Volkswagen je připraven sdílet svou elektromobilní platformu MEB s dalšími výrobci

Německé noviny Tagesspiegel informují o tom, co většina už nějakou dobu tuší. Volkswagen jedná s dalšími automobilkami o využití platformy MEB.

Volkswagen chce vyrábět elektromobily v Evropě, USA i Číně. V USA proto možná postaví novou továrnu. Souběžně s tím ale tvrdí, že malá levná elektrická auta se (zatím) nevyplatí vyrábět. Tak možná až bude dost nasmlouvaných partnerských automobilek pro platformu MEB?
foto: Volkswagen

Volkswagen uzavřel alianci s americkým Fordem a očekává se, že jedním z bodů této aliance bude sdílení elektromobilní platformy MEB. Na ní staví Volkwagen novou rodinu elektromobilů ID.

Aby bylo možné dosáhnout opravdu významných úspor z rozsahu, a tím i snížení cen elektromobilů, snaží se Volkswagen platformu MEB protlačit i dalším automobilkám.

Michael Jost, šéfstráteg Volkswagenu, aktuálně pro Tagesspiegel řekl, že MEB platforma by se mohla stát „standardem nejen pro skupinu Volkswagen“. Kdo dál připadá v úvahu?

Kromě Fordu by to dost možná mohl být třeba Fiat-Chrysler. Možná dokonce i některé japonské nebo čínské automobilky? O konkrétních jménech lze zatím skutečně pouze spekulovat.

Faktem je, že Volkswagen se na výrobu elektromobilů na platformě MEB – minimálně po mediální stránce – intenzivně připravuje. Neustále informuje o desítkách miliard eur investic, přípravách továren, atd. První elektromobily řady ID ale mají přijít na trh až příští rok.

75 Comments on “Volkswagen je připraven sdílet svou elektromobilní platformu MEB s dalšími výrobci”

  1. jak je to dlouho co Tesla uvolnila patenty s podminkou dobre
    jak je to dlouho co Tesla uvolnila patenty s podminkou dobre vule? A fu-ck-wagen se jen snazi drzet na ocase.. Malo kdo vi, ze velmi mnoho patentu z automobilismu prodava hlavne FIAT! Nemecka plechovka je proste davno out – jen diky reklame se vysvihl brouk. A v CZEchistanu jedou slevyyy – leeevnyyy polsky voslizlyy masooo – vsichni tam bezte, v cene Noje Schade kraxna!!

    1. mimo misu:
      poľské mäso je zástupný problém. 300 kíl,

      mimo misu:

      poľské mäso je zástupný problém. 300 kíl, ktoré deti v školských jedálňach, v guláši nie je nič oproti tomu, ako generál polície sa snažil zistiť ako ten pisálek prišiel na kšefty našej milovanej sociálne cítiacej štátostrany. prípadne ako minister vnútra poskytol vládny špeciál k únosu chránenéh vetnamca.

  2. Jak tak koukám na tu platformu, nevypadá to na pohon zadní
    Jak tak koukám na tu platformu, nevypadá to na pohon zadní nápravy 🙁
    A na frunk už vůbec ne.
    Když jsem viděl vymontovanou baterii ze Soulu a jeho podlahu, jde v podstatě rychle a levně předělat jakýkoli spalovák na EV. Nebylo by to drahé a funkci by to mělo stejnou jako tahle jejich novota. Předokolka bez předního kufru.

    1. přesně tak ! bez pohonu zadních je to bídakára
      přesně tak ! bez pohonu zadních je to bídakára :))
      Jedině zadní pohon soudluzi vám zajistí kvalitní zážitek z jízdy, hrabačky v zatáčce, parádní vyrovnání smyku….
      Předokolky ?? to jsou sociální mrzáčci s absencí kardanu, haldex zhovadilost 4×4 a v případě nový platformy elektromobilu snad debilita nejvyššího stupně :)))))))))))))))))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

        1. Standardně s pohonem zadní nápravy?
          Nedávno vyšel jeden z

          Standardně s pohonem zadní nápravy?
          Nedávno vyšel jeden z mnoha PR od VW a tam se rozpovídal nějaký človíček, že by to mohlo být výhodné jak z hlediska uspořádání, tak i jízdních vlastností.
          Ale kdyby to bylo v MEB zahrnuto, bude tvrdit máme to, je to nejlepší řešení!
          Kde VW napsal že MEB je RWD nebo na přání AWD?

            1. Náznak tam je, ale úplně přesvědčivé to tedy není.
              Ale

              Náznak tam je, ale úplně přesvědčivé to tedy není.
              Ale než to vyrobí, budou muset ještě pár parametrů pozměnit vzhledem ke konkurenci. Baterie 50kWh už bude za dva roky málo. A po 160 tkm baterie 70% účinnost,to nezní dobře.

              1. Záruka na baterii minimálně 70% kapacity po 8 letech nebo
                Záruka na baterii minimálně 70% kapacity po 8 letech nebo 160 tisících kilometrů zní úplně normálně.
                Kdo s tím bude chtít jezdit menší štreky 15-20 let může doma prostě nabíjet pomalu mezi 20-80% procenty.

                Baterie je na elektroautě to nejdražší, tak se „levné“ nedá vyrábět s velkou baterií. Proti úskosti zbabělců z dojezdu zvláště v kompaktní Evropě budou stačit rychlonabíječky po cestách, kde doplníte 100 km za pár minut.

                1. 80% by nebylo tak poraženecké pro někoho kdo se pasuje do
                  80% by nebylo tak poraženecké pro někoho kdo se pasuje do role lídra.
                  Ale se 70% kapacity se už rozumně nedá jezdit. To už výrazně zpomaluje rychlonabíjení a auto má poloviční dojezd, ne 70ti procentní.

          1. Tady jsem našel pěknou rozborku
            Tady jsem našel pěknou rozborku MEB.

            jalopnik.com/the-fascinating-engineering-behind-vws-electric-car-pla-1829257860

            Standardně budou využívat PSM motory.

            U verze 4×4 by se mohli inspirovat u Tesly Model 3, která má na zadní nápravě PSM (synchronní motor s permanentními magnety) a na přední ASM (asynchronní motor).

            1. Tohle je věc, kterou nechápu. Proč není na zadní napravě
              Tohle je věc, kterou nechápu. Proč není na zadní napravě ASM (který má větší krouták) a na přední PSM (který má zas větší učinnost)? Když po dosažení určitý rychlosti se u verze AWD zajištuje pohon přední náprava a na ní by byl výhodnejší (z hlediska spotřeby) PSM motor. Uvažuju správně, nebo mám někde chybu?

        2. fajne jedině dobře s předokolkou by se mohli jít zahrabat
          fajne jedině dobře s předokolkou by se mohli jít zahrabat 😉 tak už sem s ní, náký plány chceme, tesla zkrachovala už 15ckrát a konzerva ani není schopná dodat kvalitní PíáR a místo toho nechá šířit chyméry MEBééééé šéfe autonyme ;))

      1. Asi to nebylo na mě, když píšeš o nějakých Tesla
        Asi to nebylo na mě, když píšeš o nějakých Tesla blbech, ale stejně budu reagovat.
        Co je to teda za plno bordelu nad tou přední nápravou? Já v i3 mám vepředu řízení, klimošku, 12V mini baterku a nádobku na ostřikovače.

          1. Vy takého teslablba poznáte? Ja nie, a to poznám dost vela
            Vy takého teslablba poznáte? Ja nie, a to poznám dost vela majitelov Tesiel.
            A aby som uviedol na pravú mieru, tak za jazdy sa nedá dobíjať z elektrocentrály, aj keby ste ju mali na prívese. To zasa nejaký vyznávač ropy vymyslel fake aby bol zaujímavý. Takýchto a podobných chujovin som už čítal.

          2. Vy jste magor a nejak postizenej. Proc by na chate dobijel z
            Vy jste magor a nejak postizenej. Proc by na chate dobijel z benzinovych central a jeste ze dvou?

            a/ sesynchronizovat dve centraly do jednoho vystupu je ukol skoro nemozny.
            b/ pokud mate dojezd 400km tak si dojedete vetsinou na chatu a z chaty bez nabijeni a nebo si po ceste nekde dobijete
            c/ neni problem pokud travite na chate vikend si teslu dobit i z normalni zasuvky.

            Mam dojem ze nejste jenom debil ale asi i postizeny kreten

            1. Usměrnit oba výstupy, jak jinak.
              400 stačit nemusí v

              Usměrnit oba výstupy, jak jinak.
              400 stačit nemusí v zimě, když topí.
              Na chatě nemá zásuvky, proto tam má centrály.
              o tom, kdo je postiženej, se klidně budu bavit. Já to nejsem, ale ten teslablb určitě.
              A co ty, obdivuješ teslu?

              1. To by musely byt dva synchronni generatory a musely by se
                To by musely byt dva synchronni generatory a musely by se sesynchronizovat. Nevim proc by to nekdo delal.

                400km. Vsichni to stavi na dojezdu. Zalezi kolik toho clovek jezdi. Od toho jsou rychle nabijecky. Proc by melo byt auto drahe a tezke s 200kw baterkou kdyz staci obcas dobit?

                On ma chatu 400km od bydliste bez moznosti po ceste dobit?

                To je mi ho lito ze to chudak musi takhle resit.

                Ja kdyz jedu v zime 600km na hory cca 3x rocne tak si beru spalovak. Jinak najedu rocne cca 50t km s elektrem a to nemam teslu a cca 4t km se spalovakem.
                Chatu mam s 3 x 10A jisticem a v klidu si tam obcas dobiju pomalu.

                Mam dojem ze se tady troli a resi nesmysly. Hlavne od lidi co elektro nemaji. Vcera jsem najel za cca 10hal/km 400km a to s autem co ma ted v zime dojezd cca 120km. V pohode. Ani me nenapadlo vytahnout spalovak

                1. Stačí usměrnit, nic se synchronizovat nemusí.
                  A chata v

                  Stačí usměrnit, nic se synchronizovat nemusí.
                  A chata v Jeseníkách je z Kladna dost z ruky.

                2. I to usmerneni bude zbytecne, usmernovac je hned na zacatku
                  I to usmerneni bude zbytecne, usmernovac je hned na zacatku spinaneho zdroje (nabijecky) v aute.

                3. Nemluvim o usmerneni ale o sesynchronizovani dvou generatoru
                  Nemluvim o usmerneni ale o sesynchronizovani dvou generatoru jak pisete.

                  Pokud chci nabijet dvema generatory tak je musim sesynchonizovat do jednoho vystupu.

                4. Proc? Kazdy se pripoji na jinou fazi (nulaky se spoji) a nic
                  Proc? Kazdy se pripoji na jinou fazi (nulaky se spoji) a nic synchronizovat netreba. Tesly maji trifazovou nabijecku „do hvezdy“ a zvladaji kdyz je neco na jedne, dvou i trech fazich (L1 je povinna, ostatni „dobrovolne“).

                5. Nevim proc se po ceste nezastavy ve Vysokem.Myte v BBQ na
                  Nevim proc se po ceste nezastavy ve Vysokem.Myte v BBQ na bezva obed a nedobije si kolik potrebuje.

                  Jasne.

                  Debilita lidi nema konce. Ja si myslel ze ma dva trifazove generatory kterymi pece do jednoho vystupu.

                  Takze blbost na n tou. 2 jednofazove generatory nesensychrizovane, spojeny nulak a hura s tim.do tesly.

                  Je mi ho fakt teda docela lito a i Vas ze ho mate za vzor a obhajujete ho.

                  At nam sem vsem prosim.posle fotku at mame potvrzeni co je to za debila a jake ma kamarady.

                  Proc to delat jednoduse kdyz to jde slozite.

                  Zeptam se jak to jde pokud je v tesle priplatkova 2 fazova nabijecka idyz se do toho cpou 2 nesynchronni faze. Mam.picit ze to nejde.

                  Pokud ma v zakladu jednofazovou nabijecku tak s tim vasim resenim jste vedle a generatory musi byt synchronni coz je velmi drahe a u jednofazovych generatoru neobvykle.

                  Mam pocit ze si to jenom cucate z prstu abyste oslnil jakeho mate kamarada co cpe do tesly dva generatory jednofazove a tim dobiji.

                  Chtelo by to nejakou cenu za bobost. Misto aby pi ceste dal kafe nebo obed a cucnul si 50kw za hodinu.

                6. NA tohle fakt nema cenu reagovat… Pekny den
                  NA tohle fakt nema cenu reagovat… Pekny den

                7. Usměrní výstupy z každého generátoru.
                  Nedobíjí cestou,

                  Usměrní výstupy z každého generátoru.
                  Nedobíjí cestou, aby se nezdržoval.
                  A kdyby něco, tak ne 50 kW za hodinu, ale 50 kWh. Hodinky nejsou holinky.

                8. A ked to usmerní, tak čo s tým ďalej. Ak to dostane do
                  A ked to usmerní, tak čo s tým ďalej. Ak to dostane do Tesly?

                9. Možné to, samozrejme, je ale načo by to niekto robil?! V
                  Možné to, samozrejme, je ale načo by to niekto robil?! V prípade absolútnej núdze sa dá nabíjať z elektrocentrály ale je to ekonomický a ekologický nezmysel.
                  Ide o to, že „jiný anonym“ to sem podhodil a snaží sa vytvoriť dojem, že je to bežná prax majitelov Tesiel, čo je úplná hlúposť!

                10. Treba protoze ty dve (jednofazove) centraly uz ma na neco
                  Treba protoze ty dve (jednofazove) centraly uz ma na neco jineho? Ja tu komentuju jen, ze to nepotrebuje nejakou specialni synchronizaci nebo usmerneni. Ze je to (mimo nouzi nejvyssi) ptakovina z principu je snad jasne kazdemu. Jen David nam tak trosku smrdi realistou, musi se hadat za kazdou cenu.

                11. Spousta generátorů má funkci přifázování k síti.
                  Spousta generátorů má funkci přifázování k síti. Takže zapnete první generátor, dovedete jeho přívod do druhého a ten se přifázuje k prvnímu.

                12. Vetsinou jenom drahe trifazove synchronni. Pan mluvi o
                  Vetsinou jenom drahe trifazove synchronni. Pan mluvi o jednofazovych. Ale jak je videt tak to vyresil. Pry se da poslat do tesly az 3ks ruznych jednofazovych nesensychronizovanch. Spoji se nulak a Tesla to schroupne.

                  Muze to tady nekdo chytry potvrdit nebo vyvratit?

                13. Mělo by to tak být. Ty nabíječky totiž střídu
                  Mělo by to tak být. Ty nabíječky totiž střídu usměrní, transformují na vyšší napětí a pak spojí a pošlou do baterie. Takže na tom, jestli jsou fázově posunuté vůbec nesejde. Mělo by to tak být i u BMW i3 od modelového roku 2017, respektive to tak určitě je, protože to dovede L1 32 A rozdělit na dvě nabíječky po 16 A (má totiž nabíječku třífáz 3×16 A). A to je v podstatě stejná situace.

                14. Usměrnit výstupy, na každé centrále.
                  Usměrnit výstupy, na každé centrále.

                15. Ak máte takého kamaráta, čo nevie používať navigáciu v
                  Ak máte takého kamaráta, čo nevie používať navigáciu v Tesle v ktorej sú vidieť aj Destination Chargery, tak mu povedzte, že v Jeseníkách má hneď 3 (slovom TRI) kusy. A to:
                  – Villa Grohmann (Lipová-lázně)
                  – Hotel Slunny dvur
                  – Vila Elis

                  To je málo, preboha ?!

        1. i3 má vepředu taky chladiče, i když menší. Navíc tam
          i3 má vepředu taky chladiče, i když menší. Navíc tam má v případě vybaveného BEV i vícecestný ventily a pár hadic navíc. Mimochodem, vícecestný ventil v i3 stojí 3500 Kč, výměna 2 i s prací v BMW stojí 13500 Kč. Není to tak hrozný, jak jsem se bál. V USA to stojí MNOHEM víc. Zatím neměním, ale mají sporadický chyby. Holt ročník 2014.

        1. v čem Tesla vede prosím tě? myslíš těch několik set
          v čem Tesla vede prosím tě? myslíš těch několik set tisíc aut co vyrábí, co stojí majlant a kvalita jak od nějakých větnamců a ještě na tom ani nedokáží vydělat? proti těm několika milionům? komediante 😀 zatím stále drtivá většina lidí chce spalováky ne EV a víš proč? Protože je to drahé a pokud se budeme bavit o levném EV, tak kde je Tesla? VW kecá ano koncem roku 2019 bude EV pod milion, o něčem takovém Tesla ještě ani nezačala kecat, protože ta nedokáže udělat pořádně ani to drahé auto

          1. Lidi neví co chtějí.
            „Kdybych poslouchal své zákazníky,

            Lidi neví co chtějí.

            „Kdybych poslouchal své zákazníky, bývalbych jim dal jen rychlejšího koně.“ – Henry Ford

            Tesla svou výrobu (elektromobilů) radikálně zvyšuje, což se o jiných automoblkách dá říct jen velmi těžko.

      1. Tesla začala s čistým papírem, proto má podle mě
        Tesla začala s čistým papírem, proto má podle mě rozumné řešení.
        Ale ať netvrdí ostatní automobilky jak to EV nejde vyrobit, když stačí vyměnit vepředu motory a do podlahy dát baterii. Utvrdil mě v tom pohled na podvozek Soulu bez baterie. Jednoduché, rychlé a myslím že ne tak drahé jako nová platforma. Ta samozřejmě do budoucna má smysl, ale když je ta současná zaplacená miliony kusů, proč do ní tu baterku nedat a nemít rychle EV.
        Viz Soul, Ioniq, e-Golf, Kona, Niro(a že se tam vejde i velká)…

        1. Tesla udělala jediné možné – postavila auto od začátku
          Tesla udělala jediné možné – postavila auto od začátku jako elektromobil. Jakýkoli jiný směr je nesmyl odsouzený k neúspěchu – proč? Zkuste si přepočítat karoserii na bezpečnosti,pevnosti, tuhosti atd…ta přestavba je ve výsledku tak pracná a pokud není výjimka na homologaci tak drahá, že je efektivnější to udělat znova.

          Třeba Vámi zmíněný golf (MY 2016) má napatlanou baterku tak, aby neřezali do tuhostních prvků (zůstal tunel) – tzn je to strašně blbě, kompromis na N-tou, ale ano bylo to levné – jen je to poněkud obtížně použitelné – to auto strašně rychle najde elektrické limity z pohledu baterky (stačí rychlejší jízda po dálnici, ostřejší výjezd do horského kopce a je výkon za pár km omezen).

          Z pohledu rentability se podívejte na jednoduchou analogii – dneska kvůli EURO 6C (či jaké písmeno to platí) vypadlo x modelů z nabídky výrobců jen protože se ukázalo nerentabilní provést modifikaci podvozkové platformy, aby se tam vešel filtr pevných částic – bylo by to tak drahé a náročné, že u auta v půlce výrobního cyklu to nemá smysl, tak radši variantu zařízly a soustředí se na novou generaci.

  3. VW nabízí šlechetně záchranou ruku Fordu a Fiatu
    VW nabízí šlechetně záchranou ruku Fordu a Fiatu 🙂

    Naopak hnusáci z Tesly preferují raději krach a vyhazovy všech dělníků, než „zachrání“ budovu bývalé automobilky, a za co nejmenší platy tam pak přednostně zaměstnají Mexičany, kterým ještě klidně v provozu useknou prst, a zakážou s tím jít do nemocnice jako pracovním úrazem.

      1. Rád si čtu tento server. Někteří chudáci se bohužel
        Rád si čtu tento server. Někteří chudáci se bohužel zmohou jen na výrazy konzerva dizlblejt apodobně. To by mě zajímalo v čem se učil tento pán jezdit. Jestlipak to nebylo nějaké auto se spalovacím motorem?
        Všechno má svůj vývoj. Buďme rádi, že Škodu kdysi koupil VW a ne třeba Fiat. To by jsme teprve měli problémy. Jakmile se konečně vytáhne VW s elektroautem 4×4 tak si ho běžím koupit. 2 Mega za Audi ovšem nedám. Žádné auto mi za takové peníze nestojí.

        1. a ty se těm „chudákům“ snad divíš ????? Jak titulovala
          a ty se těm „chudákům“ snad divíš ????? Jak titulovala konzerva s přeplacenym vinterpopkornem před deseti lety elektromobily??

          1) nikam nedojedou jen kolem komína
          2) NEJDE (tzn. nevydělá nám na královský platy)
          3) jsou to hračky
          4) baterky hoří
          5) málem tomu upadávají kolečka
          6) čistý dýzl z laufu se opravdu dá dýchat čuchněte si…. :)))

          stále se divíš že jí tu lásku oplácíme vokozavoko? a že ji nemilujem ?? no hele ruku na srdce, může si za to sama !! :))))) ale klidně si nastartuj dízlpopelnice, ted už nám to je jednooooo :)))))))))

          1. no právě ty chytráku to bylo před deseti lety a byla to v
            no právě ty chytráku to bylo před deseti lety a byla to v té době vpodstatě pravda, tomu se říká vývoj víš? Ted už je situace jiná, nebo ty si snad jezdil před deseti lety s nějakým EV na úrovni běžného auta? Před dvaceti lety zase spousta lidí tvrdila, že diesel do osobáku nejde, diesel je do traktoru a hle VW přišel s TDI a stal se legendou s prodeji možná stovek milionů a toto je to stejný, prostě vývoj, takže podobné kecy co bylo nebylo před deseti lety je fakt trapné

          2. Voko za Voko 😉 to chápu. Přesto to neberu tak tragicky a
            Voko za Voko 😉 to chápu. Přesto to neberu tak tragicky a klidně i koncernu VW to dieselové extempore odpouštím.Zvláště od Amiku, kteří si se svými 15l spotřebami hrají na mravokárce.
            Jinak si tady opravdu velmi rád počtu spoustu velmi cenných zkušeností. Nejlépe těch vlastních. Za to vám všem děkuji. Už se těším na svůj první elektrovůz. Zatím bohužel se spalovákem. Dávám bolševikovi tak rok, maximálně dva 🙂

  4. Mimo tema: pro vsechny kteri chteji mit dokonaly prehled o
    Mimo tema: pro vsechny kteri chteji mit dokonaly prehled o pocasi se vsim vsudy po celem svete. Podle meho nejlepsi meteo-website of the world. Ventusky.com. A svete div se Plzenaci!
    Tlak, rychlost vetru, vyska vln, snih, dest, slunicko, vlhkost atd. Genialni.

  5. anéééuž nééé konzerva, to je samá konzerva PR
    anéééuž nééé konzerva, to je samá konzerva PR poslední dobou, to nesmázne její aférku dízlblejt ani to nezastře její 20tiletý uměle negativní postoj k elektromobilů ani to že nemá baterkárnu a jen se snaží to uondat na 2020,25 a 30 neli 45 než dotočí TSI když sme ji pohřbili dízlpopelnice :)))))))))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/golf-citystromer/

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/e-golf/

      1. vo čem to meleš ?? dyt poudám konzerva je tak profláklá
        vo čem to meleš ?? dyt poudám konzerva je tak profláklá že i kdyby zfleku udělala ajdý díru do světa lidovka už větší neudělá, dízlblejt stačilo, lepší pro všechny kdyby krachla a osvobodili sme šáde prodanou nevěstku :)))))))))) je to už lepší? ještě něčemu nerozumíš ?? 😉

        1. ty máš fakt dost, jen opakuješ stále dokola dízlblejt,
          ty máš fakt dost, jen opakuješ stále dokola dízlblejt, konzerva, dízlblejt, konzerva, jak opice 😀 bud si dej mokrej hadr na hlavu a nebo si něco o tom přečti, víš o tom pěkný kulový, navíc díky ziskům ze spalováků může VW investovat do EV tak ukrutný prachy a jestli někdo rozšíří EV masově tak je to VW, většina automobilek ještě ani nezačala na platformě pro EV pracovat a Tesla se svými 7000 týdně vyrobených předražených šmejdů nás nezachrání. Navíc to dováží lodí, která spaluje ten největší ropnej odpad a provoz té lodi se podobá spíš hořícímu ropnému vrtu než modernímu spalováku

    1. Ale VW skutečně dělá nejlepší platformy světa, a
      Ale VW skutečně dělá nejlepší platformy světa, a právě díky tomu se z něj stala v posledních letech globálně největší automobilka.
      Naopak motory a převodovky v posledním desetiletí dělal nejhorší ve svých dějinách, a teprve teď to dal do pořádku.

          1. no tak o těch nejlepších odborných pracovníkách by ti
            no tak o těch nejlepších odborných pracovníkách by ti mohlo vyprávět personální oddělení manpower kvasinský fabriky pocházejících z ukrajiny, polska, rumunska, slovenska výkvět společnosti opravdu pár čechů tam pod českým Š dělá taky a že je předčasně nevyhazuje?? no však proto má taky důležitý rejžo na každý káře minimálně 100% a elektromobily dělat NEJDE protože by jim nenadrbaly na ty jejich ABnormal přepal platy 😉

            zpravy.aktualne.cz/ekonomika/zamestnanci-skodovky-dostali-letos-rekordni-mzdy/r~784d29dcf94611e8b9390cc47ab5f122/

  6. Prvně by měli uzavřít spojenectví se Šáde, Seatem a
    Prvně by měli uzavřít spojenectví se Šáde, Seatem a Audi. Je zajímavé, že již dělají strategická partnerství, ale ve skladě nemají ani jeden vůz této platgormy. Je to jen můj pocit, že potřebují ostatní automobilky pomoci strategického partnerství přibrzdit?

Napsat komentář