Tesla Model 3 boduje u majitelů i odborníků, dělá jim největší radost

Model 3 se skutečně podařil. Vyplývá to alespoň z mínění oslovených majitelů i odborníků, kteří se podíleli na tvorbě žebříčků označujících Model 3 za automobil přinášející svým majitelům největší radost a také za jedničku v segmentu luxusních kompaktů.

Elektromobil Tesla Model 3
foto: Tesla

Koupit si automobil s cenovkou vysoko nad jeden milion koruna a nemít z něj radost musí být skutečně nepříjemné. U elektromobilu Tesla Model 3 však nic takového nehrozí. Vyplývá to alespoň z průzkumu magazínu Consumer Reports, který se pokusil sestavit žebříček vozů podle spokojenosti jejich majitelů.

Obsáhlá studie pracovala se vzorkem více jak půl milionu respondentů, na základě jejich odpovědí bylo vyhlášeno TOP10 vozidel, na které nedají jejich majitelé dopustit. Absolutním vítězem se stal elektromobil Tesla Model 3. Porazil tak i Porsche 911, které se umístilo na druhém místě a Genesis G90 na místě třetím.

V TOP10 nalezneme ještě jednu Teslu a to Tesla Model S, který se umístil na pátém místě. Kromě toho je zajímavé i umístění Chevroletu Bolt na místě osmém a Toyoty Prius na deváté příčce. Prvenství Modelu 3 tak potvrzuje slova Elona Muska, který během oznamování výsledků za poslední kvartál minulého roku řekl:

„Úroveň spokojenosti zákazníků s Modelem 3 je neuvěřitelná a domnívám se, že je pravděpodobně nejvyšší ze všech vozů na světě.“ Pro Model 3 se jedná o další pomyslný zářez na pažbě poté, co byl nedávno vyhodnocen nejcennější ojetinou v kategorii elektromobilů.

K tomu navíc přidal ještě prvenství v dalším žebříčku vypracovaným taktéž výše zmíněným Consumer Reports. V tom byl elektromobil Tesla Model 3 označen za jedničku v segmentu luxusních kompaktů, kde s velkým bodovým náskokem porazil Kiu Stinger na druhém místě a Audi A4 na třetím místě.

Mohlo by to vypadat, že v Consumer Reports Tesle vyloženě nadržují, ovšem opak je pravdou. V minulosti zde byla Tesla spíše kritizována, a to hlavně za slabší spolehlivost a servis.

130 Comments on “Tesla Model 3 boduje u majitelů i odborníků, dělá jim největší radost”

  1. Nechápu co tu řešíte,měl jsem po 3 majiteli Fiat Uno a
    Nechápu co tu řešíte,měl jsem po 3 majiteli Fiat Uno a jezdil jsem s ním 6 let denně do práce kde pak sloužilo jako zásobovací stroj,nakonec s ním ujel své první km i syn a byl také spokojený!
    Pak jsem našel recenzi na Fiat Uno a zjistil jsem, že to bylo v podstatě životu nebezpečné a zpracováním i spolehlivostí katastrofální auto!
    Dnes bych se po té recenzi bál přiblížit Fiatu blíž než na 10 metrů! 🙂
    Já auta používám a to docela tvrdě,neřeším drobnosti a je mi jedno co jiní tvrdí o čemkoli,mám své hodnocení i kritéria!
    Že si někdo stáhne okno za deště až na spodek a pak mu prší do auta nebo nateče ze zadního okna do kufru,to chce klídek,bude nová T3 a ta již bude vymazlená!!!Jak se někomu nebude líbit T3 tak sem s ní,já to za něj vytrpím!!!!!!!

  2. Tak co je s těma klikama soudruzi?
    Tak co je s těma klikama soudruzi? 😉

    auto.ihned.cz/c1-66462600-tesla-kvuli-zamrzlym-klikam-nejde-v-mrazu-otevrit-stezuji-si-zakaznici-chlad-krati-i-vydrz-baterie-pres-noc-se-dojezd-zkrati-az-o-40-kilometru

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

    1. Franto, kdyz mas na aute 0.5cm vrstvu ledu, tak je samozrejmy,
      Franto, kdyz mas na aute 0.5cm vrstvu ledu, tak je samozrejmy, ze temahle klikama se do auta dostanes hur.

      Uz jsem videl par videi jak s tim lidi zapasej a par videi jak se do auta presto dostat. Staci pesti pobouchat kolem kliky, aby led popraskal a ses hnedka vevnitr.

  3. Co nejvíc vadí majiteli M3 po 4 měsících a po najetí 15
    Co nejvíc vadí majiteli M3 po 4 měsících a po najetí 15 000 mil?

    I’m sorry, but I just have to get it off my chest. I’ve had our Model 3 for only 4 months and already have 15,000 miles on it. I drove from MA to CA and back, and also have ~60k on our Model X. The Model 3 is a great car, and I do love driving it, but it’s just SO HORRIBLY DESIGNED in many regards as it stands right now. It’s so sad because it’s all small things that are easy to avoid! Please, I encourage comments on these points since I feel like no one every mentions this stuff and it just seems like easy fixes which could solve many problems! As a longtime shareholder, some of these are discouraging since they get in the way of mass adoption.

    1) The F-ing app needs to take like 4 minutes to „wake up“ every time I need to do something. This renders the app useless in many cases when I need to do something quick like how a normal person uses the car. Our Model X (and all model X’s and Model S’s) have an „always connected“ option under settings, and it immediately wakes up on upon opening the app. It’s great to have fart mode, but massive shame on Tesla for not having released this already for Model 3. How have they not dealt with this already!?!? The car „began“ production in July 2017 (!!!), this software should be spotless with all the extra time they had.

    2) Speaking of the app, those with multiple Tesla’s know that on the app, if you swipe left or right on one vehicle, it swipes to your second Tesla and brings up the controls for that car. Well, if I leave the app display on the Model X, the key function just won’t work for the Model 3, and I have to „swipe“ back to the Model 3 and wait 4 minutes in the cold for it to wake up once I swipe back. This makes no sense, why? The app is too stupid to send out the signal when it’s on another car, and this makes no sense. I would love to take my Model X without the Model 3 user being able to control my car and track my location, but yanno, the app and cars appear to be inseparable in this regard. But when it comes to the key signal, no no no.

    2) Charge port=ridiculous. I get home, I park. I open the charge port from the screen. I get out of the car, close the car door, begin to walk to get the cable, and the port closes after 10 seconds before I’m 5 feet from the car. Not a big deal, I can press the button on the cable to open it. But it’s ridiculous, unless I sprint, the charge port button on the screen is useless.

    3) Handles and exit button: I’m sorry, 15,000 miles in and I still can’t get over the handles. Awkward, awful. Like seriously, what were they thinking. For the first 3000 miles I convinced myself they were fine, then I really, seriously, just hate them. And it’s not me, 70% of people that get in the car have hated the handles (verbally). 20% I believe hate them but don’t say anything, and 1 in 10 like them because they’re different. Frustrating 70% of potential Tesla buyers is not a smart business decision. They need to change that line on the exit button to a car with an open door. ROAR Tesla whyyyy.

    4) Cold: Everything fails in the cold. Doors, charge port, windows, handles. Clearly designed by CA for CA, if they want to truly become mass market, this oversight needs to stop. I think of my 65 year old relatives, how could they ever deal with this? My grandma would be too weak to open the handle, or insert one of those thick supercharger cables when they are rock hard and are immalleable.

    5) Turn signals: I get why they don’t physically engage and „lock“ in position (it’s because of future autonomy), but they should modify this to include greater tactile feedback (if I’m using that term correctly), essentially provide more „hump resistance“ as it fully engages, as I semi-frequently think I engaged it and really it only blinks 3 times. i’m a 25 year old male with no disabilities, if I have difficulty with this, how will 50+ year olds reliably handle this?
    Also, when in AP, there’s a 2 second delay from engaging the signal to the car actually shifting. When changing lanes, this is a long time. They need to fix this. In our beautiful Model X with AP1.0, you engage the turn signal and that car is in the next lane in 1 sec!! I literally get off to this prompt lane change now when in the Model X because it’s so much better. This is an easy software update improvement.

    6) Navigation: They ruined the nav in version 9.0, they completely eliminated functionality in many cases. A) When you have a destination entered into the gps, they have the feature where you press on the upper right hand button and it zooms completely out and shows the whole route. But, for whatever reason, they completely eliminate all superchargers on that zoomed out map other than the ones that the gps routing decides is best for you. „Ok, I see that I have a stop in 150 miles in NY. I have 180 miles range left and really don’t want to stay below 60MPH, so let’s see what other chargers are before that.“ <--- this requires you to completely eliminate the destination and manually zoom into that area, or click the chargers button and manually move the screen all the way to the area. This makes no sense and apparently people don't test this in real life. B) I liked seeing the % estimated remaining at my destination as I drive. Now you just can't see it anymore unless you're in the weird mode which shows the entire route. This is why we can't have nice things. C) If I move the screen somewhere and decouple it from the arrow (where our car is), after a minute the car brings it back to the arrow. If I'm looking at the destination and seeing what's around for food, it's very annoying. Honorable mention: EAP: Autopilot has improved a lot, it's actually quite amazing! That said, it never de-centers itself from the lane when a car is near your lane or close to your side. It shows the red lines from the ultrasonic sensors, but that's it. AP 1.0 did this after it's final update, it is superior in this regard and I hope Tesla implements this soon.

        1. Mozna te to prekvapi, ale jako odpoved nedostanes ani
          Mozna te to prekvapi, ale jako odpoved nedostanes ani automatizovane „Dekujeme za podnet“, natoz aby odpovedel clovek nebo se tim nedej boze dokonce nekdo zabyval… Podle vseho jediny jakz takz ucinny eskalacni kanal je chodit vyrvavat na Muskuv twitter.

            1. Je fakt, ze tohle jsem osobne nezkousel, eskalace na
              Je fakt, ze tohle jsem osobne nezkousel, eskalace na „executives“ je podle me dost osklive obchazeni bezneho procesu zpracovani zakaznickych hlaseni (zkusenost z prace, nekteri velci zakaznici s oblibou chodi „okopavat boty“ nekomu vysoko ve vedeni, aby svemu pozadavku dali vahu a prioritu).
              Resp. pokud je to jedina funkcni cesta, proc je tam k sakru ta druha, kde to nejspis pada rovnou do kose?

    1. Jeste na seznamu chybi jedna fajnovka (prisla myslim s
      Jeste na seznamu chybi jedna fajnovka (prisla myslim s 2018.48, neni specificka pro TM3). Ale mozna to souvisi s americkym stylem rizeni, tak je to tolik nedere.
      Kdyz se utne autopilot (otocenim volantu), tak se zmeni pozadovana rychlost na aktualni. Takze kdyz jedu 130 a AP zpomali za nakladakem (neni misto na predjeti vcas) a ja mu seberu kontrolu otocenim volantem (auto lane change porad funguje dost na baterky), nastavena rychlost se zmeni na 90, ktere v tu chvili jedu a zpatky na 130 se uz nevrati. Takze kdyz si to neuvedomim, jsem v rychlem pruhu ale s adaptivnim tempomatem nastavenym na“cilovou“ rychlost toho pomaleho… 🙁

      1. Tak to chování adaptivního tempomatu je opravdu
        Tak to chování adaptivního tempomatu je opravdu zvláštní. A dělá to jenom při autopilotu a jeho „zrušení“ nebo i když se řídí ručně a používá se adaptivní tempomat? Protože tohle se na dálnici stává běžně, že ad. tempomat mi zabrzdí před kamionem, dám se doleva, ale pak už zas nabere nastavenou rychlost.

  4. Ctu tady zase nejakou sahodlouhou duskuzi co je lepsi jestli
    Ctu tady zase nejakou sahodlouhou duskuzi co je lepsi jestli ev nebo auto se spalovacim motorem.
    Nehodlam prilevat dalsi olej do ohne. Jen se podelim o cerstvou zkusenost.
    Pri sobotni ceste na hory (580km) jsem vezl noveho clena do nasi party, ktery je cely zivot verny znacce BMW. Jezdi v nejake luxusni rade, ma bavoraka i masinu.
    Sotva usedl osahaval neustale kuzi na palubce, aniz bychom mluvili o ev zacal po pulce cesty mluvit o tom, ze je to pro nej cenna zkusenost, vubec jsem do nej nic nelil spis jsem zminoval problemy, kterymi jsem si prosel, nicmene po par predjetich vzdy jen utrousil “no tak to ani s mojim sestivalcem”…
    Trochu jsem vtipkoval, ze budeme ty kolony objizdet s omluvou, ze nam jinak dojde baterka, jak si vsichni co jezdi na ropu mysli. No i presto, ze se cesta protahla kvuli kolonam a puldne uzavrenemu tunelu asi o 5 hodin baterka nedosla a pritom topeni bezelo celou dobu na plne obratky.
    Pak jsem mu jen stroze doporucil at koukne na e-Trona, ze ten bude nabijet jeste rychleji nez dneska my, a kdyz priznal, ze obchodaci v jeho firme najedou rocne 70tis.km a pritom denne nedaji vice jak 150km, tak jsem mu slibil poslat odkaz na Konu nebo eNiro. Nemusel jsem, uz druhej den mi hlasil, ze si to nasel.
    Cestou zpet mu to na chvili pujcim a to bude teprve sranda. 🙂

      1. Napsal jsem co mi řekl. Nepočítal jsem to. Předpokládám,
        Napsal jsem co mi řekl. Nepočítal jsem to. Předpokládám, že spíše ví správně kolik najedou ročně než denně, už proto, že aktuálně prý provozují auta v nájmu, který končí po nájezdu 200tis. km.
        Při dojezdu 400km na jedno nabití budou mít rezervu dostatečnou. Bude prý muset, ale přesvědčit ještě svého konzervativního společníka.
        No nic, já to psal jen tak pro zajímavost, co dělá s lidma, když je svezete úplně mimoděk elektromobilem na delší vzdálenost. Aniž by jste do nich jakkoli vandrovali. Možná právě proto ho to tak nadchlo. A tohle jsou ti lidé, kteří rozhodnou v čem se bude jezdit, bez ohledu na to co tu kdo napíše za rozumy o hluku a podobně, protože tihle lidé si kupují nová auta a generují ojetiny (bez urážky) pro většinu rozumbradů tady.

          1. Tak samozřejmě. Spousta lidí to srovnává s fosilama a
            Tak samozřejmě. Spousta lidí to srovnává s fosilama a říká, podívejte jak to tady není slícovaný, no to je bída. Ale má to stejnou logiku, jako si koupit zlatem zdobenou valchu, místo automatky, která nemá dobře slícované plechy.

            1. zlacená valcha je investícia, auto(pračka) väčšinou nie
              zlacená valcha je investícia, auto(pračka) väčšinou nie je investíciou 😀
              ps – málokto si uvedomuje, že fanúšikovia BEV sú z nich nadšení, napriek tomu nielen priznávajú všetky nedostatky, ktoré nájdu,ale ich zverejňujú, preberajú či je to z princípu, odstránitešné, … fosil je VŽDY vrchol dokonalosti!

              pps – chodí(l?) sem človek, ktorý kúpil 24kW leafa a opísal všetky chyby, na druhej strane urobil finančnú rozvahu (oproti koncernovému spaľováku). po nájazde cez 100kkm kúpil nového a pôvodného predal. nový podrobil znova skúmaniu a ako prvý (sk) popísal rapidgate. ale stále ním jazdí, je v zásade spokojný!

      1. Jo s tímhle blábolem mě votravuje spousta lidí, když
        Jo s tímhle blábolem mě votravuje spousta lidí, když uvidí že používám japko. Pop pár letech, když si koupěj to japko taky, mě zas votravujou s tím jak je to japko super. Odpíraného chleba největší krajíc. Když s někým cloumaj mindráky tak mu není pomoci 😀

    1. No a co je luxusne na luxusnych autach? Ticho v kabine?
      No a co je luxusne na luxusnych autach? Ticho v kabine? Automaticka prevodovka? Pohon 4×4? Kvalitne audio? Co z toho TM3 nema? Jaaaj kvalitne plastyy co ma iba VW. Ano tie kvalitne plasty su super a vobec ale vobec nevydavaju zvuk hlavne v zime. No a ta kvalita spracovania u VW je tiez „uzasna“. Vobec nemusim chodit do servisu a solit 200Eur za kazdu suciastku co mi odide.

      1. VW taky není luxusní auto. Sedni si do luxusního auta,
        VW taky není luxusní auto. Sedni si do luxusního auta, projeď se, podívej se na kvalitní materiály a pak si sedni do TM3 a uvidíš ten rozdíl. Argumenty typu ticho v autě je nesmysl omílaný Radovanem a spol. Při rychlosti 130 km/h je prokatelně řada luxusních spalováků tišší než běžné EV.

        1. Prokazatelně? A není to jen tvůj dojem? Proč by měl být
          Prokazatelně? A není to jen tvůj dojem? Proč by měl být elektromobil hlučnější? Spíš Tesla bude ještě více tichá, jelikož má minimální činitel odporu a nepotřebuje mít vepředu ty nevzhledné nozdry chlazení.

            1. nemecké sa nedá považovať za pravdivé. a nie o
              nemecké sa nedá považovať za pravdivé. a nie o elektromobilite. aj s pneu zavádzali až klamali, spotreba detto, nedokážu priznať, že dýzle s všetkými vychytávkami produkujú skutočne rakovinotvorné čiastočky (prenikajú dopriedušiek a následne krvnéhoriečišťa.
              ak niekto chce ukázať veľkosť nemeckého priemyslu nech sa preletí nad amíckymi púšťami – státisíce VYRADENÝCH luxusných áut – nespĺňaju ani emisie hladkých dýzlov..

                1. to nie je o zložitosti, to je o nemcoch ako takých (apriori
                  to nie je o zložitosti, to je o nemcoch ako takých (apriori klamú).
                  ps – v diskusii o „tichosti“ el. vodného skútra som o nízkom hluku pochyboval a diskutéri ma prestali mať radi. pár mesiacov neskôr už bolo podobných názorov viac. moja radosť z „nových technológií“ je veľká, lenže mi nebráni všetko hodnotiť privedením do AD ABSURDUM. vtedy sa ukáže „zač je toho loket“.

                2. Tvrdit, že Němci apriori lžou (jestli jsem to správně
                  Tvrdit, že Němci apriori lžou (jestli jsem to správně přeložil do češtiny) je totéž, jako tvrdit, že Slováci jsou apriori dementi.

                3. takže NEKLAMÚ, NEZAVÁDZAJÚ, NEBOLI ODSÚDENÍ … všetko
                  takže NEKLAMÚ, NEZAVÁDZAJÚ, NEBOLI ODSÚDENÍ … všetko je pravda jak slovo Boží?
                  už dosť dlho ich porovnania NIE SÚ v súlade so skutočnosťou, vadí mi to, že už sa neješdná o paniaze/zisk, ale o životy!

                  a to o slovákoch to v súvislosťou s voľbami platí.

                4. K poslednej vete mám len 😀
                  i keď to je skôr 🙁

                  K poslednej vete mám len 😀
                  i keď to je skôr 🙁

            2. To by mě opravdu zajímalo, kolik elektromagnetického
              To by mě opravdu zajímalo, kolik elektromagnetického záření produkuje EV, sem s měřením! Minulý týden jsme v práci takové měření prováděli a sám – ač skeptik – jsem se divil, jak je vše kolem mě hluboko pod normami, třeba primární radar, který nám z blízkosti pere do oken. Jasně, záleží, jak jsou normy nastavené. Ale jestli máte prokazatelné měření elmag. pole EV, tak sem s nimi.

                1. Ufff, takže, výsledek je ten, že pro člověka v
                  Ufff, takže, výsledek je ten, že pro člověka v jakémkoliv autě je největší nebezpečí WiFi, 4G signál a BT připojení (pokud plní normy, je to OK). U EV je největší svinstvo bezdrátové nabíjení (dle očekávání). Při jízdě se elektromobil nijak výrazně nelišil od klasických spalováků. TESLA 3 navíc vyhovuje v technologii stínění díky vysokopevnostní oceli použité na karoserii, čímž účinně stíní motor a měnič, včetně kabelů. Navíc má TESLA řešením ALL I ONE výhodu např. před Nissanem a i3 v tom, že netahá po autě tolik vodičů, indukujících záření. Ale znovu opakuji, při jízdě je na tom EV stejně jako klasický spalovák protkaný elektronickými systémy. Žádná Amerika se nekoná, ale děkuji za článek.

                2. Není zač, podle mě bude to nejhorší při vysokých
                  Není zač, podle mě bude to nejhorší při vysokých rekuperacích a nabíjení 120A a sedět při tom v autě.

                3. Podle mně strašně kecáš.
                  Nic o tom nevíš, těch

                  Podle mně strašně kecáš.

                  Nic o tom nevíš, těch ampérů tam teče i skoro 3x více, hlupáčku.

                4. Proc invektivy?
                  Jsem taky hlupak, ale pokud vodicem proteka

                  Proc invektivy?

                  Jsem taky hlupak, ale pokud vodicem proteka silny proud tak generuje magneticke pole, jak moc je to zdravi skodlive tezko rict. Sam si myslim ze to moc skodlive neni, nebo se to zatim neresi. U vlaku to zatim taky neresime.

                5. Změřeno to sice nemám, ale řeknu to takhle… Kdyby to
                  Změřeno to sice nemám, ale řeknu to takhle… Kdyby to elmag pole bylo tak silné, že by to pro řidiče a spolujezdce bylo poznatelné, tak by 100% v každém manuálu k EV byla informace, že lidé s kardiostimulátorem by neměli vůbec v EV sedět.

                  Vzhledem k tomu, že takové varování v manuálu není a každé auto prochází zkouškami na vyzařované záření z důvodu rušení, atd., tak jsem naprosto v klidu.

                6. V 60tych letech bylo kouření neškodné, dnes to tvrdí o
                  V 60tych letech bylo kouření neškodné, dnes to tvrdí o telefonech a 5G sítích, kdoví co se bude tvrdit za 30 let. Vůbec není škodlivé, když sedíte v silném magnetickém poli, nebojte. Zkuste si na chvíli dát mechanické hodinky k nabíjecímu CCS kabelu a uvidíte jak vám půjdou přesně.

                7. Vy tvrdíte, že sedíte v silném magnetickém poli. Odkud
                  Vy tvrdíte, že sedíte v silném magnetickém poli. Odkud čerpáte tyto informace?
                  To je přesně ta mýlka. Vy na začátku nasadíte naprosto neověřenou informaci a z toho pak vyvozujete závěry.
                  Jak jsem psal, kdyby opravdu silové kabely nebyly dobře odstíněné a posádka by seděla v silném elmag poli, tak by už to někdo vyštrachal na svět a v manuálu by bylo povinné varování pro lidi s kardiostimulátorem. Nehledě na to, že velké proudy tečou málokdy, většinu jízdy jedete v nízkém, max. středním výkonu.
                  A co se týče mechanických hodinek, běžně manipuluji při nabíjení s CCS kabelem (např. přerovnám kabely, když přijede druhé auto) s mechanickými Tagy na ruce a nemám žádný problém, stále se mi zpožďují o 2 vteřiny za den, tak jak mi je naposledy seřídili v hodinářství.

                  Takže pokud se chceme dohadovat, jak moc je to škodlivé, musíte nejdříve vědět, jak moc jste vystaven elmag. poli.

                  Jinak ty příklady Vám moc nejdou. Taktéž Vám mohu dát přesně opačné příklady. Například se věřilo, že masturbace způsobuje demenci. Nebo, když začínala železniční doprava, tak se lidé báli, že při rychlosti nad 40 km/h umřou, protože to nebylo přirozené a bylo to rychlejší než jízda na koni.

                  Takže opravdu ne, škodlivost jednoho nelze odvodit ze škodlivosti druhého, co bylo dříve považováno za neškodné. Správně argumentovat a používat fakta Vám moc nejde.

                8. Tak si stáhněte aplikaci Gauss Meter do telefonu a uvidíte
                  Tak si stáhněte aplikaci Gauss Meter do telefonu a uvidíte kolik μT změříte. Je to jen orientační, pokud nemáte kvalitní měřící přístroj. Tady můžete čerpat informace.

                  m.tzb-info.cz/teorie-elektrotechnika/1801-elektromagneticke-pole-a-zdravotni-rizika-i

                9. Proč bych to měl dělat? Důkaz musí předložit ten, kdo
                  Proč bych to měl dělat? Důkaz musí předložit ten, kdo tvrdí, že tam něco je.

                  Ten odkaz má prokazovat Vaše tvrzení nebo proč to sem házíte? Googlit umím taky.

                10. Nejsem u soudu, když vás to nezajímá je to pouze vás
                  Nejsem u soudu, když vás to nezajímá je to pouze vás problém.

                11. No to nie ste, ale asi by bolo dobré niečim podložiť svoje
                  No to nie ste, ale asi by bolo dobré niečim podložiť svoje tvrdenia.

                12. Psal že na Googlu hledat umí, ale asi nechce. To že EV a i
                  Psal že na Googlu hledat umí, ale asi nechce. To že EV a i hybridy produkují výrazné elektromagnetické pole je prokázáno mnoha měřeními, nejen laboratorními.

                  youtu.be/zVQOW-Ocf10

                13. Pane Anonyme,
                  domníváte se, že vámi zmíněné „výrazné

                  Pane Anonyme,
                  domníváte se, že vámi zmíněné „výrazné elektromagnetické pole“ produkují i trolejbusy a tramvaje?
                  Co potom ‚chudáci‘ jejich řidiči (8-10 hodin denně) – ti musí být po roce až dvou naprosto na odpis. 🙂
                  Já jezdil s trolejbusem dvacet roků po Brně a neslyšel jsem že by někdo měl nějaké zdravotní problémy.

                14. Já nemluvím o zdravotních problémech, jenom konstatuji že
                  Já nemluvím o zdravotních problémech, jenom konstatuji že to tak je. tak jako motor produkuje podle Radovana škodlivé vibrace, tak elektroauto produkuje škodlivé elektromagnetické záření, nic víc nic míň.

                15. odbočujete!
                  je pobyt v elektrickom vozidle škodlivý?
                  ak

                  odbočujete!
                  je pobyt v elektrickom vozidle škodlivý?
                  ak nenastávajú zdravotné problémy, tak o čom sa teda bavíme? pokiaľ si pamätám, tak (nielen) Radovan vibrácie spomínali ako subjektívne prekážajúce, nie zdravotne. vy budete tvrdiť, že elektromagnetické pole/žiarenie je škodlivé.
                  viem (odkaz nemám) že vibrácie určitej časti všeho LIDU poskytujú netušenú RADOSŤ. napriek tomu, že tam určité elmag. žiarenie je.

                  ps – zaujíma ma, ktoré NEODTIENENÉ elmag žiarenie (nielen od BEV je ŠKODLIVÉ.

                16. Jsou normy, které definují pro osoby maximální
                  Jsou normy, které definují pro osoby maximální přípustnou dávku elektromagnetického záření Toto se ale sčítá ze všech přístrojů a okolních zdrojů. To že toto záření škodlivé o tom není pochyb.

                17. KTORÉ!
                  sú normy, (kalifornia), ktoré odporúčajú

                  KTORÉ!
                  sú normy, (kalifornia), ktoré odporúčajú nedotýkať sa plastových káblov k elektronike a ak to aj človek urobí, má si umyť ruky – obal MÔŽE SPÔSOBIŤ rakovinu.
                  takže ktoré konkrétne je škodlivé?
                  prípadne ktoré žiarenia sa sčítajú, resp odčítajú?
                  pomôže alobal, horčica?

                  ps – ako je to so žiarením iného pôvodu ako ľudská činnosť?
                  pps – napadá ma ešte kopa iných sprostostí.

                18. Přečtěte si tohle vlákno celé, je tam odkaz na normy.
                  Přečtěte si tohle vlákno celé, je tam odkaz na normy.

                19. vrátim sa o pár otázok späť – v ktorom aute treba mať
                  vrátim sa o pár otázok späť – v ktorom aute treba mať „dozimeter“?
                  nikdy neodpoviete a odvádzate od podstaty.
                  ste politik, nie normálny človek. klamať, zapierať, stále dokola.

                20. Možná neumíte dobře česky nebo já
                  Možná neumíte dobře česky nebo já slovensky.

                  m.tzb-info.cz/teorie-elektrotechnika/1801-elektromagneticke-pole-a-zdravotni-rizika-i

                21. 1. neodpovedáte,
                  2 ctrl c/v autoři se odvolávají na

                  1. neodpovedáte,
                  2 ctrl c/v autoři se odvolávají na doporučení Rady Evropy, které bylo u nás beze změn převzato jako zákon, i když existují státy, které toto doporučení neakceptovaly. (Mezi oponenty patří například Itálie, Švýcarsko a Polsko).
                  3. ctrl c/v Světová zdravotnická organizace WHO nabádá, aby byla veřejnost objektivně informována o možných rizicích spojených s expozicí EMP

                  doporučenie je vždy bez reálneho základu, viď čarovné slovíčko MOHLOBY. toplatí aj pre who.

                22. Tyjo, zase po dlouhe dobe vidim cloveka co se snazi vest
                  Tyjo, zase po dlouhe dobe vidim cloveka co se snazi vest konstruktivni debatu. Klobouk dolu. Bohuzel tvuj oponent je male dite co nechape zaklady argumentace. Nemas sanci s takovymi lidmy debatovat. Ti maji v garazi skutecneho draka, opravdu! Ale je neviditelny, nedetekovatelny. Pokud ale chces tvrdit opak tak musis TY dokazat ze tam toho draka nemaji 🙂

                23. Při rychlosti vyšší než 48km/h bude z vagonu vysát
                  Při rychlosti vyšší než 48km/h bude z vagonu vysát vzduch a cestující se udusí. Žel již si nevybavím odkud to mám, ale údajně to bylo tehdy v dobách rozvoje železnice myšleno vážně.

          1. A proč by ne? Moderní auto vyšší třídy má motor tak
            A proč by ne? Moderní auto vyšší třídy má motor tak tichý, že při 130 je už pak víc slyšet aerodynamický hluk, příp. hluk od podběhů a pneumatik (záleží kus od kusu jak dobře je to izolované) a tady nemá Tesla (ani jiný EV) nějakou velkou výhodu oproti spalováku.

            Pokud Tesla chce být prémiovým sedanem (3 i S), tak se musí srovnávat s prémiovými sedany od spalováků, třeba MB, BMW, Audi, Lexus a podobně. A z vlastní zkušenosti vím, že když jedu 130 po dálnici, motor neslyším (točí kolem 1200-1800 ot. dle zatížení), je perfektně odhlučněný. Co slyším, tak to je aerodynamický svist a občas od kol, když není rovná silnice. No a samozřejmě okolní provoz, chtělo by to vrstvená skla.

            Až se někdy projedu v Tesle, tak to budu moct srovnat.

            1. Pro zajímavost která se vůbec nebude líbit majitelům BEV.
              Pro zajímavost která se vůbec nebude líbit majitelům BEV. Dvě uváděné rychlosti a hluk uvnitř v decibelech. Bohužel byly to dva testy, pro 130 km/h není údaj pro BEV, nicméně to je vypovídající, žádné ticho se v BEV nekoná.

              Mercedes GLK 220 – 100km/63dB, 130km/69dB
              Audi A6 Quattro – 100km/63, 130/70

              Tesla X – 100km/65dB, 120km/68dB
              Audi eTron – 100km/63, 120km/66

              1. Jsou údaje i pro jiná auta? By mě to zajímalo, nějaký
                Jsou údaje i pro jiná auta? By mě to zajímalo, nějaký link…

                Samozřejmě, že při dálniční rychlosti se o nějakém „absolutním tichu v EV“ nedá mluvit, to je mýtus elektrofanatiků. Je potřeba trochu soudnosti.

                Jinak, zajímavý údaj pro ten GLK, to je aerodynamicky nic moc auto.

                1. insideevs.com/hyundai-kona-electric-range-test-in-winter-17c-vi
                  insideevs.com/hyundai-kona-electric-range-test-in-winter-17c-video/

                  Popis je v galerii obrázků
                  autobild.de/artikel/laerm-im-auto-ranking-1253145.html?bild=40&now=86

              2. Tomu bych i veril. Diky za info. A ted zapoj tu 2. mozkovou
                Tomu bych i veril. Diky za info. A ted zapoj tu 2. mozkovou bunku a podivej se na data pri rychlostech 0-100km. Ejhle vono je to navopak a s vetsim rozdilem ve prospech EV. Potom zapoj 3. bunku a spocitej si kolik casu v jake rychlosti stravi prumery ridic. Ejhle asi to bude min nez 100km/h, ejhle asi spis kolem 50-60km/h? Pak zapoj 4. bunku(nebo si predstav ze ji mas) a zamysli se nad tim jak je pro EV narocne nacpat do auta trochu vic vaty aby se dostali na uroven tichosti tvych BMW a spol.(ve velkych rychlostech) VS jak je tezke pro BMW a spol. dosahnout tichosti EV v nizkych rychlostech(napovim ti… nemozne).Pokud si docetl az sem, gratuluji! To co ted prozivas, tomu se rika vlastni mysleni! Vitej mezi svepravnymi!
                Objektivni zaver? Z povahy konstrukce EV nema problem byt tak tiche nebo tizsi nez ICE. Zatimco ICE nikdy tak tiche jako EV byt nemuze.

                Hlucnost EV = hluk pneu+ hluk vzduchu.
                Hlucnost ICE = Hlucnost EV + hluk motoru
                Vysledek? Hlucnost ICE >= Hlucnost EV ( v realu jen >)

                1. Jenomže tady se od počátku bavíme o dálniční rychlosti
                  Jenomže tady se od počátku bavíme o dálniční rychlosti aspoň ja jsem na to reagoval. Takže ta tvoje ironická přednáška byla úplně zbytečná 🙂

                  PS:
                  Ja např. strávím v autě většinu času jízdou v rozmezí právě těch 110-140.

                2. Ne netravis v aute vetsinu casu jizdou 110-140 km/h. Bud
                  Ne netravis v aute vetsinu casu jizdou 110-140 km/h. Bud nerozumis slovu “prumer” , nebo si rovnou hod masli. Takovy zivot bych nepral ani nejvetsimu enemy 🙂

                3. Důležitější byla ta první část mého příspěvku,
                  Důležitější byla ta první část mého příspěvku, reakce na ten tvůj zbytečný a ironický příspěvek, kde si nepochopil o čem se od počátku bavíme. Tak to neokecavej.

                4. Vsak ja na to reagoval hned v prvni vete sveho prispevku,
                  Vsak ja na to reagoval hned v prvni vete sveho prispevku, asice ze tomu verim a dokonce sem ti podekoval za informace. Nasledne sem ti jen ukazal ze svet je trochu slozitejsi nez si myslis, tot vse.

                5. Zkus se bavit slušně, protože tím svým projevem budíš
                  Zkus se bavit slušně, protože tím svým projevem budíš dojem minimálně elektrofanatika, řečeno diplomaticky.

                6. Na něj to je velmi slušná, mluva, ostatní posílá do
                  Na něj to je velmi slušná, mluva, ostatní posílá do prdele běžně 🙂

                1. Ano, ve starém Leafu slyšet je. Ale třeba trojčata jsou
                  Ano, ve starém Leafu slyšet je. Ale třeba trojčata jsou úplně tichá.

                2. Uplne tiche nie su ani trojcata – pri rozjazde jemne pocut
                  Uplne tiche nie su ani trojcata – pri rozjazde jemne pocut invertor/motor :-))) Ale zvuk pocut len pri minimalnych rychlostiach pocas zrychlovania. Najviac hluku sposobuju samozrejme pneumatiky – hlavne pri mestskych EV, kde sa hluk od obtekajuceho vzduchu az tak neprejavi.
                  Mam dva i-MiEV-y. Na jednom su starsie zimne gumy s hrubsim dezenom, na druhom su zimne gumy takmer nove s jemnejsim dezenom a rozdiel v hlucnosti oboch aut je podstatny.
                  Pre elektromobily treba vzdy vyberat pneumatiky aj podla ich hlucnosti, potom sa tichsia jazda na elektromobile viac prejavi.
                  Hlucnost dvoch aut sa da porovnavat len vtedy ak maju obute rovnake pneumatiky.

                3. ak bzučanie, tak to je menič. aj na predstupni k
                  ak bzučanie, tak to je menič. aj na predstupni k invalidnému vozíku (kvázi bicykel bez šľapadiel) pri záťaži bzučí/hreje sa, motor v kolese je chladný.

              1. Bavíme se o dálniční rychlosti 130 km/h. Tam jsou opravdu
                Bavíme se o dálniční rychlosti 130 km/h. Tam jsou opravdu slyšet jiné zvuky, ne motor. A zvlášť v prémiových autech.

                Motor jsem nezkoušel vypnout, dělá to auto samo dle podmínek jízdy (Lexus hybrid), ale jenom do cca. 65 km/h, takže na dálnici nemohu posoudit.

                1. Nemám skoro žádný zážitek z prémiového auta kromě
                  Nemám skoro žádný zážitek z prémiového auta kromě jedné cesty v BMW 7. Ale to mě více zajímala řidička než jak tiché to auto je. Škoda. Mohl jsem mít aspoň subjektivní informace. Ono asi nemá smysl se hádat. Uznávám, že pneu a zvláště vně vozu „řvou jako kráva“.

                2. Mám zkušenost prémiového Mercedesu („taxi“) jako
                  Mám zkušenost prémiového Mercedesu („taxi“) jako zákazník kdy mě přišlo že jedeme po dálnici docela svižně. Dle předjížděných aut jsem odhadoval 160-170 km/h ? Při pohledu na tachometr jsem se zhrozil, 230 km/h. Dle úrovně hluku jsem absolutně neočekával že jedeme výrazně přes 200km/h. A to bylo před cca 10 lety a to auto nebylo nové. Kde jsou asi prémiová auta dnes ?

                3. Mám oba typy aut, tedy BEV i prémiový spalovák v luxusní
                  Mám oba typy aut, tedy BEV i prémiový spalovák v luxusní třídě a ve městě je tišší BEV na dálnici spalovák.

                4. Pravda už jsem si všiml, že vám je logika cizí.
                  Pravda už jsem si všiml, že vám je logika cizí.

                5. Ješte by nebylo odvěci kdyby ste napsal které (konkrétně)
                  Ješte by nebylo odvěci kdyby ste napsal které (konkrétně) vozy porovnávate.

                6. Nissan Leaf 2 a Mercedes E350 ročník 2010. Je to ale jedno,
                  Nissan Leaf 2 a Mercedes E350 ročník 2010. Je to ale jedno, i kolegova Tesla X je hlučnější než ten Mercedes. Nakonec je to ve zmíněném testu vidět.

            1. Nikdy jsem nejel fosilním SUV takovéto třídy, takže to
              Nikdy jsem nejel fosilním SUV takovéto třídy, takže to posoudit neumím. Mohu říct že hluk v Xku je oproti Sku opravdu znatelnější. Můžu ale srovnat třeba Pahaetona a Sko a je to prostě jiný druh „hluku“ Jízda v Tesle je komfortnější. Nemluvě o tom, že řazení automatu je jasně identifikovatelné jak sluchem tak ostatními smysly.

    2. ste obyčajný „spotrebiteľ“, ktorý nemá potuchy čo je
      ste obyčajný „spotrebiteľ“, ktorý nemá potuchy čo je LEPŠIE. amíci sem v rámci unra/marshal poslali aj autá strednej triedy. V6-8, 100HP, kreslá/priestor pre pasažierov, automat, pérovanie, … a spotreba pri jazde po vtedajších (aj dnešných) cestách DO 15l. vtedajšieho benzínu/technického liehu (metanol). luxus v porovnaní s tým, čo tu bolo a ešte dlho potom.
      teraz beží jedna diskusia (iné fórum) o článku súdruha z technickej univerzity, kde píše ako on tomu rozumie a ako UČÍ že elektro je hlúposť/slepá cesta. a oháňa sa úžasnými pozvaniami k spolupráci s ropnými ***.
      takže sa Vám nedivím.
      budete sklamaný, keď zistíte že takíto PAvedci, učitelia podľa vzoru „kto umí, umí. kto neumí UČÍ!“ sa mýlia.

          1. Z hlediska energie, to je nesmysl co jste napsal. Můžete
            Z hlediska energie, to je nesmysl co jste napsal. Můžete napsat nějaké specifické podmínky kde by to nastalo?

            V běžném životě to funguje asi takhle.
            Vezmete spotřebu v kW a podělíte 3 při normálním moderním konvenčním voze, 4 s hybridem a 5-6 při provozu v drsné zimě.

            Takže 40 kWh/100 Km km muže být kolem 10 litrů v hybridu v zimě i 8 litrů.

            příklad: běžná jizda v zimě po horách velké převyšení, sníh teplota -10 s nirem HEV jsem ten okruh Jablonec, Harrachov,Rotytnice , Vysoké na Jiz. dělal za 4,5-5 litrů.
            Srovnatelný Leaf by s topením pod 20 kW/na sto neudělal. Mievem to jezdím za 13 ,ale topím naftou.

              1. právě vidíte jak to sedí skoro přesně na půl litru a to
                právě vidíte jak to sedí skoro přesně na půl litru a to audi 3.0 TFSI není zrovna moc úsporný motor a A6 má určitě větší odpor vzduchu.

                Podle pana Pavla by ta Audi musela brát 25 litrů což snad ani na dálnici i Německé bez limitu snad ani není možné.

                Ale i tak pokud máte levnou elektriku noční proud za 2,5 Kč
                tak Vám ta Tesla stejně jela 5x levněji a to se vyplatí.

                1. Ano, pokud se nebude nabíjet za 10 Kč/kWh a více, což
                  Ano, pokud se nebude nabíjet za 10 Kč/kWh a více, což zanedlouho bude.

                2. Ano už nyní pokud mám, hybrida tak jedu na dálku levněji,
                  Ano už nyní pokud mám, hybrida tak jedu na dálku levněji, nebo za stejno pokud bych měl platit 10 Kč.

                  A protože mám plug-in tak se mě vyplatí nabíjet maximálně v Praze u PRE za 3 Kč/kWh.

                  Celá EV mapa je pro mě prakticky k ničemu prože při ceně kolem 7-10 Kč / kWh to je nastejno jako bych jel na benzín a ještě si budu zbytečně amortizovat baterku.

                  Ale ona snad v nabíječkách bude časem nějaka konkurence s jakou obchodní marží pracují je neslýchané už nás asi připravují na spotřební daň.

                3. Když jedu na Moravu a nabíjím na Vystrkově, tak mi
                  Když jedu na Moravu a nabíjím na Vystrkově, tak mi vychází kilometr přibližně na 1,- Kč, přítelkyni na 1,50 Kč (benzín obsah 1.6), ovšem její auto stálo polovinu 🙂 Je jasné že bude hůře, možná časem bude nabíjení na cestách více než benzín.

                4. Pokiaľ bude nabíjanie na cestách tvoriť zhruba 10%
                  Pokiaľ bude nabíjanie na cestách tvoriť zhruba 10% (ostatné doma z FVE), tak aj tých 10Kč/kWh bude akceptovateľných. Dúfam ale, že v tej dobe už aj pri fosiloch budú omnoho vyššie náklady na km jazdy ako je tomu dnes. Predpokladám nejakú uhlíkovú daň alebo niečo podobné.
                  Som presvedčený, že „zlaté časy“ fosilných technológií budú čoskoro minulosť.

                5. Pavel to asi trochu prestrelil, ale pokial sa dobre pamätám,
                  Pavel to asi trochu prestrelil, ale pokial sa dobre pamätám, tak ani na tých 25L nebol problém sa dostať na nemeckej dialnici. S Teslou by som ale mal asi 60kWh/100km. Ale presné čísla a rýchlosti už neviem, nesledoval som to tak ako teraz.

  5. No tak servis zůstává u Tesly problematický nadále, a
    No tak servis zůstává u Tesly problematický nadále, a kromě extravysokých cen už s nástupem TM3 přestane i absolutně zvládat zakázky v přijatelných termínech, a třeba Bjorn měl v servisu nepříliš staré auto přez měsíc.

      1. Ktere hlavni soucastky vydrzi „v poho“ 1 mil km? Co i tady
        Ktere hlavni soucastky vydrzi „v poho“ 1 mil km? Co i tady byly clanky o teslach s velkym najezdem, tak se v nich povetsinou menilo x veci kolem baterky a pohonu… a snad jedina mela pres pul milionu s puvodni baterkou (coz je do milionu jeste hodne daleko)…

        1. Celý pohon byl testován a i po milionu mil a byl stále v
          Celý pohon byl testován a i po milionu mil a byl stále v pořádku: electrek.co/2018/10/15/tesla-drive-after-million-miles-test/. Baterie se v nejvytíženějších autech měnily protože navzdory doporučení jejich majitelé dobíjely pouze přes superchargery a ještě vždy na 100% a nenechali je ani před tím vychladnout. Nicméně baterie byla vyměněn buď ještě v záruce anebo už po takovém nájezdu že se to stejně vyplatilo.

          Ono to vyplývá z logiky věci, že k současnému datu budou mít extrémní nájezdy pouze ti kteří s tím jezdí každý den od rána do večera a trápí to co jim vůz dovolí. Při pomalém dobíjení přes noc a většinovém dobíjení na 80% pokud není zrovna třeba víc na delší cestu vydrží baterie daleko více, většinou celou životnost auta při průměrných nájezdech. A stále je na tom podstatně lépe než konkurence. Viz electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

          1. Hmmm, to mají tedy někteří čeští jezdci Tesly smůlu,
            Hmmm, to mají tedy někteří čeští jezdci Tesly smůlu, že už mají v autě 3. motor (konkrétně ten zadní u Performance verze)…
            A že třeba Bjørn Nyland měl tuším 35 reklamací během 2 let u své Tesly X…
            Nenasazujme si růžové brýle, ne bezdůvodně Tesla okupuje poslední příčky spolehlivosti.
            V tomto mají co dohánět, oproti ostatním automobilkám, které už tu jsou desítky let, tak jsou mladí a musí to vše postupně vychytat. V žádném oboru to nefunguje tak, že něco začneš dělat a hned to jedeš jako někdo, kdo to dělá padesát let. A Tesla není výjimkou.

Napsat komentář