Tesla Model 3: (druhá) nejdražší ojetina na americkém trhu!

Kelley Blue Book fungující od roku 1926 je známá americká společnost, která určuje ceny tamních ojetin. Nyní se zaměřila na elektromobily a výsledky jsou víc než překvapivé.

Kdo si v USA koupí elektromobil Tesla Model 3, nemusí mít strach, že by cena auta po pár letech nějak zásadně klesla.
foto: Brian Griffiths, RevoZport

V kategorii elektromobilů je podle Kelley Blue Book (KBB) nejcennější ojetinou Tesla Model 3. Po 36 měsících auto prodáte za 69,3 % původní ceny. Po 60 měsících spadne cena na 48,7 %.

Hned za Tesla Model 3 je v segmentu elektromobilů Tesla Model X. Pokud se ovšem podíváme mimo segment elektromobility, je na prvním místě v ceně ojetin Toyota Tacoma 2019 (s Modelem 3 nesrovnatelný pick-up truck). Ta si po 36 měsících zachovává 69,4 % ceny, tedy o pouhou desetinu víc než Model 3!

Až několik procent za Tacomou je Jeep Wrangler 2019 s 66,5 % ceny po třech letech použití. Jinými slovy: Tesla Model 3 je téměř nejhodnotnější ojetinou na americkém trhu!

KBB to přisuzuje „kulturní magii“, kterou kolem Modelu 3 dokázala Tesla vytvořit. Je tak silná, že na auto byli lidé schopni čekat řadu let bez toho, aby věděli jak bude vypadat nebo jaké parametry vůbec nabídne.

34 Comments on “Tesla Model 3: (druhá) nejdražší ojetina na americkém trhu!”

  1. Vzhledem k tomu, že se jedná o věštění z křišťálové
    Vzhledem k tomu, že se jedná o věštění z křišťálové koule, mohu vydat ten samý článek, akorát budu tvrdit, že Tesla 3 je nejhorší 3-letá ojetina. A bude stejně pravdivý jako tento článek.
    Je to asi jako věštit vývoj akcií na základě chování v minulosti.

    1. Musim povedat, ze toto mi napadlo hned ako som prvy krat videl
      Musim povedat, ze toto mi napadlo hned ako som prvy krat videl interier TM3. Je to logicke. Skor som si myslel, ze priamo Tesla bude umoznovat customizovat prednu palubovku.

      Za chvilu budu toto vyrabat cinanci za par eur a kazdy si Teslu prisposobi.

        1. Litr na 100 nedokázal ani Piech se svejma milijardama. Teda
          Litr na 100 nedokázal ani Piech se svejma milijardama. Teda možná dokázal ve svém doutníkovém prototypu s pidimotůrkem. Ale s jeho pidisérovým XL1 se ztrapnil tím že si musel pomoct elektrikou a baterkama a stejně to nestačilo. Dinosaurskej vlhkej sen Folcwágnu o extraúsporný spalovací popelnici se zhroutil, ani neodhlučněná uhlíková skořepinka s užitným prostorem pro 1 igelitku a fantasticky nízkým odporem vzduchu nepomohla. Původní cíl spotřeba 1l na 100 km se vyšrouboval na reálnejch 2,6 l špinavé nafty na 100 km!!! To je opravdu výsměch a další vyhozený prachy koncernu :))))))
          Tedle borec na to asi trochu dupal bo měl spotřebu 4,7 l 😀
          https://www..youtube.com/watch?v=po-tBOZBUec

  2. Já v tom žádnou „kulturní“ ani jinou magii nevidím,
    Já v tom žádnou „kulturní“ ani jinou magii nevidím, prostě je to jen nedostatek aut se stejnými parametry, které uživatelé považují za normální akorát díky tomu, že je dinosauři odmítli vyrábět tak to prostě supluje nějaká firma Tesla, která kvůli tomu vznikla. Ta auta mají pro spoustu lidí smysl a díky nedostatku jsou na ně schopní si i počkat a připlatit. To je celé. Za komanču byl taky nedostatek a taky se dlouho čekalo pomalu na cokoliv.
    Magii v tom hledaj akorát tak ty dinosauři protože nechápou co se to vůbec děje. Prostě Kodak/Nokia moment. Do auta se přece normálně leje benzín a cokoliv jinýho je nenormální :))))

      1. Je to těžký sestavit, některé prvky výbavy nemá e-tron,
        Je to těžký sestavit, některé prvky výbavy nemá e-tron, něco zase nemá Xko. Co jsem tak zkoušel sestavit, tak je to mírně pod Xkem, když si tam dám prvky, co nemá Xko, tak se vyrovnám s Xkem. Ale nic zásadního.
        Takže je to spíše o vkusu a co daný člověk preferuje.

Napsat komentář