Tesla se nebrání sdílení technologie Autopilot s ostatními výrobci

Tesla je zcela otevřená myšlence sdílení své technologie Tesla Autopilot s konkurencí, tvrdí Elon Musk. Jsou tu však určitá ale.

Technologie Tesla Autopilot umožňuje částečně robotické řízení auta, zejména na dálnici.
foto: Electrek.co

Asistenční technologie Tesla Autopilot byla hlavním tématem rozhovoru Elona Musk pro ARK invest. Generální ředitel Tesly v něm prohlásil, že tento systém bude na konci příštího roku na takové úrovni, že bude dávat automobilům plně autonomní schopnosti. Musk navíc dodal, že Tesla bude tento systém ráda poskytovat ostatním výrobcům automobilů, ovšem za určitých podmínek.

„Zjistili jsme, že s tradičními výrobci automobilů není snadné spolupracovat. … Pokud je nějaká automobilka, která chce implementovat stejný hardwarový systém jako Tesla a použije náš software, jsme k tomu nakloněni, ale nezměníme jej.“

Tesla Autopilot by se dal v současné době označit za jeden z nejmodernějších, ne-li nejmodernější asistenční systém, a proto jsou Muskovy snahy vyhnout se jakýmkoliv jeho úpravám pochopitelné. Tesle se podařilo dosáhnout zcela jedinečných softwarových schopností u svých vozů, o kterých se může elektromobilům, jako je Jaguar I-Pace či Audi e-tron, jen zdát.

I proto by možná bylo nejlepším řešením, pokud by velcí výrobci přijali Tesla Autopilot v podobě, v jaké jim ho kalifornský výrobce elektromobilů nabízí, a dále si jej upravovali podle svých potřeb ve jménu dosažení plně autonomních vozidel v co nejbližší budoucnosti.

23 Comments on “Tesla se nebrání sdílení technologie Autopilot s ostatními výrobci”

  1. Teslí šrot prodávaný na základě prolhaných keců a
    Teslí šrot prodávaný na základě prolhaných keců a reklam nikdo z jiných automobilek kupovat fakt nebude.
    Takové asistenty zvládnou zavádět všichni, ale je to výhodné jen pro nudnou dlouhou jízdu 100-120 km/h po amerických dálnicích. Jinak jsou asistenti zvláště na okteskách hlavně otravní.
    Pokud bude někdo chtít být převážen opravdovým autorobotem, tak to nabídne Google za 2 roky jako i pro chudinu na týdenní nákup dostupnou taxíkářskou službu, a v luxusním dálkovém segmentu budou možné i postele.

    1. Salámová metoda. Nejdřív bubu bubu. Pak to začnou občas
      Salámová metoda. Nejdřív bubu bubu. Pak to začnou občas někde někdy kontrolovat. Technické kontroly selhávají a tohle rovněž nepomůže. Aut je moc a technicky to nemají šanci kontrolovat.
      Buď spalovací auta historicky znemožní, nebo je úplně ve městech zakážou. Bude to trvat ještě dvacet možná třicet let.

      1. noo kdyby se ale zároveň zvedly tresty za provozování
        noo kdyby se ale zároveň zvedly tresty za provozování nelegální dízlpopelnice na pozemních komunikacích z pokuty na nekompromisní nucný práce tak by to bylo jiná 😉 já osobně bychto svinstvo samozřejmě okamžitě věšel šéfe na první kandelábr to je jasný ale tak nemuší hned pršet že furt lepčí když kápne ;)))

            1. Tak od lesa můžou jít na kontrolu rovnou do autobazaru.
              Tak od lesa můžou jít na kontrolu rovnou do autobazaru. Nejlépe do nějakého „spřáteleného“. Najít tam stará auta s čerstvou technikou a emisní kontrolou od jedné a té samé emisní stanice nebude problém. Stačí nahlédnout do velkého TP. Udělat kontrolní měřeni a mají hned jasno, kdo dělal emise a kde je zakopaný pes.

                1. I takový servis lze dohledat. Já totiž nevěřím, že si
                  I takový servis lze dohledat. Já totiž nevěřím, že si běžný uživatel majitel auta odmontuje filtr a naprogramuje řídící jednotku.

                2. To zajisté mohlo být, ale určitá, ne zcela zanedbatelná
                  To zajisté mohlo být, ale určitá, ne zcela zanedbatelná šance že nebylo v pořádku ani na STK tu je.
                  Obzvláště když nebudou chodit ty samé týmy s každým chyceným ale bude je obrážet jiný tým podle seznamu toho prvního a vezmou to samozřejmě od největšího výskytu.

Napsat komentář