Program Electrify America, v jehož rámci Volkswagen vybuduje v USA rozsáhlou síť nabíjecích stanic, je součástí pokuty za aféru dieselgate. Nyní na tom vydělá Tesla.
foto: Electrify America
Volkswagen si skrze Electrify America objednal u společnosti Tesla 100 bateriových systémů Powerpack. Ty doplní ke svým nabíjecím stanicím.
Velké baterie u výkonných rychonabíjecích stanic mají pomoci zejména se špičkovými odběry, kdy je cena elektřiny nejvyšší, a nabíjení se tak provozovatelům velmi prodražuje.
Samotná Tesla něco podobného plánuje pro novou verzi 3 svých nabíjecích stanic Supercharger, kterou má představit během nadcházejících měsíců. Měla by se pochlubit nejen bateriovými systémy, ale také vyšším nabíjecím výkonem.
Stanice Electrify America budou vybaveny 210kW/350kWh Powerpacky. Pro Teslu jde o nezanedbatelnou zakázku cca 21 MWh Powerpacků. Electrify America zase hodlá do roku 2027 investovat celkem $2 mld. do rozvoje své sítě.
Zajímavější na tom spíš je, že nás na
Zajímavější na tom spíš je, že nás na rychlonabíječkách určitě do budoucna čekají během dne minimálně dvě spíš tři různé ceny podle času špiček, běžného provozu a klidné noci.
Tak to muselo ve Wolfsburgu někoho hodně zabolet…
Tak to muselo ve Wolfsburgu někoho hodně zabolet…
Právě naopak, ještě na tom v budoucnu vydělají. Já bych
Právě naopak, ještě na tom v budoucnu vydělají. Já bych výrobcům nařidil zákonem, že na každých vyrobených 200 kusů BEV musí postavit jednu nabíječku s minimálním výkonem AC 22 kW a na každých 1000 jusů jednu nabíječku minimálně DC 50 kWh a bylo by vystaráno.
Povedal by som, že pre Teslu to naopak je vcelku
Povedal by som, že pre Teslu to naopak je vcelku zanedbateľná zákazka. 100 staníc po 350 kWh je batériový ekvivalent 350 S/X-iek. Toľko batérií vyrobia cca za pol zmeny.
cena powerpacku je ale nasobne vyzsi, set s parametry
cena powerpacku je ale nasobne vyzsi, set s parametry 210kW/350kWh vychazi zakaznicky na cca $260 tisic, cela ta zakazka tedy muze mit hodnotu 26 milionu dolaru + samozrejme pak jsou poplatky za zpravu a servis, pro Teslu je to tedy urcite dobrej kseft
Jasné, nerozporujem 26 miliónov usd, len vravím, že to s
Jasné, nerozporujem 26 miliónov usd, len vravím, že to s celkovými tržbami extra nepohne. Nie je to taká zákazka, že by museli uvolniť kapacity továrne na mesiac a pod.
Hehe. Tesla profituje z dyzlblejtu…
Hehe. Tesla profituje z dyzlblejtu…