Tesla nabídne CCS adaptér pro elektromobily Model S a X

Tesla Model 3 se v Evropě prodává s CCS konektorem pro rychlonabíjení, kterými Tesla zpětně dovybavuje i své nabíjecí stanice Supercharger. Pro elektromobily Model X a S bude k dispozici adaptér.

CCS se stává novým evropským standardem pro rychlonabíjení. Na začátku ledna 2019 bylo v Evropě 6000 rychlonabíjecích stanic s CCS konektorem.
foto: insideevs.com

Tesla má s adaptéry zkušenosti, už delší dobu nabízí CHAdeMO adaptér. CHAdeMO jakožto standard rychlonabíjení je ale v aktuálně Evropě v těžké defenzivě proti CCS, který podporují evropské i americké automobilky.

Elektromobil Tesla Model 3 v evropské verzi vsadil právě na CCS, což může do značné míry rozhodnout o osudu CHAdeMO v Evropě. Aby také majitelé elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X mohli využívat CCS nabíječky, připravuje Tesla adaptér.

Tesla CCS adaptér bude nabízen v Evropě a dalších trzích, které pracují s CCS standardem. Maximální využitelný výkon bude 120 kW. Zatím panují nejasnosti, zda půjde či nepůjde o standardní výbavu evropských verzí elektromobilů Model S/X.

29 Comments on “Tesla nabídne CCS adaptér pro elektromobily Model S a X”

  1. off
    Vývoj elektrického Porše Taycan se potýká s

    off

    Vývoj elektrického Porše Taycan se potýká s technickými problémy a na trh dorazí bez autopilota. Porše si stěžuje na nekompetentnost lidí z Audi, kteří mají autopilota dodat. Výstavní skříně koncernu Volkswagen začínají ztrácet na lesku a Audi slogan „Náskok díky technice“ začíná mít příchuť špatného vtipu.

    Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche
    https://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-inovacnim-tygrem-manazeri-celi-soudum-na-inzenyry-si-stezuje-i-partnerske-porsche-1355840

    Automobilka Audi má problémy. Už není inovačním tygrem
    https://www.peak.cz/automobilka-audi-ma-problemy-uz-neni-inovacnim-tygrem/14155/

  2. OT: Tesla v USA plošně snižuje ceny Modelu 3 o $1100. Tím
    OT: Tesla v USA plošně snižuje ceny Modelu 3 o $1100. Tím se SR verze stává naprosto zbytečnou a začínám se přiklánět k názoru, že pro americký trh (a ani evropský) vůbec nebude. Nyní je totiž hypotetická TM3 SR + PUP za $40000 vs. aktuální TM3 MR + PUP za $42900 a nedokážu si představit nikoho, kdo by těch $2900 nedal za cca 12 kWh navíc (~$240/kWh).
    Takže čekání na SR je u konce a nyní čekáme, až nebude PUP povinný 🙂

    1. Nevím jak se s tím výpořádál trh v Evropě. Myslíte si,
      Nevím jak se s tím výpořádál trh v Evropě. Myslíte si, vzhledem k dotacím, že se ta cena sníží i v Evropě? Nevím kolik je zde potvrzených objednávek LR verze ale spousta lidí čeká na levnější verzi (alespoň MR) a balíček premium k tomu.
      No a na ceste do Evropy je 12000 kusů v nejvyšších konfiguracích.

      1. Hm hm je otázka, jestli tím Elon chce jen zavřít pusu těm
        Hm hm je otázka, jestli tím Elon chce jen zavřít pusu těm co říkali že model za 35K nebude. Na druhou stranu oni do té finální „slevy“ počítají i úspory a palivo a to trochu není fér. To je podobně jako by Vám Toyota nabízela Hybrid za cenu o x nižší s tím, že to je částka kterou ušetříte za palivo díky hybridnímu systému.
        Každopádně to vypadá, že se Tesle vyplatí dělat jen jednu kapacitu baterie a raději ji zlevnit než dělat dvě verze… viz cenová politika u modelu S / X. Uvidíme, rád bych věřil, že mají ještě nějaké eso v rukávu aby udrželi prodejnost a prodali letos aspoň 350k kusů modelu 3.
        PS: Chvíli jsem o něm uvažoval, ale ten kufr je pro českého kutila fakt tragickej :(. Budu muset počkat na Y. Mezitím se přiznejte, kdo mi vyfouknul ten Outlander PHEV v Novém Jičíně !

      2. Včera jsem někde četl, že je přes 20 tisíc závazných
        Včera jsem někde četl, že je přes 20 tisíc závazných objednávek na tyto nejvyšší modely.
        Jinak si myslím, že vývoj v Evropě bude kopírovat USA se zpožděním cca 6 měsíců, ale vzhledem k tomu, že Tesla dělá několikrát do roka naprosto neočekávaný totální masakr v nabídce a cenách, je asi úplně jedno co si kdo myslí 🙂

  3. CCS má našlápnuto stát se nabíjecím standardem západní
    CCS má našlápnuto stát se nabíjecím standardem západní polokoule, pokud ne světovým standardem jako takovým. A je to dobře, však to známe z elektroniky a počítačů, že je pro dobro věci, když z řady různých standardů postupně vyhraje jeden dominantní. Všem to pak zjednoduší život. Podle mě Tesla i Hyundai dělá dobře, že jde směrem k CCS standardu a naopak Nissan si škodí, pokud se tvrdošíjně drží CHAdeMO.

    1. Celosvetovy standard uz existuje, jmenuje se CHAdeMO.
      Celosvetovy standard uz existuje, jmenuje se CHAdeMO.

      Problemu s CCS je plno. CCS neumi napeti pod 200V (nenabije motorky), funguje omezene pouze v EU, je ruzne nekompatibilni… Navic za nim stoji diesel podvodnici VW+Daimler. Do budoucna bych to videl na nejaky induktivni standard typu J1773.

      1. Bohužel, není to tak. Chademo teoreticky ve specifikaci 1
        Bohužel, není to tak. Chademo teoreticky ve specifikaci 1 mělo nabíjet už od 50V, ale prakticky to žádný výrobce neměl funkční (a to ani od 100V). U novějších variant s vyšším výkonem už ani Chademo ani CCS nepočítají s ničím, co by mělo napětí pod 200V.

        Indukční nabíjení budou koexistovat souběžně a pravděpodobně ve výsledku používat výrazně sofistikovanější CCS protokol. Dávalo by to smysl.

      2. CHAdeMO není standard, natož celosvětový. Je to
        CHAdeMO není standard, natož celosvětový. Je to proprietární uzavřený systém Nissanu a když se zítra ho rozhodne ukončit, tak nikdo s tím nic neudělá. To se s CCS nemůže stát, je to standardní norma.

        CCS má plno problémů, stejně jako CHAdeMO. (BTW, kdepak jsou CHAdeMO nabíječky > 50 kW?)

        CCS 1.0 zvládne napětí pod 200V, nad 200 V je CCS 2.0, takže motorku si nabijete bez problémů s CCS 1.0. Nevidím důvod, proč by standard CCS 2.0 určený pro superrychlé nabíjení až 350 kW by měl brát ohled na nějaké motorky s pár kWh.

        Nevím, co myslíte tím „funguje omezene pouze v EU“, v USA třeba funguje také (jako CCS1).

        Že u zrodu CCS stálo také VW a MB je naprosto fuk, na technické řešení to má jaký vliv?

        Prodej nových aut dává v Evropě jasně najevo, který DC standard vítězí.

  4. Zatim nejsou zadne aktivity ktere by ukazaly vylodeni TM3. Lod
    Zatim nejsou zadne aktivity ktere by ukazaly vylodeni TM3. Lod je uz vic nez 12 hodin v pristavu a nic se nedeje. Ale ponor se zmensil o 0,7m. Tak vykladani se deje asi bez pristupu svedku. Ani zadne fotky z dronu. Vsechny dosud zverejnene fotky se ukazaly puvodem ze San Franciska.

  5. Je skoda, ze jde o takovy bastl zpravu 🙁 Pane Horcik, fakt si
    Je skoda, ze jde o takovy bastl zpravu 🙁 Pane Horcik, fakt si myslite, ze Vas spatny preklad zpravy (a take zavadejici/mylne ilustrativni foto konektoru CCS, ktery NENI a NEBUDE soucasti adapteru pro Teslu S/X) je v poradku? Opravdu si myslite, ze odvadite kvalitni praci? Neberte tuto kritiku zle, ale opravdu takto pozmenena zprava je proste vice nez zavadejici.

    1. ja nevím , ale že bude adaptér na CCS tak jako je již
      ja nevím , ale že bude adaptér na CCS tak jako je již dlouho adpter pro chademo jsem četl na zahraničních webech už asi přes 2měsíci, je pravdou , že anglicky moc neumím , ale chápal jsem to tak a pro svoji Teslu S bych si je pořídil spíše než současný pro chademo, už jen s ohledem na možnosti vyššího nabíjecího výkonu (ionity,..). ale uvidím co bude v další diskusi…

Napsat komentář