Technika Modelu 3 přidělává vrásky německé konkurenci; Porsche i Audi se diví, jak je levná

Zpětná analýza elektromobilu Tesla Model 3 donutila Audi a Porsche provést změny na vlastní vyvíjené platformě pro budoucí elektromobily.

Zpětná analýza vozu, popřípadě reverzní inženýrství, je v automobilovém průmyslu běžnou praxí. Výrobci při ní rozebírají konkurenční vozy, aby zjistili jejich technická řešení, odhadli výrobní náklady a mohli následně zákazníkům přinést pokud možno lepší produkt.

Pro řadu automobilek se tímto konkurenčním vozem stal elektromobil Tesla Model 3, kterému se daří vládnout svému segmentu luxusních kompaktních sedanů v USA, je zde také nejlépe prodávaným elektromobilem a chválí si jej odborníci, ale i jeho majitelé.

Některé z automobilek proto neváhaly zaplatit nemalé peníze za to, aby se mohly jako první podívat na novinku z Kalifornie. Před rokem byly spatřeny dva elektromobily Tesla Model 3, kterak míří do Německa, pravděpodobně na reverzní prohlídku.

Nyní se v německém Manager-magazin.de objevil článek, který se pustil do hloubkové analýzy současného stavu automobilky Audi očima tamních manažerů a dalších zaměstnanců.

Ti mimo jiné tvrdí, že Audi provedla zpětnou analýzu Modelu 3, která jí donutila změnit svůj postup vývoje next-gen platformy, na které spolupracuje s Porsche. Náklady byly ve srovnání s tím, s čím přišla Tesla, až příliš vysoké.

Problémovým faktorem vyvíjené platformy se měly stát baterie, díky kterým se její první verze dostala na částku 3 tisíc eur. To bylo akceptovatelné pro Porsche, ovšem Audi tato částka dostávala mimo hru. Kromě problémů s platformou se článek zmiňuje také o zpackaném programu e-tron.

První elektrické SUV od Audi mělo být zákazníkům dodáváno již v minulém roce, ovšem kvůli softwarovým problémům se vše opozdilo. Vývoj se stal nákladnějším a Audi by nyní muselo prodat na 600 tisíc kusů tohoto vozu, aby se stal projekt ziskovým.

InsideEVs, Electrek.co

176 Comments on “Technika Modelu 3 přidělává vrásky německé konkurenci; Porsche i Audi se diví, jak je levná”

  1. No..musíme si uvědomit, že Audi okopírovala od Tesly pár
    No..musíme si uvědomit, že Audi okopírovala od Tesly pár jejich nápadů i podstatných, které se týkají baterek. Ale Tesla udělala to samé s audi při vývoji svých aut. Po delší zkušenosti s modelem S70D je asi složitější vyrobit opravdu dobré auto než osadit baterie..i když i to je velký problém. Za mě jasně Tesla nemá šanci, pokud nerozebere pár Audin a nenaučí se dělat auta.

    1. Konečně nějaký rozumný postřeh a to uživatele Tesly
      Konečně nějaký rozumný postřeh a to uživatele Tesly děkuji velice, nějaké slinty jak je tesla nejlepší lidí co znají Teslu jen s youtube mě tu již značně otravují. Tesla kdyby jen vyvíjela věci které dělá dobře a výrobu celých aut nechala na ty kdo to umí tak to bude nejlepší. A Elon kdyby koupil za ty prachy co utrácí kus amazonského pralesa aby ho lidi nezničili tak udělá mnohem líp pro planetu než vozit nějaký atrapy aut přes celý oceán.

          1. Si úplně mimo, nejvíc to podělalo VW s tím že
            Si úplně mimo, nejvíc to podělalo VW s tím že podvádělo a že se k tomu přiznalo. A vytáhli to na ně uředníci v USA a ne v EU. EU pak muselo zareagovat aby se neztrapnili. Čína si jede podle vlastních not a z toho že Tesla je první firma, která nemusí dělat společnej podnik s čínskou firmou je vidět jak si jí tam vážej, zatímco Trump blbne s obchodní válkou.

          2. Ano, nejde totiž o rozjezd ale o tlak na automobilky v
            Ano, nejde totiž o rozjezd ale o tlak na automobilky v EU.
            Nevšiml jsem si že by trojčata nebo čínské vozy byly brané vážně.

            Úředníci EU mají vliv, ano… na compliance cars a všichni víme v jakých množstvích jsou k dispozici. Tím nechci snižovat vliv EU úředníků, ten je rozhodně zásadní. Ale těžko má vliv na výsledné parametry vyráběných vozů.

    2. Dominik, ano aj nie. Treba si uvedomit najme to, ze Tesla
      Dominik, ano aj nie. Treba si uvedomit najme to, ze Tesla zacala stavat vozy v podstate od uplneho zakladu, tzv. na zelenej luke. Bez predchadzajucich skusenosti z velkoprodukcie, dizajnovania, konstrukcie atd. V podstate (ak to zjednodusim), pouzili volne dostupne informacie (nepatentovane) a s pomocou nich a fantazie vytvorili uplne od zakladu komplet nove auto. Tym myslim Model S. Ten prvy Roadster velmi nepocitam, to bola skor taka skuska na cudzom sasi (Lotus Elise) a otukavacka, ci to vobec bude mat zmysel. Model S bol tvoreny v podstate od nuly, inzinieri, dizajneri a vyvojari boli pozhanani zkdekade a dostali ulohu vytvorit uplne zgruntu novy typ vozidla, ziadna „prerabka ICE“ v style – vypitveme z neho ICE creva a natlacime do neho tie elektricke.
      A napriek tomu (alebo mozno prave preto) sa im podaril absolutne uzasny vytvor. Skusenosti zurocili do modelu 3, ktory je az na male detaily a drobne chyby (ktory automobil ich nema???) daleko pred konkurenciou.
      Reverznym inzinierstvom tie automobilky mozu od Tesly co-to okopirovat, ale ako celok to neokopiruju nikdy – autenticitu, radikalne odlisny pristup vo vsetkom, od filozofie predaja, servisu, prevadzkovania, siete nabijacich stanic a softveroveho riesenia atd.
      Mozu si vziat ponaucenie a tu ci tam sa vdaka Tesle posunut vopred, ale prave vdaka tomu, ze dnesne zabehane automobilky maju aj zabehany (a zastarany) system manazmentu a celeho riadenia a fungovania, nebudu schopne este dlho dobehnut to, kde uz dnes je Tesla.
      V Tesle sa totiz odraza aj neopakovatelny a genialne vizionarsky pristup Elona a povedzme si rovno – taky mozog nema ziadna ina automobilka.

      1. Souhlasím téměř se vším..jen snad že Tesla opravdu
        Souhlasím téměř se vším..jen snad že Tesla opravdu nepostavila auto od nuly, to je už moc idealizované. Už jen ty přetáhnuté týmy (co přišly za přetáhnutými manažery) z jiných automobilek jsou hodně velké know-how, nemluvě o pravděpodobné inspiraci jinými auty.

        Nadto jsem přesvědčený, že až Tesla vyroste do středně velké automobilky, bude více těžkopádná a přiblíží se dnešnímu VAG. Naopak zase VAG cítí problém Tesly, takže zeštíhlí a zefektivní. Potkají se někde na cestě při růstu jednoho a třeba i zeštíhlování druhého.

    3. Tak Tesla na to má ještě pár let, kdy může vyrábět
      Tak Tesla na to má ještě pár let, kdy může vyrábět cokoli i současné „dostačující“ kvality a všechno se prodá, protože zatím to nevypadá, že by se do roku 2022 jakýkoli velký výrobce (mimo čínských) přiblížil výrobě půl milionu BEV za rok.

      1. Tesla na to má tak maximálně rok, pak začnou výrazně
        Tesla na to má tak maximálně rok, pak začnou výrazně naskakovat objednávky ostatním výrobcům s lepší než dostačující kvalitou a také s větší praktičností, v Americe už má Tesla po sklizni ted už ji tam prodeje začnou stagnovat, v Evropě to půjde ještě rychleji, jen z koncernu VW do tří let bude mít každá značka minimálně dve EV + další evropské automobilky, sečteno a podtrženo za dva roky automobilky v Evropě min. milion EV

          1. Jediné co s Vámi souhlasím je že Tesla není levná a
            Jediné co s Vámi souhlasím je že Tesla není levná a nikdy nebude. Jinak jsou to samé nesmysly, jestli čtu o propouštění zaměstnanců a problémech s dodavateli tak je to právě hlavně Tesla 😀 Do ted Tesla neměla žádnou konkurenci a přesto se topí v problémech a mají starosti sami se sebou, ted když nastupuje konkurence tak tvrdě narazí.

            1. Zajímavé, proč nevěříte článku kde šéf VW vyhrožuje
              Zajímavé, proč nevěříte článku kde šéf VW vyhrožuje že přechodem na EV přijde o práci 40% zaměstnanců? Nebude to tím že si věříte jen čemu chcete (což je výsada všech, pokud se jedná o budoucnost) a přítomnost blahosklonně ignorujete (to už je horší, má to i klinické názvy) ?

            1. Priznam se, ze radeji ctu, to co je nez to co bude. Vim, jak
              Priznam se, ze radeji ctu, to co je nez to co bude. Vim, jak to chodi u nas ve firme. Obchodaci jsou schopni slibit cokoliv, dokonce by nemeli problem slibit dodani do tydne alogoritmus resici problem zastaveni. Priznam se, ze uverim startupu jeho vizi, nez VW, ktery jiz nekolikrat (kulantne receno) neodhadnul sve moznosti… Nejsme z tech, co davaji druhou sanci, ale tu prvni dam vsem rad.

              1. co VW neodhadnul? konkrétně prosím
                já si raději čtu o

                co VW neodhadnul? konkrétně prosím

                já si raději čtu o tom co bude, protože to co tu je, stojí zatím stále za hovno a pokud mám věřit že někdo udělá kvalitní a levné EV tak věřím jednoznačně VW než nějakému startupu, který neumí udělat kvalitně ani auto za dva miliony, jak asi bude vypadat to levné pokud vůbec nějaké bude

                1. Tak všichni máme od dětství rádi pohádky. Ale jen ty s
                  Tak všichni máme od dětství rádi pohádky. Ale jen ty s dobrým koncem. A ty koncern nevypráví……

                2. Ve které kategorii (špatná/dobrá) pohádka je Tesla 3 za
                  Ve které kategorii (špatná/dobrá) pohádka je Tesla 3 za 35tis.? Vypráví se už dost dlouho…

                3. O Tesle za +- 30tis. USD blábolí Musk už od roku 2012,
                  O Tesle za +- 30tis. USD blábolí Musk už od roku 2012, nalhlal spoustě zákazníků že dodá něco o čem věděl že není schopný dodat, takže čistý podvod. Pohádka se špatným koncem. Když se chlubila Tesla rezervacemmi a vyprodaním jste tady taky kvičel jak prase před porážkou že lžou?

                4. A co na tom bylo lživého? Co na tom byl podvod? Rezervace
                  A co na tom bylo lživého? Co na tom byl podvod? Rezervace měli a mají, vyprodáno měli a mají, dodávají, už jsou i v Evropě. Nejlevnější model za 35 ještě není v nabídce z čistě obchodního hlediska. Takže dobrý konec, ti lidé, co si rezervovali a následně objednali v tom autě reálně jezdí.

                5. V roce 2012 predikoval, ze v roce 2018 bude vyrabet pul
                  V roce 2012 predikoval, ze v roce 2018 bude vyrabet pul milionu elektroaut. Zdroj tu nekdo uvadel. Zda se mi to jako docela dlouha doba na splneni. Kdyz vi, ze je cekacka ne eGolfa rok, proc uz za tech par let nezvedli vyrazneji vyrobu, aby dostali svym slibum? Prodali by jakekoliv mnozstvi.
                  Jinak nerekl bych, ze jsme primo fanousek Tesly. Jsem obecne fanousek eletroaut, ktere za neco stoji. Asi me nejoblibenejsi je Ioniq.
                  Levneho se jiste dockame, jen to chce prulom ve vyrobe baterii (50$ za 1 kWh). Osobne bych byl nejnadsenejsi z ultrakapacitoru, ale tam to vidim jeste na desitky let.

                6. Kdybyste místo trolení gůgloval, zjistil byste to během
                  Kdybyste místo trolení gůgloval, zjistil byste to během pár okamžiků. Třeba http://www.hybrid.cz/elektromobil-volkswagen-s-70kwh-baterii-dojezdem-500-km „Odhalí tam svůj koncept elektromobilu Budd-e. Mělo by jít o plně elektrický mikrobus vybavený 70kWh baterií a schopný dojezdu až 500 km na jedno nabití. Půjde o pokračování staršího konceptu Volkswagen Bulli z autosalonu Ženeva 2011. Zatím nejsou známy žádné další podrobnosti. Snad jen to, že podle AutoBild.de budou zadní dveře posouvací.“ Jinými slovy mají pořád jen samý koncept a vižn, už desetiletku.

                  Nebo rok 2010 https://archiv.ihned.cz/c1-45062440-volkswagen-bude-vyrabet-elektromobily-pro-kazdeho „Vlastník Škody Auto začne už letos v USA prodávat hybridní auta. Čistý elektromobil bude v jeho nabídce od roku 2013.“ To ho uvedl na trh koncem roku 2014, reálně je v prodeji od 2015. „V roce 2018 má jejich podíl spolu s hybridy dosáhnout tří procent celkové produkce koncernu, což by mělo být více než 300 tisíc kusů ročně.“ Což nedali ani náhodou, reálně při 72 eGolfech denně a 250 pracovních dnech jich ročně dávají 18.000 max. (plue eUP a nějaké hybridní Pasaty).
                  Jinak je prča, že článek, neznaje ještě dieselgate podvodníky z Vlčího hradu, píše „VW Jetta s naftovým motorem TDi dostal cenu Zelené auto roku. Jeho hybridní verze bude ještě čistší.“

                7. No, asi máte trochu problém s psaným textem. Jinak byste si
                  No, asi máte trochu problém s psaným textem. Jinak byste si všimnul, že ve vámi uvedených odkazech není o dodávce pul milionu EV ani slovo. Tak trochu připomínáte jednoho pomateného pána na pražském hradě který úplně jasně ví, že to je vpravo dole…
                  Asi jste si tu produkci spletl s Teslou, tak to slíbila ale zoufale nedala.

                  Příště se neztrapňujte kecy o trolování, od největšího vw-trola na tomto webu to působí dost komicky.

                8. Půl milionu ti sliboval PavelK tak s tím buzeruj jeho a ne
                  Půl milionu ti sliboval PavelK tak s tím buzeruj jeho a ne Radovana.

                  VW slibotechna: VW grupennsex v roce 2010 sliboval že v roce 2018 bude prodávat 300 000 elektrických aut ročně a dodal jich snad jen 30 nebo 60 tisíc. Dohledej si radši sám, aby ti z toho zase neprdla žilka :))))

                  2010
                  VW Makes Big Bet on EVs
                  https://www.wired.com/2010/07/vw-300k-evs-annually-2018/

                9. Omlouvam se, spatne jsme si to pamatoval, neslo o 0,5 M ale
                  Omlouvam se, spatne jsme si to pamatoval, neslo o 0,5 M ale 0,3 M. Docela si myslim, ze pokud by chteli, tak by to delat mohli, eGolf jde na dracku a pokud to planopvali 6 let predem, mohli si za tu dobu nasmlouvat baterie.

              2. Radovan+Pavel K: Pohádky s dobrým koncem nevypráví právě
                Radovan+Pavel K: Pohádky s dobrým koncem nevypráví právě teď ani Tesla. Jak jinak si vysvětlit ty dramatické ústupky netrpělivým investorům? Tj.vykázání zisku a odstoupení Muska z čela firmy?

                Každá z těch automobilek se právě potýká s jistými problémy, ale já vím zcela jistě, že než např. DHL přejde kompletně na elektriku, proteče vašimi soláry ještě hodně slunce. A než je vymění Česká pošta, tak to už snad ani Slunce nebude.

                Tesla je skvělý startup, ale je to startup. Mimochoddem, model S je jako auto (podvozek,řízení,interier….) dobrej křáp.

                1. Tý jo, takže teď je v čele Tesly android, co vypadá
                  Tý jo, takže teď je v čele Tesly android, co vypadá úplně stejně jako Musk? To se tedy dějí věci.

                2. Lepší bejt střevo než napsat takovou kravinu, která se
                  Lepší bejt střevo než napsat takovou kravinu, která se nikdy nestala.

                3. Tak to pak jo…
                  Jeden by řekl, že budeš vědět, že

                  Tak to pak jo…

                  Jeden by řekl, že budeš vědět, že odstoupil z čela správní rady, což je důležitý orgán firmy.. ale tak.. nevíš no.

                4. No když myslíš… Lepší odpověď než Kuk ti asi nedám,
                  No když myslíš… Lepší odpověď než Kuk ti asi nedám, tak viz jeho příspěvek výše.

                5. Možná ses zrovna dramaticky vypotřebil na hajzlu, ale v
                  Možná ses zrovna dramaticky vypotřebil na hajzlu, ale v čele Tezly žádný dramatický ústupky investorům neproběhly. Jen jedna rošáda v představenstvu, kterou si vynutil poněkud komickým způsobem svévolný kontrolní úřad SEC a rozhodně ne netrpělivý investoři 😀

                6. Kuk: hmm dobrá úroveň..tvoje názory budou asi hodně
                  Kuk: hmm dobrá úroveň..tvoje názory budou asi hodně respektovaný co?

                7. Dominik:
                  Snaž se trochu chápat situaci. Přemýšlej, proč

                  Dominik:
                  Snaž se trochu chápat situaci. Přemýšlej, proč to Kukčík napsal…

        1. Souhlasím, v USA budou prodeje TM3 stagnovat na +-150 tisíc
          Souhlasím, v USA budou prodeje TM3 stagnovat na +-150 tisíc ks/rok, to samé v Evropě i Číně + zbytek světa, to máme stagnaci na půl milionu ročně + 100 tisíc TMS+X a příští rok TMY, takže za ty dva roky dá Tesla s přehledem přes milion aut a proti tomu budou mít všechny automobilové koncerny v Evropě milion EV dohromady.

  2. Kecy Kecy, jedna bába povídala, jeden bulvární článek a
    Kecy Kecy, jedna bába povídala, jeden bulvární článek a všichni z toho dělají vědu, běžná praxe, prostě jen našli u konkurence něco co je nenapadlo, tak to zapracovávají do svého produktu, běžná věc i u spalováků, nějaký manažer to někde zmíní a media už z toho udělají bulvární článek jak se z toho celá automobilka hroutí aby to samozřejmě zaujalo

  3. A víte jakej p*ůser to musí bejt ve skutečnosti, když
    A víte jakej p*ůser to musí bejt ve skutečnosti, když tohle jsou ochotní přiznat veřejně?

    A na obzoru další v podobě NEO. Když si vezmete, že chtějí s NEO přijít koncem roku, zároveň tedy s omlazeným e-UP a el. Citi-GO, které jsou jen přestavěné modely spalováků. Jestliže e-UP a e-Citi-GO chtějí prodávat okolo půl milionu, tak musí NEO nadhodit alepoň na nějakých 750tisíc a to koncem tohoto roku. A kde tou dobou bude konkurence?
    Tesla (zatím tedy jen také tvrdí), že do konce roku stlačí TM3 na 35 000 USD. Leaf+ druhé generace se už teď dá sehnat pod milion. O Hyunday Kona či Ioniq ani nemluvím.
    Hyunday se s cenou Ioniqu při VELKO odběrech dostala veřejně na cenu 735 269,- Kč za kus – https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8163927
    Takže VW pokud bude chtít konkurovat, musí cenu NEO stalačit k půl milionu, ale co pak s těmi e-UPy a Citi-GO???
    Prostě VW to utíká mezi prsty jak voda z cedníku.

    1. Nechápu, proč by VW Neo měl stát půl milionu, když
      Nechápu, proč by VW Neo měl stát půl milionu, když Hyundai Ioniq stojí od 900 tisíc? Myslím teď klasická cena pro koncového uživatele. Vysoutěžená cena pro ministarstva nikoho nezajímá, za tu vám to neprodají. Podobně to chodí ve všech tendrech, cena na hony vzdálená ceně pro klasického uživatele.

    2. e-UP a e-Citi-GO nechtějí prodávat okolo půl milionu, to
      e-UP a e-Citi-GO nechtějí prodávat okolo půl milionu, to jen říkají marketingový keci aby veřejnost zapoměla na dízlblejt, držela hubu a nedrškovala s dalšími zákazy dízlpopelnic obzvláště s nesmyslem EURO6 do německých měst, držela lidi v napětí očekávání elektrokonzervy aby nekupovaly amerikánskou teslu Nacionále Germán 😉 Jejich schopnosti jsou samozřejmě omezené, celý je to zatím jen vo natahovágn jitrnici jakou svět neviděl soudluhu 😉 2020/22/25…

          1. proč bych kupoval něco, co nemá ani 3,5 mm, nemůžeš
            proč bych kupoval něco, co nemá ani 3,5 mm, nemůžeš kopírovat normálně jako na přenosný disk, nemůžeš instaloval libovolné aplikace, nemáš widgety apod? To bych si rovnou mohl koupit cihlu, ale dle tvé logiky cihlu nemůžu komentovat, protože ji jako telefon nepoužívám 🙂

                1. No vida a ještě k tomu si zamindrákovanej. Takže jsi
                  No vida a ještě k tomu si zamindrákovanej. Takže jsi zamindrákovanej, vypatlanej, kremlofil a nosíš tričko s poskokem Ofčáčkem. 😀

                1. já na tebe akademikem, ty odovědí „kokot“…. Apple
                  já na tebe akademikem, ty odovědí „kokot“…. Apple obdivuje opravdu jen odpad společnosti, díky za potvrzení 🙂

    1. Něco jim pak srazí Leaf60+kWh a něco v 2020 levnější vw
      Něco jim pak srazí Leaf60+kWh a něco v 2020 levnější vw ID plus pár dalších.Ten trh zas není a v dalších 2-5 letech ani nebude na to tak velkej,ne? Už teď se S a X prodává spíš jen kvůli tomu že nic jiného na trhu moc není, ale auta s cenovkou Tesly prostě nejsou dlouhodobe masovka.

        1. Tak vzhledem k tomu, že Ionity se slušně rozjíždí, tak
          Tak vzhledem k tomu, že Ionity se slušně rozjíždí, tak se domnívám, že za 5 let bude SC Tesle na obtíž, protože na to bude sama nebo nasdílí svoje SC i pro ostatní, stejně jako Ionity je pro všechny.
          Uvidíme za pár let.

  4. JJ kdysi měl Ted Turner ve svým mrakodrapu v Atlantě na
    JJ kdysi měl Ted Turner ve svým mrakodrapu v Atlantě na stole slavnou ceduli: “ Lead, follow or get out the way.“

    První slovo z této věty patří teď Elonovi. Kluci od VW, Audi a Porsche se svými pokusy o reverse engineering touží aspoň po pozici follow, aby nemuseli uhnout z cesty.
    Ny druhý straně je to pochopitelný. Kdyby Číňani nekradli nápady, tak do dnes vyráběj jenom lampiony ….

    1. Když Pen a Teller dorazili do čínské školi kouzelnictví,
      Když Pen a Teller dorazili do čínské školi kouzelnictví, zjistili že každý z žáků chce dosáhnout umění svého mistra a naprosto žádný nechce jít svou cestou a vymyslet si vlastní originální kouzla a odlišit se od konkurence. Zde hledej základ čínského kopírování. Je to v jejich základní mentalitě.

      1. výplach mozků ČT se koukám daří… proto jsou Čínani
        výplach mozků ČT se koukám daří… proto jsou Čínani (ostatně celá Asie) na prvním místě v patentech, ovládají celou vědu a vývoj ve světě? Tobě stačí říct jedno nesmyslný klišé a hned to máš za světonázor…. přesně jako malé děti 🙂

        1. Jenjooooo !!!!! Ty kluku ušatá …:-)) to je snad poprvé,
          Jenjooooo !!!!! Ty kluku ušatá …:-)) to je snad poprvé, co jsi nepoužil slovo „blbeček“. Zlepšuješ se ďáble, jsem na Tebe hrdej 🙂

          P.S. Na Číňany kašli, nic neřeš, po počtu patentů nepátrej. Ber diskusi jenom jako zábavu a poučení 🙂

        2. Tobě spláchli mozek rovnou při klistýru, kterej ti
          Tobě spláchli mozek rovnou při klistýru, kterej ti udělali v Kremlu spolu s Milošem. Proto je teď poloviční co bejval. Teď tam máš jen hladký novodurový trubky a hlavy zapíchlej trychtýř, aby ti ta jejich kremelská nalejvárna ze sputniknews šla ještě rychlejc. :))))
          Číňanům nepomůže ani milijarda patentů protože jejich mentalita se ještě dlouho nezmění. A těch pár vyjímek to zatím jen potvrzuje.

  5. Celé desaťročia sme úspešne bojovali proti
    Celé desaťročia sme úspešne bojovali proti elektromibilite a teraz nám to tá hnusna Tesla takto pokazí !!!
    My este nie sme na to nachystani a ani nevieme tú nezlýcovanu elektrokrasnu okopírovať. Darmo sme ju rozobrali do posledného šróbika… ked to nevieme ani okopcit.
    Čo už nám, neštastníkom, zostáva? Už len sluby aby sme trochu natiahli čas. Snáď sa nám za tú dobu (kým nás neprekuknú), podarí niečo vymyslieť.
    A ked nie, tak prídu šikovnejší, lebo tak to v tom kapitalizme chodí.
    Škoda, že už nie je socializmus. Jednoducho by sme tú hnusnú Teslu zakázali a bol by pokoj 🙁

  6. Tradiční automobilky mají problém. Tesla sama sebe tlačí
    Tradiční automobilky mají problém. Tesla sama sebe tlačí do stále nižších cen a že to Muskovi dělá vrásky na tváři, protože slíbil cenu, která se bude jenom velmi těžko plnit. Ostatní jsou však tak pozadu, že nejsou ani výhledově vůbec profitabilní za cenu, za kterou Musk prodává už dneska.

    1. lži, Tesla za maličkou dobu dokázala dojít k pravidelnému
      lži, Tesla za maličkou dobu dokázala dojít k pravidelnému zisku a k ovládnutí svých trhů v USA i Evropě na rozdíl od stoletých automobilek.. navíc jen s ročním zpožděním oproti slibům, naprosto skvělý výsledek Tesly!

      ale já vím, socky dostávají za lži placeno od kusu předepsaných komentářů, jinak se dnes už neuživí 🙂

    1. nikdo to nepotvrdil, tedy nelži
      co máš konkrétně namysli,

      nikdo to nepotvrdil, tedy nelži
      co máš konkrétně namysli, to raději neřekneš, co 🙂
      naopak SW Tesly si všichni majitelé pochvalují, proto jsou majitelé M3 nejspokojenější dle posledních statistik ze všech aut na světě, to jsou fakta, ne tvé lži, socko 🙂

      1. Ja potvrzuji. Tady ochutnavka jen zlomku chyb verze 9.
        Ja potvrzuji. Tady ochutnavka jen zlomku chyb verze 9. Vypustit takto neodladenou verzi softwaru rovna se udelat ze svych zakazniku betatestery.

        https://postimg.cc/sv2XGX4L

        https://postimg.cc/TKL3Q4Sq

        https://youtu.be/hdZtc7JTUKA

        A kdyz konecne prijde dalsi aktualizace tak se clovek docka namisto oprav alespon casti chyb prdiciho polrtarku a krbu, ktereho jsem se hned po druhem spusteni musel zbavovat restartem systemu, nebot jaksi zatuhl.

        1. Abychom si rozuměli: alfa testeři jsou všichni co kupují
          Abychom si rozuměli: alfa testeři jsou všichni co kupují nová auta. Beta fáze nastává někdy mezi prvním vyrobeným a prodaným vozem a posledním prodaným vozem daného modelu. A s tím není v silách nikoho něco nadělat.

            1. Myslím, že „beta“ testování není tak přesně definováno
              Myslím, že „beta“ testování není tak přesně definováno žádnou normou. SW má být tak jednoduchý abych zajistil, že bude ZCELA bez chyb. Pokud se stává příliš složitým a tedy je v něm řada chyb, pak otázka zní kde se stala ta zásadní chyba? Moc koncentrace „features“ v jedné funkci, v jednom modulu? Problém je malá diversifikace. Velký projekt = velká péče a delší dodání. Nic to neomlouvá. Buďto to umíte nebo ne. A z velkých hráčů tohle neumí nikdo. A o startupech se ani nezmiňuji, ty jsou bugtolerant z principu.

              1. U predchozich aut me provazeli stejne chyby od zakoupeni po
                U predchozich aut me provazeli stejne chyby od zakoupeni po prodej toho auta.
                Generovani novych chyb v puvodne fungujicim systemu od Tesly je pro me zkratka novinka. Jestli je termin betatestovani v tomto pripade presnym vyjadrenim faktu, ze to podelali asi nehraje moc velkou roli. A nic to nemeni ani na faktu, ze rychlost vyvoje je u Tesly vykoupena o poznani vetsi problemovosti.

                1. Tohle se netýká jen Tesly. Problém je ten, že dnes je SW
                  Tohle se netýká jen Tesly. Problém je ten, že dnes je SW mimo kontrolu. A oprava chyby znamená jen pokus o zaplácnutí toho co zákazník vidí. Nikdo už neřeší co dalšího se tím rozbije.

                2. Tohle mi nemusíte moc vysvětlovat. Než jsem se pustil do
                  Tohle mi nemusíte moc vysvětlovat. Než jsem se pustil do podnikání tak jsem se několik let živil jako programátor. Některé mé programy jsou využívány do dnes. A často to nebyli malé projekty.
                  Tohle co, ale předvedla Tesla s devítkou je prostě totální lajdáctví. Klidně mě tu kamenujte za samolibost, ale něco takového bych si nikdy nedovolil pustit k zákazníkovi.

                3. nepovedeny bazmek se bohuzel obcas k zakaznikum dostane. Ale
                  nepovedeny bazmek se bohuzel obcas k zakaznikum dostane. Ale vetsinou se to neresi pridanim prditka, krebu nebo Atari her…

                4. NJN , ale co maj povidat všechny automobilky, co maj ve
                  NJN , ale co maj povidat všechny automobilky, co maj ve svých modelech airbagy Takata.

                  Musí se svolávat 1,7 mil aut (Tesla, Ferari, Mercedes, Subaru …

                  https://eu.usatoday.com/story/money/cars/2019/02/08/takata-airbag-recall-hits-subaru-tesla-bmw-volkswagen-mercedes/2811743002/

                  No tohle výraz „nepovedený bazmek“ sedne jako prdel na hrnec …:-)

                  Navíc není ani komu vynadat. Takata po tom, jak její airbagy usmrtili víc než 16 lidí, radši rychle v 2017 zkrachovala….

                5. Zas to je vec, se kterou ty automobilky tezko mohly neco
                  Zas to je vec, se kterou ty automobilky tezko mohly neco delat. S softwarem psanym „doma“ doufam muzou (nebo je neco hodne spatne).

                6. Dobře a vytmavils patřicně Tesle, napsals jim to pěkně od
                  Dobře a vytmavils patřicně Tesle, napsals jim to pěkně od plic? Já to jednou taklhle udělal Youtubu a kupodivo se pár věci i změnilo, i když zatím podělali zase spoustu dalších. Jakoukoliv písemnou reakci jsem samozřejmě neočekával. Můj jízlivá a pádná argumentace si fakt nebrala servítky. Jak se říká, když křičíš máš šanci, že tě někdo uslyší.

                7. A jseš si jist, že Tesla ty věci změnila na základě
                  A jseš si jist, že Tesla ty věci změnila na základě tvého videa na YT? Potvrdili ti to?

                8. Kuk má sračkometa, ne teslu.
                  Kuk má sračkometa, ne teslu.

                9. Jelikož jak jsem již napsal jsem „Jakoukoliv písemnou
                  Jelikož jak jsem již napsal jsem „Jakoukoliv písemnou reakci jsem samozřejmě neočekával.“ čím jsem chtěl říct, že ani nedostal, tak se můžu pouze dohadovat 😉
                  Rozhodně je větší šance, že si to přecetli v jejich knize přaní a stížností než když budu pofňukavát někde na webu. 😉

                  Jednou jsem takle soustavně, ale slušně, pofňukával na profilu jednoho vývojáře od Gopro aby uvolnili jejich profi barevnej profil na Gopro 2, až to fakt uvolnili těsně před vydáním 3. Takže jsem drobnou aktivitou získal lepší kameru co neměla tak vyžraný světla a slitý černý. A to se vyplatí 😉

                10. Naposledy jsem jim napsal neco od plic na vanoce a do ted
                  Naposledy jsem jim napsal neco od plic na vanoce a do ted nulova reakce. To slo pritom o konkretni problem na mem aute.

                11. Když jste se tím živil, tak víte, že je blbost instalovat
                  Když jste se tím živil, tak víte, že je blbost instalovat poslední verzi systému, vždy se instaluje přeposlední verze.

                12. Jako kdybych si mohl vybirat… Kolega tu posledni neustale
                  Jako kdybych si mohl vybirat… Kolega tu posledni neustale odkladal aby nenastal nejakej problem pri instalaci na dovolene. Krom toho, ze ho to po kazdem zarazeni park otravovalo se to pak stejne patrne pres noc samo nainstalovalo.

                  A kdyz uz pisu tak se podelim o dalsi radost. Minulej tyden mi pres noc zatuhl system. Dnes se to stalo take, ale s tim rozdilem, ze jsem mel nastaveno jako vzdy pred delsi cestou odlozene nabijeni, ktere se tim padem nespustilo, takze v tuto chvili potrebuji odjet a nemam nabito…
                  Cim dal lepsi.
                  Fakt uz si jen preji at zacne probuh delat nejaka poradna bevka nekdo jiny.

                13. To bohužel není jen případ Tesly, to mi provedl i Leaf
                  To bohužel není jen případ Tesly, to mi provedl i Leaf nebo Soul. Ale maje je pouze na testy, nedokázal jsem v omezeném čase pokus zopakovat a tak jsem to přisoudil své nešikovnosti v programování odloženého nabíjení nebo nepochopení jeho systému. Obojí znamenal ranních 30 minut na rychlonabíječce po cestě.

                14. No ve verzi 8 se mi to nestalo nikdy.
                  Ve verzi 9 už podruhé,

                  No ve verzi 8 se mi to nestalo nikdy.
                  Ve verzi 9 už podruhé, že jsem auto večer zaparkoval a ráno byl systém tuhý. Hlavní obrazovka se vůbec neprobudila. Naběhla až po restartu.
                  V druhém případě jsem pak měl nastaveno odložené nabíjení tak abych měl nabito ráno před odjezdem, které se tím pádem bohužel nespustilo.

                15. Laický dotaz, proč tam není zařazená podmínka/
                  Laický dotaz, proč tam není zařazená podmínka/ nezávislá kontrola, která ti pošle alarm na mobil nebo někam, že se plánované nabíjení nespustilo? Samozřejmě když zatuhne celej system tak zatuhne i alarm.

                16. Ja myslim, ze nez dodelavat nejakou kontrolu (ktera by moc
                  Ja myslim, ze nez dodelavat nejakou kontrolu (ktera by moc platna nebyla, jen bych si rano precetl upozorneni, ze se ve tri rano nespustilo nabijeni, mimochodem kdyz to takhle zatuhne, tak neni auto v aplikaci vubec dostupne) stacilo ten system nezkriplit verzi 9 a nebyl by zadny problem.

                17. Cipis, kdyz o tom vis prd, tak radsi mlc. Dik
                  Jina moznost nez

                  Cipis, kdyz o tom vis prd, tak radsi mlc. Dik

                  Jina moznost nez nainstalovat (v tu chvili pro tve auto) posledni verzi neni. A navic, jaka verze to je se dozvis az po instalaci.

                18. To jsou v Tesle až takový amatéři, že nejsou schopni ani
                  To jsou v Tesle až takový amatéři, že nejsou schopni ani napsat co se instaluje?

                19. Michelin :
                  Za tvou samolibost tě již trochu trestá i ten

                  Michelin :
                  Za tvou samolibost tě již trochu trestá i ten tvůj trakař – vidím v tom jistou autoregulaci, kdy doplácíš na to, co sám činíš…

                20. Tak, a ted se muzeme zacit bavit o tom, jestli je to spravny
                  Tak, a ted se muzeme zacit bavit o tom, jestli je to spravny pristup v automotive, kde mame 2.5 tuny „zeleza“ schopnych se na pokyn softwaru (bez jakehokoliv zasahu uzivatele typu posunuti mechanicke radici paky) ritit pres 200km/h. Musk si evidentne mysli, ze ano.

                21. E-Ryc:
                  To správně není.
                  Z praxe (rád uvedu nedávný

                  E-Ryc:
                  To správně není.
                  Z praxe (rád uvedu nedávný příklad z Prahy) vím, že tohle může způsobit snadno i katastrofu.
                  Musk je v mnoha směrech mimo…

                22. Pavel
                  Pavel K:
                  idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/zastaveni-stihani-strojvudce-vlaku-vjel-na-nastupistre-masarykovo-nadrazi.A161013_101028_domaci_ale

                23. V tom clanku je uvedeno, ze strojvedouci prehledl signalizaci.
                  V tom clanku je uvedeno, ze strojvedouci prehledl signalizaci. Takze pokud by vlaknebyl rizen clovek ale strojem, tak by k nestesti nedoslo. Nebo jsem cetl neco jineho?

                24. Pavel K:
                  Stroj je to vozidlo.
                  A to musí řídit

                  Pavel K:
                  Stroj je to vozidlo.
                  A to musí řídit člověk.
                  Člověku ze ledacos usnadnit, ale nutno na člověka vyvozovat tlak, aby sám zařízení správně používal a učil se neustále správně reagovat a také s ním správně zacházet.

                  Vůbec není dobře udělat zařízení tak, aby jakýsi sofware bez „velké páky“ nechal auto rozjet na 200 km/h, stejně jako není dobré, aby si člověk zvykal na tyhle vymoženosti příliš lehkomyslně – jako ten zmíněný strojvedoucí…

                25. Ten tlak uz se par desitek let vyvozuje. O kolik radu klesla
                  Ten tlak uz se par desitek let vyvozuje. O kolik radu klesla nehodovost za poslednich 20 let? Ja mam jednu teorii. Pokud neco nefunguje 100x (klidne si dosadte i vyssi cislovku), nebude to fungovat ani po 101. Proto i v praci bouram zazite predstavy a postupy, aby vysledny produkt fungoval vyrazne lepe.

                26. Pavel K:
                  Ty tvou prací, resp. zaměstnáním, působíš

                  Pavel K:
                  Ty tvou prací, resp. zaměstnáním, působíš spíše škody, než užitek (předpokládám, že jsi nějaký úředník, papírář v neziskovce apod.).

                27. Ne, nejsem (uz jsem Vam psal, cim se zivim) a nepusobim. Jinak
                  Ne, nejsem (uz jsem Vam psal, cim se zivim) a nepusobim. Jinak by mi majitel firmy nedaval takovy plat, zvlast kdyz je drzgresle a vsechny lidi ve sve firme zna velice dobre. Co kdyz byste se jej zeptal nebo zakaznika, pro ktereho delam?
                  Mimochodem, proc vecnou diskuzi shazujete osobnimi invektivy? Nedelejte prosim ze sebe hlupaka, hodne to degraduje Vase prispevky.

                28. Pavel K:
                  O tom nic nevím, že by se mi mělo dostat

                  Pavel K:
                  O tom nic nevím, že by se mi mělo dostat informace, čím se živíš.
                  Ale opravdu bych to rád věděl…

                29. A jéje, zase realistovo popírání letité reality. Takže
                  A jéje, zase realistovo popírání letité reality. Takže samořiditelné metro bez strojvůdce, fungující různě po světě je matrix, reálně neexistuje. Ach, jo.

        2. mohl bys říct, co je tam za chyby…. zkoumat obrázky, co
          mohl bys říct, co je tam za chyby…. zkoumat obrázky, co tam je špatně či není, jaxi mi moc nešlo 😉

          navíc problémy s mnohem horší navigací mají i jiné automobilky…. ty vidíš svět hoooodně jednodušše, jsi irelevantní házet chyby jen na Teslu 🙂

        3. Myslel jsem, že to nepotřebuje komentář, ale budiž.
          Tedy

          Myslel jsem, že to nepotřebuje komentář, ale budiž.

          Tedy ty texty na fotkách jsem nezačernil z důvodu aby nešli přečíst, takto si s nimi občas pohraje sám systém.

          No a na videu vidno, že vždy když otevřu panel s managmentem nabíjení tak se na poprvé otevře jaksi prázdné okno, až na ten druhý pokus se v něm objeví příslušné kolonky.
          A to je jen zlomek problémů, které verze 9 přinesla.

        4. Rychlou analýzou jsem dospěl k závěru, že v případě
          Rychlou analýzou jsem dospěl k závěru, že v případě zatuhnutí prdícího polštářku chybí pouze varovná hláška „Pojezte další fazole“. Tím je problém vyřešen a aplikace funguje dále.
          Zatuhnutí krbu je logické, dřevo musí dohořet a to chvíli trvá 🙂

        5. To já mám jiný problém, většinou při jízdě po
          To já mám jiný problém, většinou při jízdě po dálnici se objevi “ Vehicle Coolant Low“, soućasně se vypne autopilot, přestane svítit pravé přední světlo a nejde pravá blikna. A má to pokračování, když sjiždím z dálnice, táhla pravá, tak se vše opravi, vše je OK . Při kontrole hladiny chladicí kapaliny také vše OK. Kdy tady v Praze otevřou ten servis???Ale je to první závada po 115000 km.

                1. Tak jsi měl pravdu, uhnilá kostra. Už je to opravené,
                  Tak jsi měl pravdu, uhnilá kostra. Už je to opravené, natáhl jsem novou z pomocného ocelověho rámu.
                  Myslím, že tento problém bude časem na každé Tesle, teda pokud neudělali nějaky upgrade.

      2. Už som ti to raz hovoril. Moc si Teslu idealizuješ lebo ju
        Už som ti to raz hovoril. Moc si Teslu idealizuješ lebo ju nemáš. Keby si ju mal, tak trochu pozmeníš názor. Tesla nie je dokonalá, ale stále je to to najlepšie, čo sa dá kúpiť, ak na nu máš.
        Takže šetri, šetri, šetri… a potom sa podel s objektívnymi skúsenosťami, všetci tu budú len radi.

  7. Pokud jsem pochopil originální článek, tak se nejednalo o
    Pokud jsem pochopil originální článek, tak se nejednalo o to, že baterie pro Audi stály 3000 dolarů, ale že byly oproti Tesle o 3000 dražší, což bylo nepřijatelné.

    A to mluvíme o PPE platformě, která měla dorazit na trh 2020/2021 při srovnání TM3 z roku 2017. Tesla je dnes přece jenom dále a těžko říct, kde je platforma PPE. Mám takovou teorii, ale nechci být sprostý.

    1. Tak havně PPE teď nemá cenu a odloží se minimálně na
      Tak havně PPE teď nemá cenu a odloží se minimálně na 2023.
      Audi i Porsche museli začít prodávat velká elektroauta už letos a menší můžou příští roky uvést na VW MEB.
      A při možné fůzi s Fordem má elektroplatformu pro velká SUV dělat prý on.

  8. Smutné je, že zatímco aspoň BMW přišlo s nějakým
    Smutné je, že zatímco aspoň BMW přišlo s nějakým techologickým pokusem ve formě i3 nebo i8, tak od VW, Porsche Audi … po tolika letech (řekněme že o Tesle se začalo pořádně mluvit od roku 2012) pořád nic moc. Tak snad letos příjdou alespoň s pár kouskama něcoho použitelného.
    Ale evidentně naprosto zaspali. Hlavně že každý rok předvedou alespoň 3 různé koncepty…

        1. Tak pro zakaznika jasne, mne se i3 taky libi, i kdyz cenove je
          Tak pro zakaznika jasne, mne se i3 taky libi, i kdyz cenove je trochu mimo za me akceptovatelnou cenu za auto, ale z pohledu automobilky to funguje max jako PR, pripadne jako testovaci kraliky pro autoservisy a tak (coz treba VW overuje na egolfe, eupech a pluginhybridech).

    1. Ono se pod letitým vedením soudružky z NDR není v NSR
      Ono se pod letitým vedením soudružky z NDR není v NSR čemu divit. Pokud vezeme ono známé z bible po ovoci poznáš strom jejich, tak plody jejich práce jako je dýzlgejt a neelektromobilita jsou fakt znát. O nezvládnuté Energiewende nemluvě, ale tam mají alespoň plus za odvahu do toho plánovitě jít. Byť je to zatím ve stylu „chtěli jsme pro lidi něco lepšího, ale dopadlo to, jako obvykle“.

        1. Jsem si soudružku prolustroval a fakt, do 3 let věku žila
          Jsem si soudružku prolustroval a fakt, do 3 let věku žila na západě v SRN u lutherána, kterého poslali šířit víru v roce 1957 do NDR. Otázkou zda za odměnu nebo za trest nebo byl tak naivní nebo jeho šéfové. Takže odmalička u soudruhů z NDR, následně premiantka, pak v jejich SSm, pak prý poslala Stasi někam, přestože sympatizovala s polskou Solidaritou (děda byl Polák, ale cítil se Němcem) udělala doktorát a mohla jezdit do ČSSR ohledně studia, v 1989 se dala na politiku. Hodně zajímavé čtení, dost kotrmelců a bílých míst https://cs.wikipedia.org/wiki/Angela_Merkelov%C3%A1

      1. Vztah NDR vs NSR a soudruzská minulost je jen část mozajky.
        Vztah NDR vs NSR a soudruzská minulost je jen část mozajky. Faktem je, že na základě Kanclérskeho aktu je Německo de jure krypto-kolonií Spojených Států. To neznamená rovnocennost volného trhu, ale určitou podřízenost. Pokud Němci něco vymyslí, co ohrozí pánička, tak je to všemožně brzděno. Až po aféru známou pod názvem Dieselgate. Dělali to všichni, ale Americké značky v ní profitovali z ponížení Európsko-Německého konkurenta. Ve smyslu vztahu páníček-sluha přece nemůže mít sluha lepší technologii jako páníček! Němci se všemožně brání a kroutí. Obecně jsou šikovnější a preciznější než Amíci. I proto v Německu, mnohé technologické novinky stále občas probublají.

        Amíci opravdu soustředili všechny volné kapacity, co mají, do nových technologických firem. Jelikož všechny kapacity se pomalu vyčerpají. Nedávno přes Japonsko, de jure další krypto-kolonii Spojených Států, ovlivnily dalšího konkurenta Renault-Nissan.

        Zbývá už jen Kia / Hyundai. Když si uvědomíme, že hlavní sídlo těchto firem je v dalším státě pod správou Spojených Států. Začne být jasnější, proč vyrábějí jen takový malý počet elektro aut a proč se na ně tak dlouho čeká.

        A jedna Americká IT společnost vyrábějící elektro auta z toho profituje. Nikdo přece nemůže ohrozit pánička. Z globálního pohledu je [ne jen] v elektro autech protěžována jedine Čína.

        1. Kancléřský akt??? Panebože, debily už tady máme, teď
          Kancléřský akt??? Panebože, debily už tady máme, teď už se tu objevují i konspirátoři. By mě zajímalo, když německá firma vymyslí něco dobrého, co by se „páníčkovi“-USA nelíbilo, jak to té soukromé firmě zabrání uvést na trh. To jako přijede komando FBI se CIA a postřílí celou firmu? A Německo je s velkou slávou pak vyprovodí do letadla do USA? Nebo jak?
          Já jen, abych mohl varovat své kamarády a kolegy, co v Německu v takových firmách pracují… 🙂

Napsat komentář