Škoda Auto v Mladé Boleslavi intenzivně testuje nabíjení elektromobilů

Škoda se intenzivně připravuje na požadavky éry elektromobility ve svých závodech i jejich okolí.

Koncept Škoda Vision E u nabíjecí stanice
foto: Škoda AUto

TISKOVÁ ZPRÁVA

V roce 2018 investovala česká automobilka 3,4 milionu eur do výstavby interní dobíjecí infrastruktury v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Více než 300 dobíjecích bodů je již intenzivně využíváno ve zkušebním provozu, a to za účelem další optimalizace dobíjecí infrastruktury i času dobíjení.

Automobilka tak vytváří podmínky pro elektrické vozy značky Škoda, které budou představeny již v letošním roce. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, říká:

„Přípravy na elektromobilitu ve společnosti Škoda Auto běží na plné obrátky. Už od loňského roku je v areálu našeho závodu v Mladé Boleslavi ve zkušebním provozu více než 300 dobíjecích bodů. Zkušenosti a poznatky, které tak získáme, nyní využijeme při další výstavbě dobíjecí infrastruktury i mimo areál závodu, kterou zahájíme s naším partnerem ŠKO-ENERGO.“

Ta zahrnuje mimo jiné 56 rychlonabíjecích stanic v provedení 150 kW a 50 kW od společnosti Siemens. Stanice budou nainstalovány převážně v areálech výrobních závodů Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, rychlonabíječka Siemens ale bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi.

Dobíjecí infrastrukturu v areálech společnosti Škoda Auto již v současné době testují oddělení technického vývoje, řízení kvality, prodeje a výroby. Do její výstavby automobilka v minulém roce investovala celkem 3,4 milionů eur: 1,65 milionů eur směřovalo do modernizace a rozšíření elektrické sítě a dalších 1,75 milionů eur investovala společnost Škoda Autro do instalace více než 300 dobíjecích bodů.

To zahrnuje více než 220 dobíjecích bodů na střídavý proud (AC) a více než 80 moderních dobíjecích bodů na stejnosměrný proud (DC). Škoda Auto v příštích letech plánuje výstavbu dobíjecí infrastruktury i mimo areál závodu.

Společně s energetickou společností ŠKO-ENERGO, která pro společnost Škoda Auto již více než 20 let dodává energii, a také s městem chce automobilka připravit Mladou Boleslav na éru elektromobility a přeměnit ji ve Smart City.

První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019 V letošním roce uvede Škodana trh první modely s elektrifikovaným pohonem. Prvním bude Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem, následován plně elektrickou verzí vozu Škoda Citigo.

V roce 2020 pak bude zahájena výroba sériové verze studie Škoda Vision E. V rámci Strategie 2025 investuje Škoda Auto v příštích čtyřech letech dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových služeb, souvisejících s mobilitou. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.

tisková zpráva

40 Comments on “Škoda Auto v Mladé Boleslavi intenzivně testuje nabíjení elektromobilů”

  1. HYBRIDE FUJ!!! STYD SE! Takovydle hnus publikovat – jste banda
    HYBRIDE FUJ!!! STYD SE! Takovydle hnus publikovat – jste banda hajzlu, co otisknou cokoli za uplatek! Zadnych 300 nabijecich bodu neexistuje – a to ani 230V zasuvek.
    a) Skoda se MOZNA zaslouzila o 4 nabijeci mista v MB,kdy v realu lze pouzit pouze 2 !! (dalsi je vypnuto a dokonce jedno vypada pouze jako ‚kopoflex/husi krk‘ zejici ze zeme (a to u plaveckeho stadionu v MB – a to i po mesicich od oznameni!!)
    b) Skoda NIC netestuje. NIC. Vsechny testy (jakehokoli vozu ci komponenty) pro ni vykonava(ji) externi firmy!

    Hybrid – klesnul jsi pod bod 0 a to znamena – dalsi ctenari fuc.

    1. priamo nie, ale folcvágen finančné služby už predával
      priamo nie, ale folcvágen finančné služby už predával cca trojročné SMARTy. v sk bazáre €12.999.00, 8kkm

      ps – možná postavenie nabíjacích staníc/stĺpikov sa započítava do „americkej pokuty“ za klamanie o emisiách.

  2. Jak testuje Škodovka nabíjení když nemají žádnou
    Jak testuje Škodovka nabíjení když nemají žádnou flotilu vlastních elektromobilů? Nebo snad intenzivně nabíjí ten jejich prototyp?
    Přijde mi takovéhle jednání dost zvláštní. Asi jako kdybych testoval bydlení a zatím měl z celého domu jen dveře.

      1. Tak jste měl v diskusi u minulého článku bohužel pravdu,
        Tak jste měl v diskusi u minulého článku bohužel pravdu, zde je to už napsané očividněji. Oni skutečně umístí 56 rychlonabíječek do uzavřených (veřejně nepřístupných) částí podniku.
        Tak takové tuposti jsem prostě nechtěl věřit.
        A ještě provokativně prohlásí, že síť veřejných dobíjecích míst „plánují“.

          1. No bavili jsme se o tom s panem „Spetak“ u minulého článku
            No bavili jsme se o tom s panem „Spetak“ u minulého článku ohledně těch dobíjecích stanic.
            A co jsem čekal? Čekal jsem, že sice umístí 56 dobíječek na své budovy, a na svá parkoviště, ale z té veřejně přístupné strany. A třeba ne všechny.
            Ať si jich 6 klidně zavřou dovnitř do haly a třeba se tam s nima utestují, ale zbylých 50 mohlo být na veřejně dostupných místech. Obzvláště, kdy základní výbavou je čtečka na platební karty.
            Zavřít je VŠECHNY do veřejně nepřístupných prostor pod záminkou testování, snad nemůže být ani běžná chyba – to snad musí být záměr škodit.

            1. Proč by si firma nemohla dát do svých prostor
              Proč by si firma nemohla dát do svých prostor nabíječky?
              To by měly ty auta asi testovat u jedné stanice Čez v MB?

              Víte kolik mají služebních aut a testovacích vozů? Domedávna měli v uzavřeném areálu a vlastní benzínovou stanici.

              Si spočítejte kolik v ideálním případě jedna rychlonabíječka za den obslouží vozů a kolik benzínový stojan.

              Jsem včera zrovna testoval za jak dlouho mi natečete benzín za moji spotřebu ten den (ujel jsem 140 Km) a bylo to 8 sekund.

              Rychlonabíjecí stanice 50 KW by to bylo 26 minut !!!
              Tj natankování je asi 200 x rychlejší. Takže tech 56 stojanů je ekvivalent max jednoho benzínového stojanu.

              1. I kdyby obsloužila jedna stanice jedno auto denně, tak na
                I kdyby obsloužila jedna stanice jedno auto denně, tak na testování nepotřebujete 50 aut.

                A k těm propočtům doplnění PHM.
                Naše auto denně najezdí tak mezi 50ti až 60ti km, a doplňováním PHM jsem se také nezabýval déle než 8 sekund, jen jsem kvůli tomu nemusel jet na benzínku.
                Takže ono to bude obráceně.
                Spočítejte si kolik času by jste strávil jízdou na benzínku, dejme tomu, že nečekáte na stojan a hned zajede k prvnímu, a pak placením.
                Já přijedu domu, připíchnu do zásuvky, a jdu si dělat své. Ráno přijdu odpojím, a jedu.
                Ano nabíjení ve skutečnosti trvalo 8 hodin, oproti vašim dejme tomu 5ti minutám, ale s tím rozdílem, že já jsem se mu věnoval dvakrát 10 vteřin, a celých oněch 5 minut.
                A to nepočítám variantu, že přijedete k benzině, kde už někdo stojí a pak je ještě fronta na placení. Tahle varianta u mne nastat nemůže.

                1. Do toho vám snad nic není, jestli to ta soukromá firma
                  Do toho vám snad nic není, jestli to ta soukromá firma podle vás „potřebuje“ nebo ne.

                2. Ano, to máte v zásadě pravdu.
                  Já jen žiju v představě,

                  Ano, to máte v zásadě pravdu.
                  Já jen žiju v představě, že komerční firma na trhu dělá vše pro to, aby přilákala své potencionální zákazníky, a né na ně veřejně hodit bobek.
                  Proto postup Škodovky hodnotím, tak jak jsem napsal.

                3. Když to ta firma dělá pro sebe, tak proč má potřebu se
                  Když to ta firma dělá pro sebe, tak proč má potřebu se tim tady chlubit ?

                4. Pokud prijedete jako navsteva mate moznost uz ted zdarma
                  Pokud prijedete jako navsteva mate moznost uz ted zdarma nabit.Jinak chlubil by se kazdej a musi to delat a tim i propagovat to chape i dite na zakladce 😀

                5. Já jsem nechtěl řešit časy nabíjení a plnění paliva,
                  Já jsem nechtěl řešit časy nabíjení a plnění paliva, jen jsem Vám chtěl ospravedlnit že 50 rychlonabíječek je tak velkou fabriku nic.

                  Jak píšete jedna nabíječka bude pro jedno , max dvě testovací auta. Ty auta nebudou jezdit za den 60 km jako vy, ale 1000-1500 Km. Budou hodinu jezdit, pul hodiny na nabíjet a tak stále dokola.

                  Pak tu máme zaměstnance co mají služební auta, těch je ve škodovce tisíce. Kolik jich asi dostane letos superba PHEV a něké Citigo EV pro ježdění po kraji?

                  Jinak celkem má škoda 30 tis. lidí ..

              2. Zásadní věc: 50kW není rychlonabíjení, proto vám vyšel
                Zásadní věc: 50kW není rychlonabíjení, proto vám vyšel takový nesmysl.
                Snad se neurazíte když to trochu poopravim: Tesla S nabíjí 500km/hod a spalovák 1000km/5minut, to jest 25 násobní rychlost a ne vašich 200násobek.
                Porsche Taycan bude mít, pode všeho, nabíjení až 1500km/hod, to bude pak jenom 8násobní spomalení proti spalováku

                1. Asi došlo k nepochopení, já jsem psal ty časy pro to abych
                  Asi došlo k nepochopení, já jsem psal ty časy pro to abych kolegovi Kerosinovi zdůvodníl proč tam těch nabíječek dělají tolik. Ne proto abych elektromobily nějak deklasoval, sám jezdím v elektromobilu třetím rokem.

                  50 kW je rozhodně rychlonabíjení i v článku píší že stanic 150 kw jsou jen tři.

                  Proč by mě vyšel nesmysl? Tesla S má spotřebu tak 25 kW/100 Km zimě já jsem ujel 140 Km tj 1.4*25=35 Kw hodin to máme minámálně 20 minut při výkonu 105 kW majitelé tesly určitě potvdí že nad 100 kW se dostanou málokdy.

                  Já jsem to to natankoval za 8 sekund a 20 minut je 1200 sekund
                  kolik je 1200/8 ? no rozhodně 25 né. Ale o tom sem nechtěl debatovat viz počátek článku. A já jsem to počítal na ty 50 kw né na tesla chargery.

                2. Já sem pochopil co jste tim chtěl říct, jen nesouhlasím s
                  Já sem pochopil co jste tim chtěl říct, jen nesouhlasím s pojměnováním 50kW nabíječky rychlonabíječka.
                  Mám Teslu a proto můžu napsat, že moji spotřebu na 250km jízdy nabiju za 30 minut (tak jak ste vy napsal, že dotankujete na 100km za 8 sekund) Vy máte spotřebu 25-35kW, tak já mám 19kW (se spalovákem jsem natankoval na 1000km (letních) za 5 minut i s placením) a proto mi to vychází těch 24 násobné spomalení.

                3. O tom to není , jde o to kolik nabíječek mude muset třeba
                  O tom to není , jde o to kolik nabíječek mude muset třeba při 50% elektrifikaci být každé okresní město jich bude muset mít stovky.

                  Nejde o Vaše zdržení na nabíječce to dnes utojíte a myslím že to je akceptovatelné. Ale když by před Váma stálo 5 kolegů tak ten den končíte s veškerým plánováním. U benzinky si postojíte max 10-20 minut a přijde na Vás řada

                  Proto bude mít škoda v továrně 50 nabíječek, protože to nahradí jeden až dva stojany na kapalná paliva.

    1. A ještě budou také plánovat (jako třeba tady píšou, že
      A ještě budou také plánovat (jako třeba tady píšou, že si umístí do uzavřeného areálu 56 rychlonabíječek), budou zvažovat investice v řádu miliard EUR, a hlavně co jim půjde moc dobře, budou mediální prohlášení, která se budou v průměru po týdnu odvolávat, nebo si budou protiřečit.
      Dobře se to od VW naučili.

        1. Hmm to jsem nečetl. Tak to je síla.
          No to steda spíš

          Hmm to jsem nečetl. Tak to je síla.
          No to steda spíš odpovídá tomu, jak to tam píše: „“Elektromobily? no to my přece, kdybychom chtěli, tak samozřejmě taky umíme !! kolik chcete , nakrájíme, zabalíme…“

          A jako Mercedes, my taky děláme ty elektromobily, chcete, ale nikam to nedojede a rychlonabíječku jsme tam takdy nedali, to jen kdyby jste náhodou to auto chtěli koupit a nedejbože používat, tak aby jsme vám ukázali, že je to k ničemu. :-)))

          A taky mne dostalo, jak z toho popisu vyplynulo, vlastně to, že ty Oktávky jsou pěkně hlučný samy o sobě a se spalovacím motorem to nevadí, protože na to jsou lidi zvyklý. Ale když to samé auto jen překpají na elektriku, tak je to naprd a vyniknou ty negativa spalovacího myšlení a koncepce.

          Nicméně stále si myslím, že volba uata byla dobrá a kdyby to vzali do ruky inteligentní lidi, tak lidi v Česku by elektrické kombi Oktávie chtěli a dnes by to byl hit. Vžyť by nemusela mít ty elektronické vymoženosti co mají dnešní auta.
          Stačilo by o to snížit cenu a bylo by.

Napsat komentář