Jak se žije bez auta se spalovacím motorem, aneb elektromobil Volkswagen e-Golf po pěti měsících

Na začátku byla zvědavost, pár cest s vypůjčeným elektromobilem po Čechách i po Evropě. Posléze se Ivo Pavera rozhodl, že si nový Volkswagen e-Golf nastěhuje do domácnosti na delší dobu.

Tak tímhle to začalo. Převzetí E-Golfa 3.9.2018 v Liberci. Dnes už má najeto přes 23 633 km.
foto: archiv autora

Autor: Ivo Pavera
O autorovi: šéf technického oddělení ve společnosti Siemens, s.r.o., Building Technologies Division, CPS

Konkrétně až na 3 roky, kdy elektromobil Volkswagen e-Golf zastane funkci služebního a rodinného vozu pro čtyřčlennou rodinu. Takový sociální experiment. Níže naleznete odpovědi, na nejčastější otázky a pár fotografií.

Jaký to má dojezd? Bydlím v malé vesnici mezi Opavou a Ostravou. Jednou týdně navštěvuji služebně Prahu, nepravidelně pak další místa v ČR. Soukromě s rodinou hodně cestujeme. Bez zastávky na dobití jsme navštívili Brno, Zoo ve Dvoře Králové, nebo vánoční trhy ve Vratislavi, či Krakově. S jednou zastávkou na dobití jsme si byli prohlédnout s Budapešť, nebo E-Salón v Pražských Letňanech. Nejdelší cesta během jednoho dne pak byla na dovolenou u Baltského moře.

S e-Golfem na dovolenou.

S e-Golfem na dovolenou.
foto: archiv autora

Kde to nabíjíš? Vlastně všude, kde je to jen možné. Doma v garáži z wallboxu. Z jakékoliv zásuvky na běžných 230 V, či strojních 400 V. Pomalých veřejných stanic (AC), nebo rychlodobíjecích stanic (DC). Kde je najdu mi řekne speciální aplikace v mobilu. Člověk musí trochu víc plánovat cestu a svůj program (večeře během nabíjení), případně maximálně ctít pravidlo „Když auto parkuje, mělo by se nabíjet“, ale tím většina omezení končí. Občas se člověk musí vyrovnat s bezohledností, nebo nevědomostí řidičů běžných vozidel, kteří blokují svými spalovacími miláčky, zatím hodně početně omezené, nabíjecí stanice.

Není E-Golf na rodinné vozidlo malý? E-Golf sdílí podvozkovou platformu s aktuální Škodou Octavia, takže převézt občas 5 lidí, nebo s rodinou i psa, není problém. Ve skutečnosti 80 % času trávím ve voze sám na služebních cestách. Trochu limitující je kufr o objemu 340 l, především při cestování s rodinou. Ale dosud jsme se vždy vešli. Velká pomoc je demontovatelné tažné zařízení, na které je možné připevnit nosič na 4 jízdní kola, nebo jinou platformu na přepravu různého nákladu (zavazadla, sekačka, vánoční stromek…)

Elektromobil Volkswagen e-Golf.

Elektromobil Volkswagen e-Golf.
foto: archiv autora

Jaké jsou náklady na provoz, vyplatí se to? Finančně rozhodně ano. Měsíčně najíždím asi 4500 km a pokud porovnám součet měsíční leasingové splátky a nákladů na palivo s předchozí Škodou Octavií III 1,6 TDI DSG, tak mne měsíční provoz vychází levněji cca o 2500 Kč. Průměrná cena paliva (elektřiny) za posledních 5 měsíců mi vychází na necelých 0,40 Kč/km. A to především díky dražšímu rychlonabíjení v zahraničí.

V čem je to lepší? Vlastně skoro ve všem. Motor nabízí okamžitě svůj výkon (100 kW) a točivý moment (290 Nm), po nastartování. Bez ohledu na počasí a jeho teplotu. Není třeba řadit, auto nemá převodovku. Auto je velmi dynamické, serpentiny, či klikaté okrsky jsou, díky rozložení hmotnosti 50:50, učiněná radost.

Vytápění je díky tepelnému čerpadlu neuvěřitelně rychlé, tak 3 minuty po startu už cítíte příval teplého vzduchu. Pokud to nestačí, je možné si topení na dálku dopředu spustit mobilem, stejně tak klimatizaci. Ticho uvnitř občas ruší motory okolo jedoucích automobilů.

Nabíjení u rychlonabíjecí stanice.

Nabíjení u rychlonabíjecí stanice.
foto: archiv autora

A taky zápach z okolních vozidel vás nově dokáže překvapit. Něco, co jste před tím možná ani nevnímali. Nebudu to dále rozvíjet a budu stručný: Auto se spalovacím motorem už pro mne není alternativa. Možná tak někam na Sibiř, nebo do Afriky, kde není infrastruktura.

Co bys změnil? Spíše přidal. Kapacitu baterie bych zdvojnásobil na úroveň korejské konkurence. 64 kWh využitelné kapacity začínám spatřovat jako naprosté optimum pro delší cesty typu Ostrava-Praha. Výkon palubní nabíječky ze stávajících 7,2 kW alespoň na 11 kW. Nevyužitý pin L3 na konektoru Type2 k tomu doslova vybízí. U konkurenčního BMW to ostatně už pochopili.

Dojezd je slušný.

Dojezd je slušný.
foto: archiv autora

Maximum 40 kW je z dnešního pohledu už málo a Korejci umí 2x tolik. S tím se pojí poslední výtka, aktivní tepelný management baterie vozidla, respektive jeho absence v E-Golfu, umí znepříjemnit cestování. A to především v parných letních měsících na dlouhých cestách.

Potud mé první dojmy. Snad Vás mé řádky zaujaly, či jenom pobavily. Každopádně Vám všem, kteří jste se dočetli až sem, přeji vše nejlepší v roce 2019 a mnoho bezpečných kilometrů.

vlastní

181 Comments on “Jak se žije bez auta se spalovacím motorem, aneb elektromobil Volkswagen e-Golf po pěti měsících”

        1. Tak a ted kolik z tech 75% zaregistrovanych je orpavdu fleet,
          Tak a ted kolik z tech 75% zaregistrovanych je orpavdu fleet, a kolik jsou auta co si poridi OSVC, auta co si soukroma osoba koupi na leasing, auto ktere si majite maleho sro koupi z danovych duvodu na firmu apod? Troufam si rict, ze fleety nedosahnou ani na tu polovinu, natoz aby to byla „naprosta vetsina“

          1. a není to jedno?
            Prostě soukromé osoby, ať už na leasing

            a není to jedno?
            Prostě soukromé osoby, ať už na leasing nebo jiný způsob financování,si pořídí zhruba čtvrtinu nových aut.
            Zbytek jsou firemní auta a zase je jedno, jestli má firma 10 aut a říká tomu fleet nebo 5 nebo 1000. EV mám dvě na ičo a importér si mě zařadil taky do fleetu…
            Prostě je dobré,když si fleetový zákazníci začnou do svého seznamu přidávat i EV, protože se mezi těmito zákazníky otáčí nejvíc nových aut.

  1. Pane Pavero, podle SPZ soudím, že jsem se s Vámi potkal
    Pane Pavero, podle SPZ soudím, že jsem se s Vámi potkal minulý pátek 4.1. u Lidlu v Ostravě. Nabíjel jsem na chademo a přijel jste po mě. Když jsem přišel k vozu, tak jsem Vám chtěl dát do auta místo mennekesu CCS, ať nabíjíte rychleji, neboť mennekes se tvářil, že se snaží nabíjet, ale nejelo to. Když jsem mennekes vypnul, tak bohužel Vám konektor nešel vytáhnout z vozu, abych to vyměnil za CCS, tak jsem Vám aspoň zpátky spustil mennekes.
    Myslel jsem si, že máte staršího eGolfa, který bez odemknutí vozu má zamknutý kabel. V září jsem totiž testoval „nového“ eGolfa (2018) a když se vyplo nabíjení, tak kabel, aniž bych odemykal vůz šel vytáhnout z vozu a vím, že u předešlé generace eGolfů se musel odemykat vůz, aby se mohl kabel z vozu vytáhnout. Možná jedná jen o interní nastavení vozidla (měl jsem ho krátce, takže jsem se ním nestihl podrobně seznámit)

    1. Dobrý den, díky za snahu. Jezdím tam pro chlazené ryby a
      Dobrý den, díky za snahu. Jezdím tam pro chlazené ryby a ani jsem si nevšiml 🙂
      Nicméně auta se zásuvkou CCS2 to mají tak, že AC kabel Type 2 drží dokud auto neodemknete a pokud nejste dost rychlý po pár sekundách ho zase chytí. Důvod je prostý, při použití 10A nabíječky do běžné 230 V zásuvky je to jediná forma zabezpečení proti odcizení. Stejně tak, když používáte vlastní kabel Type2/Type2, některé veřejné nabíječky svůj konec pustí s ukončením nabíjení.
      Jiná situace je situace u DC nabíječek s konektorem CCS2. Ten je
      vždy pevně spojen s rychlonabíjecí stanicí. Kabel je vždy uvolněn s ukončením nabíjení. A to jak vozidlem (plná baterie), tak uživatelem přes display nabíječky. Vozidlo může být klidně uzamčeno.

        1. Já se jen tak informativně ptal u 3 různých a všichni
          Já se jen tak informativně ptal u 3 různých a všichni věděli prd.
          Prodávají to protože musí ne proto, že by chtěli.
          Takže pokud někdo skutečně doporučí, tak by mne to taky zajímalo a hned bych ho v servisu se svým vyzkoušel. 🙂

  2. Hezký článek i zkušenost, která potvrzuje, že to jde
    Hezký článek i zkušenost, která potvrzuje, že to jde když se chce. A ne jako nedávno článek nějakého blogera z idnesu o tom jak je život s elektromobilem v německu strašný. Před 4 lety jsem vzal do rodiny C-Zero(ročně najede v průměru 18.000 km). Super autíčko. Před 2 lety jsem skončil v rodině se spalovacímy auty. Mám na operák Ioniq(20.000 km/ročně). Opět super autíčko. Nabíjím 99 % na rychlonabíječkách. Když přišlo od Čezu vyúčtování čipu za půl roku, tak si člověk znovu uvědomí jak to je zatím super ježdění. Bylo by to i za plnou cenu v pohodě. Ale takto najezdit přes 11.000 km za 816,-Kč. Netřeba slov. Snad čez udrží rozumnou cenu i nadále.

        1. Díky, to je tedy srovnatelné s eGolfem. Operáky už nejsou
          Díky, to je tedy srovnatelné s eGolfem. Operáky už nejsou co bývaly, vidím to u našich pracovních Yetin, které byly před dvěma lety za 4500 a teď už za takovou cenu není nic. Ale buďme za operáky rádi, vyrábějí ojetiny pro smrtelníky, kteří nemají milion na nové auto.

    1. No a tak nějak se provádí fámy!
      Samozřejmě, že za

      No a tak nějak se provádí fámy!

      Samozřejmě, že za poslední půlrok čez fakturoval 816,75 Kč ale byla tam u něj udělaná slíbená sleva za dobu co byly nabíječky zdarma.
      Takže by bylo férovější napsat, že cena za půlrok je 3 267 Kč.

      ČEZ neudrží rozumnou cenu, to si buď jistý!
      🙂

        1. Tak to vysvětlím ještě jednou a naposled.
          Poslední

          Tak to vysvětlím ještě jednou a naposled.

          Poslední půlrok byl za 816 Kč ale to „jen“ díky tomu, že byly nějaký měsíc nabíječky bez placení a tak tam čez dal slevu.
          Jinak normálně by stál a stojí půlrok těch 3627 Kč.

          To že vy máte čip jen půl roku na tom nic nemění ale s dalším půlrokem počítejte tu cenu co jsem psal.

          🙂

  3. Zdravím odpůrce a pochybovače elektromobility.Vlastním
    Zdravím odpůrce a pochybovače elektromobility.Vlastním Citroen C-zero s pouhými 16 kWh aku .Najeto přes 120 000 km v naprosté spokojenosti.
    Tím chci říct,že kdo jde do elektromobilu ví do čeho jde a je spokojen. A ty moudré řeči …dojezd,čas nabíjení atd. Cha Cha Cha

      1. Při takové spotřebě jste ovšem musel asi 2x nabíjet což
        Při takové spotřebě jste ovšem musel asi 2x nabíjet což je zdržení zhruba 40 minut tedy cesta se prodlouží o 1.5 hodiny. Vaší chválu na e-golf nechápu podle mého názoru je auto této úrovně pro dálniční provoz na delší trasy nepoužitelné. EV mít baterii 100kWh, aby ujelo cca 500km po dálnici za každého počasí. Kromě Tesly toto nikdo nenabízí.

        1. Na této trase 3 x, a ano v poslední kapitole článku si
          Na této trase 3 x, a ano v poslední kapitole článku si stýskám po větší baterii a rychlejším nabíjení. Nejsem nekritický. Článek jsem poprvé publikoval 4.1.2019 na svém LinkeIn účtu, jako svou osobní zkušenost s konkrétním vozem a elektromobilitou po 5-ti měsících užívání. Je tam také několik fotek s různými příklady nabíjení. Prostě spíše pro publikum, které si myslí že elektromobilita je sci-fi… K dnešnímu dni mám najeto 24.721 km, prostě s ním jen denně jezdím.

        1. Dobrý den,
          děkuji za upozornění. Je to překlep. Auto jsem

          Dobrý den,
          děkuji za upozornění. Je to překlep. Auto jsem přebíral 3.8.2018 v Liberci. Pane Hořčíku, prosím o opravu.

          Auto je na operativní leasing (36 měsíců), vozidlo provozuje můj zaměstnavatel a já ho využívám ke služebním i soukromým účelům. Měsíční splátka na E-Golfa je cca 14.000 CZK, náklady na elektřinu do 1.500 CZK/měsíc. Donedávna to bylo jen 1000 CZK/měsíc za palivo, ale mezitím ČEZ opět zpoplatnil čipy. Mé předcházející auto Škoda Octavia III 1.6 TDI DSG7 stála měsíčně 8.500 CZK a palivo kolem 9.000 CZK. E-Golf je podstatně lépe vybavený než předešlá Octavia.
          Finančně to hraje jinak by mi to ve firmě nepovolili.

          1. Že se to Vám a firmě vyplatí o tom není pochyb. Jen aby
            Že se to Vám a firmě vyplatí o tom není pochyb. Jen aby Vás fleetový manažeři následovali.

            Ale nechápu ty leasingové společnosti.Počítejte se mnou 14 tis 2 tis. padne na pojistku a další dva na dvě roční prohlídky ,pneu dálniční známku atd.

            Tedy zbude 10 čistého na umoření investice za 3 roky tedy 360 tis.

            E golf stojí milion a tedy leasigovka ho bude muset prodat za 640 tis. aby netratila (asi ne něj má slevu takže třeba né tolik)

            Kdo z Vás by si koupil 3 letého e-golfa s nájezdem přes 150 tis Km za cenu přes 0,5 mil s právě končící zárukou jak na vůz tak baterii?

            1. Nikdo. Ani ne 2leté egolfy s nájezdem 60 kkm se prodávají
              Nikdo. Ani ne 2leté egolfy s nájezdem 60 kkm se prodávají za 14000 Euro. Cca 360 tisíc Kč bez DPH. Ale ono leasingovka stoprocentně nekoupila ten Egolf za milion. Odhaduji, že cena pro ně byla tak 750 bez daně. Bude to tak šul nul.

              Jinak na aukci je teď jedna Tesla Model S P85 Signature verze, nájezd cca 200 tisíc, trochu obouchaná s oroseným zadním světlem vevnitř. Za 33 tisíc Euro bez DPH. Je špatně umístěná, někdo ji šoupnul do hybridů. Ale je to cena Kup teď.

              1. Presne tak a trilety golf se 150 tis. Km bude skoro
                Presne tak a trilety golf se 150 tis. Km bude skoro neprodejny. Jinak jak pisete 750 bez dane je 907 s dani takze by ta leasingovka tech 100 tis. Slevu mohla dostat. Ale 14 tis. Mes. Za leasing s tak velkym najezdem jestli je to full service me hlava nebere. Vrati jim auto kterymu prave konci zaruka na baterku.

                1. Je to z Nizozemska, tam se to vyplatí. Daně na spalováky
                  Je to z Nizozemska, tam se to vyplatí. Daně na spalováky tam byly a jsou obří.

                1. Ty auta jsou dost pečlivě nafocená, jsou to výstupy z
                  Ty auta jsou dost pečlivě nafocená, jsou to výstupy z leasingů. Zas tak moc bych se nebál, upozorňují tam na každý blbý škrábanec.

                1. Nebyly. Byl to ročník 2017/9 a podle vyfoceného GOMu na
                  Nebyly. Byl to ročník 2017/9 a podle vyfoceného GOMu na palubce to opravdu byly ty verze s 36 kWh baterkou.

                2. Můžete sem hodit link na tu aukci? Dají se tam taky koupit
                  Můžete sem hodit link na tu aukci? Dají se tam taky koupit baterky z nějakých bořených EVček, nebo to sháníte z USA?

                3. Ne, to sháním z Norska. Aukce jsou na stránkách COTW.
                  Ne, to sháním z Norska. Aukce jsou na stránkách COTW.

                1. Dobrý den pánové. Oba dva údaje o operativním Leasingu
                  Dobrý den pánové. Oba dva údaje o operativním Leasingu (Octavia, E-Golf) jsou podle všeho bez DPH. Naopak ceny za palivo již DPH obsahují. Jsem uživatel, ne fleet manager a oba údaje jsem používal při interní obhajobě „nákupu“ služby u našeho finančního kontrolora/auditora, který ho musel schválit…. Jinak, v ceně leasingu nejsou zimní kola a dálniční známky, ty jsou vždy v přímém nákladu firmy. To ale platí i pro splalovací auta v našem fleetu, nebylo to proč porovnávat.

                2. Hrušky s Jablkama mícháte,
                  Já jsem také přiznivec

                  Hrušky s Jablkama mícháte,

                  Já jsem také přiznivec elektromobility , ale chtělo by to stejně uvádět relevantní nezavádějící údaje.

                  náklady na octavii 8500+ 7400 nafta bez DPH =15900
                  e-golf 14000+ 1200 elektřina bez DPH =15200

                  uspora 700 Kč místo 2500 Kč uváděných v článku

                  protože když by to byly ty 2500 Kč měsíčně tak těch e-golfů tu jezdí desetitisíce a né desítky až stovky.

                3. Omlouvám se za zmatek, že je leasingová splátka v
                  Omlouvám se za zmatek, že je leasingová splátka v interním systému bez DPH jsem nevěděl. Upozornil mne na to kolega po přečtení diskuse. Mimochodem na nová EV se docela čeká, já 3/4 roku.

                  Upravil jsem si to v excelu a vyšel mi měsíční rozdíl necelých 900 CZK s DPH ve prospěch E-Golfa. Takže ekonomická hitparáda to není, ale alespoň jsem neskončil v mínusu 🙂

                  Ještě jednou se omlouvám za chybný údaj.

                4. Další roky to bude už ale řády lepší.
                  Po skončení

                  Další roky to bude už ale řády lepší.
                  Po skončení leasingu.

                5. Dobrý den pane Kaštovský, bohužel ne. Po skončení
                  Dobrý den pane Kaštovský, bohužel ne. Po skončení leasingu půjde auto zpět k leasingovce. Je to operační leasing.

                6. Tak to jo.
                  Nevyužívám tyto služby a tak jsem myslel, že

                  Tak to jo.
                  Nevyužívám tyto služby a tak jsem myslel, že Vám to auto zůstane.
                  🙂

            2. Za 640 tis v roce 2021 3 lety e golf fakt asi prodat nepůjde
              Za 640 tis v roce 2021 3 lety e golf fakt asi prodat nepůjde , ale počítám ze velký fleetovy zákazník má už dnes slevu 200- 300 tisíc. I tak je to risk ,s tak malou baterii rok 2021 starý model golfa 150 tisíc najeto , ceníkova cena nového egolfa s 50 baterii třeba 870 tis. (-dotace) to nebude snadný prodej. Na druhou stranu ,těch e-golfu se v EU prodává tak málo , ze se to ještě asi nějak rozumné prodá.

    1. podle mé zkušenosti z Leafem: pokud jsem měl dvě kola na
      podle mé zkušenosti z Leafem: pokud jsem měl dvě kola na střešním nosiči, spotřeba mi stoupla ke 20-ti kWh. Když mám dvě kola s nosičem na tažném zařízení, tak rozdíl ve spotřebě s kolama nebo bez kol nepozoruju. Kola jsou v podstatě schovaná ve vzduchovém pytli za autem. To tažné je bezva, tahal jsem i vozík, ale ten už u spotřeby cítit je… 🙂

  4. …A taky zápach z okolních vozidel vás nově dokáže
    …A taky zápach z okolních vozidel vás nově dokáže překvapit. Něco, co jste před tím možná ani nevnímali….

    Mohl bych znát vysvětlení ? Nevím zda je vůbec dobře když člověk vnímá více smradů. Ale zajímalo by mě jestli se jedná o nějaké placebo, nebo se při jízdě alektroautem opravdu mění čichové buňky ?
    Nepřišel jsem na žádné logické vysvětlení ale třeba skutečně existuje

    1. Radovan se nekolikrat zminoval o nesmrdici garazi.
      Osobne s

      Radovan se nekolikrat zminoval o nesmrdici garazi.
      Osobne s tim mam zkusenosti (ac bohuzel jezdim spalovakem), kdyz jednou za mesic jedu do Brna do prace. Tam me streli smrad do nosu v Zastavce u Brna a od te doby bolest hlavy dokud zase neprijedu domu. I kdyz ted v zime to taky neni idealni, kdyz polovina domu (11 z 30ti cisel, 6 jsou chalupy) topi uhlim.

                1. Já si elektrokolo koupil taky, ale změnu ve vnímání
                  Já si elektrokolo koupil taky, ale změnu ve vnímání smradu jsem v téhle souvislosti nijak nepocítil

                2. Na e-koloběžce jsem to pocítil ihned. Při jízdě se nedá
                  Na e-koloběžce jsem to pocítil ihned. Při jízdě se nedá za spalovákem ani náhodou, za spalovací motorkou čekat na křižovatce už vůbec NE.

    2. potvrzuji, dřív jsem to nevnímal, dnes to vnímá celá
      potvrzuji, dřív jsem to nevnímal, dnes to vnímá celá naše rodina. Dojedeme spalovák a manželka zapne vnitřní cyrkulaci a řekne „Ježiš to je smrad, předjeď ho…:)“
      Blbý je, že to hodně řidičů spalováků vnímá jako výzvu k závodění a je schopná Vás předjet v následující vesnici třeba stovkou…

      1. Naprosto stejná zkušenost. Vnitřní cirkulace je snad jedno
        Naprosto stejná zkušenost. Vnitřní cirkulace je snad jedno z nejpoužívanějších tlačítek. A stačí se jen projít po parkovišti se zaparkovanými vozy. EV mohu parkovat klidně v kuchyni, když se tam nějak vejdu a zajedu. To hovoří za vše. Alespoň bych mohl rovnou nabíjet z kuchyňské linky a ne jako teď s prodlužkou (vedle varné konvice).

    3. Vzhledem k tomu, že mám/měl superčich, tak to dokážu
      Vzhledem k tomu, že mám/měl superčich, tak to dokážu vysvětlit. V každém spalováku se nachází i v prostoru pro cestující malé množství výparů z nádrže a výfukových zplodin, které se tam drží velmi dlouho. Je to nasáklé ve všech adsobbčních materiálech, ale i na povrchu např. plastů. Je to stejné, jako když si sednete do vozu kuřáka. Ten smrad se tam drží roky i poté, co tam nikdo nekouřil.
      Pokud si sednete do vozidla, které je „čisté“, tak i normální čich to prostředí vnímá jinak. Ani podprahově tam ten smrad necítíte. Takže pokud to ucítíte zvenčí, vnímáte to také jinak, protože práh vnímání máte jinde.

        1. Díky za uznání. Čím jsem starší, tak tím se smysly
          Díky za uznání. Čím jsem starší, tak tím se smysly otupují, takže teď už to není takový extrém. Kromě toho, za bolševika se vyráběly určité produkty, které mi páchly příšerně. Například Termix mi smrděl jako aceton. Mléko páchlo po siláži. Ale například rohlíky voněly hezky. Někdy. Praha páchla strašlivě. Do roku 1963 to docela šlo, pak začalo jezdit hodně aut a pokud byl smog, nebylo to k vydržení.

          1. Tak to jsi měl asi hodně dobrý čich. U termixů jsem si
            Tak to jsi měl asi hodně dobrý čich. U termixů jsem si nikdy nic podobného nevšiml, dokonce jsem je měl rád (co se o spalovácích nedá říct). Někdy je mít takové schopnosti asi na škodu, nevychutnáš si „krásy“ života 🙂

  5. Přemýšlím, zda by jsme neměli EV nahlásit protidrogové
    Přemýšlím, zda by jsme neměli EV nahlásit protidrogové centrále. Zatím ať jsem čet jakýkoliv test, jakoukoliv recenzi osobní zkušenosti, vždy se v článku v nějaké podobě objevilo slovní spojení, že už nechtějí jinak.
    EV je zřejmě vysoce návykové. 🙂

      1. Já bych řekl, že je to docela dobré EV. Zvláště tato
        Já bych řekl, že je to docela dobré EV. Zvláště tato generace s větší baterií. Sice má pomalejší rychlonabíjení kvůli nízkému napětí HV baterie, ale zase má solidní spotřebu a nebudí pozornost. Ani v zimě není problém dostat se k 200 km.

      2. eGolf má tu nevýhodu, že je to pořád jen Golf. Oproti
        eGolf má tu nevýhodu, že je to pořád jen Golf. Oproti Leafu trošku koza, hlučnější, se všemi neduhy koncernových aut (třeba málo místa na nohy, nebo nemožnost řídit to s velikostí nohy nad 46). V Leafu žádný takový problém nemám.

        1. Dobrý den,
          tak tohle je snad už trochu moc subjektivní

          Dobrý den,
          tak tohle je snad už trochu moc subjektivní hodnocení:)))
          Mimochodem, měřím 191 cm, a mám velikost boty 50.
          Děti už mám větší, 155 cm a 167 cm…

          Nemohu s Vámi souhlasit, s ohledem na velikost vozu, nemám s ergonomií problém.

          1. S botou velikosti 47 šlapu na oba pedály najednou, fakt za
            S botou velikosti 47 šlapu na oba pedály najednou, fakt za to nemůžu, asi tam tu nohu nějak moc nakrucuju. 🙂 S výškou jsem problém neměl, to je fakt. Spíše se šířkou prostoru pro nohy, mám rád nohy v luftě a ne opřené o interiér.

                1. 30.000 km nebo 2 roky, čeká mě to zhruba za měsíc
                  30.000 km nebo 2 roky, čeká mě to zhruba za měsíc poprvé. Pravidelný servis je součástí o. leasingu, ale samozřejmě se zeptám, co to stojí. Zatím neumím odpovědět.

                2. Tak to konečně zvedly, já musím chodit po 15tisících.
                  Je

                  Tak to konečně zvedly, já musím chodit po 15tisících.
                  Je to sice otrava ale zase je to rychlé a za 1-2 hodiny jsem hotov. Loni jsem tam byl 3x, servis mě stojí 810 Kč, akorát jednou mne ukecali na výměnu brzdové kapaliny a tak to bylo asi o tisícovku navíc. Změnit ten interval prý nejde a tak mne to letos čeká asi 2x.

                  Že by se do servisu chodilo po rokách vůbec nevím, ale asi je to pro ty co najedou jen pár tisíc, ale to v EV asi nehrozí nikomu. 🙂

                3. Takže pravidelný servis.
                  E-golf 15 tis/1 rok
                  Soul EV 15

                  Takže pravidelný servis.
                  E-golf 15 tis/1 rok
                  Soul EV 15 tis/1 rok
                  Ioniq 15 tis/1 rok
                  BMW i3 – – – /2 roky

                  Přidejte další kdo ví.

                4. Trojčata co 20 tis. km nebo 1 rok, co nastane dříve.
                  Trojčata co 20 tis. km nebo 1 rok, co nastane dříve.

                5. Co vše je zahrnuto v pravidelném servisu? S Leafem jsme byli
                  Co vše je zahrnuto v pravidelném servisu? S Leafem jsme byli na pravidelné prohlídce za celých 2.219,- Kč, jinak jsem platili snad jen pneu a stěrače.

                6. Stačí otevřít servisní knížku, mělo by to tam být.
                  Stačí otevřít servisní knížku, mělo by to tam být. Občas tam toho má servis v počítači o něco více, ale obvykle to sedí.

                7. Sorry, blbě jsem to pochopil
                  Sorry, blbě jsem to pochopil

            1. Nevím co máte za lyžáky, ale eGolf má stejně umístěné
              Nevím co máte za lyžáky, ale eGolf má stejně umístěné pedály jako spalovací s automatem a nevidím nikde hromadnou kritiku, co se jich prodalo.
              Naopak do Leafu, ani nového se nedá pohodlně usadit. Je to jak ve věznici na palandě, volant nejde nastavit výškově. Moje poslední auto u kterého to nešlo byl Mercedes 115.

        1. Podle záznamů z VW Car-Net jsem jel průměrnou rychlostí
          Podle záznamů z VW Car-Net jsem jel průměrnou rychlostí 63 km/h s průměrnou spotřebou 12,8 kWh/100km. Bylo to po komunikacích I. a II. tříd přes Krnov, Prudnik, Nisu, Kladsko a Náchod. Byl jsem tam o 3 minuty dříve, než byla prognóza Google map.

            1. Ona to je taková cesta „po hřebenech“ do zoo, skoro rovinka.
              Ona to je taková cesta „po hřebenech“ do zoo, skoro rovinka. Každý si eGolf může půjčit u car4way. Já jsem jel z Prahy do Tábora (100% nabití), chvilkama po dálnici, chvilkama mimo, využíval jsem plně rychlostní limity a v Táboře jsem pro jistotu dobil i když by to asi tak tak těch 180km dalo. Takže suma sumárum, hodně záleží na profilu trasy, do Tábora to žralo evidentně více než zpět a průměr jsem měl nějakých 16,5 kWh/100km

                1. Mimochodem stačí se podívat kolik na 90 km trase Praha
                  Mimochodem stačí se podívat kolik na 90 km trase Praha Tábor najede po dálnici, odhadem 15-20 % trasy? Přesto ten dojezd nic moc. Kdyby dali do Ioniqu 43 kWh baterii, bude to král silnic.

                2. No kouknul jsem se, hm je to 40%. No i tak to žralo dost.
                  No kouknul jsem se, hm je to 40%. No i tak to žralo dost. Občas jsem jel v kolonách nějakých 60 -70 km/h, takže se to srovnávalo.

                3. Psal jsem v článku, že každý týden jezdím (někdy přes
                  Psal jsem v článku, že každý týden jezdím (někdy přes Brno, někdy přes Pardubice) trasu vesnička mezi Opavou a Ostravou – Praha Stodůlky a samozřejmě zpět.
                  Na letních pneu je mou první zastávkou do Prahy nabíjecí stanice ČEZ v Ostrovačicích, 187 km po 1:57 jízdy (průměr 96 km/h). Ze Stodůlek je to pak nejčastěji nabíjecí stanice EON na sjezdu Velká Bíteš, 183 km po 1:45 jízdy (průměr 104 km/h).
                  Zdroj: můj Car-Net a časová osa na Google.

                4. Jak správně píšete, chtělo by to 65 kWh baterie, přece
                  Jak správně píšete, chtělo by to 65 kWh baterie, přece jenom v zimě ta spotřeba je o 20 až 30 procent vyšší. Uvidíme jak se předvede VW s platformou I.D.

                5. Na zimácích už musím zastavit v Brně ( ČEZ
                  Na zimácích už musím zastavit v Brně ( ČEZ Hviezdoslavova), pokud jedu na Prahu. A v Měříně (EON) pokud jedu zpět…

                6. Na tyto pravidelné vzdálenosti už je 65 kWh nezbytných.
                  Na tyto pravidelné vzdálenosti už je 65 kWh nezbytných. Prostě Hyundai Kona a Nošovice (za Frýdkem-Místkem) Praha vrchem přes Olomouc, Mohelnici a Pardubice s přehledem téměř 400 km po okresních silnicích, dálnici i v městském provozu na jedno nabití. „Během jízdy jsem se nemusel nijak omezovat, i na dálnici jsem mohl jet na hranici povoleného rychlostního limitu a během cesty jsem i předjížděl pomalejší kamiony. ….. V testovací den bylo jasno a 28 °C, takže jsem měl po celou dobu zapnutou klimatizaci, zároveň jsem indukčně nabíjel telefon a poslouchal rádio. Přesto všechno jsem do Prahy dojel s výraznou rezervou. S klidem tak mohu konstatovat, že uváděný dojezd podle normy WLTP 482 km není jen papírová záležitost. Co se týče dalších údajů, tak průměrná rychlost byla něco přes 80 km/h a spotřeba energie 14,8 kWh/100 km“. http://www.hybrid.cz/hyundai-kona-electric-maze-rozdil-mezi-konvencni-elektrickou-mobilitou

                7. Na konci října jsem měl Konu (150 kW, 64 kWh) zapůjčenou
                  Na konci října jsem měl Konu (150 kW, 64 kWh) zapůjčenou na necelé 3 dny. Udělali jsme si se ženou srovnávací Dálniční test: Praha-Brno-Ostrava-Katowice-Wroclaw-Drážďany-Praha.
                  Musím říci, že to se mnou docela otřáslo, více než podobná zkušenost s Teslou X 90.
                  Ale to je rozvoj průmyslu. Kdo chvíli stál, už stojí…

                8. Kamarád přijel s touto Konou od Slovenských hranic do
                  Kamarád přijel s touto Konou od Slovenských hranic do Žďáru a vůbec nenabíjel. Jen jsme se trochu povozili a on pokračoval až do Čestlic (Praha). Po nabití to v Čestlicích ukazovalo cca 580 km dojezdu. V motorovém prostoru je několik tepelných výměníků s oběhovými čerpadly. Zřejmě se tady hospodaří s energiemi.

                9. Dají 😉 ,ale králem na dálnici je už teď (oproti všem
                  Dají 😉 ,ale králem na dálnici je už teď (oproti všem EV, které mají 40kWh ujede více).

                10. Vím že se to nedá úplně srovnávat protože E-Golf (32
                  Vím že se to nedá úplně srovnávat protože E-Golf (32 kWh) má o 4 kWh větší využitelnou kapacitu baterie než Ioniq (28 kWh), ale kolik je vlastně vzdálenost na kterou si plánujete nabíjecí zastávku při čistě dálniční jízdě s využitím povolených maximálních rychlostí?
                  Zajímá mne vaše zkušenost pro porovnání protože u mne tvoří z měsíčního nájezdu dálnice cca 3.000 km/měsíc díky pravidelným cestám Opava-Praha a zpět.

                11. Na dálnici z Prahy je to skoro dané, zastávky po 100
                  Na dálnici z Prahy je to skoro dané, zastávky po 100 kilometrech, ať mám jistotu. Možná někdo jede na doraz a dojíždí k nabíječkám s pár kilometry, to se ale často může vymstít odstavenou nabíječkou, nebo nějakou nehodou. Ioniq má oproti eGolfu výrazně menší spotřebu eGolf dojezd prodloužil s baterií 36 kWh, ale řekl bych, že dojedou tak na stejno. eGolf s baterií 30 kWh má výrazně menší dojezd než Ioniq.

                12. Tady je zajímavý srovnávací test:
                  Tady je zajímavý srovnávací test: teslamagazin.sk/porovnavaci-test-elektromobilov-bmw-i3-vw-e-golf-nissan-leaf-hyundai-ioniq/

                13. Jojo proto jsem sel do i3 .
                  Jojo proto jsem sel do i3 .

                14. Ta spotřeba mě příjemně překvapila, ale nelíbí se mi
                  Ta spotřeba mě příjemně překvapila, ale nelíbí se mi cena a hrozně ůzká kola.

                15. Proto jsem šel do IONIQa 😉
                  Proto jsem šel do IONIQa 😉

                16. Jojo chapu, kazdy ma jine priority.
                  Jojo chapu, kazdy ma jine priority.

                17. Tam je bohužel již skoro 2 roky nevyráběný E-Golf s 24
                  Tam je bohužel již skoro 2 roky nevyráběný E-Golf s 24 kWh baterií…

                18. Je to starý test se starými vozy.
                  Je to starý test se starými vozy.

                19. Mají v tom testu zásadní chybu, u Leaf uvádějí kapacitu
                  Mají v tom testu zásadní chybu, u Leaf uvádějí kapacitu baterie, ale neuvádějí využitelnou kapacitu, která je ve skutečnosti nižší (28,5 Kwh), takže jejich přepočet dojezdu vyjde špatně, navíc chybí údaj km v tabulce. Dojezd BMW odpovídá baterii 42,5 kWh, kde bude využitelná kapacita kolem 35 kWh, takže trochu porovnávají hrušky s jablkama. Pokud by měli model 33 kWh, kde je využitelná kapacita 27,2 kWh, pak by nikdy nedojeli 281 km, to je nesmysl.

                20. Vyuzitelna kapacita i3 je 29,7 – a nekecam mam ji 🙂
                  Ale

                  Vyuzitelna kapacita i3 je 29,7 – a nekecam mam ji 🙂
                  Ale pravdu mate v najezdu ja se zatim pohybuju mezi 120-170 v zime na dalnici.
                  Jinak 170-200 v plusovych teplotach.

                21. Použil jsem oficiální údaj ze stránek VW. Jezdil jsem
                  Použil jsem oficiální údaj ze stránek VW. Jezdil jsem víkend s I3 ale 22 kWh + REX, na dálnici ve 20°C jsem z Prahy dojel do Vystrkova, ale šetřil jsem to, max 120 na tacho, ale bylo to tak tak tak, jenže s Rexem se není čeho bát :).

                22. To jo ale ty nájezdy na 1kWh by měli sedět, ne?
                  To jo ale ty nájezdy na 1kWh by měli sedět, ne?

                23. Nevěřím, že BMW i3 s oficiální využitelnou kapacitou
                  Nevěřím, že BMW i3 s oficiální využitelnou kapacitou 27,2 kWh ujede ve městě 281 km a má tedy spotřebu výrazně nižší než Ioniq. Oběma auty jsem jezdil.

                24. Nezlobte se, zeptám se znova, asi jsem se nevyjádřil
                  Nezlobte se, zeptám se znova, asi jsem se nevyjádřil srozumitelně.

                  Existují E-Golfy s baterií 24 kWh a 36 kWh. Jejich skutečná využitelná kapacita je však cca 20 kWh a 32 kWh. Nic mezi tím. Já používám kapacitnější variantu baterie a první nabíjení na dálnici plánuji na letních pneu po 180-190 km druhé a další po nabití 80% pak po cca 150 km.

                  Ioniq by měl mít využitelnou kapacitu trakční baterie 28 kWh. Jaké intervaly plánují jeho uživatelé při podobném způsobu provozu? Podle Vás jenom 100 km?

                25. U IONIQ_31, asi tak stejně jako u vašeho e-Golf_36 a
                  U IONIQ_31, asi tak stejně jako u vašeho e-Golf_36 a dalších LEAF_40, KONA_39, NIRO_39, jelikož z uvedených dojede stejně daleko, spíše dál.

                26. Pokud dáte 180-190 km po dálnici eGolfem s baterií 32 kWh,
                  Pokud dáte 180-190 km po dálnici eGolfem s baterií 32 kWh, tak buď pojedete z mírného kopce (např. Vystrkov-Praha) nebo pojedete max 110 km/h. Ve 130 km/h je to podle mé osobní zkušenosti nesmysl.

                27. Víte, jak jsem psal v článku, otáčím trasu Opava –
                  Víte, jak jsem psal v článku, otáčím trasu Opava – Praha Stodůlky a zpět 1 x týdně a lecos mne to naučilo. Nicméně až se oteplí a vyměníte pneu můžete to také zkusit:
                  „Ze Stodůlek je to pak nejčastěji nabíjecí stanice EON na sjezdu Velká Bíteš, 183 km po 1:45 jízdy (průměr 104 km/h).
                  Zdroj: můj Car-Net a časová osa na Google.“
                  :)))

                28. Co budte dělat až v té Bíteši jednou nenabijete z
                  Co budte dělat až v té Bíteši jednou nenabijete z nějakého důvodu?

                29. Velmi dobrý dotaz. Beru to tak, že prostě bude stojan mimo
                  Velmi dobrý dotaz. Beru to tak, že prostě bude stojan mimo provoz:
                  1) Asi budu naštvaný, protože nedojedu domů v plánovaném čase.
                  2) Pokud budu mít rezervu 17 km, přejedu do Ostrovačic.
                  3) Pokud né, zajdu se svým nabíjecím kabelem za obsluhou stanice zda bych se nemohl na 1/2 hodiny napojit na jejich zásuvku 16A 400V. A po obnovení dojezdu + 30 km bych přejel do Ostrovačic.

                  Prostě mimořádná situace na kterou jsem připraven a zbytek je o jednání s lidmi…

                  Nic lepšího nevymyslím 🙂

                30. Jo všechno se dá vyřešit, z druhé strany právě proto
                  Jo všechno se dá vyřešit, z druhé strany právě proto ženy moc nechtěji BEV auto s dojezdem kratším, než bývá jejich největší vzdálenost od domu, nedávají to psychicky 🙂

                31. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit se obsluhy čs raději
                  Z vlastní zkušenosti mohu doporučit se obsluhy čs raději neptat. Nechci nikoho navádět k neslušnému jednání, ale…
                  Já to zkusil 2x slušně požádat,ale nikdy jsem neuspěl. Na peníze za elektřinu kašlou. Přestože provozovatele čs osobně znám, obsluha je neochotná a nepříjemná a raději bych nadrzovku zajel za roh čs (z prava) kde je schucco 230V i 16A/400V rovněž na pravé zdi jak najíždí kamiony je několik technických wallboxů.
                  Nabíjel jsem u nich několikrát, ještě když nebyla rychlonabka a jen jednou nebo dvakrát jsem si vyslechl nějakou drobnou a nepříjemnou připomínku. Jinak o 2km dále,ve vesnici na Masarykově náměstí je obecní veřejný wallbox, nabíjení zdarma, ale pod EV mapa.
                  Jinak wallbox na této čs mohl být už v roce 2015, s majitelem to bylo domluveno, kontakt předán společnosti zabývající se nabíjením, ale vykašlali se na to a majitele nekontaktovali.

                32. Těch 17 km je 200 metrů z kopce (výškových). Stačí
                  Těch 17 km je 200 metrů z kopce (výškových). Stačí dojezd trochu přes 10 km, abych byl v klidu. Tento dojezd ale minimálně mám téměř vždy, když dojíždím k rychlonabíječce. Takže vlastně ty Ostrovačice jsou vždy jako záloha.

                33. Jenže to už je E-Golf na želvě, omezený na 80 km/h a
                  Jenže to už je E-Golf na želvě, omezený na 80 km/h a brzdíte kamiony… nic moc zážitek…

                34. Aha, Nissani jsou omezeni na 100 km/h, takže tam je to v
                  Aha, Nissani jsou omezeni na 100 km/h, takže tam je to v pohodě.

                35. Máte někdo zkušenost, kolik ujede 24 kWh Leaf na želvu?
                  Z

                  Máte někdo zkušenost, kolik ujede 24 kWh Leaf na želvu?

                  Z vlastní zkušenosti můžu říct, že naše C-Zero ujede asi 800 – 1200 metrů rychlostí kolem 60 km/h.

                36. S Leafem se mi to nikdy nepovedlo a s e-NV200 byla želva
                  S Leafem se mi to nikdy nepovedlo a s e-NV200 byla želva jedinkrát, když jsem se sněhovými řetězy vystoupal na Javorníky ke Kohútce. To jsme jeli několik stovek metrů v hlubokém sněhu a dojelo to (viz první článek „Portáš“). Jinak jsme vždy dojeli, třeba s nulou, ale želvu nikdy.

                37. Leaf 30 jednou jedinkrát – odhadem 500 metrů, 24 bude dle
                  Leaf 30 jednou jedinkrát – odhadem 500 metrů, 24 bude dle mne stejné.
                  Je to fakt jen tak na bezpečné odstavení z komunikace.

                38. Díky, z toho vyplývá důležitá informace – želvu nebrat
                  Díky, z toho vyplývá důležitá informace – želvu nebrat :-).

                39. A nezkousel jste ject rychleji s jednim nabitim?
                  Nebylo by to

                  A nezkousel jste ject rychleji s jednim nabitim?
                  Nebylo by to pohodlnejsi a treba i rychlejsi?
                  Ja jezdil 100-110 s karavanem a to se dalo vzhledem k vaze soupravy prezit ale s autem me to neba.

                40. Ale to je právě výsledek při dodržování rychlostních
                  Ale to je právě výsledek při dodržování rychlostních limitů na trase. Bohužel v praxi se nikdy nedostanete k lepší hodnotě, pokud je nezačnete překračovat. Zadejte si do Google map trasu Praha, ul. Siemensova a jako cíl tuto nabíječku EONu u Velké Bíteše. Aktuálně Vám ukážou 1:38 cesty a trasa je komplet zelená. Jenže na podzim byla na této části D1 snad 3 rychlostní omezení!!! Ta reálná jízda 1:45 (průměr 104 km/h), je opravdu velmi dobrý výsledek.

                  Navíc E-Golf není zrovna šampion v rychlonabíjení, pokud dobijete 80% za 40 minut z 0%, je dobře.

                41. No budu to muset vyzkouset na jare , jelikoz ted v zime je
                  No budu to muset vyzkouset na jare , jelikoz ted v zime je dojezd po dalnici u i3 na tempomatovych 130 maximalne 110-120 km pri topeni na 23 stupnu takze me ten dojezd 183 km prijde nejak moc.
                  Kdyz jsem jel v Prosinci po D1 do Vidne tak jsem musel nabijet v Lokti a pak v Bitesi jelikoz byl dojezd cca tech 120 max tak si moc nedokazu predstavit jak musite ject abyste dosahl tohoto dojezdu.

                42. Teď na zimácích nabíjím poprvé obvykle po 154 km u EONu
                  Teď na zimácích nabíjím poprvé obvykle po 154 km u EONu v Měříně… Zima je zima, topím taky na 23°C. A jak jsem psal mám k dispozici 32 kWh, trochu víc než Vy. A mám tepelné čerpadlo…

                43. Novým eGolfem_35,8 (32 využitelných) to mimo zimu v
                  Novým eGolfem_35,8 (32 využitelných) to mimo zimu v průměru dá. Po Ioniqovi má nejmenší spotřebu.

                44. Zkusenost z cesty Ioniqem z Alp v zime a nabijeni na
                  Zkusenost z cesty Ioniqem z Alp v zime a nabijeni na rychlonabijeckach. Udaje jsou odecitane z palubniho pocitace (dojezd a %) a displeje nabijecky (nabite kWh). Cesta po dalnici podle rychlostnich limitu, topeni na 20-21 stupnu, teplota venku mezi 1-4 stupni, aktivovany adaptivni tempomat. Na vyjezdu nabito 100%, dojezd 186 km. Prvni usek s castym omezenim na 100km/h: trasa 128km -> pri dojezdu na nabijecku zbyvalo 36% a 62km. Nabito 19.3kWh na 94%, dojezd 183km. Druhy usek bez rychlostnich omezeni: trasa 120km -> pri dojezdu na nabijecku zbyvalo 26% a 47km. Nabito 21.5kWh na 94%, dojezd 182km. Treti usek bez rychlostnich omezeni: trasa 149km -> pri dojezdu na nabijecku zbyvalo 16% a 26km. Nabito 23.9kWh na 94%, dojezd 175km. Posledni usek bez rychlostnich omezeni: trasa 138km -> pri dojezdu zbyvalo 16% a 24km. Rychlonabijeni bylo planovano s ohledem na hustotu site nabijecek. to prvni by slo posunout, ale „nebylo kam dal abych dojel ;-)“

                45. A délka jednotlivých nabíjení? Ať známe zdržení na
                  A délka jednotlivých nabíjení? Ať známe zdržení na trase.

                46. Prvni 25 minut, druhe 40 minut, treti bylo 22 minut na AC
                  Prvni 25 minut, druhe 40 minut, treti bylo 22 minut na AC (obsazeny DC) a pak 34 min DC. Takze v souctu 2 hodiny nabijeni.

                47. To je na zimu rozumné, zvlášť když v létě to je o dost
                  To je na zimu rozumné, zvlášť když v létě to je o dost rychlejší.
                  Dnes jsem koukal, jak na slovenském youtube kanále redaktor jel Leafem 2 na první Ionity charger na Slovensku a tam to nabíjel hodinu z 10 na 60 procent.

                48. E-Golf má využitelnou kapacitu pouze 32kWh? U nového IONIQa
                  E-Golf má využitelnou kapacitu pouze 32kWh? U nového IONIQa jsem měl kolem 25kWh, nyní už něco přes 28kWh (12 tis.km). Dlouhou trasu po dálnici jsem jel jenom 2x v Německu (Plzeň-Štuttgart-Plzeň), ale téměř novým autem (většinou na tempomat 120km/h). Nabíjel jsem vždy pouze v polovině cesty na dálnici pod Norimberkem, tedy vždy po téměř 200 km s rezervou dojezdu 40 km. Bylo to v polovině a pak koncem května, takže bez velké klimatizace (klima a topení TČ ale ubere jen minimum km). U nás to mám na dálnici daleko a cesty třeba Klatovy-Budějovice jsou bez dálnic a v pohodě rychlé (nastavuji tempomat 96km/h, nechci překračovat povolenou – šlo by zde jet i více). Ioniq má hlavně na dálnici (správněji všude při větších rychlostech) oproti jiným EV velikou výhodu, že mu tak rychle nestoupá spotřeba.

                49. Ano je to tak. Jakou máte spotřebu na těch tempomatových
                  Ano je to tak. Jakou máte spotřebu na těch tempomatových 120 km/h?

                50. Zaznamenávám si údaje z jízd, a celková průměrná
                  Zaznamenávám si údaje z jízd, a celková průměrná spotřeba z 11.5.2018 byla 12,6 kWh (744km) a z 27.5.2018 byla 12,1 kWh (783km).
                  Letní průměr za cca 10 tis. km mi postupně klesal na 10,8 kWh (celkový rychlostní průměr bez dálnic 53 km/h).
                  Ke konci roku 2018 mám celkovou průměrnou spotřebu 11,48kWh.
                  Nejmenší 8,2kWh/100km (26.10.2018 Klatovy-Dobřichovice 126km), největší 15,8kWh/100km (9.12.2018 18km po nákupech s předehřátím z -8°C).

                51. Ioniq je mezimestske Ev okresni s vetsimy vyskoky ale
                  Ioniq je mezimestske Ev okresni s vetsimy vyskoky ale plnohodnotne EV je az Kona 64kwh !

    1. Muj Leaf 24kWh rocnik 2013 koupeny v Nemecku uz asi 3 mesice
      Muj Leaf 24kWh rocnik 2013 koupeny v Nemecku uz asi 3 mesice nekomunikuje s Nissanconnect v CR. Ted jen kdyz jedu do Nemecka tak to nacte jizdy a vse ostatni. Blbe je, ze si v CR nepustim mobilem topeni. Ma nekdo info k problemu connectu v CR?

      1. Nissan s tím opravdu má nějaký problém. Výborně mi
        Nissan s tím opravdu má nějaký problém. Výborně mi fungovala aplikace My Leaf, ale včera zase přestala. A tak jsem si zase vzpomněl na tu původní a ona funguje, právě jsem přes ni zatopil. Každopádně měnili URL, kam se aplikace odkazuje, takže doporučili upgrade, ale nikde nepadlo ani slovo, za co mám upgradovat. Je to asi tři dny, co mi přišla na mail žádost o změnu hesla, tak jsem ho změnil, ale auto i aplikace pořád fungují na starém. Asi budeme muset s Nissanem pohovořit.

        1. Právě včera jsme to probírali s kolegou Milanem u jeho
          Právě včera jsme to probírali s kolegou Milanem u jeho nového Leaf 2.generace 40 kWh baterka. Je na tom stejně. Auto super, služby k ničemu, což uznal i prodejce, respektive pán, co je tam nový a dost kouká na to, jak Nissan Evropa z Budapešti na vše zvysoka. Jelikož si to speciálně přikupoval, tak jsem doporučil nečekat – nejde mu to od začátku ledna – a podat oficiální reklamaci. Do 30 dní buď vyřeší nebo budou muset vrátit peníze. Možná se pak začne něco dít.

      2. Můj „angličák“ s Nissan Connectem nikdy nekamrádil.
        *

        Můj „angličák“ s Nissan Connectem nikdy nekamrádil.
        * musel jsem zůstat registrovaný v UK (EU/CZ server moje VIN prostě neregistruje)
        * původně to byla ?Leaf Connect?, nově Nissan EV aplikace – téměř totožné a téměř naprd (zjištění stavu baterie jak-kdy, klima/nabíjení při testu OK)
        * někdy před vánoci to začalo fungovat stylem „jednou v měsíci to možná zafunguje“
        * na nový rok jsem updatoval a chvíli se zdálo že ok, ale změnilo se to na cca „jedou za 14 dnů to zjistí stav baterie“

        ALE!!!

        * všiml jsem si že v plánovači tras který je dodáván externí službou jako webovka je dole „Check current status“ a ten funguje, narozdíl od aplikace
        (mimochodem má to i výškový profil trati od METI a NASA :-D)

        1. Zkousel jsem v aute aktualizovat nabijeci stanice. 2x to
          Zkousel jsem v aute aktualizovat nabijeci stanice. 2x to rikalo zadne spojeni. Po tretim pokusu to klaplo. Pak jsem zkusil pres webovou stranku a appku Leaf Manager zjistit stav baterie a oba pokusy fungovaly. Nevim zda to je tim, ze jsem byl vcera v Nemecku. Ale mozna se auto musi tu a tam aktivne pripojit a pak to funguje i pres internet. Pripojuji se pres japonskou webovou stranku https://www.ev.nissanconnect.jp/EV/. Protoze ta evropska je registrovana na 1. majitele a nechce se mi to vyrizovat. Japonsky server je udajne lepsi nez evropsky. Jazyk se da zmenit, nemusi byt v japonstine. Ale auto je vedene v Japonsku a setri Japoncum CO2. V appce musim take zadat JAPONSKO. Kdo ma problem s evropskym serverem, at zkusi ten japonsky. Ocividne nejsou propojene.

          1. Děkuji, vyzkouším. Mám ale strach o pár věcí:
            *

            Děkuji, vyzkouším. Mám ale strach o pár věcí:
            * informační kanály – bude to stále mít aktuální informace o provozu ?
            (po pravdě ještě stále netuším jak to celé funguje ale teď mi tam občas skočí nějaké upozornění že je lepší jet jinudy a na webových stránkách JP portálu je hodně kanálů, ale který je ten pravý ? :-/)
            * plánovač tras má v našich končinách trochu problémy s nabíjecími stanicemi ale to se asi poddá

            A trochu nesouvisející – neaktuální mapa.
            Hodlal jsem se nad to povznést vlastní navigací, zřejmě nějaké Mio…
            * ale zaujalo mě plánování trasy na portálu a její nahrání do auta… to bude fungovat jak když si to naplánuji a trasa povede přes silnice které moje navigace nezná ?

            Takže na appku se vykašlat a jet přes webovku JP. Uvidíme 😉

          2. Tak jsem se registroval:
            * appka je asi stejně tragická (tzn

            Tak jsem se registroval:
            * appka je asi stejně tragická (tzn kdybych vydržel 10 pokusů o aktualizaci tak možná… ?)
            * nejsem si jistý (a ne že by na tom nějak záleželo) ale u stavu baterie mi to ukazuje v km (předtím možná míle…)
            * opět jen pocit – záložka statistiky je nějaká přehlednější a užitečnější… a načítá se rychleji
            * plánovač je stejný (tzn tam mi to ukáže baterii spolehlivěji)
            * appku mám do japonska ale lokalizaci na portále šlo nastavit na ČR (jediný důvod proč nešetřím japoncům je že pak můžu dát timezone do Prahy… jestli to k něčemu ovšem je 😀 )

            p.s. nejsou propojené ani s UK, v EU je například to divné pravidlo že když má auto volant na špatné straně tak smolík pacholík a v ČR nefunguje nic takže se prosím obraťte na UK stranu, která po zjištění že jste z ČR vás šupem odkáže na support v ČR (co na tom že to je UK server co nefunguje… ale on nefunguje ani ten EU koukám :-D)

              1. Tak se hned musím zeptat – funguje vám odesílání dat o
                Tak se hned musím zeptat – funguje vám odesílání dat o jízdě na server?
                Mám defaultně povolené „General notification (on)“ a „Share vehicle information (on)“ dle návodu, ale v menu mi chybí třetí položka (podle mě méně důležitá) „Share vehicle information when powered on (xx)“. Asi starší model…

                Chápu to tak že mi to nebude odesílat automaticky po každé jízdě („…odesílají se data při každém přepnutí do polohy ACC, ON nebo READY“) a budu muset „ručně“ – „… Když jsou vypnuté, data jsou odesílána jen při přístupu do služby CARWINGS“.

                V návodu už ale nepíšou jaká akce aktivuje odesílání. Vstup do položky menu CARWINGS zřejmě nestačí…
                Nějaký nápad ?

                Jdu studovat manuál 🙂

                p.s. status baterie to odesílá jen do mailu (ale lepší než drátem do oka :-D)

                1. Tak jsem při pročítání manuálu narazil v sekci CARWINGS
                  Tak jsem při pročítání manuálu narazil v sekci CARWINGS na pár věcí:
                  * v appce jsem si nastavil oznamy o vytažení kabelu, ukončení nabíjení atd… ale kde nic tu nic a teď tu čtu:
                  „By registering frequently used charging stations, notifications can be sent to your personal computer or mobile phone e-mail address to inform you when the charging connector is disconnected or charging is stopped mid-charge at these locations.“
                  Většinu nabíječek mám v adress booku ale to tím asi nemysleli že ?

                  * Informační kanály – jestli to chápu správně tak to jsou jen odkazy na „voice“-bránu která přečte nějakou informaci…
                  Pak jsem tu ale našel „Information channel setting“ – „Download automatically“ (to si píšu spíš pro sebe – to vypadá jako že aktivuje i to odesílání dat..?)

                  * „Data transfer setup“ – to mám určitě „auto“ ale je možné že i zde bude zrada

                  A celý manuál přelouskaný… nic moc 🙁

Napsat komentář