Volkswagen už zase opěvuje svůj elektromobil ID, ačkoliv se zatím ještě ani nezačal vyrábět

Volkswagen je dnes sice na chvostu výrobců auta do zásuvky, ale rozhodně má velké plány a ještě větší řeči. Teď už se zase chlubí svým připravovaným elektromobilem ID.

Elektromobil nové generace přispěje k ochraně životního prostředí a klimatu snížením emisí CO2 o více než 1 milion tun ročně.
foto: Volkswagen

Jestli přemýšlíte kterým přesně, protože z rodiny ID jich bylo představeno více, tak vězte, že tím prvním. My jsme si ho v rámci magazínu dle některých indícií pojmenovali „Neo“, ale Volkswagen stále trvá na prostém „Volkswagen ID.“ Včetně té divné tečky.

Podle nejnovější tiskové zprávy se Volkswagen hlásí k cílům Pařížské dohody na ochranu klimatu a svou elektrickou ofenzivou směřuje k trvale udržitelné mobilitě. Roli průkopníka zaujímá nový model ID., jehož výroba bude zahájena na konci letošního roku v Cvikově.

Jako první koncernový elektromobil bude mít v rámci celé životnosti neutrální bilanci emisí CO2, pokud bude zákazník k nabíjení důsledně používat ekologickou elektrickou energii. Co se týče pouze fáze výroby, bude bilance emisí CO2 modelu ID. vylepšena ve prospěch ochrany klimatu o více než 1 milion tun CO2 ročně.

Uvedené množství emisí produkuje například uhelná elektrárna, která zásobuje elektrickou energií 300 000 domácností. Volkswagen navíc pracuje na rozsáhlém programu eliminace emisí CO2, který zahrnuje opatření i pro další modely. Do roku 2025 uvede značka na trh více než 20 modelů elektromobilů.

„Změna klimatu je největší výzvou naší doby,“ řekl Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektrickou mobilitu. „Volkswagen jako největší výrobce automobilů na světě bere na sebe odpovědnost. Nový ID. bude prvním sériově vyráběným koncernovým automobilem s neutrální bilancí emisí CO2. Zajistíme pro zákazníky rozmanité možnosti nabíjení ekologickou elektrickou energií, aby měla nulové emise i fáze používání vozidla. Opravdu trvale udržitelná mobilita je realizovatelná, pokud ji budou chtít všichni a společně na tom budou pracovat.“

Volkswagen se u modelu ID. zaměřuje na snižování emisí CO2 či dokonce jejich eliminaci v rámci celého dodavatelského řetězce. Akumulátorové články jsou vyráběny v Evropě s využíváním ekologické elektrické energie.

Další možnosti úspor v dodavatelském řetězci až k samotnému získávání surovin jsou v současnosti zkoumány společně s přímými i nepřímými dodavateli. Závod ve Cvikově využívá již dnes externě dodávanou elektrickou energii z obnovitelných zdrojů.

Nevyhnutelné emise v celém procesu výroby jsou kompenzovány investicemi do certifikovaných projektů na ochranu klimatu. Díky tomu se bude výroba modelu ID. již při uvedení na trh vyznačovat neutrální bilancí emisí CO2.

Volkswagen bude zákazníkům doporučovat, aby při provozu elektromobilu ID. používali energii z obnovitelných zdrojů, jako jsou větrné nebo vodní elektrárny. Elli, nově založená dceřiná společnost Volkswagenu, nabízí v Německu regenerativně vyráběnou „přírodní elektrickou energii“ s obchodním označením Volkswagen Naturstrom®.

Síť rychlonabíjecích stanic Ionity, kterou Volkswagen založil společně s dalšími výrobci automobilů, bude nabízet ekologickou elektrickou energii na 400 nabíjecích stanicích podél evropských dálnic.

Volkswagen vítá energetickou revoluci v Německu

Vzhledem k tomu, že čistota elektromobilu je závislá na čistotě elektrické energie, používané k jeho výrobě a nabíjení, vítá Volkswagen v Německu plánovaný krok k trvale udržitelné energetice.

Ale i bez ohledu na energetickou revoluci se elektrickou mobilitu podaří prosadit pouze ve spolupráci s politikou. Ta musí nyní urychleně odstranit existující překážky pro elektromobily, od legislativy až po výstavbu veřejné nabíjecí infrastruktury.

Volkswagen hodlá nabízet nejširšímu okruhu motoristů atraktivní a cenově dostupné elektromobily. Od konce roku 2019 bude ve Cvikově sjíždět z montážní linky kompaktní ID. Později bude následovat SUV ID. CROZZ, ID. BUZZ a sedan ID. VIZZION. Do roku 2023 bude jen značka Volkswagen investovat do elektrické mobility devět miliard eur.

tisková zpráva

42 Comments on “Volkswagen už zase opěvuje svůj elektromobil ID, ačkoliv se zatím ještě ani nezačal vyrábět”

        1. Dovolil bych oponovat, protože pokud, a už to tu bylo
          Dovolil bych oponovat, protože pokud, a už to tu bylo uvedeno mnohokrát, by všechny nově prodané automobily jezdily na elektřinu jejich spotřeba by dosáhla po 10 letech něco málo na 10% oproti nynější celkové výrobě elektřiny v ČR. Pro zajímavost ztráty na přenosové soustavě je něco kolem 8%. Zdroj si bohužel nepamatuji. Nehledě na to kolik je spotřeba energie na výrobu jednoho litru PHM.
          Takže by se hodilo spíš z bláta na mokrý asfalt.

          Další zajímavost je že vyvezeme ročně tolik elektřiny, kolik by stačilo na napájení přibližně 4,2 milionu elektromobilů.

          Zdroj:
          https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

    1. Tak nadávat ti nebudem…opýtam sa, čo si predstavuješ pod
      Tak nadávat ti nebudem…opýtam sa, čo si predstavuješ pod pojmom „dostupné elektroauto“? Lebo to môže byť UP s 18kWh batériou za 14990 eur aj Golf 50 kWh za 22990 eur. Pre mňa je dostupné elektroauto napríklad Fabia 40kWh za 18990. Takže čo je pre teba dostupné elektroauto? Napíš sem a skús nie ako anonym. A za dva roky si to povieme. Podla mňa ani o dva roky nebude žiadne 40+kWh auto pod 25000. Ja osobne som zvedavý na cenu Peugeot 208 50kWh.

    2. Jestli má skutečné elektroauto vypadat jako eGolf nebo eUP,
      Jestli má skutečné elektroauto vypadat jako eGolf nebo eUP, tak mám doma dvě o dost skutečnější elektroauta – Leafa a C-Zero. Pokud má VW uvést nějaký prodejní trhák, mělo by to mít tak 40 kWh baterku, velikost Leafa, tepelné čerpadlo a cenu kolem 600 000 Kč s DPH. A povězme si, že tak to vypadat dost pravděpodobně nebude. V době, kdy něco podobného konečně VW začne reálně prodávat, budou u konkurence lepší auta a za podobnou cenu. Od VW čekám holátko, které má lidem ukázat, že „s elektromobily to nejde, nekupujte si to, kupte si náš super spalovák, podívejte se, jak je levný“.

      1. K čemu by byl prodejní trhák? Plánovaná produkce ID. je
        K čemu by byl prodejní trhák? Plánovaná produkce ID. je na příští rok 100 tisíc aut a za cenu 600 tisíc by poptávka byla přes půl milionu, takže by z toho byli akorát naštvaní několik let čekající zájemci a pro VW ztráta. Nevěřím, že by ve VW chtěli spáchat takovouto ekonomickou sebevraždu a jít několik set tisíc pod cenu konkurence naprosto zbytečně.

  1. Ty jo kolik asi padlo peněz za tyhle PR kecy, ty jsou tak
    Ty jo kolik asi padlo peněz za tyhle PR kecy, ty jsou tak nablble zelené že se vůbec petrolheadům nedivím když to čtou že začnou EV nenávidět. Kde jsou údaje o autě, jak se v tom jezdí, parametry, výkon, výbava… NIC. VW tys to dopracoval.

    1. Mercedes už má pár let své Béčko s pohonem od Tesly, PSA
      Mercedes už má pár let své Béčko s pohonem od Tesly, PSA má aspoň dvě z trojčat (i když v nich moc velký podíl nemá), Opel má Amperu, Ford má Focuse v elektrice (na prodej na sauto.cz), Honda asi nic nemá, zato má super motory do sekaček. VW sice taky něco má, ale zázraky vypadají jinak. VW je trošku kult jako Apple. Že to spoustu věcí dělá jinak než zbytek světa a spoustu neumí vůbec nebo s omezením, to vyznavatelům značky nevadí. Oni si to zkrátka koupí

      1. Elktrické B se přece už dávno přestalo vyrábět, PSA jen
        Elktrické B se přece už dávno přestalo vyrábět, PSA jen přeznačkovalo cizí Mitsubishi, Opel Amperu taky nevyrábí, Honda kromě motorů do sekaček hlavně vyrábí masově elektrické motory na stahování oken, Fordů Focusů v elektice se vyrobylo mnohonásobně méně než eGolfů.

    2. V žebříčku 10 společností, které vyrobily v roce 2018
      V žebříčku 10 společností, které vyrobily v roce 2018 nejvíc aut do zásuvky, je VW devátý s 82 000 auty. Pro zajímavost, PSA jich vyrobilo 8053 (3819 osobních modelů Peugeot iOn, Citroën C-Zero a Citroën e-Mehari, zbytek jsou dodávky Peugeot Partner Electric, Citroën Berlingo Electric). O Opelu ani nemluvě, ten je dnes stejně součástí PSA.

      1. https://www.autorevue.cz/citroen-e-mehari-dostal-strechu-a-bocn
        https://www.autorevue.cz/citroen-e-mehari-dostal-strechu-a-bocni-skla-je-to-jizdenka-do-ceska

        Tak rozhodně lepší než Twizzy 😉

        Asi by to chtělo nějakou recenzičku… nějak mi ty údaje nelícují… dojezd 194km, nabití 16A za 10,5h

        Při 16A za 10,5h by to mělo mít využitelnou kapacitu a to je aspoň 35kWh a s tak lehkým vozítkem dojet jen 200km?
        V jiném článku tvrdí 30kWh, max rychlost 110, 16A 8 hodin.

  2. Psal jsem tu, že 2019 půjde něco na MEV platformě do
    Psal jsem tu, že 2019 půjde něco na MEV platformě do výroby. No ale myslel jsem, že i do prodeje, ale to jsem se spletl. Štve mne to hodně, ale ještě víc cena, kterou mlží jak můžou. Doufám, že konkurence je buď donutí zlevnit nebo jim dá na prdel. Já chci svůj EV a od VW bych si ho koupil fakt rád. Ale vodsaď podsaď.

Napsat komentář