Mitsubishi letos chystá tři nové elektrifikované modely, po roce 2020 chystá další překvapení

Evropská pobočka japonské automobilky Mitsubishi představila prodejní výsledky za rok 2018. Meziročně prodala o 19 % víc aut, celkem 165 259. Výrazně k tomu přispěl i plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV.

Mitsubishi Outlander PHEV 2019
foto: Mitsubishi

Výsledky za kalendářní období 2018 podle Mitsubishi potvrzují správnost strategie budovat jasně definovaný cíl, jenž spojuje zkušenosti v oblasti SUV a elektrifikovaných vozidel.

Právě úspěch modelu Mitsubishi Outlander PHEV (prodáno 24 415, meziročně +27 %) přispěl k tomu, že se automobilka hodlá i dál zaměřovat na elektrická SUV. Výrazně modernizovaná verze Outlander PHEV letos „prudce oživila poptávku“.

Mimo jiné i proto, že je jedním z několika málo modelů SUV schopných plnit požadavky nové zkušební metodiky WLTP EU, zatímco většina konkurentů se z evropského trhu s plug-in hybridy zcela stáhla.

„Naším záměrem je v tomto trendu pokračovat prostřednictvím nových modelů Mitsubishi, které v příštích měsících uvedeme na trh. Tři z nich jsou již připraveny k představení, načež od kalendářního roku 2020 pak přijdou na řadu další klíčové průlomové modely,“ řekl Bernard Loire, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe.

tisková zpráva

25 Comments on “Mitsubishi letos chystá tři nové elektrifikované modely, po roce 2020 chystá další překvapení”

  1. Outlander PHEV je podle mě momentálně nejlepší plugin
    Outlander PHEV je podle mě momentálně nejlepší plugin hybrid na trhu.
    Momentálně je v prodeji nová verze s větší baterií a 2,5L motorem. Světe div se, u nás je v prodeji stále starší verze prezentovaná na stránkách oficiálního zastoupení jako “ Nový Outlander PHEV“. A s lákavou slevou 50t.

      1. No mohla by být větší, ale pokud se bude v hybridním
        No mohla by být větší, ale pokud se bude v hybridním režimu chovat jako třeba RAV 4 hybrid tak OK. Kdyby Toyota dělala plug-in RAV nebo CHR tak bych neváhal, mám dobré zkušenosti s Toyotou. Motor a převody (SYMMETRICAL AWD) od Subaru ale vypadá ještě lepší než má Toyota a tak pokud by se povedla kombinace těhto technik. Mohlo by to být ideální auto.

    1. A já si ho chci v nejbližší době koupit. Jsem zvyklý na
      A já si ho chci v nejbližší době koupit. Jsem zvyklý na MPV tj. nechci sedět na zemi v sedanu ani kombíku. Potřebuju slušný kufr a rád bych aspoň část cest jezdil na elektřinu. Do práce to mam 20km. Nabíjení v garáži. Takže pro mě ideál a 4×4 se mi do moji nadmořské vyšly taky hodí. Rad bych koupil EV, ale z toho co je trhu bych si vybral TMX nebo i-pace obojí je cenově 2,5M a víc. Outlandet se dá pořídit nový za 1M jetý cca 500-700t.

    2. To já mu zase rozumím.
      Tohle auto prostě není na dálkové

      To já mu zase rozumím.
      Tohle auto prostě není na dálkové cesty, ale pro ježdění na krátke trasy do 50 km od zásuvky (klidně i do 100km). Prostě pro rodinu s barákem v satelitu, co dojíždí denně za prací a školou do města.
      Pro ty, co chtějí snazší nastupování je to pak dobrá volba.
      Prostor je v rámci kategorie nadprůměrný, 4×4 se někde na horách taky hodí. Narozdíl od hybridních toyot může mít tažné do 1,5t, to je taky plus.
      Problém je aerodynamika krabice od bot, na dálnici to je pak sakra znát.
      Zvlášt v kombinaci s tím 2,0l, který je na auto dost slabý se na dálnici pod 8l moc jet nedá.
      Ono stačí jet v plném obsazení 100km/h po rovině a už ten eko ukazatel přelezá za polovinu eco režimu a spalovák přestává krom pohánění kol dobíjet baterky, protože už nestačí. Nová 2,4l snad bude lepší.
      Každopádně je potřeba se s tím naučit jezdit. Používat tlačítka „save“, „charge“, „EV“ a především hodně plachtit (myšleno z těch 6 rekuperačních režimů na pádlech po volantem používat primárně B0, kdy auto „plachtí“ a nerekuperuje) a rekuperovat jen při brždění. Pak se dá dosáhnout slušné spotřeby.
      Škoda, že teoretický dojezd je jen 52km, být to 80km, bylo by to super. Ale už jsem někde na youtube viděl video od poláka, co tam dal 19,5kwh(žádný amatér, má firmu EVTune a dělá dvoufázové nabíječky). Tak by si z toho mohlo vzít Mitsubishi příklad.

        1. Tak jistě že by stačilo, kdyby auto používalo jeden
          Tak jistě že by stačilo, kdyby auto používalo jeden elektromotor a ne neustále dva. Ten spalovák na dojíždění ze satelitu nepoužijete, je tam jako range extender.
          4×4 má smysl, pokud pro něj máte využítí.
          Tohle auto prostě nabízí kombinaci vlastností, kterou u klasických EV nabízí akorát Tesla a I-Pace, u hybridů a plug-in hybridů asi nikdo.
          A pokud si nepořizujete několik jednoúčelových aut, tak jako jediné auto do rodiny může dávat smysl. A každý si dokáže spočítat, jestli mu to bude ekonomicky vycházet nebo ne.

          1. O ekonomice to asi nebude. Když si za ty peníze koupí Dacii
            O ekonomice to asi nebude. Když si za ty peníze koupí Dacii Sandero, tak mu zbyde na benzín na 40 let dojíždění těch 52km denně. Nebo si koupí staršího iOnka a může jezdit denně na elektřinu i dál. A za ušetřený milion druhou elektriku s pořádným dojezdem (pravda, asi nebude 4×4 s kufrem).

            1. Tak je potřeba srovnávat srovnatelné.
              Tudíž místo

              Tak je potřeba srovnávat srovnatelné.
              Tudíž místo Sandera bych srovnával s RAVkou, Kodiaqem,Santa Fe apod. Při stejných výbavách už ten rozdíl není nijak markantní.
              A ojetiny jdou zas srovnávat jen s ojetinou.
              Ceny ojetých PHEVů jsou taky někde jinde než u nových.

      1. Jenže reálně to stojí 1.200.000 Kč, a za to bude už za
        Jenže reálně to stojí 1.200.000 Kč, a za to bude už za rok a půl SUV 4×4 od VW zcela elektrické.
        A jestli si firmy začnou nakupovat masově levnější elektrické Škodovky či VW s cenovkou 500-700 tisíc, tak parkování zdarma pro elektra dlouho v Praze nevydrží, a pro pouhé hybridy skončí už do 2 let.

        1. Zatím, ale nic takového není a Outlander PHEV je kombinací
          Zatím, ale nic takového není a Outlander PHEV je kombinací svých schopnosti zcela osamocen.
          S těmi VW bych nebyl tak optimistický (zvlášť za tu cenu), to spíš dřív přijde plně elektrický Outlander.
          Těch 1,2mil. mi přijde taky moc, ale když si vezmu kolik stojí podobně vybavený Kodiaq nebo třeba hybridní RAVka, tak už to není takový rozdíl.
          Tak snad za 2-3 roky bude za tyhle peníze podobné EV aspoň se 60kWh akumulátorem. Podle toho jak teď vypadá trh bych tipoval, že s tím první přijdou korejci.

      1. Řekněte mi specifické podmínky, kdy
        Řekněte mi specifické podmínky, kdy potřebujete-využijete bezemisní provoz auta se třemi motory a pohonem 4×4. Ad absurdní nápad pořádat závody do kopce na namrzlém a zasněženém Václavském náměstí. I tak my přijdou tři motory moc.:-) Na přejezd toho náměstí by stačila jen ta baterie a elektromotory. A jak často se přihodí situace, kdy je to náměstí zasněžené? 🙂

          1. Bezemisní provoz do lesa. Super specifické podmínky pro
            Bezemisní provoz do lesa. Super specifické podmínky pro speciální dopravu v místech kde zrovna chybí infrastruktura. 🙂 Tím samozřejmě neříkám, že si ho nemáte koupit. 🙂 Napadla mě i policie, nebo horská služba na takové to popojíždění pár km kolem baráku.

        1. Chcete jezdit s nízkými náklady krátké trasy při vození
          Chcete jezdit s nízkými náklady krátké trasy při vození dětí do školky, chcete tahat 1300 kg těžký obytný přívěs, chcete jezdit dlouhé trasy. Do auta se musí vejít dvě děti, dva dospělí a k tomu materiál na dovolenou. Co na tom ještě nechápete?

  2. off
    Vliv ílona Muska narůstá s tím jak jedna automobilka

    off

    Vliv ílona Muska narůstá s tím jak jedna automobilka za druhou představují svoje elektrické plány na Detroidském autosalonu

    Tesla CEO Elon Musk’s influence grows as automakers roll out electric-vehicle plans at Detroit auto show
    https://www.cnbc.com/2019/01/15/teslas-influence-grows-as-automakers-charge-up-electric-vehicle-plans.html

Napsat komentář