Hyundai představil holografickou navigaci, promítne obraz na silnici

Hyundai ve spolupráci se švýcarským technologickým startupem WayRay AG, představil na veletrhu CES 2019 první navigační systém na světě, disponující systémem holografického zobrazování s rozšířenou realitou.

Hyundai a WayRay odhalily první navigační systém na světě, jenž disponuje systémem holografického zobrazování s rozšířenou realitou
foto: Hyundai

Hyundai CRADLE, centrum společnosti Hyundai pro obchodování s otevřenými inovacemi, realizoval loni v září strategickou investici do společnosti WayRay, která je lídrem v oblasti technologie holografického zobrazování s rozšířenou realitou, jež vykazuje velký potenciál pro budoucí růst.

Před touto první investicí, na začátku roku 2017, uskutečnil Hyundai Motor Group vlastní předběžný výzkum možností využití holografické technologie v automobilech a později rozšířil své aktivity na výrobu kvalitních inovativních dílů se společností WayRay.

Obě strany pokračují ve vývoji navigačních systémů využívajících holografická zobrazování s rozšířenou realitou pro velkosériově vyráběná vozidla. V současnosti probíhají dlouhodobé testy v silničním provozu v Jižní Koreji s cílem minimalizovat systémové chyby.

„Tento předváděcí vůz je prvním krokem pilotního projektu, ale také důležitým krokem směrem k technologickým inovacím. Čelní okna pro budoucí mobilitu budou víc než jen kusem skla. Sklo, umožňující holografické zobrazování s rozšířenou realitou, bude sloužit jako platforma pro poskytování nových služeb a zpřístupní nové zážitky během cestování automobilem,“ řekl Yunseong Hwang, ředitel divize Open Innovation Business Group společnosti Hyundai Motor Group.

Největší předností navigačního systému, který disponuje holografickým zobrazováním s rozšířenou realitou a je integrován do vozidla, je promítání stereoskopického obrazu na skutečnou silnici. Obraz je nepřetržitě přizpůsobován specifickému zornému úhlu řidiče, aby poskytoval precizní pokyny pro další jízdu.

Řidič vidí živé a precizní holografické obrazy bez nutnosti používat speciální brýle. Směr pohybu je v reálném čase přizpůsobován rychlosti jízdy vozidla. Promítání navigačních pokynů přes čelní okno na silnici umožňuje řidičům bezpečné řízení bez rozptylování pozornosti a odvracení zraku od vozovky.

Zatímco konvenční průhledový displej promítá obraz nepřímo, prostřednictvím displeje LCD umístěného v přístrojové desce, holografické zobrazování s rozšířenou realitou promítá obraz přes sklo čelního okna.

Displej společnosti WayRay ukazuje nejen navigační funkce – například správný jízdní pruh, cíle a aktuální rychlost – v rozšířené realitě, ale také zahrnuje funkce asistenčních systémů ADAS, jako je asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu.

Virtuální obraz s rozměry 1310 x 3152 mm je promítán do vzdálenosti 15 m od očí řidiče. Hyundai zmodernizoval svůj průhledový displej, aby mohl využívat systém WayRay a nabízet řidičům optimalizované řešení.

Oba partneři budou i nadále úzce spolupracovat na rozšiřování funkčnosti technologie holografického zobrazování s rozšířenou realitou. Její další vývojový stupeň bude schopen zobrazovat osoby, objekty, vozidla, jízdní pruhy pro cyklisty a přechody pro pěší. Navíc bude podporovat také další vyspělé funkce asistenčních systémů ADAS, jako je systém upozorňování na překážky vzadu a po stranách nebo asistent pro jízdu na dálnici HDA (Highway Driving Assist).

HMG a WayRay navíc počítají také s využitím technologie propojení vozidla s ostatními účastníky silničního provozu a dopravní infrastrukturou, V2X (Vehicle to Everything), a s využitím funkcí z oblasti konektivity. Díky tomu budou v reálném čase dostupná data například od semaforů či okolních vozidel nebo údaje o stavu vozovky a povětrnostních podmínkách.

„Automobilový trh prochází hlubokou transformací, urychlovanou technologiemi rozšířené reality. Nejvýznamnější výrobci automobilů proto rychle zavádějí řešení s rozšířenou realitou, aby si vytvořili další konkurenční výhodu. Jsem přesvědčen o tom, že silné partnerství se společností Hyundai nám pomůže rozšířit naše vyspělé technologické inovace a ve významném měřítku vyrábět řešení, zaměřená na požadavky zákazníků, a současně zvýšit komfort i bezpečnost pro všechny cestující,“ řekl Vitaly Ponomarev, generální ředitel společnosti WayRay.

Hyundai Motor a Kia Motors neustále soustřeďují své výzkumné a vývojové prostředky na získávání technologií pro navigaci s rozšířenou realitou a na další související technologie. Jejich cílem je zdokonalovat nové generace displejů a síťově propojených vozidel, stejně jako urychlovat jejich zavádění do výroby.

Tyto technologie pomohou koncernu Hyundai Motor Group realizovat jeho vizi ještě lépe integrovaných a dokonale vzájemně propojených automobilových technologií, ale také podpoří vývoj dalších úzce souvisejících oblastí zájmu, jako jsou nositelní roboti, chytré budovy, chytrá města atd.

Kromě navigačního systému s holografickým zobrazováním, včetně rozšířené reality, vystavila společnost Hyundai Motor na veletrhu CES 2019 také koncept útulného interiéru, v němž mohli návštěvníci CES 2019 získat představu o svobodě budoucí mobility.

Také společnost Kia Motors předvedla velmi zajímavé inovace, jakou je například nový systém R.E.A.D. (Real-time Emotion Adaptive Driving), který v reálném čase přizpůsobuje jízdu emocím řidiče.

tisková zpráva

16 Comments on “Hyundai představil holografickou navigaci, promítne obraz na silnici”

  1. Tak tohle jestli se dostane do aut je bomba.
    Už head up

    Tak tohle jestli se dostane do aut je bomba.
    Už head up display který promítá rychlost je super.
    Ale tohle je to co dnešním autům chybí.
    Tohle by byla novinka, kterou by každý uvítal.

    A je velká škoda, že něco takového nemá Model 3. U něho jsem to trochu také čekal.

  2. Pochopil jsem správně, že se bude promítat z auta do
    Pochopil jsem správně, že se bude promítat z auta do okolí, takže to auto bude oblažovat všechny tvory v okolí svými grafickými výtvory? A auto jedoucí za tímhle bude promítat obraz posunutý, takže to bude zdvojené?
    🙂

  3. Zatím jsem neslyšel o žádné automobilce, která by tímto
    Zatím jsem neslyšel o žádné automobilce, která by tímto vyobrazením na čelní sklo disponovala, takže palec nahoru. Na Peugeotu se mi líbí promítání rychlosti, vzdálenosti od ostatních aut, které se ale promítá na sklíčko mezi sklem a řidičem, ale tohle je o několik tříd jinde.

    1. Už tě vidím jak řídíš rád v zácpách a v kolonách a
      Už tě vidím jak řídíš rád v zácpách a v kolonách a užíváš si to 😀
      Aby ses dostal k úseku kde si rád zařídíš, tak se holt budeš muset občas prokousat i méně záživnými úseky a tam autonomní řízení přijde vhod.

  4. Tak uvidíme, kdy začnou se sériovou výrobou aut s tímto
    Tak uvidíme, kdy začnou se sériovou výrobou aut s tímto promítáním. Nápad je to dobrý, při navigování řidič neztratí oční kontakt s vozovkou, takže výhoda např. pro bezpečnost řidiče a ostatních účastníků provozu.

    1. ja si to predstavujem ako obraz medzi volantom a čelným
      ja si to predstavujem ako obraz medzi volantom a čelným sklom.

      ps – to bude slabomyselných, čo budú tvrdiť, že šipky boli iným smerom (tu vpravo HORE), ako pri brzdení akcelerátorom a sťažovanie si že nebrzdí. nemyslím e-pedál, ten ešte nebol.

      1. Virtuální obraz s rozměry 1310 x 3152 mm je promítán do
        Virtuální obraz s rozměry 1310 x 3152 mm je promítán do vzdálenosti 15 m od očí řidiče.
        vs.
        ja si to predstavujem ako obraz medzi volantom a čelným sklom.

        Jak se počítají ty rozměry? Já bych si dovedl představit, kdyby to bylo vyjádřeno „virtuálně promítané, zhruba 1×3 metry a vzdálenost cca 15m“…
        ٩(๏̯͡๏)ゞ?

Napsat komentář