Pneumatiky budoucnosti budou inteligentní; řidiči chtějí takové, které umí reagovat na počasí

Automobily využívají technologie, jejichž inteligence nepřetržitě narůstá. Umělá inteligence je schopná reagovat rychleji než člověk, a proto by se měla v budoucnu zavádět také u pneumatik.

Dnešní pneumatiky vysoké kvality jsou již extrémně bezpečné. Přesto stále existuje prostor pro zlepšení. V tomto směru je proto klíčový nepřetržitý vývoj a neúnavné testování.
foto: Free-Photos, licence Pixabay

Spotřebitelé mají zájem především o pneumatiky, které se díky technologii senzorů umí přizpůsobit různým povětrnostním podmínkám. Z průzkumu společnosti Nokian Tyres vyplývá, že 34 % evropských řidičů očekává, že pneumatiky na jejich vozidlech budou v budoucnosti například automaticky reagovat na počasí.

Internet věcí rychle proniká do většiny spotřebních produktů. V praxi to znamená, že produkty jsou vybavené senzory, které umí měřit a identifikovat změny v prostředí a reagovat na ně. Postel se senzory může monitorovat kvalitu vašeho spánku a chytré oblečení může v případě potřeby zchladit nebo zahřát své uživatele.

Chytrá pneumatika umí monitorovat sebe i své okolí rychleji a rozmanitějšími způsoby než řidič.

„Senzory v pneumatikách mohou měřit hloubku a opotřebení běhounu a upozornit řidiče, když jsou potřeba nové pneumatiky, nebo mu mohou dát pokyn, aby vyměnil pneumatiky z přední nápravy na zadní a naopak, protože rotace pneumatik zajistí rovnoměrné opotřebení a optimalizuje tak jejich provozní životnost,“ říká Teemu Soini, který je odpovědný za nové technologie v Nokian Tyres.

Inteligentní řešení na obzoru

V první vlně inteligentních technologií budou senzory v pneumatice měřit různé proměnné a předávat řidiči informace buď přímo prostřednictvím palubních systémů vozidla, nebo na mobilní zařízení řidiče. Nicméně skutečná inteligentní pneumatika je taková pneumatika, která umí automaticky reagovat na informaci ze senzoru – bez jakéhokoliv přičinění řidiče.

Chytré pneumatiky budoucnosti se budou umět přizpůsobit povětrnostním podmínkám

Chytré pneumatiky budoucnosti se budou umět přizpůsobit povětrnostním podmínkám
foto: Nokian Tyres

„Takové pneumatiky se budou automaticky přizpůsobovat počasí a jízdním podmínkám například tak, že změní dezén. V mokrém počasí se například zvětší drážky, které shromažďují vodu, a sníží tak riziko vzniku aquaplaningu.“

Průmysl pneumatik již učinil první kroky směrem k chytrým pneumatikám a senzory se již běžně používají pro měření tlaku vzduchu v pneumatikách. Nicméně skutečně inteligentní pneumatiky zatím ještě nejsou realitou.

„V současnosti existuje jen velice málo inteligentních řešení nové generace pro osobní vozidla, ale to se v příštích pěti letech určitě změní. Prémiové pneumatiky budou nabízet více asistenčních řešení pro řidiče. Pneumatiky, které automaticky reagují, jsou zatím však stále jen budoucností,“ říká Soini.

Aby se tyto vize staly skutečností, potřebujeme vyřešit řadu věcí, jako například jak zaručit odolnost a bezpečnost senzorů, které jsou vystavovány neustálému tlaku, nebo jak učinit inteligentní technologie přirozenou součástí masivního výrobního procesu pneumatik.

Klíčová priorita ve vývoji – bezpečnost

Vedle inteligentních pneumatik požadují spotřebitelé také bezpečné pneumatiky. Podle průzkumu Nokian Tyres by chtěl téměř každý druhý řidič pneumatiky bezpečnější, než jsou nyní.

Pneumatiky hrají klíčovou roli v bezpečnosti jízdy. Čtyři plochy ve velikosti lidské dlaně představují jediný kontakt vozidla s vozovkou a jejich hlavním úkolem je vás bezpečně zavézt na místo určení bez ohledu na počasí nebo silniční podmínky.

„Vývoj v technologiích materiálů nám umožňuje vyrábět pneumatiky, které fungují ještě lépe i v těch nejnáročnějších podmínkách. V praxi to znamená, že můžeme zvýšit přilnavost v extrémních situacích, a přitom zachovat odolnost pneumatik. Ve společnosti Nokian Tyres představovala bezpečnost při vývoji nových pneumatik vždy klíčovou prioritu a touto cestou se budeme ubírat i nadále,“ dodává Teemu Soini.

tisková zpráva

69 Comments on “Pneumatiky budoucnosti budou inteligentní; řidiči chtějí takové, které umí reagovat na počasí”

  1. Ony uz nejsou autoskoly? Tato informace s emi nejak nedonesla.
    Ony uz nejsou autoskoly? Tato informace s emi nejak nedonesla. Jake jsou tedy ted podminky k ziskani ridicaku?
    V cem je bodovy system spatny? Jak zatocite s policii? Kdo tam bude slouzit? Jak je vyberete v dnesni ohromne nezamestnanosti? Ktere zmeny v predpisech mate na mysli?
    Chci konkretneji, chci vedet, jak zvladnete o rad snizit nehodovost a skody ji vzniknuvsi.

    1. Jaká nezaměstnanost ?
      Ono se za posledního půlroku něco

      Jaká nezaměstnanost ?
      Ono se za posledního půlroku něco změnilo a já to zaspal ?
      edit: aha, ironie, že ? 😀

      Ad policie – rozhodně by potřebovali povyhazovat, tak 30-40%, odshora. Spolu s ostatními úředníky. Alespoň bude na trhu práce větší výběr pro zedníky a skladníky.

      1. Koukam, ze jsem napsal komentar do spatneho okna 🙂 Mel byt
        Koukam, ze jsem napsal komentar do spatneho okna 🙂 Mel byt nize. Ano, mela to byt ironie. 🙂
        Ne, ze bych s Vami nesouhlasil, ale pausalne vyhodit kazdeho tretiho nebo 2,5teho uz zkusil i Stalin ve tricatych letech a jak pak armada pekne slapala. No a delat cistku si zatim jeste nikdo nedovolil, bohuzel politikum jde o znovuzvoleni ne o nasi zemi. Neverim, ze majori ci plukovnici pujdou delat zedniky a skladniky. Mimochodem, na co skladnika? Tato cinnost je temer nahraditelna stroji, takze jich mame v republice (po optimalizaci) velky nadbytek.

        1. Tak jasně že Majoři ne, ti by dokonce už měli mít školu
          Tak jasně že Majoři ne, ti by dokonce už měli mít školu nějakou takže bych se o ně nebál.
          Skladník protože to je každý druhý náborový billboard co potkávám ;-). Pak ještě řidič a Albert (ale ten bych doporučil jen pro vážné případy jako jsou někteří úředníci).

  2. Řidiči chtějí – leda tak velký kulový. Chtějí hlavně
    Řidiči chtějí – leda tak velký kulový. Chtějí hlavně výrobci – další prachy za chujoviny. Protlačej to do zákona jako (ne)slavný senzorový ventilky a budem platit jak mourovatý. Kolikpak by asi taková guma stála ???
    Jak ukázala praxe – ventilky TPMS ani náhodou nepřinesly to, co údajně měly. Teda uživatelům. Výrobci si pochopitelně mnou pazoury.
    A tak je to s většinou podobnejch fíčurin.

    1. Nahodou, ja uz dvakrat zazil, ze nas TPMS varovalo (myslim, ze
      Nahodou, ja uz dvakrat zazil, ze nas TPMS varovalo (myslim, ze obe auta byla Renault – pujcovny) a v obou pripadech v pneumatice opravdu bylo neco zapichleho (ot: a jako na potvoru, oba pripady byly v Italii). Takze ja bych to smahem nezavrhoval.

          1. Na Peugeotu Ion (aktuálně v Rakousku prodávané trojče
            Na Peugeotu Ion (aktuálně v Rakousku prodávané trojče Mitsubishi iMiev to samozřejmě už má taky) jsem TMPS já sám. Minimálně jednou měsíčně jde auto do myčky a na výjezdu ke kompresoru. Vždy se nějaká desetinka dotlačí. 🙂

  3. off
    Na hawajském ostrově Maui je často lepší dopravit

    off

    Na hawajském ostrově Maui je často lepší dopravit náklad letecky než se mrcasit po křivolakých cestičkách z jednoho místa na druhé. Toho se snaží využít kalifornská firma Ampaire, která úpravou stávajívich spalovacích letadel na elektriku dokáže rapidně zlepšit ekonomiku krátkých letů. Zároveň díky vynechání spalovací soustavy se sniží servis a údržba o 25 až 50 %.

    https://bit.ly/2SwdKXw

    https://www.ampaire.com

  4. Pokud pneumatika zjistí, že je zima a na silnici led, mohla
    Pokud pneumatika zjistí, že je zima a na silnici led, mohla by tuhle informaci předat řídící jednotce automobilu a ta by snížila rychlost vozu. Fajn. Z každodenní situace na silnicích lze vyvodit, že informaci o sněhu, mrazu, ledu, nebo vodě na silnici neumí vyhodnotit běžný mozek běžného řidiče a je k tomu potřeba sofistikovanější technologii.
    Mimochodem u autonomní jízdy je informace od pneumatik co na silnici leží životně důležitá. No uvidíme jak si s tím poradí odborníci.

    1. všetky bezpečnostné vylepšenia sú kontraproduktívne,
      všetky bezpečnostné vylepšenia sú kontraproduktívne, pretože sa tak všetky „predchádzajúce vozidlá“ stávajú nebezpečnými pre posádku.
      primárne by mala byť každá posádka chránená rovnako a pilot (živý či HW) mal mať rovnakú asistenciu. takže ŽIADNU. výsledok je ten, že nik sa nespoľahne na to, že ho konštrukcia ochráni a ostane celý.
      bola doba (cca 1975), keď autobusa mali kabínu vodiča na úrovni osobáku. žiadna nadradenosť, bezpečnosť na úrovni trabanta.
      ps – jestvuje článok v svete motorov ako trabi zhodil do priehrady bus RTO – trafil predné koleso a bolo.

  5. Řidiči chtějí inteligentní pneumatiky, inteligentní
    Řidiči chtějí inteligentní pneumatiky, inteligentní auta…
    Mě by stačili inteligentní řidiči.
    Dnes mi můj protikolizní systém, hlídač mrtvého úhlu a asistent jízdy v jízdních pruzích ostatních vozidel (klakson) zachránil auto. 🙂

                1. Pavel K:
                  ——
                  Vložil/a Pavel K, St, 2019-02-13 13:15
                  Ony uz

                  Pavel K:
                  ——
                  Vložil/a Pavel K, St, 2019-02-13 13:15

                  Ony uz nejsou autoskoly? Tato informace s emi nejak nedonesla. Jake jsou tedy ted podminky k ziskani ridicaku?
                  V cem je bodovy system spatny? Jak zatocite s policii? Kdo tam bude slouzit? Jak je vyberete v dnesni ohromne nezamestnanosti? Ktere zmeny v predpisech mate na mysli?
                  Chci konkretneji, chci vedet, jak zvladnete o rad snizit nehodovost a skody ji vzniknuvsi.
                  ——-

                  A moje reakce:
                  1.
                  Z původních autoškol vznikla ve velké míře jen pochybná podnikatelství. Později vznikla i funkce komisaře, protože už to dál nešlo. Ta však nevyřešila mnoho a stav se nadále zhoršuje.

                  2.
                  Bodový systém je nesmysl, ničemu nepomůže. Jen zbytečná administrativa.

                  3.
                  Na tvrdý zátoč s PČR zatím není vůle mocných.
                  Provést by to ovšem šlo, zejména přitvrzením výcviku, zvýšenými nároky atd.

                  4.
                  Povinné svícení ve dne, jakési zimní pneumatiky, nesmysly kolem povinné výbavy, zavádění blbostí ve skupinách ŘP, povinnost sledovat poměr rychlostí vlastní a podjíždějícího cyklista za účelem dávání znamení o změně směru jízdy atd.


                  Ještě konkrétněji…?

                2. 1) Bylo nehod pred zavedenim komisaru misto policistu vyrazne
                  1) Bylo nehod pred zavedenim komisaru misto policistu vyrazne mene jak nyni? Jak je to v zahranici? Jinak i mne se zda (ale netvrdim, ze to tak je), ze je komisar uplatnejsi jak policista (neztrati vysluhy).

                  2) Dle meho bodovy system pomuze postihnout ty, kterym statisice na pokutach netrhaji zily, pritom zakaz rizeni ano. Nebo jak byste postihl tyto lidi? Navic jak pisete, je to nerealizovatelne, nestalo se tak za nekolik desetileti, kdy byla nezamestanost i 8%, takze se nestane ani v pristich.

                  3) Kde vezmete lidi k dopravni policii, kdyz budou vyssi naroky pri dnesni nezamestnanosti?

                  4) Povinne sviceni, zimni pneu, blbosti v RP zvysilo nehodovost?

                  Ano, konkretneji, neukazal jste mi jedinou proveditelnou vec, kterou by se o rad snizila nehodovst. Ja Vam jedno reseni proveditelne behem deseti let nabizim.

                3. Pavel K:
                  1.
                  Zavedení komisařů je jen marná snaha cokoli

                  Pavel K:
                  1.
                  Zavedení komisařů je jen marná snaha cokoli zlepšit.
                  Původní systém fungoval lépe.

                  2.
                  Bodový systém = zbytečná administrace.
                  A opět platí, že původní systém fungoval lépe – hrozilo odebrání ŘP. Represe byla účinná.

                  3.
                  Ano, tzv. „nejsou peníze“.
                  Aby byly, nutno nejprve likvidovat různé darmožroutské organizace, sypání dotací atd.

                  4.
                  Povinné svícení apod. = nesmyslné změny, působící další problémy. Ničemu to nepomohlo.


                  Nehodovost snížit lze, ale není k tomu vůle, stejně jako k jiným věcem (zatočení s drogami atd.).

                4. Nechci byt hnusny, ale za celou dobu jste mi tedy nenasel
                  Nechci byt hnusny, ale za celou dobu jste mi tedy nenasel konkretni proveditelny bod, kterym se snizi nehodovost o rad. Ja nabizim reseni, kterym se snizi minimalne o dva rady.

                5. Pavel K:
                  Až nastoupí skutečná vymahatelnost práva, pak

                  Pavel K:
                  Až nastoupí skutečná vymahatelnost práva, pak zajisté klesne i nehodovost. Nestane se ten nesmysl, že má někdo např. „…osmkrát zákaz řízení…“.
                  A taky nebude za volantem takové procento pitomců, až bude ve skutečné autoškole opět zaveden kvalitní výcvik.

                6. A je nekde na svete skutecna vymahatelnost prava? Pokud ano,
                  A je nekde na svete skutecna vymahatelnost prava? Pokud ano, je tam o rad nizsi nehodovost jak u nas?
                  Ja delal autoskolu jeste s policajtem, byla v devadesatych letech desetinova nehodovst jak dnes?

                7. Pavel K:
                  V této věci zde již ta vymahatelnost kdysi

                  Pavel K:
                  V této věci zde již ta vymahatelnost kdysi byla.
                  Výpitka udělal nehodu pod vlivem alkoholu a léta byl bez ŘP.
                  A sakra se bál zkusit jezdit bez papírů, aby nešel sedět za katr.

                  Nehodovost BYLA nižší.

                8. Ja Vam nevim. Z valstni zkusenosti vim moc dobre, ze lide se
                  Ja Vam nevim. Z valstni zkusenosti vim moc dobre, ze lide se zacli bat jezdit pod vlivem az tak nejak od 2005 (plus minus par let). Za Komancu bylo naprosto bezne, ze lide jezdili opili, protoze byla obrovska korupce a do mnou udavaneho obdobi se jeste pres zname dalo cokoliv ututlat.
                  A to, ze nehodovost BYLA nizsi jste nasel kde?? Moc rad bych znal odpoved.

                9. Celá současná filozofie je špatně.
                  Nemusím neustále

                  Celá současná filozofie je špatně.
                  Nemusím neustále sledovat provoz, protože to za mě dělá asistent.
                  V obci zpomalím ne proto, abych neohrozil chodce, ale proto, aby mi retardér nezničil auto.
                  Můžu bezhlavě kdykoli dupnout na brzdu, páč to za mě vyřeší ABS.
                  Můžu bezhlavě vletět do zatáčky, ESP si s tím poradí…

                10. Tomiq:
                  Ano, je to tak.
                  Ovšem mnoho lidí nechce vidět

                  Tomiq:
                  Ano, je to tak.
                  Ovšem mnoho lidí nechce vidět realitu…

                11. Opravdu to tak mate? Ja ani me okoli a verim, ze vsichni dobri
                  Opravdu to tak mate? Ja ani me okoli a verim, ze vsichni dobri ridici nikoliv. Jestli se takhle nekdo ma, nemely by se delat psychotesty?

                12. Pavel K:
                  On ten Tomiq nejspíš není z takových, co

                  Pavel K:
                  On ten Tomiq nejspíš není z takových, co vyznávají tyhle nesmysly.
                  A psychotesty?
                  Ano, některé profese je musí mít, např. strojvedoucí.
                  V silniční dopravě byl zaveden další alibistický administrativní canc – tzv. „profesní průkaz“…

                13. Kolik procent se tak chova? Pokud z takovych neni, jak muze
                  Kolik procent se tak chova? Pokud z takovych neni, jak muze vedet, ze se tak lide schvalne chovaji? Jsou na to statistiky?

                14. Pavel K:
                  Ale já taky nepotřbuju statistiky a vím to.
                  Vidím

                  Pavel K:
                  Ale já taky nepotřbuju statistiky a vím to.
                  Vidím to kolem sebe dnes a denně, poznám mnohdy už sluchem, co za pitomce jede a že za volant nepatří.
                  Chceš zase příklad…?

                15. V tomhle pripade radeji statistiku. Priklad se da najit na
                  V tomhle pripade radeji statistiku. Priklad se da najit na kazdy extrem, takze jich par najdete, verim, ze to je mizivy zlomek promile.

                16. Pavel K:
                  Já předpokládám, že právě ty nejsi příliš

                  Pavel K:
                  Já předpokládám, že právě ty nejsi příliš kvalitní řidič.

                  A ten příklad uvedu:
                  1.7.2006 jsem ráno přecházel železniční přejezd. Ve stejném směru jej přejížděl i cyklista, kterého předjížděl osobní automobil. Jeho řidič si přitom předpisově zablikal levým blinkrem.
                  To byl ale vypatlanec, že?
                  I na takové je třeba jít tvrdými represemi…

                17. Proc zase ty osobni invektivy? Opet to degraduje Vas prispevek.
                  Proc zase ty osobni invektivy? Opet to degraduje Vas prispevek.

                18. Pavel K:
                  Ne, to je bez invektiv – špatný řidič se pozná i

                  Pavel K:
                  Ne, to je bez invektiv – špatný řidič se pozná i podle úvah.
                  Je ti vůbec jasné, proč ho považuji v tom příkladu z roku 2006 za pitomce…?

                19. Ne, vubec mi to jasne neni, ja jen vim, ze se nesmi predjizdet
                  Ne, vubec mi to jasne neni, ja jen vim, ze se nesmi predjizdet na zeleznicnim prejezdu a v tesne blizkosti pred nim.
                  Jakou mate definici spatneho a dobreho ridice? 🙂

                20. Pavel K:
                  Ten příklad blikače na přejezdu je blb.
                  Ten

                  Pavel K:
                  Ten příklad blikače na přejezdu je blb.
                  Ten dobrej vlastní vinou nebourá, naopak je schopen zachytit chybu jiného.

                21. Tak jak muzete rici, ze jsem spatny ridic? Splnuji definici
                  Tak jak muzete rici, ze jsem spatny ridic? Splnuji definici Vaseho dobreho 😀 Jste s tim napadanim fakt smesny.

                22. Pavel K:
                  To se mi tak nejeví, spíš naopak.

                  Pavel K:
                  To se mi tak nejeví, spíš naopak.

                23. Dává si tě jako gulášek se šesti.
                  Nekrm ho.

                  Dává si tě jako gulášek se šesti.
                  Nekrm ho.

                24. Pavel K:
                  Hlavně si v tom tvým odkazu správně vyhodnoť, co

                  Pavel K:
                  Hlavně si v tom tvým odkazu správně vyhodnoť, co znamená ten „přelom“ v roce 2008.
                  To se jaksi upravila povinnost hlásit nehody, víš…?
                  A jinak to sedí – počty nehod rostou.

                25. Cituji:
                  „Největší počet mrtvých si vyžádaly nehody v

                  Cituji:
                  „Největší počet mrtvých si vyžádaly nehody v roce 1994, kdy zahynulo 1473 lidí. Nejvíce nehod policie zaznamenala v roce 1999, tehdy vyšetřovala 225 690 havárií.“

                  Oboje bylo v dobe, kdy jeste zkouseli v autoskolach policisti. A ja Vas mokrat prosil o realne reseni, ktere snizi nehodovost o rad. Muzete byt prosim konkretni?

                26. Pavel K:
                  Ano, počty mrtvých byly vyšší v době, kdy

                  Pavel K:
                  Ano, počty mrtvých byly vyšší v době, kdy záchranná služba nebyla na místě vždy tak rychle, jako je tomu ve vetšině případů nyní.

                  Počet nehod má stoupající tendenci, to je patrné z toho tvýho odkazu – doufám, že jsi pochopil, co značí ten přelom v roce 2008 a povinnost hlášení nehod na PČR.

                  Nehodovost klesne tehdy, budou-li ve vyšší míře eliminována nebezpečí od lidí, kteří nemají za volantem co dělat.
                  Konkrétně je třeba zvýšit účinnost represe, tzn. nevydávat ŘP lidem, u nichž je předpoklad konzumace drog.
                  Dalším řešením je zastavit vývoj, který snímá odpovědnost z řidiče – např. ty různé přílepky a nesmysly v regulích o mobilních telefonech apod.

                27. Precetl jsme si dalsi psaz z clanku. No a mam dalsi otazku.
                  Precetl jsme si dalsi psaz z clanku. No a mam dalsi otazku. Jsou pro Vas smerodatne lehke nehody, k jejich reseni neni treb policie?
                  Nejsou dulezitejsi nehody s vyssi skodou ci zranenim? No a v techto ukazatelich se trend snizuje (posledni roky stagnuje).
                  Vite, ja mam ovbrovsky problem s represemi. I ve vychove deti se klonim k pozitivni motivaci a vytsvetlovani nez represim. Nejsou represe kontraproduktivni?
                  Jak v 18ti pri vydavani ridicaku poznate, ze clovek ma predpoklad ke konzumaci drog? A co kdyz za cely zivot zadnou drogu nevezme a Vy mu z toho duvodu nevydate ridicak? Dobre, zjednodusim, co kdyz by Vam a nikomu z Vasi rodiny nevydal stat ridicak z duvodu, ktery se nikdy nestane. Nevadilo by Vam to? Hranici mi to s podradnymi a nadrazenymi lidmi. A ten, kdo rozhoduje, je zrovna ten nadrazeny. Vite, ze jakakoliv regule (a i represe) je zneuzitelna?
                  Regule s mobilem? Takze mi chcete rici, ze pouzivani telefonu za jizdy nemuze za zadne nehody?
                  A opet Vas moc moc moc moc moc moc prosiiiiim, co konkretniho prinese snizeni nehodovosti (zjednodusim to nehodovosti se zranenim a citelnou majetkovou ujmou zvolte si castku v desitkach tisic ci rozumnem nasobku medianu mzdy – proste takove pripady, ktere se uz hlasi) o 1 rad?

                28. Pavel K:
                  1.
                  Nehody nutno řešit, PČR je neschopná a

                  Pavel K:
                  1.
                  Nehody nutno řešit, PČR je neschopná a vyhýbá se povinnostem.

                  2.
                  Represe je nutná.
                  Pokud je např. 17-letý blbeček chycen s pervitinem v krvi, musí dostat dištanc – třeba pět let bez šance na získání ŘP.
                  Tak to bude správně.

                  3.
                  Ano, např. úpravy regule s mobilem apod. – jen nesmyslný přílepek.

                  4.
                  Kvalitní řidič, to je základ.

                29. K tomu reknu jedine. Kvalitni ridici nejsou. Ani nekteri
                  K tomu reknu jedine. Kvalitni ridici nejsou. Ani nekteri profici jimi nejsou (viz jak se chovaji na prejezdech).

                30. Pavel K:
                  Kvalitních řidičů je čím dál menší

                  Pavel K:
                  Kvalitních řidičů je čím dál menší procento.
                  A čím to je způsobeno, jsem již uvedl.
                  Řešení existuje, ale není k tomu vůle.

                31. Ja bych rekl, ze takove proklepavani a to, co navrhujete, by
                  Ja bych rekl, ze takove proklepavani a to, co navrhujete, by vedlo tak akorat k policejnimu a represivnimu statu. V takovem bych vazne zit nechtel. Jsem rad, ze k neterym Vasim napadum (netyka se efektivnosti a odbornosti) neni politicka vule.
                  Ano, reseni existuje a nekolik firem uz na nem pracuje a az to bude dotazene do urcite miry funkcnosti, pak bude i politicka vule – samoriditelna auta.

                32. Pavel K:
                  Jaký proklepávání?
                  Podle tebe je v pořádku, že

                  Pavel K:
                  Jaký proklepávání?
                  Podle tebe je v pořádku, že smažka dostane ŘP…?

                33. A jakou uspesnost odhaleni budete mit bez policejniho statu?
                  A jakou uspesnost odhaleni budete mit bez policejniho statu? Prava smazka se nenecha nachytat. Jednou jsme se bavil s vylecenou holkou a divil se, ze na ni rodice nepoznali fetovani a ona rikala, ze se proste snazila a i pres ubytek vahy a ztraty barvy ji to proste zrali. Tak proc by se to dozvedeli na dopravnim inspektoratu, pokud by nebyl povinny odber cehokoliv? A i tehdy se to da zaridit. Ja bych byl radeji pro omezeni byrokracie, Vy ne?

                34. Pavel K:
                  Jaká úspěšnost odhalení?
                  Tys to vůbec

                  Pavel K:
                  Jaká úspěšnost odhalení?
                  Tys to vůbec nepochopil – tam jde o prokazatelnou ztrátu spolehlivosti, tj. pokud bude o osobě zjištěno, že jede na fetu, dostane dištanc a v něm nemá možnost získání ŘP.

                  A jaký „…Prava smazka se nenecha nachytat…“…?
                  Smažka si dřív či později naběhne.

                  Vůbec není problém v rámci zdravotní prohlídky pro ŘP udělat test na fet. Takže žádná zbytečná byrokracie.

                35. A jste si jist, ze vsichni nebo valna vetsina tech, kteri
                  A jste si jist, ze vsichni nebo valna vetsina tech, kteri bouraji pod vlivem drog a alkoholu jsou notoricsti uzivatele, ktere by odhalila Vase prohlidka (dalsi odber = omezeni svobody)? To mi jako chcete rict, ze clovek, ktery pujde pro ridicak a vi, ze se tam delaji odbery, tak si bezpecny interval predem neda od alkoholu ci drogy oddych? To mi chcete rict, ze zfetovany clovek, ktery zpusobi nehodu se ohlizi na to, zda ma ridicak?
                  A ted neco obecnejsiho, jake procento dopravnich nehod spacha ridic pod vlivem drog? Je to tak zavratne, aby se nehodovost snizila o rad?

                36. Pavel K:
                  Fetka za volant nepatří. A je fuk, jak často si

                  Pavel K:
                  Fetka za volant nepatří. A je fuk, jak často si šlehá.
                  Procento netřeba řešit, tady nutno dělit na normální lidi a smažky.

                37. Souhlasim, jen nechapu, jak to chcete zajistit. A ten, co pije
                  Souhlasim, jen nechapu, jak to chcete zajistit. A ten, co pije alkohol, za volant patri?

                38. Pavel K:
                  Co je na tom k nepochopení?
                  Pokud smažka má

                  Pavel K:
                  Co je na tom k nepochopení?
                  Pokud smažka má záznam, nemá nárok. A záznam vznikne třeba tím, že již je v evidenci narkomanů, má záznam ve zdravotní dokumentaci apod. Při žádosti o lékařský posudek na ŘP dištanc.
                  Alkohol netřeba řešit, to je jasné. Na to zákon taky existuje.

                39. Ja na tom nechapu, ze by to melo mit znatelny vliv. To uz
                  Ja na tom nechapu, ze by to melo mit znatelny vliv. To uz radeji at kdokoliv, kdo se kdy dotkl alkoholu, nemuze ridit, protoze pod vlivem alkoholu je nekolikanasobne vic nehod jak pod vlivem drog

                40. Pavel K:
                  Protože chlast je rozšířenější, než drogy.

                  Pavel K:
                  Protože chlast je rozšířenější, než drogy.

                41. Tak doufam,z e se na nej divate stejne jako na drohy, kdyz ma
                  Tak doufam,z e se na nej divate stejne jako na drohy, kdyz ma stejne dusledky. Takze kdo se nekdy napil, dostane distanc?

                42. Pavel K:
                  Ale to již zákon řeší.

                  Pavel K:
                  Ale to již zákon řeší.

                43. A rizeni pod drogama ne? Proc tedy davaji policajti lizat?
                  A rizeni pod drogama ne? Proc tedy davaji policajti lizat? Aspon v TV jsme to slysel.

Napsat komentář