Volkswagen chce být jako Tesla, zakládá energetickou divizi Elli

Budoucnost automobilového průmyslu je úzce propojena s energetikou. Tesla si to uvědomila nejdřív a impuls se teď šíří i k největším hráčům. Nejnovější tah na šachovnici představil Volkswagen.

Elli je nová divize Volkswagenu, která se má dostat elektromobilitu konečně mezi lidi a udělat z jejich nabíjení podobně snadnou a běžnou záležitost, jako je nabíjení mobilního telefonu.
foto: Elli/Volkswagen

Volkswagen oznámil založení energetické divize Elli Group GmbH se sídlem v Berlíně, která bude mít na starost produkty řešící nabíjení a energetiku. Hlavním cílem firmy bude dodávat majitelům elektromobilů řešení domácího nabíjení včetně čisté elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Novým šéfem nové firmy je Thorsten Nicklaß. Ten řekl, že se bude snažit o to dostat elektromobilitu do mainstreamu. „Elli“ znamená „Electric life“, tedy „elektrický život“ v budoucnosti bez ropy a pokud možno i dalších fosilních paliv.

První produkty Elli se mají objevit na trhu v roce 2020, velmi pravděpodobně souběžně s novou rodinou elektromobilů Volkswagen I.D. Kromě domácích nabíjecích stanic a speciálních tarifů půjde také o chytré domácí energetické produkty jako je fotovoltaika spojené s bateriovými úložnými systémy.

Kromě toho se chce Elli zaměřit také na nabíjení v zaměstnání a na cestách. Chystá například možnosti digitálního placení a speciálních předplacených tarifů a karet. To vše rozjíždí Volkswagen předtím, než v roce 2026 ukončí vývoj a v roce 2040 pak i prodej spalovacích motorů.

tisková zpráva

74 Comments on “Volkswagen chce být jako Tesla, zakládá energetickou divizi Elli”

  1. Už jsem se bál, že budeme v lednu 2019 bez píár canců VW
    Už jsem se bál, že budeme v lednu 2019 bez píár canců VW o elektromobilitě, jak v ní drtí všechny kolem. Ale marketing si musí vydělat na mzdy, tak už v první třetině měsíce něco vyplodili. Založili si u VW na elektromobilitu firmu. Má ty prostato!

      1. Všimněte si všem .. Potřebujete financování?

        Všimněte si všem .. Potřebujete financování? Potřebujete půjčku pro vaše podnikání nebo osobní potřeby? Nabízíme všechny druhy půjček jednotlivcům nebo firmě bez ohledu na vaše stávající kreditní skóre. Pro další informace nás neváhejte kontaktovat pro další informace zkusit a váš život nezůstane finančně stejný :: kontaktujte nás emailem: georgekennethloaninvestment@gmail.com

        Nabízíme také následující druhy úvěrů Osobní půjčky (garantované a nezajištěné) Komerční úvěry (pojištění a nezajištěné) Úvěry pro velké společnosti. Konsolidační úvěr – program financování s nízkou nebo nulovou měnou k dispozici ve výši 3%.

        POŽADOVANÉ PRVNÍ INFORMACE:

        Kompletní jména:
        Země:
        Stát:
        Umístění:
        Stáří:
        Sex:
        Kontaktní telefonní čísla:
        Požadovaná částka:
        Doba trvání úvěru:
        Obsazení:
        Stav:
        Účel úvěru:

        Děkuji vám a Bůh vám žehná.
        kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu: georgekennethloaninvestment@gmail.com

    1. Všimněte si všem .. Potřebujete financování?
      Všimněte si všem .. Potřebujete financování? Potřebujete půjčku pro vaše podnikání nebo osobní potřeby? Nabízíme všechny druhy půjček jednotlivcům nebo firmě bez ohledu na vaše stávající kreditní skóre. Pro další informace nás neváhejte kontaktovat pro další informace zkusit a váš život nezůstane finančně stejný :: kontaktujte nás emailem: georgekennethloaninvestment@gmail.com

      Nabízíme také následující druhy úvěrů Osobní půjčky (garantované a nezajištěné) Komerční úvěry (pojištění a nezajištěné) Úvěry pro velké společnosti. Konsolidační úvěr – program financování s nízkou nebo nulovou měnou k dispozici ve výši 3%.

      POŽADOVANÉ PRVNÍ INFORMACE:

      Kompletní jména:
      Země:
      Stát:
      Umístění:
      Stáří:
      Sex:
      Kontaktní telefonní čísla:
      Požadovaná částka:
      Doba trvání úvěru:
      Obsazení:
      Stav:
      Účel úvěru:

      Děkuji vám a Bůh vám žehná.
      kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu: georgekennethloaninvestment@gmail.com

  2. TESLA JE MRTVÁ, AŤ ŽIJE ELEKTROMOBIL.
    Dalo se očekávat a

    TESLA JE MRTVÁ, AŤ ŽIJE ELEKTROMOBIL.
    Dalo se očekávat a i sám Elon očekával, že je jen otázkou času, kdy budou elektromobily Tesla vytlačeny elektromobily jiných a zavedenějších značek. Co se Elonu Muskovi nedá upřít je genialita a odvaha. Bez jeho Tesly by se nástup elektromobility zcela jistě výrazně opozdil. Skutečností ale je, že jeho projekt je poměrně zadlužený a málo ziskový. Nemá tu výhodu kapitálu, jaký nasbírali za léta prodejů jiné automobilové koncerny. Zisk umořuje investice do provozu a to zvyšuje celkové výrobní náklady a cenu. „Hotové“ automobilky v takové nevýhodě nebudou a budou moci nabídnou své elektrovozy levněji a v požadované kvalitě. Problém ceny si uvědomil i Elon Musk a snaží se cenu tlačit dolů investicí do továren v Číně a jinde ve světě. Tento krok je stejně ale jen dočasný a nejspíše pomůže know how Tesly ještě k rychlejšími rozvoji vozidel Čínské provenience. Nakonec bude elektromobilita soubojem levných a realativně kvalitních elektromobilů z Číny (pro nemajetné zákazníky) a různých cenových tříd automobilů světových koncernů jako VW, Toyota apod. Tesla skončí jako milá vzpomínka ale Elon se podle mě jen usměje a ude se věnovat jiným z mnoha svých odvážných projektů

      1. Musíte lépe číst. Zatím je Tesla v oblasti
        Musíte lépe číst. Zatím je Tesla v oblasti elektromobility značkou No1. Slova Tesla a Elekromobil vytváří dnes okamžitou asociaci. Jsme ale na horní hraně sinusouidy a nastává pro Teslu recese. Právě nyní je ten moment, když bude stále více a více vytlačována. Mluvil jsem o budoucnosti s výhledem pěti až deseti let. Počítám, že ještě tak dva až tři roky se bude držet Tesla někde u vrcholu ale pak už půjde jen dolů a zaařadí se někam .. To je otázka kam. Je více scénářů. Může se soustředit na levné vozy spolu s Čínou. Může zfůzovat s nějakým koncernem. Nemyslím si, že by byl Elon nějak fixovaný na své „dítě“. Má těch dětí víc a když se vzdá Tesly, může se víc věnovat třeba kosmickým programům nebo podpůrným technologiím k elektromobilům např. dobíjecím stanicím. Myslím, že k tomu bude tlačen i sponzory. Celá situace mi připomíná situaci u Jobsových tabletů. On byl tím „otcem“ který tablet sice nevymyslel ale geniálně načasoval jeho nasazení. Musela nazrát doba. A nějakou chvíli byl No1 iPad. Svět znal Jobse a jeho nakousnutá jabka. Pak ale přišlo na ostatní a iPad už je jen jedním z mnoha. A podobný scénář očekávám u Tesly

          1. 😀 Ale ano .. já to také prezentuji jako můj soukromý
            😀 Ale ano .. já to také prezentuji jako můj soukromý názor a prognózu. Opakuji, že jsem nikde netvrdil, že k tomu JIŽ DOŠLO. V předchozím příspěvku jsem to myslím vysvětlil dostatečně. Co se nadpisu týče, pak poukazuje na bod zlomu, který mění situaci a odkazuje na možnou a velmi pravděpodobnou budoucnost. Tesla podle mě už je mrtvá v tom smyslu její končící dominantní pozice a s výhledem do budoucna. To je jako když někomu řeknete „Jsi mrtvý muž“ a on ještě žije 😀

            Pochopitelně Tesla jako taková nemusí vůbec zaniknout ale prostě už spadne někam mezi ostatní a z hlediska jména značky i z hlediska obratu se zařadí za jiné producenty elektromobilů. V dnešní době koncerny pochopitelně produkují hybridy nebo čisté elektromobily ale stále se tyto značky asociují se vznětovými a zážehovými agregáty. Elektromobil u BMW, Audi apod je jen okrajový segment. U Tesly je JEN elektromobil. Za deset let ale už klidně může být třeba VW v pozici 50% elektro a 50% zbytek. Nebo může klidně elektromobil dominovat z 60%. Může a nemusí. To záleží na mnoha faktorech a synergii nelze jednoznačně predikovat. Může třeba nastat problém s kapacitou rozvodné sítě apod. Nevím. V každém případě ale půjde podíl elektromobilů u automobilových koncernů nahoru oproti ostatním agregátům. A ten růst výroby a prodejů bude logicky snižovat náklady a opět se bude akcelerovat prodejnost. V synergii nelze opomenout i třeba faktor regulací. Podívejte se na to jak EU neustále vnucuje výrobcům jeden ekosystém za druhým. Filtry pevných částic, které jsou poruchové a zvyšují náklady na servis. Emisní limity, které vyžadují obrovské náklady do vývoje takových technologií, které by vyhověly. ELEKTROMOBIL ?? Tam spousta těchto věcí odpadá. Žádný FPA, žádný katalyzátor apod. Jednodušší agregát pod kapotou. Jakmile to koncerny spustí a začne to být prodejné a použitelné např. z pohledu kapacity a dojezdu ve vztahu k ceně a nákladům na provoz, pak už to pojede jako lavina a benzin s dieslem se začnou krčit v koutě. A Tesla ? Jo kdyby byla Tesla zaběhlým autokoncernem, který nahrabal kapitál na benzínu a naftě, pak by mohla jiným koncernům konkurovat jako rovnocený partner ale tím Tesla není. Tesla dokázala nemyslitelné ale má své limity. Takže je už jen otázka odhadů jak se Tesla s prognózou vyrovná a jestli bude chtít dál fungovat jako samostaný hráč nebo jestli se přizpůsobí a spojí s někým. A zaujme UDRŽITELNOU pozici na trhu v nějakém specifickém segmentu. Jako stylový – image vůz. Jako producent levných a kvalitních vozů pro země třetího světa a chudší zákazníky. Nevím. S elektromobilem při současné ceně Modelu S nebo X se ale neudrží zcela jistě. Bude se muset najít jinde a snaží se o to viz Factory v Číně a Model 3, který se na Alze má prodávat za nějakých 750 000,- 😉 To už SKORO jde 🙂

            1. Nevím zda tušíš jaký moloch je treba VW , předělat
              Nevím zda tušíš jaký moloch je treba VW , předělat celou výrobu na elektroauta je pro ne úkol na hranici moznosti. Ve výrobě baterii jsou někde na začátku , nejsem si jist zda to vůbec zvládnou. No a autonomni auta o která jde v budoucnu asi nejvíce ,tak tam bych se moc divil ,kdyby dokázali konkurovat Silicon Valley.

              1. VW přechází na MQB platformu. Nemá s tím nějak velký
                VW přechází na MQB platformu. Nemá s tím nějak velký problém. Tato plaforma napomůže i rychlejší implementaci nadstaveb s elektropohonem. To máme podvozek. Karoserie se mění s každým modelem a pro koncern není problém upravit linky k lisování tvarově jiných dílů. Komponenty dodávají subdodavatelé. Světla, elektrické svazky, pryžové části, tlumiče, sedačky, palubní přístroje atd. Tito subdodavatelé vyrábí pro X značek. Např. Toyoda Gosei, kde jsem byl nedávno vyrábí komponenty pro asi 15 (možná více) značek z celého světa. Jsou na rychlé změny zadání zvyklí a nachystaní. Ten provoz jsem viděl osobně. Nechápu v čem vidíte problém z pohledu přechodu na elektromobily. Troufám si říct, že klidně zvládnou přechod na 100% podíl elektromobilů během jednoho jediného roku a za plné dovýroby stávajících modelů. O úpravě linek to vůbec není. O procesech ve výrobě také ne. To co brzdí nástup elektromobilů u koncernů jsou jiné faktory. V první řadě jde o cenu. Alfa a omega. Elektromobil prodražují baterie. Ty tvoří rozhodující podíl na ceně vozu a zatím slibují jen malé dojezdy oproti plné nádrži benzínu nebo nafty. S 65 l nádrží u dieselu dojedete na jeden zátah do Itálie na dovolenou. S bateriemi budete muset minimálně 4 x zastavit a nechat auto nabíjet. Druhá věc s tím nabíjením souvisí a to je infrastruktura. Nabíjecích stanic je stále ještě málo. To vše vyžaduje postupný přechod. Nelze vyrábět jen automobily a opomenout vše kolem. Poptávka jasně ukazuje koncernu co má dělat. Zákazník tu prostě velí. Oni už mají elektromobily ale zákazník kupuje diesely a benzíňáky. Proč ? Jsou levnější ! Takže nejdříve musí koncerny vymyslet jak sklepat cenu elektromobilů minimálně na stejnou úroveň jako je tomu u klasickéch agregátů a pak mohou začít. Postrčit to lze třeba pomocí dotací jako v Norsku. Tam je velký podíl prodejů právě díky dotačnímu programu ale i tak jsou zde ještě mouchy. Ten zlom já vidím právě v tom, že kapacity baterií rostou, ceny klesají. Čína nabízí levné plechové, plně elektrické hračky ale i vozy vyšší třídy a nutí nás k zamyšlení, že to asi jde. Model 3 u Tesly už se cenově taky dostává jinam. Brzy přijde doba, kdy elektromobil bude mít stejnou cenu jako třeba Diesel ale mnohem nižsí náklady na provoz a třeba i dotaci od státu nebo nějaké úlevy a najednou bude pro zákazníka výhodnější. I z pohledu servisu protože tam bude mnohem méně „mrvítek“ než u vnucených ekoblbostí nařízených z EU. Vývoj bude levnější. Koncerny už elektromobilitu zvládli ale přechod bude prostě muset být načasovaný a synchronizovaný, aby neklesly zisky. Následující dva až tři roky jsou tím zlomem. To se klidně vsadím. Můj soukromý odhad je, že za let bude u firmy VW 45% čistých elektromobilů, 25 – 30 % hybridů většinou s výchozím elektroagreátem (lidi rádi nějakou zálohu) a zbytek budou čistě zážehové, čistě vznětové, CNG, LPG nebo vodíkové agregáty (protože sentiment – hezky to u ropy vrčí). Pokud někdo .. nějaký Musk, který neví, že nemá šanci neprosadí něco jako Thoriový reaktor 😀 .. Joke 😉

                Autonomní vozy jsou už jinou a samostatnou kapitolou. Zde není největší brzdou technologie ale legislativa. V Tesle si s pomerančem na volantu můžete dát klidně šlofíka (já bych to tedy nevydržel) ale legislativa nařizuje mít auto pod kontrolou řidiče. Problém je v právní rovině. Nejsme v éře kdy mají stroje práva a odpovědnost a proto je těžké při nehodě říct, že odpovědný je stroj. Automobilka. Kdo zaplatí škodu ? Něco jiného je případ, kdy by všechny vozy byly autonomní. Pak může asymetrický systém centrálního dohledu nad dopravou korigovat pohyb všech autonomních prvků a riziko nehody je minimální. Jak v tom ale bude hrát roli prvek s člověkem za volantem tak je tu nekontrolovatelný rizikový faktor. Z tohoto pohledu mám také prognózu. Umím si představit vyhrazené pruhy na víceproudých komunikacích, kde bude provoz vyhrazený výhradně jen pro plně autonomní vozy a tomu se uzpůsobí legislativa. A jsme zase u Elona, který pochopil trendy a vyvinul například projekt podzemní dopravy na jakýchci podvozcích na které najedete, zajedete pod zem a necháte se vézt

                1. Dik za rozumny nazor. To se tady nebude libit.
                  Dik za rozumny nazor. To se tady nebude libit.

                2. omyl! To co brzdí nástup elektromobilů u koncernů jse v
                  omyl! To co brzdí nástup elektromobilů u koncernů jse v první řadě VŮLE JE VYRÁBĚT. Spočítali si totiž že na elektromobilech by museli už pracovat poctivě a zisky/marže by neměli jako dosud NEHORÁZNÉ. A tak celou dobu koumají jak to vochcat a prozatím tedy natahovágn 🙂 Uvědomme si že manenažerský bandě jde pouze a jen o PRACHY bez PRÁCE 😉

                  e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-je-dost-uz-mi-nepridavejte-955492

                  novinky.cz/ekonomika/292712-moje-vyplata-nemuze-rust-donekonecna-mysli-si-sef-volkswagenu.html

                  novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html

                  tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

                  investicniweb.cz/news-volkswagen-zvysil-odmeny-sefu-za-lonsky-rok/

                3. Stejně je to hezké ,jak mohou mít dva lidé odlišný
                  Stejně je to hezké ,jak mohou mít dva lidé odlišný pohled. Vy vidite etablovanou firmu s obrovskou výrobní základnou . Vyborne finanční zajištění. Megavyrobni série , které jsou zárukou velmi levné výroby . Servisní síť , dodavatelskou síť a další a další benefity. Schopnost velmi rychle upravit výrobu až po možnosti , co se politiky tyče. Já zas vidím obrovskou loď s starými kapitany , která provádí velky manévr u něhož není vůbec jiste , zda neskončí najezdem na mělčinu. V budoucnu pak vidím potřebu dalších manevru , na kterou tato loď není stavena a bude třeba opravdu velkých změn . Rychlým pohledem do akcionarske struktury si pak říkám , zda cíl je jednotný a opravdu ho diktuje trh nebo jsou tam i jiné cíle .

                4. No já k tomu vašemu pohledu vidím, že :
                  Elon jim ukázal,

                  No já k tomu vašemu pohledu vidím, že :

                  Elon jim ukázal, že to jde
                  Totéž jim ukazují Číňani
                  Už do toho stejně investovali nemalé peníze a nemůžou to prostě „zaříznout“. Ujel by jim vlak. Baterky prostě brzy přestanou být takový problém vzhledem k pokroku a všem těm technologiím co se testují a jsou na spadnutí.

                5. Autonomie – Zde není největší brzdou technologie ale
                  Autonomie – Zde není největší brzdou technologie ale legislativa.

                  Tak tohle bych si rozhodne tvrdit netroufnul.

                6. Vy myslíte, že jsou hlavní brzdy v technologii ? V čem
                  Vy myslíte, že jsou hlavní brzdy v technologii ? V čem myslíte konkrétně, jestli se mohu zeptat ?

                7. Jednim slovem – spolehlivost.
                  Asi nejdal je (podle me) Waymo,

                  Jednim slovem – spolehlivost.
                  Asi nejdal je (podle me) Waymo, ale i oni jezdi pomalu v omezene oblasti a mestecku s idealnim pocasim (a podle videi i malym provozem). A rikaji, ze je to tezsi nez cekali.

                  A pokud prijmeme premisu, ze AP od Tesly je dnes nejlepsi semi-autonomni komercni produkt, tak je to docela zoufalstvi, ktere se zdaleka neblizi ani tomu, aby mohlo jezdit bez dohledu (nevyzadujici pozornost a „ruce na volantu“), natoz uplne bez ridice. A to ani po dalnicich (no dobre, mozna devadesatkou mezi kamiony by to nejakou delsi dobu asi slo).

                  V okamziku, kdy vyrobce rekne „rucime za nas produkt a hradime vsechny skody, ktere zpusobi, i kdyz legislativne je zodpovedny ridic“ a ne „je to beta a tudiz tvuj problem“, budu ochotny uznat, ze to vazne na legislative. Zatim tam podle me ani zdaleka zdaleka nejsme.

                8. Ja teda nevim, ale ja v tom anglickem textu vidim jen spoustu
                  Ja teda nevim, ale ja v tom anglickem textu vidim jen spoustu budouciho casu bez terminu (nejen o zodpovednosti, ale i o releasnuti systemu). Clanek je rok a pul stary, mozna je to dneska jinak, ale ja o tom neslysel.

                9. Jeste dodatek, koukam na konfigurator A8 a neni tam ani naznak
                  Jeste dodatek, koukam na konfigurator A8 a neni tam ani naznak takoveho systemu. Takze to „nyni“ je znacny optimizmus, sorry.

                10. To se ale zase tak nelišíme v názorech. Shodneme se na tom,
                  To se ale zase tak nelišíme v názorech. Shodneme se na tom, že je problém ve smíšeném provozu autonomních vozidel a vozidel řízených řidiči (často neodpovědnými). A žádný autonomní systém nebude nikdy tak spolehlivý, aby se vyhnul srážce z blbcem 🙂

                  A odtud váhání těch co schvalují legislativu a hlavně jejich právníků co jim stojí za zády. Proto si myslím, že ideálním kompromisem bude nějaká forma oddělení provozu autonomních vozů a provozu vozů pod kontrolou řidiče. Nejspíše to v první vlně bude vytvoření úseků povolujících autonomní provoz z místa A do místa B – podle GPS vozu. Příklad: Jedu TESLOU a mám na displayi červený rámeček – musím tedy držet volant a řídit. Přijedu na dané GPS souřadnice a rozvítí se zelený rámeček a auto mi řekne, že si mohu zdřímnout pokud povolím nyní již zpřístupněný autonomní systém. Auto si po stisknutí čudlíku zajede do vyhrazeného pruhu, kde jedou jen autonomní vozy a všechny vozy ví o všech ostatních a pojede samo. Na konci úseku vzbudí řidiče a ten bd aktivuje manuální režim nebo auto zastaví na odstatvném pruhu a nechá řidiče dospat.

                11. Ale ja vubec nemluvim o necem tak komplikovanem jako srazce s
                  Ale ja vubec nemluvim o necem tak komplikovanem jako srazce s blbcem (to byva zabavne i pro lidskeho ridice). Jenze ona staci ostrejsi zatacka na horizontu do ktere neni videt a AP ma snahu vzit to rovne (nebo alespon jeste tak pred mesicem mel).
                  Ano, uznavam, nebyla to dalnice, mluvim obecne o spolehlivosti te autonomie v relativne jednoduche situaci (silnice bez odbocek, krizovatek,…).

                  Pripadne trosku silnejsi dest (na dalnici) a „Surrounding view limited. Lane
                  change is disabled“ neboli auto prestava vnimat auta kolem sebe.
                  Cteni znacek nula. A tak by se dalo pokracovat.

                12. Vše jde rychle dopředu. Třeba čtení značek. Jednoduše
                  Vše jde rychle dopředu. Třeba čtení značek. Jednoduše použijete vícefaktorovou detekci. Značky čtené kamerou vozu plus druhý faktor – značky v navigaci. Umím si představit i sdílení informací z palubních systémů vozů k ostaním vozům přes nějaký integrovaný systém řízení dopravy. Něco jako integrovaný Waze na steroidech.

                13. Ale ja prece vubec nepopiram budoucnost. JEdnou to nejspis
                  Ale ja prece vubec nepopiram budoucnost. JEdnou to nejspis nastane. Jen rikam, ze dneska nevim o systemu, ktery by byl dostatecne komplexni (schopnosti) a zaroven spolehlivy, aby jeho brzdou byla legislativa, ne technologie.

                  A to ze zavislost rychlosti zlepsovani spolehlivosti/schopnosti/… na case neni linearni, ale spis logaritmicka (cim bliz jsem 100%, tim vic casu a usili kazdy zlomek procenta stoji), tu asi rikat nemusim.

                14. Zazitek ze vcerejsiho odpoledne na tema spolehlivost: po 50km
                  Zazitek ze vcerejsiho odpoledne na tema spolehlivost: po 50km mirneho snezeni na D5 najednou pipani a cervene rucicky („okamzite prevezmi rizeni“) a zbytek cesty zadny autopilot (zastavit, vylezt ven a skrabat naraznik (radar) se mi fakt nechtelo). Bude me autonomni auto vyhanet kazdych 30 minut ven do siberie, at mu ocistim senzory?

                15. Mně někdy vypíše: „Surround vehicle display limited“ nebo
                  Mně někdy vypíše: „Surround vehicle display limited“ nebo tak nějak. Může být příčina něco podobné?

                16. Tahle je mirnejsi – znamena, ze jsou zasvinene bocni kamery
                  Tahle je mirnejsi – znamena, ze jsou zasvinene bocni kamery (auto nevidi auta kolem sebe), ale radar a celni kamery jeste porad funguji (adaptivni tempomat/jizda v pruhu funguje, zmena pruhu ne). Tuhle jsem mel v silnejsim desti nekdy pred dvema tydny.

                  Dost stupidni je, ze pri vypadku radaru neni narok na vubec zadny tempomat, ani ten neadaptivni…

                17. No má to ještě hooodně dlouhou cestu před sebou.
                  No má to ještě hooodně dlouhou cestu před sebou.

                18. To tam nejde dat topeni? Nebo existuji povrchy, ktere na sobe
                  To tam nejde dat topeni? Nebo existuji povrchy, ktere na sobe nenechaji nic ulpet (napada me teflon, ale jiste je i neco lepsiho) a pak ostrikovac :-). Ale treba to jen vidim jak hurvinek valku.

                19. Ja bych to laickym pohledem taky cekal. Ale asi tam nejaka
                  Ja bych to laickym pohledem taky cekal. Ale asi tam nejaka zrada bude.

                20. Na tom neni nic divneho, proste zasvineny radar , to se stava
                  Na tom neni nic divneho, proste zasvineny radar , to se stava kdyz snezi 😉

                21. Je to komentar k diskuzi „FSD brani legislativa, ne
                  Je to komentar k diskuzi „FSD brani legislativa, ne technologicke problemy“

                  Normalni to sice je, ale zaroven je podle me dost zasadni technologicka prekazka, kdyz relativne bezne pocasi vyradi „nenahraditelne“ (z pohledu samorizeni) senzory.
                  Dovolim si pripomenout, ze Tesla uz se nejakou dobu kasa, ze hw je zcela pripraveny na FSD (ze AP2.0 nikdy FSD nebude radsi rozvadet nebudu) a zaroven docela dost Tesel jezdi v Norsku, kde urcite snezi casteji nez jednou za uhersky rok, takze o problemu musi vedet.

                22. To jo ale v Norsku se trosku jinak odhrnuje 🙂
                  Nebylo to

                  To jo ale v Norsku se trosku jinak odhrnuje 🙂
                  Nebylo to mysleno spatne , jen proste ze me se to na MB taky stavalo.

                23. V poho.
                  Ale videl jsem video se skrabajicim Bjornem, ten

                  V poho.
                  Ale videl jsem video se skrabajicim Bjornem, ten problem maji i v Norsku. A nekdo psal, ze to trapi i Volva, takze snadne reseni zrejme neexistuje.

                24. Já myslím, že není až tak problém v automobilech nebo
                  Já myslím, že není až tak problém v automobilech nebo řidičích. Ani plně autonomní provoz by nefungoval až tak dobře. Na silnici nebo ve městech se totiž pohybuje i spoustu dalších objektů/lidí/zvířat, která prostě chybují a nikdy je nebude možné kontrolovat. Navíc, vemte si třeba situaci, která není v praxi až takový problém. Jedete po dálnici 130km/h. S kárky automobilu před vámi spadne převážený objekt vedle sebe máte auto. Teď co? Auto vidí jen překážku a musí nějak reagovat. Sestřelí auto vedle vás aby vás zachránilo? Narazí do překážky, která sice může být jen papírový obal ale také betonový blok?? Já prostě tuhle volbu dokud nebudu muset (v což doufám a autonomním vozům prostě nefandím) nikdy stroji svěřit nechci.

                25. Ono to vždy končí nějakým kompromisem. Zrovna teď se
                  Ono to vždy končí nějakým kompromisem. Zrovna teď se poslanci dohadují jestli zakázat kamionům levý pruh nebo ne. Jednu stranu dialogu štvou kamiony co se předjíždí čtvrt hodiny osmdesátkou a zasekají při kalamitě D jedničku a druhá strana správně argumentuje, že se ten pravý pruh bez možnosti předjiždění zaseká dle rychlosti nejpomalejšího kamionu a vytvoří se megakolona.

                  Komprompromis odhaduji na zákaz pravého pruhu pro kamiony VYJMA vyčleněných úseků určených pro předjíždění kamionů a současně vyčleněných časů (třeba v noci) kdy budou moci kamiony používat oba pruhy blíže pravé kranici.

                26. „Troufám si říct, že klidně zvládnou přechod na 100%
                  „Troufám si říct, že klidně zvládnou přechod na 100% podíl elektromobilů během jednoho jediného roku a za plné dovýroby stávajících modelů“
                  Třeba u VW Group by to znamenalo minimálně 500 TWh baterií ročně a ty jaksi ještě dlouho na trhu nebudou.

        1. Máš to blbě, Tesla na sinusovce právě prošla nulou,
          Máš to blbě, Tesla na sinusovce právě prošla nulou, dostala se do zisku. A teď bude dále prudce stoupat. Zatím není žádný důvod ke zbržďování růstu, neexistuje konkurence která by jí momentálně ohrozila ať do vývoje sypou víc miliard než kdokoli jiný. Tesla má vlastní baterie (spolu s Panasonicem, nicméně chemie je vyvinuta in house), vlastní autonomní systém řízení, nyní už vlastní hardware pro neuronové sítě, dodává už nějaký ten rok bateriové vyrovnávací elektrárny, i solární zdroje vyrábějí sami. K tomu sdílí technologie se všemi ostatními Muskovými firmami, takže materiálové inženýrství stejně jako výrobní postupy má unikátní. Výroba komponent do aut z velké části pochází přímo z Tesly. Působí jako dodavatel pro Boring Company. A tak dále. Prostě to není jen automobilka, to byla naposledy při výrobě Roadsterů před deseti lety, teď je má daleko šírší zaměření.

          1. Také bych si to přál protože Tesle fandím ale bohužel
            Také bych si to přál protože Tesle fandím ale bohužel ten posun do zisku je dočasný. Tesla se dostala do zisku právě proto, že ještě koncerny nepřešly na výrobu levných vozů a Tesla dokázala nabídnout chybějící třídu pro rozhodující spektrum zákazníků. Nižší a střední příjmovou vrstvu. Model 3. To ale bude trvat jen do té doby dokud koncerny nevyřeší přechod. A na tom právě dělají viz tento článek. Jakmile bude levný elktromobil od VW, Audi, Renaultu, Toyoty atd. atd., tak Tesla ztratí konkurenční výhodu a bude nucena výrobu silně dotovat. A opět spadne do červených čísel. To, že Tesla má vše vlastní bohužel i znamená, že se dostává do určité izolace a je otázkou jak se její prakticky „technologicky izolovaný systém“ přizpůsobí a bude srovnávat se standardy. Proto koncerny ty okrajové věci „hází“ na ty subdoavatele. Aby si uvolnili ruce. Možná, že se Tesla sama v budoucnu uchytí jako subdodavatel koncernů a klasické vozy Tesla se budou prodávat pro fandy jako dnes vozy Bentley, Lamborghiny apod popř. bude Tesla produkovat s Číňany levná vozítka. To uprostřed ale bude brzy u elektromobilů rejdištěm jiných značek. Já bych Tesle opravdu hodně přál, aby se udržela ale pokud se udrží, rozhodně ne ve stávající podobě a v izolaci. Toť jen můj skromný názor 🙂

            1. No Tesla má čas do roku 2021, do té doby se konkurence moc
              No Tesla má čas do roku 2021, do té doby se konkurence moc neprojeví.

              Pokud uvažujete o základním elektrickém vozidle pro masy, tak musí splňovat následující
              1) cena 400 000,- (15 000 Euro)
              2) reálný dojezd 200 km (při nájezdu 40 km za den stačí dobít 1x týdně – pro lidi ve městech)
              3) nabíjení na trase (zatím je rozteč dobíjecích stanic v Evropě cca 100 km, musí se snížit na cca 50)

              Pro splnění těchto podmínek musí mít auto velikosti fabie (malé auto) cca 35kWh baterii (a na to nebudou továrny hotové ani v 2020)

              Automobilky se také musí vzdát výroby malých aut (auto v ceně 15000 Eur má výrobní cenu 5000 Eur) a snížit si marže (jde to, elektro má cca 50% součástek ale drahou baterii, takže auto v ceně 15000 bude mít výrobní náklady 7500 Eur). Snížení marží se ovšem výrazně projeví v dodavatelském řetězci – takže přijdem o polovinu prodejců a servisů – prostě na ně automobilky nebudou mít.

              1. Až na tu cenu se dá souhlasit. Auto pro masy rozhodně
                Až na tu cenu se dá souhlasit. Auto pro masy rozhodně neznamená auto pro masy v ČR. Třeba v USA je průměrná prodejní cena automobilu cca $33500 a roste zhruba o 3 % ročně, takže se během 2 let dostane na základní cenu TM3.
                To je jedna věc a druhá hlavnější, že přeci auto není jen o pořizovacích nákladech, ale o celkových nákladech. A už se tu mnohokrát počítalo, že elektromobil vyjde při nájezdu cca 20 tisíc ročně stejně jako stejný spalovák o zhruba 250 tisíc levnější, tedy cenovka Fabie 300 tisíc a elektrické Fabie 550 tisíc je de facto stejná.

          1. POUZE česká filiálka koncernu VW s názvem Škoda
            2016 –

            POUZE česká filiálka koncernu VW s názvem Škoda

            2016 – 2018 – přes 1 100 000 prodaných vozidel každý rok
            To je u Tesly výhled podle vašich dat na rok 2020 – 2021

            Pokud bude trend pokračovat a koncern VW přejde na elektromobily, tak v roce 2021 na tom může být stále populárnější Škoda v produkci vozidel a možná i jen elektromobilů jako Tesla. Jen ta Škoda.

            Ale věřím, že se zavedením levnějšího modelu 3 a dalších modelů v tomto segmentu mohou prodeje Tesly růst.

            Pokud jde o recesi tak mám na mysli podíl na globálním trhu elektromobilů. Ne pouze čísla u Tesly.

            1. To myslíte opravdu vážně nebo jak vtip, že by samotná
              To myslíte opravdu vážně nebo jak vtip, že by samotná Škoda mohla v roce 2021 vyrábět přes milion elektromobilů? Vždyť celej koncern VW group plánuje jen nějakých 200 tisíc elektromobilů za rok 2021. Škodovka příští rok předvede celých 2000 kusů Škody Vision E. Prostě tragédie. Ještě minimálně 5 let na tom bude líp BMW než celej VW dohromady.

              1. Samozřejmě to byla nadsázka. VW už dal jasně najevo, že
                Samozřejmě to byla nadsázka. VW už dal jasně najevo, že pro něj ani Diesel není mrtvý a dokáže ho udělat výrazně ekologičtějším. A ropa pořád teče. A dokud poteče ….

                Jen chci říct, že i když ve Škodě pojedou třeba za 5 let jen na dvacetiprocentní podíl elektromobilů vůči jiným agregátům, bude to v součtu jen koncernu VW číslo srovnatelné s Teslou a pokud započítáte ostatní koncerny se stejným podílem, tak už Tesla rozhodně v Elektromobilech na globálním trhu dominovat nebude. A ten poměr se v neprospěch Tesly bude měnit.

                1. to sou všecko keci milý hochu, konzervě se už nedá
                  to sou všecko keci milý hochu, konzervě se už nedá věřit ani nos mezi ušima natož slibotechn natahovágn :)))))) nejlíp by udělala kdyby zakrachoval, rozdělila se a jednotlivý značky se samy rozhodli co chtějí vyrábět :DDDDDD

                2. To bychom zde vyhráli. Výroba veteránů v Kvasinách.
                  To bychom zde vyhráli. Výroba veteránů v Kvasinách. Prodeje vozů, které po sjetí z výrobní linky jsou veterány. Jen jestli to DI bude schopno jako veterány také registrovat.

                3. A jak víte, že Tesla za 5 let bude na tom stejně jako dnes?
                  A jak víte, že Tesla za 5 let bude na tom stejně jako dnes? Tesla stále zvyšuje výrobu a za 5 let bude vyrábět stále více elektromobilů, než celý VW dohromady. VW má prostě zpoždění a to dost velké. Ano za 5-10 let může VW dohnat Teslu, ale také nemusí, já osobně si to netroufám tvrdit. Tesla stále překvapuje a má v plánu vyrábět nové typu aut. Takže i když by za 5-10 let vyráběla méně aut než celý koncern VW, tak to ale stále bude tolik, že už z ní bude „normální“ velká automobilka jako ten VW a ostatní, kteří se Tesle dnes smějí, že spalováků vyrábí milion a Tesla dnes jen 200 tisíc.

                  Ale vůbec si neuvědomují, že oni také začínali. A hned na začátku také nevyráběli milion kusů, že?

                4. Když vezmeme, že letos Tesla vyrobí 400 tisíc aut (4x 4Q
                  Když vezmeme, že letos Tesla vyrobí 400 tisíc aut (4x 4Q je 350 tisíc, tak je to hodně konzervativní odhad), pak při 30% růstu v dalších letech (opět velmi konzervativní, běžně má >50% růst) bude v roce 2025 na 2 milionech.
                  Aby ji VW Group dohnal, tak musí letos vyrobit 100 tisíc EV (2x víc než loni) a dalších 6 let pokračovat v průměru 65% růstem každý rok.
                  Prostě to totálně projeli a nevěřím, že mají šanci to dohnat.

                1. Jenomže pozítří bude Tesla zase další 2 dny popředu.
                  Jenomže pozítří bude Tesla zase další 2 dny popředu.

                2. A kdy bude to pozítří kdy bude továrna chrlit tolik
                  A kdy bude to pozítří kdy bude továrna chrlit tolik akumulátorů, že to vystačí ročně na 1M vozů? Už jsou aspoň základy té fabriky? Nebo je požádáno o stavební povolení? Nebo už někdo projektuje tu fabriku?

            2. spaľováky budú ľudia kupovať do okamihu, kým nedôjde na
              spaľováky budú ľudia kupovať do okamihu, kým nedôjde na to, čomu sa všetci snažia zabrániť silou/mocou a čo ich v noci budí – jeden odvážny, ktorý povie,, že 2/3 automobilov nesmie na cestu, pretože SA NEZHODUJE s vzorom, ktorý bol SCHVÁLENÝ.
              a tuná v európe nemáme tak veľkú púšť kam ich koncentrovať, kým ich nezničia!

    1. Za 1. si myslím, že pokud by někdo uměl postavit
      Za 1. si myslím, že pokud by někdo uměl postavit konkurenční elektromobil pro Teslu, tak už je na trhu. Doteď tu ale žádný takový není. Není to I-pace a ani E-tron.

      Dále nevím jak lze konkurovat někomu, kdo si vyrábí baterie (nejdražší položka EV) ve své vlastní továrně o 40% levněji než konkurenti, kterým navíc ještě výrobci aut musí zaplatit marži.
      Navíc je už dnes jasné, že jediný kdo má potřebné výrobní kapacity na baterie do budoucna je jen Tesla. Ostatní budou škemrat aby na ně vůbec něco zbylo.

      Tesla je také jediná automobilka, která má vlastní světovou síť SCH, na které „tankujete“ za 1/3 nákladů oproti komerčním nabíječkám.

      Myslím, že minimálně v příští dekádě nebude nikdo schopný tento strategický náskok překonat.

      1. Odpovím vám otázkami.
        Máte Teslu ?
        Pokud ne:
        1.proč ne

        Odpovím vám otázkami.
        Máte Teslu ?

        Pokud ne:
        1.proč ne ?
        2.proč jste dal přednost jinému vozu?
        3.hrála roli cena ?
        4.jaká cena by byla přijatelná?
        5. jaké okolní podmínky by vás přimněly ke koupi elektromobilu obecně ? (dojezd, zázemí apod.)

        Jen chci říct, že tohle jsou otázky pro tu největší masu lidí, kteří si kupují auto. Netýká se to boháčů, kteří nevědí co s penězi.

        Tesla má náskok, právě proto, že se koncerny dosud soustředily výhradně na jiné agregáty a ty modely co jste vyjmenoval byly jen takové sondy, jak se bude trh chovat a současně první vlaštovky v technologiích nutných k přechodu na jinou strategii. K elektromobilům. Ve chvíli kdy to koncerny začnou brát vážně, tak rychle dořeší baterie i nabíječky a vše ostatní kolem. Zatím koncerny berou vážně přípravu přechodu ale vzhledem k tomu co se děje je jisté, že do toho brzy šlápnou naostro.

        Už za dva roky si řekneme, čí prognóza byla blíž realitě 😉

        1. Až to začnou brát vážně, až postaví vlastní továrny,
          Až to začnou brát vážně, až postaví vlastní továrny, až vybudují vlastní infrastrukturu. Problém je v tom, že automobilky to teprve začínají brát vážně, zatímco Tesla už v tomhle jede léta.
          Zatímco ostatní se teprve točí v kruhu a zjišťují co vlastně chcou dělat, tak Tesla má nejlepší a nejlevnější technologie v oboru.

          Až to tedy začnou brát ostatní vážně a až pro to opravdu něco udělají a bude to i někde vidět, tak Tesla bude zase o několik let dále.

          1. Elon je dobrý ale v technologickém pokroku zase tak moc
            Elon je dobrý ale v technologickém pokroku zase tak moc vepředu být nemůže. Věda je prostě věda a synergie nedovolí jednomu až tak dlouhé skoky před ostatní. Až si ti ostaní uvolní ruce a začnou se místo nafty a benzínu věnovat baterkám, bude vše mít úplně jinou dynamiku.

            Ostatně podle toho co k Tesle sám Elon prohlásil cítím, že by možná už sám chtěl dělat něco jiného než autíčka. Ale třeba se pletu 😉

            1. Může být napřed dost, aby ho uznávali i v Porsche a Sandy
              Může být napřed dost, aby ho uznávali i v Porsche a Sandy Murdo vychvaloval techniku až do nebe. To je tak když děláš něco dost dlouho.

              Zkostnatělá konkurence je roky pozadu.

              Jo a pleteš se. Musk chce být CEO ještě aspoň dalších 10 let.

            2. technologický pokrok NIE JE VEDA. je to inžinierstvo. tam
              technologický pokrok NIE JE VEDA. je to inžinierstvo. tam nik nepozerá do krištálovej gule, tam premýšľa až sa mu z kečky parí ako DÁL, LÉPE A RADOSTNěji! a ako prešťať zdanlivé prekážky, limity. príklad je ešlonov výrok – pokiaľ dokážete sledovať robota (vo výrobe), je niečo …

        2. „Ve chvíli kdy to koncerny začnou brát vážně, tak rychle
          „Ve chvíli kdy to koncerny začnou brát vážně, tak rychle dořeší baterie i nabíječky a vše ostatní kolem.“

          To je docela vtipné tvrzení…

          Nokia, 13let největší světový výrobce telefonů, už také nebyla schopna dohnat pár let váhání. Tak to prostě v byznysu chodí a myslím, že je to v pořádku, že tu nikdo není na věky.

    2. Vážený pane specialisto, nebudu komentovat vaše názory
      Vážený pane specialisto, nebudu komentovat vaše názory máte na ně právo, pokud by jste chtěl znát realitu o těch koncernech co budou ihned jak jim dáte povel vyrábět statisíce elektromobilů ročně tak se podívejte na tyto dva dokumenty, jeden je starý 8 let druhý 10 let. https://www.youtube.com/watch?v=fp9t0oI0oww
      https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk
      Koncerny zde vyvracejí vaše názory a teorie, že to jde jak píšete na lusknutí prstu předělat výrobu, že chtějí a budou vyrábět elektromobily… to bylo před mnoha lety !

Napsat komentář