Volkswagen: Tesla má 50 % trhu s elektromobily, my chceme tu druhou polovinu

Scott Keogh, šéf Volkswagen of America, se v aktuálním rozhovoru rozmluvil o budoucích plánech německého koncernu, zejména co se týká elektromobility.

První vůz rodiny ID. bude vůz prozatím označnovaný jako „Neo“.
foto: Volkswagen

Keogh mimo jiné zmínil, že „není pochyb o tom, že trh s elektromobily v Číně doslova exploduje“. A dodal, že Čína přeskočila auta 20. století a nyní chce auta století 21. Tedy elektrická, autonomní a připojená.

Ohledně automobilky Tesla se vyjádřil v tom smyslu, že nyní ovládá 50 % trhu s elektromobily. Druhá polovina patří všem ostatním. A dosud nepřišel na trh produkt, který by v té druhé polovině určil jednoznačného vítěze.

Volkswagen si zjevně slibuje, že to bude právě on a jeho nová rodina elektromobilů Volkswagen ID. Masivně do elektromobility investuje a připravuje řadu továren na jejich výrobu a na výrobu baterií.

Na druhou stranu zástupci Volkswagenu zároveň říkají například to, že malá levná elektrická auta se (zatím) nevyplatí vyrábět nebo že elektromobilita bude znamenat ztrátu pracovních míst.

139 Comments on “Volkswagen: Tesla má 50 % trhu s elektromobily, my chceme tu druhou polovinu”

  1. Tak VW vydělal na levném poválečném broukovy a prvních
    Tak VW vydělal na levném poválečném broukovy a prvních levných golfech miliony a teď říká že levné EV vyrobit nejde? Haha a bere si vzor z Tesly která kdyby neudělala 3ku tak už by asi neexistovala, no a jak jde 3ka na odbyt a co by s prodeji udělalo eauto za 400tisic,ja vím stalo by se ve frontě a na pořadník několik let.

      1. :))))))))))) no jasně hotový chudáci
        :))))))))))) no jasně hotový chudáci :)))))))))))))))))))))))))

        tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

        novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html

        novinky.cz/ekonomika/292712-moje-vyplata-nemuze-rust-donekonecna-mysli-si-sef-volkswagenu.html

        zpravy.aktualne.cz/ekonomika/zamestnanci-skodovky-dostali-letos-rekordni-mzdy/r~784d29dcf94611e8b9390cc47ab5f122/

    1. Chacháááá cha cha…
      Jenže právě teď se ukáže při

      Chacháááá cha cha…
      Jenže právě teď se ukáže při elektifikaci provozu, že Východ po lépe provozované daleko energeticky efektivnější MHD, bude mít i lepší infrastrukturu pro nástup elektromobilů.
      Hlavně když kvůli demonstracím neprošlo zdražení paliv ani v elitistické Francii, tak největší výhodný rozdíl mezi drahou naftou a levnou místní elektřinou bude přirozeně dále zvýhodňovat přechod na východě EU a globálně nejvíc v Číně.
      Hlavní baterkové kapacity EU jsou v Polsku, pak další ještě zaznamenáníhodné v Maďarsku, ve Švédsku se teprve porovnatelné mají vystavět, ale jinak je Západ hlavně jižní křídlo EU smutnou podívanou na předlužené středně kvalifikované lenochy s vůči Číně jasně zastaralou infrastrukturou.

  2. Podle me ma pravdu. EV proste jsou konstrukcne jednoduzsi a
    Podle me ma pravdu. EV proste jsou konstrukcne jednoduzsi a min narocny na servis, navic nektery specializovany subdodavatele tezko prejdou z palivovejch filtru na treba vykonovou elektroniku, takze urcite to ztratu pracovnich mist v soucasnym autoprumyslu to znamenat bude. Co se tyce malejch aut, taky ma pravdu. Nakonec to vidite na Tesle, doted se ji nepovedlo dostat na 35K$ a pri tom je to stale vysoko. Tady se bavime o segmentu do 25K$

  3. Podle me ma pravdu. EV proste jsou konstrukcne jednoduzsi a
    Podle me ma pravdu. EV proste jsou konstrukcne jednoduzsi a min narocny na servis, navic nektery specializovany subdodavatele tezko prejdou z palivovejch filtru na treba vykonovou elektroniku, takze urcite to ztratu pracovnich mist v soucasnym autoprumyslu to znamenat bude. Co se tyce malejch aut, taky ma pravdu. Nakonec to vidite na Tesle, doted se ji nepovedlo dostat na 35K$ a pri tom je to stale vysoko. Tady se bavime o segmentu do 25K$

    1. S tou cenou rozhodně pravdu nemá. Nebo mi chcete tvrdit, že
      S tou cenou rozhodně pravdu nemá. Nebo mi chcete tvrdit, že trojčata, e-Smart, ZOE, a levnější čínské kopie Zhi-Do, ORA OR1, atd… spadají do segmentu SUV či MPV?
      To jsou prostě bláboly. Jen se na nich nedají nastavot takové marže jako u aut nad půl míče.

        1. Uznávám, že s cenou e-Smarta to Mercedes přehnal, ale
          Uznávám, že s cenou e-Smarta to Mercedes přehnal, ale jiné elektrické nákupní tašky se dají pořídit do půl milionu nové a místy lze pochybovat i o tom omezení pro město – vemte si třeba Sono motors. To začíná zavánět běžným meziměstským autem.

          Ojeté do 250 000,- bez hledání, a do 200 když si číháte dobrý kousek a nespěcháte.
          Trh s ojetinama se navíc měsíc od měsíce rozrůstá, a hrozba dovozu levných (i darahých) čínských kopií by je taky neměla nechávat v klidu.
          A rozdíl v ceně rozumné ojetiny adekvátní velikosti (Fiat Panda, VW Polo atd…) bude tak 150 000,-
          To se Vám na provozních nákladech malého EV vrátí za pár let, obzvláště budete-li nabíjet převážně v noci doma.

          Prostě s výrokem VW, že malá městská auta jako EV nejde levně vyrábět se souhlasit nedá, ať na to koukáte jak chcete.

          1. Jenže stále za tu jednu elektrickou tašku si mohu pořídit
            Jenže stále za tu jednu elektrickou tašku si mohu pořídit dvě spalovací nákupní tašky. Máte tendenci srovnávat cenu elektrické nákupní tašky s typem aut ve stejné cenové kategorii, ale zapomínáte na to, že to už jsou naprosto jiná auta.
            Taky nesrovnáváme Citigo s Octavii, že…
            P.S. A trh s ojetinama se může rozrůstat jen tehdy, když se bude rozvíjet trh s novýma autama. Takže až najdete důvod, proč koupit 2x dražší novou nákupní tašku elektrickou místo spalovací, tak pak bude jednou i ojetina.

            1. Hlavně za těch 700 tisíc bude už brzo bude od koncernu VW
              Hlavně za těch 700 tisíc bude už brzo bude od koncernu VW nejlevnější model ID s násobně větším užitným prostorem.
              Nejtrapnější na tom jsou ty žvásty o předraženosti ze strany automobilek, většina autovýrobců má celkové zisky ročně pod 10%, a s takovou je pro banky daleko výhodnější raději dávat půjčky Ásii a Africe, kvůli čemuž bílí Evropané za vlastní důchodové úspory nezadržitelně vymírají.

            2. Zamyslete se, vemte papír, tužku a sčot a zkuste se
              Zamyslete se, vemte papír, tužku a sčot a zkuste se NEpřesvědčit sám. Protože to bude více než těžké. I kdybyste musel za el. nahodou platit (pokud nemáte zdarma a nebo čip za 520,- CZK/měs). Výpočtem zjistíte, že Vás provoz stojí 1/4 fosilu jen na palivu, kde jsou další údržby (to co zaplatíte za rok, to s EV za 4). Nejen, že šetříte opotřebení mnoha částí, ale také kapsu. Takže 3/4 provozu si okládáte, abyste si v budoucnu koupil lepší EV, protože vedlejší efekt je, že majoritní většina uživatelů EV (99,999%)uz jezdit s fosilem nechce. Hádejte proč? Protože vlastně přijdou o peníze za nákup a provoz vozu, a budou je muset utratit jinde? 😉 Možná jim jen došlo, že nemusíme ničit planetu (těším se, až to dojde i těm hlupákům co nevidí panely na střechách, ale jen na polích a tvrdí, že ty větrníky hyzdí krajinu, do které nechodí, a proto musíme mít uhelné elektrárny).
              Už to máte spočítáno pro Váš TenDýmIgnoruj samochod? 5,6,7L/100 x 30czk x nájezd/rok.
              Nebo Vám mám věřit, že si místo Ochcávie za 500k chcete koupit Smarta za 700 ? Na trhu je mnoho dalších nabídek. IONIQ za 900k CZK; i3 za 1,1M CZK; Leaf za 940k CZK; atp.

              1. By mě zajímalo, čím jezdíte Vy, když moji i3 nazýváte
                By mě zajímalo, čím jezdíte Vy, když moji i3 nazýváte „TenDýmIgnoruj samochod“ a teď plánuji zakoupit Audi e-tron, zřejmě z vašeho pohledu další „TenDýmIgnoruj samochod“.

                Kdyby to byly tak jednoduché kupecké počty, tak už by to lidi kupovali jako diví. Co se týče užitnosti, Octavie překonává, co se týče univerzálnosti všechny Vámi vyjmenované značky. Octávku můžete mít v kombíku, má kouli, můžete mít 4×4, atd., atd.

                Jsem nadšenec do elektriky, ale nevidím jediný důvod, proč si lhát do kapsy.

                1. A co bych s kombíkem, koulí a nebo 4X4 dělal???
                  Stejně

                  A co bych s kombíkem, koulí a nebo 4X4 dělal???

                  Stejně jako 82% lidí (to je statistický údaj) jezdím s manželkou a dvěma dětmi do práce, do školy, školky, na kroužky, nakoupit a navštívit prarodiče.

                2. Že nevíte co s tím dělat neznamená, že ostatní taky
                  Že nevíte co s tím dělat neznamená, že ostatní taky neví, co s tím dělat.

                  Já to také nevyužiji, jezdím s i3, která nic takového nemá a jsem spokojen.

                  Ale 100 lidí, 100 chutí. To, že to nevyužijeme my, neznamená, že to nechtějí nebo nepotřebuji ostatní.

                  Chce se to na svět dívat i jiným pohledem než “já, já a jenom já” nebo “co je dobré pro mne, je dobré i pro ostatní”.

                3. Asi existuje skupina lidí, kteří některou z těch
                  Asi existuje skupina lidí, kteří některou z těch vlastností, nebo dokonce jejich kombinaci využijí…
                  Ale je to mizivé procento.
                  Upřímně si myslím, že víc než 50% lidí nevyužije ani zadní sedačku.
                  Podívejte se do aut, co stojí v zácpách nebo na semaforech.
                  Co lidí ráno vyrazí do práce pětimístným autem (a právě leckdy, kombi, SUV, nebo MPV a nedej bože 4X4), a jedou sami s notebookem?
                  Takže upřímně, za subjektivní optiku by se pomalu nedalo považovat ani prohlášení – kupte si dvoumístné jako SMART, ZHI-DO, nebo City-S. Na prohlášení nekupujte si 4X4 nebo kombajna, není nic subjektivního, to je naprosto racionální a objektivní hodnocení.

                4. To nechápete. Kdyby si lidé kupovali auta podle potřeb, tak
                  To nechápete. Kdyby si lidé kupovali auta podle potřeb, tak 90% lidí jezdí v Dacii (z bodu A převeze do B stejně jako jakékoliv jiné auto) a značky typu BMW, MB, Audi, Lexus, atd. tak zaniknou, protože proč by si je někdo kupoval, když Dacie odveze taky.
                  Auta je jedno ze sociálních statusů (netvrdím že všech), stejně jako oblečení, domy, mobily, boty, hodinky, atd. Každý člověk má jiný mix vah těchto statusů, podle svých hodnot, v jaké sociální bublině se pohybuje, atd.
                  Takže těžko přesvědčíte paničku, která provozuje mamataxi s GLS meďourem, aby přesedlala na malé Zoe, že na odvoz dětí do a ze školy jí to stačí.
                  Já mám třeba na dovolené dodávku V-Klasse 4×4. Většinu času tráví v garáži, protože jezdím s i3. Ale nedovedu si představit, že by moje jediné auto bylo i3, které mi přitom v 99% stačí a jsem s ním velmi spokojen. Ale pak přijdou situace typu dovolená do hor, kde chci 4×4, v létě zase tahám na kouli kola nebo karavaní, takže nevím, jak bych toto s i3 zvládnul.
                  Takže ano, možná že 50% lidí nevyužije ani ty zadní sedačky, ale pak přijde třeba jednou za měsíc situace, kdy tam někoho svezou. Přece když si pořídím kouli, tak to neznamená, že musím pořád něco tahat nebo když mám 4×4, že musím neustále jezdit po poli nebo sněhu.
                  Proto si lidé kupují relativně univerzální auta, kde po většinu času vozíte sám sebe, ale pak se hodí mít to auto univerzální – vyjedu zasněžený kopec, odvezu kufry na letiště, mohu si dát kola na kouli, atd.
                  Nebo si mám snad pořídit 10 aut na každou příležitost?

                5. V tom případě si pořiďte domů boiler na 300 litrů a
                  V tom případě si pořiďte domů boiler na 300 litrů a udržujte jej neustále plný horké vody, co kdyby náhodou jednou nebo dvakrát za přijela celá rodina na návštěvu, a všichni se chtěli vykoupat.
                  A taky doporučuji mít nejméně 10 sad nádobí, 12 až 15 židlí, tři sedací soupravy, atd…

                  Vskutku, upřímně Vám přijde rozumné udržovat si doma druhé auto (jehož náklady na údržbu i když jen stojí), přesahují náklady provozu EV pro jedno procento případů?

                  A i kdyby tak k těm případům.
                  Do jakých hor v Evropě kam se dá jet veřejně autem potřebujete 4×4 ??? Respektive kam se nedá dojet s náhonem jedné nápravy?
                  A dovolená.
                  Karavan nemám, takže náklady neznám, ale nějaké budou – minimálně povinné ručení, a nevím kde jej parkujete.
                  A auto, které jej potáhne bude žrát tak 8 až 9 litrů (ne-li 10).
                  První vůbec použitelná destinace na letní dovolenou je nejméně 1000km (sever Chorvatska / Itálie).
                  Tedy 1000 tam 1000 zpět. + za auto i karavan dálniční poplatky (+ mosty a tunely). Nevím jak je to v místě s parkováním.
                  Budu brát průměrnou spotřebu s karavanem 9 litrů na 100km
                  tj. cesta tam 90 litrů, cesta zpět 90 litrů a to jsme na místě nic nenajezdili, jsme pořád na fleku.
                  180 litrů krát 33,- Kč = 5940 jen za PHM ostatní opotřebení pomíjím.
                  Dálniční poplatky v součtu (odhadem) další 1000,- Kč
                  Jste v tom zhruba za 7000,-
                  A to nedej bože, aby jste někde dostal za něco pokutu, nebo vás někdo někde naboural, nebo jste třeba píchnul, či měl nějakou poruchu.
                  Pokud v tom karavanu nestrávíte půlku léta, tak se to prostě nemůže vyplatit.
                  A těch co projedou celé pobřeží a stráví v něm ty dva měsíce, tak těch bude opět kolik procento?

                  Jediné, co kolem sebe pozoruji, a nelze to argumenty vyvrátit je onen emoční přístup.
                  A to Vám nepřijde smutné posuzovat status člověk podle toho, z jakého volá mobila, či jakým přijel autem?
                  Vy věříte v tento hodnotový žebříček?

                6. Ten první odstavec je typický argumentační faul, kdy
                  Ten první odstavec je typický argumentační faul, kdy poukázánám extrémního příkladu se snažíte shodit jiný argument.

                  4×4 kupodivu využiji poměrně často. Ne že by se bez toho nedalo přežít, ale život s tím je výrazně jednodušší, to už jsem si mnohokrát vyzkoušel. Stejně tak jako se obejdu bez automatické převodovky, ale lépe se mi jede s automatem, tak proč si za něj nepřiplatit.

                  Jste mimoň, který vše ve svém životě přepočítává jen na peníze a nechápe své okolí, že utrácejí peníze za něco, co chtějí, co se jim líbí a neřeší peníze. Škoda, že jste se mnou nebyl při poslední návštěvě hodinářství ve Švýcarsku, to byste mi určitě ty hezké automaty Tag Heuery rozmluvil, že digitálky za pětikilo od vietnamců ukáží čas taky, ještě k tomu i přesněji a já bych ušetřil 10 tisíc €. 🙂 Nebo když jsme stavěli barák a utratili statisíce za kuchyň, tak jste nás mohl přesvědčit, že to v životě neprojíme v hospodě, takže se máme vykašlat na kuchyň a chodit do hospody… 🙂

                  Když tak koukám, jak to počítáte do poslední koruny, tak byste měl potkat společníka mé ženy, kterému před domem parkuje asi 10 aut (BMW 7, Škoda Kodiaq, Toyota Landruiser, Octavia RS, Subaru WRX, Trabant, Žiguli, MB E-Klasse, a ještě další, co si nevzpomenu), jak to počítáte hezky do poslední koruny, tak to byste se po setkání s ním šel oběsit. 🙂

                  Prostě smiřte se s tím, že každý své peníze si utrácí za co chce on, byť se to Vám to může zdát nelogické, ale to je holt život. 100 lidí, 100 chutí.

                  Máte pravdu v tom, že je to onen emoční přístup, nejsme (jako lidstvo) chladně kalkulující stroje. Kdyby to tak bylo, tak třeba v autech přežije jen Dacia (je nejlevnější na převoz místo A do místa B) a všichni ostatní zkrachují. Protože proč si kupovat BMW 7 za 3 mega, když Dacia Duster za 250 tisíc mě z Prahy do Brna odveze taky? Proč si platit za byznys třídu nebo first class v letadle, když na konci letu se sejdu i s lidmi z economy class?

                  Posuzovat status dle nějakých znaků je možná smutné, ale je to tak. Proč myslíte, že nízkopříjmoví lidé si kupují nejdražší iPhony na splátky (nevěřil jsem, kolik iPhonů se prodá na splátky!), když by jim stačil mobil do 10 tisíc a nemuseli by ho brát na splátky? Proč si lidé připlácí neskutečné peníze za módní značky v obchodních center? Na tyto hodnotové žebříčky nejvíce věří ti, kteří nedosáhnou tak vysoko a domnívají se, že nákupem něčeho, co je nad jejich možnosti se přiblíží těm na vyšším žebříčku. Uvažování ve stylu „Úspěšný soused si koupil meďoura, tak já si ho koupím taky (nebo jiný ekvivalent) a tím budu také úspěšný jako on (resp. okolí ukážu, že jsem úspěšný jako on)“

                  Tímto bych tuto diskuzi uzavřel, protože nehodlám se tady dohadovat o tom, že cestou na dovolenou projedu 7 tisíc korun. 🙂 Že tu s Vámi takto diskutuji o ničem je jen proto, že jsem onemocněl nebezpečnou mužskou rýmičkou a trpím v posteli. 🙂

                  Přeji hezký zbytek týdne.

                7. Děkuji za exkurzi do mě nepochopitelných vod lidského
                  Děkuji za exkurzi do mě nepochopitelných vod lidského jednání. Máte pravdu, z některých Vámi popisovaných situací jsem se orosil už teď, natož vidět jak někomu stojí před domem deset zbytečných aut.

                  Pro mne je MIMOŇ ten, koho jste popsal jako člověka věřícího, že jej drahý Iphone, či prémiové auto povyšuje na nějaké hodnotnějšího člověka.
                  Raději budu o týden déle u moře, nebo na horách, než dát o korunu víc za auto či jeho provoz, které přesahuje mé praktické potřeby.

                  Přeji Vám klidný průběh nemoci a brzké uzdravení, protože například právě to zdraví je mnohem cennější než hodinky.

                  Na viděnou v nějaké příští diskuzi.

                8. Musíte to brát tak, že jsou lidi, kteří si umí vydělat
                  Musíte to brát tak, že jsou lidi, kteří si umí vydělat o dost peněz víc, než sami potřebujou k životu. A peníze si do hrobu nevezmete, takže i z pohledu nás ostatních je lepší, když je pustí zpátky do ekonomiky (a nám dají práci a vydělat je částečně taky), než kdyby je syslili na účtu…

                  A ten člověk si nemusí vybírat jako Vy (to neberte nijak zle), zda dá korunu navíc do auta NEBO do týdne dovolené navíc. On dá korunu navíc do auta A dá si k tomu dva týdny dovolené navíc.

                  A musíte umět rozlišit lidi, co si koupili prémii, protože na to mají, dosáhli svých úspěchů jinde a tu prémii si koupí pro radost a že se jim chce a líbí a pak lidi, co si koupí prémii, aby patřili (aspoň navenek) mezi ty úspěšné (to jsou ti vaši mimoni a další, co si třeba koupí iPhone na splátky)

                9. Je to takhle : co není dobré pro Kerosina, není dobré pro
                  Je to takhle : co není dobré pro Kerosina, není dobré pro nikoho jiného. Pokud to nepřijde vhod Kerosinovi, je aaabsolutně zbytečné to vyvíjet, vyrábět a nedejbůh dokonce prodávat. Všechno je to zbytečný a k ničemu.
                  Není čas, ztrácet čas, Pavle.

                10. Zvlastne. Viete, ze si to do hrobu nevezmete, a napriek tomu
                  Zvlastne. Viete, ze si to do hrobu nevezmete, a napriek tomu riesite ci volit tento ci tamten luxus. Viete, ze niektori ludia nemaju co jest? Vam sa bude tazko umierat. Nechcel by som byt vtedy vo vasej kozi.

                11. Hele, já nemluvím o sobě. Považuji se za střední třídu
                  Hele, já nemluvím o sobě. Považuji se za střední třídu a do těch vyšších pater jenom nahlížím v rámci své práce. Takže předpokládám, že střední třída nejsi.
                  Nicméně i když nejsem natolik bohatý, abych si mohl kupovat sedmičkové baworáky, lítat první třídou, tak rozhodně nezávidím jiným jejich peníze a už vůbec neurčuji, co mají se svými vydělanými a zdaněnými penězi dělat.

                  Z Vás jednoduše čiší závist a schováváte to za rádoby morálku, kterou mi dáváte na odiv. Ano, vím, že někteří nemají co jíst. A co jako? Pokud nepůjdu večer do kina a neutratím svoje peníze, tak to nakrmí nějakého černouška v Somálsku? Ročně darují tisíce korun do neziskovek ve svém okolí, protože tady vidím jejich výsledek. Kolik peněz jste za minulý rok daroval Vy, Vy jeden „moralisto“? A co se týče vzdálených pomocí oněch černoušků v Somálsku, od toho máme naši politickou reprezentaci, jak českou, tak i EU, aby se na vyšší úrovni domluvili na pomoci potřebných z našich daní.

                  Že nechcete být v mé kůži, je mi naprosto jedno. Já naopak zase nechci být ve Vaší kůži, protože bych se od rána do večera užíral závistí vůči bohatším a nenávistí vůči úspěšnějším než jsem já sám. Takto se mi aspoň bude lehce umírat a hlavně v pohodě.

                12. ty mas dost, uz to svinstvo nehul. Takze misto superba za
                  ty mas dost, uz to svinstvo nehul. Takze misto superba za 800litru si mam koupit nakupni tasku za 800t az pojedu na hory napriklad nebo na dovolenou k mori. Psa dam asi na strechu k lyzim a zavazadla dam do privesneho voziku, ty jsi matros k pohledani.Ne kazdej se chce tisknout v nakupni tasce a nedej boze,aby si boural ve 100km rychlosti, tak uz tady psat nebudes.Ne ze bych ti to pral.

                13. Já nic nehulím, v životě jsem nedal do ústa ani cigaretu
                  Já nic nehulím, v životě jsem nedal do ústa ani cigaretu natož něco horšího – nesuďte podle sebe.
                  Osobní výtky si prosím nechte to do diskuze nepatří.

                  Tak nákupní EV taška vás rozhodně nebude stát 800tisíc, to je cena už celkem vyspělého EV které Superba nahradí adekvátně, ale navíc tato auta považuji za zbytečná.
                  Pokud si koupíte k dennímu používání ono malé EV, tak se jistě vejdete do půl milionu u nového, a pokud bude jako my volit ojeté volně se vejdete do 250 000,-
                  Takže i při variantě NOVÉ – vám to dělá rozdíl 300tis hned při koupi, a to vůbec nemluvím o provozních nákladech v čele s cenou PHM.
                  11 měsíců používání malého EV oproti spalováku Vám ušetří na letní i zimní dovolenou letecky.
                  A jestli to nutně musí být dovolená autem, tak onen rozdíl 300 tisíc mi umožňuje si jej příštích 20 let vždy půjčit a nemusím ho celou dobu vlastnit = servisovat a platit.

                  PS: na důsledky nehody má sice rychlost vliv, ale rozhodující je, kam a jak Vás nabourají. Pokud jí koupíte na dveře řidiče třeba i jen v padesátce, tak máte problém i SUV či dodávce, natož v Superbu.

                14. at vemu jakekoliv EV auto v soucasnosti je o minimalne tridu
                  at vemu jakekoliv EV auto v soucasnosti je o minimalne tridu mensi nez napr.Vyspely EV zatim krome e tronu, i space, Tesly,ktery jsou cenove jinde zatim NENAHRADI Superb.A vase ekonomicke vypocty hodne pokulhavaji. Bavime se o novych autech ne nakych ojetych krapech.

                15. Superb- cesky autobuh :-):-):-):-) predstavte si ze ja uz byl
                  Superb- cesky autobuh :-):-):-):-) predstavte si ze ja uz byl s tou nakupni taskou za 4 mesice 3x na horach a nikdy zadnej problem a taky mame dve deti a psa.
                  A k mori se lita a za to co ja usetrim na phm muzu litat kazdy 3 mesice na dovcu , uz se na to tesim.

                16. kazdy neni masochista jako vy.Mame 2 deti ja mam 190cm, syn
                  kazdy neni masochista jako vy.Mame 2 deti ja mam 190cm, syn 180cm, pes 75kg a pojedu na hory mrdkou I3 hm dobra rada,tak hlavne ze si usetril a auto mas za 1mego, boha jeho. Pocitas jablka na hrusky si zapomnel.

                17. Zato Superb fakt neni mrdka 🙂 🙂 🙂
                  Ja to psal z duvodu ze

                  Zato Superb fakt neni mrdka 🙂 🙂 🙂
                  Ja to psal z duvodu ze me vedle i3 stoji v garazi GLE Coupe tu Superbe kterym uz nejezdim protoze se proste nevyplati ty prachy cpat do PHM ty chytraku .
                  Mel jsem i predtim druhy auto za mego a co?
                  Proste sem prisel na to ze se da jezdit za 40 haliru a ne za 4 koruny
                  Tak proc sis neporidil teslu kdyz mas tak obri rodinu.

                18. Že Vás to baví si psát s 13ti letým pubertákem.
                  Že Vás to baví si psát s 13ti letým pubertákem.

                19. Obcas je to prdel prece 🙂 🙂
                  Obcas je to prdel prece 🙂 🙂

                20. presne tak 13 lety pubertak byl v 25letech dolarovy milionar
                  presne tak 13 lety pubertak byl v 25letech dolarovy milionar diky sve firme.zdravi pubertak

                21. Dolarovy milionar v superbu 🙂 🙂 🙂
                  To mate dolary ktery

                  Dolarovy milionar v superbu 🙂 🙂 🙂
                  To mate dolary ktery svet nevidel ne 🙂 🙂 🙂

                22. ja jsem nepsal ze mam Superba jen jsem ho srovnaval s tim
                  ja jsem nepsal ze mam Superba jen jsem ho srovnaval s tim vasim pekacem.Mam Q7 a BMW 7.
                  krom toho jestli kastujete lidi podle tipy auta,tak mate divny pohled na svet. Muj nejlepsi kamarad ma miliardu v majetku a jezdi starym 8 let Landruiserem chodi v odrbanem svetru a ma vsechny v prdeli, jen se smeje tem pitomcum co si hraji na neco co nejsou. druhy jezdi opryskanou starou Kiou, chodi na obedy do sockarny ale ma obrazy za desitky milionu v jednom dome.

                23. Ja urcite lidi podle auta nesrovnavam jen Vas s tema Vasima
                  Ja urcite lidi podle auta nesrovnavam jen Vas s tema Vasima priblblejma kecama.
                  A uz si vzpominam, uz jsem ty Vase keci vlastne resil, tak uz koncim to nema cenu ty milionari.
                  🙂 🙂 🙂 🙂

                24. tak hlavne ze usetrite, kupte si rovnou elektro mopeda na
                  tak hlavne ze usetrite, kupte si rovnou elektro mopeda na hory, tim usetrite jeste vice. proste nejste schopen priznat, ze EKONOMICKY se vam EV auto nevyplati oproti shodnemu – podobnemu spalovaku.A jestli se vyplati tak u najezdu hodne vysokych km pres 200 000km.Rovnou napiste koupil jsem si ho,protoze jsem EV auto chtel, za me ok. Ale ne, ze usetrim-)

                25. Já tedy nevím, ale při nákupu EV jsem neřešil
                  Já tedy nevím, ale při nákupu EV jsem neřešil ekonomickou stránku (ač je docela dobrá), ale spíš jsem si chtěl koupit auto, se kterým se mi dobře jezdí. Zrovna zmiňovaného Superba jsem v práci měl a je to jedno z aut, které mi řeklo, že už si koncernová auta nechci kupovat. A tak mám EV a v garáži rezervní auto na naftu a čím dál víc přemýšlím o tom, jestli ho vůbec potřebuju. Nejspíš ne.

                26. Ja jsem ekonomiku resil kvuli najezdu 40-50 tis rocne ale
                  Ja jsem ekonomiku resil kvuli najezdu 40-50 tis rocne ale hlavne pro me taky byla dulezita vec zabavnosti EV, proto jsem zvolil i3 a puvodne jsem myslel ze ropaka budu alespon nekdy pouzivat ale zatim me k tomu nic nenuti.

                27. Tak to jste ale velmi spesl ukaz, protoze 40 -50 tisic
                  Tak to jste ale velmi spesl ukaz, protoze 40 -50 tisic zpravidla nemaji najete i3 za x let od uvedeni do provozu (ono to taky znamena denni najezd v pracovni dny vetsi nez je dojezd na jedno nabiti, coz je fakt extrem)

                28. Tak to sedí, ve 13ti jsem podobné sny :)))
                  Tak to sedí, ve 13ti jsem podobné sny :)))

                29. Jo, jo zavist to je svina. Nabizim vam jednu sazku az priletim
                  Jo, jo zavist to je svina. Nabizim vam jednu sazku az priletim z hor za tyden.
                  Vsadime se o milion kc,polozime na stul kazdy mego.Jestli chcete muzeme klidne i o 5-10mega, pokud se citite?Ja vam ukazu Muj rd o obytne plose 500m2 bez jakekoliv hypo,ci jineho zatizeni berete?
                  Kdyz mam tedy podobne sny?Zkolaudovany pred cca 9rokama kdyz mi bylo 30let.Budou to lehce vdelane prachy. Tak jak berete? napiste termin kdy a kde v Praze se sejdeme, v Cr jsem od 11.2 -18.2.Potom budu zase pryc do konce unora.

                30. Jako upřímně ten věk opravdu závidím, to byly
                  Jako upřímně ten věk opravdu závidím, to byly časy…
                  Ale už si nepamatuji, jestli jsem měl v 13ti tak bujnou fantasii 😉

                31. tak kdy a kde se sejdeme?Striknul sis do trenek? nebo co
                  tak kdy a kde se sejdeme?Striknul sis do trenek? nebo co hrdino?
                  mego se bude hodit za 30minut prace.

                32. hm prisel jste na to, ze se da jezdit za 40 haliru to je
                  hm prisel jste na to, ze se da jezdit za 40 haliru to je krasny.A prisel jste na to na rozdil v kupni cene obou aut?Superb me napadl, muze to byt mazda 6 nebo jakykoliv ekvivalent podobneho auta.

                33. Myslite tech 700tis co me stalo bmw i3 ?
                  Nebo jaky rozdil

                  Myslite tech 700tis co me stalo bmw i3 ?
                  Nebo jaky rozdil myslite?

                34. Protoze Teslu nechci, pockam si 2-3 roky az bude vetsi nabidka
                  Protoze Teslu nechci, pockam si 2-3 roky az bude vetsi nabidka aut od vice automobilek, potom si elektro rad koupim. Zpracovani Tesly a interier se mi nelibi.Soused ma Teslu S za 3.5 mega interier, kvalita materialu s mym autem je chudy pribuzny. A moje bylo o mego a pul levnejsi v nakupce.Za usetrene mego a pul mel jsem 30% slevu z cenikovky na auto mohu jet do karibiku v unoru.-)

                35. jo jinak ja take usetril pri porizovaci cene auta, zitra letim
                  jo jinak ja take usetril pri porizovaci cene auta, zitra letim na hory do Turecka.Permice stoji 300kc na 65 km sjezdovek, 5 star hotel SAS stal 650kc se snidani-)Ty jezdis na hory, ja litam a ted jdeme pomerovat pindiky.

            1. Ojetiny do 250 tis.
              Nejčastěji je k mání Peugeot Ion, ale

              Ojetiny do 250 tis.
              Nejčastěji je k mání Peugeot Ion, ale z trojčat se občas objeví i Citroen C0, nebo Mitshubishi I-mav – trojčata bývají v rozumném stavu okolo 200 000- Kč
              Ve stejné cenové hladině se občas objevuje i Fiat Panda, který je z nich rozhodně nejlepší – tedy prostorově.
              Dále stojí za zmíňku Renault Fluence a Nissan Leaf
              A nejlepší co jsem zatím zaznamenal mi přijde Renault ZOE. Bývá o 20 až 30 tisíc dražší, ale taky působí o generaci nověji.
              Případně, si lze pořídit nějako raritní kousky tipu Citrone SAXO, či Berlingo – ale to bych nedporučoval. Tam už hrozí vysoká pravděpodobnost degradace baterie. Takže sice koupíte citelně levněji (třeba i okolo 100 tisíc), ale pak obratem dáte přes sto za novou baterii, a máte stejně máte staré a ojeté auto.

              Sono motors si lze objednat.
              Termín dodání nevím – zkušební jízda je na objednání možná.

                1. Hodili, mě to taky láká.
                  Ale obávám se, že než to

                  Hodili, mě to taky láká.
                  Ale obávám se, že než to dotáhnou do konce, tak sem někdo z Číny přivleče lacinější kopii a jediným jejich trumfem zůstane německý původ – lze li to vůbec považovat za trumf.

          2. Ojetiny bych do toho vubec netahal. Na malem levnem aute je v
            Ojetiny bych do toho vubec netahal. Na malem levnem aute je v absolutnich cislech mnohem mensi marze. Pri tom vetsina nakladu, jako stavba linky, razitka a podobne je stejna jako u draheho auta, takze jich musite prodat nekolikanasobne vic. To vypada jednoduse, kdyz bude to auto levny, jenze oni (a ani Tesla) ty auta nedovedou v tak velklych seriich zatim vyrabet, asi hlavne kvuli baterkam.

          3. přesně tak! konzerva prostě zas jen kecá páč fpalici ji
            přesně tak! konzerva prostě zas jen kecá páč fpalici ji automaticky počítá kalkulačka s jejich nehoráznými platy jako standart, protože si na ten abnormál už zvykli. A mín brát nechtějí a jelikož na EV tolik nenadrbou tak to vyřeší starým známým kecem: TO NEJDE :))))))

  4. To že se málá elektrovozítka splňující regulace pro
    To že se málá elektrovozítka splňující regulace pro auta v EU a USA nevyplatí vyrábět, a že elektroauta budou znamenat ztrátu pracovních míst v autoprůmyslu není na druhou stranu, ale pořád na tu stejnou, co jde s rozvojem elektromobility.

  5. to jsou zase konzerví keci, zní to jako manipulace s
    to jsou zase konzerví keci, zní to jako manipulace s veřejným míněním dízlblejt. Aby se zapomělo a psalo se o čínských eletrických konzervách a nikoli o poměru konzerví elektromobility kerá je ovšem 2019 pouhopouhých 0,001 ku 1.000.000 autopopelnic ?? :)))))))))))))))

    1. No jasně VW nic nevyrobil, nic nepředstavil, nic neuvedl do
      No jasně VW nic nevyrobil, nic nepředstavil, nic neuvedl do provozu, jen provozuje desítky fabrik, prodává miliony aut, které představ si to lidi stále chtějí a budou chtít, protože EV pro ně zatím stále není alternativa, VW předvádí a uvádí do provozu desítky nových modelů každý rok a mimo toto dohání asi 15 vývoje Tesly a na to že začali asi před dvěma roky, tak letošní první modely tohoto koncernu není špatný výsledek, Tesla zase dohání dílenské zpracování, no a tam má asi tak 20 let skluz

        1. Hele dílenské zpracování=ubohost píše firma co to dělá
          Hele dílenské zpracování=ubohost píše firma co to dělá za úplatu oficiálně pro automobilky=živí se tím, jestli jeho návštěma a vizuélní kontrola dokáže opak než to co udělala firma rozebráním do šroubku, tak bys měl své knowhow nabídnout na trhu, protože nebudou muset VW apdpol. platit firmy co na podobné verdikty rozebírají celé auto a píší zprávy proč řekli o tom autě co řekli… 😀

          Lubomíre, se divím, že Čr není lídrem v elektromobilite, když zde jsou odporníci jako jsi ty co pohledem vše zjistí 😀

            1. ČR lídrem v elektromobilitě samozřejmě bude.
              Zhruba od

              ČR lídrem v elektromobilitě samozřejmě bude.
              Zhruba od roku 2025 jak ve výrobě na hlavu, tak postupně vyrovnaně i v nákupech.
              Protože tu máme podobné ceny benzínu jako v Německu, ale daleko levnější elektřinu pro domácnosti, které nejsou moc zadlužené, a můžou si na přelomovou vyzrálou technologii vzít při předpokládaném růstu platů úvěr.

                1. Oblíbené téma.
                  Možná ano, ale zatím není využit

                  Oblíbené téma.
                  Možná ano, ale zatím není využit potenciál FVE a dalších OZE.
                  Od kamaráda v Rakousku vím, že pokud tam máte zajem o fotovoltaiku na střechu tak vám ji zdarma namontují a platí vám za vyrobenou elektřinu. Jak je to u nás, víme.

                2. Otazka zni, musime byt ve vyrobe eletriny (ciste pro
                  Otazka zni, musime byt ve vyrobe eletriny (ciste pro domacnosti to jiste zvladneme) samostatni? Spousta statu (i jiznich, kde se to snad casem zmeni) neni. V rope, zemnim plynu a potravinach taky nejsme a nikdo to neresi, proc v elektrine musime, kdyz ji prodavame za pakatel? Nebylo by lepsi ji radeji za pakatel nakupovat a kapacity dat do odvetvi s pridanou hodnotou?
                  Nemohlo by nas Rakousko na chvilku anektovat? 🙂 Mam strechu na JJZ 18 x 7 metru 🙂 a pak o rad vice strech na V a Z 🙂
                  Mimochodem, pred vice jak cvrt rokem jsme psal na ministerstvo zivotniho prostredi, zda by nechteli vyjednat vyjimku pro elektroauta (i ojeta) na nulove DPH. Doted se neozvali 🙂

              1. „ČR lídrem v elektromobilitě samozřejmě bude.“ – Tohle je
                „ČR lídrem v elektromobilitě samozřejmě bude.“ – Tohle je výrok tohoto týdne, který mě dostal smíchy do kolen. :-)))
                Připomíná mi to ty nadšený řeči Klase & spol. po revoluci, že do 5 let doženeme Německo a kurz marky s korunou budou 1:1. A blbečci mu to žrali…

                Tak si otvírám popcorn a čekám do roku 2025… a pak si to povíme…

      1. konzerva leda kvedlal až dokvedlal
        konzerva leda kvedlal až dokvedlal 😉

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1994-vw-golf-citystromer/

        jeho šlechetou je snad jedině ten fakt, že měl dost rozumu a nesnížil se k tomu debilnímu vodíku a naférovku alespon řekl že je to NESCHŮDNé 😉 jinak bysme ho už dávno nakopali dopldele stejně jako poahaný rejžáky :))))))))))))

        hybrid.cz/sef-volkswagenu-auta-na-vodik-nejsou-ekonomicky-schudna

      1. to je slabý hochu přitlač :)))) Semi jezdí, Y se staví
        to je slabý hochu přitlač :)))) Semi jezdí, Y se staví fabrika, Roadster už od 2006 a zapoměls S/X/3 v 550.000 kusech :)))))

        Kolik že toho má na silnici konzerva??

        insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

        …leda tak na parkovišti :DDDDDDDDDDDD

        i.ytimg.com/vi/7BPrp7PBY3k/maxresdefault.jpg

        1. kdo že ještě chce zpochybnovat NADVLÁDU TESLA nad
          kdo že ještě chce zpochybnovat NADVLÁDU TESLA nad elektromobilním světem?????????????????????????

          mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/tesla/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:135__,dmg:false

          Uvědomte si že NEJDŘIV byla a je TESLA potom dlooooooouho NIC a až na konci je KONZERVA :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  6. omyl, Tesla ovládá 100 % ve svý třídě EV a už skoro 50
    omyl, Tesla ovládá 100 % ve svý třídě EV a už skoro 50 % ve svých celkových třídách včetně rakovin. Ostatní jsou jen parodie a jejich cílení na blbečky jsou úplně jiná třída, nižší třída s luxusní cenovnou 😉

      1. Nepopopírám Váš názor, na ten máte právo, ale některá
        Nepopopírám Váš názor, na ten máte právo, ale některá konkrétní čísla výrazně přeháníte.
        Autíčka do města dnes pořídíte nová okolo půl milionu a ojetá bez problémů za 250 000,- a ta se všechny dají dobít doma za noc.
        A pro změnu auta nad půl milionu už mají dojezd naprosto dostačující. Není problém si dnes pořídit EV s dojezdem okolo 450km, a myslím že jen promile řidičů jezdí větší vzdálenosti bez půlhodinové pauzy což na dobití stačí.

          1. Vy nevíte, nevíte, ale já vím vím.
            Z evropských

            Vy nevíte, nevíte, ale já vím vím.

            Z evropských zástupců již uváděné
            – Německý Sono motors a třeba Italský Dianché City Car Cube
            – ze známých značek – se zatím neví za kolik bude Honda Urban EV, ale zřejmě také do půl milionu.

            A pak je tu drtivý nástup Číny:
            – třeba tohle nevypadá vůbec špatně, a moc by mě přemlouvat nemuseli https://www.alibaba.com/product-detail/high-speed-vehicle-ev-car-100km_60763685196.html?spm=a2700.galleryofferlist.normalList.269.4d5830fcLWvZnY

            stejně tak bych se nechal ukecat k tomuto:
            https://www.alibaba.com/product-detail/New-energy-high-speed-solar-electric_60798014011.html?spm=0.galleryofferlist.normalList.17.6df4o13Yo13Yqb

            A vrcholem je:
            https://www.designboom.com/technology/great-wall-motor-ora-r1-electric-car-01-02-2019/

            Finální cena by samozřejmě záležela na tom, do kolika kousků by jste rozmělnil přepravu.

            Ale vše výše uvedené by se do půl milionu vešlo.
            PS: Renault Twizi je velice rozumná volba, a kolegyni chválím, i když já bych asi raději volil Velor-X-Trike stejně muziky za méně peněz.

            1. No ale vy jste napsal…
              „Autíčka do města dnes pořídíte

              No ale vy jste napsal…
              „Autíčka do města dnes pořídíte nová okolo půl milionu“

              Koukám na Sono motors a zatím nic nepořídím, mohu akorát tak objednat a výroba začne někdy koncem 2019. Cena bude 16.000 eur BEZ baterky! Ta italská sci-fi bude údajně pod 500 tisíc (s nebo bez DPH?), ale výroba taky začne až koncem 2019 a první kusy k zákazníkům až v 2020. A to ještě jestli… Hm, tak nevím-nevím 🙂

              Dále ty čínské zázraky, počítám, tady vůbec nekoupíte. Nebo existuje dovozce, prodejce, má to vůbec EU homologaci? A je jasná cena pro EU trh, když teda tvrdíte, že si je už dnes pořídíte?

              Myslel jsem auta, která dnes jsou reálně na trhu ke koupi, mohu zajít do salonu, objednat a koupit. A ne nějaké fantasmagorie…

              Kolega jezdí do práce na kole, i teď v zimě. Oproti tomu Twizy je to levnější a ještě se zahřeje, takže mu není zima 🙂

              1. Ve všem máte pravdu.
                Oba Evropské koncepty si lze jen

                Ve všem máte pravdu.
                Oba Evropské koncepty si lze jen objednat a již jsem psal, že termín dodání neznám.
                Čínské se nedováží (nebo o tom nevím).
                Respektive vím jen o třech a to nejsou zrovna ti nejlepší zástupci, kterými by bylo dobré se chlubit – žádná sláva, přesto jako první vlaštovka dobrý, a navíc to prolamuje onu homologaci.
                http://www.zd-cars.cz
                http://www.elblesk.cz
                Z toho vyplývá, že ceny pro Evropu samozřejmě nevím, protože nejsou. Jen na uvedených stránkách je cena v USD, ze které vycházím.
                Následně jsem psal, že cena za přepravu by záležela na tom, do kolika kusů by se rozpouštěla.
                Třeba Glovis Captain co veze do Evropy Teslu M3, jich veze pokud vím přes 5000 kusů, takže cena přepravy na jednu nebude tak hrozný příplatek.

                A teď k tomu hlavnímu.
                Celé diskuze, a celý důvod proč jsem to psal je reakce na prohlášení VW, že levné, malé městské EV nejde vyrábět.
                Tak jde, jen se u nich nedá nasadit taková marže jako na SUV a podobné mastodonty.

                PS: snad jediné, netroufal bych si to označovat za „fantasmagorie“, vše jsou reálná auta, nebo funkční koncepty. Téměř nic nebrání jejich zavedení praxe.

                1. OK, já se opravdu chtěl bavit o tom, co si lze tady dnes
                  OK, já se opravdu chtěl bavit o tom, co si lze tady dnes reálně koupit, neřešit dopravu z Číny, přes oceán lodí a podobně. To už snad reálnější bude to Citigo údajně do půl mega někdy v tomto roce, uvidíme…

                  Ano, levné malé auto jako EV jde vyrábět, dokonce i v Evropě, resp. kdekoliv, ale aby jeho cena na EU trhu byla do pul mega. Ale podstatné je, jak definujete „levné“ a „malé“. Protože pokud se podíváte na spalovací konkurenci, tak kapotovaná motorka jako Twizy bude do 100-150 tisíc (odhad) a malé městské auto bude do 250 tisíc.

                  Ano, SUV a velké sedany se dají lépe prodávat jako EV, tam v té ceně se baterka „ztratí“, proto se jimi začíná, i když je to jaksi „nelogické“, protože EV se nejvíce hodí do města na krátké jízdy s možností v noci doma nabíjet. Ale automobilka na tom tak nevydělá, proto nejdřív ta větší auta. Já si klidně na EV počkám, není kam spěchat.

                2. Tak na možnosti si auto objednat (byť zatím nevím termín
                  Tak na možnosti si auto objednat (byť zatím nevím termín dodání) mi nepřijde nic nereálného. Na Teslu se čekalo někdy i roky. To viz Sono motors a další evropské StartUpy.

                  Levné a malé definuji: 2 až 4 místa, max rychlost 80km/h, garantovaný dojezd 100km. Mě by uvedené parametry bohatě stačili, a upřímně, polovině populace taky.
                  Kdo jezdí skutečně ve více než 4 lidech a denně najede víc než 100km??? Tipuju polovina lidí co dnes jezdí. Opakuji tipuju.

                  K Twizi už alternativa existuje koukněte na http://www.vxt.cz
                  A dá se hned koupit 🙂 bez čekní.

                3. Prostě ta auta na trhu nejsou, to je realita. Objednat sice
                  Prostě ta auta na trhu nejsou, to je realita. Objednat sice jdou, ale nikdo vám negarantuje, že je taky dostanete. Na rozdíl od Zoe, eUp a podobných modelů. Takže opravdu bych se toho držel, zvlášť, když jste to sám psal ve smyslu, že dnes už je možné to koupit. Ne, není.

                  Definoval jste jenom půlku z toho „malé a levné“ a sice malé… co je podle vás levné? U mě je to srovnatelné se spalovací konkurencí, aby to bylo prodejné, příp. +100 tisíc navrch. No a co se týká těch parametrů velikosti, tak věřím, že vám by to stačilo. Ale evidentně to většině lidí nestačí, resp. takové auto nechtějí, protože ani ve spalovací verzi se těchto aut moc neprodá, pokud teda se bavíme o trhu EU. Důvod, proč lidi taková auta nechtějí a raději koupí něco dospělejsího, nechme stranou. Prostě tak to je a výrobce to musí brát do úvahy.

                4. Levné – záleží na životnosti a provozních
                  Levné – záleží na životnosti a provozních nákladech.
                  Když to bude žrát do 15ti KW na 100km, a bude to mít životnost 10+ let tak je levné půl milionu.

                  A k těm parametrům.
                  Sám jste se opravil – z „většině lidí NESTAČÍ na respektive NECHTĚJÍ“.
                  Ono ve skutečnosti stačí. Jen většina lidí podléhá té představě, co kdyby náhodou jednou jsem potřeboval velké auto, pro to jedno procento cest v roce.
                  Tak pro tento případ si jej můžu třeba půjčit v půjčovně, nebo v carsharingu.
                  Doma taky nemám 300l boiler a neudržuju v něm 300 litrů horké vody, pro případ, že by jednou nebo dvakrát za rok přijela na návštěvu celá rodina, a všichni se chtěli vykopat.
                  A k tomu chtít…
                  No já bych chtěl… to a to… byly by desítky věcí, ale reálně to nepotřebuju, a nebo si i obhájím, že bych potřeboval, ale prostě na to nemám.
                  A tak to bude s auty.
                  Auto s dojezdem nad 200km na jeden zátah, rychlostí nad 100km/h, pro 3 (nebo více) lidí prostě bude stát milion a víc.

                5. VXT 2 QUADRO – Hmotnost bez baterie: 304 kg – Motor: 3000W
                  VXT

                  VXT 2 QUADRO – Hmotnost bez baterie: 304 kg – Motor: 3000W
                  VXT 1 TRIO – Hmotnost bez baterie: 270 kg – Motor: 2000W

                  Těch AŽ 45km/h to pojede maximáně z kopce. Výkon 2-3 kW mají levné čínské skútry 50 ccm, které ale váží cca 80 kg a po odblokování dají cca 50 km/h po rovině. Jakou rychlostí vytáhne těch cca 400 kg výkon 3 kW do nějakého kopečka se mě nechce počítat, ale neumím si to představit v jakémkoliv provozu. Tohle není alternativa ničeho.

                6. Jenže vy srovnáváte 3kw výkonu u spalovacího motoru, s
                  Jenže vy srovnáváte 3kw výkonu u spalovacího motoru, s tříkilovatovým elektromotorem.
                  Na první pohled to dává smysl, ale realita je jiná. Z prostého důvodu, účinnosti kroutícího momentu.
                  Protože spalovák, vám ony tři kilowatty poskytne jen v optimálních otáčkách, tedy pouze v jediném bodě (rozmezí).
                  Kdežto elektromotor je má od počátku do konce.

                  Tři KW v elektrice frčej jak dráha, a těch 45 km/h je způsobeno jen elektronickým omezovačem.
                  Klidně si to lze nechat přetipovat na z AM na A1 a omezovač dát pryč. Pak to jezdí okolo 80ti km/h a to už pro tuto konstrukci považuji za limitní.

                  Udělejte si někdy čas, zajeďte si k prodejci a vozítko si zkuste. Myslím, že budete překvapen.

                7. Jel jste někdy na skútru ? Ten se totiž chová úplně
                  Jel jste někdy na skútru ? Ten se totiž chová úplně stejně. Při plném plynu roztočí motor do otáček maximálního výkonu a pak při narůstající rychlosti už jen mění převodový poměr. A 3 kW mají ty slabé čínské 50ky, které i řidičem váží do 150kg. Tady stejný výkon bude tahat cca 2,5-3x větší hmotnost. Ostatně výše je odkaz na recenzi. Do kopečka to jelo 15 km/h.

                8. Já mám osobní zkušenost jinou, ale hmotnost tam
                  Já mám osobní zkušenost jinou, ale hmotnost tam samozřejmě hraje roli. Nepopírám, že kdyby to mělo o nějakou tu kilowattu víc, bylo by to lepší, ale do města to stačí.

                9. Já mám také osobní zkušenost, kdy po roce ježdění do
                  Já mám také osobní zkušenost, kdy po roce ježdění do práce po městě na 50ce skútru co měl 4,5kW a po rovině jel až cca 75km/h jsem konstatoval že se mám moc rád a že to je nebezpečné jak mě každou chvíli někdo předjíždí. Že je sice hezké, že to po rovině dá cca 75, ale to ve skutečném městě, které není po rovině znamená, že po téměř rovině která je ve skutečnosti mírně do kopce jedu 55km/h na místě kde je povolená 70km/h a na dalších reálných kopcích co jsou po městě je to ještě horší. Došel jsem tedy k názoru že pokud má člověk splynout s provozem ve větším městě, tak potřebuje alespoň 8 kw (na těch cca 150-200kg). To naštěstí většina nečínských 125tek splňuje, ale ty 2 nebo 3 kW na skoro 400 kg je šílenost. To je tak do uzavřeného areálu místo golfového vozíku.

                10. Tak to máme zkušenosti více méně stejné, provozní
                  Tak to máme zkušenosti více méně stejné, provozní výkon odpovídal klasickému padesátkovém skůtru.
                  Jen s tím rozdílem, že na Vás neprší, není v tom zima, a lépe se v tom veze malý náklad. Je to mnohem praktičtější.
                  Lišíme se jen v tom, že mě by ten výkon stačil.

                11. Recenze tříkolky VXT

                  Skromný výkon dvou kilowattů

                  Recenze tříkolky VXT

                  Skromný výkon dvou kilowattů zprvu stačí k překvapivě hbitému odpichu, ale jak se digitální rychloměr blíží ke třicítce, sil zvolna ubývá. V prudkém kopci, který se nám staví do cesty hned za autosalonem, zpomalujeme na 15 km/h.

                  *ww.auto.cz/velor-x-trike-na-vlastni-kuzi-nejlevnejsi-auto-v-cr-95551

                  Do kopečka pojede rychleji i elektrokolo.

      1. můžu se tvého „mozku“ zeptat, to jen majitelé Tesly znají
        můžu se tvého „mozku“ zeptat, to jen majitelé Tesly znají statistiky tržního podílu? To jsou zajímavé pochody, co máš v na krku, nemůžeš to rozvést 🙂

        jinak asi jsi nečetl můj komentář: „souhlas, Tesla auta jsou méně vybavená jak auto za 200 tis. Kč, ale táhne nás, že je to elekrický :)“

        promiň, ale vysoké mínění o tobě asi nikdo min zde nemá 🙂

        1. A můžu se tvého „mozku“ zeptat, kde jsem tvrdil to, že
          A můžu se tvého „mozku“ zeptat, kde jsem tvrdil to, že „jen majitelé Tesly znají statistiky tržního podílu?“ To jsem nikde netvrdil.

          Jen jsem položil jednoduchou otázku, na kterou není vůbec těžké odpovědět, pokud bys odpovědět chtěl. Nic víc. Takže, odpovíš?

          1. tobě musí být tak 5 let, když na můj příspěvek o
            tobě musí být tak 5 let, když na můj příspěvek o tržším podílu reaguješ „A ty už Teslu máš, když o ní tak zasvěceně“

            a pak tvrdíš, že o to podílu jsi nic neříkal… logicky jsi reagoval na znalost tržních podílů

            ty jen tak náhodně házíš komenty na internet, že, malý hochu? 😀

                1. OK, tak tím je můj dotaz zodpovězen 🙂
                  OK, tak tím je můj dotaz zodpovězen 🙂

                2. jo, když ti stačí říct paranoidní lež jako odpověď,
                  jo, když ti stačí říct paranoidní lež jako odpověď, tak ti stačí odpovídat jakkoliv, asi jako dětem 😀

                3. Tak mi konečně odpověz ty. Zeptal jsem se jednoduchou
                  Tak mi konečně odpověz ty. Zeptal jsem se jednoduchou otázku. A ty, namísto toho abys jednoduše odpověděl, tak píšeš dlouhé komenty o ničem. Nebo pokud nechceš odpovědět, tak to taky stačí napsat, i to je v pohodě.

                4. na co ti ma odpovedet? Zatim jedinej kdo mele ovsem jinem, ale
                  na co ti ma odpovedet? Zatim jedinej kdo mele ovsem jinem, ale odpoved neda jsi ty, dostal jsi informaci o 100procentech trhu, nijak si tu informaci nekomentoval jenom mel kecy „kdyz nemas teslu si dovolujes psat o tesle“, takze meles stale kraviny ty…

                5. Muzete mi prosim vykopirovat, kde Marek napsal, ze kdyz nekdo
                  Muzete mi prosim vykopirovat, kde Marek napsal, ze kdyz nekdo nema Teslu, tak o ni nemuze psat? Ac to neustale ctu dokola, prehlizim to. Budu vdecny, kdyz to ocitujete, at se naucim lepe cist. Dekuji.

                6. další, kdo náhodně čte komenty bez návaznosti… více
                  další, kdo náhodně čte komenty bez návaznosti… více čti knihy, ať zvládneš logicky následný text 🙂

                7. Dobre, muzete mi tedy Vy, kdo tak peclive stete veskere
                  Dobre, muzete mi tedy Vy, kdo tak peclive stete veskere komentare v navaznosti a knihy, takze zvladate skvele rozklicovat jakykoliv text, kde Marek napsal, ze kdo nevlastni Teslu, tak o ni nemuze psat?
                  Dekuji za jiste projevenou vstricnost. 🙂

                8. Tohle jsem nikdy netvrdil:
                  „kdyz nemas teslu si dovolujes psat

                  Tohle jsem nikdy netvrdil:
                  „kdyz nemas teslu si dovolujes psat o tesle“

                  Ptal jsem se na jednoduchou věc a klidně mohl napsat, že mi neodpoví, bral bych to jako odpověď.

                9. Tak jako odpoved je paoplaceani s dalsim fanatikem po rameni
                  Tak jako odpoved je paoplaceani s dalsim fanatikem po rameni 😀 Tak to pak jo, uz chapu o cem sji vedl debatu ne obsahu, ale o tom udelat z druheho blba…

                  Takže to pak jo, to jsi dostal odpoved, jsi blb…

                10. dobrý vtip, paranoiku 😀
                  ty asi vědec nebudeš 🙂
                  ps: LPG

                  dobrý vtip, paranoiku 😀
                  ty asi vědec nebudeš 🙂

                  ps: LPG nemám 🙂

                11. Hele mel pravdu, otázka byla stzejně debilní jako když
                  Hele mel pravdu, otázka byla stzejně debilní jako když někdo napíše, že když nejseš kuchař nemuzes komentovat chut jídla…

                  Proč lidi jsou nasrani na „fanatiky“ do elektromobilu, protože když napiši vlastni nazor vylezou lidi jako ty a on a maji plnou hubu kecu, že sou odpurci elktromobilirty apod. Jedine co je ale pravda, ze frustrovanej ses ty, protoze nekdo si dovolil napsat svuj nazor…

                  Takze pokud chces prodat auto lidem, musis krome fanatickych kecu nabidnout i neco co muzou koupit, ano tesla to umi, ALe za draho, lidi co maji hluboko do kapsi=90 procent spolecnosti proste budou psat ze je to drahy, lidi co bydlej v panelaku =40procent popuiklace proste budou rvat, ze chteji neco co dojede 500 a více, protoze nabijet jednou tydne… ALE co nechápeš v te sve hlavičce je, že to neni kritika elektromobility jako takove, ale kritika VW apod. firem, že to nevyrábí i když by to bylo schopni dělat…

                  Pokud toto fanatickej frustrát jako ty použije mozek na myšlení a ne na urážení tak se probudí a bude vidět, že jeho slova poslouchá někdo s ezájmem a neprobouzí jeho kecy nasrání 90 procent obyvatel co elektromobilitu nemaj jako nabozenstvci=jako ty, ale jako moznost prevest prdel z bodu A do bodu B…

                12. A jak rikas tomuhle alter egu? 😉
                  Vim, ze s hadat se s ***

                  A jak rikas tomuhle alter egu? 😉
                  Vim, ze s hadat se s *** nema cenu, takze posledni veta.

                  Nemam nic proti lidem, co reknou svuj nazor. Ale mam dost proti lidem, co svuj (casto nicim nepodlozeny) nazor vydavaji za jedinou objektivni pravdu.

                  AMEN / HOWGH

                13. No že svůj dojem píše jako pravdu=fakta, tedy protože
                  No že svůj dojem píše jako pravdu=fakta, tedy protože vím, že nejsu marek, že píše nepravdu a protože jsi si vědomi, ze to je poouze tvuj dojem, ted ymuzu napsat, ze vedome lzes abys moralne schodil pozici oponenta a umele misto faktu jsi navysil hodnotu sveho nazoru = dalsi fanatismus, kdy misto faktu stací dotyčnému člověku jeho názor a ostaní s principu nemají pravdu, protože pravda je to ci si danej člvoěk myslí 😀

                  Objektivní pravda jsou fakta, ty jsi napsal svuj dojem, tedy písše že nelze vážně brát to co jsi napsal 😀

                  Trochu schíza neeee 😀

                  Napsáním AMEN neděláš z dojmu fakta, al eukazuješ, snahu stvrdit svuj nazor jako pravdu, tedy místo faktů musí oponent přijmout to „že ty víš“ 😀

                  Sorry,ale tvoje dojmy jsou pouze dojmy a pokud je budeš psát jako fakt, tak se musíš smířit stím, že pouze tlacháš nic víc…

                14. NIKDE jsem nepsal, že se k Tesle může vyjadřovat jenom
                  NIKDE jsem nepsal, že se k Tesle může vyjadřovat jenom majitel, nikde, můžeš si to ověřit. Jen jsem se ptal, že když v tomto konkrétním příspěvku Teslu tak vychvaluje, tak jestli ji i vlastní. Nic víc, jednoduchá otázka. Ale někdo z toho dokáže udělat „aféru“, to je až směšné 🙂

                15. Cituju:
                  „A ty už Teslu máš, když o ní tak zasvěceně

                  Cituju:
                  „A ty už Teslu máš, když o ní tak zasvěceně (dalo by se říct až s božským obdivem) mluvíš? :-)“

                  A ty mě vysvětli, když mluví danej člověk o statistice prodeje proč musí vlastnit dané auto?

                  Kdybys spochybnil informaci 100procent, tak bys odpověděl na to co napsal, to jsi neudělla, začal jsi psát o nečem jiném, aby jsi ho schodil, tedy eskvaloval diskusi nečím o čem nepsal=začal jsi dělat aférui ty…

                  Pokud dělat aféru je špatné, tak prosím podívěj se do zrcadla at vidís toho kdo ju dělá a kdo tě tak sere…

                16. Proc hledate za jednoduchou otazkou nejake zle umysly? Ten
                  Proc hledate za jednoduchou otazkou nejake zle umysly? Ten clovek v jinych prispevcich druhe shazuje ci urazi, ze jej podezirate? Me jeho otazka prisla pouze jako zvedavost a to dokonce i podlozena, cim u nej vznikla.

                17. Já jsem psal, že ji musí vlastnit? Ne, nepsal a ani to z
                  Já jsem psal, že ji musí vlastnit? Ne, nepsal a ani to z té citace neplyne. Jen jsem položil jednoduchou otázku. Protože z toho, co psal a jak to psal, vypadalo, že je velký příznivec Tesly. Tak jsem se jenom zeptal, jestli ji vlastní, toť vše.

                  Mohla následovat jednoduchá odpověď ANO/NE a nebo taky NECHI ODPOVĚDĚT. Nic složitého v tom nebylo.

                18. Kulové.
                  Jen-on má starýho dýzlblejt modrýho golfa.

                  Kulové.
                  Jen-on má starýho dýzlblejt modrýho golfa. Zkrátka Nové autíčko.

Napsat komentář