Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC, Jaguar I-Pace: kdo má nejlepší rychlonabíjení?

Nizozemská síť nabíjecích stanic Fastned provedla test nabíjení tří nejnovějších elektromobilů v podobě Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-PACE. Kdo zvítězil?

Stejnosměrné rychlonabíjení navíc u Audi e-tron doplňuje 11kW třífázová palubní nabíječka pro střídavé nabíjení, volitelně upgradovatelná na 22 kW.
foto: Audi

Elektromobily Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-PACE jsou evropskou odpovědí na Tesla Model X. Audi e-tron dorazí do Česka v únoru 2019, cena elektromobilu bude začínat na 2 091 900 Kč.

Křivka dobíjení elektromobilu Audi e-tron

Křivka dobíjení elektromobilu Audi e-tron
foto: Fastned

Právě tento vůz v testu rychlonabíjení Fastned jednoznačně zvítězil. Baterie s kapacitou 95kWh může dobíjet až 150kW (1,6 C). Rychlost nabíjení začne z toho maxima padat na 80 % nabití (SOC), ale do stovky se nedostane pod 50 kW.

Mercedes-Benz EQC vybavený 80kWh baterií umí nabíjet max. výkonem 110 kW (1,4 C). Jenže rychlost nabíjení začne z maxima padat už na 40 % nabití.

Křivka nabíjení elektromobilu Mercedes-Benz EQC

Křivka nabíjení elektromobilu Mercedes-Benz EQC
foto: Fastned

Co se týká maximálního výkonu rychlého nabíjení, dopadl nejhůře Jaguar I-Pace s 90kWh baterií a max. výkonem 85 kW (0,95 C). Od zhruba 50 % nabití také začne výkon nabíjení rychle klesat.

Křivka nabíjení elektromobilu Jaguar I-Pace

Křivka nabíjení elektromobilu Jaguar I-Pace
foto: Fastned

124 Comments on “Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC, Jaguar I-Pace: kdo má nejlepší rychlonabíjení?”

  1. Udělal jsem si rozbor rychlosti a cen AC/DC nabíjení
    Udělal jsem si rozbor rychlosti a cen AC/DC nabíjení různých elektrických aut, tabulku dávám volně k dispozici, a opravdu je co do DC rychlonabíjení na tom v lednu 2019 nejlépe Audi e-tron. Záhy bude zvedat laťku Porsche Taycan a Tesla se určitě nenechá zahanbyt a současných 120 kW navýší.
    Pokud jde o domácí AC nabíjení střidavým proudem, tak si myslím, že 7,2 kWh jednofázová palubní nabíječka Jaguaru je dost poddimenzovaná na velikost jeho baterie. https://youtu.be/UiUVhWwzkP8

    1. Tak s Teslou X ujedeš 350 km max při stejných podmínkách,
      Tak s Teslou X ujedeš 350 km max při stejných podmínkách, není to sice stejně dobrý, ale nebral bych to jako zásadní minus. Když jsem koukal ma winter range test s Bjørnem, tak jsem to čekal horší. Co mě tedy překvapilo v jiném jeho testu, že e-tron je uvnitř tišší o cca 3dbA než Xko, což je dost.

      Celkově se mi e-tron s každým testem líbí víc a víc, že to není jen auto postavené jako úlitba úředníkům z Bruselu ke snížení celkových koncernových emisí, ale že je to opravdu od začátku dělané jako pořádné auto, kterým se chtějí chlubit a nechtějí ho nechat stát v rohu autosalonu jako outsidera „stojím tu, protože mě museli vyrobit“.

      1. Kdyz jsem (u S teda, ale X bude nejspis stejne) videl ten hadr
        Kdyz jsem (u S teda, ale X bude nejspis stejne) videl ten hadr („izolace“), co je mezi plasty a kastli, tak ty 3dB je jeste slusny vysledek.
        Mimochodem, ten, kdo vymyslel, ze jedine VIN vyrazene na kastli neni viditelne/pristupne bez urvani nejakeho plastu s packami, co se rady lamou (pro ty co to neznaji, u faceliftu je vyrazene na prahu u spolujezdce), taky musel byt uzasny designer…

          1. Tady to je evidencka a pocitam, ze kazda technicka (co 2 roky)
            Tady to je evidencka a pocitam, ze kazda technicka (co 2 roky) – tam se VINka taky foti. A zrejme to muze chtit videt i libovolny policajt na silnici nebo nekde na hranicich.

            Nicmene pre-facelift modely to mely normalne pod haubnou. Jenze predpokladam, ze Musk rekl, ze to tam hyzdi esteticky dojem a at to daji nekam do prd…e.

            1. Odkial mate info, ze Tesly uz nemaju VIN na standardnom mieste
              Odkial mate info, ze Tesly uz nemaju VIN na standardnom mieste za sklom pred vodicom – t.j. priamo viditelne zvonku.
              Mam X-ko z septembra 2016 ktrore zodpoveda pofaceliftovym S-kam a VIN pred vodicom ma, tiez kamarat ma nove S-ko z augusta 2018 a VIN ma standardne pred vodicom. Dalsi VIN pod prahom dveri je doplnkovy a kontroluje ho len kontrola originality. Navyse staci postupovat podla navodu na odobratie krytu a potom kryt ostane neporuseny.

              1. Tak jeste jednou a pomalu. 😉
                Ten za sklem na stitku jim na

                Tak jeste jednou a pomalu. 😉
                Ten za sklem na stitku jim na ceske evidencce (prihlaseni ojetiny) nestaci, chteji si vyfotit ten vyrazeny v ramu (osobni zkusenost, zadny drb z netu).
                V navodu (alespon pro S, mozna u X je to jinak) je prd, ani slovo o tom, jak to spravne odkryt. Jen, ze je to pod prahem a nedoporucuji odkryvat, protoze packy se snadno ulamou a nevztahuje se na to zaruka.

                1. You can
                  find
                  the VIN at the following
                  locations:

                  Touch

                  You can
                  find
                  the VIN at the following
                  locations:

                  Touch the Tesla „T“ at the top center of
                  the touchscreen. The popup window
                  displays the VIN.

                  Stamped on a plate located at the top of
                  the dashboard. Can be seen by looking
                  through the windshield.

                  Printed on the Vehicle
                  Certification
                  label,
                  located on the door pillar. Can be seen
                  when the driver’s door is open.

                  On vehicles manufactured as of August
                  2015, the VIN is stamped on the chassis
                  and can be seen by removing the sill panel
                  on the front passenger door by gently
                  prying it upward using a
                  flat-bladed
                  tool.

                2. Uznavam, ted tam je. A je mozne, ze byla i tenkrat, jen jsem
                  Uznavam, ted tam je. A je mozne, ze byla i tenkrat, jen jsem ji pri hledani na mobilu prehledl, hadat se nebudu. Coz nic nemeni na tom, ze je to kokotsky design, pardon.

            1. To netvrdim, ale nechapem načo sa kontroluje VIN na novom
              To netvrdim, ale nechapem načo sa kontroluje VIN na novom aute, ked to pod sklom nejaví známky pozmenovania. Chcel by som vidiet niekoho, kto by si dal tu namahu aby zmenil jeden VIN na nedostupnom mieste a ten pod čelným sklom by nechal pôvodný.
              A ešte raz opakujem, uznávam, že je to na debilnom mieste, s blbým prístupom, nekvalitné plastové uchytenie…
              Chcete ešte niečo so mnou rozporovať?

    1. Prdlačky, normálně chtěli zveřejnění pro všechny v
      Prdlačky, normálně chtěli zveřejnění pro všechny v únoru, jak jsou na to profesionální novináři zvyklí, ale youtubeři a mladí amatéři spustili kvikot, že tak dlouho nevydrží mlčet ani náhodou, tak se to muselo pro nová média podstatně uvolnit.

  2. No mně se to moc nezdá, zase bych v tom viděl spíš
    No mně se to moc nezdá, zase bych v tom viděl spíš laboratorní podmínky nebo nějaký figl v podání Audi.

    Ještě by mne zajímal graf napětí u všech aut.
    Myslím, že v tom bude ten fígl než, že by měly lepší články než uvedení a dokonce i Tesla?

      1. To je jedno, důležité je jak to dokážete uchladit a jakou
        To je jedno, důležité je jak to dokážete uchladit a jakou to má životnost při tom proudu.

        Tesla už ujela 560 tisíc a pokles asi 12%, toto si myslím, že tolik neujede a pokles bude brutální.
        Ale na grafu tu pěkně vypadá a je čím se chlubit.
        🙂

            1. Si nerozumíme. Já rozebírám ne část, ale celý tvůj
              Si nerozumíme. Já rozebírám ne část, ale celý tvůj příspěvek: „Pod 50 kW nejde ani Ionoq a jede do 94%. Prostě si myslím, Náskok díky podvodu!“

              Hledám, kde Audi podvádí, když do 99% nabíjí nad 50 kW, ty na to odpovídáš, že Ioniq jede nad 50 kW do 94% a Audi má tímpádem „náskok díky podvodu“.

              Mimochodem, trochu jsem googloval a domnívám se, že podvádíš ty, protože třeba tady: http://j.mp/2DJWMfl ukazují na grafu, že i při normální teplotě 20°-30°C klesá výkon z 50 kW níže již při 74% SoC.

              Dokážeš tedy naprosto jasně zodpovědět, kde je ten podvod nebo se z toho vymluvíš?

              1. No to právě nevím a moc tomu nevěřím. Ale ještě
                No to právě nevím a moc tomu nevěřím. Ale ještě nedávno Audi psalo, že zaspalo v elektrice a najednou toto, tak mne nic jiného než podvod nenapadá, protože nic převratného taky není známo.

                Jinak s tím Ioniqem, jsme to měřili a sledovali na 80kW nabíječce, nemám to přesně zapsané ale tak nějak to bylo.

                Zodpovědně ti můžu říct co si sám nezměřím a nevidím tomu nevěřím. 🙂

                1. Můžu se s váma vsadit o co chcete, že ioniq nebude při
                  Můžu se s váma vsadit o co chcete, že ioniq nebude při víc jak 90% SoC nabíjet při 50kW.

                2. Tak přijeďte do Plzně na ČEZ a mrknem na to. 🙂
                  Ale jinak

                  Tak přijeďte do Plzně na ČEZ a mrknem na to. 🙂
                  Ale jinak mi bude stačit váš graf nabíjení nebo video, kde mi ukážete, že nad 90% to stále nabíjí 50 kW.

                3. Všechny grafy lžou, to nevíte? 🙂
                  Asi neumíme číst

                  Všechny grafy lžou, to nevíte? 🙂

                  Asi neumíme číst grafy, ale podle místních diskutérů to nad 90% nabíjí stále 50 kW. Ty grafy budou asi od konkurence. 🙂

                4. To máte těžký život, když všichni okolo vás podvádí
                  To máte těžký život, když všichni okolo vás podvádí a co si neověříte sám, tak tomu nevěříte. Takže určitě věříte na zeměplochu (asi jste nebyl tak vysoko, abyste věřil, že Země je kulatá), nevěříte, že se skládáme z molekul (viděl jste nějakou molekulu naživo?)…
                  To mám mnohem jednodušší život… 🙂

                5. 🙁
                  To měla být spíš parafráze na,
                  věřím jen takovým

                  🙁
                  To měla být spíš parafráze na,
                  věřím jen takovým statistikám které si sám zfalšuji.

                  🙂

  3. Zajímavý poznatek: Máme několik měsíců Nissan Leaf 40
    Zajímavý poznatek: Máme několik měsíců Nissan Leaf 40 kWh a při nabíjení mám pocit, že průběh zpomalování výkonu nabíjení neprobíhá vždy stejně. Mám pocit, že jednou začne klesat nabíjecí výkon již od 50% a jindy až třeba od 60%. Stejně tak i rychlost poklesu není vždy stejná. Až budu příště dobíjet, speciálně se na to podívám, zda to kolísá jen trochu a nebo výrazněji – podle venkovních podmínek (např. venkovní teplotě, nebo teplotě baterie a pod)…..

    1. Taky mam Nissan Leaf 2018, najeto cca 5.000km a delam si
      Taky mam Nissan Leaf 2018, najeto cca 5.000km a delam si podrobne statistiky rychlosti dobijeni. Je to tragedie 🙁 a tesim se na Tesla Model 3.

      Statistka DC rychlonabijeni Nissan Leaf vyroben 10.2018
      Pokles rychlosti nabíjení pod 40kW
      při nabití na 42% v -4st.c Teplota baterie 30%
      44% v -7st.C Tbat 30%
      47% v -1st.c Tbat 30%
      57% v 4st.C Tbat 50%
      60% v -3st.C Tbat 40%

      Pokles rychlosti nabíjení pod 30kW
      55% v -7st.c Tbat 30%
      63% v 1st.c Tbat 30%
      66% v 1st.c Tbat 50%
      67% v -3st.c Tbat 40%
      69% v 5st.c Tbat 50%
      73% v ??st.c Tbat 80%

      Pokles rychlosti nabíjení pod 20kW
      70% v -2st.C Tbat 30%
      73% v 1st.C Tbat 30%
      74% v -7st.C Tbat 40%
      80% v -3st.C Tbat 40%
      82% v 1st.C Tbat 50%
      87% v ???st.C Tbat 70%

      1. vo vasom pripade to spomalenie bude dane nizkou teplotou
        vo vasom pripade to spomalenie bude dane nizkou teplotou baterie. Li-ion baterie sa mozu nabijat max. prudom az od cca +10 stupnov celzia.
        Ja mam c-zero a max. nabijaci prud dosiahnem az ked ma baterka minimalne 15 stupnov.
        Skuste pred nabijanim baterku zahriat (akceleracia, brzdenie). Ostatne, tak sa to robi v zime, ked nechcete mat obmedzenu rychlost nabijania.

        1. Má starého Leafa ale myslím, že u nového to bude stejné.
          Má starého Leafa ale myslím, že u nového to bude stejné. Nabíjení se začne omezovat na základě zvýšeného napětí článku. Stačí, když jsou víc rozbalancované a během nabíjení jeden vyskočí nad xV (ted nevím kolik to je) tak auto dá pokyn nabíječce aby se stáhl výkon a článek již zůstává na stejném napětí a ostatní ho dorovnávají.
          Samozřejmě se také omezuje vlivem teploty packu – to je oboje ze strany auta. Potom také omezuje DC nabíječka, když nemá dostatečný příkon – myslím.

  4. Která ze tři Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar
    Která ze tři Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-PACE.
    Bude mít průměrně nejdelší životnost akuboxu a nemenší pokles kapacity. To se teprvě časem uvidí .

    Kdysi v servisech Mercedes potají Měnili vadné pohonné agregáty za nové aby si nepošramotili dobrou pověst.

    Kdo ví jestli to nebudou dělat i u akumulátorů?

          1. Tak to jste šťastný člověk, já loni řešil, jak se po
            Tak to jste šťastný člověk, já loni řešil, jak se po 29 letech podnikání dostat ze ztráty. Díky nové legislativě. Ale to je vedlejší. Jak vidno, dává se těm předváděcím autům (jak Endru rád říká, kupuje jen předváděčky nebo skladovky, sleva je tam mnohdy šílená) dost zabrat. Proto je 8 letá záruka super věc.

                1. Chlubit se může, realita je jiná. Ale to je spíše o
                  Chlubit se může, realita je jiná. Ale to je spíše o rozdílném pohledu na to, co je to sleva. 🙂
                  Ale jinak je to strašně fajn a ochotný kluk, mluvil jsem s ním jen dlouho po telefonu, ale na pivo bych s ním klidně zašel.

      1. S tím BV to byla trochu dětinská rozcvička, nemyslíte?
        S tím BV to byla trochu dětinská rozcvička, nemyslíte? 🙂 Přesný počet nevím, 7?! Tesla není zrovna masovka na čekých dálnicích. Jednou to byly dokonce dvě v tandemu, snad mě nenařknete, že něco takového není možné protože vy jste 2 VB za sebou ještě neviděl.
        Ale zpátky k otázce, bez nadbytečných emocí, přišlo mi to skoro až líto jak se taková auta plouží tak pomalu v poměru k tomu jak jsou rychlá/dynamická. Proto jsem se ptal jestli je nutnost jet tak pomalu kvůli dojezdu. Pokud je dojezd 300km jak píše Michelin mi to nepřijde jako extrémně omezující. Byly to vždy Tesly S.

    1. Jsem ta čára co sviští kolem 😉
      Jinak podobnou věc co Vy

      Jsem ta čára co sviští kolem 😉
      Jinak podobnou věc co Vy mi tvrdil jeden známý. V tesle se už jednou vezl a jednu na dálnici skutečně viděl…
      Má TMS konzumuje v těchto dnech mezi 20kW a 23kW (je to vždy průměr za posledních 50km). Hodně záleží na akceleraci a zda (a na kolik stupňů a také jak dlouho) si předehřívám před jízdou. Tedy při max rychlosti do 160km/h (víc s tím v tom Německu nejezdím). To jsou má reálná čísla. Mám roční nájezd (průměr) 170km/den.

    2. Na to, kolik toho najezdím po dálnici (ČR, Německo) Teslu
      Na to, kolik toho najezdím po dálnici (ČR, Německo) Teslu moc nepotkávám. Ale co jsem naposledy jednu model S potkal na A6 ve směru na Rozvadov, tak jela takovým normálním dálničním tempem kolem 130-140, pokud si pamatuji. Jo a tuším měla RZ z Hradce Králové, tmavě šedá, nebo černá? 🙂

    3. Já zase na D5 se svojí i3 jezdím 140. Když spěchám, tak
      Já zase na D5 se svojí i3 jezdím 140. Když spěchám, tak s nohou na plynu 155 a předjíždím většinu aut. 🙂
      Takže když to zvládne moje i3, tak Tesla to zvládne taky. Jen holt potkáváš řidiče, kteří moc nespěchají.

      1. Já když spěchám se spalovákem, tak s nohou na půl plynu
        Já když spěchám se spalovákem, tak s nohou na půl plynu předjíždím ve 180 prakticky všechny.

        Ale musím taky potvrdit, že co jsem kdy potkal jakoukoliv Teslu, nikdy nejela víc než cca 120. A ostatní značky EV na tom jsou ještě mnohem hůře.
        Na druhé straně pokud jedu třeba pohodových 140 a Tesla pojede stejnou rychlostí, tak vlastně udržujeme stejný rozestup a nepotkáme se vůbec

                1. To samozřejmě taky, ale to mne netrápí.
                  To samozřejmě taky, ale to mne netrápí.

                1. No, dělám si asi srandu, protože to po výpočtu ani
                  No, dělám si asi srandu, protože to po výpočtu ani náhodou nevychází 😀 Aby tomu tak bylo, tak by rotor musel mít průměr 1,5 metru 😉

                2. Já bych položil důležitější otázku – kdo ty bariéry
                  Já bych položil důležitější otázku – kdo ty bariéry staví a jakou technologii používá ?

                3. Na to se zeptejte u fyzikálních vlastností hmoty, bude to
                  Na to se zeptejte u fyzikálních vlastností hmoty, bude to tam někde v šuplíku.

          1. Vy si tedy myslíte že jízda autem při cca 70-80% jeho
            Vy si tedy myslíte že jízda autem při cca 70-80% jeho konstrukční rychlosti, tj. rychlosti na kterou je konstruováno i homologováno, je magorství ??

            Řekněme na prázdné české dálnici, když vynecháme diskuze o cestě do Německa kde vesměs omezení není ale Tesly tam přesto jezdí stejně pomalu jako u nás ?

                1. Jizda v CR na dalnici rychlosti 180km/h je magorstvi a totalni
                  Jizda v CR na dalnici rychlosti 180km/h je magorstvi a totalni ignoranstvi zakonu. To me vzdycky pobavi jak podobni ignoranti pak nadavaji, ze se v CR krade, tuneluje a uplaci. Za me je to stejne. Porusujete pravidla o 50km/h, a za me, byste mel na dozivoti prijit o papiry. Uvedomujete si, ze se ve vedlejsim pruhu jezdi 90km/h? V nemecku je to OK, tam maji 3 pruhy a rodil rychlosti neni tak nebezpecny. To vam jaksi nedochazi, ze? Vam jde jen o moznosti vaseho auta a ostatni ucastniky neresite.

                2. Zkuste si prosím ještě znovu přečíst můj příspěvek.
                  Zkuste si prosím ještě znovu přečíst můj příspěvek. Je tam slovo “podmínky”. Když jedu v neděli po poledni po D5, tak po většinu času jízdy přede mnou půl kilometru nikdo není. Koho tedy mám potkat v pravém pruhu jedoucího 90 km/h?
                  Jinak v Německu asi moc nejezdíte, když tvrdíte, že tam maji 3 pruhy, že…

                3. Ze mate jeste vubec silu temhle lojzikum oponovat.
                  Ze mate jeste vubec silu temhle lojzikum oponovat.

            1. Nejde tam ani tak o konstrukční rychlost vozidla ale kvalitu
              Nejde tam ani tak o konstrukční rychlost vozidla ale kvalitu silnice kde část dálnic nesplňuje ani podmínky „rovnosti“ trasy a o kvalitě povrchu se radši ani vyjadřovat nebudu – je rozdíl vítnout do díry ve 130 a ve 180… sice to bude jen pár procent ale v tomto případě se každé procento počítá 🙂

        1. Kdyz specham a mam moznost nabijet na sc (coz uz i u nas
          Kdyz specham a mam moznost nabijet na sc (coz uz i u nas vetsinou nejaky potkate) tak je vzdy rychlejsi udrzovat tempo 180 a vice, nebot cas, ktery stravite nabijenim navic spotrebovane energie je kratsi nez cas usetreny rychlejsi jizdou.
          Uz jsem to tu psal, ze jsem loni v zime urazil 480km od baraku k baraku za 4,5h vcetne nabijeni 1x20min a 1x40min.
          Vetsinou, ale v zime dodrzuji 130km/h. V lete pak mam oblibene tempo 150-160, abych dohnal ztraty z opravovanych useku kde se jezdi 80km/h.
          To kolega s Skem je trochu vetsi divoch. At jedeme spolecne kam jedeme vzdycky mi ujede. Taky ma, ale vetsinou minimalne o 5kWh/100km nizsi spotrebu.

        1. Doufám, že nemám psychické problémy…..mam pouze Teslu a
          Doufám, že nemám psychické problémy…..mam pouze Teslu a zatím jsem nepotká téměř žádnou Teslu, která se po dálnici loudala rychlostí 100km/h…..tproto usuzuji, že se pohybujete v jiném světě nebo v jiné d…..rozhodně jsem vás nechtělo urazit….nebere to tak vážně a hlavně osobně

  5. To jsou az neuveritelna cisla u toho e-Trona. To by mu clovek
    To jsou az neuveritelna cisla u toho e-Trona. To by mu clovek v pohode odpustil i tu vetsi spotrebu.
    Ted uz jen odpovedet na dve otazky.
    – Kdy budou ty nabijecky 150+kW k videni tak casto jako Tesla superchargery.
    – Co takove nabijeni udela s clanky baterky trebaaaa, trebaaa po 80tis.km?

  6. Audi prekvapilo tou rýchlosťou nabíjania. Pre zaujímavosť
    Audi prekvapilo tou rýchlosťou nabíjania. Pre zaujímavosť by tam mohlo byť aj nabíjanie Tesla X ktoré by bolo z časového hľadiska porazené – mýlim sa?
    Ako to že to Audi dokáže tak rýchlo nabijať a končiť pri 50 kW?

    1. Nemylite. Porazil by Teslu na plne care.
      Tesla 100kWh baterku

      Nemylite. Porazil by Teslu na plne care.
      Tesla 100kWh baterku nabiji do 50% 118kW pak to zacne klesat. Tusim, ze se to protina nekde kolem 75%/75kW pak dal uz nabijim malokdy tak si to moc nepamatuji. Ale myslim, ze do 90% to neni horsi nez chademo, takze cca 43kW? Pak to dal pada, pod palubni nabijecku 17kW to klesne asi az kolem 98%.
      Krom tech 50% to nejsou presna cisla.

      Patrne volba jineho typu clanku a pouziti horniho bufferu?

        1. Takže za cca 27minut nabito 114km dojezdu (dle videa). Nic,
          Takže za cca 27minut nabito 114km dojezdu (dle videa). Nic, jen konstatuju, že takto to je za hodinu cca 230km… ajo, ten kabel vlastně. Začínám si všímat, že Bjorn tak trošku ztrácí kredibilitu – vlastně všechny jeho testy mají nějaké ALE. Jsou nedotažené, podmínky pro účastníky nejsou stejné, závěry dost ukvapené. Nemáte někdo stejný pocit? Asi by se dalo namítnout, že lepší než nic, ale je lepší žádná informace a nebo nepřesná, zkreslující, či řekněme zavádějící?
          TS

          1. Zase na druhou stanu znáte někoho, kdo testoval tolik aut v
            Zase na druhou stanu znáte někoho, kdo testoval tolik aut v reálných podmínkách a může je všechny vzájemně porovnat? Myslím, že to ve výsledku je více vypovídající, než super konzistentní test jednoho auta a jedné konkrétní vlastnosti. Jako třeba v tomto článku. Dozníte se sice exaktně jaká je maximální hodnota nabíjecího proudu, ale k čemu vám to v reálu je? Když to, co člověka opravdu zajímá, je jak dlouho bude trvat nabíjení, jestli jsou vůbec dostupné nějaké tak silné nabíječky, jestli se nabíjení při nízkých, nebo vysokých teplotách výrazně nezpomaluje atd.

                1. No prave, ted jste si odpovedel.
                  Od kdy se neco takoveho

                  No prave, ted jste si odpovedel.
                  Od kdy se neco takoveho nazyva realnymi podminkami?
                  Pak jsou z toho lidi akorat zmateni. Asi pred rokem mi tady nekdo takove Bjornovo video podsouval jako dukaz, ze Tesla na dalnici nikam nedojede. Koukam na to a rikam si, to je zvlastni, ze nikoho nepotkal, takovej provoz jsem nezazil, to musel jet nekdy pozde v noci. A pak se podivam poradne a skutecne tam mel na palubce cas pul treti rano, navic omezenou rekuperaci, takze studenou baterku, pritom vyjizdel od sc. Tedy prijel nekdy vecer na sc, nabil a pak naridil budika a dal si slofika aby si pockal na nulovy provoz…
                  To je fakt bezna situace ze zivota.
                  V prispevku, na ktery jsem reagoval se pritom pise “znate nekoho kdo testoval tolik aut v realnych podminkach?”

                2. Spotřeba při rychlosti např. 120km/h se musí provádět
                  Spotřeba při rychlosti např. 120km/h se musí provádět při 120km/h. Kdyby jel v normálním provozu, kdy rychlost kolísá např. mezi 130 a 80km/h tak by nemělo smysl srovnat to s jiným jeho testem.

                3. Jenze on tehdy demonstroval za jak dlouho se pri rychle jizde
                  Jenze on tehdy demonstroval za jak dlouho se pri rychle jizde omezi vykon a jak vysokou ma spotrebu. A ne, nejel 120km/h, jel co to da.

Napsat komentář