Elektromobil Audi e-tron: jak funguje pohonný systém?

Audi zahajuje prodej elektromobilu e-tron na českém trhu, a tak je na čase podívat se do jeho útrob. Jak přesně funguje jeho pohonný systém?

Poučné video rozebírající podrobně pohonný systém elektromobilu Audi e-tron vám odhalí spo
foto: Audi

Joachim Doerr, inženýr Audi, na nejnovějším oficiálním videu velmi konkrétně popisuje nuance vedoucí k využití asynchronního elektromotoru, systém chlazení nebo distribuci točivého momentu na jednotlivé osy.

Vývoj elektromobilu Audi e-tron tak jak ho známe dnes začal před pěti lety. Výsledkem je auto se zrychlením 0-100 km/h za 5,7 sekundy, max. rychlostí 200 km/h a dojezdem 417 km WLTP. Hlavní elektrický pohonná jednotka je vybavena jednostupňovou převodovkou.

Vůz je postaven na 95kWh baterii (36 modulů po 12 sáčkových článcích, 396 V). Baterie váží 700 kg. Max. výkon pohonného systému je 300 kW/664 Nm. Auto utáhne za tažným zařízením až 1800 kg. Palubní nabíječka 11 kW nebo 22 kW na přání. Rychlonabíjení až 150 kW, viz. povedená nabíjecí křivka.

245 Comments on “Elektromobil Audi e-tron: jak funguje pohonný systém?”

        1. počkat počkat mo kdo ví jesi ten zvedlej kufr kam voda
          počkat počkat mo kdo ví jesi ten zvedlej kufr kam voda teče po zadním skle vyřešili? sem to vonehdá zkoušel fbramboře a dobrý, neteče 😉

          youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

  1. Včera jsem s el. Ioniqem zajel do Borsdorfu(Lipsko)na
    Včera jsem s el. Ioniqem zajel do Borsdorfu(Lipsko)na předváděcí akci Kia e-Niro. A přesvědčil jsem se po prohlídce a projížďce, že to je nejlepší elmobil současnosti, co se praktičnosti a rodiny týká. Prostorný uvnitř, dostatečný kufr(451 l), vyší posez, a super dojezd. Pro mne super, přes týden po městě, ale i bezproblémově na dálky, výlety nebo dovolené. Měli tam Teslu model 3, pro mne bohužel nepraktické auto, ale hezké. Opel Ampera mne příjemně překvapil prostorem i kufrem. U Kony jsem se znovu přesvědčil, že to je auto spíše pro dva, málo prostoru i malý kufr. Jízdně to je paráda. Bohužel Kia ČR hlásí e-Niro u nás až na přelomu roku. Což je neuvěřitelné, když už u našich sousedů je k dispozici. Opět malosériová výroba, ale bez Tesly by nebyla ani ta snaha.

    1. Ano, bohuzel az na prelomu roku 2019/2020 se spusti
      Ano, bohuzel az na prelomu roku 2019/2020 se spusti konfigurator s tim, ze dodaci lhuta cca pul roku, takze prvni eNiro bude u nas ofiko dostupne az 06/2020. Potvrzeno importerem.
      Obavam se, ze tou dobou uz eNiro bude celit mnohem vetsi konkurenci a nebude to v pomeru cena / vykon nej eauto. Kia ostrouha diky vlastni blbosti.

                1. vtip dne 😀 no sice nesmysl ale dobře no, dejme tomu a ta
                  vtip dne 😀 no sice nesmysl ale dobře no, dejme tomu a ta další konkurence? A příští rok s příchodem ID TM3 pod 50 tisíc

      1. Já se rád obětuji, jakmile mi nabídnou 22 kW onboard
        Já se rád obětuji, jakmile mi nabídnou 22 kW onboard charger. 🙂
        Teď tady v Plzni Porsche předělává salon, pak by mělo být, dle dealera, nějaká recepce pro potenciální zákazníky s předváděcím e-tronem, tak to z nich zkusím vydolovat, kdy bude add-on charger k dispozici.

        1. 22 kW charger bych nechtel, kdyz se to pokazi, tak vyplaznete
          22 kW charger bych nechtel, kdyz se to pokazi, tak vyplaznete pres 50 tisic, doma nepotrebujete nabijet vic jak 3kW, jinak si doma ani nepustite indukci a vysoke proudy kazi baterku hlavne tedka v zime. Na rychlonabijeni je pouze a jedine DC. Spise bych uvital jeste druhou CHAdeMO zasuvku, protoze to CCS korejcum chybuje..

            1. To je asi problém nevzdělanosti celé EV komunity, jak má
              To je asi problém nevzdělanosti celé EV komunity, jak má vypadat domácí wallbox. Já jsem to vyřešil zapojením IP elektroměru hned za hlavní jistič. IP elektroměr si povídá s wallboxem a zajistí omezení nabíjecího proudu tak, aby celkový proudový odběr přípojného místa nebyl překročen. Mám hlavní jistič 32 A a nebál bych se připojit 22 kW E-trona a jít si pustit saunu. Zatím provozuji 11 kW i3 a současně vytápění TČ s příkonem 2x 2,6 kW, elektrický ohřev TUV 6 kW, saunu 9 kW, rychlovarnou konvici 2,3 kW, varnou desku, parní troubu 3,6 kW a ještě to nikdy kvůli nabíjení nespadlo…

                1. B-control, typ EM300, 12.000,- Kč. Návratnost na tarifu za
                  B-control, typ EM300, 12.000,- Kč. Návratnost na tarifu za rezervovaný proud 3 roky.

                2. Mozte sem dat blizsie info aky wallbox pouzivate a ako
                  Mozte sem dat blizsie info aky wallbox pouzivate a ako spolupracuje s EM300?

                3. BMW Wallbox Connect.
                  Zapojení je triviání. Wallbox se

                  BMW Wallbox Connect.
                  Zapojení je triviání. Wallbox se připojí na ethernet a přidělí se mu IP adresa. Elektroměr EM300 se připojí na ethernet a přidělí se mu též IP adresa. V nastavení wallboxu se uvede způsob omezení nabíjecího proudu pomocí EM300 a vyplní IP adresa EM300. Dále se nastaví maximální proud hlavního jištění. Toť vše, pak už to pracuje samo.

          1. Že máte 22 kW nabíječku přece neznamená, že nemohu jet
            Že máte 22 kW nabíječku přece neznamená, že nemohu jet na míň. Když máte auto, co má maximálku 200 km/h, tak také jezdíte po městě stejnou rychlostí? Doma mám jističe 3x25A, takže doma pojedu jen 11 kW, ale v práci a kdekoliv jinde mohu jet plným výkonem 22 kW. Což se mi hodí 100x…

            Dost často přijedu někam, kde jsou jenom wallboxy… Když přijedu třeba do OC Chodov, kde je jedna DC nabíječka a dalších 10 walllboxů, tak DC nabíječka je většinou obsazená (a když není, tak se musíte za hodinu vrátit, abyste ji ze slušnosti neblokoval), kdežto parkovací místa s wallboxama jsou vždy volná. A nabít si celou baterku za dobu návštěvy kina je určitě lepší než nabít jen půlku baterky…

            A argument, že se to může pokazit??? To má být jako vážný argument? Máte v autě klimatizaci? Rádio? Vyhřívání sedaček? Proč? Vždyť se to může pokazit…

            1. 22 kW interni AC nabijecka je drahy nesmysl, jenom tahat ty
              22 kW interni AC nabijecka je drahy nesmysl, jenom tahat ty tezke 32A kabely a konektory je pruda, dale i “jen” 5kW kvalitni ACDC inverter dneska prijde na 10000 kc (Cina), 22kW nabijecka do auta musi bejt pekne drahy kram. Mam EV uz nekolik let a nevyuziji ani 3kW (doma), na cestach urcite nechci trapit vnitrni nabijecku, auto se nabiji vyhradne pres DC port. Pokud nejak super potrebujete i doma huntovat drahou trakcni baterii, tak si kupte mobilni adapter 400V/32A-22kW na CCS, ale bude to drahe… prodava to ten nemec google “designwerk”

              1. Další dobroser, který si myslí, že co je nesmysl pro
                Další dobroser, který si myslí, že co je nesmysl pro něj, tak je nesmysl i pro ostatní. Takže když Vy nevyužijete ani 3 kW doma, tak já je také nevyužiju? Miluji tyhle dobrosery, co jedou stylem „Co je dobrý pro mne, je dobrý i pro ostatní“. Nenapadlo Vás, že jezdím v jiném režimu než Vy? Že nejenže nabíjím 11 kW místo těch 3 kW, které Vy nevyužijete, ale že bych i uvítal 22 kW?

                Vaše myšlenkové pochody jsou fantastické. Takže místo relativně levného kabelu 32A, který zabere pouze něco místa ve frunku, tak si mám s sebou vozit krabici na CSS, která mi zabere půlku kufru a určitě ji neseženu za cenu jednoho kabelu?

                1. Přesně tak, mu to možná na ježdění do Kauflandu tím
                  Přesně tak, mu to možná na ježdění do Kauflandu tím jeho 10kW stačí. Já mám 7,4kW i3 omezenou na 5kW. Doma mám jistič 3x40A a příští podmínka je 22kW onboard charger. Kecy o težkých kabelech jsou holý nesmysl, kabel mám již nyní 3x32A délka 7m a nemám s ním nejmenší problem.

                2. Proč omezeno na 5 kW? Já teď s BMW řeším, že mi u
                  Proč omezeno na 5 kW? Já teď s BMW řeším, že mi u ročníku 2014 softwarově omezili nabíjení. A hodlám to řešit, dokud to neuznají a vadnou nabíječku nevymění.

                3. Ano, pokud máte u 2014 rychlé AC jako já, tak máte dvě
                  Ano, pokud máte u 2014 rychlé AC jako já, tak máte dvě 16A 1f palubní nabíječky. U jednoho z aut došlo k požáru a BMW proto jednu z těchto nabíječek softwarově omezilo na 50% výkonu. Nyní je to tedy místo 32A 7,4kW pouze 16A 3,68kW + 8A 1,84kW = celkem 24A a 5,52kW. Držím place při jednání s BMW, také jsem zkoušel reklamovat a bez úspěchu. Dejte vědět jaké podnikáte kroky.

                4. Fakticky reklamuji přes BMW HK. Otevřeli kvůli tomu
                  Fakticky reklamuji přes BMW HK. Otevřeli kvůli tomu případ PUMA a teď si dopisujeme s centrálou. Oni doporučili aktualizovat firmware, já teď kontruji tím, že to nepomohlo. Fakticky to auto neplní to, co má. Prodali ho s 32A nabíječkou a teď je z toho 26A nabíječka (aspoň u mě) a to ne vinou závady, ale vinou toho, že BMW se takto rozhodlo. To nehodlám akceptovat. Navíc se teď objevily další věci, měním dva ze tří vícecestných ventilů na systému topení a klimatizace, protože mají sporadické chyby, aby auto bylo zcela bez chyb. Auto totiž při topení spouští na plné koule jakýsi ventilátor a nikdo si s tím neví rady. Podle mě je vadné nějaké čidlo teploty na tepelném čerpadle nebo se skutečně přehřívá tepelné čerpadlo, ale na diagnostice nic. Jsem zvědavý, co z toho vykoukají. Problémy s těmi ventily jsou u modelu 2014 známé. Škoda, že se to neprojevilo v záruce. Takto mě to bude stát 13 tisíc.

                  A taky mě docela vytočilo, že omezili updaty firmwaru rekuperaci a průběh zrychlení. Dost mě tím vytočili. Jenom proto, že si inženýři neuměli spočítat, že jim to bude trhat držáky motoru. Tak holt si to měli líp spočítat, debilové.

                5. Tak to jsem si bláhově myslel, že auto nejede kvůli zimě
                  Tak to jsem si bláhově myslel, že auto nejede kvůli zimě a oni to zase omezeli sw 🙁 Jinak mně nahráli nový fw protože jsem měl vadný HV kabel mezi baterií a invertorem – nový kabel 6500Kč. Také mám závadu na dečce vyhřívání řidičova sedáku – 12000Kč. A měnili také zadní pružinu na recall akci.

                  Viděl jsem poruchu na kompresoru klimatizace/t.č. kdy to vlítlo do trubek rozvodu chladiva klimatizace v baterii, což je oprava za cca 300 000Kč. Takže pozor na to. Jinak utržené držáky motoru u 2014 to je známá věc, já mám naštěstí již hliníkovou verzi.

                  Ta nabíječka mne totálně vytáčí protože 32A a 25A je v praxi hodně velký rozdíl 🙁 Reklamaci jsem zadal u autorizovaného dealera BMW který poslal dotaz do Německa. Tvářili se na to, že je vše v maximálním pořádku a nehodlají vůbec nic řešit.

                6. Tvářit se můžou. Ta oprava za 300k je utopie v USA, u nás
                  Tvářit se můžou. Ta oprava za 300k je utopie v USA, u nás by to stálo o řád méně a upřímně, s BMW bych se klidně soudil, že část opravy zatáhnou. Obecně zatím tyhle opravy nikdo neplatil, protože tyhle drahé věci bere BMW na sebe i po záruce. Dečku bych řešil dílem z bouračky, stojí pár korun. A vadný kabel HV… To je solidní absurdita. Já hliníkové nemám a upřímně se zrovna toho nebojím. Ono se to utrhlo u pár aut. Komu se to neutrhlo doteď, pravděpodobně se mu to neutrhne nikdy.

                7. Držím vám palce, snad to nevyhoří na nějakém „až“
                  Držím vám palce, snad to nevyhoří na nějakém „až“ 32A.

                  Dečku takto budu řešit, bohužel u těchto sedadel již není výměna tak snadná jako bývala u starších BMW. Je tam celkem dost čalounické práce.

                  ISTA+ hlásila pokles izolačního odporu pod 400 kOhm a v autě vyskočila žlutá chyba drive train faul. Dle ISTA+ a zahraničních fór opravdu dochází k poruchám na hlavním kabelu od baterie. Provedl jsem demontáž a vizuální kontrolu kde nebylo patrné poškození. Proměřit bohužel bez diagnostického přípravku nelze. Zavezl jsem tedy do BMW a nakonec se jednalo opravdu pouze o vadný kabel.

                8. Ano, o těch závadách jsem slyšel, ale je to absurdní…
                  Ano, o těch závadách jsem slyšel, ale je to absurdní… Máte REX? Nebo BEV? Pár lidí v USA s těmi 32 A už uspělo, samozřejmě pod výhrůžkami soudy apod. Uvidíme, jak pochodím. Auto má však jasnou servisní historii, takže by se k tomu mělo BMW postavit docela čelem.

                9. Mám BEV. Co říkáte bude určitě pravda, protože jediné
                  Mám BEV. Co říkáte bude určitě pravda, protože jediné co je zájímalo bylo, kde jsem na to přišel a kde ten proud vidím. Když on přece nikde vidět být nemá a nesmí. Těžko jim vysvětlovat co to je netmetering.

                  Prostě se to snaží ututlat zuby nehty.

                10. Omlouvám se, že Vám skáču do řeči, ale vidím, že
                  Omlouvám se, že Vám skáču do řeči, ale vidím, že máte bohaté zkušenosti s i3. Rád bych si jedno pořídil. V nabídce jsou teď auta s nájezdem kolem 50.000km a cenou kolem 500.000,- bez DPH, což i příjde jako hodně zajímavá nabídka. jezdím relativně krátké denní cesty max 100km, ale v kopcovitém terénu, takže jsem uvažoval buď o verzi 60Ah +REX nebo 94Ah (ten REX by se možná hodil i tady). Po Vašich zkušenostech, můžete doporučit? nebo se radeji poohlédnout jinde? Když vidím kolik závad musíte řešit, tak se trochu děsím, jsem zvyklý na toyotu a za 15 let provozu jen jedna závada + 2 preventivní svolávačky. A neuvěřitelné je, že poslední mi poslali teď po 15ti letech 🙂 … holt Japonci.

                11. Dobrý den,
                  auto jsem kupoval v Německu jako 3 roky staré s

                  Dobrý den,

                  auto jsem kupoval v Německu jako 3 roky staré s nájezdem 36 000km v roce 2017 za 24000EUR bez daně.

                  Nyní mám najeto 77 000km (baterie má cca 16kWh z původních 18.8kWh), za mě 100% spokojenost. Výše popsané závady byly v podstatě prkotiny a rychle jsem je odpustil. Auto je úžasné, má skvělý nadčasový interiér a je to štika ve městě. Prostě dokonalý jednoúčelový stroj. V kopcovitém terénu se i3 cítí jako doma a v podstatě je nejdůležitější nadmořská výška začátku a cíle, zbytek je téměř energeticky neutrální.

                  Pokud jezdíte 100km zkuste se podívat po verzi 94Ah BEV které již začínají být za zajímavé peníze. S 94Ah budete mít 100km zaručeno i při -20°C. Do REXu bych osobně nešel ze zkušenosti majitelů je dost poruchový a to už jste zase tam kde jste být nechtěl (olej, čerpadla, vačky …).

                  Určitě bych koupil auto s 3f 16A nabíječkou 11kW(94Ah verze, kód 04U6 Schnellladen Wechselstrom mehrphasig) nebo minimálně 1f 32A(60Ah verze, kód S4U8A Rapid Charging Alternating Current).

                  Mrkněte například na toto auto:
                  https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=274375080&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=94&makeModelVariant1.modelId=79&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=6fce5da3-6968-abb0-2502-1efe29a9a94a

                  Jen je škoda toho interiéru, protože verze s eukalyptovým dřevem je úžasná (kód výbavy P7KYA BMW I Interior Design Lodge).

                  Zde je video k interiéru:
                  https://www.youtube.com/watch?v=GtXeLhz9JVI

                12. Vyhřívání sedačky řidiče mi přestalo fungovat 1
                  Vyhřívání sedačky řidiče mi přestalo fungovat 1 měsíc po záruce. Výměna za 14 tisíc.

                13. Jojo. Ja ty jejich myslenkovy pochody taky nechapu. Nektery
                  Jojo. Ja ty jejich myslenkovy pochody taky nechapu. Nektery argumenty jsou az k neuvereni (muze se to pokazit) – asi nechapou ze kdyz mate na to koupit si e-Tron tak asi budete mit i na tu nabijecku. Vubec je nesmysl to rozebirat, samozrejme ze je lepsi mit tu nejrychlejsi nabijecku. Me ty argumenty pripadaji jako zavist nebo co….taky je nechapu.

            2. A po návštěvě kina následuje 250-400km trip že
              A po návštěvě kina následuje 250-400km trip že potřebujete plnou?

              Ale abych jen ne<(i)>oval 😉 …
              Uznávám že se hodí mít 22kW, ne že né -> pustím si rychlost takovou jakou zrovna potřebuji (tedy doufám že to jde nastavit). Takže v kině a vlastně kdekoliv bych dal rychlost vždy jen takovou aby mi to za 2h doplnilo tak na polovinu, víc jen kdybych měl ten den větší plánovaný nájezd.

              Takže ano 22kW je fajn, 11 jde přežít s plánováním, 7 je z nouze ctnost a 3,6… lepší než drátem do oka asi no.

              1. Nenásleduje. Ale rád si nabiju zadarmo, jsem totiž
                Nenásleduje. Ale rád si nabiju zadarmo, jsem totiž strašný škrt. 🙂 Nehledě na to, že 400 km je nesmysl. S e-tronem budu rád, když ujedu 300 km.

                Hele, já také žiju s 11 kW chargerem, ale když u e-tronu se počítalo s 22 kW chargerem, tak si radši počkám.
                Už jenom proto, že když po víkendu přijedu ráno do firmy, tak v poledne už budu mít nabité a mohu vyrazit bez mezizastávky u DC chargeru. Nesnáším ztrátu času při nabíjení. Když se mi auto nabíjí při parkování a nemusím nabíjet u stojanu jako když tankuji klasické palivo, tak jsem nejvíce spokojen.

                1. Ale to nabijete zadarmo ted. V budoucnu ale ne.
                  Ale to nabijete zadarmo ted. V budoucnu ale ne.

                2. No a? Auto si kupuji teď, ne v budoucnu.
                  No a? Auto si kupuji teď, ne v budoucnu.

                3. No prave ze pisete ze jste hrozny skrt. Jak vam.to bude vadit
                  No prave ze pisete ze jste hrozny skrt. Jak vam.to bude vadit v budoucnu a jeste s takovou velkou spotrebou u etrona kdyz to casem zadarmo nebude?

                4. Nebude mi to vadit. Protože až se to bude zpoplatňovat, tak
                  Nebude mi to vadit. Protože až se to bude zpoplatňovat, tak to už e-trona mít nebudu.

                5. Tak to snad nemá ani smysl si na rok kupovat auto 🙂
                  Tak to snad nemá ani smysl si na rok kupovat auto 🙂

                6. To je snad můj problém, ne? I kdybych si kupoval auto
                  To je snad můj problém, ne? I kdybych si kupoval auto každých půl roku, tak dokud to jsou moje peníze a ne Vaše, tak je to cajk…

                7. Nešlo o peníze, ale o to, že to zpoplatní do roka. Když
                  Nešlo o peníze, ale o to, že to zpoplatní do roka. Když už se bavíte o penězích, není to vaše věc, protože větší náklady znamená menší daně a sociálně slabí na tom budou hůře 🙂

                8. Tam kam jezdím, do roka nic zpoplatňovat nebudou. Jak to
                  Tam kam jezdím, do roka nic zpoplatňovat nebudou. Jak to vůbec můžete tvrdit, když nevíte, kde nabíjím?

                  Jinak moje náklady znamenají něčí příjem, takže i utracené náklady někomu pomohou a i stát si vezme svůj díl (přes příjemcovo zdanění)

                9. Vím přesně kde v Brně nabijite a až si koupíte Audi,
                  Vím přesně kde v Brně nabijite a až si koupíte Audi, budu i vědět, kde v Plzni bydlíte 🙂

                10. Tak zkuste tipnout to Brno. Nějaký náznak jsem tu dal, tak
                  Tak zkuste tipnout to Brno. Nějaký náznak jsem tu dal, tak schválně, jestli se trefíte… 🙂

                11. Hádal bych vás na Avanti ale spíš na Noem Arch 🙂
                  Hádal bych vás na Avanti ale spíš na Noem Arch 🙂

                12. Tak to nevyšlo. 🙂
                  Best Western v Husovce. Resp. parkuji

                  Tak to nevyšlo. 🙂

                  Best Western v Husovce. Resp. parkuji hned vedle v parkovacím domě Domini Park.

                13. Já zapomněl, vy jste šetřivej 🙂
                  Já zapomněl, vy jste šetřivej 🙂

                14. To taky. A mám to tam 100 metrů do cíle. Ale především
                  To taky. A mám to tam 100 metrů do cíle. Ale především tam mají hned u vjezdu místa pro nabíjení EV. 🙂

                15. No jo, ale jsou tam 4 místa pro nabíjení se zásuvkou 3x16A
                  No jo, ale jsou tam 4 místa pro nabíjení se zásuvkou 3x16A každé. To je max 11kW. Nebo to máte jinak?

                16. Tam jsou sice menší CEE16 zásuvky, ale kabeláž mají 32A,
                  Tam jsou sice menší CEE16 zásuvky, ale kabeláž mají 32A, dá se tam nabíjet 22 kW, jelikož jsem prakticky vždy sám. Ale nemají to moc chytře udělaný, až to bude využívanější, chtělo by to wallboxy se sdileným řízením, aby se maximalní příkon distribuoval mezi jednotlivá auta.

                17. Tak jsem tam dnes byl a nabíjení 22kW ani omylem.
                  Mají sice

                  Tak jsem tam dnes byl a nabíjení 22kW ani omylem.
                  Mají sice 4x 3f 16A zásuvku, ale všechny včetně světel na patře, automatu na kávu apod. jsou jištěny 3x25A dohromady.
                  Nabíjel tam na první fázi 10A Ion a 10A Fiat a už to nesneslo nic jiného.
                  Musel jsem se přechodkou přehodit na druhou fázi, abych mohl nabíjet 16A.

                18. Hezký, no… To mě teda nakecali něco jinýho…
                  Takže až

                  Hezký, no… To mě teda nakecali něco jinýho…

                  Takže až tam přijedou dvě i3, každá si vezme 3x16A, tak jističe jdou do hajzlu… Když už chtěli šetřit na jističích, tak tam aspoň místo CEE zásuvek mohli dát wallboxy, co by si mezi sebou rozdělovali příkon dle aktuální potřeby, aby jističe nevypadávali.

                  Chtěli být „in“, tak zvolili to nejdebilnější řešení…

                  Kdyby aspoň střídali fáze, když dneska má hromada aut pouze jednofázové nabíjení…

                19. Přesně to střídání jsem jim poradil. Prý zavolají
                  Přesně to střídání jsem jim poradil. Prý zavolají elektrikáře a zkusí něco vymyslet a možná i posílit. Tak třeba nekecají a fakt něco udělají. Zatím to snese jen jednu i3.
                  Zásuvky klidně, je to levné a efektivní, ale někdo si myslel, že nabíjení auta je něco jak nabíjení mobilu. Sem tam trocha šťávy :-).

                20. Je to sice levné, ale efektivní určitě ne. Pokud tedy
                  Je to sice levné, ale efektivní určitě ne. Pokud tedy nemají jističe dimenzované na 4x 3×16 A. A i na CEE16 zásuvce si můžete vzít 32A a může vám shořet instalace. Přijedou dvě blbý i3, každá bude nabíjet 3x16A a jistič 3x25A za chvíli vyskočí a nenabije nikdo.
                  Takže pokud to má opravdu fungovat jako spolehlivá služba, tak tam musíte mít wallboxy s řízením proudu.

                21. Myslel jsem si , že jen ty co maj BMW X 5, M6 a další jsou
                  Myslel jsem si , že jen ty co maj BMW X 5, M6 a další jsou trolové, ale vidím, že to platí obecně na všechny, asi je to tím znakem vepředu.

                22. Jsem netušil, že Vás někdo může vytrollit tím, že si
                  Jsem netušil, že Vás někdo může vytrollit tím, že si kupuje auto častěji, než Vy uznáváte. 🙂

                  Vy jste fakt jednoduchý cíl… 😉

                23. Já bych třeba s baterkou na 400 Km určitě vydržel jezdil
                  Já bych třeba s baterkou na 400 Km určitě vydržel jezdil celý den a v noci si i těma 11 kW nabiju do plna.

                  Nicméně každý má svoje požadavky a chápu Vás, nechápu proč se vždy diskuze zvrhne na jeden proti deseti.

                  Já bych v těch on board nabíječkách šel ještě dál, je to samozřejmě lobby výrobců vozidel a DC rychlonabíječek aby byli lidi závislý na drahém rychlonabíjení.

                  Každý moderní elektromobil si vozí nabíječku sebou o výkonu několik desítek kW. A to ve formě rekuperace, stačí jen uzpůsobil pohonný měnič a místo motoru ve formě gererátoru k němu připojit 3F sítové napětí. V některé verzi to tak má Zoe.

                  Udělat wall box na 3×64 A stojí pakatel proti DC stanici

                24. Technická… to dobíjení z rekuperace má blíž DC než AC
                  Technická… to dobíjení z rekuperace má blíž DC než AC přes palubní nabíječku.

                  Chci říct – tam se nic nekonvertuje. Navíc silná palubní nabíječka není nic jiného než zabudovaný přenosný konvertor 3f=>DC nebo se pletu?

                  Jde tedy spíše o vliv prvotní investice a technologii zabudování než tlak na závislost na předimezovaných nepřenosných palubních nabíječkách (stojan).

                25. Pletete se.
                  Při rekuperaci vytváří motor 3F střídavý

                  Pletete se.

                  Při rekuperaci vytváří motor 3F střídavý proud stejný jako je v elektrické síti kde se vytváří generátorem v elektrárně úplně stejně. Jen má různé napětí a hlavně frekvenci podle rychlosti jízdy, ale to rekuperačnímu měniči nevadí usměrní ho a pošle do akumulátoru, dělá v pricipu to co 3F nabíječka.

                  Právě , že ta investice milion do DC nabíječky je ta nevýhoda co brzdí elektromobilitu DC nabíjení je a bude z principu drahé.

                26. Nejde o to jestli je někdo škrt (taky jsem). Jde o
                  Nejde o to jestli je někdo škrt (taky jsem). Jde o životnost baterie. Tedy pokud potom nejedu 300+km (v mém případě 100+) tak prostě doplna tankovat ani nechci. Každý den to tam strčím aby tam natekl denní nájezd a libuji si jak šetřím baterku *(pošetilý smajlík)*.
                  Ale to musím dopředu vědět jestli jedu někam dál nebo ne. Pokud to nevím tak je vyšší nabití pochopitelné.

                27. Na nějakou životnost baterie kašlu. Tím se neřídím.
                  Na nějakou životnost baterie kašlu. Tím se neřídím. Auto mi má sloužit. Ale vzhledem k tomu, že e-tron umí shora omezit nabíjení, tak nevidím důvod, proč bych kolem komína nemohl jezdit s max. SoC 80% a do 100% nabíjet jen před delší cestou.
                  Mě jde především o rychlost nabíjení. Teď mám spotřebu v průměru 15 kWh/100km. Tzn. za hodinu nabíjení získám kolem 70 km jízdy. U e-tronu, když budu mít průměr 24 kWh/100km, tak bych za hodinu nabíjení se stejným chargerem získal jen 45 km jízdy. Takže to bych si výrazně pohoršil.
                  A tohle je ta pointa, kterou tady lidé nechápou, že potřebuji i z on-board chargeru nabíjet relativně rychle, abych co nejrychleji získal potřebný nájezd a mohl vyrazit na cestu.

                28. Už jsem vám to psal níže že 22kW je lepší mít a
                  Už jsem vám to psal níže že 22kW je lepší mít a používat třeba jen 11 podle toho jak se to hodí. O tom se nepřu a souhlasím.

                  Jenom „polemizuji“ o strategii která by mohla tuto potřebu omezit. A ne jen z hlediska životnosti baterie, parkování zdarma, ale i například z hlediska prvotní investice.
                  Není to jedna věc ale mix, který dohromady někomu může pomoci srazit tu „potřebnou“ sílu palubní nabíječky směrem dolů.

                  Někdo to neřeší, jako vy – také vám nic nevytýkám v tomto ohledu. Pouze vlastně doplňuji že ne všichni to tak neřeší, stejně jako vám se nelíbí když vám někdo přisuzuje potřeby tak na druhou stranu byste také měl objektivně posoudit jestli náhodou nejste v té menšině (což netvrdím) která je na kraji spektra zákazníků a tedy …

                29. V pořádku, já netvrdím, že 22 kW onboard charger je
                  V pořádku, já netvrdím, že 22 kW onboard charger je zásadní vlastnost většiny majitelů EV. Jak tu někdo psal, jsou lidé, co sotva využijí 3,6 kW charger, protože mají jiný režim používání EV.

                  Já jen tvrdím, že PRO MNE je to zásadní vlastnost u velkobaterkáče, že 11 kW je mi málo i u stávajícího malobaterkáče a bez toho si to nekoupím. Audi chce mé prachy, tak se musí snažit. Já nevidím důvod, proč bych měl ze svých požadavků slevovat (když od začátku 22 kW charger slibují).

                  Co mně tady na té diskuzi vadí je to, že někteří jedinci mě tady přesvědčují „Já to nepotřebuji, tak ty také ne.“, přitom o mém stylu využívání EV neví vůbec nic (a že na tom záleží!).

                30. Velká palubní nabíječka je u velkobaterkáče nutnost. Já
                  Velká palubní nabíječka je u velkobaterkáče nutnost. Já jsem si k amlobaterkáči 16 kWh baterka koupil nabíjecí kabel 16A právě proto, abych dojel prázdný na firmu, auto strčil do běžné zásuvky a i přes 3,6 kW palubní nabíječku měl na oběd nabito plnou. Což bych se standardně dodávaným kabelem 10A měl nejdříve na konci směny.
                  U auta s 90 kWh baterkou to pak s 22 kW palubní nabíječkou máte stejné. Do oběda z červeného pětikolíku 400V 32A baterka plná.
                  Nehledě na fakt, že silná palubní nabíječka dělá elektromobil elektromobilem. Jinak je to jen elektrické auto, závislé na síti čerpacích stanic, stejně jako spalovák. Takhle se dobije na maximum kdekoliv. Všude jsou červené pětikolíky 11 nebo 22 kW.

      1. Hledat budu. Ale to je tak všechno. Buď je obsazeno a je
        Hledat budu. Ale to je tak všechno. Buď je obsazeno a je volný Mennekes nebo tam DC nabíječka vůbec není.
        A taky budu rád, když nabíjím v práci, že přijedu po víkendu ráno do práce a na oběd už bude auto opět nabité.
        Tohle nelze vyargumentovat ve prospěch 11 kW chargeru. Vždy najdu x příkladů, které hovoří ve prospěch 22 kW chargeru, ale nenajdu ani jeden příklad, kdy je z pohledu uživatele lepší tam mít jen 11 kW.

        1. Nooooo… co parkování zdarma počas nabíjení ?
          Raději

          Nooooo… co parkování zdarma počas nabíjení ?
          Raději budu na Mennekesu 8h než 4h a pak muset přeparkovávat 😀

          Ale bez legrace – proč chcete mít auto nabité za půl dne když s ním odjedete až za „celý“ den ?
          Podle mě „stačí“ nabíječka taková, která vám za řekněme půl pracovní doby (schválně neříkám kolik hodin) nebo za vyspání doma dá přesně tolik kolik denně projedete průměrně.

          1. Neznám parkování zdarma po dobu nabíjení. Resp.
            Neznám parkování zdarma po dobu nabíjení. Resp. parkovací systém, který pozná, že stojan dobil a na výjezdu z parkoviště mne nepustí. Jezdím buď tam, kde se neplatí vůbec nebo se platí třeba po 3 hodinách bez ohledu, zda nabíjíte. A proti přeparkovávání mají ochranu přes kamery na vjezdu, takže si nepomůžete.

            Mám třeba takový režim, že přes víkend nenabíjím doma, pokud to jde. Protože ve firmě mám FVE a elektřinu si platím z firmy. Takže typicky po víkendu přijedu ráno do kanclu, skoro prázdný auto, dám ho nabíječky a v poledne potřebuji už jet pryč. Nebo přes den jezdím, druhý den ráno přijedu do firmy a opět v poledne potřebuji již vyrazit.
            Mám jednoduše dost situací, kdy (zejména) přijedu do firmy na pár hodin si vyřídit věci, mezitím dobít auto a pak hned vyrazit. A nechci to řešit tak, že s pomalým nabíjením musím vyrazit z firmy a ještě jet ztrácet čas na DC nabíječku. To už bych se radši vrátil ke spalováku.

              1. Mám i3. To se mi od rána do poledne nabije, ale vzhledem ke
                Mám i3. To se mi od rána do poledne nabije, ale vzhledem ke kapacitě musím nabíjet po cestě (když jedu mimo město).
                FVE nedává dostatečný výkon v zimě, ani když méně svítí (a v noci taky ne 🙂 )
                Plánujeme více elektroaut. Neplánujeme DC nabíječky, protože se to nevyplatí. Plánujeme instalaci wallboxů na každé parkovací místo, které bude vyhrazené pro elektromobil.

                1. Zdravim. To my sli na to tedy opacne. Tzn vlastni DC
                  Zdravim. To my sli na to tedy opacne. Tzn vlastni DC nabijeckou.
                  Zalezi na poctu aut ale nam se vyplati.
                  Pres noc jedou na pomale nabijeni – staci zasuvky 220V resp vytazene faze z 3fazoveho rozvodu bez nutnosti zakoupeni kazdeho wallboxu ke kazdemu automobilu.
                  Pres den rychle DC nabijeni tim operativne dle potreby docerpe rychle energii do potrebneho auta. Nedovedl bych si predstavit pri nasem systemu ze by nam to s AC vubec mohlo fungovat. Nsjezdy s malobaterkacem cca 200-300km den. A odhaduji ze by pro nas system cca 6ks AC wallboxu u nas byl nefunkcni. Auta jezdi a malo stoji na nabijeni.

                2. V našem případě je DC nesmysl. Jednak to stojí raketu
                  V našem případě je DC nesmysl. Jednak to stojí raketu (wallbox si postavím za jeden večer jako lego se vším všudy do 9 tisíc Kč) a jednak nejmenší EV je i3 s 11 kW. Nic méně výkonného a hlavně jednofázového (kvůli FVE) nebudu do firmy kupovat.
                  U vás je to něco jiného, malobaterkáče mají obvykle nevýkonný onboard charger, takže abyste dosáhl vyššího výkonu, musíte na to jít přes DC nabíjení.
                  Pokud ale budu mít v autě 22 kW charger, tak DC pro domácí nabíjení postrádá smysl.
                  Nehledě na to, že DC nabíječku bych měl asi jednu a lidi by se museli na ní točit. U wallboxů tohle odpadá.

                3. Jo jo. Kazdy ma jiny podminky a jinou ekonomiku. Nam se to
                  Jo jo. Kazdy ma jiny podminky a jinou ekonomiku. Nam se to vyplati tahnout s malobaterkacema odspoda a mit na ne navratnost cca 14mesicu a u firmy stoji minimalne casu. Potrebujeme cucnout co nejvic kw za co nejkratsi usek. Jezdi kolem komina a budou jezdit par let. Co nejjednodussi technika a bateriove clanky si vymenime sami az pujdou kapacitne dolu.

                4. Konečně někdo, kdo chápe, že každý má jiné podmínky
                  Konečně někdo, kdo chápe, že každý má jiné podmínky a jinou ekonomiku. Takže co je dobré pro mne, nemusí být dobré pro druhého.
                  Já v téhle diskuzi si připadám jako před 50. lety, kdy ti soudruzi přesně naordinovali, co je pro tebe dobré a co nikoliv.

                5. No jasne. Co clovek a co auto to jine pojeti jak na to. Pokud
                  No jasne. Co clovek a co auto to jine pojeti jak na to. Pokud chce nekdo v X ku vozit treba kozy na pastvu 200km daleko tak je to jeho vec.

            1. Parkování zdarma == počas nabíjení vás nikdo od stojanu
              Parkování zdarma == počas nabíjení vás nikdo od stojanu vyhodit nemůže.
              U každého stojanu tak najdete volné místo na „parkování“.

              Co se placeného vjezdu do podzemních garáží týče, tak ano tam se samozřejmě za parkování nad čas (nebo od začátku) platí. Ale jedním dechem píšete že jezdíte tam kde se neplatí vůbec…

              Když jezdíte tam kde se neplatí parkování při nabíjení i tak musíte přeci po ukončení nabíjení uvolnit místo.
              Znamená to že nerespektujete nutnost opustit místo u nabíječky po dokončení nabíjení ?

              1. Asi každý mluvíme mluvíme o něčem jiném. Já
                Asi každý mluvíme mluvíme o něčem jiném. Já parkování zadarmo neberu, že když nabíjím, tak parkuji.

                Ano, jezdím na 2 druhy parkovišť. Buď je tam vjezd volný úplně (tj. parkování je zadarmo) nebo se platí obvykle od 2. nebo 3. hodiny (typicky OC).

                Když nabíjím na DC (u mně typicky OC Chodov), tak se samozřejmě vrátím (nemusím, jak tvrdíte, je to jen o slušnosti) a přeparkuji (což je někdy vopruz – mohu zapomenout nebo se nemohu vrátit). Jelikož je tam hromada volných wallboxů ve 2 patrech, tak u wallboxu nemám problém parkovat po celou dobu, co tam jsem.

                1. Ano, tak jsem to myslel – z pohledu „zabrání“ místa u
                  Ano, tak jsem to myslel – z pohledu „zabrání“ místa u nabíječky je to samozřejmě o dispozici.
                  * Pokud stojím u rychlonabíječky, tak jsem rád za pomalejší výkon a na druhém fleku vedle se můžou točit DC dobíjení.
                  * Pokud je tam 10 fleků s AC a většinou prázdné… asi bych také risknul neodjet hned, většinou si to ale stejně naplánuji tak za 4h a to ještě nemám doplna (což je samozřejmě lepší).

                  Tedy tam kde je DC a jen dvě místa – nebudu tam nabíjet 2h a 2+h stát a blokovat. Z tohoto pohledu mi slabší AC nevadí.
                  Samozřejmě je to z pohledu efektivity využití stojanu na pytel ale to už je jiná pohádka.

    1. Konecne realny pouzivatel EV, ktory chape nutnost vykonnej
      Konecne realny pouzivatel EV, ktory chape nutnost vykonnej palubnej nabijacky. Je hamba ze v tak drahom aute nieje 22kW v dobe, ked napr. ZOE to ma seriovo. Pomer wallbox/DC v nakupnych centrach je dany cenou, a do buducna sa podla mna menit nebude. Drzim palce pri vybere.

      1. Tak si přečtěte ty další komentáře, jak silná onboard
        Tak si přečtěte ty další komentáře, jak silná onboard nabíječka je v autě nesmysl. 🙂

        Přitom ty lidi nechápou, že když nepotřebuji spěchat, tak s 22 kW chargerem mohu nabíjet 17, 11, 5 kW, ale když spěchám, tak s 11 kW nemohu nabíjet 22 kW…

                1. A ty si zapomel dodat ze teh 17kW je v Tesle bez priplatku
                  A ty si zapomel dodat ze teh 17kW je v Tesle bez priplatku jako default, kdezto etron po 7mi letech stale nabizi default 11kW a 22kW buh vi kdy, jestli vubec. A az bude tak te vojebe o tucny priplatek.

                2. Tywole tak ta dráha mrdka má jen 11? Uvidíme u ID.
                  Tywole tak ta dráha mrdka má jen 11? Uvidíme u ID.

                3. Nedělám si iluze, že u VW to bude jiné.
                  Jinak nechápu, co

                  Nedělám si iluze, že u VW to bude jiné.

                  Jinak nechápu, co máte s tou drahotou. E-tron začíná o milion méně než Xko. Sice je to holátko, které když si dovybavíte, tak se přibližuje k Xku, ale aspoň to umožňuje si koupit e-trona, když nechce mít vše „all-in-one“ jako u Xka, kde máte všechnu výbavu už v základu a prakticky si volíte jen barvu, kola a případně hardware na budoucího Autopilota.

                4. Nezapomněl. Je to tady v každém druhém příspěvku. A
                  Nezapomněl. Je to tady v každém druhém příspěvku. A když je Tesla, dle tvého názoru, tak vepředu, proč do TM3 dali jen 11 kW bez možnosti upgradu na 17 nebo 22? To je ještě lepší než mít aspoň možnost upgradu na 22?

                  Jinak je jedno, jestli to je za příplatek či už započítané v ceně. Ani v Tesle to není zadarmo.
                  Nicméně na tu 11 kW nabíječku skočí (stejně jako u Jaguara I-Pace na 7,4 kW charger) jen někdo, kdo netuší, jaký je to vopruz nabíjet velkobaterku takto pomalu a že AC wallboxů na cestách potkáš výrazně častěji než DC nabíječek.
                  Já mám u i3 11 kW s 30 kWh baterkou a jak bych uvítal 24A nebo 32A na každé fázi…

                5. Tak ty mas zkusenosti hlavne s prditkem co dojede 100km jako
                  Tak ty mas zkusenosti hlavne s prditkem co dojede 100km jako je i3. Tam se ti hodi cokoliv co ti prodelsi dojezd a jsi rad za kazdy nacucany km navic. U TM3 ktera ti dojede 500km opravdu nepotrebujes dobijet v nakupnich centrech, jelikoz prejedes pul republiky na votocku bez nabijeni. Jakmile chces jezdit dal, tak stejne uz musis pouzit nejake rychlonabijeni a SCH to jisti, to u etronu nebo i3 opet nehrozi a zase musis spolehat na nejake pomale dobijeni kdesi v krcme.

                6. TM3 urcite nedojede 500 pres pul republiky- leda ze byste jel
                  TM3 urcite nedojede 500 pres pul republiky- leda ze byste jel po okreskach max 90 v hodine.
                  Uz se trochu s tema dojezdama proberte, jsou to jen marketingovy keci u vsech aut a za podminek ve meste nebo pomalu.

                7. A kolik teda dojede? Zase expert se svym proprietary pEPA
                  A kolik teda dojede? Zase expert se svym proprietary pEPA ratingem? 🙂

                8. Pri 150 na tachometru spotreba 22,9 a dojezd 315km
                  Pri 120 na

                  Pri 150 na tachometru spotreba 22,9 a dojezd 315km
                  Pri 120 na tachometru spotreba 16,4 a dojezd 450km

                  A to vse v lete pri 25 stupnich.

                9. A proc si prestal? Doplnim tedy.
                  Pri 105 km/h na tachometru

                  A proc si prestal? Doplnim tedy.

                  Pri 105 km/h na tachometru dojezd 524km
                  Pri 90 km/h na tachometru dojezd 664km

                  V prumeru pokud jedes pres pulku CR pojedes prumernou rychlosti kolem 100km/h. Coz nam dava dojez cca 500km.

                10. Ja urcite po dalnici 100 nepojedu.
                  To nema cenu resit, proste

                  Ja urcite po dalnici 100 nepojedu.
                  To nema cenu resit, proste veskere dojezdy co kazda automobilka pise jsou nesmyslne a v imnich mesicich tuplem- z vlastni zkusenosti.
                  Tecka.

                11. A ty snad cestujes po republice v prumeru dalnicni rychlosti?
                  A ty snad cestujes po republice v prumeru dalnicni rychlosti? To mi vysvetli jak to delas?
                  Ne nejsou to nesmysly. Jsou to normy a standardy. Ktere se skvele hodi pro srovnavani. Nebyt nich tak ma kazdy jouda svuj pEPA cyklus a budem se dokolecka hadat o tom jestli mluvis o dojezdu v lete, zime nebo na dalnici pri 150 nebo ve meste na 50ce. Zrovna jako si predvedl v teto debate. .

                12. Blbost, s Teslou musíš jezdit pořád na plný plyn je to o
                  Blbost, s Teslou musíš jezdit pořád na plný plyn je to o zážitku ne nějaký blbý ježděni podle pravidel.

                13. To se asi dělá blbě, ne, když plynový pedál v autě
                  To se asi dělá blbě, ne, když plynový pedál v autě není? 🙂

                14. V každém autě je plynový pedál, který už mnoho let
                  V každém autě je plynový pedál, který už mnoho let ovládá elektroniku a ne karburátor.

                15. Šmarjá Josefe 🙂
                  * vy napíšete že jste o dálniční

                  Šmarjá Josefe 🙂

                  * vy napíšete že jste o dálniční rychlosti nepsal (vzhledem k 500km dojezdu)
                  * pak tam máte reakci P.F. že o dálniční rychlosti jde
                  * pak vás tam Anonym brání že i i-Pace bude mít dálniční rychlostí menší dojezd
                  * pak koment P.F. o trvání si na svém
                  * a pak najednou M.i3 že po dálnici 100 nepojede

                  Moje reakce byla že se tu nikdo nebaví o rychlosti na dálnici. Že se celková průměrná rychlost skládá z průměrné dálniční ale i průměrné mimodálniční protože těžko někdo může brát za vzorek dojezdu jen po určitém úseku dálnice.
                  A že tedy není možné trvat na udávání dálniční, byť průměrné, rychlosti.
                  Což je obrana EPA ratingu.

                  Takže jsem vás jenom bránil 😉

                16. Uz sem v tom ztracim. Sorry, chtle sem to napsat pod jiny
                  Uz sem v tom ztracim. Sorry, chtle sem to napsat pod jiny prispevek. A ano pises to spravne ale ten typek co jezdi s i3 to ne a ne pochopit, podle me musel mit v mladi nejakou mozkovou prihodu, asi na dalnici a od te doby v tom lita furt..dalnicni rychlosti

                17. On nepsal 100 po dálnici (a vaše cílové místo také není
                  On nepsal 100 po dálnici (a vaše cílové místo také není hned u dálnice, nebo ano?).

                18. Líbí se mi, jak si motáte pojmy s dojmy. Jak můžete
                  Líbí se mi, jak si motáte pojmy s dojmy. Jak můžete míchat okamžitou rychlost a průměrnou rychlost? Základy matematiky a fyziky máte?

                  Přece když změřím spotřebu (resp. vypočítám z ní dojezd) při okamžité rychlosti 100 km/h, tak to nemůže mít přece žádnou souvislost s dojezdem/spotřebou při znalosti průměrné rychlosti za nějaký čas.

                  Když pojedu hodinu 150 km/h, poté hodinu pojedu 50 km/h, tak sice pojedu průměrnou rychlostí 100 km/h, ale spotřebu budu mít naprosto odlišnou (výrazně horší) než při okamžité rychlosti 100 km/h. Jednoduše proto, že jízdní odpory nejsou lineární vůči rychlosti… Takže spotřebu budu mít naprosto odlišnou, než když bych jel 2 hodiny 100 km/h… Takže když budete mít x aut, která budou mít na té samé trase stejnou průměrnou rychlost, tak mohou mít naprosto rozdílnou spotřebu.

                19. Souhlasim. To jen dokazuje ze je lepsi pouzit EPA rating kdyz
                  Souhlasim. To jen dokazuje ze je lepsi pouzit EPA rating kdyz se bavime o vagnim terminu “prejedu pul republiky”, abysme byli kazdy na stejne vlne a mohli si pripadne cislo doupravit na “svou” hodnotu. Asice nekdo na hodnotu kdy jedu po dalnici 150 v české zime(moje zima je napr. prumer 16C) nebo jedu po okrskach v lete.
                  A nezacneme argumentaci tim ze podle meho pEPA ratingu, dojedes misto 500 jen 250, protoze jak tvuj pEPA rating pocitas, nikdo netusi, tipadem ma 0 vypovidajici hodnotu.
                  Takze si trvam na svem, TM3 ti pres pul republiky dojede 500km a BMW i3 130km. A to je kurva rozdil. U jednoho si rad za kazdy nacucnuty kW u nabijecky, u druheho nabijecku vubec neresis

                20. Zapomeňte na to, že TM3 ujede dálniční rychlostí 500 km.
                  Zapomeňte na to, že TM3 ujede dálniční rychlostí 500 km. To ani ve žhavým snu.

                  Z SC Regensburgu (nabito 100%) do SC ve Vestci, vzdálenost cca 280 km s Teslou 100D, dálniční rychlost tachometrově 10 km/h nad limit a dojezd do Vestce s 6 % SoC (okolní teplota těsně nad nulou)

                  Potřebuji dát dálniční rychlostí (tj. držet tempomat na 140 km/h) Plzeň-Brno-Plzeň a parkováním v Brně okolo 4 hodin (kde mám možnost wallboxu 3x32A). To je 2x300km. A nechci nabíjet po cestě, protože jinak si mohu vzít dieselový auto, který to zvládne bez natankování.

                21. Vondrák ale nepsal o dálniční rychlosti. To TM3 asi 500km
                  Vondrák ale nepsal o dálniční rychlosti. To TM3 asi 500km nedá, ale e-tron nedá pri 140km/hod vámi plánovaných 300km. To se klidně můžem vsadit.
                  Budete rád, když vám to dojede při 130km/hod.

                22. Uvidím. Zatím, co jsem viděl v range testu u Bjørna
                  Uvidím. Zatím, co jsem viděl v range testu u Bjørna Nylanda, tak jsem zatím optimista.

                23. Ja o dalnicni rychlosti a 500km nenapsal ani slovo, nauc se
                  Ja o dalnicni rychlosti a 500km nenapsal ani slovo, nauc se cist. IPace ma EPA rating 376km, etron dojede min nez ipace. Rovnou zapomen na nejakych 300km pri rychlosti 140km/h, to ti rikam hned.

                24. Jenže já se bavím o dálničních přesunech a ty jsi do
                  Jenže já se bavím o dálničních přesunech a ty jsi do toho začal tahat 500 km.
                  Jinak nezapomenu. 🙂

                25. Tak ty máš dost : s TM3 500 a s i3 130 :-):-):-
                  Ano s i3

                  Tak ty máš dost : s TM3 500 a s i3 130 :-):-):-
                  Ano s i3 ted v zimě 130 na tacho ujedu 120-130 ale opakuji v zimě -5 stupnů a v lete to bude kolem 170-180 tak mě tady nevyprávěj že tesla 3 ujede 500 , koukni se na testy a videa po dálnici lojzo.Pořád se bavím o dálnici o dálnic o normálním cestování.
                  A jestli chceš jezdit třeba do Brna nebo kamkoli jinam bez dálnice tak si to užij.Já si zase trvám na svém že dojezdy udávané výrobci jsou nesmysl.

                26. Proc se se mnou hadas o faktech fakt netusim. TM3 500km EPA,
                  Proc se se mnou hadas o faktech fakt netusim. TM3 500km EPA, BMW i3 (22kW) 130km EPA. Pokud mas 33kW tak 180km EPA. Konec diskuze. Tvuj pEPA rating si pocitej jak chces me je uprdele.
                  A ano chci jezdit i po dalnici ale narozdil od tebe chapu moc dobre ze po te dalnici asi neujedu 100% cesty, coz tobe stale pusobi velky problem. Ty mas barak asi hned vedle McDonalds na D1 a do prace jezdis po dokreslovat zasle pruhy.

                27. Ale ja ti na nejakej epa nebo bepa rating zvysoka seru.
                  To

                  Ale ja ti na nejakej epa nebo bepa rating zvysoka seru.
                  To jsou realny zkusenosti pri jizde po dalnici atd a jizda po dalnici je nutna aby si prejel pul republiky jak ty tvrdis, teda pokud nemas v oblibe cestovani 90 kou za kamionem.
                  Nebavim se tady porad dokola o poskakovani ve meste, to s i3 taky najedu 200 ale tvoje predstavy ktery ti nekdo nakuka a ty je sezeres i s navijakem viz vsechny testy ktery se delaji v 90 za hodinu ale tskhle to proste pri cestovani normalnim beznym coz je u me dalnicni rychlost kdyz nekam cestuju .
                  A mc u baraku nemam a mam to stesti ze do kolbenky nemusim chodit.
                  No asi to porad nechapes kdyz tady furt meles dokola ze ujede 500 tesla 3 – a ja ti po nekolikaty tvrdim ze ano pouze kdyz pojedes porad jak vocas 90 .

                28. A ja ti tvrdim ze vis uplny prd jakou prumernou rychlosti ,za
                  A ja ti tvrdim ze vis uplny prd jakou prumernou rychlosti ,za jakeho pocasi a pulku ktere republiky procestuju. Takze ti nezbyva nez se odkazat na EPA rating nebo mlet kraviny o svem PEPA ratingu. Uz to pochop, kdyz pojedu pul cesty po dalnici , pul po okrskach, tak se na 500km dostanu vpohode, to mi ver, protoze na dalnici mas v pulce evropy 120km/h na okrskach 90km, tim padem prumerna cestovni rychlost bude kolem 100ky. Chapes uz konecne ze se kazdy bavime o necem jinem? Kazdy ma vlastni zkusenosti o najezdu, protoze je to INDIVIDUALNI. Uz to pochop konecne a nemel tu dokola SVOJE postrehy o jizde s i3 v ČR a nauc se pouzivat oficilani ratingy jinak budes VZDY vypadat jak sedlak s vidlema v zadech co si mysli ze CR je pupek sveta a jeho zkusenosti sou ty jedine spravne.
                  Jo a pri 90km/h ti TM3 dojede cca 664km a ne 500km, ty vocase.

                29. Jojo ja zapomel ze ty ses odbornik na EV co bude jezdit s
                  Jojo ja zapomel ze ty ses odbornik na EV co bude jezdit s teslo za 10 kWh/100 vid :-):-):-)

                  Ja se fakt bavim .

                30. Hmm… výhoda nemít dálniční známku ! 😀
                  Tak to je TM3

                  Hmm… výhoda nemít dálniční známku ! 😀
                  Tak to je TM3 přesně vůz pro mě – 500km mi stačí 😉

                31. Když Váš tak čtu, tak mám pocit, že nejezdíte žádným
                  Když Váš tak čtu, tak mám pocit, že nejezdíte žádným EV, když tady tak čarujete s těmi dojezdy… Každý majitel EV už ví, jaká je realita a jak je to s dojezdy při různých jízdních profilech…

                32. ta 33kWh da fpoho pres 200, i s 60Ah dám v zimě víc jak
                  ta 33kWh da fpoho pres 200, i s 60Ah dám v zimě víc jak sto…11kW onboard nabíječka by se hodila, pak už bych ani nepotřeboval DC…no musím si vystačit se 6kW holt

                33. A TM3 snad dokonce jen tech „proklinanych“ 11kW (bez moznosti
                  A TM3 snad dokonce jen tech „proklinanych“ 11kW (bez moznosti rozsireni).

                34. Ale TM3 ma dojezd trosku nekde jinde nez e-tron a sit SCH. S
                  Ale TM3 ma dojezd trosku nekde jinde nez e-tron a sit SCH. S tou ti staci dobijet pres noc doma, nemusis resit dobijeni v kine abys dojel zpatky domu

                35. Já myslím, že to by měli rozhodovat majitelé, co je pro
                  Já myslím, že to by měli rozhodovat majitelé, co je pro ně dobré a co ne. Nemám rád dobrosery, co mi určují, co mi stačí…
                  Nehledě na to, že SCH se většinou vyskytují na cestách, ne na cílových místech. A já třeba rád nabíjím, když parkuji, abych právě nemusel čekat někde na cestách při nabíjení.

                36. Rikam ti. Mas zkresleny pohled protoze jezdis EV s malym
                  Rikam ti. Mas zkresleny pohled protoze jezdis EV s malym dojezdem. Teslu vyjezdit behem dne jezdenim po nakupacich a kinech nemas sanci. To bys v aute musel stravit 8 hodin vkuse. . Pres noc ji stejne vzdycky pustis zilou a rano mas plny dojezd. Nejake pomale nabijecky uz ani neresis a za ten opruz je hledat to ani nestoji. U etrona co ma pulku dojezdu jak tesla a bez SCH, musim s tebou souhlasit, si moc nepomuzes tak tu 22kW by to chtelo.

                37. Chceš snad říct, že s Teslou ujedu Plzeň-Brno-Plzeň (cca
                  Chceš snad říct, že s Teslou ujedu Plzeň-Brno-Plzeň (cca 600 km dálniční rychlostí 140 km/h tempomat) na jeden zátah? To asi ne, že…
                  Nicméně s 17 kw chargerem, bych to s teslou dal. V Brně parkuji v hotelu, kde mají pouze wallbox, jsem tam cca 5 hodin a pak razím do Plzně a nechci se nikde zdržovat hodinovým nabíjením.

                  Problém je ale v tom, že Tesla X se mi nelíbí a Tesla S nemá kouli (na kola), ani už nemá na střeše možnost dát příčníky.

                38. Po nakupech to mozna nevyjezdis, ale u S75 to ted v zime
                  Po nakupech to mozna nevyjezdis, ale u S75 to ted v zime takovy problem neni (ano, vim, ze long range TM3 ma vetsi dojezd, ale zas se strasi s docela velkym poklesem v zime, uvidime) – rano pulhodina pres Prahu, v poledne 2x15min na obed, vecer necele dve hodiny pod Sumavu a z pocatecnich 325km (90%) po trech hodinach jezdeni (vicemene predpisovou rychlosti) zbyva 70km, takze tak jeste jedna hodina jizdy.

                39. Jo u TMS75D to bude jeste asi obcas omezovat. U 100D nebo TM3
                  Jo u TMS75D to bude jeste asi obcas omezovat. U 100D nebo TM3 by ti v tvem prikaldu jeste zbyvalo o 100km dojezdu vic. TM3 se uz dloho prodava v Kanade a nejake zvesti o vetsi nefektivite v zime naproti Sku sem nezaznamenal, kdyztak posli link. Dik.
                  Ale 75D je dobry priklad, protoze ma cca stejny dojezd jak bude mit e-tron.

                40. Lol, dobry. Takze nic 🙂
                  Tohle mluvi za vse:
                  „We also have no

                  Lol, dobry. Takze nic 🙂

                  Tohle mluvi za vse:
                  „We also have no way of knowing how he drove the car, if he preconditioned it, or if made sure the tires were full“

                  U jakehokoliv EV ti v zime zpolovicnim dojezd.

                  Kdyby TM3 mela v zime vyrazne horsi dojezdy nez S/X tak uz by se o tom vedelo.

                41. Ten „dobroser“ je tak hnusny slovo…..
                  Ten „dobroser“ je tak hnusny slovo…..

              1. jj tesla si tenkrát mákla s 22kw ale dneska už stejnak má
                jj tesla si tenkrát mákla s 22kw ale dneska už stejnak má u všech tesel standartně 11kW příplatkově silnější 17kW 😉 prašt jako uhod, přez noc to doma stihneš nabít fpohodě s časovou rezervou takže úkol splněn hotovo točit 😉 ostatní navíc je luxus. Jasný mohli tam do káry za 2MEGA dát něco lepšího …ale tak podstatný je že je to použitelný 😉 Kdyby tam byla nějaká mldka 7kW tak neřeknu, ale 11kW je fpoho soudluzi 😉

                1. kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
                  kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

                2. 11 kW mám u třetinový baterky v i3 a v pohodě to není.
                  11 kW mám u třetinový baterky v i3 a v pohodě to není. Kdyby nabízeli další add-on charger, tak si ho v konfiguráku určitě zaškrtnu.

                  A argumentovat Teslou mi přijde mimo. Co dělá Tesla má být bráno jako svaté a co nedělá, tak také?

                  Jinak máte v tom zmatek. Před lety Tesla S/X měla standardně 11 kW, za příplatek 22 kW. Pak to zrušili a nabízí už jen 17 kW. Tesla 3 nabízí jen 11 kW bez možnosti upgradu.

                  A vzhledem k tomu, že i taková legenda jako je Bjørn Nyland, nadšený majitel a propagátor Tesly, prosí v jednom videu Teslu, aby vrátili do auta nabíječku 22 kW, tak to pálí asi více lidí…

                3. možná že tm3 má jen 11 ted nevim a samozřejmě 22 je
                  možná že tm3 má jen 11 ted nevim a samozřejmě 22 je lepší než 11 a co? to nepopírám. Možná že bjorn chce taky 22 ja ji jednu dobu chtel taky a co stím? víc lidí ji chce ale taky všichni ji zas absolutně nutně k životu nepotřebují. tak vo čem to tady meleme? 11 k životu stačí 22 by byla lepší. stačí? u mě si nestěžujte apelujte na vw audi at pohnou 😉

                4. Já si Vám nestěžuji, to Vy jste tady začal tvrdit, že to
                  Já si Vám nestěžuji, to Vy jste tady začal tvrdit, že to je luxus. A najednou tvrdíte, že 22 je lepší než 11. Já měl za to, že kdyby Vám nabídli v autě 22 kW, tak buď to vykucháte na 11 kW nebo to natvrdo nastavíte, abyste 22 kW nikdy nenabíjel, protože to je luxus, který si nechcete dopřát.
                  Já si u Vás nestěžuji, když Vás to nezajímá, tak neodpovídejte. Audi nijak apelovat nebudu. Oni mi chtějí prodat auto, tak ať se snaží.

                5. cipis, kdyz uz o necem ho*no vis, co si to „moudro“ treba
                  cipis, kdyz uz o necem ho*no vis, co si to „moudro“ treba nechat pro sebe?

              1. no jako jo ale dnes je už skoro v každým městě TERRA s
                no jako jo ale dnes je už skoro v každým městě TERRA s CCS takže u auta s 300-400km dojezd do města a domů v poho dojedeš takže pochybuju že se budu obtěžovat nějakým mennekesem ve městě. TO leda když TERRA bude obsazená na šademo jasný, no ale tak tu půlhodku vydržím 11kW menekes a až ferda vedle nabije přehodím to na CCS 30 min. Jasný myslím že časem bude časový omezení na veřejných CCS/Chademo aby to lidi neblokovali dlouho 😉 Ale s 22kW mennekesem 4hod si stejně moc nepomůžeš u toho jen tak někdo stepovat nebude 😉

                1. Proč bys měl u toho stepovat? Když někam přijedu
                  Proč bys měl u toho stepovat? Když někam přijedu parkovat, tak jsou tam třeba jen Mennekesy (např. OC Smíchov) nebo je tam jedna DC nabíječka (OC Chodov), která je většinou obsazená (a když je volná, tak se pak musím trhnout se vrátit po hodině, abych ze slušnosti jí neblokoval) a dalších 10 volných Mennekesů, kde mohu auto nechat zaparkované a nechat to být.
                  A je lepší mít za 4 hodiny auto nabité než napůl nabité.

                  Pokud u nabíjení stepujete, tak to je Váš problém a Váš způsob cestování. Já většinou nabíjím když parkuji. U DC nabíječky se parkovat moc nedá (pokud nechci být za hulváta, kdy 2 hodiny nabíjím a pak 2 hodiny tam parkuji), kdežto na parkovišti s Mennekesy tam mohu nechat auto po celou dobu parkování a nemyslet na to.

                2. ano v případě parkování u 10ti volných Mennekesů 32A se
                  ano v případě parkování u 10ti volných Mennekesů 32A se 22kW palubní nabíječka etronu hodí, ano ta pak bodne a nabijete auto za polovinu času ano. Kéž by každý parkoviště obchodáku mělo desítku menekesu 32A to pak bych byl PRO tu 22kW palubní nabíječku evropským výrobcům nařídit eurosměrnicí povinně 😉

                3. Koukám, že jste typ člověka, který v druhé větě
                  Koukám, že jste typ člověka, který v druhé větě dokáže popřít to, co řekl ve větě první. Nejprve je to zbytečnost a teď byste to nařídil.

                4. já tušil že to řeknete 🙂 nechtěl sem se už dále přít
                  já tušil že to řeknete 🙂 nechtěl sem se už dále přít ale zároven sem nepopřel co jsem řekl myslím. řekl sem a platí:
                  1)pochybuju že se budu obtěžovat nějakým mennekesem ve městě = 400km běžně stačí bez dobíjení
                  2) když transit dojde stava stavím se ccs nebo pockám na ccs, menek 32A 4 hodky nestepuju nenakupuju takže hodku nakoupím a ccs nebo popojedu jinam takže jedno jesi 11 nebo 22 palubní
                  3) ano když jdete na 4 hodky nakupovat s prázdnou a chcete plnou a máte desítku 32A parking k dispozici kde nikoho neobtežujete což málokerý parkoviste má tak se 22kw hodí ale je to myslím luxus nadstandart. Pro běžný žití už stačí 11kw standart a to etron splnuje 😉
                  písu tesnopis myší 😉

                5. ad 1) Jezdím z Plzně do Brna. Je to 300 km, takže tam
                  ad 1) Jezdím z Plzně do Brna. Je to 300 km, takže tam přijedu s prázdnou. V hotelu, kde parkuji jsou pouze wallboxy. Po 5 hodinách, když budu mít 22 kW charger, budu mít plně nabito a mohu vyrazit nostop do Plzně a nemusím se nikde skoro 2 hodiny zdržovat nabíjením. Už chápete?!?
                  ad 2) ano, tady je to jedno a nikdy jsem netvrdil opak. Na cestách samozřejmě samozřejmě se nabíjí na DC. Ale já pořád píšu o nabíjení při parkování a Vy máte problém s pochopením psaného textu.
                  ad 3) Tam, kam všude jezdím a mají Mennekesy, tak mají 22 kW stojany. Takže jste zase vedle.

                  Jestli Vám 11 kW stačí, tak si to klidně kupte. Mně nestačí, takže Audi moje peníze neuvidí, dokud nebude možnost upgradu.

                6. Taky můžete přijít po pěti hodinách k autu a zjistíte,
                  Taky můžete přijít po pěti hodinách k autu a zjistíte, že wallbox v hotelu pustil jen 11kW, protože kuchař v tu dobu měl zapnutou troubu, běžela sauna…. nebo přijel někdo další s E-tronem k druhému wallboxu. Pak se kouzlo 22kW palubní nabíječky vytratí. Marně přemýšlím co má hotel napsané na hlavním jističi a co bude mít hotel jako prioritní, zda nabíjení, nebo provoz hotelu. Vy to víte?

                7. A to má být jako argument proti silné nabíječce? Takže
                  A to má být jako argument proti silné nabíječce? Takže taky se mohu od Vás dozvědět, že si nemám kupovat žádné auto, protože na D1 jsou zácpy?
                  A že neříkáte Teslistům totéž s jejich 17 kW nabíječkou, že si ji mají nechat oříznout třeba na 3,6 kW, že je to tak lepší…
                  Vy jste fakt mimo…

                8. Já neříkám, že je to argument proti. Jen zkušenost z
                  Já neříkám, že je to argument proti. Jen zkušenost z nabíjení v restauraci, kde taková omezení mají. Jsou to Vaše peníze, Vaše rozhodnutí, to zda ji využijete nebo ne, musíte vědět Vy.
                  Pokud jste majitelem toho hotelu, tak to nevidím jako zásadní problém.

                9. Nenabíjím u restaurací. Stačí?
                  Zatím tam kde jsem

                  Nenabíjím u restaurací. Stačí?

                  Zatím tam kde jsem parkoval a nabíjel s půjčenou teslou s dual-chargerem 22 kW, tak to nabíjelo 22 kW.

                10. Tak pochopitelne, co se tyce nabijeni, je 22kW nabijecka vzdy
                  Tak pochopitelne, co se tyce nabijeni, je 22kW nabijecka vzdy jen lepsi nez 11kW, to je proste matematicky fakt. O tom tu vsichni vime. Co se ti snazime tady vysvetlit je, ze to neni zadarmo a priplatis si zrejme nemale penize a uzitek z toho nemusi byt tak velky jak si myslis. Ale je to na tobe. Ja mam jen strach ze to jeste audi potrva tech 22kW nabidnout a pak uz budou na obzoru zase jine EV a z tveho nekupu sejde 🙂

                11. Jak můžete vědět, že z toho nebudu mít užitek? Mě
                  Jak můžete vědět, že z toho nebudu mít užitek? Mě vůbec neznáte, nevíte jak jezdím, kam jezdím, kde parkuji, kde nabíjím, jak dlouho parkuji, atd.
                  Ale naprosto přesně víte, že bych z toho užitek neměl. Přitom já už dneska se stávajícím autem vím, že 11 kW je pro mne málo. Miluji dobrosery, kteří mi určují, co je pro mne dobré či nikoliv…

                  A dojímá mě Vaše starost, že bych si kvůli absenci 22 kW nabíjení nekoupil e-trona. Jsou to moje peníze a já si určím, za co je utratím. Nepotřebuji rádce přes utrácení. Když nenabídnou 22 kW, tak holt Audi moje peníze neuvidí. Když se objeví na obzoru něco lepšího, tak holt Audi má smůlu. Jejich problém, ne můj.

                12. A kdy přesně Audi slíbilo tu 22kW nabíječku? Nebo je to
                  A kdy přesně Audi slíbilo tu 22kW nabíječku? Nebo je to jen zase jen vlfká spekulace nějakýho pisálka co odposlech někde na pavlači?

                13. Aha tak to je tedy zajímavé. Díky.
                  Aha tak to je tedy zajímavé. Díky.

                14. Klidek, at ti nepraskne zilka. Ja nikde nezvrdim ze “presne
                  Klidek, at ti nepraskne zilka. Ja nikde nezvrdim ze “presne vim ze bys z ni uzitek nemel” jak pises. Ja jen napsal ze “uzitek z toho nemusi byt tak velky jak si myslis.”,To je trosku rozdil, nemyslis? Promin ze ti ukazuji argumenty a nove uhly pohledu, uz to neudelam, mas vzdy ve vsem pravdu a vis vse o vsem. Uzij si sveho etrona.

                15. Hele, zkus se na to podívat i z jiného pohledu, než tvého.
                  Hele, zkus se na to podívat i z jiného pohledu, než tvého. Neznáme se, nevíš, jak auto používám, tak přece nemůžeš tvrdit, že „užitek z toho nebude tak velký, jak si myslíš“. Už jenom to, že nevíš, zda pojem „tak velký“ je pro oba stejný. Co je pro tebe malý krok, může být pro mne velký krok. A obráceně.
                  A vzhledem k tomu, že mi 11 kW dneska nestačí, co se týče rychlosti nabíjení, tak je velmi nepravděpodobné, že si s 22 kW pohorším. A o to jde. Obzvláště, když e-tron má vyšší spotřebu, takže pokud bych se spokojil s 11 kW chargerem, tak si výrazně pohorším oproti stávajícímu autu, co se týče počtu kilometrů jízdy za hodinu nabíjení.

                16. Já myslím, že byste z té Plzně musel jet hodně pomalu
                  Já myslím, že byste z té Plzně musel jet hodně pomalu abyste s Audi do Brna dojel bez zastávky na nabíjení:). Ale řešitelné to je, zastavíte se na Vystrkově nebo na 66 km u McDonalds, pak se pohádáte s lidmi co blokují nabíječky, pak si dáte káve pro sklidnění, nabijete a za 20 minut razíte dál 🙂

                17. Myslím, že to dám. Koukal jsem na range test u Bjørna
                  Myslím, že to dám. Koukal jsem na range test u Bjørna Nylanda a měl bych se vejít. Když ne, tak si předepíšu jedno čůrání a kafe v Humpolci, to by na dojetí do Brna mělo stačit.

                18. Tak nevím , co bych dělal 4 hodiny v OC Smíchov, na to je
                  Tak nevím , co bych dělal 4 hodiny v OC Smíchov, na to je můj ćas drahej, to se raději půjdu svézt na kole.

                19. Další dobroser…. Co tam dělám, je snad moje věc ne? Že
                  Další dobroser…. Co tam dělám, je snad moje věc ne? Že tam třeba mohu být pracovně… Ale i kdybych tam jezdil shoppingovat místo ježdění na kole, snižuje to snad argument pro 22 kW nabiíječku? Chcete snad určovat ostatním, že co je dobré pro Vás, musí to být dobré i pro ostatní?

                20. Žádnej dobroser, jen se snažím říct, že 22
                  Žádnej dobroser, jen se snažím říct, že 22 nepotřebuju, s Teslou dávám normálne 400 km, když jedu do Spindlu tak si obćas pomůžu na Cezu ve Vrchlabi a když jedu na Sumavu tak v Písku. Do žádného OC zásadně shoppingovat ( fuj to je slovo) nechodím.

                21. Že nepotřebujete 22 kW onboard charger mám poznat z toho,
                  Že nepotřebujete 22 kW onboard charger mám poznat z toho, že odpovíte „to se raději půjdu svézt na kole“?

                22. Uz aby to casove omezeni na DC bylo
                  Uz aby to casove omezeni na DC bylo

                23. Časové omezení u ČEZu už je nyní a za nemalé peníze
                  Časové omezení u ČEZu už je nyní a za nemalé peníze (Polyfazer_Ditect – účtování za minuty…).

                24. Ahoj. To jsem nemel na mysli.yslel.jsem cez chip a eon zdarma
                  Ahoj. To jsem nemel na mysli.yslel.jsem cez chip a eon zdarma zatim

                25. Jí vím, ale směřuje to tam. Takže to moc nepřivolávej 🙂
                  Jí vím, ale směřuje to tam. Takže to moc nepřivolávej 🙂

  2. Audia a Porše museli přehodnotit svojí elektroplatformu,
    Audia a Porše museli přehodnotit svojí elektroplatformu, protože Tesla dokáže vyrábět ještě levněji než čekali. To co zkousnou u Porše už je pro Audi moc moc drahý 😀
    Tesla Model 3 cost surprised Porsche and Audi after reverse-engineering
    https://electrek.co/2019/02/09/tesla-model-3-cost-surprise-porsche-audi-reverse-engineering/

    1. Toto mluvi za vse:
      The e-tron as the first electric Audi is

      Toto mluvi za vse:
      The e-tron as the first electric Audi is not only late. It does not reach some target values and has become far too expensive with more than two billion euros in development costs. The approximately 600,000 cars sold for the break-even are now regarded as an illusion.

          1. Taky mi to tak přijde. On člověk ani nemusí mít doktorát
            Taky mi to tak přijde. On člověk ani nemusí mít doktorát z MIT, aby si pohledem na rendery e-tronu a hlavně jeho baterie nedokázal spočítat, jak moc výrobně nákladné to musí být. E-tron baterie dle mého soudu musí být výrobně ještě dražší než baterie TMS/X, která rozhodně není vzorem levné a robotizované výroby.

                1. teslamagazin.sk/baterie-elektromobily-vyrobna-cena-porovnanie-t
                  teslamagazin.sk/baterie-elektromobily-vyrobna-cena-porovnanie-tesla/

                2. Ale v tom clanku se vubec nepise o jakych bateriichje rec.
                  Ale v tom clanku se vubec nepise o jakych bateriichje rec. Jsou to 18650 ktere dela Panasonic nebo ty nove 2170 ktere dela Tesla+Panasonic v GF3? Protoze o tom se tu bavime a clanek zadne nove info o tomto neprinasi 🙂

                3. Tak především dnes už je výrobní cena vlastních
                  Tak především dnes už je výrobní cena vlastních článků sražena v podstatě na cenu vstupních surovin. Cenu baterie dnes určují už primárně výrobní operace = montáž, kde na cokoliv musí sáhnout lidská ruka je nehorázně drahé (proto lze v číně nabídnout levnější TM3). Ke každému modulu i dnes musíte ručně připojit hadice chlazení + konektor k BMS a dále přišroubovat klémy/připojit konektor silových vodičů. Když si postavíte vedle sebe packy z TMS/X a TM3 tak je na první pohled patrný rozdíl 16ks modulů (z toho dva v druhé vrstvě) vs. 4ks moduly.

                  E-tron má těch modulů 36ks(z toho 5 v druhé vrstvě), tyto ale nejsou protékané kapalinou, protože to už by bylo úplné montážní peklo.

  3. Celkem hezký auto, bohužel v porovnání s Tesla X 100D je
    Celkem hezký auto, bohužel v porovnání s Tesla X 100D je ten dojezd tragický. Nabíjecí křivka rozhodně správná není, kus jí chybí, takto vypadá správně z reálného nabíjení.

    imgup.cz/images/2019/02/10/Nabijeni-Audi.png

    1. Už v minulém vláknu jsem vám dokázal, že ta křivka od
      Už v minulém vláknu jsem vám dokázal, že ta křivka od Fastnedu je v pořádku, akorát platí pro nominální podmínky = teplota baterie na nominálních 20-30°C. Tato vámi prezentovaná křivka vychází z nabíjení při -1,5°C, což poukazuje pouze na to, že Audi má slušně zvládnutý TMS baterie. Tesla je na tom sice ještě o něco lépe, ale rozhodně je to o třídu lepší než třeba Kona/Niro. Leafa pak ani nepočítám.

      1. Reálná křivka z provozu je daleko důležitější, než
        Reálná křivka z provozu je daleko důležitější, než nějaká laboratorní křivka. Navíc pan Hořčík neuvádí celou křivku, ale jen od 30%. To jak má zvládnutý teplotní management se ještě ukáže v praxi, stejně jako se to ukázalo později u nového Nissanu a fastned.nl toto vůbec neodhalil. Každý si takovou křivku může udělat sám, na to nepotřebuje nějaký server, který neměří v reálných podmínkách.

          1. Soul není dobrý příklad na porovnání, protože jeho
            Soul není dobrý příklad na porovnání, protože jeho nabíjecí výkon je limitován absencí 100kW CHAdeMO stanic. Soul zřejmě umí nabíjet podobně rychle jako Ioniq (až 77kW), ale prostě ještě nedávno nebylo kde. Je to podobné jako testovat e-tron na 50kW stanici, tam taky pojede naplno i v záporných teplotách.

            1. Jak víte, výkon nabíjení je velmi závislý i na celkové
              Jak víte, výkon nabíjení je velmi závislý i na celkové kapacitě. Naopak Soul a Ioniq je výborný příklad toho, že při třetinové kapacitě oproti eTronu dokáží nabíjet „jen“ polovičním příkonem. Kdyby měly dvojnásobnou kapacitu, zvládnou i těch 150 kW.

              1. To není pravda, protože dvojnásobná kapacita v těch
                To není pravda, protože dvojnásobná kapacita v těch samých článcích se do toho vozu nevejde. Pro vyšší kapacitu ve stejné krabici musíte použít jiné články s vyšší energetickou hustotou, které ale bohužel za současného stavu poznání budou mít významně nižší výkonovou hustotu a tedy rychlost nabíjení.

                Můžeme to demonstrovat třeba právě na Niro 64kWh, jehož články mají povoleno nabíjení max. 200A, tedy zhruba stejných 77kW jako zvládne Soul s 2x menší kapacitou baterie. Jinak řečeno Niro se současnou baterií nikdy 120-150kW nabíjet nebude.

                1. Samozřejmě, že se články do vozu nevejdou, když je Soul
                  Samozřejmě, že se články do vozu nevejdou, když je Soul na délce skoro o metr kratší než Audi. Kia Niro má baterii 67 kWh (64 kW využitelných) a má omezení na 80 kW, ne kvůli bateriím, ale kvůli dalším komponentám v autě. Nabíjení proudem 1,5C je standard, tedy je to prostá matematika, počet článků x 1,5C. Soul má 96 článků, tedy standardní proud může dosahovat 150A, kdyby měl článků dvojnásobek, měl by možnost jít až na 300A, což ve spojení s 400V na baterii je 120 kW.

                2. Tak ještě jinak současný Soul má baterii cca 31,5kWh
                  Tak ještě jinak současný Soul má baterii cca 31,5kWh (celková energie) a už ho bylo viděl nabíjet cca 77kW, tedy cca 2,5C. Nový Soul bude mít cca 67kWh (celková energie – stejná baterie/články jako v NIRO) v téměř stejně velké krabici jako starší soul. Nikdo zatím NIRO neviděl nabíjet víc jak cca 77-80kW, tedy cca 1,2C a s vysokou pravděpodobností už ani neuvidí.

                  Tedy aby bylo možno zdvojnásobit energii ve stávající krabici Soulu, bylo třeba použít jiné články s dvojnásobnou energetickou hustotou. Bohužel současná technologie nám prostě neumožňuje se zvyšováním energetické hustoty článků zároveň udržet vysoké nabíjecí proudy. Proto se Nový Soul bude nabíjet v podstatě stejným výkonem jako ten starý s poloviční kapacitou baterie (1,2C vs 2,5C).

                3. Nevím, zda si uvědomujete, co znamená 1C nebo 2C. Bavíme
                  Nevím, zda si uvědomujete, co znamená 1C nebo 2C. Bavíme se o nabíjecím proudu, který se rovná baterií s kapacitou v Ah, tedy ne v kWh. Aby baterie měla 400V, ale dvojnásobek kapacity, pak se například 2 bloky o 96 článcích spojí paralelně, tedy má stejné napětí, ale dvojnásobnou kapacitu. Tedy nenabijite články místo 1C proudem 2C, ale nabijite stále jednotlivé články proudem 1C. Zde platí Kirchhoffovy zákony.

                4. Pro orientační určení „C“čka je u EV uživatelsky
                  Pro orientační určení „C“čka je u EV uživatelsky přívětivější používat zjednodušený výpočet z energie a výkonu místo z kapacity baterie a nabíjecího proudu už jen proto, že je často nemusím znát. Tedy na příkladu: Ioniq má celkovou energii baterie cca 31kWh(články LGX L3 s nominální energií 161Wh a nominální kapacitou 43Ah v zapojení 96s2p) a při nabíjení teoretickým výkonem špičkově cca 80kW (396V*200A) to dělá tímto výpočtem cca 2,55C. Pokud to vezmu metodicky správně přes kapacitu, tak to bude pro baterii 200A/86Ah tedy 2,32C. Respektive pro každý jednotlivý článek to je 100A/43Ah, tedy opět 2,32C.

                  Tedy počet paralelních článků na celkovém „C“ baterie při dané kapacitě nic nemění.

        1. Ale ta křivka od Fastnedu reálná je, stejně jako je
          Ale ta křivka od Fastnedu reálná je, stejně jako je reálná ta kterou naměřili pro Nissan. To že má Nissan problém s rapidgate neznamená, že by si tu křivku vymýšleli. Ano i Audi může mít podobný problém jako Nissan, ale to z dostupných dat zatím nevíme.

              1. nesmíš se toho bát, W10 jsom mnohem inteligentnější jak
                nesmíš se toho bát, W10 jsom mnohem inteligentnější jak 2009 W7. Navíc W7 končí to je mršina, historie fujtajksl, jakmile si čuchneš k lelšímu už nechceš zpět 😉 W10 byly pohaněný negativní reklamou to je podobný jako elektromobily dezinformacema ropáků 😉 Není to tak. Fachaj skvěle, měli pár much ale armáda inženýru to dnes a denně řeší kdežto W7 jsou defakto mrvola 🙂

                Každopádně podmínkou PRO KVALITNÍ W10 8-SMÁ GENERACE V BŘEZNU přijde je :

                1) minim SILNÝ PROCESOR AMD RYZEN / i5 3tí generace = VÝKON +/- 9.000 bodů !!!

                cpubenchmark.net/

                2) minim 8GB DDR3 nebo lepší

                3) SSD minim SATA3 500/500

                czc.cz/ssd-pevne-disky/produkty?q-c-9-f_2025079=sSATA%206Gb%2Fs&q-c-1-producer=seleb7qsr30fdoa9nmif4k9j0o9&q-c-6-f_2025059=r1025-2048&q-c-8-f_2025079=sM.2%20PCI-Express%20NVMe&q-c-5-f_2025059=r550-1024&q-c-0-producer=s4infur2v7mecbbfc9rflek9p87&q-c-7-f_2025059=r2049-20000&q-c-3-f_2025059=r240-479&q-c-2-producer=s59qrjt6qsicspbgibotbbb40rf&q-c-4-f_2025059=r480-550

                4) grafika stačí fpoho integrovaná intel HD4000 a lepší 😉

                videocardbenchmark.net/

                takže třebááá ;))

                levnapc.cz/repasovane-pocitace.html?f=10:60,61;2:2;11:72&o=9;10;2;11;13;8;14;5&keepState

                1. tajdlenc třeba máš komplet hotovku za 8smišku domů před
                  tajdlenc třeba máš komplet hotovku za 8smišku domů před barák poštečkou kvalita della germán cáluňg hotovo točit soudluzi ;)))

                  levnapc.cz/pc-sestava-dell-optiplex-7010-1.html

                  výkon cpu 6709 to de ještě (pod 4.000 bodů nebrat šrot)

                  cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-3470+%40+3.20GHz&id=822

                2. hmm i7 je ale lepčí
                  hmm i7 je ale lepčí ;))

                  levnapc.cz/pc-dell-optiplex-9010-core-5.html

                  výkon cpu 9293 bodů

                3. Na chvíli jsem se lekl, že tu za pár minut po zveřejnění
                  Na chvíli jsem se lekl, že tu za pár minut po zveřejnění článku bude 37 příspěvků o e-tronu. 🙂

                4. joo nikdy nevíš kam tě cesty hybridí dovedou 🙂 To aby
                  joo nikdy nevíš kam tě cesty hybridí dovedou 🙂 To aby vyKuk mohl brousit hybrid.cz potřebuje nejdříve kualitní mašinu dell a hnedka potom wokna až pak etron ;)))

                5. Ty troubo blbej už před půl dnem jsem ti psal že jsem z 90
                  Ty troubo blbej už před půl dnem jsem ti psal že jsem z 90 % na ajpedu, takže se tu namaháš zbytečně, ale to bys nesměl tak chlastat na prášky jak chlastáš.

                6. ftáku uotvíráku jasně že umím číst s eplem se di
                  ftáku uotvíráku jasně že umím číst s eplem se di zahrabat stejně jako s těma zabržděnejma 7dmičkama 😉 Když neumíš poděkovat tak di dopldele možná to posloužilo jinejm proto to vkládám jen na tebe nesázím :))

      1. ále prd ty ftákuuotvíráku, W10 fakaj perfektně, objevilo
        ále prd ty ftákuuotvíráku, W10 fakaj perfektně, objevilo se to na více počítačích, speciálně zatuhává záložka HYBRID.cz v CHROME. Nikoli CHrome obecne, pouze záložka HYBRID.cz v CHROME čímž samozřejmě vyvolá zatuhnutí celýho chrome, ale jiný stránky v chrome netuhnou. Je to věc přímo HYBRID.cz (nejspíš nejaká nekompatibilita po aktualizacích za posl 14 dní se aktual W10, chrome, avast… 😉

        Na opeře pod těma samýma W10 na tom samým NB HYBRID.cz netuhne

                1. Koukám, Vy jste expert na všechno.
                  Jak jsem psal, pokud

                  Koukám, Vy jste expert na všechno.
                  Jak jsem psal, pokud jakýkoliv web dokáže shodit webový prohlížeč, tak je to vždy chyba prohlížeče. Webový prohlížeč musí být tak robustní, že když interpretuje cokoliv, co dostane pod ruku, tak ho to nesmí „rozházet“.

                  Dalšího komentáře netřeba.

                  P.S. A zkuste se naučit psát česky a ne pořád čééésky. Můžete si myslet, že je to vtipný, ale je to jen trapný (pokud tedy nejste „-náctiletý“, kde se to dá omluvit pubertou).

                2. nikoli, hybrid se s debilníma reklamama tahanejma přes
                  nikoli, hybrid se s debilníma reklamama tahanejma přes kambodžu bud přizpůsobí anebo ho prostě odstřihnou 😉

                  diit.cz/clanek/chrome-dostane-rezim-never-slow

                3. To je trochu něco jinýho. Nikdo hybrid.cz neodstřihne,
                  To je trochu něco jinýho. Nikdo hybrid.cz neodstřihne, hybrid.cz se načte i v tomto režimu.

                4. jo ale bez reklam a nedostane zaplaceno :))
                  jo ale bez reklam a nedostane zaplaceno :))

                5. To je ale problém hybrida, ne můj. Já, jako čtenář, se
                  To je ale problém hybrida, ne můj. Já, jako čtenář, se nadále k obsahu dostanu.

          1. Jenomze cipis vi prd. To, ze maji nejake stranky napraseny
            Jenomze cipis vi prd. To, ze maji nejake stranky napraseny javascript a jako bonus to ceka xy sekund na nejaky polsky reklamni sajarajt (a vypada to tuhe) jeste vubec neznamena, ze vytuhnul prohlizec…

            EDIT: chrome sice neni dokonaly, ale opravdu ho vytuhnout da celkem praci – maji extra proces pro kazdy tab. Negativni stranka toho je vetsi spotreba pameti.

      1. dík no hele ale jako 8 let to šlapalo fpoho a najednou
        dík no hele ale jako 8 let to šlapalo fpoho a najednou posledních 14 dní mám problém v tu samou dobu na 2 rozdílných NB na dvou rozdílných sítích provajdrů jen a pouze se stránkou hybrid.cz jako sory ale vrtat se kvůli ní ftom nebudu, v záloze mám operu 😉 Každopádně čistěním to určitě nebude to dělám CC a Advance denodenně 😉 Jen se tímto chtěl vědět jestli mám problém jen já a jak tak neuvěřitelně koukám ještě nikdo ste jako za poslední 14 dní neměl v W10 Chrome na hybrid.cz hlášku že stránka neodpovídá ?????????????????? to snad není ani možný….. Anebo mám na obou nějaký jíný konfliktní SW který vy tam nemáte…..

Napsat komentář