://oenergetice.cz/ropa/oecd-svetovi-lidri-dotuji-fosilni-paliva-az-180-mld-e-rocne/

      Velká Británie je evropský šampion v dotaci fosilních paliv.

      UK revealed as EU champion of fossil fuel subsidies
      https://www.euractiv.com/section/energy/news/uk-revealed-as-eu-champion-of-fossil-fuel-subsidies/

      1. Safra Kuku, jak můžeš tohle všechno stíhat..? Tohle je
        Safra Kuku, jak můžeš tohle všechno stíhat..? Tohle je jeden z nejlepších příspěvků na Hybridu za poslední rok (y) Do háje zelenýho, kdo tohle vlastně tušil ? Já přiznávám bez mučení, že ne. A pak si vzpomenu na vysmátý kxichty světovejch „lídrů“ na Climate Summit v Katowicích … ach jo … Chce se mi blejt velebnosti…

        +1

        PS. Čestné druhé místo získává věta z 9.11.2018:

        “ Spalování čehokoliv za účelem pohybu či získání energie je v současnosti už těžkej přežitek.“

          1. pred pol hodinou som ti chcel napísať o tom, že už pred
            pred pol hodinou som ti chcel napísať o tom, že už pred 40 rokmi si spočítal jeden súdruh potrebu dotácií (za socíka) do „výroby zrnín“. a že by bolo hospodárnejšie žito pokosiť, poviazať a spáliť v kotli, pretože to nie je „jedlé“ (lepok). len som nevedel nájsť odkaz.
            inšpiroval si ma, ďakujem.

    2. Díky Kukovi za odkazy na dotace fosilů. Pro Stanislava.
      Díky Kukovi za odkazy na dotace fosilů. Pro Stanislava. Přesně tyhle uživatele mobilů a elektroniky dobře znám. Přijdou do práce s vybitým služebním mobilem, připojí jej na nabíječku a zmizí z kanclu. Ostatní pak poslouchají zvonění toho nemobilního mobilu. Pokud tento člověk bude stejně zacházet s BEV, tak musím uznat, že je nepoužitelné. Zajímavé, že stejně nehodnotí ten mobil nebo noťas co odloží vybitý a za týden shání nabíječku, když jej chce znova použít. Ideální z hlediska péče o techniku i životní prostředí. Ono je fakt problém mít tu techniku přes noc na nabíječce, aby byla ráno připravena. A když mobil dopoledne více vybiji, u odpolední kávy v klidu doplním co chybí. Ale jistě technologie elektromobilů je ještě “nedospělá” a nepožitelná. Pokud ji dostane do rukou debil, tak určitě.

    1. Tak oba víme jen to, co napsaly noviny. Ale pokud podepsali s
      Tak oba víme jen to, co napsaly noviny. Ale pokud podepsali s LG nějakou smlouvu na exkluzivitu na nejbližší roky a teď do toho chtějí svýma fabrikama na baterky hodit vidle u VW, tak to je zase pro změnu podvod od VW a u soudu to skončí.

  9. Tady je to furt dokola..image VW stojí na
    Tady je to furt dokola..image VW stojí na elektromobilech..dobrej blud. Prodávaj po světě 12mio aut, jejich největším konkurentem je mikrotovárna Tesla a zkrachují proto, že nedokážou dodat elektromobil. Jak je tu smajlík pro sepnutý ruce?

    Neříkám, že se VW trochu nezmítá, ale ne kvůli ID nebo Tesle.

    1. No zmítá a hodně. Hlavní trh automobilky je Čína a ta
      No zmítá a hodně. Hlavní trh automobilky je Čína a ta nejenom nařídila automobilkám prodávat alespoň 10 procent elektromobilů už tento rok, ale taky se tam ve velkém propadají prodeje spalováků, zatímco prodeje elektromobilů se tam meziročně skoro zdvojnásobily.

      Automobilky nejenom že budou bojovat o propadající se trh s ICE, ale taky budou penalizovány, pokud nesplní stanovené limity. A pokud spor s LG zabije jejich elektrickou platformu a fakticky zastaví produkci elektromobilů o celé roky, tak to je VELKÝ průser. A Tesla za 3 roky taky bude prodávat násobně toho co dnes.

      1. 40 % trhu VW je v Číně, pokud tam nedodaj dostatek
        40 % trhu VW je v Číně, pokud tam nedodaj dostatek baterkáčů, tak pak nemůžou prodat dostatek spalovacích popelnic a jdou do kopru.
        Prodej dízlů jde do kopru velkým tempem a VW se rozhod to nahradit baterkáčema. Pokud nebudou mít baterky jsou v hajzlu.
        VW taky oznámil datum konce výroby spalováků a proto potřebujou postavit několik gigabaterkáren jako sůl. Včera bylo pozdě.

      2. Souhlasím. Ale než se VW zmenší do velikosti rostoucí
        Souhlasím. Ale než se VW zmenší do velikosti rostoucí Tesly, bude to trvat dekádu. Bojím se, že Teslu totiž nakonec zahubí nárůst neoptimalizované výroby a znásobí už tak podstatné dnešní problémy.

        VW dělá výborná auta, jako kdysi Ford, dokud měl Evropský vývoj, byla by ho škoda. Tesla je amerika se vším co k totmu patří – Evropan je asi zvyklý na podstatně lepší auto(interier,podvozek), ale taky začíná tvořit nezajímavý podíl na globálním trhu 🙂

        Jinak…nečekaně normální komentář na zdejší poměry…

    2. „Tady je to furt dokola..image VW stojí na
      „Tady je to furt dokola..image VW stojí na elektromobilech..dobrej blud.“

      Stěžuj si rovnou ve Volfsburgu, nikdo jinej vo těch jejich elektromobilech nemele tak jako voni ty koumáku. :)))
      Pokus sis toho nevšim tak jsou tu všichni už z tý jejich nekonečný píár kampaně akorát nasr@ný a těm jejich malůvkám se už jen smějí 😛

  10. off
    Elektrická Hjundai Kona, je opět nabízená pouze v 10

    off

    Elektrická Hjundai Kona, je opět nabízená pouze v 10 ZEV státech USA stejně jako je nabízen VW e-Golf. Tak to jsou fakt kašpaři, taková vobří automobilka a neumí si včas zajistit stavbu vlastních gigatováren, aby molhli lifrovat baterkáče po celém USA
    a světě nez omezení. Prostě dinosauři co brzděj co to dá. Ioniq pro jistotu nabízej jen v Kalifornii. Jo Hjůndaj to myslí vážně :)))))
    http://www.myelectriccarforums.com/hyundai-usa-backtracks-on-offer-to-sell-kona-electric-to-out-of-zev-state-buyers/

    1. Ale víte na jaké špici automobilového průmyslu se
      Ale víte na jaké špici automobilového průmyslu se ocitnou, až nakreslí baterii o kapacitě 100kWh s hmotností 100kg, rychlostí dobíjení 10 minut z obyčejné třífázové zásuvky, zaručenou životností 25 let bez degenerace kapacity a neovlivnitelnou mrazem?
      To budou leadrem trhu ještě alespoň dekádu. 🙂

        1. Pointa “prepnuti” fabrik je v tom, ze at prepinas jak
          Pointa “prepnuti” fabrik je v tom, ze at prepinas jak prepinas tak ti je to k hovnu protoze nemas baterky. Podivej se na Teslu, ta ma Fermont a GF. Jednen bez druheho nemuze existovat a jen diky tomu je Tesla tam kde je. S kazdym dalsim Fermontm je potreba postavit i dalsi GF. To nasi kluci dinosauri jeste stale nechapou.

  11. Nemyslím, že si LG něco zásadnějšího vymůže. VW
    Nemyslím, že si LG něco zásadnějšího vymůže. VW může ty baterkárny nechat postavit někoho jiného a pak je naoko „koupit“ a LG utře stejně. A oni to moc dobře ví. Podle mého jen chtějí vydírat a trochu zvednout až moc přívětivou cenu nabídnutou VW.

      1. Spíš si to nemyslím. Němci si svůj průmysl chrání. VW
        Spíš si to nemyslím. Němci si svůj průmysl chrání. VW uzavře utajenou dohodu s Boschem. Ten postaví tři obří baterkárny s tím, že bude dodávat nejmenovaným automobilkám a VW bude zatím v klidu odebírat LG. No a až budou hotové, tak VW ty baterkárny převezme, na LG udělá dlouhý nos a hotovo.

        1. Soory, ale je naivní si myslet že by se něco takového
          Soory, ale je naivní si myslet že by se něco takového ututlalo… Jako že se akcionáři nebudou chtít vědět komu budou ty baterie prodávat až se dostaví továrna? To jako s někým podepíšou smlouvy a pak řeknou že neplatí a prodají to VW???? To je hodně velká konspirace….

          1. No oni vydělají desítky mld. EUR na spalovácích jedině,
            No oni vydělají desítky mld. EUR na spalovácích jedině, pokud ruku v ruce s tím prodají i poměrnou část EV. Říká se tomu „koncernové exhalace“. Taková jsou pravidla, takže pokud nebudou produkovat a prodávat tisíce elektromobilů (což bez baterek nebudou), tak se žádné desetitisícové a statisícové prodeje spalováků nekonaji.

                1. Ale to jsme se dostali zase na začátek diskuse.
                  Ale to jsme se dostali zase na začátek diskuse.

                2. Kam na zacatek? tys jsi tu zacal opakovat to co uz zaznelo na
                  Kam na zacatek? tys jsi tu zacal opakovat to co uz zaznelo na zacatku 😀

                3. Ne, přečtěte si to ještě jednou.
                  Ne, přečtěte si to ještě jednou.

    1. NJN… v tom Vlkohradu by místo placení 20 řezníků a
      NJN… v tom Vlkohradu by místo placení 20 řezníků a holedbáním se, jaký to maj v kantýně dobrý párky, mohli trochu přidat na apanáži svým právníkům. Vždyť pro jejich neschopnost a nekvalitní smlouvy, jim BMW kdysi dávno vyfouklo značku Rolls Royce a VW utřelo hubu a sebralo jenom drobky (Bentley). Tenkrát měli z ostudy kabát…

      I když je to stará známá historie, asi se opakuje …:-)))

      https://www.autorevue.cz/vite-jak-prislo-bmw-ke-znacce-rolls-royce-pred-20-lety-obelstilo-vw

    2. Detaily smlouvy samozrejme verejne nejsou, a rekl bych ze je
      Detaily smlouvy samozrejme verejne nejsou, a rekl bych ze je to opet tradicne zvelicene. Co jsem cetl nekde jinde (nepamatuju kde), tak by se melo jednat spise o budou dodavky, aktualni smlouvou nekryte (tj vesme v dobe, kdy by mel VW uz „vlastni“ baterkarny v provozu…

    1. Podle mě si stavěli akorát vily, jachty a panáky.
      Podle mě si stavěli akorát vily, jachty a panáky. :)))
      Skoro největší automobilka světa co má plnou hubu keců jak dodá milióny
      BEV, ale skutek utek. Jsou to žabaři. A možná jsou tomu ještě i rádi, asi porád doufaj že prodaj ještě víc spalovacích popelnic a budou se mít na co vymlouvat.

      1. To neklapne protože musí snižovat koncernové exhalace.
        To neklapne protože musí snižovat koncernové exhalace. Taková jsou pravidla, takže pokud nebudou produkovat a prodávat tisíce elektromobilů (což bez baterek nebudou), tak se žádné desetitisícové a statisícové prodeje spalováků nekonaji.

          1. No to určitě zkusí, ale přece jen ty limity nastavily
            No to určitě zkusí, ale přece jen ty limity nastavily orgány EU a nikoliv jen spolková vláda. Pravda, spolková vláda je v orgánech EU klíčovým hráčem – nemám sny o nějaké spravedlnosti a rovnosti hlasů atd…, ale určité významné slovo tam mají i Frantíci, Italové, Španělé a pak jsou tu ještě ti ostatní přizvukovači, kterým je také třeba něco slíbit.
            No a že by se zrovna Frantíkům (Markonovi) malá tíseň německého průmyslu hodila (aby se zavděčil hnutí oranžových vest) je nesporné. Italové taky nebudou proti, Fiat to určitě potěší když VW zakolísá, a ostatní budou taky chtít svůj drobek.

            Takže ANO, může se to stát, nic není neměnné a konečné, ale němci budou muset set sakramentsky zvažovat zda a jako moc se jim to vyplatí – co je to bude stát.
            Myslím, že spíš bude VW lobovat u spolkové vlády za penízky pro LG, aby jim nabídla změnu té smlouvy na takovou sumu, za kterou LG dovolí, aby si do 5ti let postavili své továrny na baterky. Bude to bolestivé, bude to drahé, ale je to (podle mě) jediná možnost jak z dané situace ven a ne jen oddalovat pád.

Napsat komentář