Tesla zametá stopy po slibované levné verzi elektromobilu Model 3

Na počátku byl Tesla Model 3 prezentován jako dostupný elektromobil za $35 000. Tak levnou variantu ovšem Tesla zatím nenabídla, a nyní dokonce odstranila ze svých webových stránek informace, které se této verze týkaly.

Elektromobil Tesla Model 3 se měl prodávat za cenu začínající na $35 000. Jenže to zatím jaksi pořád nějak nejde…
foto: Tesla

Elon Musk vždy mluvil o Tesla Model 3 jako o součásti svého tajného plánu, jak dostat elektromobilitu mezi širokou veřejnost. Když byla otevřena možnost rezervace Modelu 3, Tesla slibovala, že verze za $35 000, v přepočtu přibližně za 788 000 Kč, bude dostupná počátkem roku 2018.

V nabídce automobilky ji ale nenaleznete dodnes. Tesla však v lednu tohoto roku slíbila, že se této levné verze Modelu 3 dočkáme v horizontu 4 až 6 měsíců. Nyní se má celá věc opět trochu jinak.

Se začátkem měsíce přišlo na americkém trhu zlevnění Modelu 3, díky kterému se cena Mid Range verze dostala na $42 900. Hned na to zveřejnil Elon Musk na svém Twitteru zprávu s informací, že po odečtení $8 000 ušetřených na dani a palivu, začíná cena Modelu 3 na oněch $35 000.

A skutečně, americká verze konfigurátoru zobrazuje Mid Range verzi s cenovkou $34 850. U částky je však malá hvězdička, která odkazuje na to, že cena již zahrnuje potenciální úspory v podobě daňové úlevy ve výši $3 750 a uspořené náklady na pohonné hmoty ve výši $4 300.

Obě částky, před a po zahrnutí finančních bonusů, jsou pak zobrazené vedle sebe v růžku konfigurátoru, což je docela matoucí a skutečně to vypadá, jako by Tesla Model 3 za $35 000 již nabízela.

K tomu navíc Tesla včera odstranila jakékoliv zmínky o základní verzi Modelu 3 za $35 000, které byly k nalezení například v časové ose výrobního plánu automobilky na stránkách automobilky a konfigurátoru. Společnost odmítla tyto změny komentovat.

Je tedy otázkou, proč Tesla takto zametá stopy. Zda se jí skutečně nedaří levný Tesla Model 3 vyrobit, což nám přijde nepravděpodobné, nebo jej vyrábět nechce. Bude tedy ještě velmi zajímavé sledovat, jak Tesla tuto situaci vyřeší a zda se tolik slibované verze nakonec dočkáme či nikoliv.

103 Comments on “Tesla zametá stopy po slibované levné verzi elektromobilu Model 3”

  1. Musim povedat, ze toto som si myslel uz davno. Ziadny lowcost
    Musim povedat, ze toto som si myslel uz davno. Ziadny lowcost model nebude. Podla mna len casom zlacnia midrange na uroven 35000. Nema zmysel vyrabat auto s mensou bateriou lebo konkurencia uz ponuka vyssiu kapacitu. Takze moja predikcia je ze do konca roku midrange zlacnia o tych $7000.

    Uvidime ako este kartami zamiesa model Y.

      1. Je , že akorát bez toho prémiového balíčku to bude
        Je , že akorát bez toho prémiového balíčku to bude slušný holobit, musel by být člověk opravdu nadšenec aby to v tom základu za ty peníze koupil.

        Sem třeba prakticky neviděl Ioniqa bez vytápěných sedaček a volantu zde v čr koupeného.

  2. OT: Další balík dnešních predikcí od Elona.
    * 1,5

    OT: Další balík dnešních predikcí od Elona.
    * 1,5 milionu prodaných aut v roce 2021
    * 3 miliony v roce 2023
    * FSD do konce roku tzn.:
    – auto vás najde na parkovišti, vyzvedne vás a dopraví do určené destinace
    – je si tím prý jistý 🙂
    – jen neví, kdy to povolí úřady
    * FSD natolik bezpečné, že budete moct spát za volantem a vzbudit se v cíli: na konci roku 2020
    * Čína a USA jsou celkem nakloněny podpoře FSD, Evropa je mnohem konzervativnější

    1. Naopak, Evropa zavede FSD, ale se všim všudy, tedy člověk
      Naopak, Evropa zavede FSD, ale se všim všudy, tedy člověk naopak nebude moci do řízení kecat, auto pojede dokonale podle předpisů, skončí nesmyslné nehody při předjíždění, nepřispůsobení rychlosti jízdy, skončí sebevražedné jízdy apod.

    2. Tak to „FSD do konce roku“ chci videt. Resp. ten skok od
      Tak to „FSD do konce roku“ chci videt. Resp. ten skok od verze, co mame ted k necemu, o cem se da alespon vzdalene rict, ze je to FSD (za alespon relativne obecnych podminek, ne „od najezdu k exitu“).

      Pokud to teda neni zkratka pro novy easter egg k letosnim vanocum.

  3. Zatím k levnější verzi není moc důvod. Pro letošek
    Zatím k levnější verzi není moc důvod. Pro letošek budou mít vyprodáno.

    Teď se prodává v backlog Evropě, příští kvartál se zvednou prodeje v USa s blížícím se snížením dotací, pak zase se otevřou nové trhy (Jižní Korea, Japonsko, Británie, Hong Kong, Macao, Thaiwan, Jordánsko, SAE, Austrálie, Nový Zéland). A poslední kvartál roku zase budou výprodeje v USA s ukončením dotací a to už budou prodávat na všech svých aktivních trzích.

    Nemyslím si, že by se nedostatku zakázek museli letos obávat.

  4. tak ono je to logické. Pokud výroba nestíhá pokrývat
    tak ono je to logické. Pokud výroba nestíhá pokrývat poptávku na několik let dopředu, tak se budou vyrábět nejdražší modely, aby se co nejdříve pokryly náklady na vývoj, rozjezd výroby atd. Funguje to takto všude. Nízkopříjmovým potenciálním zákazníkům se to určitě líbit nebude, ale jak říká klasik: můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je tak asi všechno, co se proti tomu dá dělat… 🙂

  5. Jsem psal uz davno, ze kdyz Hyundai dava 64kWh baterku, tak by
    Jsem psal uz davno, ze kdyz Hyundai dava 64kWh baterku, tak by Tesla 3 s 55kWh vypadala trochu blbe. Tesla neni sockamobil a tak musi dbat na image. Ani TS s 60kWh uz davno neni aktualni. 65kWh je momentalne to nejmensi co lze brat vazne. Tudiz Mid verze by mela byt nejmensi kapacita. Takovou bych bral take.

  6. Za 4Q Tesla dodala 86555 aut a měla 48817 zaměstnanců, tedy
    Za 4Q Tesla dodala 86555 aut a měla 48817 zaměstnanců, tedy 1,7 měsíčního platu na 1 auto. Rozdíl v platech v USA a Číně je dost velký na to, že jen na mzdových nákladech těch potřebných $7900/auto určitě ušetří, aby mohli dodat na trh TM3 za $35000. I když to tedy bude dost absurdní, jestli se americké auto bude vozit na lodích z Číny do USA, aby bylo levnější.

    1. Chcete-li levně vyrábět, musíte do Číny. Cena výrobku
      Chcete-li levně vyrábět, musíte do Číny. Cena výrobku není jen o výši platu, ale je to součást mnoha dalších faktorů. Například cena plastu je z velké části závislá na úplné jiných faktorech, než je cena pracovní síly. A plastů je v autech hromada. Rovněž o ceně finálního výrobků rozhoduje cena základních materiálů jako je měď, hliník.. atd. Věřil by jste tomu, že jednorázový zapalovač dovezený z Číny je levnější, než obyčejné dřevěné zápalky ze Sušice. A zkuste si někdy rozebrat zapalovač a podívejte se na to kolik součástek obsahuje. A porovnejte s množstvím dřeva v zápalkách, které tu zadarmo vyroste. 🙂 A tak to prostě je.

      1. Ano, rezervace ze Švýcarska, původně na začátku dubna
        Ano, rezervace ze Švýcarska, původně na začátku dubna 2016. Vyzvání ke konfiguraci začátek prosince 2018, první kontakt ohledně platby a odběru v Ženevě v polovině ledna 2019. Velmi korektní nabídka částky k převzetí dosavadního auta. Zatím velmi pozitivní zkušenost.

        Prvním konkrétním znamením, že Model 3 bude ve Švýcarsku brzy doručován, byla nabídka k prohlídce vozu v prodejně Tesly na začátku prosince 2018, a dále možnost zkušební jízdy z ateliéru Tesly (mluvím o Ženevě, ale totéž platí i o jiných větších městech, Zurich a Lausanne).

        Myslím, že ačkoli Tesla v Evropě zatím dodává Modely 3 jen do 14 zemí, další přijdou na řadu brzo.
        Přeji vám hodně pěkných jízd !

  7. jednoduché slíbil nesmysl – když nesmysl plácne jiná
    jednoduché slíbil nesmysl – když nesmysl plácne jiná automobilka hned tu mají někteří rudo před očima a kritizují a šijí, když to udělá Tesla, je konstatováno, že současná cena Tesly je adekvátní… prostě kecají všichni a říká se tomu marketing aneb věda o tom, jak okrást zákazníka, aby si připadal spokojený

  8. Za 35 t. bude az se rozbehne a zabehne vyroba v Cine, takze to
    Za 35 t. bude az se rozbehne a zabehne vyroba v Cine, takze to chvili jeste potrva. A kdyz to nebude brzy, tak kvuli postupne inflaci nestihnou ani tam. Obecne myslim ze ceny cinskych elektroaut, je zaroven hranice vyrobnich nakladu, pokud se vyrabi mimo Asii

    1. lži, Takže Tesla po 2 mega neprodáva EV? :-O
      podřadné

      lži, Takže Tesla po 2 mega neprodáva EV? :-O

      podřadné socky si jinak než placeným trollování vydělávat neumějí… něco jako studentni humanitních „studií“ chodí na zápočet na demonstrace pro-bruselských neo marxistů a nacistů 🙂

        1. Jen pro info.
          Model 3 je klasický liftback, to znamená, že

          Jen pro info.
          Model 3 je klasický liftback, to znamená, že se otevírá kufr i se zadním oknem nebo je to klasický sedan s malým otvorem do kufru? Protože koukám do specifikace a objem kufru je 425 litrů. To bude asi jenom ten zadní, ve předu má taky?

          A zadní sedačky jdou sklopit nebo jsou napevno?

          1. Otevírá se jen víko a průchozí prostor je dosti malý pro
            Otevírá se jen víko a průchozí prostor je dosti malý pro tradičního víkendáře. Kufr je alehoooodně hluboký. Pod podlážkou je ještě obří (hlavně opět hluboký ) prostor jakoby pro rezervu ale nemá tvar kruhu… kočárek nebo horské kolo tam asi moc člověk nenarve… bral bych méně prostoru pro děti a kufr otevírací i se sklem, nebo kombinace jako kdysi superb… pro mne to auto bohužel není, vyřešeno i3 a na víkendy do hor kombík 4×4.

              1. Zase jsme v tom vyhraneni. Pro nekoho je ok pro nekoho ne. Me
                Zase jsme v tom vyhraneni. Pro nekoho je ok pro nekoho ne. Me by stacil. Kocarek uz netaham. Deti dve. Sbaleny jsme natotata s malymi kufry. 420l ok. Za me dobry. Ma to diru v zadnich sedackach na lyze? Pokud nema tak si dozbrusem udelam.

                1. Ale ano, mě to taky stačí. Vždyť teď mám sedan, kufr
                  Ale ano, mě to taky stačí. Vždyť teď mám sedan, kufr 420 litrů a sedačky pevné (je za nimi baterka hybridního ústrojí). Jsme jenom dva, takže pohoda. Ptal jsem se proto, že někdo psal, že je to rodinné auto… rodina má jiné požadavky na prostor.

                2. Není těch 420 l náhodou i s předním kufrem?
                  Není těch 420 l náhodou i s předním kufrem?

                3. No jo, asi je to tak:
                  Inside, there’s a 5-seat interior that

                  No jo, asi je to tak:
                  Inside, there’s a 5-seat interior that isn’t as room as that of the larger Model S and X. There’s combined a total of 425 litres of space in the front and rear luggage compartments, a little less than the 480 litres a 3 Series can get in its boot.

                  evo.co.uk/tesla/17581/tesla-model-3-specs-prices-and-full-details-on-the-all-electric-compact-exec

                4. Ja ti nevim, na to hodit tam tasku s notebookem asi ok. Ale v
                  Ja ti nevim, na to hodit tam tasku s notebookem asi ok. Ale v kempu vedle nas bylo auto s timhle typem kufru a vytahovani veci spis pripominalo aplikovanou gynekologii…

                5. To jo, no… zrovna teď to řeším. Potřebuji známému
                  To jo, no… zrovna teď to řeším. Potřebuji známému odvézt jednu skříňku, nevypadá velká, ale do toho mého sedanu to prostě nenarvu, ani na sedačky. Takže musím vzít manželky malé městské auto, které ale umí sklopit sedačky a vejde se to tam v pohodě 🙂

                  Jinak jsme se do toho zatím sbalili v pohodě…

                6. U TM3 ale sklopit sedacky jdou. To jen pro poradek
                  U TM3 ale sklopit sedacky jdou. To jen pro poradek

                7. Tak to jo, to na praktičnosti přidává.
                  Tak to jo, to na praktičnosti přidává.

                8. Tywle kazdej socka jezdi do kempu, ve meste potrebuje kombajn
                  Tywle kazdej socka jezdi do kempu, ve meste potrebuje kombajn a nebo to nejvetsi sovo kraxnu – tydle mam nejradsi. Ted zacnou povidat, ze prumer je pro kazdeho najezd 200km/den (protoze to prece uz jednou na dovolenou na Machac jel)… Tak si porid wochcavu k kombu a dej nam svatek 🙂

                9. Cipis, ze ty si vzdycky vyberes tu nejdulezitejsi informaci z
                  Cipis, ze ty si vzdycky vyberes tu nejdulezitejsi informaci z celeho textu.
                  Ale neboj, tvuj sexi mozek se tam vleze bez problemu. I bez pokladani sedacek.

                1. Tak zrovna to neni muj sen. Ale drandil jsem se smartem a ve
                  Tak zrovna to neni muj sen. Ale drandil jsem se smartem a ve meste dobra sranda.

  9. Není důvod něco takového dělat. Zájem je i tak obrovský
    Není důvod něco takového dělat. Zájem je i tak obrovský a konkurence žádná. A ceny co jsou teď přestřelene nejsou. Tipuju že levné verze se dočkáme az v momentě kdy bude stabilizovaná servisní síť a půjde koupit za takové peníze jiné podobné auto. A to může být několik let.

    1. Například kabalt v poslední době celkem klesal.
      Například kabalt v poslední době celkem klesal. Každopádně kdyby problém byl v ceně baterií, tak by naopak bylo logičtější prodávat co nevíc „levných“ modelů s menší baterií. Další věc, která proti této tezi mluví, je to, že Tesla u S a X běžně dává(la) do levnějších modelů S a X větší baterii, kde je část kapacity softwarově uzamčená.

      Spíš si myslím, že „levnou“ verzi M3 potká podobný osud jako svého času S45.

Napsat komentář