ČEZ otevřel rychlonabíječku u čerpací stanice Benzina v Českých Budějovicích

Nedávno otevřel v Českých Budějovicích svou rychlonabíjecí stanici E.ON, nyní se přidává také ČEZ.

Rychlonabíječky ČEZ najdeme nově také v Českých Budějovicích
foto: ČEZ

Rychlonabíječka ČEZ se v Českých Budějovicích nachází u čerpací stanice Benzina v ulici Nádražní 2768, GPS koordináty jsou 48.9885172, 14.4789989. Jako všechny ABB rychonabíječky ČEZ nabízí i tato AC Mennekes (32 A/400 V, max. 22 kW), CHAdeMO (50 kW) a Combo (50 kW).

Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje v rámci nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic přes 140 nabíjecích stanic pro elektromobily, z toho je více než osmdesátka rychlonabíjecích.

Na šesti lokalitách Benzina po celé ČR je nyní v provozu celkem sedm rychlodobíjecích stanic ČEZ. Unipetrol a ČEZ společně instalovaly první dvojici rychlodobíjecích stojanů na čerpací stanici Benzina v Rousínově u Vyškova, u dálnice D1.

Následovalo osazení areálů v Ostravě-Zábřehu (poblíž sjezdu z D1), v Plzni-Borských polích (u D5) a v Hradci nad Svitavou (cca v půli cesty mezi Hradcem Králové a Olomoucí, poblíž budoucí dálnice D35). Počátek vzájemné spolupráce společností Unipetrol a ČEZ se datuje do roku 2014, kdy ČEZ instaloval rychlodobíjecí stojan na čerpací stanici Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.

Premiéru na území Jihočeského kraje zažily rychlodobíjecí stanice v dresu ČEZ loni v srpnu, kdy v Písku na parkovišti areálu McDonald´s v Hradišťské ulici začala fungovat hned dvojice těchto stojanů.

Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

vlastní

48 Comments on “ČEZ otevřel rychlonabíječku u čerpací stanice Benzina v Českých Budějovicích”

  1. Já měl za to, že 43 kW charger v předchozích generacích
    Já měl za to, že 43 kW charger v předchozích generacích Zoe byl proto, že neměl CCS konektor a tímpádem rychlejší nabíjení. A že v aktuální generaci Zoe, kde již montují CCS konektor, tak snížili výkon AC chargeru na 22 kW (bez možnosti příplatku za 43 kW).
    Jak to tedy je?

        1. Při tom posledním faceliftu Zoe totiž příchod CCS skoro
          Při tom posledním faceliftu Zoe totiž příchod CCS skoro všichni očekávali jako hotovou věc, bohužel ale nedorazilo.

          Na letošek se mluví o dalším facelifu Zoe (zejména interiéru), kde by mělo dostat 60kWh+ baterii a konečně to oddalované CCS s výkonem 100kW a zas o fous výkonnější motor. Při tom všem by mělo dokonce i zlevnit.. Asi nemám problém uvěřit všemu, jen ne tomu zlevnění.

    1. V ČB to naštěstí vypadá ještě na další kousek od
      V ČB to naštěstí vypadá ještě na další kousek od EONu, tak už se snad nějak prostřídáme. Aktuální stav je EON Globus 1x, Benzina Nádražní 1x, budoucí stav je ještě 1x EON u zimáku. No pořád je to o dost lepší než před rokem :).
      To by mě zajímalo, jestli to tu někdo z „plánovačů“ čte. Jestli ano, tak prosím J. Hradec, Vimperk, Kaplici a třeba to Mezno, když už Tábor prý má být tak nějak do března u průmyslovky.

    2. Jaksi nechápu váš čistě teoretický komentář.
      Pokud

      Jaksi nechápu váš čistě teoretický komentář.

      Pokud vezmu v úvahu nejvyšší baterii TM3 cca 75kWh, tak na 50kW stanici se nabije z 0 do 100% za 2h.
      Vámi demonstrovaný (teoretický) příklad 4 vozů TM3 by znamenalo max. 8h, což mi nesedí na celý den.
      Takže pokud chcete teoretizovat, tak už pořádně:
      – den má 24h, každá tesla se tam bude nabíjet vždy z nuly do 100% přesně 2h, takže za den se tam na DC protočí 12 aut
      – na AC 11kW řekněme (ať se to dobře teoreticky počítá) se TM3 bude nabíjet z nuly do plna krásných 8h, takže na AC se protočí za den až 3 auta
      – celkem jedna nabka ČEZu dokáže za den obsloužit a nabít (čistě teoreticky) z nuly do sta až 15! Tesel model 3 s největší baterkou

      Samozřejmě je tohle celé nereálné stejně jako vás komentář a pohybujeme se pouze v teoretické rovině.

      Jinak pokud bychom se bavili prakticky o vozech, které aktuálně jezdí – většinou prdítka s baterkou do 30kWh, tak v reálu stačí každému cca 20 min na DC, aby mohl pokračovat dál a neztrácel zbytečně čas, což znamená, že taková stanice dokáže (teoreticky) obsloužit až 72 dnešních elektroaut za den – to už zní dost dobře, že? v reálu to je ovšem max 10 aut a děje se tak většinou jen na velmi exponovaných místech (Lidl nabíječkách + Praha)

      1. Můj předpoklad je stejně teoretický jako váš. Mezi 23 –
        Můj předpoklad je stejně teoretický jako váš. Mezi 23 – 06 hod., prakticky auto na nabíječce nevidíte. Zrovna tak ČEZ nemá žádnou penalizaci za stání u nabíječky, takže když tam někdo nabíjí přes CCS nebo Chademo a další přes AC, pak už se tam třetí auto nepřipojí. Zrovna tak počítáte, že tam za sebou stojí Tesly (nebo jiná velkokapacitní auta) v řadě a nabíjí. Tedy reálná situace bude že tam od 8 ráno do 6 večera nabijí 4 auta a konec.

  2. Vcera jsem mel smolny den.
    V noci mi zatuhl uzasny system

    Vcera jsem mel smolny den.
    V noci mi zatuhl uzasny system verze 9, takze se nespustilo odlozene nabijeni. A pak v Plzni u Benziny na Borskych polich mi ABB CEZu oznamil, ze nema spojeni se serverem, takze nemohl overit muj cip. Cekal jsem 20min. nez to na dalku restartovali…

      1. Solid state baterie to do 8let vyřeší kolem 160-240kWh dle
        Solid state baterie to do 8let vyřeší kolem 160-240kWh dle velikosti osobáku. Ale už i modely jako T3 s 75kWh toto dobře řeší a až na hnidopišské extrémy nebudou moc potřeba. Větčinou se v dané destinaci pár hodin člověk zdrží a pokud bude palubní nabíječka aspon 10kw a zdroj v destinaci tak i to stačí.

        1. Tak je fakt že u modelu 3 pokud by během pár let daly
          Tak je fakt že u modelu 3 pokud by během pár let daly baterku na 120kWh tak po ČR nebude nabíječka takřka potřeba. To by mělo dojezd tak 550-700km podle nohy. Jenže to těm blbcům co si koupili auta s 16-40kWh nevysvětlíte :). Defacto i Chorvatsko by se z jihu Moravy dalo jet jedním vrzem, ale byl by to pomalej opruz. Takže skutečné rychlonabíječky 150kw+ by to podél dálnic chtělo. Pro ty co bydlej v paneláku evstejně nejsou a do 20let ani nebudou.

              1. Mylíte se, pokud nepočítám bytové domy, které již
                Mylíte se, pokud nepočítám bytové domy, které již nabíječky budují v podzemních garážích, tak pro klasická sídliště je rovněž řešení. U nás doplněná nabíječka o kameru, kde bez nabíjení se vyfotí auta značka s parkováním 50,- Kč/hod.

                d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/08/258834.jpg

          1. Blbci co si koupili auta 16-40kWh jsou vesměs s dojezdem
            Blbci co si koupili auta 16-40kWh jsou vesměs s dojezdem svého vozu spokojeni. A pokud ne, pořídí si něco s větším dojezdem.
            Protože tito blbci na to mají koupit si malobaterkáč za mega a jezdit s ním okolo komína.
            Další chytrolín na Hybridu.

                1. Jé tak to pardón toho jsem přehlid jak nic.
                  Jé tak to pardón toho jsem přehlid jak nic.

    1. Tak vnitrostátní cesta je i třeba Plzeň-Ostrava-Plzeň a
      Tak vnitrostátní cesta je i třeba Plzeň-Ostrava-Plzeň a to nedá ani mnoho spalováků na jedno natankování, takže pochybuji, že EV to někdy dají. 🙂

      Mě spíš štve, že zatímco v zahraničí se už staví nabíječky 150 kW nebo 350 kW, tak tady se z nás stává popelnice pro ABB s jejími 50 kW stojany.

  3. Děkuji ČEZu, jen tak dál. Bylo by krásné, kdyby se
    Děkuji ČEZu, jen tak dál. Bylo by krásné, kdyby se ještě zjednodušila cesta z Prahy na tu naší jihočeskou oázu nabíječek, protože s 24 kWh Leafem je třeba z Prahy do Písku relativně opatrná jízda. Nabíječka v Příbrami nebo okolo konce D3 v Meznu by to krásně řešila. A ten Jindřichův Hradec… Přesto díky, jen stavte, bude to třeba.

      1. priplatkova 43kW AC verze renault zoe? Fakt to funguje a
        priplatkova 43kW AC verze renault zoe? Fakt to funguje a nabiji na AC 43kW?
        trochu me stve ze se neda na prvni pohled poznat jakou palubni nabijecku dane auto ma, nekde u zasuvky by povinne meli psat: napr. max. ~ 3x 230V/64A = 350V/125A jako je u fosilu napsano DIESEL.
        Strasne mi to chybi treba u Tesel, ze clovek na prvni pohled nevi jestli tam je 11kW nebo 22kW, az teprve v menu pry jde naklikat 32A a hned je jasne ze to ma dual charger 22kW, jinak pry na 11kW jde naklikat jen 16A.

        1. Ano je to tak ZOE Q210 má palubní nabíječku 43kW AC která
          Ano je to tak ZOE Q210 má palubní nabíječku 43kW AC která nabije 22 kWh baterii z 0 do 100% za 30 min. a ne za 40 min do 80% jako DC. Na 22 kW AC to dělá cca za 60 minut. Takže DC je skvělý ale AC je dost opomíjené…… Btw. 22kW je blbá 32 A zásuvka kterou má většina doma. Takže ano jedno auto, ale nabije se všude „stejně rychle“.

            1. Q210 je první generaze ZOE. Jistě Continental neměl takovou
              Q210 je první generaze ZOE. Jistě Continental neměl takovou efektivitu vůči výkonu jako mají novější verze, ale i tak se to v praxi dá celkem v pohodě používat. Jde spíš o to proč nepodporovat i nabíjení AC 43 kW. Protože opět je to „méně naročnější“ varianta budování nabíjecí stanice než DC struktura….

        2. Tak to není „prý“, ale jednoduchá matematika. Na 11 kW
          Tak to není „prý“, ale jednoduchá matematika. Na 11 kW máte maximálně 16A na každé fázi. Protože kdyby tam šlo naťukat více, tak už to není 11 kW charger.

          Jinak proč by měl někdo psát zvenku na auto, jaký je tam charger? Vy, jako majitel, netušíte, jak silný charger tam máte, že to potřebujete mít zvenku někde napsaný?

Napsat komentář