Nedávno otevřel v Českých Budějovicích svou rychlonabíjecí stanici E.ON, nyní se přidává také ČEZ.
foto: ČEZ
Rychlonabíječka ČEZ se v Českých Budějovicích nachází u čerpací stanice Benzina v ulici Nádražní 2768, GPS koordináty jsou 48.9885172, 14.4789989. Jako všechny ABB rychonabíječky ČEZ nabízí i tato AC Mennekes (32 A/400 V, max. 22 kW), CHAdeMO (50 kW) a Combo (50 kW).
Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje v rámci nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic přes 140 nabíjecích stanic pro elektromobily, z toho je více než osmdesátka rychlonabíjecích.
Na šesti lokalitách Benzina po celé ČR je nyní v provozu celkem sedm rychlodobíjecích stanic ČEZ. Unipetrol a ČEZ společně instalovaly první dvojici rychlodobíjecích stojanů na čerpací stanici Benzina v Rousínově u Vyškova, u dálnice D1.
Následovalo osazení areálů v Ostravě-Zábřehu (poblíž sjezdu z D1), v Plzni-Borských polích (u D5) a v Hradci nad Svitavou (cca v půli cesty mezi Hradcem Králové a Olomoucí, poblíž budoucí dálnice D35). Počátek vzájemné spolupráce společností Unipetrol a ČEZ se datuje do roku 2014, kdy ČEZ instaloval rychlodobíjecí stojan na čerpací stanici Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.
Premiéru na území Jihočeského kraje zažily rychlodobíjecí stanice v dresu ČEZ loni v srpnu, kdy v Písku na parkovišti areálu McDonald´s v Hradišťské ulici začala fungovat hned dvojice těchto stojanů.
Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.
Já měl za to, že 43 kW charger v předchozích generacích
Já měl za to, že 43 kW charger v předchozích generacích Zoe byl proto, že neměl CCS konektor a tímpádem rychlejší nabíjení. A že v aktuální generaci Zoe, kde již montují CCS konektor, tak snížili výkon AC chargeru na 22 kW (bez možnosti příplatku za 43 kW).
Jak to tedy je?
Žádný ZOE nemá DC nabíjení.
Žádný ZOE nemá DC nabíjení.
Aha. Díky za info. Nevím, proč jsem si to v hlavě
Aha. Díky za info. Nevím, proč jsem si to v hlavě překroutil na tyhle blbosti…
Při tom posledním faceliftu Zoe totiž příchod CCS skoro
Při tom posledním faceliftu Zoe totiž příchod CCS skoro všichni očekávali jako hotovou věc, bohužel ale nedorazilo.
Na letošek se mluví o dalším facelifu Zoe (zejména interiéru), kde by mělo dostat 60kWh+ baterii a konečně to oddalované CCS s výkonem 100kW a zas o fous výkonnější motor. Při tom všem by mělo dokonce i zlevnit.. Asi nemám problém uvěřit všemu, jen ne tomu zlevnění.
tak ještě Benešov nebo Mezno a Tábor a bude to cajk
tak ještě Benešov nebo Mezno a Tábor a bude to cajk
Škoda že je jen jedna, nabíjení 4 aut Tesla 3 ji vyřadí
Škoda že je jen jedna, nabíjení 4 aut Tesla 3 ji vyřadí na celý den.
V ČB to naštěstí vypadá ještě na další kousek od
V ČB to naštěstí vypadá ještě na další kousek od EONu, tak už se snad nějak prostřídáme. Aktuální stav je EON Globus 1x, Benzina Nádražní 1x, budoucí stav je ještě 1x EON u zimáku. No pořád je to o dost lepší než před rokem :).
To by mě zajímalo, jestli to tu někdo z „plánovačů“ čte. Jestli ano, tak prosím J. Hradec, Vimperk, Kaplici a třeba to Mezno, když už Tábor prý má být tak nějak do března u průmyslovky.
No s ohledem na to, ze v CR model 3 asi jeden, tak to zatim
No s ohledem na to, ze v CR model 3 asi jeden, tak to zatim moc nehrozi….
Podle toho co tu čtu, tak tisíce lidí čeká na levný
Podle toho co tu čtu, tak tisíce lidí čeká na levný model TM3 🙂
Tak ono nikdo nebude stavet ted stovky nabijecek, kvuli tomu,
Tak ono nikdo nebude stavet ted stovky nabijecek, kvuli tomu, ze nekdy v budoucnu mozna dojede do CR tisice modelu 3….
Hlavně ten kdo má na TM3, má pravděpodobně i rodinný
Hlavně ten kdo má na TM3, má pravděpodobně i rodinný dům a bude nabíjet hlavně doma.
Jaksi nechápu váš čistě teoretický komentář.
Pokud
Jaksi nechápu váš čistě teoretický komentář.
Pokud vezmu v úvahu nejvyšší baterii TM3 cca 75kWh, tak na 50kW stanici se nabije z 0 do 100% za 2h.
Vámi demonstrovaný (teoretický) příklad 4 vozů TM3 by znamenalo max. 8h, což mi nesedí na celý den.
Takže pokud chcete teoretizovat, tak už pořádně:
– den má 24h, každá tesla se tam bude nabíjet vždy z nuly do 100% přesně 2h, takže za den se tam na DC protočí 12 aut
– na AC 11kW řekněme (ať se to dobře teoreticky počítá) se TM3 bude nabíjet z nuly do plna krásných 8h, takže na AC se protočí za den až 3 auta
– celkem jedna nabka ČEZu dokáže za den obsloužit a nabít (čistě teoreticky) z nuly do sta až 15! Tesel model 3 s největší baterkou
Samozřejmě je tohle celé nereálné stejně jako vás komentář a pohybujeme se pouze v teoretické rovině.
Jinak pokud bychom se bavili prakticky o vozech, které aktuálně jezdí – většinou prdítka s baterkou do 30kWh, tak v reálu stačí každému cca 20 min na DC, aby mohl pokračovat dál a neztrácel zbytečně čas, což znamená, že taková stanice dokáže (teoreticky) obsloužit až 72 dnešních elektroaut za den – to už zní dost dobře, že? v reálu to je ovšem max 10 aut a děje se tak většinou jen na velmi exponovaných místech (Lidl nabíječkách + Praha)
Můj předpoklad je stejně teoretický jako váš. Mezi 23 –
Můj předpoklad je stejně teoretický jako váš. Mezi 23 – 06 hod., prakticky auto na nabíječce nevidíte. Zrovna tak ČEZ nemá žádnou penalizaci za stání u nabíječky, takže když tam někdo nabíjí přes CCS nebo Chademo a další přes AC, pak už se tam třetí auto nepřipojí. Zrovna tak počítáte, že tam za sebou stojí Tesly (nebo jiná velkokapacitní auta) v řadě a nabíjí. Tedy reálná situace bude že tam od 8 ráno do 6 večera nabijí 4 auta a konec.
Vcera jsem mel smolny den.
V noci mi zatuhl uzasny system
Vcera jsem mel smolny den.
V noci mi zatuhl uzasny system verze 9, takze se nespustilo odlozene nabijeni. A pak v Plzni u Benziny na Borskych polich mi ABB CEZu oznamil, ze nema spojeni se serverem, takze nemohl overit muj cip. Cekal jsem 20min. nez to na dalku restartovali…
To je pech. Borsky pole jezdim casto a zatim bez problemu.
To je pech. Borsky pole jezdim casto a zatim bez problemu.
Tak ted jsem to vybral a snad vam to zase nejakou dobu vydrzi
Tak ted jsem to vybral a snad vam to zase nejakou dobu vydrzi bez restartu. 🙂
Mne sa raz stalo, že namiesto nastavených 70% mi nabilo na
Mne sa raz stalo, že namiesto nastavených 70% mi nabilo na 90%, ale je to vždy lepšie ako nenabiť nič 🙁
Nebylo to treba schvalne samo navysene ridici jednotkou aby
Nebylo to treba schvalne samo navysene ridici jednotkou aby udelala jednou za cas balancovani clanku?
To by ale nabilo na 100%, nie?
To by ale nabilo na 100%, nie?
Bylo by fajn kdyby se evauta dostala do stádia kdy pro
Bylo by fajn kdyby se evauta dostala do stádia kdy pro vnitrostátní cesty nebudou tyto pomalé nabíječky potřebovat.
Viz. např. Hyundai Kona Electric, Tesla Model 3, Tesla Model
Viz. např. Hyundai Kona Electric, Tesla Model 3, Tesla Model S, Tesla Model X, přiravovaná Kia e-Niro a další.
Solid state baterie to do 8let vyřeší kolem 160-240kWh dle
Solid state baterie to do 8let vyřeší kolem 160-240kWh dle velikosti osobáku. Ale už i modely jako T3 s 75kWh toto dobře řeší a až na hnidopišské extrémy nebudou moc potřeba. Větčinou se v dané destinaci pár hodin člověk zdrží a pokud bude palubní nabíječka aspon 10kw a zdroj v destinaci tak i to stačí.
Tak je fakt že u modelu 3 pokud by během pár let daly
Tak je fakt že u modelu 3 pokud by během pár let daly baterku na 120kWh tak po ČR nebude nabíječka takřka potřeba. To by mělo dojezd tak 550-700km podle nohy. Jenže to těm blbcům co si koupili auta s 16-40kWh nevysvětlíte :). Defacto i Chorvatsko by se z jihu Moravy dalo jet jedním vrzem, ale byl by to pomalej opruz. Takže skutečné rychlonabíječky 150kw+ by to podél dálnic chtělo. Pro ty co bydlej v paneláku evstejně nejsou a do 20let ani nebudou.
Tato úvaha říká, že žijeme v Evropě sami a nikdo přes
Tato úvaha říká, že žijeme v Evropě sami a nikdo přes nás jezdit nepotřebuje. Rovněž deklasuje milionáře v panelácích na žebráky, to jsou teda úvahy.
Proč, hlavní tahy ať se skutečnými rychlonabijeckami
Proč, hlavní tahy ať se skutečnými rychlonabijeckami osazují se psalo. Tím bude Evropa vcajku. A že Ev auta nebudou obecně pro lidi z paneláku je pravda a žádné nabíječky stim v globále dalších 10let nic nenadelaji.
Mylíte se, pokud nepočítám bytové domy, které již
Mylíte se, pokud nepočítám bytové domy, které již nabíječky budují v podzemních garážích, tak pro klasická sídliště je rovněž řešení. U nás doplněná nabíječka o kameru, kde bez nabíjení se vyfotí auta značka s parkováním 50,- Kč/hod.
d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/08/258834.jpg
…obecne pro lidi z panelaku..? Bydlim v panelaku a leta
…obecne pro lidi z panelaku..? Bydlim v panelaku a leta jezdim s Xkem.. a co jako..?
Blbci co si koupili auta 16-40kWh jsou vesměs s dojezdem
Blbci co si koupili auta 16-40kWh jsou vesměs s dojezdem svého vozu spokojeni. A pokud ne, pořídí si něco s větším dojezdem.
Protože tito blbci na to mají koupit si malobaterkáč za mega a jezdit s ním okolo komína.
Další chytrolín na Hybridu.
Vy ste nejaký skromný. Ja by som tam šupol aspon 200kWh
Vy ste nejaký skromný. Ja by som tam šupol aspon 200kWh baterku aby sa dalo ísť vkuse aspon 1000km na plný plyn. Inak to je nepoužitelné 🙂
Kolik % spalováků nemá dojezd 1000 km a jsou nepoužitelný
Kolik % spalováků nemá dojezd 1000 km a jsou nepoužitelný a přesto si je lidi v klidu kupujou? Ted se ukaž šášulo :)))
A toho smajlíka na konci som tam asi prečo napísal, že 😀
A toho smajlíka na konci som tam asi prečo napísal, že 😀
Jé tak to pardón toho jsem přehlid jak nic.
Jé tak to pardón toho jsem přehlid jak nic.
Tak vnitrostátní cesta je i třeba Plzeň-Ostrava-Plzeň a
Tak vnitrostátní cesta je i třeba Plzeň-Ostrava-Plzeň a to nedá ani mnoho spalováků na jedno natankování, takže pochybuji, že EV to někdy dají. 🙂
Mě spíš štve, že zatímco v zahraničí se už staví nabíječky 150 kW nebo 350 kW, tak tady se z nás stává popelnice pro ABB s jejími 50 kW stojany.
Palec nahoru. V oblasti ČB nám nabíjecí stojan ČEZu
Palec nahoru. V oblasti ČB nám nabíjecí stojan ČEZu chyběl. Naše cesty do jižních Čech to hodně zjednoduší.
Děkuji ČEZu, jen tak dál. Bylo by krásné, kdyby se
Děkuji ČEZu, jen tak dál. Bylo by krásné, kdyby se ještě zjednodušila cesta z Prahy na tu naší jihočeskou oázu nabíječek, protože s 24 kWh Leafem je třeba z Prahy do Písku relativně opatrná jízda. Nabíječka v Příbrami nebo okolo konce D3 v Meznu by to krásně řešila. A ten Jindřichův Hradec… Přesto díky, jen stavte, bude to třeba.
Velká škoda, že ČEZ nestaví ABB i s 43 kW AC.
Velká škoda, že ČEZ nestaví ABB i s 43 kW AC.
Kvůli jednonu autu, co to umí přijmout?
Kvůli jednonu autu, co to umí přijmout?
priplatkova 43kW AC verze renault zoe? Fakt to funguje a
priplatkova 43kW AC verze renault zoe? Fakt to funguje a nabiji na AC 43kW?
trochu me stve ze se neda na prvni pohled poznat jakou palubni nabijecku dane auto ma, nekde u zasuvky by povinne meli psat: napr. max. ~ 3x 230V/64A = 350V/125A jako je u fosilu napsano DIESEL.
Strasne mi to chybi treba u Tesel, ze clovek na prvni pohled nevi jestli tam je 11kW nebo 22kW, az teprve v menu pry jde naklikat 32A a hned je jasne ze to ma dual charger 22kW, jinak pry na 11kW jde naklikat jen 16A.
Funguje to, rychlost nabijeni na urovni DC, tady na videu tu
Funguje to, rychlost nabijeni na urovni DC, tady na videu tu ZOE nabiji
youtube.com/watch?v=zh3wuTnoYkQ
Já jsem někde četl, že ZOE využívá k nabíjení přímo
Já jsem někde četl, že ZOE využívá k nabíjení přímo měnič, který při provozu převádí DC z baterek na AC pro trakci. V případě nabíjení tedy mění AC ze sítě na DC pro baterky.
Zdroj?
Zdroj?
hátétépé es
hátétépé es ://warwick.ac.uk/fac/sci/eng/research/grouplist/electricalpower/vesi/meetings/demo3.pdf
https://www.elektronik-zeit.de/e-autos-a-z/renault-zoe-r90-oder
https://www.elektronik-zeit.de/e-autos-a-z/renault-zoe-r90-oder-q90-wo-ist-der-unterschied/
Q motor a elektronika maji vodni chlazeni a R motor vzduchove chlazeni, proto nabiji jen 22kW.
Ano je to tak ZOE Q210 má palubní nabíječku 43kW AC která
Ano je to tak ZOE Q210 má palubní nabíječku 43kW AC která nabije 22 kWh baterii z 0 do 100% za 30 min. a ne za 40 min do 80% jako DC. Na 22 kW AC to dělá cca za 60 minut. Takže DC je skvělý ale AC je dost opomíjené…… Btw. 22kW je blbá 32 A zásuvka kterou má většina doma. Takže ano jedno auto, ale nabije se všude „stejně rychle“.
Q motor je od firmy Continental a neni moc efektivni. V DE se
Q motor je od firmy Continental a neni moc efektivni. V DE se ani neprodava.
Q210 je první generaze ZOE. Jistě Continental neměl takovou
Q210 je první generaze ZOE. Jistě Continental neměl takovou efektivitu vůči výkonu jako mají novější verze, ale i tak se to v praxi dá celkem v pohodě používat. Jde spíš o to proč nepodporovat i nabíjení AC 43 kW. Protože opět je to „méně naročnější“ varianta budování nabíjecí stanice než DC struktura….
Tak to není „prý“, ale jednoduchá matematika. Na 11 kW
Tak to není „prý“, ale jednoduchá matematika. Na 11 kW máte maximálně 16A na každé fázi. Protože kdyby tam šlo naťukat více, tak už to není 11 kW charger.
Jinak proč by měl někdo psát zvenku na auto, jaký je tam charger? Vy, jako majitel, netušíte, jak silný charger tam máte, že to potřebujete mít zvenku někde napsaný?
To je true. Pouzit rozsestku, tak tam muze najednou nabijet 6
To je true. Pouzit rozsestku, tak tam muze najednou nabijet 6 liifuu :-))