Volkswagen zkusí v Česku nabízet nabíjecí infastrukturu pod značkou Moon, elektromobil ID i nový Golf příští rok

V souladu se strategií koncernu Volkswagen se Porsche Česká republika již několik let systematicky věnuje osvětě a podpoře elektromobility s cílem připravit se na nové emisní limity.

Elektromobil Volkswagen e-Golf patřil minulý rok k nejprodávanějším v Česku.
foto: Volkswagen

Toto úsilí se v loňském roce zúročilo v podobě výrazného zvýšení prodeje modelu Volkswagen e-Golf, který se s 260 registracemi stal nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu a značka Volkswagen, nabízející ještě model e-Up!, získala v tomto segmentu 49,8% podíl.

Letos bude ofenziva v oblasti elektromobility pokračovat. K nedávno uvedenému užitkovému vozidlu e-Crafter přibude v prvním čtvrtletí roku prémiové SUV Audi e-tron, které se stane prvním čistě elektrickým modelem značky se čtyřmi kruhy. Skutečný průlom pak v průběhu roku 2020 přinese uvedení rodiny elektromobilů Volkswagen ID.

Vedle prodeje elektromobilů startuje Porsche Česká republika projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem MOON. Česká republika se tak stává jednou z pěti pilotních zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg, který je mateřskou společností i Porsche Česká republika.

Značka MOON nabízí dealerům i zákazníkům nejmodernější nabíjecí infrastrukturu, zahrnující nejen samotné nabíječky různých výkonů a typů, ale i bateriová úložiště a různé možnosti udržitelných dodávek energie, včetně fotovoltaiky.

Zákazník si tak bude moci již při objednání nového elektromobilu zvolit sofistikovaný nabíjecí systém ovládaný přes aplikaci, přičemž specialisté značky MOON mu pomohou vybrat nejvhodnější řešení.

Letošní podzim bude v Volkswagenu ve znamení začátku nové éry elektrifikace, jejímž pionýrem se v posledním kvartálu stane první model z rodiny ID. Největší letošní novinku však obstará legendární model Golf, jenž se v 8. generaci představí na zářijovém frankfurtském autosalonu. Na český trh budou oba modely uvedeny příští rok.

tisková zpráva

53 Comments on “Volkswagen zkusí v Česku nabízet nabíjecí infastrukturu pod značkou Moon, elektromobil ID i nový Golf příští rok”

  1. Taky se domnívám že ID nebude pod 1 milion Kč z počátku
    Taky se domnívám že ID nebude pod 1 milion Kč z počátku ke koupi. Jinak je fakt PR Volkswagenu únavné. Kéž by přestali vyrábět tisková prohlášení a začali vyrábět moderní elektroauta stavěná od počátku jako elektrická (což ani Audi e-tron není). Držím jim palce, ale na 50% trhu si nesáhnou ani náhodou.

        1. No když se srovnává nula s nulou, vyjde z toho zase nula.
          No když se srovnává nula s nulou, vyjde z toho zase nula. Prostě je tu řeč o něčem co nemá vliv na nic jiného než je tahle diskuze. Plány VW jsou známé. A hodlají co si pamatuji vyrobit nějaké desítky tisíc kusů (snad letos), což není moc a může to souviset i s plánovanou cenou. Vědí, že jich zase tak moc neprodají.

        2. Jako koukni se kolik prodal Nissan a kolik prodala Tesla a
          Jako koukni se kolik prodal Nissan a kolik prodala Tesla a potom si uvědom jak Ti táhne smrad z huby když jsi ji otevřel. Jakože se výroba 72ks eGolfů dá srovnávat s produkcí Tesly? To sis fakt cvrnknul do textilu. Jsi k smíchu.

          1. Umíš číst? A pokud ano, umíš i pochopit to, co
            Umíš číst? A pokud ano, umíš i pochopit to, co čteš?

            Ten počet 260 je počet prodaných VW eGolf na českém trhu za 2018. Sany řekl, že ho to číslo pobavilo. Ano, je to směšně málo, ale na českém trhu to i tak stačí, aby eGolf byl nejprodávanějším elektromobnilem v ČR. Kolik prodal v ČR Nissan a kolik Tesla? Nevím, ale určitě neprodaly z jedného modelu víc než VW eGolf, tedy těch 260 kusů. A o tom tady byla řeč.

            Neumíš se vyjadřovat normálně, slušně?

  2. Doufám, že již přijde Wolkswagen ID s rozumnou cenou.
    Cena

    Doufám, že již přijde Wolkswagen ID s rozumnou cenou.
    Cena dnešního auta je 300 tis. Kč. Cena elektromobilu bez baterie by měla být plus mínus stejná.
    Baterie 40kWh pokud ji budou skládat z jednotlivých článků li-on je asi 169 tis. kč. , jelikož 10 kusů li-on článků 3,7V, 3,4Ah na Alliexpresu stojí 532kč. Tak kde ty auta za 469 tis. kč schovávají? Něco peněz ještě vezme práce se skládáním bateriového pecku, balacery a větrání baterie. Pokud se výroba rozjede ve stejných sériích jako spalováky, tak to tak musí být. Náklady na vývoj se pak rozmělní do více kusů aut.

    1. Mluví se o ceně blízko Golfa v naftě. Dle tohoto článku
      Mluví se o ceně blízko Golfa v naftě. Dle tohoto článku https://www.fullychargedshow.co.uk/electric-cars/2018/12/17/vw-id-test-car-exclusive-drive ale i videa z jízdy je ta cena cca 25K euro. Já jsem si naklikal v konfiguraci Golfa 1,6 TDI za 560K v základu. Neodvážím se ani odhadnout, jaký bude výsledek.
      Hrozně by to chtělo tlak z Číny a byl by klid. Na to si asi budem muset ještě počkat.
      A pokud se zvedna cena poušálu od ČEZu nebude ten prospěch v EV tak velký. Každý nemá možnost nabíjet doma s NT.

        1. Klasika Evropa. Holobyt již od…. a pak si tam dáte pár
          Klasika Evropa. Holobyt již od…. a pak si tam dáte pár věcí, co má ten hrozně drahý elektormobil v základu a hups, už ten rozdíl není tak markantní nebo žádný. Já když jsem v roce 2015 porovnával Peugeot Ion s Peugeot 205 ve stejné výbavě a silném motoru a automatu, tak byla 205 dražší. Pak dali Pažouti plošně slevu 50 tisíc na všechny 205 a byla tak o pár desítek tisíc levnější.

          1. To moc nemá smysl srovnávat. Neznám přesné statistiky,
            To moc nemá smysl srovnávat. Neznám přesné statistiky, ale řekl bych, že tyto malá auta do města se pověčšinou nekupují v plné výbavě s automatem. Většinový zákazník chce základ + něco navíc, ideálně nějaký akční paket a podobně. A problém u EV je, že tento „holobyt“ za dobrou cenu nedokáží zákazníkovi nabídnout.

            Pokud by zákaznící v segmentu malých aut požadovali automat a max. výbavu, tak se ty EV prodávají mnohem lépe, ale tak to není. Třeba v segmentu vyšší střední, nebo větší SUV, to je jiná…

            1. Zvyklosti zákazníka jsou hodně ovlivněny nabídkou.
              Zvyklosti zákazníka jsou hodně ovlivněny nabídkou. Pamatuji dobu, kdy vysmívaní Japonci a později Korejci přicházeli na evropský paketový trh. Kde Vám evropský výrobce v prvním paketu dodal k autu obrazně řečeno dokonce i volant. A Asiati nabídli prakticky plnou palbu nebo 2-3 verze podle výbavy. A cenově samozřejmě níže. Jen díky nim se evropské automobilky začaly snažit.
              Automatická převodovka v Evropě je vůbec naprosto pitomá rarita. 90% jízdy v autoškolách se stráví učením dementního trojšlapu brzda spojka plyn, namísto věnování se provozu a neřešení technologie. Vidím to na cestách dnes a denně. Nejen obyčejné rozjezdy, ale zejména kopečky. A zase – kdo to jednou zkusí, už nechce zpět. Jen mu to evropská automobilka nenabídne vůbec nebo jen za brutální příplatek. Auto má sloužit k jednoduchému přesunu osob a nákladu.

              1. Ano, souhlasím, hlavně s tím automatem, já i manželka už
                Ano, souhlasím, hlavně s tím automatem, já i manželka už jezdíme 3 roky s automatem a vím, že manuál už nechci. No… možná na víkendovku jako je MX-5, pokud se povede 🙂

                To, že Japonci a Asijci nabídli před lety systém auto + pár výbav a příplatek akorát za metalízu, je fat. A faktem je, že to nabídli za podobnou (nižší) cenu než evropská konkurence. To je důležité. To ale neplatí o dnešním malém EV, tam je taky ta výbava a automat za brutální příplatek.

                Prostě situace je taková, že uživatel u nás (i v Evropě) dá u malého auta přednost spíš levnější variantě s manuálem. Toto je realita a fakt. Ano, změnilo by se to, pokud by automobilka nabízela jenom vyšší výbavu a automat. Jenomže to by toho tolik neprodala, tudy cesta nevede.

                1. Vede. Prostě se nebudou vyrábět nesmyslné manuály.
                  Vede. Prostě se nebudou vyrábět nesmyslné manuály. Zdržuje to od řízení, je to neefektivní z hlediska spotřeby času i paliva. Ale neřeším to, elektromobily to převodovkové šílenství odstraňují naprosto jednoduše a navždy.

                2. Ano, u aut co slouží jenom jako dopravní prostředek,
                  Ano, u aut co slouží jenom jako dopravní prostředek, souhlas. Ale ten automat navyšuje cenu u auta jenom o cca 40-50 tisíc, pořád bude ten EV podstatně dražší. A navíc, pokud se bude dělat jenom automat, výrobu to zlevní a je možné, že auta s automatem se dostanou cenově na úroveň manuálu.

                  Takže toto neřeší ten prvotní problém, který jsem zmínil, že totiž EV není možné zakoupit ve skromnější výbavě, která v drtivé většině lidí postačovala, jak je tomu u spalováku. Teda… pokud se bavíme o malých a levných autech. Ten automat byl jenom jako příklad.

                3. S tím naprosto souhlasím.
                  Nevím proč IONa nenabízí ve

                  S tím naprosto souhlasím.

                  Nevím proč IONa nenabízí ve výbaje jako například kdysi Citoen Saxo, nebo Peugeot 106 electric. To byla malá auta, kde nebylo nic navíc. Žádná navigace, elektricky ovládané sedačky, okna, vyhřívané sedačky, otevírání kufru, různé senzory, mrtvého uhlu, nebo super elektrickej mega piko debi „jednopedál“ od Nisanu.
                  Ne v tom autě bylo jen jedno tlačítko pro jízdu vzad a to bylo snad všechno. Pak jen standardní součásti jako blinkry, stěrače, světla. Na podlaze 2 pedály: brzda „plyn“, který už tenkrát fungoval jako zrychlovač a brzda zároveň.

                  Nic extra a to stačilo.

                  Takové auto bohužel dnes nikdo nenabízá v elektrice, přitom přesně takové by minimálně polovina lidí co chce malé auto do města chtělo. Ti druzí by si připlatili za ty osatní vymoženosti jako couvací kamera, elektrocké výhřívání volantu, sedaček, elektrické ovládání okýnek, elektrické ovládání kufru a všech oteváracích dvířek, EPS, senzory mrtvého uhlu, senzory jízdy v pruzích, covací kamery, a já nevím co všechno tam dneska dávají jen aby to auto stálo milión a né 200 tisíc.

              1. Souhlasím, pokud bych chtěl nabušené malé auto, tak tam
                Souhlasím, pokud bych chtěl nabušené malé auto, tak tam se cena už blíží k EV. Jenomže většina zákazníků to nechce, takže koupí spalováka, klidně i skoro holobyt, ale za půlku ceny EV. Toto jsem tím chtěl říct, že v té spodní cenové hladině nemá EV co nabídnout… zatím.

                1. Takže VW má vlastně pravdu.
                  Takže VW má vlastně pravdu.

                2. Jak se to vezme, moje žena je z automatu nadšená, manuál
                  Jak se to vezme, moje žena je z automatu nadšená, manuál už nechce. Má C-ZERO (totéž co zmiňovaný iON) a myslím si, že kdyby dostala místo něj Golfa, řekla by, že s tím neumí jezdit. Tím chci říci, že Radovan má velkou pravdu – iON nasadil laťku velmi vysoko a ekvivalentní spalovák by byl možná i dražší.

                3. Jasně, já mám v autě taky automat, manuál bych nechtěl.
                  Jasně, já mám v autě taky automat, manuál bych nechtěl. To samé moje žena, už když jsem ji vybíral auto, bylo jasno, že to bude automat a taky by manuál nechtěla.

                  Já myslím, že pokud by cena za manuál a automat byla stejná, drtivá většina uživatelů si v těchto městských poskakovadlech pořídí automat, to je myslím bez debaty.

                  Ale to není jenom o tom automatu… Podle mě to není tak, že iOn nastavil nějakou vysokou laťku. To je o tom, že ten malý EV je kvůli baterkám mnohem dražší jako spalovák, i kdyby byl „holobyt“. Takže aby se trochu omluvila ta vysoká cena oproti spalováku, tak se to nacpe výbavou, která v nákladech zas tak moc nestojí, jinou možnost Peugeot neměl.

  3. Ale dyt tydle fabulace tu sype Magnezium… Musi se ty zpravy
    Ale dyt tydle fabulace tu sype Magnezium… Musi se ty zpravy nejak nafouknout aspon o 3 odstavce vice plevele. Pri ~2800 vozech, ze bavime o nejakych 1320ks fukwagnu – coz si kazdy udelejme obrazek sam. Tedy na zbytek pripada 1500, s tim, ze Tesla ma ~800ks tak 700 je tu Leafu, IONIQu a dalsich znacek.. coz proste nesedi. Magnezium, ze Te prsty neboli! Takhle si z nich cucat informace…

      1. Bohužel – zkušenost z Infothermy 2019, kde jsme měli za
        Bohužel – zkušenost z Infothermy 2019, kde jsme měli za ASEP 4 dny 9-18 hodin stánek s 2 auty a video prezentací hned vedle hlavního vstupu – lidi jim to žerou. Názorů že VW seká elektromobily jak Baťa cvičky a že Škodofka to všem ukáže – protože to psali v novinách a říkali v TV – jsme si vyslechli hodně.
        Děti tomu nekorektně říkají – kecy, prdy, beďary….. 🙁
        My diplomati Skutek utek.

        1. Pres vsechny PR kecy, pres dyzlgejt, nikdy nevyrobene koncepty
          Pres vsechny PR kecy, pres dyzlgejt, nikdy nevyrobene koncepty a vaporware, pres to vsechno si myslim ze to pristi rok VW rozjede. Vim ze jsem tady tercem posmechu, ale me se taky smali pred x-lety a tvrdili mi ze CCD senzor nikdy neprekona film. Kontrolni otazka: „Cim asi vsichni ti fanousci filmu dneska foti? Na film nejspis asi ne.“ A ano, prvni ID porad nebude lidovka ale doufam ze levnejsi nez Tesla, ktera je porad proste silene draha.
          Navic podle podledniho Bjornova videa ujede Kona pri -17 stupnich asi 330 km. V Lete 510. To porad neni auto vhodne do studenych klimatu na velke vzdalenosti. Na prulom to chce novou technologii baterii.

          P.S. Jsem fanousek EV, takze samozrejme i Tesly.

          1. Nejste. MEB platforma už se vyvíjí a tento rok už půjde
            Nejste. MEB platforma už se vyvíjí a tento rok už půjde do výroby. Samozřejmě otázka je kolik budou reálné série. Ale dílo skutečně započne. A světe div se. VW tlačí na kvalitu. To mám ověřené z mého předchozího zaměstnání.

            Jinak k tomu filmu: to že je 50MPx CCD nebo dnes spíš CMOS lepší neznamená, že se k filmu lidi zase nevrátí. Viz gramodesky. Ale zrovna film bych už nechal spát. Ustalovač a vývojka nejsou něco co chcete splachovat do WC.

            A proč vás trápí, kolik ujede Koná při -17? Žijete za polárním kruhem?

            1. Možná jsem naprostá výjimka, alespoň co čtu některé
              Možná jsem naprostá výjimka, alespoň co čtu některé diskuse na petrolheadích fórech, kde se bez dojezdu 1.000 km na nádrž nehnete a takové auto je jediné použitelné, ale já fakt denně nenajedu bez přestávky v -17°C 330 km.
              Dokonce si odvážně troufnu tvrdit, že je nenajede většina národa, sedlajícího osobní vozy.
              A nebude to zas tak horké ani s firemními auty, protože 8 hodinová směna znamená – při optimistické průměrné rychlosti ve městě 40 km/h – ujet 320 km. Ale pak se ptám, zda ta jízda je prací, protože takhle v kuse jízdou pracuje snad jen taxikář, pokud má jedno rito za druhým. A stejně musíte mít v jejím průběhu ze zákon 0,5 hodiny pauzu, kdy se auto může rychlonabíjet.
              No a letní dojezd 510 km? Podívejte se na velikost naší republiky a měst v ní. Ze severu na jich má země v nejširším místě +-350 km, v nejužším +-250 km. Ze západu na východ max. +-550 km. Třetí největší město Ostrava má napříč 20 km. Potřebuje někdo, kromě petroleheada, dojezd 1.000 km na nádrž?

              1. Mám najazdených nejakých 50tis. km v BEV a za tu dobu som
                Mám najazdených nejakých 50tis. km v BEV a za tu dobu som musel nabíjať po ceste asi v šiestich prípadoch, 3 krát na 1000km trase, aby som došiel. Väčšinou mi stačí nabíjať iba doma, alebo v cielovej destinácii a ostatné cesty zvládnem s jedným nabitím po ceste. Nevidím v tom žiadny problém. Faktom je, že tých 1000km je také magické číslo a bolo by super mať takú baterku, čo by to zvládla ale iba kvôli životnosti. Nabíjať max. do 50-60% a vybíjať na 20% Tento rozsah by pokryl 99% všetkých jázd.
                Myslím, že s príchodom Tesla roadster 2, sa to postupne stane štandardom v autách vyššej triedy a pri ostatných bude stačiť 500km.
                Chce to iba trochu času, ale verím, že to nebude dlho trvať.

                1. Bateria v EV na 1000km dojazd je podla mna uz za ciarou,
                  Bateria v EV na 1000km dojazd je podla mna uz za ciarou, pretoze auto bude mat prilis velku vahu kvoli velkej baterii, cize horsie jazdne vlastnosti, vyssiu spotrebu energie a hlavne zbytocne vysoku cenu. Zivotnost baterie nie je problem uz dnes. Vozit so sebou velku bateriu a vyuzivat z nej 30% kapacity je ekonomicky nezmysel, pretoze okrem vyssienapisaneho sa viac prejavi casova zlozka znizenia kapacity baterie, ktora je nezavisla od velkosti baterie a sposobu jej nabijania/vybijania. Ja to vidim tak, ze 500km je uplne najvecsi potrebny maximalny dojazd EV aj pre buducnost. Navyse ako druhe EV v rodine pre jazdu na kratke trate staci bohate dojazd 100 az 200km.

                2. So sučasnými lionkami je to, samozrejme, nezmysel. Myslel
                  So sučasnými lionkami je to, samozrejme, nezmysel. Myslel som nejakú budúcu technologiu, ktorá by mala možno 3x väčšiu gravimetrickú hustotu energie…
                  Reálny dialničný dojazd 500km s rychlonabíjaním povedzme 15-20minut, už nie je ďaleko a bude to OK.

              2. Dojezd 1000 km na jeden zátah je nejen zbytečnost, ale i
                Dojezd 1000 km na jeden zátah je nejen zbytečnost, ale i dost nebezpečná aktivita. Když jsem byl ještě mladý jinoch, vzal jsem v jednom tahu 1850 km z Bulharska do ČB a vlastně jsem byl moc rád, že jsem měl Subaru WRX, které bylo potřeba tankovat po 450 km. Člověk si zkrátka musí odpočinout, musí se aspoň párkrát za takovou šílenou cestu aspoň postavit na nohy, skočit si na záchod a srovnat kosti. Hlavní problém je ale v únavě, řídit 18.5 hodiny v kuse je zkrátka šílenost.
                Jak člověk stárne, už jezdím tu samou trasu ve větším poklidu. Citroen C5 je sice extrémně pohodlný, přesto když se podívám na GPS, nejdelší úsek byl 480 km. Stejně jsme se museli protáhnout a zbavit se „provozních tekutin“, které jsme cestou vypili. Takže za mě – auto s dojezdem nad 500 km prakticky není třeba.
                Jediné co je třeba, to je změna myšlení. Hodně lidí má furt v hlavě zakotveno, že auto se musí něčím tankovat a že se to dělá na pumpě. Nedovedou si představit, že by se snad auto nabíjelo a ještě k tomu převážně doma. To raději vodík – to je podobné, něco jako LPG a CNG. Akorát už nikdo nevidí, kolik to stojí.
                A víte co? Já mám Leafa s 24 kWh baterkou. Včera jsme byli se ženou v Plzni (jsme z ČB) a cesta byla 310 km. Spotřebovali jsme 41 kWh, přičemž jsme se nijak neomezovali ani v topení, ani v jízdním stylu (jezdím předpisově, to je jeho jediné omezení). Pro nás to znamenalo tři nabití, ale zase nám to přineslo něco, co dříve se spalovákem nebylo – podívali jsme se do Písku, do Přeštic, dali jsme si u mekáče taštičku a vůbec nás to odnaučilo na cestách chvátat. A ono je to cestování takové lepší, příjemnější, i když zabere víc času.

                1. Absolutní souhlas se vším. Ale to člověk pochopí, až
                  Absolutní souhlas se vším. Ale to člověk pochopí, až když to zažije.
                  A jak už říkával pan Werich – veškeré kvaltování toliko pro hovada dobré jest.

                2. Naprosto souhlasím. S manželkou to máme také tak. Už se
                  Naprosto souhlasím. S manželkou to máme také tak. Už se těšíme na další ev do rodiny.

    1. PR nemá nikdy bolavou hubu. Sic ji má plnou ošpic, ale
      PR nemá nikdy bolavou hubu. Sic ji má plnou ošpic, ale nebolí. Jsou zvyklí na jiné kalibry. To že ze sebe udělali debily je jim fuk. Běžný ovčan neznalý elektromobility či dokonce orientován proti elektromobilitě tyto lži neprohlédne.

      1. Poprosil bych všechny čtenáře hybrid.cz, aby si těch 9
        Poprosil bych všechny čtenáře hybrid.cz, aby si těch 9 minut času udělali a prezentaci Porsche ČR z 12.5.2017 k elektromobilitě VW Group poslechli. A pak si to srovnali s realitou elektromobiliy VW Group ledna, respektive února 2019, je už pozítří. A zamysleli se, kdo dělá elektromobily a kdo žvásty o elektormobilitě.
        Pan Neuschl tam už nedělá, tehdy tomu taky věřil……

        1. Super.
          A pak, že si Musk vymýšlí a má zpoždění.
          V tom

          Super.
          A pak, že si Musk vymýšlí a má zpoždění.

          V tom videu říká, že e-crafter se na konci roku 2017 bude prodávat a bude mít odjezd 450 km NEDC! Ha, ha ha.

          Realita dnes je taková, že tam dali motor a bateri z egolfa, takže výkon nic moc pro nákladní autoa a dojezd ztěží 160 km!!!

          A pak kdo lže.

          Fakt jsem zvědavý jak chce VW za rok uvést ty auta, která jsou v tom videu.
          Má štěstí, že tam má rozsah 5 let, takže podle mne za 5 let to bude mít, ale rozhodně příští rok nestihne uvést ty auta co slibuje a hlavně s těmi parametry co slibuje. Možná, že některý vyjedou, ale dojezd bude slabý, nemá nabíjecí infrastrukturu a td. to bude mít nejdřív tak za 5 let.

Napsat komentář