Tesla opět ohlásila mírný čtvrtletní zisk, letos chce minimálně utrácet

I čtvrtý kvartál roku 2018 znamenal pro hospodaření Tesly úspěch. Není sice tak velký jako historicky nejsilnější třetí kvartál minulého roku, i přesto Tesla dokázala překonat očekávání expertů z Wall Street.

Tesla zveřejnila finanční výsledky za poslední čtvrtletí roku 2018. Opět se může pochlubit ziskem, i když nižším, než se očekávalo. Celková ztráta za celý rok 2018 je přibližně 1 miliarda dolarů.
foto: Tesla

Analytici Tesle za poslední kvartál minulého roku předpovídali příjmy ve výši $7,014 mld. s výnosem $2,08 z každé akcie. Tesla však překvapila a vykázala příjmy v hodnotě $7,2 miliard dolarů a výnos $1,98 na akcii. Tesla se tak může pochlubit kapitálem ve výši $3,7 mld.

Čistý zisk společnosti se vyšplhal na 139 milionů USD, na kterém se zásadní měrou podílelo zahájení prodeje Mid-Range verze Modelu 3 v levnějším provedení. Celkem se Tesle podařilo za rok 2018 prodat téměř 140 tisíc kusů elektromobilu Tesla Model 3 a ustálit jeho výrobní tempo na 7 tisíc kusů za týden.

Za poslední kvartál minulého roku pak dodala zákazníkům 63 359 exemplářů tohoto elektromobilu. Ze zprávy je navíc patrné, že se výše marže z Modelu 3 oproti předchozímu kvartálu příliš nezměnila a stále se pohybuje okolo 20 %. To je poměrně překvapivé vzhledem k neustálému zdokonalování výrobního procesu tohoto modelu.

U elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X byl celkový počet dodávek za minulý rok 99 475 kusů, přičemž 27 607 z nich Tesla dodala v posledním kvartálu. Tesla překvapila i svým odhadem kapitálových výdajů v tomto roce, které by se měly pohybovat okolo částky $2,5 miliardy.

Vzhledem k tomu, jak velké plány na tento rok Tesla má (výstavba Gigafactory v Šanghaji, dva nové elektromobily, dvojnásobně hustší síť dobíjecích stanic Tesla Supercharger v Evropě a další), se jedná o překvapivě nízký odhad.

Kde však Tesla rozhodně nešetří, je předpokládaný počet dodaných kusů v tomto roce. Tady Tesla předpokládá 360 až 400 tisíc kusů vozidel. S tím se pojí i plány na stabilizaci tempa výroby Modelu 3 ve Fremontu na 10 tisíc kusů za týden.

tisková zpráva

80 Comments on “Tesla opět ohlásila mírný čtvrtletní zisk, letos chce minimálně utrácet”

  1. Pěkné, jen tak dál!
    Já jenom nerozumím tomu, jak

    Pěkné, jen tak dál!

    Já jenom nerozumím tomu, jak chtějí letos málo utrácet, když staví novou Gigafactory v Číně..? Ledaže by jim to Číňani zasponzorovali (a pak na revanš ukradli jejich know-how, ale to ukradnou tak jako tak).

    1. kľudne nech kradnú
      tie čínske autá aj tak nebude kupovať

      kľudne nech kradnú
      tie čínske autá aj tak nebude kupovať nikto okrem číňanov.
      aspoň teda kým konečne nezačnú s dvojitým brandingom.
      nech sa tie ich autá kľudne volajú Dongfeng Xiangxiung u nich doma, ale v europe to nikto nekúpi, kým to nebude mať nejaké normálne meno.

        1. noo jako nechci vám chlapy kazit dojmy ale dnešní nadšení
          noo jako nechci vám chlapy kazit dojmy ale dnešní nadšení tak trošku jede na vlně IXIC kdy trumpetou dosazený feďák včír votočil trend a sazby urokový se nebudou hned tak zvyšovat což umožní moooožná další štohgejm ale je tam velký ALE páč víte co lidi maj už všicí interfernet a nejsou zas tak úúúplně pitomí 😉

          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

            1. toe zapomen na chocholouška a jeho lafetu a sypej sem moudra
              toe zapomen na chocholouška a jeho lafetu a sypej sem moudra páč tady nejseš na dovolený, anonymní pindy dneska umí psát kdejakejdebil 😉 A koukej přihrát vodkazy at je to tu taky trochu zábaný ty ňoumo 😉 nebo snad myslíš že po pár dnech na hybridus odhalil moje íkvépodsto bocoooooo? :)))))

    1. Prosím Vás, vy jste věřil té komedii v podání Alzy?
      Prosím Vás, vy jste věřil té komedii v podání Alzy? Každý, kdo má nějaké povědomí o reklamní branži, si dobře spočítal kolik by musela Alza vyhodit peněz za to, aby se o ní psalo v každých novinách a aby si vybudovala image lídra na českém EV trhu. Stálo by to min. desítky miliónů. Ale stačilo, aby vystavila na plac 2 auta v úhrnné hodnotě 5 miliónů a články a nabídky na rozhovory v TV se jen hrnuly. Navíc ta auta se jim podařilo (horko těžko) za rok prodat, takže celkové náklady na tuto reklamní kampaň se mohly pohybovat jen v řádech statisíců.
      Se podívejte, jak vypadá jejich nabídka elektro aut. Všude jen samé těšíme se, těšíme se, těšíme se. Je to spíš jen takový seznam všech vyráběných EV aut na světě. 😀
      Prej přerušila. Definitivně pohřbila. A vlastně nikdy ani nezačala. 😀

        1. Proč horko těžko? Protože jim to trvalo (přes veškerou
          Proč horko těžko? Protože jim to trvalo (přes veškerou mediální masáž) rok. I když říkali, že po prvních dnech mají snad už 15 vážných zájemců.
          https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jak-jde-alze-prodavat-tesly-po-internetu-zatim-neprodala-jed/r~b26dc61493bf11e7a5d50025900fea04/
          Prostě jen marketingový kecy a vyvolání pocitu, jak jsou dobrý. Ostatně stačí si přečíst ty oslavný komentáře místních chytráků, jak to Alze sežrali i s navijákem.
          http://www.hybrid.cz/alzacz-zacina-prodavat-elektromobily-tesla
          A pak pokud vím, tak to pro ně celý zajišťovala jiná firma, která se dovozem Tesel dlouhodobě zabývá.
          A proč to nikdo nechtěl? Protože když mám 3 mega, tak už určitě nebudu mít problém zaplatit téhle firmě, aby mi to za 50 klacků přivezla z Rakouska. A vyberu si přesně konfiguraci jakou chci já a ne jedno jediný skladový auto, který má třeba jinou barvu, jiná kola, jiný interiér, jiný výkon atd… A že měli servis? Zlatý voči. Stejně s tím musíš do Vídně. Na reklamačním v Alze v Holešovicích ti to fakt neopraví. 😀

            1. Jo, a kolik jich prodala? A prodala taky něco jiného? I na
              Jo, a kolik jich prodala? A prodala taky něco jiného? I na českém trhu je spousta jiných aut, než jen i3. Kde je mají? Místo toho tam mají zalistované Dendrobium D-1, Rimac Concept One a Opener Blackfly. Jen blázen si může myslet, že podobná auta měla Alza v úmyslu skutečně někdy prodávat, když pořádně ani neexistují. Takze co to je? Jen snaha o vytvoření dojmu a image.

        1. Alza to dělala především pro propagaci VLASTNÍ. Aby
          Alza to dělala především pro propagaci VLASTNÍ. Aby ukázala, jak je oproti konkurenci moderní a napřed a jak jí jde o ekologii a takový ty kecy. Aby sis pak od ní koupil novou telku a říkal si, jak je to moderní společnost a jak přijdeš příště zase. Ale dobře tě naočkovali. 😀
          BTW: Jak jsi přišel na to, že v Čechách bude prodejna?

      1. hlavně klid Alza byla první statečná holka co do toho šla
        hlavně klid Alza byla první statečná holka co do toho šla dala duši a vůbec to nevzdává jen si dala voraz 😉 Má fajne vobchod s elkárama takovej nemá ani čékompjůtr ani nikdo jiný, to neva že to valila přez kypr důležitý je že svým způsobem pomohla a je to kámoš 😉 A nesrr sem takový dlouhý vejblitky zabírá to moc prostoru na monitoru víš, kdo si má kůli tobě kupovat panorámu když 7ma2vacítka už nestačí 😉 inteligentně na to roboticky jen moudra tady nejseš na dovolený tady se maká a vyučuje debilita ČEZkýho národa to si pamatuj mladej ;)) a můlžeš mě klidně tykat, páč tu sme jedna velká elektromobilní rodina

        1. Koudelko, koudelko… jsi fakt mimo, ale to nikdo uz nespravi.
          Koudelko, koudelko… jsi fakt mimo, ale to nikdo uz nespravi. Alza to delala jen por image. Pro nic jinyho a kdo si od ni karu koupil, ten pochopil, ze je zoufalec. Alza tak mela uz davno TM3 za kompletne nesmyslnou cenu (vubec nezohlednila dan, pozdeji ani skutecnou {zvysenou cenu} atp) – a Tys na to skocil :-DDDD muhehe! Jsi HLUPAK a naivne veris, ze neco vis, prober se!

          1. neblazni ja si vod nich káru nekupuju tak klíd. mě
            neblazni ja si vod nich káru nekupuju tak klíd. mě nezajimají TM3 za kompletne nesmyslnou cenu ani jiný tvoje pindy 😉 ja ti nemuzu delat psyhologa, zakladni info mas zbytek si dostuduj, zkus francouzkou poezii 19. století třeba to pomůže :))))

  2. Pár nepřesností.
    1. Mid Range Tesla Model 3 se zásadní

    Pár nepřesností.
    1. Mid Range Tesla Model 3 se zásadní měrou nepodílela na čistém zisku – ba naopak. Oproti dražším variantám se prodává překvapivě málo. A pak má menší marži. Navíc se začala prodávat až koncem října. Takže její celkový vliv na čistý zisk je o to menší.
    2. Výroba modelu 3 se neustálila na 7 tisících kusech týdně. Tolik vyrobí ve „špičce“ když se nic nepokazí. Ustálit na 7 tisících se chtějí až koncem tohoto roku. „Model 3 production volumes in Fremont should gradually continue to grow throughout 2019 and reach a sustained rate of 7,000 units per week by the end of the year.“
    http://ir.tesla.com/static-files/0b913415-467d-4c0d-be4c-9225c2cb0ae0

    1. Díky za info.
      Je vidět, že novináři jsou s nástupem

      Díky za info.
      Je vidět, že novináři jsou s nástupem nových generací čím dál větší matlalové.
      Dřív taky vypouštěli fake news, ale aspoň ještě uměli gramatiku a základní počty, takže by je nenapadlo dát 10.000 TM3 týdně a 360-400 tisíc všech Tesel za rok, když už je tam i tempo z minulého roku včetně S a X.
      Čili ta neschopnost je dnes příšerně průhledná.

          1. Ten Bloomberg je úplně k ničemu. Manipulují s čísly
            Ten Bloomberg je úplně k ničemu. Manipulují s čísly zpětně. Ze dne na den přidávají ticíce vyrobených kusů a rozdělí je do několika posledních týdnů. Například minulý kvartál přidali den před zveřejněním oficiálních výsledků skoro 8000 kusů. A takhle to dělají neustále.

  3. Právě že marže 20 procent na M3 za poslední kvartál je
    Právě že marže 20 procent na M3 za poslední kvartál je super, vzhledem k tomu, že Tesla prodala daleko více levnějších modelů, na kterých má menší marži. Proto se očekával propad. Ale zdá se, že Tesla optimalizuje výrobu, což ji pomohlo zachovat si stejné marže jako minulý kvartál.

          1. no to už sou detaily neřeším … 😉 ale seš bystrej kluk,
            no to už sou detaily neřeším … 😉 ale seš bystrej kluk, vypadá to že se vyznáš a to je dobře takoví se nám tu hodí bereme tě do zdejší armády mudrců koumáků učitelstva v boji za elektromobilitu ropákem zmanipulovanýho čezkýho národa 😉

      1. Běžné automobilky mají 10 procent marži a na
        Běžné automobilky mají 10 procent marži a na elektromobily mají někde kolem 0. Některé dokonce prodávají se ztrátou. A Tesla má 20 procent. To mi nepřijde jako neskutečně málo. Přece je to jenom auto a ne zlaté hodinky. Navíc je to elektromobil.

  4. Kdyz vezmu v potaz, ze je nejakych 10.000 aut poprve na ceste
    Kdyz vezmu v potaz, ze je nejakych 10.000 aut poprve na ceste do Evropy, ktere byly vyrobene 2018, tak je jasne ze to nahloda vysledek. Vynosy a zisk se opozdi o 1 az 2 mesice oproti predchozimu obdobi. Na druhou stranu to zvysi vynosy a zisk v 1. ctvrtleti 2019.

    1. Ty auta byly vyrobeny až 2019. Takže se neobjeví právě v
      Ty auta byly vyrobeny až 2019. Takže se neobjeví právě v 2019Q1. Proto Tesla mluví o tom, že budou mít štěstí, když tenhle kvartál vykážou zisk. Přeci jenom bude spoustu aut na cestě. Ale jedná se o jednorázový výpadek.

      1. Ano, ta auta se vyrobila až v lednu. Právě proto, aby
        Ano, ta auta se vyrobila až v lednu. Právě proto, aby negativně neovlivnila výsledky za Q4. „Na cestě“ bude v jeden moment vždy jen 10 tisíc kusů – resp. o tolik se sníží prodeje oproti vyrobeným kusům a o tolik se sníží čistý zisk (+náklady na dopravu). To je produkce za necelé 2 týdny. A 1. čtvrtletí má 13 týdnů. Což je 15 % z celku.

        1. Pokud Tesla opravdu chce vozit 3000 aut týdně do Evropy +
          Pokud Tesla opravdu chce vozit 3000 aut týdně do Evropy + bůh ví kolik do Číny, tak to bude na cestě více jak 10.000 aut naráz. Ta cesta trvá asi 3 týdny a pak ještě bude nějakou dobu trvat než se zpracují a rozvezou po Evropě.

              1. Ono to tak trvá. Ty auta se nerozvážejí přímo z lodě,
                Ono to tak trvá. Ty auta se nerozvážejí přímo z lodě, ale někde se zaparkujou, pak proběhne kontrola a příprava na doručení, pak to musí naložit, převezou to do jiného státu na nějaký distribuční hub a pak to zavezou zákazníkovi.

                Ono i v USA to ale trvalo 3-4 týdny a stáhli to na 1 týden když jste z Kalifornie.

                Jiank ta první loď Glovis Captain vyrazila ze San Francisca 12.1 a do Belgie má dorazit 3.2. Takže nějakých 23 dní.

                1. Teda pardon, 4 týdny jsem myslel. Právě, že jsem na to
                  Teda pardon, 4 týdny jsem myslel. Právě, že jsem na to koukal zde: https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3379583/zoom:10
                  Ale to byly přeci 4 týdny od objednání – to auto se musí teprve vyrobit. Ne od té doby, co stálo auto připravený na odvoz na parkovišti. Nebo ne? A pak z LA např. do NYC je to 4 tisíce km. V Evropě je to průměrně několik set.

              2. Glovis Captain je 1. lod s TM3 do Evropy. Vyplula 12.1. ze San
                Glovis Captain je 1. lod s TM3 do Evropy. Vyplula 12.1. ze San Franciska a v Zeebrugge bude 3.2.2019 ve 4:00h. Transport do SF take nejakou dobu trva. A cetl jste zpravy jak se posmivali, ze Tesla neprodala na konci 2018 3000 aut? To jsou prave ty co se ted vezou.

          1. To jsou informace přímo z Tesla Q4 webcastu. Všechno
            To jsou informace přímo z Tesla Q4 webcastu. Všechno ostatní jsou jen „chytré“ řeči.
            BTW: Současná konstantní produkce TM3 je něco přes 5 tisíc kusů. A do konce roku se podle oficiálních informací nezvedne více, než na 7 tisíc. Kdyby vozili 3 tisíce aut do Evropy a řekněme 2 tisíce do Číny, tak v USA nezůstane ani jedno. Takže to 1. půlrok bude asi max. 3 tisíce Evropa + Čína.

              1. Jak jsem psal výše:
                Výroba modelu 3 se neustálila na 7

                Jak jsem psal výše:
                Výroba modelu 3 se neustálila na 7 tisících kusech týdně. Tolik vyrobí ve „špičce“ když se nic nepokazí. Ustálit na 7 tisících se chtějí až koncem tohoto roku. „Model 3 production volumes in Fremont should gradually continue to grow throughout 2019 and reach a sustained rate of 7,000 units per week by the end of the year.“
                http://ir.tesla.com/static-files/0b913415-467d-4c0d-be4c-9225c2cb0ae0
                A ano, soustředí se hlavně na snižování nákladů. Vyrobit hromadu aut, ale se ztrátou nemá smysl…

            1. Do Evropy pluji uz minimalne 3 lode. Cetl jsem ze dokonce 4.
              Do Evropy pluji uz minimalne 3 lode. Cetl jsem ze dokonce 4. Ted jsem koukal na marinetraffic.com a prvni lod je uz 2 dny u Azorskych ostrovu. Vypada to na spatne pocasi zapadne od Biskajskeho zalivu a je videt ze tam nepluje skoro zadna lod. Takze bude zpozdeni. 3.2. nestihnou.

                1. Koukal jsem a grafika vykazuje zastaveni motoru delsi dobu.
                  Koukal jsem a grafika vykazuje zastaveni motoru delsi dobu. Dnes vecer je zase v pohybu. Pozor, pristup zadarmo je omezeny a kdyz vam vyprsi, tak nekolik dni ukazuje porad stejne udaje. Kdyz se vam to zase odblokuje, vidite zase aktualni pozici. Porovnejte udaje Latest position -position received. cas aktualizace v UTC, zapadoevropsky coordinated universal time.

                2. Aha, díky za vysvětlení.
                  Aha, díky za vysvětlení.

    2. Nelži si do kapsy, žádných 10.000 aut měsíc
      Nelži si do kapsy, žádných 10.000 aut měsíc neskladovali, když do konce roku maximálně rozváželi po USA, kvůli vypršení maxima dotací.
      Navíc když teď začali stavět továrnu v Číně, tak budou v podobných ztrátách ještě minimálně další rok.

Napsat komentář