Volkswagen je dnes sice na chvostu výrobců auta do zásuvky, ale rozhodně má velké plány a ještě větší řeči. Teď už se zase chlubí svým připravovaným elektromobilem ID.
foto: Volkswagen
Jestli přemýšlíte kterým přesně, protože z rodiny ID jich bylo představeno více, tak vězte, že tím prvním. My jsme si ho v rámci magazínu dle některých indícií pojmenovali „Neo“, ale Volkswagen stále trvá na prostém „Volkswagen ID.“ Včetně té divné tečky.
Podle nejnovější tiskové zprávy se Volkswagen hlásí k cílům Pařížské dohody na ochranu klimatu a svou elektrickou ofenzivou směřuje k trvale udržitelné mobilitě. Roli průkopníka zaujímá nový model ID., jehož výroba bude zahájena na konci letošního roku v Cvikově.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen u elektromobilů I.D. nabídne možnost rezervace za malý poplatek, podobně jako Tesla
Jako první koncernový elektromobil bude mít v rámci celé životnosti neutrální bilanci emisí CO2, pokud bude zákazník k nabíjení důsledně používat ekologickou elektrickou energii. Co se týče pouze fáze výroby, bude bilance emisí CO2 modelu ID. vylepšena ve prospěch ochrany klimatu o více než 1 milion tun CO2 ročně.
Uvedené množství emisí produkuje například uhelná elektrárna, která zásobuje elektrickou energií 300 000 domácností. Volkswagen navíc pracuje na rozsáhlém programu eliminace emisí CO2, který zahrnuje opatření i pro další modely. Do roku 2025 uvede značka na trh více než 20 modelů elektromobilů.
„Změna klimatu je největší výzvou naší doby,“ řekl Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu. „Volkswagen jako největší výrobce automobilů na světě bere na sebe odpovědnost. Nový ID. bude prvním sériově vyráběným koncernovým automobilem s neutrální bilancí emisí CO2. Zajistíme pro zákazníky rozmanité možnosti nabíjení ekologickou elektrickou energií, aby měla nulové emise i fáze používání vozidla. Opravdu trvale udržitelná mobilita je realizovatelná, pokud ji budou chtít všichni a společně na tom budou pracovat.“
Volkswagen se u modelu ID. zaměřuje na snižování emisí CO2 či dokonce jejich eliminaci v rámci celého dodavatelského řetězce. Akumulátorové články jsou vyráběny v Evropě s využíváním ekologické elektrické energie.
Další možnosti úspor v dodavatelském řetězci až k samotnému získávání surovin jsou v současnosti zkoumány společně s přímými i nepřímými dodavateli. Závod ve Cvikově využívá již dnes externě dodávanou elektrickou energii z obnovitelných zdrojů.
Nevyhnutelné emise v celém procesu výroby jsou kompenzovány investicemi do certifikovaných projektů na ochranu klimatu. Díky tomu se bude výroba modelu ID. již při uvedení na trh vyznačovat neutrální bilancí emisí CO2.
Volkswagen bude zákazníkům doporučovat, aby při provozu elektromobilu ID. používali energii z obnovitelných zdrojů, jako jsou větrné nebo vodní elektrárny. Elli, nově založená dceřiná společnost Volkswagenu, nabízí v Německu regenerativně vyráběnou „přírodní elektrickou energii“ s obchodním označením Volkswagen Naturstrom®.
Síť rychlonabíjecích stanic Ionity, kterou Volkswagen založil společně s dalšími výrobci automobilů, bude nabízet ekologickou elektrickou energii na 400 nabíjecích stanicích podél evropských dálnic.
Volkswagen vítá energetickou revoluci v Německu
Vzhledem k tomu, že čistota elektromobilu je závislá na čistotě elektrické energie, používané k jeho výrobě a nabíjení, vítá Volkswagen v Německu plánovaný krok k trvale udržitelné energetice.
Ale i bez ohledu na energetickou revoluci se elektrickou mobilitu podaří prosadit pouze ve spolupráci s politikou. Ta musí nyní urychleně odstranit existující překážky pro elektromobily, od legislativy až po výstavbu veřejné nabíjecí infrastruktury.
Volkswagen hodlá nabízet nejširšímu okruhu motoristů atraktivní a cenově dostupné elektromobily. Od konce roku 2019 bude ve Cvikově sjíždět z montážní linky kompaktní ID. Později bude následovat SUV ID. CROZZ, ID. BUZZ a sedan ID. VIZZION. Do roku 2023 bude jen značka Volkswagen investovat do elektrické mobility devět miliard eur.
„Do roku 2023 bude jen značka Volkswagen investovat do
„Do roku 2023 bude jen značka Volkswagen investovat do elektrické mobility devět miliard eur.“
Ano a z toho padne polovina na platy managementu 🙂
A ta druhá na PR a reklamu. 🙂
A ta druhá na PR a reklamu. 🙂
off
Zajímavá DIY elektrická skoroautomatická nabíječka
off
Zajímavá DIY elektrická skoroautomatická nabíječka do garáže pro vašeho elektromiláčka
https://youtu.be/OhuNsJ1mE4Y
Go VolksWagen. A ukaz vsem nevericim ze dokazes vyrobit
Go VolksWagen. A ukaz vsem nevericim ze dokazes vyrobit opravdu lidovy elektricky vuz. A ne jako draha luxusni Tesla.
Nebojte ono to přijde, vyvíjí se to i u nás v ČR. Za 5
Nebojte ono to přijde, vyvíjí se to i u nás v ČR. Za 5 let budou ojetiny dostupné za cenu okolo 250 tisíc a na tu už bude mít i běžný český člověk.
Presne tak. V CR to asi rychleji nepujde.
Presne tak. V CR to asi rychleji nepujde.
A proč pospíchat, když v čechách je největším
A proč pospíchat, když v čechách je největším znečišťovatelem ovzduší výroba energie, potažmo elektřiny…nebylo by to z bláta do louže houfně přejít na elektromobily?
Já si to chci užít teď, dokud je levné nabíjení a
Já si to chci užít teď, dokud je levné nabíjení a výhody parkování atd. Za 5 let si klidně koupím auto na jiný pohon, protože eklektická auta budou jezdit možná i dráže než se jezdilo na benzín.
Tak to je pravda, osobní mobilita už levná byla.
Tak to je pravda, osobní mobilita už levná byla.
Dovolil bych oponovat, protože pokud, a už to tu bylo
Dovolil bych oponovat, protože pokud, a už to tu bylo uvedeno mnohokrát, by všechny nově prodané automobily jezdily na elektřinu jejich spotřeba by dosáhla po 10 letech něco málo na 10% oproti nynější celkové výrobě elektřiny v ČR. Pro zajímavost ztráty na přenosové soustavě je něco kolem 8%. Zdroj si bohužel nepamatuji. Nehledě na to kolik je spotřeba energie na výrobu jednoho litru PHM.
Takže by se hodilo spíš z bláta na mokrý asfalt.
Další zajímavost je že vyvezeme ročně tolik elektřiny, kolik by stačilo na napájení přibližně 4,2 milionu elektromobilů.
Zdroj:
https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808
tak co myslíte zašlape ho do země ??
tak co myslíte zašlape ho do země ?? 😉
e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cez-prodal-podil-ve-vyrobci-bateriovych-ulozist-sonnen-nemeckou-firmu-prevzal-shell-1356408
Co slapete do zeme? Tohle je server o eautech a ne zlodejskym
Co slapete do zeme? Tohle je server o eautech a ne zlodejskym CEZu.
Tady je řeč o Shellu!
Tady je řeč o Shellu!
Stojim siza tim ze VW bude prvni schopnej vyrobit skutecne
Stojim siza tim ze VW bude prvni schopnej vyrobit skutecne dostupne elektroauto. Povime si za dva roky. A muzete mi zacit tykat a nadavat. Jen do toho.
Tak nadávat ti nebudem…opýtam sa, čo si predstavuješ pod
Tak nadávat ti nebudem…opýtam sa, čo si predstavuješ pod pojmom „dostupné elektroauto“? Lebo to môže byť UP s 18kWh batériou za 14990 eur aj Golf 50 kWh za 22990 eur. Pre mňa je dostupné elektroauto napríklad Fabia 40kWh za 18990. Takže čo je pre teba dostupné elektroauto? Napíš sem a skús nie ako anonym. A za dva roky si to povieme. Podla mňa ani o dva roky nebude žiadne 40+kWh auto pod 25000. Ja osobne som zvedavý na cenu Peugeot 208 50kWh.
Tak to jdeš s křížkem po funuse ty hrdino, první
Tak to jdeš s křížkem po funuse ty hrdino, první skutečně dostupné elektroauto vyrobil Nissan už v roce 2010 a byl to Leaf. Taky se jich nevíc prodalo. ;-P
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf
Jestli má skutečné elektroauto vypadat jako eGolf nebo eUP,
Jestli má skutečné elektroauto vypadat jako eGolf nebo eUP, tak mám doma dvě o dost skutečnější elektroauta – Leafa a C-Zero. Pokud má VW uvést nějaký prodejní trhák, mělo by to mít tak 40 kWh baterku, velikost Leafa, tepelné čerpadlo a cenu kolem 600 000 Kč s DPH. A povězme si, že tak to vypadat dost pravděpodobně nebude. V době, kdy něco podobného konečně VW začne reálně prodávat, budou u konkurence lepší auta a za podobnou cenu. Od VW čekám holátko, které má lidem ukázat, že „s elektromobily to nejde, nekupujte si to, kupte si náš super spalovák, podívejte se, jak je levný“.
K čemu by byl prodejní trhák? Plánovaná produkce ID. je
K čemu by byl prodejní trhák? Plánovaná produkce ID. je na příští rok 100 tisíc aut a za cenu 600 tisíc by poptávka byla přes půl milionu, takže by z toho byli akorát naštvaní několik let čekající zájemci a pro VW ztráta. Nevěřím, že by ve VW chtěli spáchat takovouto ekonomickou sebevraždu a jít několik set tisíc pod cenu konkurence naprosto zbytečně.
Ty jo kolik asi padlo peněz za tyhle PR kecy, ty jsou tak
Ty jo kolik asi padlo peněz za tyhle PR kecy, ty jsou tak nablble zelené že se vůbec petrolheadům nedivím když to čtou že začnou EV nenávidět. Kde jsou údaje o autě, jak se v tom jezdí, parametry, výkon, výbava… NIC. VW tys to dopracoval.
Hodlá nabízet, investovat, následovat, sjížděd z
Hodlá nabízet, investovat, následovat, sjížděd z montážní linky, výroba bude zahájena, bude mít neutrální bilanci CO2 …
Na něco jsme zapoměli?
Můžeme vám slíbit na co si vzpomenete 🙂
Ta „divná“ tečka je tam prý proto, že budou číselná
Ta „divná“ tečka je tam prý proto, že budou číselná označení a ten první nemá být Neo, ale ID.3
Klobása jakou svět neviděl, aneb VW ID. s emisemi jaké
Klobása jakou svět neviděl, aneb VW ID. s emisemi jaké svět neviděl.
Prodej vzdušných zámků jim jde 😀
Jestli je VW podle redakce na chvostu, tak pak kde jsou Fiat,
Jestli je VW podle redakce na chvostu, tak pak kde jsou Fiat, Honda, PSA Opel, Ford či Mercedes?
No Fiat už od roku 2013 prodává v USA 500E pokud mě
No Fiat už od roku 2013 prodává v USA 500E pokud mě paměť nemate na rozdíl od trapného Das Shi…u VW
Jestli je něco nejjasnějším příkladem CARBs auta, které
Jestli je něco nejjasnějším příkladem CARBs auta, které výrobce chtěl prodávat co nejméně, tak nejkřiklavěji právě ten nešťastný Fiat 500E.
A proto se prodává o sto šest, jezdil jsem v něm i v
A proto se prodává o sto šest, jezdil jsem v něm i v třeba v Golfovi takže vím o čem mluvím ….
Mercedes už má pár let své Béčko s pohonem od Tesly, PSA
Mercedes už má pár let své Béčko s pohonem od Tesly, PSA má aspoň dvě z trojčat (i když v nich moc velký podíl nemá), Opel má Amperu, Ford má Focuse v elektrice (na prodej na sauto.cz), Honda asi nic nemá, zato má super motory do sekaček. VW sice taky něco má, ale zázraky vypadají jinak. VW je trošku kult jako Apple. Že to spoustu věcí dělá jinak než zbytek světa a spoustu neumí vůbec nebo s omezením, to vyznavatelům značky nevadí. Oni si to zkrátka koupí
Elktrické B se přece už dávno přestalo vyrábět, PSA jen
Elktrické B se přece už dávno přestalo vyrábět, PSA jen přeznačkovalo cizí Mitsubishi, Opel Amperu taky nevyrábí, Honda kromě motorů do sekaček hlavně vyrábí masově elektrické motory na stahování oken, Fordů Focusů v elektice se vyrobylo mnohonásobně méně než eGolfů.
V žebříčku 10 společností, které vyrobily v roce 2018
V žebříčku 10 společností, které vyrobily v roce 2018 nejvíc aut do zásuvky, je VW devátý s 82 000 auty. Pro zajímavost, PSA jich vyrobilo 8053 (3819 osobních modelů Peugeot iOn, Citroën C-Zero a Citroën e-Mehari, zbytek jsou dodávky Peugeot Partner Electric, Citroën Berlingo Electric). O Opelu ani nemluvě, ten je dnes stejně součástí PSA.
https://www.autorevue.cz/citroen-e-mehari-dostal-strechu-a-bocn
https://www.autorevue.cz/citroen-e-mehari-dostal-strechu-a-bocni-skla-je-to-jizdenka-do-ceska
Tak rozhodně lepší než Twizzy 😉
Asi by to chtělo nějakou recenzičku… nějak mi ty údaje nelícují… dojezd 194km, nabití 16A za 10,5h
Při 16A za 10,5h by to mělo mít využitelnou kapacitu a to je aspoň 35kWh a s tak lehkým vozítkem dojet jen 200km?
V jiném článku tvrdí 30kWh, max rychlost 110, 16A 8 hodin.
VW slibotechna v roce 2010 slibovala že v roce 2018 bude
VW slibotechna v roce 2010 slibovala že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně, ale ve skutečnosti jich vyrobila jen 82 000. To je fenomenální úspěch :)))))
2010
VW Makes Big Bet on EVs
https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/
Nebojte se, dockate se.
Nebojte se, dockate se.
To utěšuješ sám sebe? :)))
To utěšuješ sám sebe? :)))
Přeloženo do srozumitelné řeči. My to vyrobíme, ale
Přeloženo do srozumitelné řeči. My to vyrobíme, ale vláda to musí zaplatit, jinak si to nikdo nebude kupovat, protože my na tom musíme vydělat.
Je mi z nich zle.
Psal jsem tu, že 2019 půjde něco na MEV platformě do
Psal jsem tu, že 2019 půjde něco na MEV platformě do výroby. No ale myslel jsem, že i do prodeje, ale to jsem se spletl. Štve mne to hodně, ale ještě víc cena, kterou mlží jak můžou. Doufám, že konkurence je buď donutí zlevnit nebo jim dá na prdel. Já chci svůj EV a od VW bych si ho koupil fakt rád. Ale vodsaď podsaď.
A která konkurence přesně je donutí zlevnit?
Vždyť
A která konkurence přesně je donutí zlevnit?
Vždyť všichni s nemini auty včetně korejské Kie mají vyšší ceny než je ta udávaná hladina dieslový Golf.
Myslíte, že min. za rok se ty ceny nesníží? Minimálně
Myslíte, že min. za rok se ty ceny nesníží? Minimálně na úroveň toho Golfu by měly.
Takze cekat treba u hyundaie propad o tretinu ceny? Tak to si
Takze cekat treba u hyundaie propad o tretinu ceny? Tak to si pockam, to by mohlo byt zajimave…
No jasně. Bylo, nebylo, za devatero horami a devatero řekami
No jasně. Bylo, nebylo, za devatero horami a devatero řekami vyrobili hyundaie, na kterého byla čekací lhůta nedozírná, ale to jim nebránilo, aby ho přesně za rok a den zlevnili o 33,33%.
Možná jsem naivní, možná je tam nějaký kartel jako
Možná jsem naivní, možná je tam nějaký kartel jako mají naši báječní telefonní operátoři.
To nejsou žádný kecy, příští rok už bude elektromobil
To nejsou žádný kecy, příští rok už bude elektromobil od VW nafukovací a v roce 2021 už bude dokonce instantní, ale musí se zalejvat jenom horkou vodou.
Kecy v kleci.
Kecy v kleci.