Nová generace elektromobilu Kia Soul EV má potvrzený dojezd 391 km

Na autosalonu v Los Angeles se koncem minulého roku představila druhá generace elektromobilu Kia Soul EV. Je vybavena 64kWh baterií, CCS rychlonabíjením a EPA dojezdem 391 km.

Nová generace elektromobilu Kia Soul EV se navenek příliš neliší, uvnitř je ale úplně nová.
foto: Kia

Americká organizace EPA aktuálně zveřejnila hodnocení dojezdu nové generace elektromobilu Kia Soul EV. S 391 km je na tom nový Soul dokonce ještě lépe, než Kia Niro EV (383 km).

Obě auta přitom staví na stejném pohonném systému a 64kWh baterii (společně s Hyundai Kona Electric). V se, narozdíl od Evropy a Asie, nebude prodávat 39kWh varianta auta.

88 Comments on “Nová generace elektromobilu Kia Soul EV má potvrzený dojezd 391 km”

      1. Ved dokedy si ten povodny prispevok nezablokoval svojim druhym
        Ved dokedy si ten povodny prispevok nezablokoval svojim druhym prispevkom, tak si ten povodny prispevok mohol editovat, napriklad nahradit cely text jednym znakom – napriklad medzerou :-))). Prispevok by tam sice stale ostal (na Hybride sa neda uplne vymazat) ale obsah by uz nemal ziadny.

        Aspon ta toto presveci, ze sa treba poriadne prihlasit.

  1. Vnějšek byl hezčí u předchozí verze, vnitřek
    Vnějšek byl hezčí u předchozí verze, vnitřek obráceně. Dojezd je pěkný, reálný bude tak 300-340 km dle podmínek. Pan Horčík už sem mohl dát i obrázek vnitřku.

    blogmedia.dealerfire.com/wp-content/uploads/sites/509/2018/12/14701_2020_Soul_EV_o-e1545853349258.jpg

        1. Otázka, je co je špatně. Jestli to že elektrické auto
          Otázka, je co je špatně. Jestli to že elektrické auto stojí mega a nebo to, že spalováky stojí tak málo! Doporučuji postupně spalováky zatěžovat podobnou daní jako u cigaret a uvidíme, jestli se poměr otočí.

          Pálit fosilní paliva v 21. století je zločin! A stejně jako výroba plastovýho odpadu by za to měl člověk platit a pokud možno hodně… pak by se teprve hledali alternativy. K tomu dnes stát (ten by to měl zajišťovat) nikoho „nemotivuje“.

          1. Mozna vam to uniklo, ale prave paleni tech fosilnich paliv je
            Mozna vam to uniklo, ale prave paleni tech fosilnich paliv je zatizene docela velkou spotrebni dani, podobne jako u cigaret. Naopak paleni fosilnich paliv v elektrarnach je zatizeno nesrovnatelne mene, takze bych s tim byl trochu opatrny….
            Jinak stav kdy by nove auta zacinaly kolem milionu by v CR asi nebyl uplne nejstastnejsi…..

          2. Podle mne je špatně nízká cena spalováku.
            Společenský

            Podle mne je špatně nízká cena spalováku.
            Společenský model z konce dvacátého století, kdy automobilky ve snaze o co nejširší skupinu zákazníků zahltily planetu levnými plechovkami s životností pár let je neudržitelný – respektive jeho udržování je cestou do pekel.
            Pokud dnešní průměr necelá dvě auta na jednu rodinu, neobrátíme naruby k poměru jedno (sdílené) auto na necelé dvě rodiny, tak to stejně dobře nedopadne.

            Nejekologičtější na celé elektromobilitě, je právě ta cena EV, ta jeho nedostupnost, která jak pevně věřím v kombinaci s postupným vytlačováním spalováků (díky zákazům, daňovým zatížením fosilních paliv atd…) povede k výrazné redukci počtu aut na světě.
            Nejlepší je „žádné“ auto, ale když už to musí být, tak alespoň BEV.

            1. No to je uvaha, ktera ma par mezer. U nejakeho ekologickeho
              No to je uvaha, ktera ma par mezer. U nejakeho ekologickeho dopadu je treba zvazovat dve veci:
              1) efekt provozu daneho na prostredi – tady ma EV navrch, protoze tech zplodin – jak lokalne dulezitych jedovatych, tak globalne podstatneho CO2 je mene
              2) spotrebu zdroju za zivotnost auta – spotreba prirodnich zdroju potrebnych na dany produkt (a tim zatez zeme) je umerna jeho cene (minimalne u vyrobku na konkurecnim trhu) a tam je to u EV porad hodne nahnute – pro vetsinu bezneho provozu vyjdou celkove naklady na porizeni a provoz EV vyssi nez na spalovak, a tim padem logicky spotrebuje vice zdroju… nicmene za par let to uz teoreticky platit nemusi…

              1. S bodem jedna souhlasím.
                U bodu dvě, se mi pevností vztahu

                S bodem jedna souhlasím.
                U bodu dvě, se mi pevností vztahu vyšší cena = vyšší ekologická zátěž nezdá. Souhlasím, že výroba EV (v čele s těžbou nerostů) je náročnější než výroba spalováku. Lze i částečně souhlasit s tím, že nízké provozní náklady EV kompenzují jeho vyšší kupní cenu zatím výrazně dlouhou dobu (záleží na ročním nájezdu).
                Ale že by to v součtu bylo neekologičtější se mi nezdá. Spalovák je sice levnější – ale v tom rozhodně nehraje zásadní roli menší ekologická zátěž ve výrobě.
                Kdyby cena přímo souvisela s ekologickou zátěží, pak by byla ekologická zátěž VW Phaetonu, či Multivana (cca 1,6 milionu) byla čtyřikrát větší než třeba Pola či Golfu (cca 400 tisíc). A to asi není že?

                1. Ještě jedna poznámka. On pořád každý počítá s
                  Ještě jedna poznámka. On pořád každý počítá s ročním nájezdem a jestli se mu to vyplatí. Ale otázka by měla být položená jinak a sice na životnost auta. To, že auto po deseti letech prodáte a Vám se investice do auta nevrátí nemění nic na tom, že někdo další s ním pak za dalších 10 let najede dalších X set tisíc km a celkový nájezd vs. ušetřené palivo bude výrazně ve prospěch BEV. Takže otázka zní jaký je celkový nájezd auta než skončí na šroťáku, resp. jeho celkové stáří. Pak bych porovnával průměrné náklady na km resp. celkové množství spáleného paliva, lokálních a celkových emisí CO2.

                  Průměrné stáří vozidel v ČR je cca 15 let. Tj. počítám že průměr těch co končí na vrakovišti bude tak 20 let možná i víc? Nájezd si moc netroufnu odkadnout, ale pokud by se nestáčely tachometry, tak u osobních aut by to mohlo být někde mezi 300-500tis? U dodávek to bude ještě víc, ale tam s elektrikou zatím nejsme. Pak můžete počítat, zda se vyplatí vyrábět BEV nebo spalováky.

              2. Ona ta zvýšená cena může být také dílem prostě proto
                Ona ta zvýšená cena může být také dílem prostě proto že nové technologie se naceňují jinak. Je potřeba vrhnout vědce na takový úkol a nakonec tu jsou slepé uličky které se na tom musí zahojit.
                Nemluvě o náročnosti malosériové výroby.

                Ale jinak ano – cena v rovných podmínkách by měla odrážet zátěž pro planetu (když to řeknu takto zjednodušeně).

        2. Došlo, ale ze zásady názory nekritizuji (a když už někdy
          Došlo, ale ze zásady názory nekritizuji (a když už někdy náhodou, tak nikdy ne sprostě), tak jsem musel použít ironii.
          Když už porovnáváte pořizovací cenu, taky by bylo fér porovnat i třeba desetileté náklady na provoz. Při průměrném nájezdu přes 20 tisíc za rok, to už vypadá úplně jinak.

          1. Tak pri najezdu 20 000 rocne to mame usetrenych cca 25 000 na
            Tak pri najezdu 20 000 rocne to mame usetrenych cca 25 000 na palivu, usetrenych cca 5 000 na servis a zaplacenych cca 15 000 navic na pojistce. Tj jsme na suport nekde kolem 15 000 rocne, a rozdil v cene se nam srovna za nejakych 40 let (na druhou stranu budu mit auto s trochu lepsi vybavou, na druhou stranu mensi a mene prakticke)….

            1. Tak to mne vychází trošku jiná čísla.
              Premisa –

              Tak to mne vychází trošku jiná čísla.

              Premisa – spotřeba 5l/100 km, cena benzínu 33,- Kč/l
              1000 km – 50l – 1650,- Kč
              10 000km – 500l – 16500,- Kč
              20 000km – 1000 l – 33 000,- Kč
              10 let – 330 000,- Kč a to jsem počítal 20tis km ročně (běžně bývá víc), a spotřebu 5l – což je spíše menší než střední auto.
              Detailní servis nebudu vyčíslovat – jen zásadní pložky
              Olej + filtr max 20000 km – řekněme 5000,- = cca 50 000,-
              2X rozvody – řekněme 5000,- = cca 10 000,-
              jednou spojka – řekneme 10 000,-
              jednou brzdové obložení – řekněme 5000,-
              PHM + servis spalováku za deset let vidím minimálně na 370 000,-

              Premisa: EV – cca 12 až 13kWh – 100km tj. 12 až 13 X 5,-
              Kč = 30,- až 35,- Kč / 100km
              1000km – 350,-kč
              10 000km – 3500,- Kč
              20 000km – 7000,- Kč
              10 let – 70 000,- Kč
              Výše zmíněné položky servisu odpadají.

              Takže za deset let to vidím na úsporu tak cca 300 tisíc. Tedy při pořízení městského hatchbacku, který by ve spalovací verzi stála okolo 300tisíc si u elektrické verze mohu vybrat vůz za 600 tisíc, abych na tom byl za deset let šul nul.
              A za půl milionu se toho v segmentu EV dá pořídit už letos celkem dost, natož co lez očekávat příští rok.

              PS: kde jste viděl pojištění za 15 000,- Kč ???

              1. No pocty zajimave, obzvlaste „2x rozvody“ za 200 000km – ja
                No pocty zajimave, obzvlaste „2x rozvody“ za 200 000km – ja mam treba prvni vymenu rozvodu dle servisky ve 240 000km….
                Vymena spojky pred 200 000km? Jak proboha jezdite? To se nam snad nestalo ani u zadneho sluzebaku, kde s tim zamestnanci jezdi jako prasata….
                Olej plus filtr – bezne menim za 1500, kdyz uz teda ostatni polozky zanedbavame (servis EV taky neni zdarma)

                Kalkulace u EV ze 13 * 5 = asi 30 je uz spise usmevna 😀 Obecne se u mensich EV (ne tesla) se spravnym tarifem dostanente na nejakych 50 haliru/km a to jen za predpokladu ze nidky nedobijite na placenych stanicich!
                Do pul milionu se toho v segmentu EV neda poridit nic (mozna tak vozitka, ktere jsou homologovane jako motorky)

                POjisteni za 15 000 jsem nevidel, pro elektro (porizovacka pres milion) to bude stat dost pres 20 (vcetne havarijka pochopitelne, nebo vy jezdite bezne s autem za mega bez pojistky?)

                Tyhle radobykalkulace ve stylu „opomenu tohle, opomenu tamto, tady omylem udelam matematickou chybu, pak porovnam novy spalovak s petiletou ojetinou a voila elektro vyjde nastejno jako spalovak“ mi prijdou za lidi od elektriky spise odradi…

                1. Tak jednu jsem mel auto z dansa se 64tis a spojka byla v 65tis
                  Tak jednu jsem mel auto z dansa se 64tis a spojka byla v 65tis vymenena – proste to neslo. Peugeot306. Asi tak. Kazdy mame jinou zkusenost. Pravda je takova, ze spalovakum odzvonilo na vsech frontach. Jako zbran proti zdravi snad uspeje, jinak ne. Najezd 20tis/rok si nekoupi patrne ani spalovak za 1M ani EV. Takze srovnavejte srovnatelne. Hodme na stul 700-900k a pojdme se odivat co kdo bude mit za 5; 10 a 20 let. Zacneme tim, kolik se nam podari tech hloupych prilezitosti nevyuzit a uzivat si vsech benefitu co EV nabizi.

                2. Ještě je potřeba započítat násobně častější
                  Ještě je potřeba započítat násobně častější výměna brzdového obložení a kotoučů, rychlejší ztráta ceny spalováku (spalovák 60 % za 3 roky, BEV 40 %). V podstatě mi to vycházelo při ceně 500 tis. za spalovák s nájezdem 30 tis. km ročně se již vyplatí BEV za 1 mil.

                3. Tak vymena brzd zalezi dost na stylu jizdy – nekdo meni i po
                  Tak vymena brzd zalezi dost na stylu jizdy – nekdo meni i po 40tkm, ja budu predmi menit na citroenu ted poprve po 170 000…
                  Jinak ta udava ztrata ceny u auta je uplne mimo 😀
                  60% pokles ceny pozoruju treba prave u sveho citroenu po asi 6 letech, ne po trech…. nejcasteji se da dopocitat poklesu ceny o 50% za 5 let u spalovaku. U EV toje dost podobne a to jeste jsou ty nabizene EV casto nejete (najetych par destek tisic km) coz by tu cenu melo tlacit nahoru… jinak obecne se diky rychlemu technickemu vyvoji da spise cekat, ze cena EV bude klesat rychleji (zatimco spalovak bude za 5 let stat stejne a bude velmi obdobny, tak u EV za 5 pet nejspis dostanete vyrazne lepsi auto za vyrazne nizsi cenu – coz ty starsi ojetiny dost deklasuje)

                4. Máš asi zázračné auto, jezdím 30 let asi 10-tým autem
                  Máš asi zázračné auto, jezdím 30 let asi 10-tým autem po Praze 2/3 kilometrů, na brzdu stoupám minimálně a víc jak 50 tis brzdy nedají. Pokles ceny je samozřejmě individuální, auto za 300 tis. nemá moc kam klesat, auto za 2 mil. klidně po dvou letech na polovinu ceny.

                5. Tak auto neni nijak zazracne, jde predevsim o to tu vec mezi
                  Tak auto neni nijak zazracne, jde predevsim o to tu vec mezi volantem a pedaly (a treba slapu na brzdy troufam si rict minimalne o polovinu mene nez treba moje zena) a i trasy, co clovek jezdi (ja nejezdim po praze, jezdim jednoho mesta do druheho, po ceste brzdim parkrat, a pomerne velka cast kilometru jsou zahranicni cesy na dovolene ….

                6. EV jsem vlastnil a prodat ho byl úspěch který se rovná
                  EV jsem vlastnil a prodat ho byl úspěch který se rovná zázraku !! nejsem anti EVbaví mne to ale tady v této zemi a době na to prostě lidi nemaj proto je to tam kde to je

                7. Pojistka havarijní + zák.pojištění LEAF za 975k kč
                  Pojistka havarijní + zák.pojištění LEAF za 975k kč dělá rovných 1.046,- kč/měsíc včetně všech skel. Silniční daň se neplatí.
                  Nesmíš moc bourat, bobane.

                8. Hmm, mám cca 8,5 bez skel.
                  To by asi tak vycházelo… skla

                  Hmm, mám cca 8,5 bez skel.
                  To by asi tak vycházelo… skla chci přidat.

                9. Evidentně máme zkušenosti s jinými auty. Nezažil jsem,
                  Evidentně máme zkušenosti s jinými auty. Nezažil jsem, že by se rozvody měnili po více než 120000km a to už servisáci prskali, že to přejíždíme. Mohu vědět u kterého auta máte předepsánou výměnu rozvodů za 240 000???
                  Nevím jak první či druzí majitelé s autem zacházeli, nikdy jsem si nové auto nekupoval. U všech ojetin byla spojka měněna do 250 000 km, většinou tak u těch 200.
                  1500,- stojí při výměně jen samotný olej. S filtrem a prací se mi nechce ceně pod 5000 moc věřit, ale budiž – asi takový sevis znáte. Považujte se za štastlivce.

                  Početní chyba byla tragická – to se omlouvám.

                  Vozy (nové a evropské) do půl milionu na které jsem si vzpomněl hned teď.
                  https://e-go-mobile.com/de/modelle/e.go-life/
                  https://sonomotors.com/
                  je sporné, zda sem plést Čínu nebo ne, teď se mi to nechce hledat, ale také by se tam našli obstojné kousky.

                  Na pojištění (včetně havarijního) Vám již odpověděl Spetak. Já osobně (protože máme 8 let starou ojetinu – Peugeot Ion) používám jen povinné ručení za pár stovek měsíčně.

                10. No ja a pribuzni kupujeme auta vzdy nove, prodej vetsinou po
                  No ja a pribuzni kupujeme auta vzdy nove, prodej vetsinou po 200 – 250 tkm, a spojku jsme nemenili nikdy, ve firme obcas u aut s najzdem nad 200 spojka odejde, protoze s tim ti lidi jezdi jak ….
                  Rozvody na 240 tkm mam u citroenu c4, o skodovek je to taky nekde kolem 200….
                  5000 stoji komplet prohlidka v autorizaku (spise drazsi) vcetne firltru a spotu nesmyslu (coz cast byste mel delat i u EV), ve chvili kdy zandbavame prohlidku a resime jen olej (plus bych pridal vzduchovy filtr) tak do tech 2000 vlezete v pohode…

                  Jako priklad uvadet vozitko e-go (ktere netusim jestli vubec jde koupit, a navic je to opravdu vozitko, do auta apon urovne dacie za 200k mu hodne hodne chybi) a ve stadiu prototypu existujici sono je uz spise usmevne.

                11. Já měnil rozvody po 180 tis. A jsou auta, co mají řemen a
                  Já měnil rozvody po 180 tis. A jsou auta, co mají řemen a rozvody nemění vůbec, jen se kontroluje. Když jsem prodával svého posledního spalováka s manuálem, tak spojka po 250 tis. byla naprosto OK.

                  Co se týče oleje… v pohodě kolem 2000-2500 KČ, pokud člověk nemusí do autorizáku, což taky většina lidí po záruce dělá s malou městskou ojetinou.

                  Ty auta co sáváte odkazy, to jsou taková „virtuální“ auta, myslím, že zatím nejdou koupit.

                12. s tím kontrolováním a neměněním jste myslel rozvodový
                  s tím kontrolováním a neměněním jste myslel rozvodový řetěz ne řemen. Třeba jako Fabie.
                  No jak píši, mám jiné zkušenosti.

                13. Samozřejmě řetěz 🙂
                  Ano, každé auto je jiné, proto se

                  Samozřejmě řetěz 🙂

                  Ano, každé auto je jiné, proto se to nedá tak jednoduše srovnat. Skutečné náklady člověk zjistí až po letech vlastnění auta, jinak jsou to jenom odhady.

                  Ale třeba Toyota má k dispozici plán prohlídek i s cenou pro všechny svoje modely. Takže pokud se nic jiného nepos…, tak je to dobrý základ pro výpočet. K tomu ještě odhad těch brzd, pojištění a může se srovnávat 🙂

                1. Tak tu opravdu započítat schopen nejsem. 🙂 buď jsem k nim
                  Tak tu opravdu započítat schopen nejsem. 🙂 buď jsem k nim nevšímavý, a nebo mi příležitosti ucházejí pořád nehledě na to, jaké mám auto. 😀

                2. Úplně základní ušlá příležitost je když ty peníze
                  Úplně základní ušlá příležitost je když ty peníze hodíte do banky.
                  Když vezmeme úrok 3% (který je nyní trochu nadsazený ale ono to půjde nahoru a kdoví kam až během těch 10ti let) tak počítáte:
                  (pro jednoduchost počítám že veškeré náklady na vůz se pro daný rok už nepočítají pro úroky)
                  * 1. rok: (300-30)*1,03 => 278,1
                  * 2. rok: -30*1,03 => 255.543
                  * 3. rok: -30*1,03 => 232.309,29
                  * 4. rok: -30*1,03 => 208.378,57
                  * 5. rok: -30*1,03 => 183.729,93
                  * 6. rok: -30*1,03 => 158.341,82
                  * 7. rok: -30*1,03 => 132.192,08
                  * 8. rok: -30*1,03 => 105.257,84
                  * 9. rok: -30*1,03 => 77.515,58
                  * 10.rok: -30*1,03 => 48.941,04

                  Jestli jsem se nikde neseknul 🙂 tak vidíte, že z těch 300 tisíc je 49 ušlý zisk k tíži koupě EV.
                  Je to jen model, při otáčení akcií se +- autobus dá udělat 20 a ne ušmudlané tři procenta – pak by to bylo pro EV ještě horší.

                  Jestli chcete jednodušší počty tak vynásobte 300k desetkrát 1,03 – vyjde vám 403k. 103k je cena nesáhnout deset let na 300k (opět pomíjím že jsou vhodnější produkty pro takto dlouhodobé uložení peněz s hruba dvojnásobným výnosem). A když si průměrně ročně snížíte tento základ o 10% tak to v průměru dělá 50% (plus mínus autobus) a dostáváme se k těm cca 50k nákladu z výchozích 300k.

                  „Příležitost“ kterou máte na mysli vy je ve skutečnosti něco co řádově překročí tyto „zisky“ a pohybuje se to v rozmezí zhodnocení výše než 20% (jinak nemá cenu riskovat a je lepší to dát na úroky).

              2. Ty čísla nejsou tak optimistická
                1) reálná spotřeba je

                Ty čísla nejsou tak optimistická

                1) reálná spotřeba je 16 kWh/100 (průměruje se rok ne nejlepší měsíc a 10% ztráta při nabíjení)
                takže reálná úspora na palivu na km dělá 1.2-1.3 kč na km, na 200 000 km je cca 250 000 (2.5 Kč za kWh, při vyšší ceně je úspora úměrně menší)
                2) náklady na opravy – olej a filtry se mění 1x za rok, ale cena je mnohem nížší – u vozu za 300 000 je to maximálně 3000 za rok, takže uberte cca 30000 za 10 let. K tomu připočtěte vyšší hodinovou sazbu u opraváře EV – musí mít vyšší kvalifikaci.

                Reálně jsem to počítal pro nájezd 20 000 a úspora nedosáhla na těch 300000.

                Takže pro nahrazení ICO za BEV je ekonomická hranice pro městské auto kolem +200 000.

                1. Vyházel jsem z osobní zkušenosti.
                  Máme P-Iona 16kWh (8 let

                  Vyházel jsem z osobní zkušenosti.
                  Máme P-Iona 16kWh (8 let starého – s příslušnou degradací kapacity baterie). Použitelných tedy tak těch 12 max 13 kWh.
                  Sice najezdíme za den tak max 80km spíše méně, ale nikdy jsme se nedostali tak říkajíc na dřeň. I teď v zimě ukazuje dojezd mírně přes 100 a v létě ukazoval 125km.
                  Pravda z 95% jezdíme jen z předměstí a po městě. Průměrná rychlost za rok je 47km/h
                  Nabíjíme každou noc z obyčejné zásuvky 230V/10A
                  V sevisu jsme ještě nebyli.

                  Nemám DLOUHODOBOU zkušenost s jinými EV (krátkodobě, nebo zkušební jízdu jsem naopak zkusil kde co), takže pravda, nemohu to tvrdit i o ostatních. Pokud odborné oficiální materiály říkají to co píšete, nebudu se s nimi přít, ale 16kWh na 100 mi přijde opravdu nepravděpodobně hodně.

                  A k té sumě +200 000,- kč
                  Jen pro pobavení – za Pažouta jsme zaplatili předloni 7500 EUR. Jsem třetí majitel, najedu mírně pod padesát tis.
                  Uznávám, že jsem na něj číhal skoro půl roku, a byl to tehdy výjimečný kup. Dnes už se za tu cenu dají koupit běžně, a když budete číhat dnes, seženete za to už i Renault ZOE a ten je o level výš.

                2. Jen malá poznámka…
                  Ten Zoe za tu cenu neseženete, už

                  Jen malá poznámka…

                  Ten Zoe za tu cenu neseženete, už jsme se o tom bavili, něco jsem si o tom i zjistil. Pravda je taková, že všechny ty levnější verze Zoe, co se prodávají za těch 7000 eur, jsou bez baterky. Takže buď připočítat pronájem baterky, ale to u nás asi nejde (v Německu je to min. 60 eur/měs.) a nebo odkoupit od Renaultu baterku a tam je cena podle stáří baterky, u auta kolem 7 let je to asi 4000 eur.

                3. Máte na tu diskusi si též vzpomínám, a máte pravdu, ZOE
                  Máte na tu diskusi si též vzpomínám, a máte pravdu, ZOE pod 8000 EUR je bez baterie.
                  Proto jsem u Zoe psal +- 250tis Kč. tzn. téměř 10 EUR a to už se dá sehnat i s baterií, nebo je těsně před doplacením.

                  Vy píšete 7000 (bez baterie) a baterie 4000, což je v součtu 11 tisíc EUR. Takže i podle Vašich informací se dá ZOE sehnat i s baterií již pod 300 tis Kč.

                4. Ano, za těch cca. 11000 eur (i s baterkou) se dají sehnat
                  Ano, za těch cca. 11000 eur (i s baterkou) se dají sehnat nejlevnější Zoe odněkud z Francie nebo Německa, to souhlasím. Jenže vy jste původně psal, že za 7500 jste sehnal iOn a že dnes se za to sežene Zoe. Nesežene.

                  Jo a baterie není „těsně před doplacením“. Baterie se jenom pronajímá, nesplácí a je pořád ve vlastnictví Renaultu, po celou dobu vlastnictví auta. Pokud člověk chce, může si ji odkopupit a její cena závisí na stáří, někde jsem viděl odkaz na přesný výpočet. Zkrátka, po 7 letech byla její cena kolem 4000 eur.

                5. bateriemiete už nie je tak jednoznačne nutné – u renaulta
                  bateriemiete už nie je tak jednoznačne nutné – u renaulta si zrejme uvedomili, že pri 4+ročnom aute je predajnosť s takouto poimienkou obmedzenie – aj pri iných batérie predajú s vozidlom.

                6. Pokud si koupíte čip od čezu, tak za něj platíte něco
                  Pokud si koupíte čip od čezu, tak za něj platíte něco přes 500 Kč měsíčně, to je 6 000 Kč ročně a je jedno, jestli spotřebujete 2 Wh, nebo 20 MWh. Palivo-elektřina je tedy za paušál.

      1. Vtip je v tom odečíst si za roky ušetřené palivo,oleje…
        Vtip je v tom odečíst si za roky ušetřené palivo,oleje… . Leckde to může být i 200-400tis a pak pořád i po zhuntování zbyde baterije vhodná jako domácí úložiště energie, nebo prostě na prodej za desítky tisíc ne-li rovnou za 100+ . Ono to sice ani tak nevychází, ale ta auta jsou na tom akcelerací a tichem lépe a ten rozdíl pak nevypadá tak strašně jako se řekne 500tis stejně vybavený spalovák a mega+ za BEV.

        1. No zivotnost spalovaku bude minimalne 20 let, jestli si
          No zivotnost spalovaku bude minimalne 20 let, jestli si myslite za po 20 letech provozu bude mit ta baterka v aute nejakou svetobornou cenu, tak bych rekl ze jste trochu mimo 😀
          A u toho elektroauta sice usetrim dost penez za benzin a servis, ale treba na pojistce kvuli vysoke cene zaplatim mnohem vice, nez co na tom servisu usetrim 🙁 takze zbyva ta uspora paliva…..
          A kdyz si vemu ze bych treba misto nove skody scala za 350 000, mel koupit vyrazne mensi soul za 1 000 000 (pocitam u obou s nejakou slevou). Tak i pri najezdu 200 000km bude ten rozdil v nakladech atakovat pul milionu v neprospech mensiho a mene praktickeho soulu, coz je za me neakceptovatelne velka suma penez….

                1. Tywole natěch 10tis ho vyjde levněji pomalu taxík, nebo
                  Tywole natěch 10tis ho vyjde levněji pomalu taxík, nebo nějaká jiná trapnost třeba sdílení aut. Normální nájezd pokud si auto nekupuji na plezír je 25-45tis ročně. A od těch 30tis už ty počty můžou být jiné ve prospěch elektra, ale to je taky zatím v plenkách tak je lepší počkat a nebo hrábnout do kešeně a modlit se že nebude třeba do servisu.

                2. No psal jsem ze najedu 25tkm, coz je, statistiky potvrdi,
                  No psal jsem ze najedu 25tkm, coz je, statistiky potvrdi, slusne nadprumerny najezd…

                  Holt v CR nejsou lidi jako tady na hybridu, kteri maji milionove auta pojistene za par tisicikorun, v EV maji spotrebu bezne 10 kWh, rocne najedou pres 60 000km autem ktere ma dojezd 100km a u auta (ktere koupili jako bazarovku) pocitaji ze najedou bez problemu jeste dalsich 600 000km…

                3. Zkrátka jinej oddíl, no.
                  Ale taky se vším nesouhlasím….

                  Zkrátka jinej oddíl, no.
                  Ale taky se vším nesouhlasím….

          1. Najezd mam 60000/rok – tak si to palivo, olej a navstevu
            Najezd mam 60000/rok – tak si to palivo, olej a navstevu servisu spocitej. Baterie do kamery LiION mam uz 9 let a degradace cca 5-10% ? I kdyby v aute vydrzela jen tech 600tis (tedy 10 let) a pak byla komplet mrtva – kolik Te bude stat palivo za tech 10 let pri 5l/100km ? Reknu Ti to naprosto presne – zhruba 4x vice aneb ‚tatatatata… a mozna i vice!‘. Takze si kup stresni tasku a konec diskuse sasku s 20-letym spalovakem…
            Tidle humoristi me fakt bavej

            1. No jasne no, ale tech povetisnou obchodaku co najedou rocne
              No jasne no, ale tech povetisnou obchodaku co najedou rocne 60k zas tak moc neni, a tech kteri to realne jsou schopni zajet elektroautem je jeste mensi zlomek. Bezny najezd je u soukromych aut kolem 10-15 000km, ja najedu kolem 25 000 a neznam nikoho mimo prave obchodaky kdo by najel vic….
              Jinak by me zajimalo jake ze to mate EV ze u nej verite v zivotnost 600 000km? V realu takhle s EV jezdi doslova par lidi (presneji taxikari s Teslami, a i ty jsou ve velkem na prodej v nic moc stavu uz po 300tkm….)

            2. No jasne no, ale tech povetisnou obchodaku co najedou rocne
              No jasne no, ale tech povetisnou obchodaku co najedou rocne 60k zas tak moc neni, a tech kteri to realne jsou schopni zajet elektroautem je jeste mensi zlomek. Bezny najezd je u soukromych aut kolem 10-15 000km, ja najedu kolem 25 000 a neznam nikoho mimo prave obchodaky kdo by najel vic….
              Jinak by me zajimalo jake ze to mate EV ze u nej verite v zivotnost 600 000km? V realu takhle s EV jezdi doslova par lidi (presneji taxikari s Teslami, a i ty jsou ve velkem na prodej v nic moc stavu uz po 300tkm….)

            3. No a někdo má zase třeba oktávku 20 let a nájezd sotva
              No a někdo má zase třeba oktávku 20 let a nájezd sotva 10000 za rok. Investice do EV se pak ani za 30 let nevrátí a s takto malým nájezdem je velice pravděpodobné, že ta degradace baterie bude větší a možná taková, že bude dojezd po 10 letech nepoužitelný. A kterých lidí je víc, co jezdí 10tis nebo 60tis, co myslíš ty šášulo? Takoví jsou nejlepší, chytrej jak radio, myslí si, že je ještě navíc vtipnej a přitom blbej jak daleko vidí 😀

          2. Vite me pripada zvlastni jak vzdycky nekdo srovnava ev, ktere
            Vite me pripada zvlastni jak vzdycky nekdo srovnava ev, ktere si dnes muze koupit za milion se spalovakem, ktereho si dnes muze koupit za 300tis. A o zivotnosti baterky ev ma jasno stejne jako o zivotnosti toho spalovaku, protoze prece jezdi 20let starou Octavkou, ktera je furt v pohode.
            Predne zivotnost baterek je ve hvezdach. To budeme moct posoudit az nejaka ev, za ktere nekdo ten milion dal dosahnou toho veku.
            Za druhe, ta Octavka stala pred temi dvaceti lety nejmene dvojnasobek nez dnes a penize meli tehdy nejmene dvojnasobnou hodnotu, takze prepocteno byla drazsi nez dnes to ev.
            No a dostavame se k jadru pudla, a totiz k faktu, ze ten dnesni spalovak ma o tolik nizsi cenu proto, ze ma zatracene nizsi kvalitu a tedy zivotnost. Takze zapomente na to, ze si dnes koupite spalovaka za 300tis. a on vam bude jeste za 20 let jezdit.
            Takze podtrzeno a secteno o zivotnosti ev vime zatim prd, a o zivotnosti dnesnich spalovaku vime, ze je cim dal mizernejsi.
            No ja to jsem ochoten risknout a za ty penize navic si tu nadeji, ze to bude lepsi nez to co si zazivam se spalovaky koupit.

        1. No áno, ale ako si to momentálne predstavuješ bez
          No áno, ale ako si to momentálne predstavuješ bez jadrových elektrární? Napr. mix na Slovensku: 82% jadrové, 7,6% vodné a 10,5% tepelné elektrárne. Momentálne si neviem predstaviť, že by sme zrušili JE, ktoré považujem za oveľa menšie zlo ako TE na uhlie.

          1. Počkej a kde si vzal, že si to já momentálně představuju
            Počkej a kde si vzal, že si to já momentálně představuju bez jaderek? 🙂

            Btw. k tomu vašemu slovenskýmu mixu si možná připočti i dovoz pár TWh elektřiny od nás. 😉

            Za posledních 20 let jsme v průměru vyvezli 20 TWh ročně. To bylo občas dokonce i víc než vývoz produkce 2 Temelínů ročně!!! Celkem se dá i říct, že jsme komplet produkci jádra vyváželi ;D
            Jsme velkovývozci elektřiny a nutně si tu musíme dostavět další extradrahý a hlavně hrubě nevýdělečný jaderky. Ha ha ha.
            Když zrušíme 90 % všech spalováků tak nebude potřeba dalších 15-20 TWh co pro změnu spolknou ropný rafinérie. Pro 90% elektroautopark nám bude stačit 10 TWh ročně.
            Sečteno potrženo elektrifikací autoparku ČR a zrušením velkovývozu elektřiny najednou nepotřebujem 30 TWh el. energie. Jo to je teda hodně silnej argument pro stavbu dalších jaderek :-))))))
            Nemluvě kolik tím ušetříme produkce tolik sledovaného CO2 a jinejch sajrajtů a nakon se ukáže, že i to tak strašně nutné rozšiřování limitů těžbu byla pěkná sviňárna stejně jako ta výstavba jaderek bude hlavně jeden velkej tunel orchestrovanaj partou prokremelských vykuků z Pražského hradu.

            Na grafu „Vývoj hrubé výroby a spotřeby elektrické energie v České republice a na Slovensku mezi lety 2010 až 2016“ v odstavci Slovensko můžeš lehce zjistit jak obludný přebytky el. energy v ČR po léta produkujem narozdíl od vás na Slovensku… :-((
            https://oenergetice.cz/elektrina/infografika-vyvoj-bilance-elektriny-regionu-stredni-evropy/

            1. Jak už zde loni zmínil Jan Veselý do budoucna se v pohodě
              Jak už zde loni zmínil Jan Veselý do budoucna se v pohodě obejdem bez jádra.

              „Jak stále opakuje Šnobr, ČR fakticky nemusí příštích 15-20 let řešit zdroje elektřiny. Stačí někdy po roce 2030 začít s přechodem na OZE+plyn. Obojí se dá stavět úžasně rychle a OZE už budou ukrutně levné. Plynu bude více než dost, stačí pokračovat v zateplování budov.“

              37:08
              https://video.aktualne.cz/dvtv/zive-vysoka-hra-o-jadro-ma-cesko-rozsirit-dukovany-a-temelin/r~1f10ae0ac1ad11e8a4d90cc47ab5f122/?redirected=1540760773

              1. Zajímavá úvaha z 11/2018
                Politicko strategická spekulace z

                Zajímavá úvaha z 11/2018

                Politicko strategická spekulace z jednoho think tanku
                V Česku se dnes odehrává brutální mocenský souboj, který vypadá zhruba takto:

                – Ruská federace: Snaží se podvázat si Česko geopolitickým vlivem, prakticky nakoupit české politiky skrze megazakázku na českou jadernou elektrárnu, z které se drobné (miliardy) použijí na úplatky.

                – Kancelář prezidenta republiky: slouží jako nástroj a a převodní páka zájmů Ruské federace

                – Babišova vláda: Kancelář prezidenta republiky premiéra politicky vydírá, že zakázku na stavbu jaderných bloků za cca 150-200 miliard musí přiklepnout Rusům, jinak ztratí Zemanovu podporu a hrozí mu, že mu skrze komunisty a některé sociální demokraty rozbije vládu.

                – ČEZ: Umí počítat, takže vidí, že se mu to ani trochu nevyplatí, pokud to tedy celé nepokryje stát z veřejných peněz daňových poplatníků – jak stavbu, tak pak dotovat cenu eletřiny.

                1. Čas odpovede: 04:59! Buď si ranné vtáča, alebo niekde
                  Čas odpovede: 04:59! Buď si ranné vtáča, alebo niekde inde na zemeguli. Ja som tie JE bral zo širšia. Ale ďakujem za obšírne vysvetlenie problematiky týkajúcej sa konkrétnej situácie v ČR.

                  odpovědět

                2. Nedávno psal, že je někde v Indonesii…
                  Nedávno psal, že je někde v Indonesii…

                3. Ty jsi snad opravdu jediný kdo ještě neví že internet
                  Ty jsi snad opravdu jediný kdo ještě neví že internet prostě nemá zavíračku a že jsou na něm lidé z celého světa. Zvykni si na to :)))

                  No nevím jak moc zeširoka si to JE bral protože si hned zmínil jen SR. Každý stát v Evropě to má úplně jinak od Estonska kde pálej ropu, přes Polsko, Německo a ČR kde se dost pálí uhlí až po Francii a SR kde vládne jádro. Proto lidi víc řešej konkretní energetický mix v jejich státě než v celé Evropě.

      1. Mě jádro jako takové taky nevadí a stávající reaktory
        Mě jádro jako takové taky nevadí a stávající reaktory by se měly udržovat v provozu co nejdéle, pokud to bude ekonomicky dávat smysl. Ale pokud se budeme bavit o výhledu na pár desetiletí dopředu, tak tam jednoznačně vidím FV + akumulaci.

    1. Soláry se tu můžou bezdotačně stavět skoro všude, a u
      Soláry se tu můžou bezdotačně stavět skoro všude, a u větrných elektráren je hlavní problém se stavebním řízením jako u úplně všech staveb u nás, speciální tvrdší režim pro větrníky, jako některé sousední státy s pravidlem 10H, v Česku ani za Babiše není.
      Takže jde dnes jen o to, že dotovaná zelenina by si ráda nejspíš zase zopakovala v nějaké moderněji přelakované modifikaci multimiliardový solární OZE tunel.

      1. Jo, pro dokončení Temelína na od začátku plánovanou
        Jo, pro dokončení Temelína na od začátku plánovanou velikost dotace natož tak obří jako byli pro OZE nebudou, vláda se jen v druhém sledu za ČEZem musí zaručit za půjčku, aby byli co nejnižší úroky, a zároveň s tím si může vymoci třeba minimálně 70% objemu dodávek z Česka.

Napsat komentář