Ministerstvo vnitra nakoupí až 140 elektromobilů Hyundai Ioniq Electric

Během následujících čtyř let odebere Ministerstvo vnitra od automobilky Hyundai až 140 elektromobilů Hyundai Ioniq Electric.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric nabízí dojezd až 280 km na jedno nabití.
foto: Hyundai

Vysoutěžená cena byla 735 000 Kč vč. DPH za jeden kus elektromobilu Hyundai Ioniq Electric. Celá zakázka má hodnotu 85 mil. Kč, takže vozů by mohlo být až 140. Pro srovnání, běžnému spotřebiteli Hyundai auto prodává za cenu od 900 000 Kč.

Hyundai poskytne na auta pětiletou záruku bez omezení kilometrů a 8 let či 200 tisíc kilometrů na samotné baterie. Auto by mohla využít policie, hasiči a jiné organizace ministerstva vnitra.

95 Comments on “Ministerstvo vnitra nakoupí až 140 elektromobilů Hyundai Ioniq Electric”

  1. Mě to přijde srandovní, pro Polici a Hasiče, při jejich
    Mě to přijde srandovní, pro Polici a Hasiče, při jejich bordelu doslova ve všem už vidím, jak jedou k zásahu a po cestě musí 20 minut nabíjet :))) chápu, že to bude pro úředníky, kteří s tím budou jezdit na schůzky po Praze a budou moct parkovat na modré. Cena je OK, zajímali by mě podmínky výběrového řízení, tedy hádám baterie max 30 kWh a dojezd min 280 km a cena max 750 tis. s DPH :))) klasika.

    1. A kromě všeho co jste napsal, také neuvěřitelné
      A kromě všeho co jste napsal, také neuvěřitelné plýtvání finacemi státu. Ač propaguji elektromobilitu tak tohle je moc, mohli mít spalovací auta za polovinu viz. minulé výběrko na policejní Tucsony.

      Nacvíc to budou používat na neurgentní věci jako pro správce, nakupčího na poštu atd.

            1. Ale ta spolecnost kde ten benzin koupi odvede statu Dph 21% z
              Ale ta spolecnost kde ten benzin koupi odvede statu Dph 21% z cele kupni ceny plus spotrebni dan z paliv jsou to hrozne castky chodi mi to rozepsane na fakture od Euro Oilu je to vice nez polovina ceny na stojanu. Takze realne stat ma benzin za cca 14 Kc.

              1. Ale na rozdíl od elektřiny těch 14 Kč za litr jde
                Ale na rozdíl od elektřiny těch 14 Kč za litr jde nenávratně pryč někam do arabskejch zemí, zatímco náklady na provoz elektromobilu se budou točit v české ekonomice (těch 0,1 Kč/kWh za palivo do JE můžeme zanedbat). Bohužel ale mnohem větší ztráta než za benzín/elektřinu pro stát je, že nevybrali auto vyráběné v ČR.

                1. Možná se výrobci aut v ČR probudí. Třeba je zrovna tohle
                  Možná se výrobci aut v ČR probudí. Třeba je zrovna tohle první impuls, kdy se dostávají mimo hru o státní zakázky.
                  Škoda, že není zákon, který by nařizoval všem státním institucím mít označená auta. To by bylo zajímavé taková auta pozorovat v době prázdnin někde na horách….nebo třeba u Lidlu. 🙂
                  Který ministr na to má koule a odvahu? Je přece jasné, že doma si to žádný úředník nabíjet nebude. 🙂

                2. tak jsem to spočítal přesně při ceně BA95 30,60 Kč je
                  tak jsem to spočítal přesně při ceně BA95 30,60 Kč je cena pro stát po odečtení DPH a spotřební daně 12,40 Kč.

                  V tom je i zisk benzínky, rafinerie, distribuce vše a z toho stát ještě něco dostane zpet na daních.

                  Do Arabských zemí se toho asi moc nepošle, navíc ropu bereme z Ruska.

                  Kdyby těch 140 milionu radeji dali na přímé dotace tak za to mohlo být 1400 elektrických aut třeba po 100 tis. a ekologická výhoda by byla úplně někde jinde.

                3. Při 12,4 Kč a 8 miliardách litrů ročně je to odliv
                  Při 12,4 Kč a 8 miliardách litrů ročně je to odliv peněz z ČR ve výši 100 miliard Kč ročně (máte pravdu, do Ruska, nicméně to není důležité kam), zatímco na Temelín+Dukovany dohromady nakupujeme palivo v hodnotě cca 3 miliard Kč ročně, takže rozhodně na tom budeme lépe při provozu elektromobilů.
                  Jinak ten článek je dost neúplný, jedná se o tendr na více než 1200 aut za miliardu s DPH, přičemž 7 z 8 soutěží vyhrála Škoda (samozřejmě se spalováky) a jenom zlomek jsou tyto elektromobily, takže se prostě „muselo“ koupit 1200 aut a není tam vůbec otázka jestli by se ty peníze nedaly použít lépe i když samozřejmě máte pravdu.

              2. Elektřina je také zatížena DPH a daní z elektřiny, dále
                Elektřina je také zatížena DPH a daní z elektřiny, dále pak poplatky na státní instituce (OTE, ČEPS….), jenže stát ještě oškube i polostátní ČEZ na dividendách. Šejka asi moc na burze neoškube. Takže to co se tu řeší je blbost a lež jako věž. Když se čistí od poplatků které končí ve státní kase benál tak se má čistit i elektřina. Pak by to bylo košér. Do té doby raději ať argumentující mlčí a zařehtat může kůň. Informačně to vyjde nastejno. Ale dík za poinformování jakým nesmyslným směrem točí v diskuzích příznivci ropy a plynu řeč s méně elektomobilně znalými ovčany za účelem udržení Faultcvágnu při dividendách.

                1. Samozřejmě že stát neplatí ani DPH a dan z elektřiny .
                  Samozřejmě že stát neplatí ani DPH a dan z elektřiny . Stejně jako i u všech elternativních paliv (CNG,LPG, bio oleje atd.)

                  Pokud bude stát na alternativy přecházet , tak to má hlavně ekologický rozměr, nikoliv ekonomický protože ty alternativy jsou levnější proto, že neobsahují tak vysoké spotřební daně.

                  např. jezdit na CNG by pro stát bylo draší než na benzín
                  u elektřiny to s ohledem na cenu elektrických vozidelplatí dvounásob.

                  Prostě vyhozené peníze ,když by ty auta koupily za rok od VW za cenu spalováku tj. 500 tis a dojezdem 500 Km tak neřeknu ani popel.

                2. Kolik stat dle Vasich propoctu stoji 1 kWh elektriny a 1 litr
                  Kolik stat dle Vasich propoctu stoji 1 kWh elektriny a 1 litr benzinu?

                3. To nejsou moje propočty jen bez DPH a spotřební daně což
                  To nejsou moje propočty jen bez DPH a spotřební daně což jsou přímé daně ,které jdou státu.

                  Psal jsem níže benzín asi 12,40 Kč a elektřina to má složitější záleží na paušálu a tarifu.

                  Vemte si třeba Vaši ceníkovou cenu odečtete DPH 21% + daň z elektřiny která je 0,0283 Kč z kWh.

                4. Ano, s elektrikou je to tak slozite, z ebych si nedovolil
                  Ano, s elektrikou je to tak slozite, z ebych si nedovolil tvrdit, co pisete. Urcite to u statu vyjde hure jak u obcana, takze takove vozidlo bude muset najet daleko vice km. A hodne tam bude hrat fakt, ze penize za elektrinu zustavaji z vetsi casti v nasi zemi, takze se dal toci = minimalne zase genruji DPH. Kdyz tak nad tim premyslim, ze kazdy utrati 99% (nahradte jinym ale jiste vysokym cislem, protoze do hrobu si fakt nikdo penize nevezme) toho, co si v zivote vydela a vse je zatizeno nejakou dani, pak vlastne tech strasne moc % penez konci u statu, ne?).
                  Mimochodem, stale maji policiste zapnuty motor, kdyz hlidkuji a zastavuji vozdila, nebo uz se v tomto prizpusobili regulim?

                5. V každým případě i když by měli elektřinu zadarmo ,
                  V každým případě i když by měli elektřinu zadarmo , tak při ceně 12,4 na litr to máte nějakých 80 hal. Km tedy zas dobu zaruky která je na baterii 160 tis. Km projedou celkem za 128 tis. Kč benzín, což je zhruba třetina cenového rozdílu.

                  A až po ujetí nějakých 300-400 tis by se jim ten Ioniq začal vyplácet což zcela jistě většina vozů nenajede.

                6. Mam dojem, ze tu jeste nekdo pocita se zbytkovou cenou.
                  Ale

                  Mam dojem, ze tu jeste nekdo pocita se zbytkovou cenou.
                  Ale budiz temer jste me presvedcil. Dacie by byly vyrazne ekonomnictejsi. Ja tady vidim ale i potencial v tom, ze ma jit stat prikladem toho, co hlasa.
                  No a k naprostemu presvedceni mi chybi mala drobnost. Vsichni se zde zminuji o statnim rozpoctu. Ale jednotliva ministerstva dostavaji prispevek ze statniho rozpoctu a plati ceny se vsemi danemi. Takze pokud se na to podivate pohledem ministerstva, je to stejne jako pohledem obcana. A nejsem presvedcen, ze kdyz tento rok ministerstvo odvede na danich ě miliardy, ze s emu o dve miliardy zvedne na pristi rok prispevek, nebo to tak opravdu je?

                7. Určitě zbytková cena ojetého elektromobilu s baterkou po
                  Určitě zbytková cena ojetého elektromobilu s baterkou po záruce asi nebude nejvyšší i ohledem na vývoj, ale máte pravdu.

                  Také máte pravdu , že pohledem přeba ministerstva,nebo obce to je stejné jako pohledem občana.

                  Ale vemte si příklad vnitro dostane třeba 2 milardy na palivo s tím že stát počítá s tím , že jednu milirdu dostane zpět na DPH a spotřební dani. Ale MV si koupí elektromobil a stát ty peníze zpět nedostane. Co udělá další rok pošle jen tu miliardu na elektřinu.

                  To je stejné jako když budete mít dům a budete synovi co u Vás bydlí prodávat elektřinu 2x tak draho než je obvyklé, ale současně mu budete připívat na bydlení a on si koupí z toho příspěvku solární elektrárnu a Vám vyschne výdělek z té elekřiny, co uděláte?

                  Jinak já jsem pro elektromobilitu sám mám elektromobil co se mě možná nevráti,ale jsou to moje peníze a moje rozhodnutí a zábava, ale stát by měl uvažovat více ekonomicky.

                8. Stát (vláda) se už před mnoha lety zavázal(a), že bude
                  Stát (vláda) se už před mnoha lety zavázal(a), že bude nakupovat vozidla na alternativní pohon a tento závazek soustavně porušuje. Je dobře, že ho začne plnit.

        1. Ale ty jsi podnikatel. Uvedom si ze toto je stat proboha. To
          Ale ty jsi podnikatel. Uvedom si ze toto je stat proboha. To je VZDY neefektivni moloch, ktery nema nikdy za nic zadnou zodpovednost. Doufam ze se doziju dne kdy tyhle zasrane vlady celeho sveta pomalu nahradi nadnarodni korporace. Doufam ze pak bude jedna jedinna a bude rizena AI a ne lidmi. Jinak to bude VZDYCKY stat za hovno. Stat nemuze byt NIKDY dobry hospodar, NEVER EVER.

            1. Opravdu myslis ze mame dost prostoru na hybridu vest takovou
              Opravdu myslis ze mame dost prostoru na hybridu vest takovou debatu ? 🙂 Jinak ja jako spravny Muskofil, souhlasim ze jedina moznost jak AI dostat pod kontrolu bude se s ni spojit(ala Neuralink). Takze vysledkem bude ze stejne budem vsichni hybridi s AI a nase cile se prirozene sjednoti. Takze pokud pak vyvstane otakza o vyvrazdeni lidi co neplati dane a skutecne se tak stane, tak to bude s tvym souhlasem.

              1. We are the BORG! ;-D
                Ale souhlas.
                AI se musí v zájmu

                We are the BORG! ;-D

                Ale souhlas.

                AI se musí v zájmu většího dobra postarat sama o sebe a pak by mohlo dojít k tomu že bude potřebovat víc energie na něco faaaakt důležitého a na uralu umrzne pár set tisíc lidí protože to důležité vyřeší odklonění meteoritu.

                Proto říkám že společné rozhodování (kvalifikované) je společná vina/úspěch a tak by to mělo být. Jinak vždy někdo bude brmlat do piva.

          1. Obavam se, ze monopol (psal jste o jedne jedine na svete) je
            Obavam se, ze monopol (psal jste o jedne jedine na svete) je daleko horsi jak stat. Fungovani statu mohou lide (casto) co 4 roky nejak ovlivnit, fungovani nadnarodniho monopolu tezko.
            Tim neobhajuji stat, jen se desim firem, kterym nepujde o nic jineho nez zisk a nebudou nijak postizitelne, protoze budou tak velke, ze jakehokoliv oponenta zlikviduji. Pro anarchokapitalistickou spolecnost by lepe poslouzila dokonala konkurence, ta ma jen tu drobnou nevyhodu, ze fakticky neexistuje.

            1. Vetsina lidi si pod „jedna spolecnost vladne vsem“ predstavuje
              Vetsina lidi si pod „jedna spolecnost vladne vsem“ predstavuje pesimisticke scenare z hollywoodu. Zkus si ale uvedomit ze pokud maji korporace vytlacit stat z jeho role, musi nabizet radove lepsi sluzby za mensi naklady. Jakmile se tak stane, tak lide automaticky budou chtit byt cleny teto korporace, protoze je zkratka efektivnejsi nez stat. Pokud by se dane korporace jen honily za ziskem a na lidi sraly, tak stat nikdy nemohou nahradit.

              Jinymi slovy spis si to predstav tak, ze stat by mel KONECNE nejakou konkurenci a zacal by existovat i v tomto zajebanem sektoru volny trh. Tedy kdo poskytuje nejlepsi sluzby za nejmene penez? To tu jeste nikdy nebylo, stat nikdy nemel ZADNOU konkurenci, je to zmrd ktery si muze delat co chce a nic nemusi, dokonce ani nejaky budget ho nezajima a kdyz nema, tak si natiskne,total demence. Pokud se ti to nelibi tak te proste odpraskne. To se musi zmenti jinak se nikam neposunem.

                1. Nemusí být jedna, navíc řízená AI… může to být
                  Nemusí být jedna, navíc řízená AI… může to být systém který „přerozděluje“ zdroje a dává je podle toho kde se tomu demograficky přidělí největší váha.

                  Představte si partaje jako jednotlivé firmy které mezi sebou soupeří – jedna firma „prodává“ jízdné zdarma (socani), druhá podporu podnikatelům (kapitalisti), třetí kotlíkové dotace (ekoteroristi)…
                  Samozřejmě že to takhle jednoduše nemůže fungovat (kdo by podporoval sociální výdaje), zde je to vše o nastavení systému – chceme být nesolidární? => fajn, ale pak je čistě na nás že v důchodu nebudeme mít co žrát.

                  Svobodná volba, pokud k tomu společnost dospěje, řekl bych.

              1. Přesně tak… navíc kdo říká že AI nebo korporace v
                Přesně tak… navíc kdo říká že AI nebo korporace v sobě nemůže mít zabudované klauzule „demokracie“ ve stylu dotazníků, referend.
                Dokonce bych se nebál rozdělovat váhu hlasu podle dokázaných znalostí pro dané hlasování (aby se voliči „kvalifikovali“).
                Zároveň se tím podpoří povědomí o fungování systému, zájem o „studium“ a ekonomické chování.

        2. Když si spočítám, že jsem nabíjel na nabíječce 22 kW
          Když si spočítám, že jsem nabíjel na nabíječce 22 kW ČEZ celkem 3,5 hodiny a díky dvěma připojeným autům jsem nabil 10,5 kWh a kdybych to platil (naštěstí mám paušál) tak zaplatím 265,- Kč, to bych jezdil po Praze za 3 Kč/km, to je fakt levný.

    2. Hmm, možná by to chtělo nejdřív si něco zjistit o tom, k
      Hmm, možná by to chtělo nejdřív si něco zjistit o tom, k čemu se vyjadřujete. To by byla velká výhra v diskusích obecně… Na stanicích (Hasiči) jsou například technici, kteří jezdí mj. kontrolovat k dodavatelům (třeba k Drägeru a pod), záleží na konkrétním středisku, ale ty cesty jsou většinou kratší, pokud se výjimečně pojede někam dál, pojede se spalovákem. Těch cest, co se každý měsíc udělá mimo výjezdy, je hromada a ten Ioniq bude pro drtivou většinu z nich naprosto v pohodě. Pokud Vás zajímají podmínky zadávací dokumentace, najděte si ji, je na netu, jistě to zvládnete 🙂

  2. nj potřebovaly vyluftovat 3 roky starý skladový zásoby, to
    nj potřebovaly vyluftovat 3 roky starý skladový zásoby, to víte baterije jinak degraduje aléééé půlmega bez daně pro ouředníka dóoooost dobrý kauf gratulujeme 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/hyundai-ioniq/

    kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

      1. Je to podľa WLTP (pre 40kWh verziu)… Aj keď
        Je to podľa WLTP (pre 40kWh verziu)… Aj keď najrealistickejsia je americká EPA.

        Ioniq udáva dojazd skôr pesimistickejšie – inak povedané, moja 28kWh verzia spraví 198km (EPA range) mimo diaľnic aj v zime (pri 80% diaľnice to je zimných 170-180km)…

        A na dojazdy ktoré Ioniq píše aj na palubnom počítači sa môžete 100% spoľahnúť naozaj do posledného kilometra.

        1. 280km je údaj pro Ioniq 28kWh podle platné normy v den jeho
          280km je údaj pro Ioniq 28kWh podle platné normy v den jeho uvedení na trh.
          Vysoutěžen je samozřejmě tento model, žádný 40 nebo 38,3kWh.
          Nejlepší je na něm ta záruka.
          A s podivem jim k tomu nepřibalí spoustu wallboxů atd. což by měla být povinnost.

    1. Tak pokud jich koupíte 140, tak vám tu cenu asi dají. A
      Tak pokud jich koupíte 140, tak vám tu cenu asi dají. A zvlášť, pokud byste ještě kolem toho dělal nějaké velké haló, všude se o tom psalo, reklama, atd… 🙂

      Jinak takové slevy jsou běžné i v jiných výběrových řízeních. A dokonce i větší, v EV je ještě slabá konkurence.

    2. Tady je jeden. Jen nevím, jestli je to opravdová nabídka,
      Tady je jeden. Jen nevím, jestli je to opravdová nabídka, nebo jenom nějaký virtuální vůz:
      tipcars.com/hyundai-ioniq/liftback/elektro/hyundai-ioniq-ev-future-efficency-elektro-38470902.html

      Pokud teda zkousneš, že je to 2 roky starý vůz, ale zase najeto málo, no… Nový je tam taky (12/2018), ale to už je za 800.

    3. hele já myslím že germán si je vodzkoušel a nesedějmu
      hele já myslím že germán si je vodzkoušel a nesedějmu tak je jich tam 7stovek a všechny skoro jako nový najeto málo germán cáluňg no neber to levně 😉

      mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/hyundai/vhc:car,cnt:de,srt:price,sro:asc,ms1:11600__,ful:electricity,mlx:20000,dmg:false

      1. 4rystovky kusů
        4rystovky kusů

        mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/hyundai-ioniq/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:11600_40_,ful:electricity,mlx:20000,dmg:false,ao:pictures

        a do 700 můžou být doma 😉

        mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Hyundai-IONIQ-Elektro-Trend-NAVI-Smart-Key/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:11600_40_,ful:electricity,mlx:20000,dmg:false,ao:pictures/pg:vipcar/262884109.html

          1. Pokud jste podnikatel plátce DPH tak jen dovozová evidenčka
            Pokud jste podnikatel plátce DPH tak jen dovozová evidenčka za 400 Kč (pokud mělo auto DE techničák jinak ani to ne)

            A když jste soukromá osoba neplátce, tak pokud auto koupíte v DE od neplátce /není tam MRWT/ tak můžete vyfasovat doplatit české DPH pokud je auto mladší 6 měs. nebo má najeto do 6000 Km
            na to jediné pozor.

            Nepočítám náklady na přepravu k nám.

          2. v cechach to bude asi podobne ako na slovensku s dovozom
            v cechach to bude asi podobne ako na slovensku s dovozom aut.
            Da sa ist autom do nemecka, kupit auto, vybavit prevozne znacky, doviezt domov, obehat stk, dat ziadost o novy technicak, potom prihlasit. Cely proces trva asi mesiac. A stoji okolo 500 eur (prevozne znacky, vydanie technicaku atd).

                1. Je to podobne, no zrejme podstatne drahsie. Neviem presne co
                  Je to podobne, no zrejme podstatne drahsie. Neviem presne co robia, pretoze nedovolia majitelovi byt pocas kontroly originality pri svojom aute. Okrem standarnych kontrol vsetkych VIN-ov a pofotenia robia napriklad meranie hrubky laku na vsetkych plechovych castiach karoserie, dalej sa
                  snazia kadeco odmontovat a polepit vselikde svoje nalepky (minimalne 5 kusov na roznych miestach) o ich umiestneni akoze nema vediet ani majitel :-)))
                  A stoji to na osobne auto medzi 80 az 100 eur.

          3. Tak zle to neni (cisla z lonskeho jara).
            Neco mezi 100-150EUR

            Tak zle to neni (cisla z lonskeho jara).
            Neco mezi 100-150EUR byla zluta prevozka (5 dni?).
            600Kc evidencka (tusim, ze pro auto nad 2 roky se musi jeste udelat dovozova technicka).

            A pak uz jen povinne ruceni, havarko, znacky (800Kc), ale to zaplatis stejne. Plus samozrejme neco padlo, kdyz jsem se jel na auto podivat a podruhe, kdyz jsem jel pro nej.

          4. jak kluci píšou níže, detaily o tom nevím jen dodám jesi
            jak kluci píšou níže, detaily o tom nevím jen dodám jesi pojedete si pro to sám chce to umět německy, německý autobazar by převozní papíry měl umět zajistit, pokud to je kára od soukromníka bud vám s tím pomůže anebo pro komunikaci na jejich úřadě přepis převoz značky vyplnit nějaký formuláře a zase německy … 😉 ANEBO : sehnat nějakýho schopnýho poctivýho zkušenýho levnýho ferdu kolem vás z vesnice co se taháním germán aut běžně zabývá a sjet tam s sním nebo to risk a od něj nechat si to dotáhnout před barák, papíry zařídí on, celkově asi za 10.000?? podle jeho marže 😉

Napsat komentář