Evropská síť nabíjecích stanic Ionity má už 51 stanic

Evropské automobilky budují vlastní síť rychlých nabíjecích stanic Ionity. Jsou určeny pro nové elektromobily jako Porsche Taycan, Audi e-tron nebo Mercedes-Benz EQC.

Černé piny značí funkční stanice, bílé jsou rozestavěné stanice.
foto: Ionity

Ionity se má stát alternativou k síti Tesla Supercharger. První jednotky se objevily ve Francii v polovině minulého roku, prvních 10 stanic bylo hotových v září.

auto elektromobily síť nabíjecích stanic Ionity

Rychlonabíjecí stanice Ionity jsou vybaveny pouze konektorem CCS a nabízejí max. výkon 350 kW. Zakládajícími automobilkami jsou BMW, Daimler, Ford a Volkswagen, ale Volvo, Jaguar i Tesla uvažují o připojení.
foto: Ionity

Teď už je v provozu 51 nabíjecích stanic Ionity v západní, severní a jižní Evropě. Dalších 43 nabíjecích stanic Ionity se připravuje nebo staví. Do roku 2020 má být k dispozici celkem 400 nabíjecích míst v celé Evropě, včetně asi pěti v Česku.

63 Comments on “Evropská síť nabíjecích stanic Ionity má už 51 stanic”

            1. 1)
              „CCS-outlets 175 kW chargers are temporarily offline
              Good

              1)
              „CCS-outlets 175 kW chargers are temporarily offline

              Good morning,

              We have decided to temporarily take the CCS-outlet on our 175kW chargers offline. This as a result of a potential safety issue with the cables on those chargers, that was indicated to us by the supplier of the cables. You can find these chargers at several Fastned stations.This means that until further notice unfortunately you cannot charge with the CCS-outlet at these faster chargers.

              All other chargers which you can find at our locations are available for use. Our apologies for this inconvenience.

              This is a global issue and the supplier is working hard to analyse the situation and confirm that the cables we use are 100% safe to use.

              We will keep you posted on developments. You can read more about the issue on our blog.“

              2)
              „Good news!
              CCS outlets on 175 kW chargers are back online

              Following the advice of our cable manufacturer, last weekend we switched off the CCS outlets of our 175 kW chargers because of a potential safety issue. As you can hopefully understand, safety always comes first.

              In the last days the manufacturer has carried out additional tests to exclude this possible safety issue. This morning the manufacturer reconfirmed that the cables meet all safety standards. Therefore all CCS outlets of our 175 kW chargers are switched on again. Sorry for the inconvenience.

              Happy fast charging!“

              Já si z toho beru že kdosi se splašil a našel „díru“ v nějakém standartu kterou dodavatel dodatečně otestoval.

              Jestli chcete 100% bezpečí tak to už raději nejezděte výtahem, nejezte dětské přesnídávky a pozor na ptačí chřipku – svět je plný kompromisů.

              Není spíš logičtější a lepší že reagují promptně a transparentně ?

    1. Tady psal majitel Hyundai Ioniq, že na nabíječce Ionity
      Tady psal majitel Hyundai Ioniq, že na nabíječce Ionity normálně nabíjel a pokud vím, Hyundai není součístí té aliance. A cena byla 8 eur/nabití, to znamená jako všichni ostatní. Tak nestrašte lidi 🙂

      hybrid.cz/zkusenosti-elektromobilem-hyundai-ioniq-electric-do-alp-zase-zpatky

      1. Bjorn na YouTube videu mel s tou Konou problemy a tady na
        Bjorn na YouTube videu mel s tou Konou problemy a tady na Hybridu pan psal, ze mu CCS nahodne zastavuje nabijeni na Ioniqu, pry nekdy hlasi nesmysl, ze auto neni vypnuto a v Ionicku, chyba na strane nabijecky. Zlate CHAdeMO, ktere neposila v protokolu typ auta. Bylo by vhodne mit jeste dalsi 3. DC standard kvuli konkurenci, velka chyba, ze Tesla neotevrela svuj nabijeci system vsem, ted je evropska elektromobilita v rukou podvodniku z VW, hrozi, ze CCS si kluci z VW BMW Merc ABB uz pohlidaji, aby na CCS nikdo jiny jen tak bezproblemu nenabil. Staci aby ta spolehlivost nebyla 99% a lidi si po par odtazich znacku auta dvakrat preskrtnou.

        1. To není vina nabíječky, té je to jedno která je to
          To není vina nabíječky, té je to jedno která je to značka. Je to chyba v komunikaci, kterou Ioniq občas má i na nabíječkách ABB a Efacec.
          Třeba i3 má stejný problém ne li větší na DBT. Proto u Greenway je dobíjení na DBT přes CCS zdarma.

        2. 3. DC standard rozhodně nepomůže ke konkurenci, to je
          3. DC standard rozhodně nepomůže ke konkurenci, to je nesmysl. Konkurence je více dobíjecích firem, které pracují nad jedním standardem. Konkurence je právě to, že když nenabijete u jednoho operátora, tak utečete k jinému. Ten první se tedy musí snažit, abyste neutekl.

          V případě více standardů, když vám nepůjde nabít u jednoho operátora, který provozuje třeba CCS, tak těžko utečete k jinému operátorovi, když bude mít třeba standard Tesla. Protože to auto si u něj jednoduše nenabijete. Takže se budete muset vrátit k tomu prvnímu (další už třeba nebude ve vaší oblasti) a trpět u jeho rozbité nabíječky.

          3. DC standard je jako tvrdit, že opět se vrátíme k tomu, že každý stát bude mít svoje normy a to povede ke konkurenci. Nebo že každý stát bude mít vlastní SI jednotky, že to povede ke konkurenci.

          Tohle nemá nic společného s konkurencí.

        3. V tom mem clanku zde na Hybridu jsem opravdu popisoval problem
          V tom mem clanku zde na Hybridu jsem opravdu popisoval problem s prerusenim nabijeni. Bylo to chybou komunikace mezi autem a nabijeckou, ne chybou nabijecky. Proste se stalo … a nabijeni na Ionity bylo fajn – rychlost nabijeni je vyfocena v tom clanku.

      2. Cena za nabijeni na Ionity je normalne 8 EUR za nabiti. Ja
        Cena za nabijeni na Ionity je normalne 8 EUR za nabiti. Ja vsak nabil za 2 EUR diky promo akci od EnBW, pres jejichz aplikaci jsem Ionity spustil. Promoakce porad trva do konce unora a plati pro jakekoliv DC nabijeni v Nemecku, Rakousku a Svycarsku. AC nabijeni je za pausal 1 EUR. Myslim, ze v tom clanku jsem to i psal.

        1. Nevím, jestli víte, jak fungují dotace, ale ČEZ nevyhrál
          Nevím, jestli víte, jak fungují dotace, ale ČEZ nevyhrál žádné výběrové řízení (kdo ho zadával?) a nikoho nevzal na hůl.
          Byl vypsán dotační program, ČEZ vypracoval projekt, zažádal o dotaci a jelikož splnil podmínky dotace, tak dotaci získal. Vzhledem k tomu, že v dotačním programu zůstalo více peněz, než se žádalo, kterákoliv další firma, která se přihlásila a splnila kritéria, tak si na peníze EU šáhla.
          Zbytečně z ČEZu děláte něco, co není.

          1. Nevím jestli je to pravda, ale někdě jsem slyšel, že ve
            Nevím jestli je to pravda, ale někdě jsem slyšel, že ve výběrovém řízení byla jako jedna z podmínek například, že účastník musí být výrobce elektřiny. Tj. padají všichni, soukromníci co chtěli postavit nabíječku ve svém městě.
            A naopak výběrové řízení přesně napsáno jen pro ČEZ, EON.

            Takže ono to tak růžové není.

            1. Ach jo, žádné výběrové řízení není a nebylo! Už
              Ach jo, žádné výběrové řízení není a nebylo! Už jsem to tam psal. Tak jak můžete psát, že výběrové řízení bylo přesně napsáno pro ČEZ a EON! :-O
              Je krásné, že na základě „prý“ si vykládáte jasné závěry.

              Podrobná kritéria tohoto dotačního programu neznám, takže nemohu vyloučit, že to není pravda. Nicméně to poprvé slyším od Vás, že by kritéria dotačního titulu byla šitá jen pro ČEZ a EON a EU s touto „diskriminací“ nemá žádné problémy – pokud tam tedy nejsou nějaké objektivní důvody, proč by tedy příjemce dotace musel být i výrobce elektřiny, protože zrovna EON moc elektráren nevlastní, je to především distributor.

              Jestli chcete ověřit to „prý“ a udělat z toho jasné „tak to je“, tak si projděte kritéria těchto dotačních a ukažte, kde to tam. Já nemohu prokázat, že to tam není, Vy musíte prokázat, že to tam je.

              1. spletl jsem se nechtěl jsem napsat výběrové řízení, ale
                spletl jsem se nechtěl jsem napsat výběrové řízení, ale jen dotace….Nevím proč jsem si toho nevšiml.

                Právě že nevím kde jsem to slyšel a číst dotační podmínky nechci, na to nemám žaludek. Spíš jsem si myslel, jestli někdo jiný to už nečetl, nebo to neví?

                1. No, ono hlavně, když někdo tvrdí, že to tam je, tak by
                  No, ono hlavně, když někdo tvrdí, že to tam je, tak by měl ukázat, kde to tam je. Protože ten druhý nemůže dokázat, že to tam není.
                  Jelikož je to jen “prý”, tak bych tomu moc nevěřil. Už třeba proto, že Ionity dotace na výstavbu nabíječek bere dotace také a výrobce elektřiny to není.
                  Proč by český stát dělal omezení na výrobce elektřiny (a to ještě tak, aby to prošlo v Bruselu), když těch peněz je víc, než se rozdalo?

                2. Dotační podmínky na výstavbu veřejných stanic jsou na
                  Dotační podmínky na výstavbu veřejných stanic jsou na webu dostupné. Opravdu byly šity na míru stávajícím 3 energetikám. Jedna z podmínek byla výrobce a prodejce elektřiny, druhá musí provozovat nabíječky a třetí být alespoň 2 účetní období subjektem působícím v ČR. Čímž třeba vyřadili evmapu, Greenway, Smartrics……

                3. Víte, který dotační titul to byl? Rád bych si to
                  Víte, který dotační titul to byl? Rád bych si to přečetl. Protože všechno co tvrdíte, je logicky odůvodnitelné, pouze jedna věc se mi zdá nelogická.

                  Nelogické se mi zdá, že příjemce musí být výrobcem elektřiny. Jednak EON není zrovna výrobcem elektřiny jako ČEZ (jaké velké elektrárny vlastní jako ČEZ?) a jednak by se to dalo ochcat tím, že si postavím na střeše kanceláře malou FVE s pár panely a zaregistruji se jako výrobce.

                  Prodejce elektřiny – to se mi zdá logické, měl byste mít licenci na prodej elektřiny, když jí prodáváte (v té době nebyla ze zákona dána výjimka pro prodej elektřiny na nabíječkách). Sice byrokratický vopruz, ale splnitelné.

                  Že musí provozovat nabíječky – také má svojí logiku. Dotace by měla sloužit pro rozvoj stávajícího byznysu a ne že dneska chovám krávy, pěstuji obilí a zítra si vezmu dotaci na výstavbu nabíječek.

                  2 účetní období – naprosto standardní požadavek, který se váže na všechny dotační tituly EU, kterém jsem dosud zažil. Ani jako daňový poplatník nechci, aby dotace pobírala firma, který existuje teprve týden, pobere dotace, peníze zmizí a firma taky.

                  Takže stále nevidím nic, že by bylo něco šité stávajícím 3 energetikám. Co tam máte dál?

                4. Operační program Doprava, Podpora infrastruktury pro
                  Operační program Doprava, Podpora infrastruktury pro alternativní paliva. 2 výzvy:

                  Výzva č. 30 – Podpora infrastruktury pro alternativní paliva – Podpora rozvoje páteřní sítě dobíjecích stanic
                  Výzva je zaměřena na velké projekty budování nabíjecích stanic na páteřní síti TEN-T. V rámci Výzvy bude vybrán 1 projekt, který získá podporu.
                  Termín zahájení příjmu žádostí: 27. 11.2017
                  Termín pro podání žádostí: 4. 5.2018
                  Alokace výzvy: 130 000 000,- Kč
                  Způsobilé výdaje / O co lze žádat:
                  •projektová dokumentace pro stavební povolení,
                  •úprava pozemků mimo silnici výhradně určených pro zavedení dobíjecích stanic,
                  •úprava přístupových komunikací k dobíjecím stanicím(pokud je to nutné),
                  •výstavba potřebné technické infrastruktury pro zavedení dobíjecích stanic (elektřina/plyn),
                  •výstavba transformačních stanic nebo jejich modernizace,
                  •nákup dobíjecích nebo plnicích stanic a jejich instalace,
                  •nákup elektronických komunikačních/platebních systémů potřebných pro provoz dobíjecích stanic (pokud jimi již nejsou dobíjecí stanice vybaveny),
                  •jednorázové částky na administrativní poplatky spojené s instalací dobíjecích/plnicích stanic (např. poplatky za zřízení odběrného místa elektřiny/plynu),
                  •potřebné propagační opatření související se zajištěním grantů z Fondu soudržnosti.
                  Výše podpory: 70% způsobilých výdajů, v režimu ex-postfinancování
                  Rozsah možnosti získané dotace: Minimální výše způsobilých výdajů není stanovena. Maximální výše způsobilých výdajů je omezena částkou 75 mil. EUR.
                  Doba realizace: Projekt musí být dokončen nejpozději do 30 měsíců od vydání právního aktu o poskytnutí podpory
                  Cílové území: Území celé České republiky
                  Žadatel musí splňovat tyto kvalifikační požadavky:
                  a)aktuálně a prokazatelně provozuje na území členských států EU alespoň 10 veřejně přístupných dobíjecích stanic dle § 2,písm. r) zákona č. 311/2006 Sb. o pohonných hmotách a čerpacích stanicích pohonných hmot.
                  b) doloží výkon činnosti podle písm. a)alespoň po dobu 2 uzavřených účetních období.
                  Další podmínky Výzvy:
                  Příjemce je povinen zajistit udržitelnost projekt v plném rozsahu podobu 5 let od jeho dokončení.
                  Příjemce je povinen dokončit projekt v plném rozsahu (tj. vybudovat a uvést do provozu všech 125rychlodobíjecích stanic) do data stanoveného v Rozhodnutí o poskytnutí dotace a následně tyto stanice provozovat minimálně podobu udržitelnosti projektu.
                  Všechny dobíjecí stanice musí být v provozu 24hodin denně, 7 dní v týdnu; běžná oprava proveditelná na místě musí být zajištěna do 48 hodin, náročnější oprava, vyžadující demontáž a odvoz, musí být realizována do 5pracovních dnů; v ostatních případech (např. nemožnost používat dobíjecí stanici v důsledku uzavírky) bude provozovatel informovat poskytovatele dotace.
                  Toto je pouze stručný výčet podmínek, další viz dokumentace.

                  Výzva č. 36 – Podpora infrastruktury pro alternativní paliva – Podpora rozvoje doplňkové sítě dobíjecích stanic. Výzva je zaměřena na menší lokální projekty instalace nabíjecích stanic v České republice.
                  Termín zahájení příjmu žádostí: 15. 2.2018
                  Termín pro podání žádostí: 15.6. 2018
                  Alokace výzvy: 100 000 000,- Kč
                  Způsobilé výdaje:
                  •projektová dokumentace pro stavební povolení,
                  •úprava pozemků mimo silnici výhradně určených pro zavedení dobíjecích stanic,
                  •úprava přístupových komunikací k dobíjecím stanicím(pokud je to nutné),
                  •výstavba potřebné technické infrastruktury pro zavedení dobíjecích stanic (elektřina/plyn),
                  •výstavba transformačních stanic nebo jejich modernizace,
                  •nákup dobíjecích stanic a jejich instalace,
                  •nákup elektronických komunikačních/platebních systémů potřebných pro provoz dobíjecích stanic (pokud jimi již nejsou dobíjecí stanice vybaveny),
                  •jednorázové částky na administrativní poplatky spojené s instalací dobíjecích/plnicích stanic (např. poplatky za zřízení odběrného místa elektřiny/plynu),
                  •potřebné propagační opatření související se zajištěním grantů z Fondu soudržnosti.
                  Výše podpory: 70% způsobilých výdajů, v režimu ex-post financování
                  Rozsah možnosti získané dotace: Minimální výše způsobilých výdajů není stanovena. Maximální výše způsobilých výdajů je omezena částkou 75 mil. EUR.
                  Doba realizace: Projekt musí být dokončen nejpozději do 30 měsíců od vydání právního aktu o poskytnutí podpory.
                  Cílové území: Území celé České republiky
                  Žadatel musí splňovat tyto kvalifikační požadavky:
                  a) prokazatelně provozuje ekonomickou činnost dle F.43.21 (elektrické instalace) nebo D.35.14 (obchod s elektřinou) nebo D.35.13 (rozvod elektřiny) nebo splňuje příslušný kvalifikační požadavek pro žadatele v rámci výzev za účelem realizace páteřní sítě dobíjecích stanic (tj. zkušenost s provozováním 10 veřejně přístupných dobíjecích stanic) a
                  b) doloží výkon činnosti podle písm. a) alespoň podobu 2 uzavřených účetních období.
                  Další podmínky Výzvy:
                  Příjemce je povinen zajistit udržitelnost projektu v plném rozsahu po dobu 5 let od jeho dokončení. Změna lokality stanice v období 5 let od dokončení projektu může být provedena pouze s předchozím souhlasem poskytovatele dotace.
                  Příjemce je povinen zajistit po dobu udržitelnosti projektu odpovídající kvalitu služby a spolehlivost dobíjecích stanic, a to v rozsahu:
                  • všechny dobíjecí stanice musí být v provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu; oprava musí být realizována do 5 pracovních dnů; v ostatních případech (např. nemožnost používat dobíjecí stanici v důsledku uzavírky příjezdové komunikace aj.) bude provozovatel informovat poskytovatele dotace,
                  • zajištění zákaznické telefonické podpory.
                  Toto je pouze stručný výčet podmínek, další viz dokumentace.

                5. Díky za výcuc. Přečetl jsem si to a nevidím tam nic
                  Díky za výcuc. Přečetl jsem si to a nevidím tam nic zrádného typu, že firma musí mít v názvu ČEZ nebo EON…
                  Tohle je normální výzva, jako kterákoliv jiná.

                6. Ďábel je skrytý v maličkostech. Která firma v ČR
                  Ďábel je skrytý v maličkostech. Která firma v ČR existovala účetně min. 2 roky a měla alespoň 10 nabíječek k datu vypsání? Jen ČEZ a PRE. EON je myslím ještě v té době neměl, až v průběhu roku 2018 díky projektu FastE http://www.kdenabijet.cz/#o-projektu. A o tom to je, jak vyřadit případné uchazeče předem.

                7. To je naprosto standardní požadavek. Jak jsem psal, dotace
                  To je naprosto standardní požadavek. Jak jsem psal, dotace vždycky fungují pro firmy, co už mají nějakou historii z oboru.
                  Když jsem se zajímal o dotace pro moji sw firmu, tak také jedním z požadavků byla min. 2 roky existence a již nějaké produkty na trhu.
                  Jakmile se začnou rozdávat dotace novým firmám, které v oboru dosud nepodnikali, tak se výrazně zvýší dotační podvody. Tohle je jednoduchá prevence.
                  Jsou to naprosto standardní požadavky, mrkněte do jiných dotačních titulů.

                8. Vy to tam Pavle opravdu nechcete vidět. 2 roky existence jsou
                  Vy to tam Pavle opravdu nechcete vidět. 2 roky existence jsou v pořádku. Firma má mít historii, když se rozděluje tak velký balík. Byť i o tom můžeme diskutovat.
                  V nepořádku je ta desítka provozovaných nabíječek na území ČR, protože fakticky tomu vyhovovaly v době zadání jen 2 firmy v celé ČR. A zadavatel to musel setsakra dobře vědět a podle mých rozhovorů s lidmi kolem věděl a byl to záměr.
                  To je šití na míru. To je diskriminace. To je fakticky přeneseně korupce státních peněz z kapes daňových poplatníků. Ne soutěž.
                  Tím automaticky vymezili soutěžní prostředí jen na ČR (například tím vyšplouchli zmíněný EON nebo slovenský Greenway, ale i další evropské sítě) a současně jen na stávající velké hráče.
                  Nevím, jak to ještě polopatičtěji vysvětlit.

                9. Ne, že to tam nechci vidět, ale já to tam nevidím. Až mi
                  Ne, že to tam nechci vidět, ale já to tam nevidím. Až mi ukážete ty samé dotační tituly z okolních států, že mohou firmy čerpat desítky milionů, aniž by měl jakoukoliv historii za sebou (a to včetně historie v oboru, aby nestačilo koupit třeba již ready-made firmu, která má za sebou třeba už 10 let), tak pak Vám uvěřím.
                  Z mé vlastní zkušenosti z jiných dotačních titulů mě tyto podmínky přijdou jako normální, které vidím v každém dotačním titulu.
                  Mě přijde, že hledáte konspiraci tam, kde není.

                10. Opravdu je normální vypsat soutěž od 100 milionů jen pro
                  Opravdu je normální vypsat soutěž od 100 milionů jen pro 2 firmy? Protože všichni ví, že více jich na trhu zadávací podmínky nesplní? Tudíž se nemohou ani přihlásit?
                  Opravdu je normální vypsat soutěž na stavbu jaderné elektrárny a dát do zadání, že soutěžící už musí provozovat alespoň 1 jadernou elektrárnu na území ČR? Ne, není. Jinak by se u nás o dostavbu JE neucházelo firem několik, ale jen ČEZ.

                11. To ale nebylo pouze pro 2 firmy. Já to vidím tak, že ten
                  To ale nebylo pouze pro 2 firmy. Já to vidím tak, že ten trh tady byla tak nový, že to splnili jen 2 firmy. A to je rozdíl. Co bránilo ostatním tady postavit 10 nabíječek a pak se ucházet o dotaci?
                  Příklad s JE se mi zdá mimo, tam do toho vstupuje politika, bezpečnostní zájmy země, atd.

                  Dál v diskuzi asi nemá cenu pokračovat. Na tomto pohledu se neshodneme.

                12. Trh v roce 2017 a 2018 byl nový? V čem? Jezdím svým
                  Trh v roce 2017 a 2018 byl nový? V čem? Jezdím svým elektromobilem od dubna roku 2014. Od května 2014 fungovala kompletní páteřní síť rychlonabíječek Greenway na Slovensku. Od té doby se jen vylepšuje. Další sítě se rozvíjely v Rakousku, Německu a beneluxu, třeba Smartrics.
                  A co bránilo ostatním postavit tady 10 nabíječek? Třeba distribuční oligopol spjatý s největšími energetickými hráči? Zkušenosti evmapy a do jejich sítě zapojených soukromých vlastníků (vždy jen pár) nabíjecích stanic včetně rychlých by vydaly na knihu.
                  Tu zadávací dokumentaci jsme prošli v Asociaci elektromobilového průmyslu a shodli se na jasné malé domů zmíněným energetikám. A dotaz na ministerstvo to jen potvrdil. To není o pohledu ale o faktech.

      1. Proc? Za 8€ mi to prijde jako zlodejina – jiz rok jezdim
        Proc? Za 8€ mi to prijde jako zlodejina – jiz rok jezdim zdarma – vetsinu z 60tis jsem najel na SC, ale nabijel i na jinych mistech a jedinou cenu za energii jsem platil v cene vozu pri jeho porizeni – od te doby 0,- Takze za me – 8€ je sakra moc! To neni vycuranost – to je pragmatismus – jiz jsem zaplatil – nevidim duvod platit neco navic (jasne provozovatel je nekdo jiny – to neznamena, ze k nemu ale musim jezdit – aspon vy ostatni budete mit u stojanku o jedno misto vic).

        1. 8€ za 90 kWh je 2,30 Kč za kWh. To Vám přijde moc?
          Pokud

          8€ za 90 kWh je 2,30 Kč za kWh. To Vám přijde moc?

          Pokud začnete argumentovat malobaterkáčem, že tam to vychází mnohem dráž, tak Vás zarazím. Tohle je primárně pro nová auta s velkobaterkou a možností superrychlého nabíjení. Takže cena je opravdu v pohodě.

          Pro nás ostatní jsou primárně určeny normální 50 kW stojany, s kterýma si plně vystačíme na malobaterkáče.

          Jinak argumentovat tím, že když mám od Tesly bezplatně elektřinu (ne zadarmo!) (resp. předplatil v ceně auta), takže všichni ostatní jsou zloději, když za ní chtějí zaplatit, mi přijde úchylný. Tohle je uvažování lúzy 4. cenové skupiny, ne někoho, kdo si na Teslu dokázal vydělat, takže se dá předpokládat, že by mohl vědět, že ani bezplatný oběd není zadarmo.

  1. Jo,
    vedle sebe bude stát dvacet nabíjecích stanic každá s

    Jo,
    vedle sebe bude stát dvacet nabíjecích stanic každá s jinou zásuvkou a každá pouze pro někoho.
    Pokud EU tlačí lidi do elektromobily, tak by měla uzákonit povinný standard pro nabíjení.
    A povinnost umožnit nabíjení všem za rozumný poplatek.
    Což zrovna ČEZ a jejich časové placení nesplňje.
    Viz. kolik aut má v sobě 22kW nabíječku. Většina 3,6 a pár 11kW. Ale platíte jako kdyby jste nabíjeli naplno.
    Stejně tak jako já nejsem schopen s IONem na Chademo odebírat 50kW. Za 25 min nabiju zhruba 7kWh.

        1. Tak než se na začátku předchozí století rozhodlo o
          Tak než se na začátku předchozí století rozhodlo o přechodu sítě na 220V, tak se taky argumentovalo, že mnohde je 110V a je to lepší, když už to je.

          To přece není o tom, jestli dneska někde jsou jen Chadema, ale je to o budoucnosti (než příšlo DVB-T, tak tady taky všude byl analog). CHAdeMO je „privátní značka“, kterou nemá EU pod kontrolou (ve smyslu normy). CCS je norma, jsou známy specifikace, je to veřejné, nikdo CCS nevlastní. Dneska se už staví 150-350 kW stanice. Kolik je tu stanic, které mají CHAdeMO >50kW? Která auta s CHAdeMO umožňují nabíjet nad 50 kW? Co má budoucnost? CCS nebo CHAdeMO?

  2. Existence pouze CCS by měla tak trošku popudit Nissan, aby
    Existence pouze CCS by měla tak trošku popudit Nissan, aby buď v Evropě přezbrojil na CCS, nebo vymyslel odpověď, kterak budou lidé s Leafy nabíjet tam, kde je jen CCS. Ono kdyby se chtělo a byla podpora napříč standardy, i redukce by se dala vyrobit, ale když ono se nechce. A u Ionity (vzhledem k zakladatelům) docela chápu, že nechtějí podporovat CHAdeMO.

    1. Rekneme si uprimne, podporovat chademo v EU, kde je uzakoneny
      Rekneme si uprimne, podporovat chademo v EU, kde je uzakoneny CCS je tak trochu nesmysl, ktery jen povede k tomu, ze nekteri jeste prodaji dalsi auta s chademo, ktere pak budou jejich majitele stvat kvuli problemum s nabijenim (a dodnes prodrazuji stanice dvojstandardem)

      1. Podporovat můžeš co chceš. Podívej se na nabíječky a
        Podporovat můžeš co chceš. Podívej se na nabíječky a počítej. Já prozatím za více než rok jsem na nabce nepotkal jediného CCS. Vždy někoho střídám na Chademu. Pardon 2x na teplárně ČEZ nabíjel na své nabce svého ionika. (nenabíjel prostě tam stál už nabitý a zavazel se šlauchem ve voze. Já vedle něj nabil chademem a zmizel.)

        1. Už párkrát (rozuměj cca 2-4* z 50ti nabíjení) se mi
          Už párkrát (rozuměj cca 2-4* z 50ti nabíjení) se mi stalo že jsem dojel ke stojanu se zapíchlým CCS, tak jsem zapíchl Chademo, hodil lakonický úkos na hlášku o odloženém nabíjení a šel nakupovat. Po návratu jsem měl 10-20 minut nabíjení za sebou což mi vždy stačilo.

  3. Pan Horcik mi cte myslenky. Po vcerejsim clanku o rychlosti
    Pan Horcik mi cte myslenky. Po vcerejsim clanku o rychlosti nabijeni jsem vecer studoval mapu Ionity. Kdyz jsem se tam dival naposledy na podzim tak meli 13 funkcnich stanic. Tedy je tam celkem znacny progress a to je SUPER!
    Jen me jeste trochu mrzi, ze v dobe kdy Tesla posiluje SC z osmi na ctrnact stojanu a nove stavi jiz davno az o 28 stojanech, jich ma Ionity vetsinou sest, nekdy jen ctyri.
    Mozna by stalo pane Horcik za tu praci spocitat/dohledat kolik maji prumerne stojanu na jednu nabijeci stanici, a jeste lepe dat to do kontrastu s Tesla superchargery.

        1. Tak pak nerozumim tem statistikam o prodejich. Nedavno se tu
          Tak pak nerozumim tem statistikam o prodejich. Nedavno se tu vedla diskuze na tema jak VW s eGolfem valcuje Teslu, kdyz k tomu prictu vsechny ostatni znacky tak by mel byt na Ionity nabijeckach mnohem vetsi naval nez u SC.
          A na SC uz se da tech Tesel videt celkem dost. Proto mi prislo, ze 4 az 6 stojanu je docela malo.

    1. Nějakých 430 stanic, 3600 stojanů, to je průměr 8
      Nějakých 430 stanic, 3600 stojanů, to je průměr 8 stojanů/stanici. Je to z poloviny listopadu:

      „The switch to CCS also makes Tesla’s Supercharger network more intriguing. At the time of writing, the company has more than 3,600 Superchargers spread across 430 stations and thousands of Destination Charging sites in Europe. They’re an exclusive perk for Tesla drivers — if you slot a Supercharger cable into a Nissan Leaf, Chevy Bolt or Hyundai Ioniq, nothing happens. The new dual charge cables could, however, make the Supercharger network compatible with all CCS electric vehicles.“

      Zdroj:
      engadget.com/2018/11/16/tesla-superchargers-europe-ccs-cable/

      A je tam i úvaha o sdílení SC jinými EV.

    2. Zas na druhou stranu Ionity (alespon pokud vim) nema deleni
      Zas na druhou stranu Ionity (alespon pokud vim) nema deleni vykonu mezi dva stojany.
      Ale souhlas, z uzivatelskeho hlediska je asi komfortnejsi prijet, zapichnout kabel a jit na kafe (a nechat vykon nabehnout „sam“ az bude) nez cekat na skonceni predchoziho a pak mit kratsi cas na pauzu.
      Ale popravde, pri ceste Evropou jsem zatim SCh obsazeny vic nez z pulky nepotkal (ano, verim, ze jsou).

      1. Je to tak jak pisete. Je prijemnejsi prijet na nabijeci
        Je to tak jak pisete. Je prijemnejsi prijet na nabijeci stanici kde se hned pripojim (byt na kabel, ktery mi hned neda plny vykon, ale s tim, ze postupne poroste zatimco ja budu pit kafe), nez cekat ve fronte az se uvolni nektery ze 4 obsazenych stojanu.
        Jeste by mohli doprogramovat (treba at si za to zase vezmou prdici polstarek i s krbem a dalsima kravinama) aby mi auto po prijezdu na sc doporucilo stojan s aktualne nejvyssim vykonem.

        Jinak ja sdilel zatim asi dvakrat nebo trikrat.

      2. beru to tak, že díky vyššímu nabíjecímu výkonu budou
        beru to tak, že díky vyššímu nabíjecímu výkonu budou auta trávit na nabíječkách max polovinu času než my na současných SC, není jich tedy potřeba tolik. PS: já tedy plně obsazené SC občas potkávám – třeba Irschenberg (DE) nebo Graz (AT), nejhorší je to v prázdninové sezóně

Napsat komentář