Tesla Model Y se možná představí na letošním autosalonu v Šanghaji

Elektrický crossover Tesla Model Y se možná světu představí již za necelé dva měsíce. Informace prozatím nebyla potvrzena.

Nákres elektromobilu Tesla Model Y podle RM Car Design
foto: RM Car Design

Brány šanghajského autosalonu pořádaného v tamním Národním výstavním a konferenčním centru se otevřou již 16. dubna. Vystavovat zde bude kromě jiných automobilek i Tesla, která by mohla vůbec poprvé představit svou novinku Tesla Model Y.

Tuto informaci přinesla některá čínská média s odkazem přímo na interní zdroje z čínského zastoupení Tesly. Momentálně není vůbec jasné, zda tomu tak skutečně bude. Ovšem vzhledem k tomu, že Tesla v Šanghaji staví novou výrobní továrnu Gigafactory 3, kde bude Tesla Model Y pro místní trh vyráběn, by bylo odhalení na šanghajském autosalonu celkem logické.

Tesla zatím oficiálně neuvedla datum premiéry Modelu Y, ale Elon Musk již v květnu minulého roku na Twitteru označil jako datum premiéry této novinky 15. březen 2019.

Tesla má v plánu zahájit výrobu Modelu Y koncem roku 2020 v nevadské Gigafactory s výrobním tempem 2 000 kusů týdně. Hned poté by měla být výroba tohoto elektromobilu zahájena také v Číně.

Kromě Modelu Y se uniklé informace zmínily také o Tesla Semi, který by měl být odhalen v Spojených státech koncem tohoto roku. Těžko říci, co je slovem odhalen vlastně míněno, protože Semi má svou premiéru za sebou.

V úvahu přicházejí dvě vysvětlení. Buď se dočkáme zahájení produkce elektrického tahače ke konci tohoto roku nebo bude představena jeho oficiální výrobní verze.

45 Comments on “Tesla Model Y se možná představí na letošním autosalonu v Šanghaji”

    1. To sa vie už dávno, ale ešte to nikto netestoval v
      To sa vie už dávno, ale ešte to nikto netestoval v rovnakých podmienkach. Jaguar je uplny prepadák. Ak by mal velkost Tesly X, tak by žral asi aj 40kWh. Soudruzi v te Indii museli niekde urobiť chybu.

      electrek.co/2019/02/21/tesla-efficiency-range-test-audi-e-tron-jaguar-i-pace/

          1. To je pravda, displej bych ještě přežil, ale to co je v
            To je pravda, displej bych ještě přežil, ale to co je v TM3 uvnitř to určitě ne. V té době bude EQC, iX3 apod., na výběr bude a když ne, budu vesele jezdit něčím jiným. US auta občas používám na cestách po USA a to mi celkem stačí 🙂

    1. Ideální umístění nabíjecího portu je podle mě vpředu,
      Ideální umístění nabíjecího portu je podle mě vpředu, pokud možno uprostřed (Nissan Leaf, Renault Zoe, Kia e-Niro). Kdo trochu jezdí, tak už se určitě setkal s tím, jak se trápí jak Tesly (port vlevo vzadu), tak i ostatní (port vpravo vzadu) s přetahováním kabelu, když dvě auta stojí ať už vedle sebe, nebo i za sebou a dotyčný pilot musí přetahovat kabel na druhou stranu auta. A úplná šílenost je port nad/za levým předním kolem. Tuhle pán s Volvem velkým jak kráva vůbec nedokázal spustit nabíjení, protože sice kabel natáhl, konektor zapojil, ale díky váze kabelu, který visel ve vzduch skoro jak šňůra na prádlo, se nespustilo nabíjení, protože konektor správně nedolehl do portu a nabíjení se mu nedařilo spustit. Po 3.neúspěšném pokusu jsem mu raději uvolnil místo, aby mohl auto přeparkovat/otočit, aby měl port blíž ke stojanu.

      Kam dali ti konstruktéři rozum, to mi hlava nebere.

      A s tím portem vpředu/vzadu je to taky zajímavé. Jasně, je to otázka zvyku, ale podle mě když zajíždím ke stojanu, tak je to dost často do relativně stísněného prostoru. A je rozdíl zajíždět někam po čumáku, tedy tam, kam vidím, a ven vycouvávat, než obráceně. Jasně, kamery, pohled shora, asistenty parkování atd. Ale když srovnám najíždění ke stojanu s Leafem vs. s Teslou, e-Golfem apod., tak já jsem tam asi tak 3-5x rychleji. Vyjíždění je srovnatelné. Navíc když je to např. u supermarketu, tak jen blázen si stoupne kufrem směrem tam, kam se obtížně dostane s plným nákupním košem (i když samozřejmě i takoví se najdou).

      1. Moc děkuji za tento názor! Už jsem dávno vzdal o tom tady
        Moc děkuji za tento názor! Už jsem dávno vzdal o tom tady polemizovat. Je to naprosto jasné! Zkuste si doma nabíjet, současně vysávat vnitřek, mýt, auto, připravovat se na odjezd (nakládat),… Pokaždé, když míjíte konektor zastrčený do auta, si řeknete, jen abych do toho nevrazil! Hlavně, když se pospíchá. A když jsem viděl toho e-Golfa, jak kroutí kabel úplně na druhou stranu a jinak to u stojanu prostě nejde,když na jeho správném místě stojí někdo jiný! Nebudu dále reagovat, nemá to tady cenu.

        1. Dovolím si přidat ještě jednu úvahu. Dejme tomu, že budu
          Dovolím si přidat ještě jednu úvahu. Dejme tomu, že budu přemýšlet a chovat se předvídavě a vstřícně vůči ostatním elektromobilistům tak, jak bych chtěl a představoval si, že by se mohli ostatní chovat ke mě (neřešme teď, že je to iluze a „people are people“). 🙂

          Prostě přijedu ke stojanu, kde jsou 2 místa vedle sebe, obě volná a já řeším, jestli se postavit vpravo nebo vlevo. A to je problém.

          a) Postavím se vpravo.
          Když po mě přijede Tesla, tak je to OK, stoupne si vlevo, může začít nabíjet z Mennekese nebo si zapojit redukci na CHAdeMO a domluvit se, že až se odpojím, abych mu to zapnul.
          Ovšem když přijede e-Golf a další, tak má buď smůlu, nebo to tam musí narvat „přes blatník“.

          b) Postavím se vlevo.
          A je to přesně obráceně – Tesla má smůlu (trochu menší díky redukci na CHAdeMO), e-Golf je v pohodě, může si pustit pohodlně nabíjení přes Mennekes, nebo si může zasunout CCS do nabíjecího portu, dát na stojanu Start a klidně odejít, protože jakmile ukončím nabíjení já, tak se zapne nabíjení jemu.

          A v tom je právě to dilema:
          Kam si stoupnout?
          Vpravo nebo vlevo? Vpravo nebo vlevo?
          Já přece nevím, kdo přijede dřív, jestli Tesla nebo e-Golf.
          Vynechme teď polemiky o případných rezervacích nabíjecích míst – to je spíš hudba budoucnosti.
          Ovšem univerzálně a hned by to vyřešil nabíjecí port vpředu, pokud možno uprostřed.

          I to je mimo jiné důvod, proč úplně nezatracuji např. nového Leafa 40kWh, i když i on trpí rapidgate, což jsem si nedávno opětovně vyzkoušel. Prostě ten nabíjecí port vpředu má své obrovské výhody.

          Dokonce takové, že se mi jednou stalo toto:
          Dal jsem auto nabíjet a odešel jsem. Při návratu vidím vedle mě jiný Leaf, majitel nikde, ale kryt nabíjecího portu otevřený – pro mě jasný signál „až skončíš, zapni mi to prosím“. 🙂

          Jasně, nabíjecí port vzadu může mít své opodstatnění, např. když Tesla dvoukolka má motor vzadu, nabíječ vzadu a silový přívod od baterky k motoru taky vzadu, tak proč tahat nabíjení zepředu, že? Ovšem proč má třeba zrovna e-Golf nabíjecí port vzadu, když jde o přestavbu klasické předokolky, tedy původně „všechno vpředu“, to mi hlava fakt nebere.

          Konstruktéři EV všech zemí (resp.výrobců), proberte se a začněte přemýšlet trochu víc uživatelsky!!!
          A hlavně nedávejte nabíjecí port za levé přední kolo, to je největší tragédie.

            1. O auto se člověk musí starat. Když např. zajedu do myčky
              O auto se člověk musí starat. Když např. zajedu do myčky a v noci zamrzne, tak nemusí jít otevřít nejen kryt nabíjecího portu, ale třeba ani dveře. V takovém případě je potřeba preventivně utřít těsnění na okraji dveří a protější část kastle, kam těsnění doléhá, aby to nepřimrzlo. Stejně tak s krytem nabíjecího portu. Občas člověk musí nabíjet v dešti či sněžení. Potom je vhodné celý prostor včetně těsnění utřít a vysušit. Je to chvilka a vyplatí se to.

              Jednou jsem takhle doběhl sám sebe – nevytřel jsem kryt konektoru Mennekes na svém kabelu, do kterého natekla trocha vody, strčil jsem ho na konektor a šupl jsem ho jen tak do kufru. Do rána -15st.C a na nabíječce jsem měl dost problém sundat kryt z konektoru, abych vůbec mohl nabíjet. Od té doby dávám při nabíjení kryt konektoru otevřeným koncem dolů, aby do něj nenatekla voda. Někdy záleží na maličkostech.

                1. To by sice asi trochu pomohlo, ale podle mě ne vždy a za
                  To by sice asi trochu pomohlo, ale podle mě ne vždy a za všech okolností. Krytka doléhá na tělo konektoru tak těsně, že stačí i slabá vrstvička vody na stěnách krytky a přimrzne to. Naopak krytka vzhůru nohama to jistí spolehlivě. Chybami se člověk učí. 🙂

  1. Tak VW bude mít s ID velký problém. VW chce postavit v
    Tak VW bude mít s ID velký problém. VW chce postavit v Německu 3 obří továrny na baterky a jejich dodavatel jim pohrozil, že pokud to udělá, tak mu okamžitě zastaví dodávku baterií. To by byl konec VW ID.

    Takže mají na výběr ze 3 možností:
    1) Sklopí hlavu a nebudou vyrábět baterky a celý svůj byznys postaví na závislosti na subdodavatelích
    2) Začnou stavět a tím minimálně na několik let zabijou svoje elektromobily
    3) Začnou stavět a hledat náhradního dodavatele, což se jim nepodaří, protože baterek je už tak nedostatek a VW potřebuje masivní dodávky pro své velkolepé plány.

    Zdroj: se mi nepodařilo odeslat, tak googlujte manager-magazin Der Zellkonflikt mit den Zulieferern

        1. To je ale příběh o úplně jiném žáku z úplně jiné
          To je ale příběh o úplně jiném žáku z úplně jiné třídy. Toyota podle všeho uzavírá s Panasonicem joint-venture a „odkupuje“ od něj divizi na výrobu prismatických článků, o které se ve srovnání s jeho divizí cylindrických článků dá řict, že byla takřka nevyužita. Toyota spoléhá na budoucnost v SSB, které patrně nebude dávat moc smysl vyrábět v cylindrickém formátu.

          Divize cylindrických článků(které používá dosud Tesla pouze jako jediný velký hráč v oboru a na obzoru se teprve rýsuje Rivian, ale ten zřejmě aktuálně jedná s LG nebo Samsungem) podle mých informací zůstává i nadále v rukou Panasonicu a spolupráce s Teslou není tímto narušena.

      1. Ježíši kristé! A co budou dělat všichni ti, kteří jim
        Ježíši kristé! A co budou dělat všichni ti, kteří jim tak věřej? :)))
        Vždyť přece dinosauři se 100 letou zkušeností vědí nejlépe jak vyrábět ty auta. Vezmeš pár tisíc tužkovek a elektromotor a dáš to do auta místo spalováku a vejfuku a je to. Nic na tom není. Až se do toho opravdu pustěj tak bude Tesla tááákhle maličká :)))))

        1. Padla kosa na kámen. Tady vidíte, že dinosauři jsou
          Padla kosa na kámen. Tady vidíte, že dinosauři jsou prostě 10 let pozadu. Teprve teď zjišťujou že potřebujou mít gigatovárny a ještě se jim to komplikuje. Jaky kdybych to neříkal. Furt žvaněj vo elektroautech, vo světlých zítřcích, vo tom kolik milionú kdy dodaj, ale vo gigatovárnách, což je základní podmínka pro milionové dodávky mlčej jako hrob :))))) Bezstarostnou síť rychlonabíječek budou určitě akčně řesit až za 10 let :)))

          Už v listopadu bylo jasné, že musej odsunout nástup Audi e-tron o měsíc, kvůli problémům s dodavatelem baterek LG chem, kterej jich měl málo a ještě jim chtěl zdražit o 10 % :)))
          Pak to oddálili ještě o měsíc :)))

          VW má jednu kouli ve svěráku v Číně a druhou v Jižní Koreji a voba utahujou :))))

  2. Na model Y se moc těším, ale na základě té informace z
    Na model Y se moc těším, ale na základě té informace z článku, by mě moc zajímalo zda když se bude model Y pro Čínu vyrábět v Číně, a pro zbytek světa v Nevadě – jestli bude stejná počáteční (před lokálními dotacemi) kupní (prodejní) cena.
    Aby zas neměli v Číně to samé za dvoutřetinovou cenu, to už bych asi puknul vzteky.

Napsat komentář