Čínský elektromobil Byton M-Byte bude mít místo přístrojové desky obří displej

Čínská společnost Byton se chystá na veletrhu CES 2019 odhalit výrobní verzi svého elektromobilu M-Byte. Prozatím ukázala alespoň interiér.

Elektromobil M-Byte má být dostupný ve verzích s výkonem 200 kW pouze na zadních kolech nebo 350 kW na všech čtyřech kolech.
foto: Byton

Elektromobil Byton M-Byte má jít na trh snad už tento rok. Plně elektrické SUV vyniká především v interiéru, a to obřím centrálním displej o rozměrech zhruba 125 cm x 25 cm, který doplňuje několik menších displejů.

Byton M-Byte chce zaujmout především luxusním interiérem, kdy přední část přístrojové desky tvoří de-facto jen displej.

Byton M-Byte chce zaujmout především luxusním interiérem, kdy přední část přístrojové desky tvoří de-facto jen displej.
foto: Byton

Auto má být vybaveno 71kWh/95kWh baterii a cenově začínat na asi $45 000. Nižší verze ujede až 400 km na jedno nabití, ta s větší baterií až 520 km. Auto samozřejmě slibuje plnou konektivitu a autonomní řízení.

170 Comments on “Čínský elektromobil Byton M-Byte bude mít místo přístrojové desky obří displej”

  1. Já jsem pro každou ptákovinu, trh si řekne zda to má
    Já jsem pro každou ptákovinu, trh si řekne zda to má šanci na přežití nebo ne. na Tesle 3 velmi oceňuju čistý výhled ven to že mě v zorném poli nic nerozčiluje. Stačilo by mi tam jen HUD displej ukazující rychlost a toť vše. Velkej displej bude asi moc fajn věc pro plánování cesty po nabíječkách, ale s tím nemám zkušenost. Například mini displejík u iPace mi v tomto smyslu připadal komickej a nepraktickej.

  2. K ničemu. Jak display, tak parametry auta. Oboje zbytečně
    K ničemu. Jak display, tak parametry auta. Oboje zbytečně předimenzované. A navíc, k čemu je mi v autě tento druh displaye? Když jedu mám koukat ven, a sledovat provoz a dění kolem auta, ne nějakou obrazovku. Kdyby tam dali rozšířenou realitu do skla, bylo by to mnohem lepší.

      1. Taky doufám, že dojezd 400+ bude prostě standard a ten kdo
        Taky doufám, že dojezd 400+ bude prostě standard a ten kdo bude chtít / potřebovat bude mít možnost si připlatit za 500 / 600.Pořád se bavíme o ideálních hodnotách tj. reál když s tím v zimě vyrazíte na dálnici bude minimálně o třetinu nižší. Samozřejmě do města na denní popojíždění je 250km (za ideálních podmínek) asi ok.

          1. Mám v baterce cca 120km, denní nájezd min 60km, nemám
            Mám v baterce cca 120km, denní nájezd min 60km, nemám vyřešené noční nabíjení 🙁
            Ó co bych dal za to abych v té baterce měl aspoň 160km a nemusel denně řešit kde a jak dlouho ?
            Když někam jedu tak to šponuju na max využití baterie místo doporučovaného 20-80 jezdím 5-100.

            Více je dost často lépší.

              1. To mi vyřeší jen jeden problém, druhý zůstane.
                Kdežto

                To mi vyřeší jen jeden problém, druhý zůstane.
                Kdežto jen o trochu větší baterie mi vyřeší druhý problém a od prvního velice ulehčí.

                I kdyby baterie nedegradovaly, není možné nasadit řešení s dojezdem 70km někde kde je potřeba 60. Každá trocha nad to absolutní minimum je nejen obrovský komfort ale i zvýšení využitelnosti.
                Přidejte do mixu degradaci a kapacita opět nabyde na důležitosti.

                1. Já taky nenavrhoval rezervu 12%. Nejen kvůli degradaci, ale
                  Já taky nenavrhoval rezervu 12%. Nejen kvůli degradaci, ale i kvůli ideální využitelnosti (tuším někde mezi 20% až 80%) baterie.
                  Většina lidí jede za den 50 max 60 km – takže mluvím o kapacitách na 100 až 120 km. Ale proboha proč 400?

                2. Ta „rezerva“ 12% asi myslíte 70km dojezd při potřebě
                  Ta „rezerva“ 12% asi myslíte 70km dojezd při potřebě 60km.
                  To mělo jen dokreslit že při absence degradace by mělo 70 stačit s přehledem ale i tak je to špatný nápad. Nejen z důvodu komfortu (nemuset nabíjet denně), ale celkové využitelnosti (dojezd) atd.

                  Svojí „rezervu“ odhaduji na +40km, což je 1/3 kapacity cca.

                  A kde berete 400 (mě stačí 160) ? To je fajn pro někoho kdo nechce řešit nabíjení… nikdy. A jezdí často daleko. To umí Tesla.

                  p.s. noční nabíjení mám samozřejmě za rohem, ale i tak si stále stojím za tím že +40 by mi o tolik ulehčilo život…

                3. Tech 400 jsem vztahpval k clanku. Vasich 160 chápu a
                  Tech 400 jsem vztahpval k clanku. Vasich 160 chápu a nepopírám.

        1. Věřil bych že to bude standart. Jen od toho standartu 80%
          Věřil bych že to bude standart. Jen od toho standartu 80% lidí ustoupí a koupí si auto s max. tak 250, na dálnici stotřicítkou 150. úplně stačí. Není jediný důvod proč chtít více. Na toalety se musí chodit – i baby které nemají prostého tátu. A není důvod v té době nenabíjet.

        2. Jak tak pročítám ty dohady o kapacitě, napadá mne možná
          Jak tak pročítám ty dohady o kapacitě, napadá mne možná blbost, ale technicky by to asi dnes nebyl problém. Co tak BEV se 60kWh ve dvou modulech? Jeden napevno, druhý přes týden připojený (a postupně nabíjený) někde v garáži k FVE jako rozšíření úložiště domu. No a o víkendu (či kdykoli jindy) jej přemístím do auta a jedu delší cestu za své. Jinak ten displej prakticky asi nesmysl a 200kW na jednu nápravu je taky dost, alespoň pro běžné využití…

                1. tak ještě jednou pro velký úspěch: 6kWh LIxx = 80kg.
                  tak ještě jednou pro velký úspěch: 6kWh LIxx = 80kg. Olovo by vážilo cca 240kg pro shodnou využitelnou kapacitu/nikoliv pro instalovanou/

                2. Bol by aj zdroj pre toto absurdné tvrdenie?! Podla tejto
                  Bol by aj zdroj pre toto absurdné tvrdenie?! Podla tejto vymyslenej hodnoty by batéria Tesly S100D vážila 1333kg a ona, potvora, akosi váži menej ako polovicu 🙂

                  teslamagazin.sk/tesla-model-s/

                  Tak ešte raz: energetická hustota bateriových článkov Li.. je 265Wh/kg a na úrovni batérie 200Wh/kg.

                  Skôr ako sem napíšeš takúto blbosť, tak si to trochu naštuduj aby si nebol za blba.

          1. To už „teoreticky“ vymyšlené bylo ve formě… Lífa ? s
            To už „teoreticky“ vymyšlené bylo ve formě… Lífa ? s rozšířenou baterkou v kufru. Čili něco podobného ale vyndavací – představil bych si sloty s moduly s kterými by se dalo manipulovat snáze než s 30kWh blokem.

            Neví někdo jak to s tím dopadlo ? Resp jak se jim povedlo to „rozšíření“ po SW a BMS stránce ?

      2. Ano to mám na mysli (respektive dojezd mi nevadí, ale
        Ano to mám na mysli (respektive dojezd mi nevadí, ale velikost baterie ano), a ještě se u EV pořád řeší jejich zrychlení z 0 na 100 atd…
        My máme baterii 16Kw, se kterou se dá ujet mezi 80 až 100km. 75% řidičů ve městě tuto vzdálenost nikdy nepřekoná. A těch pár případů kdy ano, tak mezi tím můžou klidně nabíjet. Tzn. z těch 71 kw nebo 95 kw co tam chtějí dávat, by se dalo rozdělit do tři až čtyři normálních městských vozítek. PS: 20Kw baterii bys dobíjel výrazně kratší čas.
        A k tomu zrychlení – k čemu to? Copak budeme na těch silnicích závodit? Maximálně je povětšinou 50km / h a na okruhu 80. Takže na tu stovku se teoreticky ani nedostaneš, natož v ulicích města. Zrychlení 0-100 pod 10 vteřin je zbytečné.

        1. Toto není žádné městské vozítko, alespoň co tak
          Toto není žádné městské vozítko, alespoň co tak koukám na fotky. Tohle auto by mohlo sloužit jako jediné auto v rodině. A v tom případě by byl, samozřejmě, dojezd cca. 100 km (jak navrhuješ baterii 20 kWh) nesmysl, to nikdo nekoupí.

          Píšeš, že kdo potřebuje jet dále, tak může klidně nabíjet. Ano, může, ale proč by to, proboha někdo dobrovolně dělal? Když tady jsou už, naštěstí, i EV s větší kapacitou a dojezdem.

          Ty požadavky, co zmiňuješ (malá baterka, líná dynamika) by mohly uspokojit nenáročného řidiče, pokud by to auto sloužilo výhradně jenom jako městské auto. A i to by většina uživatelů těžko akceptovala. Pro SUV této velikosti, jako je ten Číňan, je to nesmysl 🙂

          1. Nevím jak často ty, ale já znám osobně jen jednoho
            Nevím jak často ty, ale já znám osobně jen jednoho člověka, který jezdí autem delší vzdálenosti než 100km častěji než párkrát za rok. A to ho to ještě štve, protože je to pracovně. Nevidím jediný důvod vlastnit auto které je toho schopné pro případ že bych možná jednou… a v takovém případě si půjčím a opět ho nemusím zbylý čas vlastnit.

            To mi přijde jako mít doma boiler na 300 litrů horký vody, kdyby náhodou přijelo všech 10 příbuzných a všichni se chtěli jít najednou vykoupat.

            PS: jedno auto do rodiny je moc. Osobně doufám, že kombinace ceny EV a postupného vytlačování spalováků povede k výrazné redukci počtu aut na světě. Ideál by bylo tak jedno malé auto na dvě rodiny.

            1. Tak já jsem extrém a ne zrovna dobrý příklad
              Tak já jsem extrém a ne zrovna dobrý příklad průměrného řidiče. Protože já jezdím pracovně 2-3 krát za měsíc trasu 500 km tam a zpátky 🙂 Pro mě EV není a zřejmě dlouho ještě nebude…

              Ale i když bych nejezdil pracovně, tak těch cest kolem 100 km a delších je za rok docela dost, jezdíme na návštěvy ke známým, k rodičům, na výlety, na dovolenou do zahraničí, na lyže, ono by se toho našlo dost. A stejně tak moji známí, jsme prostě milovnící individuální dopravy. A než mít jedno malinké auto s nic moc dojezdem a k tomu su pořád pujčovat větší auto na delší trasy, tak to si radši koupit to větší auto a mít jej jako jediné auto a používat ho i do města – protože velké auto je do města v pohodě, kdežto malé auto se na delší trasy nehodí.

              Jinak, bydlím na vesnici, máme dvě auta (já i manželka), v ulici je 10 baráků a 16 aut. A to ti lidi nemají jen tak, že nevědí cos penězi, ale proto, že je to nutnost. A takové sny o jednom autě pro dvě rodiny, to se musím smát 🙂

              1. Tu pracovní stránku chápu, i když je skutečně nutné aby
                Tu pracovní stránku chápu, i když je skutečně nutné aby v druhé dekádě 21. století obchoďák fyzicky cestoval?

                Těch cest máme zhruba podobě, někoho jedeme navštívit každý druhý víkend, na hory a na výlety jezdíme také. Ale vždy vlakem (případně jinou hromadnou dopravou), ale vlak doporučuji. Je pohodlný, dá se tam najíst, dojít si na záchod, dáte si s kamarády pivo nebo víno, a nebo se můžete koukat na film či třeba číst hybrid.cz
                A co se dovolené týče (myslím moře), tak jedině letecky. Místo X hodin na dálnici za volantem abych pak prospal první den dovolené, a první den po návratu, jsem za 3 hodiny tam, navíc tam neřeším parkování či neznalost místních předpisů. A největší chuťovka je, když se ti na takový cestě něco porouchá, a že toho na spalováku je hodně k porouchání. Kolik že to stojí odtahovka třeba odněkud z Itálie?
                Nevidím jediný důvod si kvůli tomu doma vydržovat auto.

                A ohledně toho počtu aut. A nebylo by lepší odstranit ten důvod, který vás přiměl mít v ulici 16 aut?
                Nebo jde o to, že každý jezdíte sám v pětimístném autě, a vozíte sebou několik metrů krychlových vzduchu?

                1. Ty si asi vážně z jiný planety !!!
                  Ty si asi vážně z jiný planety !!!

                2. To beru jako kompliment. 🙂
                  To beru jako kompliment. 🙂

                3. On je! A fakt má môj obdiv. Mať takýto prístup každý,
                  On je! A fakt má môj obdiv. Mať takýto prístup každý, tak naša planéta skvétá.

                4. Jo jo, jezdili bysme leda tak na kostitřasech a seno by na
                  Jo jo, jezdili bysme leda tak na kostitřasech a seno by na žebřiňáku tahal osel, bo kůň je moooc rychlej a hoooodně žere. A to je k ničemu.

                5. A ty tri hodiny jsou vcetne cesty na letiste (kdyz jsem z
                  A ty tri hodiny jsou vcetne cesty na letiste (kdyz jsem z pohranici, tak treba 2 hod), cekani na letisti (1-2 hod), cekani na zavazadla a cestu skrz letiste, cestu z letiste na ubytovani?
                  Uznavam, pokud je pri nekoho grilovacka ten hlavni cil, proc ne, letadlo ma nesporne vyhody. Ja preferuju cestou neco videt a more je spis tresnicka na dortu.

                6. No nevím kdo dnes tráví na letišti před odletem víc jak
                  No nevím kdo dnes tráví na letišti před odletem víc jak hodinu? Při možnostech On-Line check-in, a zavazadlo mi stačí palubní co tak asi u moře potřebuješ, kartáček na zuby plavky a dvoje šortky. Zbytek si koupíš na místě.

                  A vidět po cestě, to bys ale nesměl jet po dálnici. Před lety, jsme takhle autem k moři jeli (osobní pocit utrpení dám stranou), ale půl cesty byly kolem dálnice vidět jen protihlukové stěny a valy, a druhou půlku cesty byla noc.
                  A jestli jezdíš silničkama přes Rakouské Alpy… a dodržuješ rychlostní limity alpských vesniček, tak to aby sis na tu týdenní dovolenou vzal 14 dní.

                7. Před pár lety jsem takto jel na dovolenou na sever Itálie,
                  Před pár lety jsem takto jel na dovolenou na sever Itálie, k jednomu jezeru. Cesta přes ČR a Německo docela nuda, ale díky dálnicím do ubíhalo dobře, člověk není stresovaný, hodím tam tempomat a pak jenom kroutím volantem, pohodička. No a pak Švýcarsko a nádherný přejezd Alp, hranice CH-IT ve výšce 2500m, tam pauza, procházka a pak sjezd k jezeru. A byl jsem v cíli kolem šesté večer. Zpátky cestou výlet do Lichtenštejnska, příjezd domů až pozdě večer. A bez únavy a světe div se, neprospal jsem pak následující den. Co to máš za kondičku, že tě řízení tak vyčerpává? To pak chápu, že nechceš řídit 🙂

                  Bylo to asi 800 km a nevím jak bych to letěl letadlem a určitě by to trvalo déle. To samé vlakem nebo jiný druh dopravy… nedává to pro mě smysl jezdit podobné štreky jinak než autem.

                8. Evidentně to máme postavený obráceně.
                  Já si zase pro

                  Evidentně to máme postavený obráceně.
                  Já si zase pro změnu na slevových portálech číhám akční letenky, a jak je tam něco co by někoho z rodiny mohlo zajímat, koupím letenky třeba jen v pátek tam a v neděli zpět. Obvykle číhám eurovíkendy a vezme si se ženou v pátek dovolenou, omluvíme děti ze školy, a letí se ve čtvrtek večer s návratem v neděli odpoledne / podvečer.
                  Zabalíme si každej batoh jen s pár osobních věcí – uznávám, že na letiště to máme jen něco přes půl hodiny. Ubytování většinou vyřešíme přes Airbnb – a když není, tak na dvě noci se to dá vydržet i běžném hotelu. Pohyb na místě v destinaci je tamní MHD (je-li vyspělá) a nebo Taxi / UBER. Ve výjimečných případech (což byl za ty roky cca 3X) půjčovna auta.
                  Destinace do 200km (Čechy, Slovensko, Rakousko) totéž ale místo letadla vlak.

                  Neřešíme cestu – kudy, kde platí jaká dálniční známka, kde je jaké mýto přes most / tunel, NOVĚ jestli je někde zákaz EURO V a starší, kde a jak budu parkovat (což obvykle znamená platit a leckdy né málo), a nehrozí mi, že bych měl poruchu a sháněl servis nebo odtah.

                  Jestli mám horší kondičku než jiní už dnes těžko posoudím, vzhledem k řečenému není jak srovnávat, ale před lety jsem měl rozhodně průměrnou, ne-li nadprůměrnou a vzhledem k tehdejšímu zaměstnání i každoročně lékařsky kontrolovanou. A to jsem jezdil do práce autem – dnes jezdím na kole (a kus vlakem). Jenže pak se to ve mě nějak zlomilo (konkrétně narozením prvního dítěte), začalo mi vadit trávit hodiny soustředěním se na cestu a nebýt každý večer s čistou hlavou doma (respektive být každý druhý den někde pryč), a šel jsem raději do kanceláře.

                9. Ano, přesně tak, obráceně…
                  Já totiž vybírám místo,

                  Ano, přesně tak, obráceně…
                  Já totiž vybírám místo, kde by se mi mohlo líbit, místo, kam se manželka nebo já chceme z nějakého důvodu podívat. Vy vybíráte místo kam vás levně doveze letadlo (nebo vlak), abyste to měl co nejblíže.

                  Troufnu si říct, že jsem v tomto svobodnější co se výběru destinace týče, nemusím hlídat slevomaty a levné letenky, ztrácet tím čas a pak jet/letět někam jenom proto, že tam byla levná letenka. To mi nedává smysl. Smyslem cestování je poznat nové kraje dle libosti, vybrat si.

                  Takže si vyberu co chci a kde chci a pak tam jedu autem. Ekoplaketu neřeším, protože mám hybrid, dálniční známku SK a H koupím přes internet doma a strávím tím méně času než nákupem letenky/jízdenky. Rakouskou známku koupím na benzince v rámci pauzy a v Itálii jsou brány, kde se platí kartou, to samé tunely, není potřeba nic dopředu zjišťovat. Trochu zvláštní to mají ve Švýcarsku, mají jenom roční známku, ale zase je za dobrou cenu – 40 CHF.

                  Ubytování řeším přes booking nebo jiný portál a vždy se zajímám o možnost parkování, v drtivé většině ubytovatel nabízí vlastní parkování zdarma (hotel za poplatek), protože většina hostů přijede autem, počítá se s tím. Na místě jezdím MHD a autem, co je lepší.

                  Poruchu už jsem taky řešil, jedno mi praskl řemen, co nabíjí alternátor a auto bylo nepojízdné. Bylo to v ČR, státní svátek, návštěva příbuzných. Zavolal jsem asistenčku, ta zařídila odtahovku do Prahy, mezitím jsem počkal u známých. Odtahovka nás i s autem dovezla do servisu, byla tam i o svátcích pohotovost. Auto jsem jim tam nechal, domů se dopravil MHD. Na druhý den mi volali, auto opraveno. Za odtah jsem platil pár stovek (nad limit km, někdy je to celé zdarma i ze zahraničí) a druhý den jsem měl auto opravené.

                10. Ale já nepsal, že létáme tam kam jsou zrovna akční
                  Ale já nepsal, že létáme tam kam jsou zrovna akční letenky, ale hledáme akční letenky tam kam se my chceme podívat.
                  Takže si také vybíráme co chceme a kam chceme, jen tam nejedeme autem, aby jsme o nic z uvedeného nemuseli starat.

                  A to ježdění na místě.
                  Já měl třeba loni půjčené auto v Itálii. Z jejich systému parkovacích zón mi zešedivěli vlasy (konkrétně oblast Pescara / Ancona). Kam se hrabe Praha se svými modrými, fialovými a oranžovými pásmy. Všechno v italštině, a všude číhají karabiniéři se kterými se nedomluvíš ani na tom, kolik je hodin a zda je taj zóna zrovna platná nebo ne. Děkuji už nechci.

                  PS: odtah v rámci ČR je sranda. ale zkuste si zjistit jak to vypadá, když to klekne (a třeba jen čidlo) někde u Benátek, nebo u Zadaru.

                11. OK, co se týče vzdálenějších míst, dělám to taky tak.
                  OK, co se týče vzdálenějších míst, dělám to taky tak. Číhám na levné letenky, resp. zajišťuji letenky s předstihem, abych dostal dobrou cenu. Pak navazuji s booking nebo penzionem, atd… Je jasné, že od určité vzdálenosti se létá.

                  Ale pokud je něco dosažitelné autem, tak tam prostě jedu autem, je to pro mě lepší a pohodlnější než letadlo nebo vlak. A když jsem byl u toho Coma, tak jsem pak jel i na výlet do Milána. Ale ani mě nenapadlo jet autem do města, za 2 eura jsem to celý den nechal na P+R na metru a neřešil jsem nějaké zóny a podobně 🙂

                  Ze zahraničí taky, samozřejmě, funguje odtah, úplně stejně jako z ČR, jen to trvá déle než přijede odtahovka. Limity plnění jsou vyšší než v ČR, dokonce v pojistce můžete mít i ubytování, transfer domů a podobně. Měl jsem kdysi před asi 10 lety v Německu havárii, auto nepojízdné, přijela odtahovka a odtah zdarma do Nissan Praha. Resp. nejdřív mě odtáhla nějaká německá odtahovka (zavolali ji němečtí policajti), abych nepřekážel na dálnici a pak přijela česká. Tu německou jsem zaplatil, bylo mi to pak proplaceno.

                12. Takže se nám liší už jen ten subjektivní dojem „od
                  Takže se nám liší už jen ten subjektivní dojem „od určité vzdálenosti“.
                  Já lítám vše co je mimo území ČR, vy možná až vše co je nad ???? tipnu 500 km?

                  A ta dosažitelnost autem, jsem nakonec stejně jako s Vaším kolegou dospěli k tomu, že v kolem a kolem jde jen o pohodlnost.

                  PS: to jste měl z hýždí kliku s tím odtahem. Kolegovi předloni kleklo auto v Chorvatsku těsně před Slovinskou hranicí. A oznámili mu, že má právo na odtah jen do nejbližšího servisu. Vzhledem k tomu, že se vraceli o víkendu stalo se to v sobotu. Servis otvíral až v pondělí (což už měl být v práci), a tak ho odtahovka až do Prahy stála necelých 40 000,- to se mu ta dovolená fakt vyplatila a na pojišťovna mu proplatila jen asi 2000,- za to co by býval stál ten odtah do tamního servisu.

                13. Lišíme se v té vzdálenosti (500 je málo, klidně autem i
                  Lišíme se v té vzdálenosti (500 je málo, klidně autem i těch 800 k jezeru Comu) a podstatně v tom, že ty kratší trasy jezdím autem a ne vlakem.

                  Prostě dálky letadlo (přeci nepojedu do UAE autem, že?) a zbytek auto jako první a zatím vždy jediná volba. Nevím, co by se muselo stát, abych jel vlakem. Jo… nedávno manželka řekla, že by se chtěla podívat do Ostravy (i když, nevím co tam), tak tam bych jel vlakem, chtěl bych se projet Pendolinem, ještě jsem s ním nejel 🙂

                14. Jeďte raději Regijetem, rada zkušeného. 🙂
                  PS: když o

                  Jeďte raději Regijetem, rada zkušeného. 🙂

                  PS: když o tom tak přemýšlím, tak za auto (a teď budu jen čistě tipovat) se v případě nového zaplatí cca 300 tisíc +- , za ojeté řekněme 100. Pořízeno na cca 10 let.
                  Roční povinné ručení za DVA roky – 10000,- +-
                  Pneu zima 4X 1500,- léto 4X 1200,- (jestli jezdíte tak hodně jak píšete, za DVA roky je ojedete).
                  STK + emise jednou za dva roky kolik dnes je? 1300,- ?
                  Jednou za DVA roky asi bude i nějaká ta závada. Dobrá u nového možná ne, ale u té ojetiny by byla určitě. Tak kolik dáme 10 000,- ?
                  K tomu nějaké filtry (vzduch, palivo) a výměnu oleje. 5000,-
                  Nepočítám nehodu, nemusí se konat. A pomíjím vážné závady a opotřebení. Není tak často.

                  Zcela pomíjím PHM

                  Takže rozpočítaná cena u ojetiny na dva roky + uvedené náklady = 39 000,- provoz na DVA roky zcela bez PHM. A to jsem byl mírnej co se údržby a oprav týče. Takže lze tipovat 40 tisíc.

                  U nového je to dejme tomu 50 000,- provoz na DVA roky, je sice vyšší pořizovačka, ale zase méně oprav.

                  Tak jako pardon, ale abych si doma hýčkal něco za co dám 20 000,- ročně i kdybych to ani jednou nepoužil, mi přijde nerozum.

                15. Samozřejmě. Je přeci logické, že si nebudete pořizovat
                  Samozřejmě. Je přeci logické, že si nebudete pořizovat něco, co pak skoro nepoužíváte. To je jako se vším, rozumný člověk si pořizuje jenom to, co využije a má pro něj smysl. A zvlášť auto, které není levné ani na pořízení a ani na provoz. Čím méně najezdíte, tím dražší máte sazbu za km, protože ty fixní náklady tam prostě jsou vždy.

                  Měl jsem před léty ojetinu střední třídy, koupeno za cca. 100 tisíc. Vedl jsem si záznamy, za dva roky a osm měsíců najeto cca. 60 tisíc, to jsem zrovna moc nejezdil. Náklady na auto byly přibližně 300 tisíc, z toho polovina PHM (benbzín) a polovina zbytek – ztráta hodnoty při prodeji, pojistka, servis, gumy, atd… to znamená, sazba byla 5 KČ/km.

                  Pak jsem si pořídil větší auto, najel za necelé tři roky 110 tisíc a teď jsem ho prodal. Už jsem jezdil víc, takže i navzdory tomu, že to bylo o třídu větší a poměrně luxusní auto, provoz mi vyšel taky zhruba na 5 KČ/km, dokonce myslím něco těsně pod 5. I s PHM (nafta). Servisoval jsem přitom v autorizáku.

                  teď mám další auto, tak uvidím, kolik to bude. Co jsem koukal do servisního plánu a ceníku, tak pravidelná údržba vychází na necelou korunu na km, k tomu pojistka cca. 17 tisíc ročně (komplet i havarijka), gumy a nějaké drobnosti. No, uvidíme jak to bude vypadat.

                  Každopádně, auto NENÍ investice, je to spotřební věc, která má člověku sloužit a ulehčit mu cestování. U mě ten účel splňuje ke spokojenosti.

                16. Vy v tom autě žijete ??? 🙂
                  Teda pokud teda pokud tohle

                  Vy v tom autě žijete ??? 🙂

                  Teda pokud teda pokud tohle opravdu najezdíte, a to si ani v bujné fantazii nedovedu představit kam jako jezdíte? 110 tis za 3 roky to by bylo přes 100 km každý den, včetně víkendů, svátků atd…
                  Tedy vy by jste s elektromobilem ušetřil nehoráznou sumu na PHM.

                  My máme nájezd zhruba max 4000 km ročně. A v součtu na vámi uvedené tři roky to bude okolo 10 000 km.

                17. Jenom 25 tisíc dělají pracovní cesty, jedna cesta je 1000
                  Jenom 25 tisíc dělají pracovní cesty, jedna cesta je 1000 km dohromady, 500 a 500 zpět 🙂 A zbytek soukromé jízdy, dovolené, výlety, rodina, atd. Ono se to nezdá. Jen opakuji, že já téměř nejezdím MHD, výjimečně když jsem v Praze nebo někde ve městě. Prostě jsem automobilový typ.

                18. To by mě zajímalo, co se dá tak velkého a rozměrného
                  To by mě zajímalo, co se dá tak velkého a rozměrného pravidelně vozit do vzdálenosti 500km, že se musí jet autem.
                  Nemusíte odpovídat, do osobních záležitostí se v diskuzích obvykle nezabíhá, tak to berte jen jako řečnickou otázku.
                  Nicméně, diskutujete kultivovaně, neurážíte (jako v některých jiných diskusních fórech), a snažíte se předkládat argumenty místo dojmů.
                  Z toho usuzuji, že jste slušný a poměrně inteligentní člověk. Připustím-li, že ty pracovní cesty opravdu musíte autem, tak jste Vážně tak přesvědčen, že i ty dovolené, výlety, rodinné pojíždění atd… jsou nutné autem?
                  Opravdu to není jen návyk, pohodlnost a pocit, že tak je to normální či dokonce uměle vytvořený nátlak společnosti?
                  Nezaměňujte prosím význam slov NORMÁLNÍ a BĚŽNÉ.

                19. Klidně odpovím.
                  Nic objemného nevozím, jenom baťoh s

                  Klidně odpovím.
                  Nic objemného nevozím, jenom baťoh s notebookem (pracuji v IT) a pár věcí. Autem nejedu proto, že bych vezl náklad, autem jedu proto, že je to pro mě pohodlnější a daleko rychlejší. Přímý spoj tam nejede, letadlo nelétá (resp. létá, ale s přestupem) a vlak + bus znamená min. 4 přestupy a trvalo by to 12-14 hodin. Autem jsem tak za 5-6 hodin úplně v klidu. Tady není co řešit, auto je pohodlnější, rychlejší a i levnější.

                  Jistěže bych mohl i spoustu soukromých cest jet namísto autem třeba vlakem a hromadnou dopravou, jet je autem není nutné, je to moje volba a moje přesvědčení jet autem. Z mého pohledu opravdu nevidím důvod, protože to auto je většinou rychlejší, vždy je to pohodlnější (i ve smyslu svobody kdy vyjedu, kde se zastavím a kudy pojedu) a pro dva lidi je to cenově +- stejné. Ale to není tak podstatné, auto mám proto, aby jezdilo, aby mi sloužilo.

                  Možná to bude i tím, že jsme v rodině měli vždy auto a jsem tak zvyklý. Ale nebyl by pro mě problém změnit zvyk, kdybych byl přesvědčený o tom, že to bude přínosné. Nejsem. Na druhé straně, mám kámoše, který vyrůstal v rodině bez auta, ba co víc, jeho otec byl odpůrce automobilismu a všude jezdili vlakem. Tak se mu to zprotivilo, že dnes je z něj automobilový typ 🙂

                20. Jak jsem již psal v jiné reakci, ještě před deseti lety
                  Jak jsem již psal v jiné reakci, ještě před deseti lety jsem to viděl stejně. Dnes už bych zpět neměnil.
                  A na to rodinné prostředí bych nesázel. Můj otec byl profesionální řidič nákladní dopravy, a dodnes mají rodiče auto. Já měl aktivně auto půl svého dosavadního života… a doufám, že moje děti už jej nebudou potřebovat téměř vůbec.
                  Netvrdím, že to dnes vždy jde (konec konců, taky to auto máme, ale už jen sdílené – dvě rodiny od nás z domu).
                  Jen si myslím, že by jste byl překvapen, kolik lidí ve skutečnosti to auto nepotřebuje, a jen si namlouvají, že to bez něj nejde. Že je to jen zvyk a uměle vytvořený tlak společnosti v tom smyslu, že auto nějak určuje váš sociální status.
                  Spousta lidí stále věří, že člověk je tak kvalitní jaké má auto – doufám, že se s tím neztotožňujete.

                21. Samozřejmě, jsou lidi co auto nepotřebují. Třeba můj syn
                  Samozřejmě, jsou lidi co auto nepotřebují. Třeba můj syn studuje v Praze, jezdí MHD a domů jezdí busem za pakatel. Ale když je rodina s dětmi, tak to auto je téměř nutnost, pokud tedy rodina nesedí doma za pecí a někam i jezdí, nejenom létají 🙂

                  Je fajn, že jse si dokázal uspořádat život tak, že to auto téměr nepotřebujete. Spousta lidí to ale nedokáže nebo nechce. Ale i to „nechtít“ je jejich volba, prostě to auto chtějí a nemusí to být jenom zvyk, může to být i styl života – preference individuální dopravy. Je to pochopitelné a legitimní.

                  Ne, opravdu auto nepovažuji za jakýsi znak kvality člověka. Možná za znak úspěchu, pokud si člověk koupí pěkného a luxusního auta udělá radost a nijak zvlášt ho to finančně neoslabí. A ani nepodléhám trendům, zatím mě třeba míjí móda SUV, auto spíš kupuji podle toho co potřebuji (velké, pohodlné, bezpečné a pokud to jde i úsporné) a samozřejmě, musí se mi i líbit.

                22. No jo, jenže kdyby většina populace zvolila Vámi popsaný
                  No jo, jenže kdyby většina populace zvolila Vámi popsaný přístup, tak by to do budoucna byla ekologická katastrofa.
                  Pokud se budeme i nadále chovat tak, že si pořídíme všechno co chceme místo toho co potřebujeme, nedopadne to dobře.
                  Nechci tady vypisovat černé scénáře, ale já doufal, že elektormobilita má zahájit změnu v chování lidí vůči životnímu prostředí.
                  Nikdy nezapomenu na naprosto otřesné prohlášení (a teď bych kecal kdybych řek, že si pamatuju kdo to přesně řekl, ale buď byl z vlády spolkové republiky nebo z vedení VW) „Jestliže lze zemi a život na ní přirovnat k jízdě na Titaniku, tak chci jet v první třídě.“
                  Myšlenka, ale byla v tom, že kdyby jsme všichni dobrovolně jeli v třetí třídě, k žádné katastrofě dojít nemusí. Jenže to on vůbec nepochopil.
                  Je teoreticky spočítáno, že kdyby každý číňan uplatnil nárok na stejné množství toaletního papíru jako má středoevropan, tak je potřeba vykácet všechny lesy světa.
                  Nemůžeme při počtu přes 7+ miliard lidí mít to co chceme, ale můžeme mít jen to co potřebujeme.

                23. Kdyby každý kupoval a užíval jenom striktně to, co nutně
                  Kdyby každý kupoval a užíval jenom striktně to, co nutně požaduje, život by byl nudný a smutný. Díky pokroku už nemusíme žít jako ve středověku z ruky do úst amůžeme si dopřát i nějaký ten luxus, který tak nutně nepotřebujeme a je to tak absolutně v pořádku. Život není jenom o tom jej prožít v askezi, ale i užít si jej.

                  Vy taky nemusíte jezdit na výlety a dovolené, ale jezdíte, tím také zatěžujete pristředí (hlavně letecky). Tipnu si, že doma máte spoustu věcí, které k životu nepotřebujete, že? Začněte u sebe a uvidíte, jestli je to cesta 🙂

                24. Presne tak, tohle co vypravi Kerosin uz hranici s psychiatrii
                  Presne tak, tohle co vypravi Kerosin uz hranici s psychiatrii snad.
                  Chape vubec ze tady je jen na par desitek let?

                25. A to, že tu budu pár desítek let znamená, že se budu
                  A to, že tu budu pár desítek let znamená, že se budu chovat stylem – rychle škubni, a po mě potopa?

                26. To jsem nerekl ale tvrdit nekomu ze si ma kupovat jen to co
                  To jsem nerekl ale tvrdit nekomu ze si ma kupovat jen to co potrebuje je fakt na palici.
                  To uz tady kdysi bylo.

                27. A můžete mi říct, důvod (tedy pokud možno rozumný) k
                  A můžete mi říct, důvod (tedy pokud možno rozumný) k tomu, koupit si něco co nepotřebuju?

                28. Treba jen tak pro radost?
                  A k jinemu odstavci ze hromadka je

                  Treba jen tak pro radost?
                  A k jinemu odstavci ze hromadka je na tom cenove stejne jako EV?
                  Muzete me rict cenu jizdy vlakem treba do Brna?

                29. No jóóó, pozor, my jsme si nerozuměli – pro radost
                  No jóóó, pozor, my jsme si nerozuměli – pro radost uznávám. Taky si třeba kupuju věci na sport. Mohl bych přece chodit i běhat v jedněch botách, tak proč mám do práce lakýrky, a na běh kecky….
                  To jóóó, já měl na mysli věci, které NEPOTŘEBUJETE – tipu – na kole najezdím 10 a půl kilometru za rok, ale koupím si Shimano za 50, protože je to IN.
                  Tady bylo terminologické nedorozumění.

                  Vlakem do Brna by to bylo 189,- Kč (mě mám Inkartu), jinak tuším něco přes dvě stovky – ale zrovna BRNO je vlakem nesprávný příklad. Flixbusem pokud potřebuji hned a nemohu si zvolit termín, musím okamžitě tak cca 130,- Kč a pokud je mi termín jedno, a pojedu dle výhodnosti ceny tak se tuším dá sehnat pod stovku.
                  Pro demonstraci výhodnosti EV jste měl zvolit bližší a menší destinaci, nebo něco s přestupem. Třeba Nové Strašecí nebo Kutnou horu. Protože s klesající vzdáleností zdaleka neklesá u vlaku úměrně cena, a když je tam přestup bude to markantnější. Kdežto pro EV je to přímá cesta a dá se zvládnout bez nabíjení.

                30. Jojo tak tohle me staci – koupim si pro radost vec ktera je
                  Jojo tak tohle me staci – koupim si pro radost vec ktera je levna protoze me to tak staci.
                  Uz to dal nema cenu rozebirat.
                  A co se tyce nakladu tak ja pojedu s EV za pulku mozna i min.

                31. Souhlasím, že nejdůležitější je si život užít.
                  Souhlasím, že nejdůležitější je si život užít. Zároveň ale dodávám, že mé užívání si, nesmí být na úkor jiného člověka. A to je ten problém.
                  V momentě, kdy mé potřeby „luxusu“ jak vy říkáte, stojí někoho jiného jeho životní prostor, tak to správné není.
                  Kupříkladu rozdíl mezi kouřením a alkoholismem. Vezmu-li to oboje jako neřesti tak zásadní rozdíl je v tom, že:
                  Kouření negativně působí na samotného kuřáka, tak ale i na lidi kteří jsou nuceni onen kouř vdechovat s ním – tzv. pasivní kouření.
                  Alkohol negativně působí na samotného pijana, ale i když budu půl metru od něj, nemá to na mé zdraví vliv.
                  Takže oboje je neřest, kterou si jak vy říkáte užívají ten svůj život, ale jedna mi škodí a druhá ne. Tudíž proti kouření bojuji, ale proti alkoholismu ne.

                  A máte pravdu, určitě máme doma nějaké věci, které nepotřebujeme. Ale že by jich byla spousta, o tom už se dá úspěšně pochybovat.
                  Nepopiratelné je, že musí každý začít sám u sebe.

                32. Tak to najezdíš, jak píšeš „zhruba“ 10.958 metrů denně,
                  Tak to najezdíš, jak píšeš „zhruba“ 10.958 metrů denně, včetně svátků a nedělí. Tobě skutečně ta 16 kWh absolutně stačí. To vysvětluje, proč všechno víc je podle tebe na nic a zbytečný.
                  Ty vlastně vážně auto nepotřebuješ vůbec. Těch 16.800 kroků můžeš vážně chodit pěšky.
                  30-40 tisíc km ročně jezdím přes dvacet let a to nejsem řidič z povolání. A možná tě to překvapí, ale takových lidí je hodně.
                  A pro nás holt vyvíjejí ty podle tebe nepotřebný auta.

                33. Ale já jsem ještě před cca 10ti a více lety taky najezdil
                  Ale já jsem ještě před cca 10ti a více lety taky najezdil přes 30tis ročně. Taky bych dokázal jezdit do práce, nakupovat a na výlety autem. Ale přišel jsem na to, že jezdit to jinak než autem, je levnější, pohodlnější, bezstarostnější a leckdy i rychlejší.
                  A už mnohokrát jsem psal, že první měsíce byly těžké, taky jsem si to předtím nedokázal představit.
                  V mém případě to bylo o tom, že jsem vyrůstal ve světě, kde byly všichni přesvědčení, že bez auta to nejde, a byly i případy, které podle toho čím jsi přijel posuzovali tvůj sociální status, a jako člověk jsi měl pro ně hodnotu podle toho čím jsi jezdil.
                  Tehdy jsem tomu taky věřil, a dnes se tomu jenom směju.
                  Nemyslím, že bych byl anarchista (i když počítám s tím, že mě za něj po tomto příspěvku označíte), ale nevěřili by jste kolik věcí a činností lidé dělají jen proto, že mají dojem, že se to od nich ve společnosti očekává, a že by byli něčím méněcenní kdyby nedělali tohle a tamto, či si neoblékali tohle či ono.
                  Když opustíte tento diktát společnosti, neskutečně se Vám uleví.

                  Příklad: když jsem ještě pracoval v původní práci, kde jsem se setkával s klienty (přeprava osob), tak ti obyčejní chodili v jeanách a neformální košili. Ti co chtěli vypadat bohatí a důležití, chodili v tmavém obleku s kravatou – a ti co opravdu bohatí byly přišli v teplákový soupravě protože to na cestu prostě bylo a je to nejpohodlnější.

                  A jak píšeš, možná by mě překvapilo, kolik lidí to auto (respektive tyto vzdálenosti) opravdu potřebuje. Ale taky by možná tebe překvapilo, kolik z nich si to jenom namlouvá.

                34. No vidíte, každému jak to vyhovuje… já zase jezdím
                  No vidíte, každému jak to vyhovuje… já zase jezdím autem, protože je to pro mě rychlejší, pohodlnější (pro posádku i batožinu), bezstarostnější (nemusím koukat odkud a kdy to jede, kde přestupovat, jestli to stihnu, atd.) a častokrát i levnější 🙂

                  PS:
                  pokud najedete ročně ani ne 5000 km, tak auto nepotřebujete. A už vůbec v tom případě nechápu koupi drahého elektromobilu, který má největší zmysl, když co nejvíc jezdí, vzhledem k nízkým provozním nákladům, ale vysokým vstupním nákladům.

                35. Na první odstavec nemohu reagovat, to jsou Vaše subjektivní
                  Na první odstavec nemohu reagovat, to jsou Vaše subjektivní vyjádření = váš názor, a na ten máte plné a nepopiratelné právo.
                  Mám to obráceně, pro mne je pohodlnější, bezstarostnější a rychlejší hromadná doprava. Jediné o čem lze spekulovat je cena v poměru k EV. U spalováku je to jasné, tam je hromadka mnohem levnější – u EV to asi vyjde nastejno.

                  K tomu PS.
                  Navzdory tomu, že prosazuji nepoužívání auta v běžném „rutinním“ životě dennodenně se opakujících cest, tak stejně tak uznávám těch několik málo výjimečných momentů za rok, kdy se to auto vyplatí mít. Je to párkrát za rok, a stačí k tomu maličké městské EV, ale takové situace jsou.
                  – můžete si chtít něco přivézt co se hromadkou špatně převáží a dovoz či doručení jsou buď extrémně drahé, nebo třeba termínově nevýhodné. (Příklad, odešel nám jako na potvoru boiler na vodu. Přišli jsme na to ráno před svátky Cirila a Metoděje, které byli loni ve ČT a v PA. – chtěl jsem jej objednat i s dovozem. Boiler měli skladem, ale dovozy již vytížené, a nabídli mi nejbližší termín následující pondělí – tj. 5 dní bez teplé vody – sedl jsem a dojel pro něj do Hornbachu sám).
                  – předevčírem u nás napadlo cca 30cm sněhu, a autobus, kterým měla jet žena domů prostě nedorazil. Jakýsi pracovník dopravního podniku pak vylezl z konečné metra, a všem oznámil, že autobusy se někde sekly a dřív jak za dvě hodiny nic nepojede – tak jsem pro ni dojel.
                  – Manželka je cizinka a na svátky nás přiletěla navštívit tchýně, co česky neumí. Tak jsem pro ni „já vůl“ dojel na letiště.

                  Je to párkrát za rok, je to v součtu oněch cca 4000km, ale ty situace jsou, a nikdy jsem to nepopíral.

                  Vždy jsem mluvil o té každodenní rutině, ráno děti do školy, já a žena do práce. Tam už ani není co plánovat, jezdím roky stejně, a jen se z okénka dívám na ty fronty aut stojících podél autobusových pruhů, jak tam v SUVéčkách a Kombících sedí nervózně telefonující řidič – těch cca 220 dní v roce.

                  PS: ten ojetý P-ion nás před dvěma lety stál 7900,- EUR – skládali jsme se na to dvě rodiny stejným dílem. Byl bych blázen kupovat sám ojetý spalovák. K tomu není jediný, natož rozumný důvod.

                36. Když bydlíte na vesnici, vlastní auto je nutností. Navíc
                  Když bydlíte na vesnici, vlastní auto je nutností. Navíc jedno auto v domácnosti nestačí. Když pak máte EV, tak ušetříte nejvíce za PHM.

                37. Jen pro zajímavost bydlím v satelitu cca 10km od Prahy.
                  Jen pro zajímavost bydlím v satelitu cca 10km od Prahy. Není to sice asi Vaše představa vesnice, ale co lze dnes v ČR nazvat vesnicí? Takových míst bude pomálu.
                  To co říkáte jsem si před lety myslel taky, dnes vím, jak jsem se mýlil.

                38. Vesnice, kde nejezdí vlak, ani autobus se nedá se satelitem
                  Vesnice, kde nejezdí vlak, ani autobus se nedá se satelitem 10km od Prahy srovnat :)) Na opravdové vesnici je auto nutností a mnohdy né jedno. To vám potvrdí každý, kdo na takové vesnici bydlí. Na samotách pak musí mít 4×4 a traktor s radlicí a další.

                39. Kdyz opomenu to ze nekteri lide najezdi jako ty Vase 4tis km
                  Kdyz opomenu to ze nekteri lide najezdi jako ty Vase 4tis km za mesic tak by me zajimalo kam se dostanete vlakem levneji nez ja EV .

                40. No levněji než EV to asi ne. Porovnával jsem to se živote
                  No levněji než EV to asi ne. Porovnával jsem to se živote při vlastnictví spalováku.

                41. PS: ještě jsi mi napočítal dvojnásobek. Toho P-iona (v
                  PS: ještě jsi mi napočítal dvojnásobek. Toho P-iona (v tvém podná LONA 🙂 ) totiž sdílíme dvě rodiny z domu, takže ten nájezd je za dvě rodiny.

                42. Tak to určitě jeďte a jednu cestu Pendolinem 2.třída (1.
                  Tak to určitě jeďte a jednu cestu Pendolinem 2.třída (1. je prakticky totéž, jen za dvojnásobek) a druhou cestu Regiojet Relax. Budete mít zážitek a v Ostravě zkuste Dolní oblast Vítkovic, Muzeum Landek (včetně „fárání do dolu“) nebo ZOO. Vždycky ale Novou radnici a výstup na věž (tedy výjezd výtahem). Myslím, že šok z Ostravy se dostaví už po cestě vlakem na příjezdu Poodřím mezi lesy a rybníky 🙂 Sobotní Stodolní sice už není, co bývala, ale taky stojí za návštěvu před odebráním se na kutě.

                43. PS:
                  Kolega měl nějakou špatnou pojistku, když platil tolik

                  PS:
                  Kolega měl nějakou špatnou pojistku, když platil tolik za odtah.

                44. Marek:
                  Ty seš typický příklad šmejda, kvůli kterým má

                  Marek:
                  Ty seš typický příklad šmejda, kvůli kterým má spousta lidí zbytečný problém.
                  Stačí tohle:
                  „…mi praskl řemen, co nabíjí alternátor a auto bylo nepojízdné….“

                45. Nechápu jak to myslíš…
                  Měl jsem na autě závadu,

                  Nechápu jak to myslíš…
                  Měl jsem na autě závadu, nedobíjelo. Zavolal jsem asistenčku, odtáhli mě do servisu.

                  Proč jsem, podle tebe, šmejd?

                46. Marek:
                  Kdybys nebyl povrchní namachrovaný šmejd, šel

                  Marek:
                  Kdybys nebyl povrchní namachrovaný šmejd, šel směrem k věci a zajímal se o své, pak bys nevyrobil další problém.
                  Mně se tohle stát nemůže – svoje auto znám, jsem schopen poradit jiným majitelům stejných či podobných vozidel. Že odchází řemen bych se všiml. Pokud se náhodou nevšiml a on praskl, pak bych si ho vyměnil.

                47. Chechto! Ty jseš takovej brouk Pytlík.
                  Všude si byl,

                  Chechto! Ty jseš takovej brouk Pytlík.
                  Všude si byl, všechno znáš, všemu rozumíš, všecho umíš spravit a každému pomůžeš, a někdy i mnohem víc :-)))))

                48. Auto dostávalo řádnou péči v autorizovaném servisu.
                  Auto dostávalo řádnou péči v autorizovaném servisu. Nejsem automechanik, na autě si neumím opravit skoro nic, takže se musím spoléhat na servis. I u takové pro tebe banální věci jako je prasklý řemen. Náhradní jsem neměl a i kdybych měl, asi bych ho sám nevyměnil.

                  Že řemen odchází nelze z chování auta poznat, prostě praskl a nešlo tomu zabránit ani předvídat. Dle vyjádření technika to nebyla únava materiálu, jak jsem se prve domníval, ale dostal se tam malý kamínek, který ten řemen „obrousil“, nebo jak to nazvat. Prostě náhoda, stane se. Tobě asi teda ne, ty jsi vždy na vše na sto procent připravený, že? 🙂

                  A teď ještě prosím o vysvětlení, proč má kvůli mě spousta lidí zbytečný problém, jak si tvrdil v prvním příspěvku. Nikdo problém neměl, ještě než se baterka zcela vyšťavila, dojel jsem do města a tam jsem počkal na odtahovku, rodina nijak netrpěla 🙂

                  Proč mě nazýváš povrcným namachrovaným šmejdem? Co tě k tomu vede?

                49. Marek:
                  1.
                  „…Auto dostávalo řádnou péči v autorizovaném

                  Marek:
                  1.
                  „…Auto dostávalo řádnou péči v autorizovaném servisu….“
                  NE, kdyby dostávalo skutečně péči, někdo by se všiml.

                  2.
                  „…Nejsem automechanik, na autě si neumím opravit skoro nic, takže se musím spoléhat na servis. …“
                  JÁ taky NEJSEM automechanik.
                  A pokud neumíš vyměnit řemen, jsi totální nemehlo.

                  3.
                  LZE předvídat a vozit s sebou náhradní řemen.
                  A kamínek se tam dostane, pokud někdo vozidlo neprohlíží po nějakých jízdách v krajních podmínkách.
                  A ANO, já jsem připraven – náhradní řemen, prohlídky vozidla, údržba.

                  4.
                  Kdyby ses zajímal o své vozidlo, nebude jezdit žádná odtahovka na takovou záležitost.
                  Ty seš typický povrchní spotřebitel, kterého zajímá jen VLASTNÍ POŽITEK NA ÚKOR OSTATNÍCH.

                50. 1.
                  Stalo se to mezi prohlídkama ve 150 a 180 tisíc, ve 150

                  1.
                  Stalo se to mezi prohlídkama ve 150 a 180 tisíc, ve 150 bylo vše v pořádku, takže na servise si toho nikdo všimnout nemohl, protože nebylo co, vše bylo OK.

                  2.
                  Ano, jsem spotřebitel a opravdu takové věci neřeším a neumím vyměnit řemen. Spoléhám se, že při řádné péči se podobná porucha nestane a pokud ano, řeší to odtah a servis. Žádný problém s tím nemám, ostatně, proto si platím pojištění, že? 🙂

                  3.
                  Pokud bych měl předvídat vše, musel bych nosit plný kufr náhradních dílů. Ne, nelze to předvídat a absolutně ani není důvod. Viz. bod 2, druhá věta.
                  Auto nejezdilo v žádných „krajních podmínkách“, kamínky jsou i na dálnici.

                  4.
                  Ano, kdybych vozil sebou kufr náhradních dílů a kromě své práce ještě i ovládal práci automechanika, tak máš pravdu, odtahovka by jezdit nemusela. Ale nevidím k tomu důvod, proto existuje specializace a dělba práce, nikdo není expert ve všem. Teda… zřejmě kromě tebe 🙂

                  Jenom doplním, že ty sám si povrchní šmejd a zmrd, pokud ostatní takto tituluješ na základě toho, cos napsal. Hezký den 🙂

                51. Marek:
                  Kamínek se nedostane na řemen, pokud ho tam někdo

                  Marek:
                  Kamínek se nedostane na řemen, pokud ho tam někdo nedá rukou nebo pokud auto nejezdí v nějakých extrémních podmínkách. Z povrchu vozovky tam jen tak nezaletí.
                  Ale aspoň, že přiznáš, jaké jsi nemehlo a že máš obě ruce levé.

                  Tu „dělbu práce“, cos zmínil, znám – namistrované pako dřepí v kanclu A NIC HO NEZAJÍMÁ. Stačí umět lézt nadřízeným do ritě a bonzovat na ostatní. Tihle týpci mají obvykle místo rukou řachny a v makovici leda schopnost se vtírat.

                52. Ten kamínek se tam prostě dostal. Nevím jak, neřeším to,
                  Ten kamínek se tam prostě dostal. Nevím jak, neřeším to, není to důležité. Ale dostal se tam a to jezdím jenom po silnicích a dálnicích, žádný extrém. Není důležité co si TY myslíš, ale jaká je realita. A ta je taková, že ten kamínek tam nikdo nedal a prostě tam zaletěl, smiř se s tím 🙂

                  Ruce levé nemám, udělám spoustu manuální práce, ale nevidím jediný důvod, abych musel umět měnit řemen v autě, když tato situace nastala za můj řidičský život teď jednou a to mám najeto cca 760 000 km. Mám jiné dovednosti a znalosti a mimo můj obor se zaobírám tím, co mě baví, i manuální práce. A výměna řemene v autě k tomu nepatří.

                  Ano, sedím v kanclu. Ale nadřízenému nemusím lézt do zadku, odkud jsi to vzal? Máš nějaký mindrák z lidí pracujících v kanclu? Z čeho pramení? Ošukal ti nějaký kravaťák starou, nebo co? 🙂

                53. Marek:
                  Kamínek tam zaletí jen tehdy, pokud se někde budeš

                  Marek:
                  Kamínek tam zaletí jen tehdy, pokud se někde budeš prohrabávat šotolinou.

                  Těch 760000 jsi najel leda tak po dálnicích, pokud si nevymýšlíš.
                  Řídit taky nejspíš ani pořádně neumíš.
                  A ty tvoje dovednosti bych odhadnul tak na pařbičky her, zábavu, chlastačky a podobně.

                  Ten kancl jsem odhadl správně – hledáš leda teplý zašívácký flek. A možná už do ritě nelezeš, třeba ti znovu to hrozí, až se ti vymění šéf.

                  Já se vždy zajímal o to, co mi přišlo do ruky nebo i o prostředí, kam jsem byl nucen se dostat. Proto jsem nikdy nevozil svoje auto ani jiné vozidlo do servisu, krom preventivní diagnostiky u skutečného odborníka (nikoli tedy ve značkovém servisu).

                54. Já jsem si zase dobře tipnul ten tvůj mindráček z
                  Já jsem si zase dobře tipnul ten tvůj mindráček z kancelářských profesí 🙂

                  Ten tvůj popsaný způsob jak se kamínek může dostat do motoru není jediný možný způsob. Takže se pleteš.

                  O moje znalosti a dovednosti strach mít nemusíš, živím se jako SW vývojář, což bude asi na hony vzdálené tvému chápání. Dle tebe je to asi profese zcela zbytečná, kancelářská zašivárna, ale věř mi, že pokud ty znalosti nemáš, tak velmi rychle v tomto oboru skončíš 🙂 Jsi opravdu omezený hlupák, pokud si myslíš, že práce v kanclu je automaticky zašivácký teplý flek s nicneděláním. Probuď se do reality.

                  Ano, najel jsem cca. 760 tisíc km, na rúzných cestách s různými auty a zdaleka to nebyla jenom dálnice. Jestli mi věříš je mi jedno, nic to nemění na tom, že je to pravda.

                  A auta jsem vždy servisoval v servisu, protože myslím, že je to tak správné. Nemám znalosti a ani nevidím důvod si je osvojovat, mám jinou profesi, které se naplno věnuji. Ten servisák, když bude chtít nějakou IT infrastrukturu, taky si ji nebude řešit sám, ale požádá někoho, kdo tomu rozumí.

                55. Marek:
                  „…mindráček z kancelářských profesí

                  Marek:
                  „…mindráček z kancelářských profesí :-)…“

                  Kancelářská profese neexistuje, zato existují zašívácké fleky.
                  A taky znám z praxe různé „SW vývojáře“, kteří jsou jen a pouze na škodu. Třeba mraky pitomců, co se motají kolem tzv. „IT infrastruktury“ a umí leda něco fungujícího zkurvit – viz dvojice přiteplalých pitomců, co si v podnikové síti spustila svoje DHCP a působila tím duplicity IP adres a spousta kolizí celé oblasti.
                  Mám za sebou řadu let servisu i dohledu datových sítí největšího podniku ve státě – snadno to doložím…

                56. Jistě, existují zašivácké fleky. Jen nevím, kde bereš
                  Jistě, existují zašivácké fleky. Jen nevím, kde bereš ti jistotu tvrdit, že to je i můj případ, tomu se podivuji. Existují patlalové v každém oboru, ale to jak si ty mě hodnotil na základě pár řádků diskuse je opravdu velká omezenost a hloupost – TVOJE 🙂

                57. Marek:
                  Ano, patlalové – obvykle obě ruce levé, na vozidle

                  Marek:
                  Ano, patlalové – obvykle obě ruce levé, na vozidle neumí udělat ani základní údržbu a jinak jsou také mimo, neorientují se.
                  A ještě jedno je jisté – jsi volič Drahoše…

                58. To, že člověk neumí vyměnit řemen alternátoru, de
                  To, že člověk neumí vyměnit řemen alternátoru, de mého, neznamená, že je patlal a má obě ruce levé. To se opět pleteš. Patlal je ten, kdo tvrdí, že něco umí (ve své profesi), přitom to ale neumí, okecává to a nadělá více škody než užitku.

                  Já patlal nejsem, auto opravit neumím (i kyž žárovku vyměním, kapalinu do ostřikovače doplním, kolo vyměním při defektu a pod.) a proto tuto práci svěřím někomu, kdo to umí – autorizovanému servisu, na který jsem si předtím zjistil reference od majitelů aut stejné značky.

                  Takže opět špatně 🙂

                59. Marek:
                  Výměna řemene alternátoru není nijak zvlášť

                  Marek:
                  Výměna řemene alternátoru není nijak zvlášť náročná. Asi tak jako když např. vyměním celý napájecí zdroj v Ciscu řady 2xxx, aniž bych jej dále opravoval.
                  A ano, patlal je ten, kdo nadělá víc škody, než užitku – takový, co se nezajímá o to, s čím zachází, je povrchní a zajímá ho jen jeho osobní prospěch.

                60. To je jedno, jestli ta výměna je náročná nebo ne. Prostě
                  To je jedno, jestli ta výměna je náročná nebo ne. Prostě nevidím důvod to ovládat, stejně jako drtivý většina řidičů-uživatelů se tím netrápí a k životu to nepotřebuje.

                  A člověk, který jiného nazývá šmejdem jenom proto, že neovládá nějakou činnost (třeba tu výměnu řemene), je u mě povrchní hlupák.

                61. Marek:
                  Tady ale nejde jen o výměnu řemenu.
                  Seš jen

                  Marek:
                  Tady ale nejde jen o výměnu řemenu.
                  Seš jen uživatel, kterýho vůbec nezajímá, co jak funguje a zajímá tě jen osobní prospěch na úkor ostatních – někoho odrbat, vycucnout z něj prachy pokud možno za nic nebo nějakou pseudoslužbu.

                62. Napsal si, že pokud neumím vyměnit řemen alternátoru, že
                  Napsal si, že pokud neumím vyměnit řemen alternátoru, že jsem šmejd, tak to neokecávej.

                  Ano, jsem uživatel auta, stejně jako 99% jiných řidičů-uživatelů a na tom nevidím nic špatného. Nebo co je na tom špatného, že jsem jenom uživatel auta a neumím vyměnit řemen? nechávám to na servisu, je to jejich práce, za kterou jim zaplatím.

                  Jak auto funguje, mě docela zajímá, ne do hloubky, ale základy, rozdíly pohonu, některá zajímavá řešení a pod.

                  Odkud jsi vzal to, že chci, cituji… „někoho odrbat, vycucnout z něj prachy pokud možno za nic nebo nějakou pseudoslužbu“. Odkud pramení tato tvoje pomatená domněnka?

                63. Marek:
                  Napsal jsem:
                  „Ty seš typický příklad šmejda,

                  Marek:
                  Napsal jsem:
                  „Ty seš typický příklad šmejda, kvůli kterým má spousta lidí zbytečný problém.
                  Stačí tohle:
                  „…mi praskl řemen, co nabíjí alternátor a auto bylo nepojízdné….““

                  Ano, nezájem o vozidlo, povrchnost. Nejen co se týká auta.
                  „Vývojář SW“ – velmi často pseudoslužby, šméčka, klamání falešnými informacemi.

                64. Opakuji, to že neumím na autě vyměnit řemen, ze mě
                  Opakuji, to že neumím na autě vyměnit řemen, ze mě nedělá šmejda. O vozidlo pečuji, ale i přesto se závada může vyskytnout, NELZE tomu zabránit. Tvoje úvaha je úplně zcestná.

                  No a s tím SW vývojářem si to opravdu dorazil. Tvoje dedukční schopnosti by ti moh závidět i Sherlock Holmes.. nebo že by byly spíš na úrovni žáka pomocné školy? 🙂 Protože fakt, že pracuji jako SW vývojář a fakt, že někteří z tohoto oboru jsou nepoctiví (jako ostatně v každém oboru), te oprávňuje napsat, že chci akorát „někoho odrbat, vycucnout z něj prachy pokud možno za nic nebo nějakou pseudoslužbu“.

                  Tak tos opravdu ukázal geniální schopnosti dedukce a analýzy 🙂

                65. Máte to marné 😉
                  Jste prostě lhář, jezdíte v terénu a

                  Máte to marné 😉

                  Jste prostě lhář, jezdíte v terénu a jste namachrovaný úlisný úředník co vykořisťuje ubohé servisní techniky v autoservisu a dává jim vydělat peníze.

                  Smiřte se s tím nebo popíšete ještě stohy elektronických stránek zde, a potom svému terapeutovi po nocích do mailu 😉

                66. Někdy mám takové „masochistické“ sklony bavit se s
                  Někdy mám takové „masochistické“ sklony bavit se s hlupákem a omezencem, i když vím, že je to zbytečné. Člověk trénuje svoje argumentační dovednosti a někdy se u toho i pobaví, zvlášť u takto „výživného“ jedince 🙂

                67. Pak máte moje požehnání 😉
                  I když zase moc ne… aby se

                  Pak máte moje požehnání 😉
                  I když zase moc ne… aby se to tu dalo ještě číst.

                68. Jaka je sance, ze oba nejsou cipis? V tehle diskuzi by snad
                  Jaka je sance, ze oba nejsou cipis? V tehle diskuzi by snad nikdo soudny nepokracoval.

                69. Jo… napsal jsem to ve spěchu, alternátor se samozřejmě
                  Jo… napsal jsem to ve spěchu, alternátor se samozřejmě nenabíjí. Spletl jse se. Proto jsem šmejd? Prosím o vysvětlení.

                70. To je jednoduché. Vysvětlení je, že realista je
                  To je jednoduché. Vysvětlení je, že realista je zamindrákovanej depresivní negativista 😀

                71. Aha, tak to to vysvětluje. Dík, ještě ho neznám 🙂
                  Aha, tak to to vysvětluje. Dík, ještě ho neznám 🙂

                72. Už je tu docela celebrita známá tím, že popírá
                  Už je tu docela celebrita známá tím, že popírá veškerou realitu a podle něj nejde ani to, co už dávno funguje. Jeho negativizmus je tak ohromný, že jsem ho připodobnil k Marvinovi ze Stopařova průvodce (realista by byl snad ještě lepší). Je to s ním marný a když tvrdí, že jste tu závadu neměl a do servisu jste nejel, tak s ním nehne ani stádo volů aby ho přesvědčilo o skutečnosti.

                73. Švarci, nikdy jsem nepopíral realitu. Naopak ty jsi tady
                  Švarci, nikdy jsem nepopíral realitu. Naopak ty jsi tady mlel nesmysly o robotických vozidlech v silničním provozu a další nesmysly.

                74. Já vím, nic jiného než tempomat neexistuje, spěte dál.
                  Já vím, nic jiného než tempomat neexistuje, spěte dál.

                75. Švarci, neexistuje dosud žádný výrobce vozidla, který by
                  Švarci, neexistuje dosud žádný výrobce vozidla, který by jakýmkoli způsobem garantoval funkčnost robotického v silničním provozu.
                  Již jsi jednou zkoušel lhát, že AUDI již něco takového vydalo – není to ovšem pravda a ty seš jen lhář.

                76. To víš že jo lháři realisto. Zdroj mého
                  To víš že jo lháři realisto. Zdroj mého tvrzení.
                  Všichni jsou lháři, podvodníci a šmejdi. Co jsi potom ty? Ubožák co jen napadá druhé. Dřív si byl jen tvrdohlavý, ale s tím, jak tu teď urážíš druhé to fakt přeháníš. Na takové nuly tu není nikdo zvědavej.

                77. Švarci, to tě není ani trochu blbý se ještě ohnat
                  Švarci, to tě není ani trochu blbý se ještě ohnat tímhle?
                  Audi jako firma nic takovýho oficiálně neprohlásilo.
                  Ten článek se neodkazuje na prohlášení kohokoli z vedení firmy.

                78. Tvrdíš, že jsem lhář, já jsem jen předával dál
                  Tvrdíš, že jsem lhář, já jsem jen předával dál informace. A nejde jen o mě, tvrdíš to i o ostatních, viz níže, kde úplně bezdůvodně napadáš někoho, kdo jen předává své zkušenosti – opět lhář, šmejd, podvodník.
                  Nevím co tu vůbec pohledáváš, jseš jen zamindrákovanej ubožák. Není tu jedinej člověk, co by s tebou souhlasil a furt se chováš, jak bys sežral celou moudrost světa. Byla to pro mě zábava (pro tebe asi taky očividně), ale teď už končím, piš si co chceš, už neodpovídám na nic.

                79. Švarci, ty jsi jen „předával dál informace“ – a když jsem
                  Švarci, ty jsi jen „předával dál informace“ – a když jsem tě upozornil, že jde o blamáž, pokračoval jsi dál, aniž by sis reálnost ověřil. Takže prokazatelně seš lhář – blamuješ, meleš nesmysly…

                80. Proc misto nadavek nezverejnite dopis, ve kterem Vam Audi
                  Proc misto nadavek nezverejnite dopis, ve kterem Vam Audi potvrdilo, ze nic takoveho neprohlasilo? Predpokladam, ze z dostupnych prohlaseni kdekoliv, se to bude dokazovat vyrazne hure (je to nedohledatelne).
                  Vite, i kdyz byste mel 1000x pravdu a zacnete druhe urazet, nadavat jim, tak Vam nezaujati prestanou verit. Jsem presvedcen, ze inteligentni clovek argumentuje, ten co nemel od prirody to stesti (tim chci rici, ze mensi inteligence neni chyba toho cloveka a nemel by se ten clovek tim zemsesnovat nebo ho tim odbijet), se muze uchylit k nadavkam a urazeni. Dokud jste rikal slusne svuj nazor, tak jsem nad nim premyslel a zjistoval dalsi informace, ted k tomu nemam duvod a verim, ze v tom nejsem sam.
                  Prosim vsechny, budme k sobe slusni, budme trpelivi a tolerantni. Pokud nekdo nechape myslenku, kterou vyjadruji, je to chyba posluchace nebo recnika?

                81. Pavel K:
                  Ukaž, kde Audi jako firma něco takovýho

                  Pavel K:
                  Ukaž, kde Audi jako firma něco takovýho prohlásilo!
                  Pokud nic nemáš k věci, nech si svoje řečnění.

                82. Nabadani k tomu, aby jste (nejen Vy) byl slusny. bylo k veci.
                  Nabadani k tomu, aby jste (nejen Vy) byl slusny. bylo k veci. Je to navic hodne palicvy a aktualni problem, ze lide nejsou.

                83. Pavel K:
                  Jasně, nic k věci a tlachat, bez ohledu na

                  Pavel K:
                  Jasně, nic k věci a tlachat, bez ohledu na skutečnosti.

                84. Spatne jsem se vyjadril, kdyz jsem nebyl pochopen, zkusim to
                  Spatne jsem se vyjadril, kdyz jsem nebyl pochopen, zkusim to napsat primeji.
                  Pokud budete lidem nadavat, pak si z Vaseho prispevku odnesou pouze negativni emoce z urazeni a rozhodne ne zadou informaci, i kdyz by byla sebelepsi a prinosna. Takze je naprosto zbytecne, abyste cokoliv psal. Pokud nam chcete sdelit nejaky fakt nebo nazor, prosim, udelejte to slusne nebo vubec. Zaplevelujete diskuzi.

                85. Pavel K:
                  Ano, není důležitý obsah, ale forma.
                  Vím, že

                  Pavel K:
                  Ano, není důležitý obsah, ale forma.
                  Vím, že jsi volič Drahoše.

                86. Nikomu nevytykam gramaticke chyby, takze forma dulezita neni.
                  Nikomu nevytykam gramaticke chyby, takze forma dulezita neni. Je dulezity obsah, zda v nem neni dehonestovani, nadavky ci osocovani.
                  Spletl jste se. Volil jsem pana Hilsera a Piraty.

                87. Pavel K:
                  Nejde o gramatické chyby (já je dělám opravdu

                  Pavel K:
                  Nejde o gramatické chyby (já je dělám opravdu zřídka, spíš občas překlepy).
                  Já hodnotím vždy obsah výše než formu, ty ovšem naopak – Švarc lže, já to kritizuju.
                  Ty se stavíš k tomu opačně – lež je v pořádku.

                  Ano, vím, že jsi volil ve 2. kole Drahoše a zrovna tak vím, že jsi typickým představitelem „sluníčkářů“ a „pražské kavárny“.

                88. V tom se shodneme, ja taky hodnotim obsah a ne formu. Takze
                  V tom se shodneme, ja taky hodnotim obsah a ne formu. Takze pokud text obsahuje nadavky, pak nema zadnou vypovidajici hodnotu, protoze si clovek musi prokricet svuj nazor za kazdou cenu. Napsal jsem Vam vyzvu ke slusnosti, protoze uz jste to v komentarich pod timto clankem silne prehnal u uzivatele s prezdivkou Marek.
                  Nesnasim lez, proto jsme v druhem kole volil Drahose, jelikoz jeho protikandidat je lhar beze studu. A kvuli odporu ke lhani nemam rad ani k jeho planemu obvinovani, k tomu je treba dukaz. Pan Svarc ozdrojoval sve tvrzeni, Vy Vase nikoliv, takze zmeho pohledu jste jej krive narkl ze lhani.
                  Jen dodam, ze rozlisuji 2 druhy lzi: 1) ten co lze ma ze lhani prospech, ta je neodpustitelna a odporna. 2) Lhar lze kvuli prospechu obelhaneho. Tam pri zjisteni pozadam, aby ke mne dotycny byl uprimny a uz to nedelal a nemohu se za ni na nej zlobit.

                89. Pavel K:
                  Cháchá, krásná ukázka, jaký jsi lhář:

                  Pavel K:
                  Cháchá, krásná ukázka, jaký jsi lhář:
                  Já napsal „Vím, že jsi volič Drahoše.“

                  A tvá reakce:
                  „Spletl jste se. Volil jsem pana Hilsera a Piraty.“
                  Následně pak:
                  „…Nesnasim lez, proto jsme v druhem kole volil Drahose, …“


                  „…Pan Švarc ozdrojoval…“

                  Tak z této věty dokážu určit hodně.
                  Máš humanitní vzdělání, že…?

                90. Ne, nejsem lhar a zadam Vas, abyste to bezduvodne nepsal. Jsem
                  Ne, nejsem lhar a zadam Vas, abyste to bezduvodne nepsal. Jsem volic pana Hilsera. Volba v druhem kole byla pro mensi zlo a pan Zeman je dle meho nazoru velke zlo – hodne lze, je hulvat, dela nam ve svete ostudu a lide z jeho okoli jsou jeste horsi jako on. Ale nechci zde probirat politiku, jen jsem se Vam snazil objasnit, koho jsem byl volic, ze se ve svych nazorech silne pletete.
                  Ozdrojoval znamena, ze zde zverejnil zdroj, ve kterem se danou informaci dozvedel.
                  Sve vzdelani jsem Vam psal na podzim, kdyz jsme se preli skrz samoriditelna auta. Humanitni neni.

                91. Pavel K:
                  No jasně, „Nesnasim lez, proto jsme v druhem kole

                  Pavel K:
                  No jasně, „Nesnasim lez, proto jsme v druhem kole volil Drahose,…“, ale když jsem napsal, že seš volič Drahoše, pak jsi kontroval „…Spletl jste se. Volil jsem pana Hilsera a Piraty…“.

                  Fakt je vidět, jak tu lež nesnášíš – asi proto ti vyhovoval podrazácký kariérista Drahoš, ochotný jezdit na srazy landsmanchaftu.

                  K věci:
                  Audi nikdy nevydalo prohlášení, že bere odpovědnost za jízdu jejich výrobků.
                  Pokud někdo tvrdí opak, musí to doložit – nikoli hoaxem z bulváru, kde nějaký votrapa fámuje.

                92. Opet jsem se spatne vyjadril, kdyz jste to nepochopil. Rekl
                  Opet jsem se spatne vyjadril, kdyz jste to nepochopil. Rekl jste, ze jsme volic Drahose. Nejsem volic Drahose, jsem volis Hilsera a kdyz se do druheho kola dostal Zeman, volil bych i „Kajinka“. Znovu, kdyz byste to opet nepochopil. Nevyhovuje mi Drahos, ale byl mensi zlo jak
                  Zeman. Neni to o sympatiich ale vetsich antipatiich. Uz chapete, ze na vase milne tvrzeni, ze jsem volic Drahose, jsem Vam dokazal, ze nejsem, ze jsem volic Hilsera a nesnasim Zemana? Muzete mi dat mail, pokusim se Vam to tam vysvetlit lepe, abych tady dal neplevelil diskuzi.
                  Pokud bych Vam veril (pouze Vase vulgarnost me odpuzuje od toho, abych tak cinil), ze Audi takove prohlaseni nevydalo, pak jde pouze o neovereni informaci a napsani toho, ze nekde neco cetl. To rozhodne neni lez. V takovem pripade bych mohl rici, ze Vy jste lhal nescetnekrat, jelikoz jste si neoveril informace, ktere jste popiral. A to netvrdim a tvrdit nebudu, protoze neni v silach cloveka overit a pojmout uplne vse.

                93. Pavel K:
                  Ale ano, rozumíme si.
                  Jsi volič Drahoše, darmo se

                  Pavel K:
                  Ale ano, rozumíme si.
                  Jsi volič Drahoše, darmo se vymlouvat.
                  A já jsem volič Zemana. Vím, že volit jinak znamenalo volit pro sebe zlo v podobě přílivu čmoudů atd.

                  Jestliže se tu oháněl Švarc tvrzením, že Audi takové prohlášení vydalo, je lhář.
                  Já stavím obsah nad formu, realitu nad dohady.
                  A někdo jiný naopak preferuje formu, ohlupování atd.
                  Skutečnost je taková, že ŽÁDNÁ AUTOMOBILKA NEVYDALA PROHLÁŠENÍ, ŽE BY BRALA NA SEBE ODPOVĚDNOST ZA ŠKODY ZPŮSOBENÉ PROVOZEM SVÉHO VÝROBKU ZA PODMÍNEK JÍZDY V JAKÉMKOLI REŽIMU.
                  Pokud to chceš sestřelit, přines důkaz v podobě prohlášení kompetentní osoby – samozřejmě stačí odkaz na dokument.

                94. Ne, nerozumime, nejsem, jsem antivolic Zemana. Byl jsem volic
                  Ne, nerozumime, nejsem, jsem antivolic Zemana. Byl jsem volic Hilsera.
                  A BBC je pro Vas dostatecne duveryhodny zdroj?

                95. Pavel K:
                  Ale rozumíme si – není co zatloukat a je jasné, co

                  Pavel K:
                  Ale rozumíme si – není co zatloukat a je jasné, co vyznáváš.
                  A stavíš formu nad obsah – kdo se culí, ten má dle tebe pravdu, kdo řekne fakta na plnou hubu a mračí se, ten je pro tebe zlým. Proto jsi antizeman a proto u tebe vítězí křivák Drahoš.

                  A k věci:
                  bbc.com/news/technology-34475031

                  Tento článek má datum zveřejnění 8.10.2015 a NEOBSAHUJE jakékoli prohlášení kohokoliv z automobilky AUDI, že by firma převzala odpovědnost za kolize při jízdě v některém automatizovaném režimu.
                  Cos mi to chtěl podstrčit?

                96. Ne, Vy opravdu nerozumite. Zeman lze a je na to spousta
                  Ne, Vy opravdu nerozumite. Zeman lze a je na to spousta dukazu, proto jej nevolim. Mam rad uprimnost, takze mi nevadi rict do oci fakta. Vite ceho si hodne vazim? Kdyz nekdo dokaze rict „nevim“, kdyz nevi. To nezvladl ani jeden kandidat.
                  Vy jste chte psal o zadne automobilce, je tam psane o Volvu. Dobre tedy, Reuters taky berete jako duveryhodny zdroj?
                  A kdyz uz jsem hledal, tak jsem schvalne heldal i Vase tvrzeni, ze Drahos jezdi na srazy Landsmannschaftu. Pouze tvrzeni, ze kdyz ho tam vysle vlada jako strujce zahranicni politiky, tak by to zvazoval.
                  Z toho, jak se projevujete, tak Vam prisoudim jednu vlastnost. Prekroutite fakta tak, aby se Vam libila a mohl nekoho odsoudit, pritom se velice casto pletete.

                97. Jen pro zajímavost,jak byste třeba pořešil dopravu k
                  Jen pro zajímavost,jak byste třeba pořešil dopravu k jezeru Como v Itálii? Letecky Miláno a pak nějak vlak/bus, MHD? A jak dlouho by to asi trvalo?

                  Na druhou stranu, jel jsem do Budapešti autem, tam by se dalo v pohodě vlakem nebo busem, to uznávám. Ale zase… auto je pro mě první volba a nevím co by se muselo stát, abych zvolil jiný druh přepravy 🙂 Prostě mi to tak vyhovuje.

                98. Schválně jsem si zkusil najít ten Váš příklad jezero
                  Schválně jsem si zkusil najít ten Váš příklad jezero Como:
                  Praha – Milano letecky 1h 25min – průměrná cena 1200,- Kč
                  A to jsem tam prásknul do vyhledávače první termín co mě napadnul, a vůbec jsem se nesnažil najít akční termín.
                  Dále pak z Milána vlakem RE10 nebo EC – 36 min

                  Když připočtu nějaké ty transfery na letiště (hodinu) – z letiště na nádraží (hodinu) a vlak mi zrovna ujede (jezdí každých 60 min), tak jsem z domova u jezera Como za 5 hodin.
                  Jestli vy to dáte autem pod 8 tak to bude sprint bez zastavení.

                  Mám to prostě obráceně, auto je pro mě ta poslední volba.

                99. Autem jsem to dal za nějakých 9-10 hodin i s pauzou na
                  Autem jsem to dal za nějakých 9-10 hodin i s pauzou na procházku na CH-IT hranici. Samozřejmě, dal jsem i menší pauzy na toaletu. A to bylo od domu k domu (vesnice Dongo). Cenově cca. 5000 KČ i s dálniční známkou, v IT jsem nejel po dálnici. A nemusel jsem nikde přestupovat a tahat se s batožinou a zjišťovat si spojení, číhat na levné letenky. Auto jsem pak používal i tam (parkování na pozemku zdarma), na výlety po okolí a do Švýcarska, bylo to velmi pohodlné.

                  Nene, neměnil bych, zůstanu u auta 🙂 Hlavně manželka by byla nadšená, kdybych ji řekl, že jedeme hromadnou dopravou, na letiště vlakem a Airport Expresem, pak letadlo, čekání na batožinu, pak přestup na EC vlak a v cíli ještě počítám nějaký bus nebo taxi až do Ferienhausu. No děkuji…

                100. Dobrá, mýlím se tedy když řeknu, že suma sumárum
                  Dobrá, mýlím se tedy když řeknu, že suma sumárum jediný důvod proč máte auto, je pohodlnost?

                101. Auto je pro mě v první řadě nutnost kvůli pracovním
                  Auto je pro mě v první řadě nutnost kvůli pracovním cestám do Německa, jak už jsem zmínil. Jezdím tak 2-3 krát do měsíce a hromadnou dopravou by to nešlo. resp. teoreticky šlo, ale to by absolvoval jenom masochista, zbytečná ztráta času a X přestupů.

                  A na dovolenou pak jedu taky autem, když už jej mám. Ale i kdybych nejezdil pracovně, to auto bych stejně měl. Protože jezdit všude MHD (bydlíme na vesnici, sice s vlakem, ale ten jezdí každou hodinu) by bylo peklo – nepohodlné, ztráta času, v zimě nutnost absolvovat vždy část cesty pěšky a pod. To jsou nákupy, dovolené, víkendy, návštěvy příbuzných, atd., atd…

                  Takže já bych to spíš než pohodlnost nazval nutností při zachování slušného životního standardu 🙂 Ale jak jsem zmínil, klidně to každý může mít jinak, nikomu neberu jeho fascinaci hromadnou přepravou, je to v pořádku. Jen mi to nesmí vnucovat.

                102. A tím se dostáváme na začátek.
                  Krom té dovolené, kterou

                  A tím se dostáváme na začátek.
                  Krom té dovolené, kterou celou dobu řešíme vše ostatní obstará EV s dojezdem do 150km.
                  Začínali jsme nesmyslností dojezdu (paramterů) auta v článku.
                  Proti malým EV s krátkou dojezdovkou jsem nikdy neřekl ani popel. Jejich účelnost (obzvláště v oblastech s intervalově chudou veřejnou dopravou) plně chápu a uznávám.

                  Neuznávám ty mastodonty (SUV, MPV, kombi, Pick-Up atd…) jako je v článku.

                  O služebních cestách je to taky jiná písnička – ale upřímně, kolik procent populace jezdí několikrát měsíčně na takovéto služební cesty a nejen do Německa. To budou jednotky procent tj. max desítky tisíc lidí. A v takových případech (když je to firemní záležitost) to může být třeba dvojkový Leaf, nebo Tesla M3, nebo některé tomu podobné…

                103. Ale těch cest delších než 150km by bylo za rok docela dost
                  Ale těch cest delších než 150km by bylo za rok docela dost i když bych nejezdil pracovně. Takový EV by mi stačil jako druhé auto pro manželku a na cesty po okolí, pokud by stál srovnatelně se spalovákem. Ale i tak bych si nechal druhé auto na delší cesty. Jenomže ten EV je nesmyslně drahý, tak i manželka jezdí spalovákem.

                  Já nikdy nepsal, že ten můj příklad je modelový, hned jsem zmínil, že jsem extrém.

                104. Teď bych psal něco o tom, že ty cesty nad 150 se dají
                  Teď bych psal něco o tom, že ty cesty nad 150 se dají plánovat s nabíjením…
                  Nechme toho, už vedeme vlastní diskuzi a né komentář k článku.
                  Faktem zůstává, že máte na svůj názor nedotknutelné právo – jako já.

                105. Samozřejmě, že se dají plánovat, ale proč bych to
                  Samozřejmě, že se dají plánovat, ale proč bych to dělal, když jsou i jiné možnosti. A to už nemluvím o ceně…

                  Já váš názor respektuji, samozřejmě. Nečekám, že ho změníte, stejně jako to vy neočekáváte ode mě 🙂

                106. Nevím, kdes to vzal… ale ne, obchoďák opravdu nejsem 🙂
                  Nevím, kdes to vzal… ale ne, obchoďák opravdu nejsem 🙂 Pracuji střídavě doma a u zákazníka, jak je potřeba a jak si to zorganizuji.

                  Samozřejmě, že na dovolenou do dalekých krajin létám, ostatně, nevím jak jinak bych se dostal třeba na Madeiru. Ale jsou pak i dovolené, kde je létat zbytečné, třeba Slovensko a Tatry, rakouská jezera u Salzburgu, hory v ČR i Alpy, sever Itálie, Německo, atd… netrávím dovolenou jenom u moře. A tyto blízké destinace je lepší jet autem, bude to i rychlejší než letět. A nechápu, proč bych měl pak první den dovolené prospat? Auto mám pohodlné, vyrazím na dovolenou kdy já chci (obvykle dopoledne), cestou se najím, případně zastavíme pokud je někde něco zajímavého a odpoledne-večer dorazíme do cíle. O nějaké únavě nemůže být řeč. A když, tak je to srovnatelné s létáním, transferem na letiště. Předpisy znám a parkování si zajistím předem, samozřejmě.

                  Stejně tak když jedu někam na návštěvu, na výlet, na prodloužený víkend, atd. Jedu autem, protože je to pohodlnější, rychlejší a mám svobodu v tom kdy vyrazím a jak a kudy pojedu. Nevidím jediný důvod jet vlakem, ten mi nikdy nejede od baráku až do cíle, jet vlakem je zbytečná ztráta času. Pivo si dám až v cíli, na záchod si klidně zajdu na benzinku (pokud musím).

                107. No pokud se něco na silnicích a v dopravě dramaticky
                  No pokud se něco na silnicích a v dopravě dramaticky nezměnilo za cca 10 let, co jsem končil s aktivním ježděním, tak nemohu souhlasit.
                  Nevím jak moc jste toho vy nacestoval hromadnou dopravou a s čím tedy srovnáváte, ale tehdy jsem jezdil na dovolené (a vůbec všude) autem, a dnes jezdím hromadnou dopravou a už bych zpět neměnil.

                108. Nemusíte souhlasit, netrvám na tom 🙂 Každému vyhovuje
                  Nemusíte souhlasit, netrvám na tom 🙂 Každému vyhovuje něco jiného a je v pořádku, že jezdíte hromadnou dopravou a ne autem. Když vám to tak vyhovuje, tak prosím… nepřesvědčuji vás, abyste sedl do auta a jel autem.

                  Ale trvám na tom, že autem je to v drtivé většině případů rychlejší a pro mě i pohodlnější ve smyslu toho, že vyrazím kdy chci a ne když mi jede vlak. A hlavně na dovolenou, prostě až ráno vstanu, tak vyrazíme a ne se stresovat už na začátku jestli stihnu vlak, pak jeden přestup, další přestup, tahat sebou věci… děkuji, nechci.

        2. Máš EV s baterkou 16 kWh, tipuji teda něco jako iOn s
          Máš EV s baterkou 16 kWh, tipuji teda něco jako iOn s reálným dojezdem 100 km v létě a cca. 80 km v zimě. OK, na městské vozítko jsou to dostačující parametry. Předpokládám, že to auto tak i používáš, protože jet s ním někam díl moc smyslu nedává.

          No a toto:
          „Zrychlení 0-100 pod 10 vteřin je zbytečné“

          Ne, to opravdu zbytečné není.

              1. Tak nejdřív křižovatky – jestli vůbec člověk stihne
                Tak nejdřív křižovatky – jestli vůbec člověk stihne zaregistrovat a reagovat v tak malém a krátkém čase jako je křižovatka, tak těch případů kdy to vyjde budou promile.
                A předjíždění je kapitola sama o sobě. Tam je to vědomí toho zrychlení právě naopak kontraproduktivní. Stačí do jakých předjížděcích situací a manévrů se lidé vrhají teď v domnění, že je z toho akcelerace kdyžtak vytáhne.

                Pro zajímavost takový historický fakt. Největší nárůst vážných nehod nastal (tedy krom samotného nástupu aut do používání širokou veřejností), v době zavádění airbagů. Veskrze bezpečnostní prvek měl úplně opačný efekt. Lidé nabyly dojmu, že mají airbag a není se čeho bát. A i dnes po mnohaleté kampani se můžeš setkat s lidmi, kteří mají odněkud zažitý pocit, že když je v autě airbag, nic se nemůže stát.
                Takový absurdní příklad k tomu airbagu… představte si, jak by se asi jezdilo, kdyby se při srážce z volantu místo airbagu vystřelovali vidle.
                A s tou akcelerací hrozí ten samý efekt.
                Lidi budou vjíždět do křižovat jak raketa ještě na žlutou, a pouštět se do předem jasně nezvládnutelných předjížděcích manévrů. A odpůrci EV to celé budou mediálně prodávat jako škodlivost elektromobilů.

                1. Ale ja nepsal krizovatka. Ja psal krizovka (krizova
                  Ale ja nepsal krizovatka. Ja psal krizovka (krizova situace).
                  A uz vubec netvrdim, ze „megazrychleni“ je vsespasne reseni na cokoliv. Jen, ze se nekdy muze hodit.

                2. Nádherně by se jezdilo. Tolika volných silnic……
                  Nádherně by se jezdilo. Tolika volných silnic……

                1. Bavi me to kazdej den a dusevne chudy zivot opravdu nemam ale
                  Bavi me to kazdej den a dusevne chudy zivot opravdu nemam ale to co ty tady plodis za moudra je fakt usmevny nekdy.
                  Ale kazdy ma jiny vztah k autum to neva .

                2. Ten člověk s nickem „Kerosin“ je nějaký bláznivý
                  Ten člověk s nickem „Kerosin“ je nějaký bláznivý neználek – on tady kecal nesmysly, jak by dobíjel baterky za jízdy a přitom neví, co je to elektrický okruh.

                3. Neví ani jakou má baterku v autě 🙂
                  Neví ani jakou má baterku v autě 🙂

                4. Mně už to taky nepřipadá jako zábava, ale jako normál
                  Mně už to taky nepřipadá jako zábava, ale jako normál svižně vyjet ze semaforu. Ale každý týden se najde nějaký spalováček, který to chce zkusit. Dnes kluci v BMW kombi, nějaký ten menší model. No, nejelo jim to, no. Na třetí křižovatce to vzdali. Ani neměli tak dobré brzdy jako Ion, začínali brzdit o hodně dříve než já. Za mne – zase alespoň na týden stačilo. Lidi prostě ty nápisy Elektromobil jako kráva na tak malém nic iritujou, nebo co. 🙂

            1. Už to tady bylo napsáno. Je lepší, když to auto tu
              Už to tady bylo napsáno. Je lepší, když to auto tu dynamiku má a většinou ji nepotřebuješ, ale občas se hodí. Než aby to byla líná lemra a tys někdy potřeboval aby to jelo a ono nic.

              Ale to je zbytečné diskutovat s někým, kdo má k autům takový vztah jako máš ty.

              1. Stejně tak jsem na onen příspěvek reagoval, že je to
                Stejně tak jsem na onen příspěvek reagoval, že je to stejné, jako mít doma tříset litrový boiler teplé vody, pro případ, že by přijelo všech deset členů rodiny na návštěvu a všichni se chtěli vykoupat.

                PS: a to vyjádření není přesné, auta za nic nemohou – k těm mám vztah celkem kladný, vadí mi chování lidí konkrétně přístup k jejich užívání.
                Příklad typické dezinterpretace „Srazilo mě auto“ = špatně. Srazil tě řidič, auto za nic nemůže (zatím pomíjím autonomní auta).

                1. Ne, to opravdu není stejné, ten příklad je špatný.
                  Ne, to opravdu není stejné, ten příklad je špatný. Dobrá dynamika auta, dobré zrychlení (nejen z místa, ale i pružné) jednoznačně přispívá k lepší bezpečnosti.

                  Ale pokud tobě stačí líné auto a počítáš s tím a podle toho jezdíš, tak je to v pořádku. Jen ten názor je scestný, že když tobě to stačí, musí to stačit každému.

        1. “Vložil/a Kerosin, Pá, 2019-01-04 07:59
          No my máme v

          “Vložil/a Kerosin, Pá, 2019-01-04 07:59
          No my máme v P-Ionu 20 KWh, za pár měsíců 8 let starou, a stále zvládá až stokilometrový dojezd na jistotu, a když se budu snažit a nespustím žádnou další elektroniku, tak bych z něj dostal i 120km.”

          Nevíš, cos napsal před čtyřmi dny, tak pak je těžký s tebou diskutovat.
          Buď si soustavně vymýšlíš bludy a nepamatuješ si to, nebo máš hosipa.
          Hlavně se neptej, co to je.

          1. Jo takhle, já to čet jako malé „L“ a pořád jsem nemohl
            Jo takhle, já to čet jako malé „L“ a pořád jsem nemohl pochopit co má být „LONA“
            Jinak to sedí, a jak jste mne poučili, (a již všude uvádím třeba zde níže v diskuzi), 16KW
            A jinak máš naprostou pravdu, toto v článku uvedené auto není nic pro mne – což jsem také vyjádřil svým příspěvkem.

Napsat komentář