Je čas na projížďku v elektromobilu Tesla Model 3!

Držitelé rezervací na elektromobil Tesla Model 3 si jej budou moci konečně vyzkoušet v rámci testovacích jízd pořádaných Teslou. Kalifornská automobilka dostala od dlouhodobých evropských zájemců o Model 3 zatím zhruba 14 tisíc závazných objednávek.

Letošní rok bude v USA, Evropě a pravděpodobně i Asii patřit elektromobilu Tesla Model 3.
foto: Tesla

Potvrzené evropské rezervace jsou pro Teslu zcela prioritní, a proto chystá jejich vyřízení již v průběhu února a března. Majitelům rezervací proto začala rozesílat pozvánky na testovací jízdy, ve kterých je informuje o možnosti vyzkoušení vozu, na který drží někteří z nich svou rezervaci i déle než dva roky.

Pozvánka, prozatím určená především pro západní a severní Evropu, obsahuje informace o tom, kde je možné vůz vyzkoušet a upozornění na konec referenčního programu, který bude uzavřen posledním dnem měsíce ledna.

Zároveň obsahuje poznámku o tom, že v případě nevyužití zkušební jízdy může majitel Modelu 3 svůj nový vůz vrátit a dostane své peníze zpět. Do Norska a Belgie momentálně míří dvě nákladní lodě s první dodávkou Modelů 3, jejichž distribuce by měla být zahájena v příštím týdnu.

Do Evropy ovšem dorazilo několik kusů elektromobilu Tesla Model 3 s předstihem a právě tyto vozy budou sloužit pro testovací jízdy, kterých mohou prozatím využít jen držitelé rezervací.

Electrek.co

96 Comments on “Je čas na projížďku v elektromobilu Tesla Model 3!”

    1. Zkuste si přečíst ty komentáře autora, kde sám
      Zkuste si přečíst ty komentáře autora, kde sám přiznává, že je ten graf úplně mimo. Tesla schválně registrovala VIN na několik týdnů dopředu, aby zamezila těmto pokusům o odhad produkce a lidi už na nějaké reportování svých VIN kašlou (už to není tak cool). Bloomberg dokonce den před zveřejněním výsledků za 4Q manuálně upravil svoji předpověď o několik tisíc kusů s ohledem na jiné analýzy. Takže se tímhle vůbec neřiďte. Jediné jakž takž spolehlivé jsou statistiky prodejů za předcházející měsíc. Ač bych byl rád, tak nic nenasvědčuje, že Tesla teď míří blízko k 6000/týden.

        1. Přečtěte si na co odpovídám. Bavíme se o TM3, celá
          Přečtěte si na co odpovídám. Bavíme se o TM3, celá produkce Tesly je cca 7k týdně (myslel jste určitě týdně, že ano?). A co se týče jen TM3, tak loni začínali na nějakých 500 ks/za týden a končili přes 5000/týden, takže jestli letos začnou na 5k a skončí na 7k, tak těch 300k to v průměru vychází. Osobně spíš čekám alespoň 350k a celá produkce ke 450k (pokud nahradí TMS/X 75D něčím jiným, jinak 400k)

          1. Tvrdil jste to pouze o Tesle 3, byla to reakce na můj
            Tvrdil jste to pouze o Tesle 3, byla to reakce na můj příspěvek, že prodávají kolem 20 tis. aut měsíčně tedy 4 tisíce/týden. Já říkal, že těžko mohou vyrábět 5 tis týdně a vy jste tvrdil že vyrábějí přes 6 tis. týdně, tak jsem řekl, že ta auta jim někdo musí krást.

                1. To neni lez, to je pravda. Ze lzi obvinte Reuters ne pana
                  To neni lez, to je pravda. Ze lzi obvinte Reuters ne pana Svarce. Pak nam sem prosim napiste, jak Vam BBC reagovala na to, ze jejich clanek je lzivy, hodne by nas to zajimalo. Zvladnete to? 🙂

      1. Kazda zima zanecha stopy. Takhle bude o jednu zimu hezci.
        Kazda zima zanecha stopy. Takhle bude o jednu zimu hezci. Netvrdim ze si ho necham az uplne do vyrazeni az ho rez sezere. Ale i pri prodeji je prihlaseni v zime spatne. Urcite nejsem sam. V zime se auta prodavaji vzdy mene a hur. A urcite znacky davaji v zime nejvetsi slevy. Cim to asi bude?

        1. Značky nedávají v zimě slevy kvůli soli, ale kvůli tomu,
          Značky nedávají v zimě slevy kvůli soli, ale kvůli tomu, že když bude auto vyrobené třeba 31. 12. 2018, tak i když ho na krásnu koupíte druhý den, tak už to bude v dalším roce. Takže máte v techničáku rok výroby 2018 – tedy papírově rok staré auto, i když je staré jen jeden den. Takže až ho budete prodávat, dost možná na tom proděláte, protože auto bude papírově vypadat o rok starší, než ve skutečnosti je.

          1. Samozrejme nedavaji slevu kvuli soli, ale jak pisu, ze se malo
            Samozrejme nedavaji slevu kvuli soli, ale jak pisu, ze se malo prodavaji. A lide kupuji az na jare a zacatkem leta. Spojte si to do souvislosti a nereste jednotlive casti. Ten efekt minuleho roku samozrejme znam. Nicmene je to specialita ceskeho trhu. V DE mate v technicaku jen datum 1. uvedeni do provozu. Datum vyroby tam neni.

            1. Tak to, že teď auto koupíte v zimě, neznamená, že ho
              Tak to, že teď auto koupíte v zimě, neznamená, že ho nemůžete po letech prodat v létě – když jak říkáte ho lidi v zimě nekoupí. A jestli to tak lidi dělají, tak to ještě neznamená, že je na tom něco správně. Lidi dělají spoustu blbostí protože si myslí, že je to tak správně. Stejně, jako tuto blbost. Té zimě se stejně nevyhnete. První přijde za půl roku stejně tak jako tak. Je kravina si myslet, že auto, co zažije zimu v prvních měsících, bude v horším technickém stavu, než to, co ji zažije o 3 měsíce později. Je to jen hloupá lidská psychologie. No přeci to drahý nový pěkný auto nedám do tý soli. Koupím ho v létě a dám ho tam až za 3 měsíce. Jako by to snad něco změnilo.
              Stejná kravina je to samozřejmě i po letech, že bude mít o zimu méně. Si pak hned koupíte auto nové, ne? Nebo budete až do příštího léta bez auta? Asi ne, že. Takže místo, aby to odneslo to starý auto, tak si raději před zimou koupíte nový auto a to pošlete do tý soli, jen proto, aby to starý auto mělo o zimu méně. To je „logický“, ne?
              Ta auta si předci odžijí úplně všechny zimy i léta tak, jako tak. Žádnou zimu neušetříte – jedině že byste byl v zimě bez auta.
              A jaký je problém kupovat fungl nový auto v zimě když je ze salónu? Přijdete do tepla, vyberete si auto, nebo si ho vyberete přes web a pak si auto převezmete a je to. Nebo snad někde lezete po zemi, ve sněhu, měníte olej, nebo děláte nějaký opravy v dílně? Asi těžko, ne? Lidská „logika“ je někdy fakt zajímavá. Tímhle stylem bych v zimě nesměl autem jet nakupovat ani do Tesco.

          2. Blbost. Datum výroby v techničáku není, jak už bylo
            Blbost. Datum výroby v techničáku není, jak už bylo řečeno je tam první datum uvedení do provozu. Takže pokud vám na tom záleží, stačí když auto koupené v prosinci přihlásíte až v lednu 🙂

            A auta na firmu se, naopak, kupují na konci roku, kvůli daňové optimalizaci, snížení zisku.

            1. Tak samozřejmě je v tom VINu. Ale máte pravdu v
              Tak samozřejmě je v tom VINu. Ale máte pravdu v techničáku přímo datum není. Je to spíš problém, když auto vyrobené v prosinci přihlásíte ještě v prosinci. Pak je vlastně papírově o rok straší.
              Ale o to vůbec nešlo. Šlo o to, co ten pán říkal. Jak nová auta v zimě nikdo nekupuje a že automobilky dávají kvůli tomu slevy a jak tím, že auto koupí v létě, pak jednu zimu ušetří.

                1. Mluvím o prodeji TM3 a tedy masivnějším prodeji do
                  Mluvím o prodeji TM3 a tedy masivnějším prodeji do východních zemí.

                2. A co, že mluvíš o masivnějším prodeji do východních
                  A co, že mluvíš o masivnějším prodeji do východních zemí. Myslíš, že sůl, co používají v Norsku, jejich rozbité silnice a zima prakticky půl roku je horší, než naše zima, kdy tu napadne jednou za měsíc 3 mm sněhu a druhý den to zase roztaje? Jsi vedle, jak ta jedle. Proti norským podmínkám je to v Česku učiněná Kalifornie.

        2. Auta se prodávají v zimě hůř, protože v zimě se taky
          Auta se prodávají v zimě hůř, protože v zimě se taky méně km jezdí. A proč jsou v zimě největší slevy ? Protože i výrobci chtějí v zimě prodávat, nejen v létě, tak podporují prodej slevami. Někteří lidé taky čekají na další rok, aby měli v techničáku prodej leden, než prodej prosinec, protože mají pak „o rok “ novější auto. Kvůli soli to není.

    1. já myslím že zimy a sněhu bysme si měli vážit a
      já myslím že zimy a sněhu bysme si měli vážit a užívat na hliníkách s náhonem na zadní 😉 (debilní předokolky autodebilek neřešit) Protože nikdy nevíte kerá zima se sněhem bude ta poslední ;))))))))))))

      youtube.com/watch?v=xbaNQQaFrnE

      tn.nova.cz/clanek/12-let-do-katastrofy-zemi-hrozi-zkaza-varuji-vedci-z-celeho-sveta.html

      idnes.cz/zpravy/zahranicni/klimaticke-zmeny-jidlo-globalni-oteplovani-potraviny.A160303_134407_zahranicni_ert

      novinky.cz/zahranicni/amerika/395666-vedci-biji-na-poplach-more-stoupa-nejrychleji-za-2800-let-a-muze-za-to-clovek.html

        1. Ja v TM3 sdel a klimosku sem testoval. Vykon klimosky je
          Ja v TM3 sdel a klimosku sem testoval. Vykon klimosky je opravdu velice nadprumerny a smer fuceni si muzes nastavit jak je libo. Jelikoz ridic pred sebou v TM3 nema za volantem zadny bordel jak v jinych autech, klimoska na tebe muze krasne fucet po cele delce, coz je opravdu nezvykly a velice prijemny pocit. Spis takovy velky jednolity vanek, nez X vetraku co ti fuci na ruzne casti ksichtu. Jo a lze ji nastavit tak aby fucela na bocni okynka. Vydech stredem nepotrebujes protoze ji mas primo pred sebou nikoliv divne zboku jak u jinych aut a lidi vzadu maji vlastni klimu.

          1. 8 %? 10 % je jenom clo. K tomu si připočtěte DPH 21 %, v
            8 %? 10 % je jenom clo. K tomu si připočtěte DPH 21 %, v Kalifornii je 7,5 % (nejvyšší hodnota v USA). A odečtěte si momentálních 3750 dolarů z daňové slevy. Takže ano, je u nás o třetinu dražší než v USA. V USA stojí 51000 dolarů v Německu 56300 Euro po odečtení 2000 Euro slevy. V USA dostanete slevu 3750 dolarů, takže cena 47 250 dolarů. V Německu po přepočtu aktuálním kurzem na dolary to vychází na 63 619 dolarů. Tak máte pravdu, není to o třetinu. Je to jenom o 26 %.

            1. Pokud dobre ctu tak on psal ze je o tretinu drazsi i bez
              Pokud dobre ctu tak on psal ze je o tretinu drazsi i bez pobidek. Takze nevim proc resis dotace. Takze kdyz si to spocitac bez nich, dostanes se na +21% s nasim DPH. Takze bych radsi nez slovo tretina pouzil slovo petina, to je myslim bliz realite 🙂 A kdyz si uvedomis ze je v tom zahrnute clo,dovoz a rozdil DPH mezi US a EU ktere je holt vzdycky vetsi, tak myslim ze je to jeste levne.
              Zda se mi ze nekteri lidi ocekavaji ze jim Musk krom Tesly zaridi i specialni DPH sazbu na “muskovy kary” se 7% DPH 🙂 Sorry lidi to si vyridte s svym governmentem, to za vas musk uz resit nebude:)

        1. Jenomže těch 400.000 rezervací je z celého světa.
          Jenomže těch 400.000 rezervací je z celého světa. Včetně USA, kde už dodali 150.000 lidí + země, kde se ještě ani neprodává (včetně ČR) + lidé čekají na levnější verze. Zatím v Číně a EU prodávají pouze ty nejdražší varianty.

          I tak je těch objednávek jenom z Evropy cca 17.000.

        2. Mě to přijde normální. Naprostá většina čeká spíš
          Mě to přijde normální. Naprostá většina čeká spíš na midrange verzi nebo LR s jedním motorem. Já osobně bych šel právě do LR se zadním motorem, podle mého nejlepší verze, respektive největší užitná hodnota za rozumné peníze.

          1. Také bych vážně pokukoval po TM3 LR se zadním pohonem.
            Také bych vážně pokukoval po TM3 LR se zadním pohonem. Nedávno uskutečnil Bjorn v US velký přímý srovnávací test snad všech verzí TM3 i s Ioniqem a Boltem a TM3 LR se zadním náhonem zde ve spotřebě nepatrně porazil i Ioniqa.

            Nicméně jsem vážně zvědav co bude s tou SR verzí bude. Já bych si i vsadil, že bude nakonec zcela odpískaná. Původně měla mít tuším jen 50kW využitelných z nějakých 53,5kWh celkově a to už je v roce 2019 v konkurenci pro tuto třídu vozu málo. Jsem přesvědčen že na redukci počtu článků se dnes už neušetří téměř nic. Dnes je jednoznačně nejdražší položkou baterie její kompletace. Kde právě design LR baterie TM3 osobně považuji za jeden z nejlevnějších na výrobu vůbec a neuměl bych říct, co by se ještě muselo udělat, aby se dále významně zlevnil. Proti tomu takový design packu z TMS/X a především pak z e-tronu jsou dnes již naprostá ekonomická katastrofa. V neposlední řadě články NCA Tesla nebyly nikdy přeborníky v životnosti a design jejich baterií tak spoléhal na vysokou kapacitu a tedy nízký průměrný DoD, což bohužel dále hraje v neprospěch SR baterie.

            1. SR prý bude hlavně z čínské továrny, tedy 4Q
              SR prý bude hlavně z čínské továrny, tedy 4Q pravděpodobně. V USA to komplikují teď vysoké mzdové náklady, ale od začátku 3Q a dalším snížení daňových úlev už nebude zbytí, pokud chtějí pokračovat v růstu. Jinak za mě je SR stejně úplně zbytečný, důležitější je, kdy nebude povinný prémiový balíček, bez PUP je MR jen za $39000.

  1. Je to sice off, ale tohle je zajímavý: Prej technologie
    Je to sice off, ale tohle je zajímavý: Prej technologie firmy GBatteries nabije 60 kwh baterii elektromobilu za 5 minut…(psali na fdrive) Podle videa na YouTube to je ale co minuta to 10% – stejně pecka

    video z CES ve Vegas:

    https://www.youtube.com/watch?v=kSLrqR4TfnU&feature=youtu.be&ab_channel=GBatteries

    článek fdrive:

    https://fdrive.cz/clanky/nabijeni-stejne-rychle-jako-tankovani-v-kanade-vyviji-jedinecnou-technologii-3270

    pokec spoluzakladetele firmy:
    https://news.ycombinator.com/item?id=18916064

    Nevíte kluci o tom něco víc ? Nebo je to jenom fake ?

    Dík

    1. Joe:
      Jo, to určitě není fake, protože
      „…„Naše

      Joe:
      Jo, to určitě není fake, protože

      „…„Naše technologie je kombinací softwarových algoritmů umělé inteligence a elektroniky, která funguje s lithium-iontovými bateriemi, jež byly ověřeny, testovány a vyrobeny výrobci baterií. Nic se tedy nemusí měnit, “ …“

      Těžce přesvědčivý blábol, fakt velkej hit.
      Baterky už dobiješ stejně rychle, jako nalejváš palivo.

      Bléééé….!

      :ODD

        1. No to jsem taky četl. Ale je to blbost samozřejmě. Že si
          No to jsem taky četl. Ale je to blbost samozřejmě. Že si někdo založí FB stránky a začne si říkat Tesla Club Česká republika, není ani o píď důvěryhodnější, než když to např. napíše Hybrid.cz – řekl bych spíš naopak. Pochybuju, že mají nějaké oficiální informace přímo od Tesly v tomto směru. Jen to zjevně blbě pochopili. Stejně, jako spousta dalších novin.

          1. Milej zlatej důvěryhodnost se netvoří v tvý palici jen
            Milej zlatej důvěryhodnost se netvoří v tvý palici jen tím co ty si myslíš, ale tím že když někdo něco řekně, tak to pak i platí a ne že se později ukáže že to je jen nějakej nepodloženej blábol nebo dojem.
            Takže než začneš o někom plácat svoje dojmy, udělej tak prosím až teprve když si opravdu ověříš jeho důvěryhodnost.
            Zatímco ty jsi v tento moment svojí důvěryhodnost ztratil, tak Teslaklub si jí naopak posílil. ;-D

            1. Jj, chápu, tvoří se v tvý palici, protože ty říkáš,
              Jj, chápu, tvoří se v tvý palici, protože ty říkáš, že Teslaklub má pravdu, protože ty si to myslíš.
              Zatím veškerá ta tvoje „důvěryhodnost“ je založená na jednom statusu na FB a komentáře nějakýho Martina, kerýmu to prý řekl sám majitel Advantage Cars.
              Tak dobře. Můj kamarád montuje na lince Tesly a zrovna jsem s ním mluvil a potvrdil mi, že Elon přijede příští týden do Prahy. Vidíš? Potvrzeno. Je to důvěryhodné. Jo vlastně počkej. Ještě to musím dát na FB aby to bylo důvěryhodný. Ty šašku. 😀

              1. Aha tys mechanismus důvěryhodnosti vůbec nepochopil a tak
                Aha tys mechanismus důvěryhodnosti vůbec nepochopil a tak jsi ve své hlouposti nasadil urážky. Tesla club sleduju trošku dýl než jen od včerejska jako ty. Takže nechápeš vůbec nic ani to, že když vybleješ jednu kravinu, tak už tu druhou ti tuplem nikdo nesežere . 😉

                1. Jj, uvidíme. Kdy že mají otevírat tu tvojí prodejnu? Za 6
                  Jj, uvidíme. Kdy že mají otevírat tu tvojí prodejnu? Za 6 dnů? Ok, tak v pátek se tam sejdeme a koupíme si nějakou Teslu, ju? 😀

                2. Chápeš starou belu, já říkám že Teslaklub je
                  Chápeš starou belu, já říkám že Teslaklub je důvěryhodný a ne že „mám pravdu, protože si to myslím.“ Nauč se číst a chápat psaný text. Zklidni nerva a kup si Tesel třeba 10.

                3. Já jsem úplně v klidu. Neboj, 1.2. ti tu tvojí
                  Já jsem úplně v klidu. Neboj, 1.2. ti tu tvojí „důvěryhodnost“ tady připomenu. To pak budu úplně nejvíc v klidu. 😀

                4. Přečti si komentář na tom tvým důvěryhodným zdroji na
                  Přečti si komentář na tom tvým důvěryhodným zdroji na FB:
                  Pavel Krč: Dneska jsem se tam jel podívat, pár dělníků tam pracuje na střeše nad garáží, jinak ze všech stran žádné známky úprav. Opravdu nevím, jak se tam má Tesla vejít, nota bene prodejní centrum. Současný salon to, aspoň podle pohledu zvenku, zcela vyplňuje – asi se hodlá uskrovnit.
                  Ty hysterko. 😀

                5. Copak, došel ti slovník že opakuješ?
                  p.s. Už jsem ho

                  Copak, došel ti slovník že opakuješ?

                  p.s. Už jsem ho čet. Vypadá to že se blíží konec světa 🙂

                6. Promiň, máš samozřejmě pravdu. Omlouvám se za svojí
                  Promiň, máš samozřejmě pravdu. Omlouvám se za svojí hloupost a že jsem si to špatně vytvořil ve svojí palici. A omlouvám se, že jsem si neověřil důvěryhodnost FB stánky Tesla Club Česká republika. Teď už to vidím, že je to všechno naprostá pravda ověřená roky potvrzených informací a tisíci spokojených zákazníků.

                7. Vo žádný pravdě jsem nikde ani necek. Mluvím jen o
                  Vo žádný pravdě jsem nikde ani necek. Mluvím jen o důvěryhodnosti a důveryhodnost nezískáš na počkání, ale až za delší dobu. Na počkání jí tak maximálně akorát ztratíš.

                8. A čím prosím tě si FB stránka fanoušků Tesla získala
                  A čím prosím tě si FB stránka fanoušků Tesla získala tu neprůstřelnou důvěryhodnost podloženou dlouhými roky? Tím, že dali na FB pár fotek, jak se zajeli podívat do prodejny v Německu? Nebo že zveřejňují obecné informace, které si přečetli, stejně jako všichni my ostatní někde na zahraničních webech?

                9. Ty si fakt zacyklenej psychotik.
                  „neprůstřelnou“

                  Ty si fakt zacyklenej psychotik.
                  „neprůstřelnou“ …“podloženou dlouhými roky“… :))))
                  Už fakt meleš z cesty. Vodevři si lahváče a pusť si nějakou blbost v telce ať si vyčistíš palici. 😀

Napsat komentář