Autopůjčovna Avis si do Norska objednala 280 nových elektromobilů Tesla Model S a X

Autopůjčovna Avis má velkou pobočku v malé norské vesničce Skoppum, asi 100 km jižně od Osla. Aktuálně jí tam dorazilo 280 nových elektromobilů Tesla.

Flotila elektromobilů Tesla Model S a X v norské pobočce autopůjčovny Avis.
foto: Avis/electrek.co

V Norsku se za rok 2018 prodalo celkem 8614 elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Nebýt ale právě velké dodávky asi 280 kusů pro Avis, bývalo by se největším evropským Tesla trhem stalo Nizozemsko s 8585 prodanými kusy.

Právě Nizozemsko a Norsko patří, mimo jiné i díky štědré státní podpoře, k nejlepším evropským trhům ve vztahu k Tesle. Elektromobily se tam často využívají i ve firemních flotilách, jako je právě případ Avisu.

Ta opravdová „zábava“ by ale měla začít letos, kdy se během února až března konečně začne do Evropy vozit elektromobil Tesla Model 3. Je nasnadě, že právě trhy jako Norsko a Nizozemsko budou mezi prvními a nejlépe zásobenými, protože právě tam se očekává největší zájem zákazníků.

56 Comments on “Autopůjčovna Avis si do Norska objednala 280 nových elektromobilů Tesla Model S a X”

  1. A nevíte někdo jak jsou na tom Skandinávci s tou krizí
    A nevíte někdo jak jsou na tom Skandinávci s tou krizí počtu dobíjecích stanic? Už je zažehnáno? Svého času složili (zejména Norové) mnoha odpůrcům elektomobility jako těžko vyvratitelný argument o předčasnosti zavádění EV do praxe.

      1. jeee…to jsou dementi…to byl udělaný obrázek jak by to
        jeee…to jsou dementi…to byl udělaný obrázek jak by to mohlo dopadnout v roce 2025 kdyby nestavěli dostatek stanic, ty prodlužovací kabely na sídlišti, a někdo z toho webu tam napsal že to tam takhle vypadá teď a co nejhorší … spousta lidí tomu věří !!! prý EV jsou na h*** podívej se jak to dopadlo v Norsku…tomu autorovi bych zakázal psát i do Mateřídoušky !!!

          1. Oblíbený naschvál spalovací novinářů a petrolheadů.
            Oblíbený naschvál spalovací novinářů a petrolheadů. Dokonce se nestyděli vzít reklamu tamní elektro asociace, upozorňující na nutnost instalací zásuvek při stavbách nových domů a na velkých parkovištích, ukazující v nadsázce zadrátované ulice plné kabelů z oken k autům, kterými se proplétají a podlézají cyklisté, a tvrdit, že takto to dnes v Norsku vypadá……

    1. I u nás má většina firem s flotilou vozů 10+ servisáka
      I u nás má většina firem s flotilou vozů 10+ servisáka vlastního. Pochybuji, že by AVIS měl jinou strategii. Ty na Teslu čekat nebudou, ty už si své servisáky našli a vyškolili.
      A ani bych se nedivil, kdyby ty služby nabídly pro veřejnost.

      1. No, trochu bych to rozporoval. Co jsem zatím za svůj
        No, trochu bych to rozporoval. Co jsem zatím za svůj zaměstananecký život potkal, tak sice každý větší firma s větším počtem služebáka má svého „servisáka“, ale ten se stará o auta obecně, tj. domlouvá servisy, řeší opravy, pojistné události, je to především manažer, kterému dáte auto s nabouraným zadkem od parkování a on vám ho za týden vrátí v pořádku.
        Ale nic neopravuje, jen zařizuje v příslušných servisech akce, atd. Rozhodně se nehrabe v autech a nemění třeba turba. Ani třeba takový ČEZ, T-Mobile se stovkami aut nemá „vlastní servis“, všechno je to domluvené s partnery. Hromada značek, potřeboval byste specialistu na každou značku a model. To vyjde levněji a snáž to jde uřídit, když to máte všechno outsourcované a máte jen člověka, který to řídí.

        1. Souhlasím, navíc drtivá většina má nové auta na leasing
          Souhlasím, navíc drtivá většina má nové auta na leasing ať už operák či normální a všechny auta jsou v záruce. Takže není důvod cokoli opravovat vlastními silami. Havarijní pojištění je samozřejmostí když s tím jezdí zaměstnanci.

        2. Tak to máš blbý příklady. Naše firma má vlastní
          Tak to máš blbý příklady. Naše firma má vlastní autoservis a to jedná jak o osobní vozy tak o specializovanou techniku s plošinami nebo s přechodem na železnici. Pouze v době dovolených či svátků se lidi obrací na externí servis, jinak se to řeší ve firmě, což je mimo jiné podstatně rychlejší. Zaměstnanců máme přes 300, ale autoservis tu byl již od počátků firmy kdy se počítali jen na desítky. Pokud si to někdo outsourcuje tak je to jeho mínus, efektivní, rychlé, ani levné to rozhodně není. Stejně tak to pochopili i v Tesle při výrobě kdy se snaží všechno stavět na interní výrobě.

          1. A kolik takových firem bude? Vzhledem k tomu, že popisujete
            A kolik takových firem bude? Vzhledem k tomu, že popisujete nějakou činnost s plošinami, přechod na železnici, tak dejme tomu, že máte vlastní autoservis. To k tomu máte oborově asi blízko.
            Nicméně, kdo vám proplácí záruční opravy na novém autě, když si to opravujete vlastními silami? Automobilka? Opravdu vaši technici se školí v automobilce a držíte si své specialisty? To máte třeba rovnací stolice na všechny auta, pokud se musí opravovat auto po havárce a není to ještě na totálku?
            Já se bavím o normální firmě, pro kterou je auto jen nástroj a nemá k němu blízko oborově. Auta jsou nová, tj. závady se řeší v autorizovaném servise a když je havárka, tak pojišťovna stejně trvá na opravě ve smluvním (autorizovaném) servisu. Takže proč držet vlastní servis…
            Jinak Tesla nedělá vše interně, má své dodavatele, stejně jako ostatní automobilky. Kouknu na volant a třeba páčky vidím svoje z Mercedesu, NVidia také dodává svoje věci, tesla nemá vlastní linku na grafické procesory, atd. 🙂

            1. Je pravda, že Tesla používá dodavatele právě na takové
              Je pravda, že Tesla používá dodavatele právě na takové věcci jako jsou kliky u dveří, páčky pod volantem a sedadla, ale i tak má nebývalé množství vlastní výroby. Vlastní linky. Zatímco ostatní automobilky dělají hlavně design a finální montáž a zbytek outsourcujou, tak Tesla si dělá hodně věcí sama. Proto mají více zaměstnanců na počet vyrobených automobilů než je běžné, ale taky drží zisk doma. Prostě si zjistí jaké by byly náklady a případná marže dodavatele a když je marže přiliž velká, tak si to raději vyrobí doma.

              Například ty grafické karty od NVidie. Zhruba za čtvrt roku začně Tesla do svých aut dávat nový počítač pro autopilota. A ten už není od nVidie, ale navrhla a vyrobila si ho Tesla. Ikdyž procesory a desky kupuje někde v Číně. Už to není produkt třetí strany, ale její.

              1. Hmmm, jasně, ostatní automobilky jen tak nechávají zisk
                Hmmm, jasně, ostatní automobilky jen tak nechávají zisk jinde… To jsou fakt pohádky. Pokud chci do auta jednotku ABS/ESP, tak je dneska levnější, rychlejší a spolehlivější si ji nakoupit třeba od Bosche, protože ten to dělá pro x automobilek a dostane se na cenu (i s vlastním ziskem), za kterou si to automobilka nedokáže vyrobit.
                Tesla si komponenty, které nejsou specifické jen pro jejich auto (typicky ABS/ESP/čidla/atd.), tak je normálně nakupuje od dodavatelů, stejně jako ostatní.
                Nevím, jak ten počítač pro autopilota, zda si provedli vlastní návrh nebo něco licencovali, k tomu nemám dostatek informací, ale určitě si ho nevyrábí sami. Nevím o tom (a pochybuji), že by si koupili fabriku na křemíkové wafery a sami si vyráběli procesory, aby jim „zůstal zisk doma“.

                1. V Tesle je spoustu součástek co používa třeba Ford i
                  V Tesle je spoustu součástek co používa třeba Ford i jiné automobilky, například „plynový“ pedál je stejný s různejma modelama Fordu.

                2. Jenže Bosch je takový hegemon, že s tím snižováním ceny
                  Jenže Bosch je takový hegemon, že s tím snižováním ceny nemusí nijak nepospíchat… a taky nepospíchá. :-/

                3. Nejde ani tak o snižování ceny, ale že to stále vyjde
                  Nejde ani tak o snižování ceny, ale že to stále vyjde levněji a efektivněji, než „objevovat znovu Ameriku“ a vymýšlet znovu něco, co už bylo vyvinuté a vyrábí se to jako „když pekař peče housky“.
                  Samozřejmě Bosch taky chce co nejvíce vydělat, takže musí držet takovou cenu, aby byla pro něj co nejvyšší a pro automobilky zároveň stále zajímavá, aby se jim to vyplatilo.

                4. Ja myslim, ze konkretne u Tesly je to do znacne miry tim, ze
                  Ja myslim, ze konkretne u Tesly je to do znacne miry tim, ze Musk vi a umi vsechno lip nez ostatni.

                1. Pokud si doma „uplácáte“ něco, co používají všichni (a
                  Pokud si doma „uplácáte“ něco, co používají všichni (a ostatní si to berou od Bosche, Continentalu, Osramu, Varrocu, atd.), tak to pro vás určitě není levnější (a ani lepší, pokud to tedy není něco přelomového a to v 99,999% není), když si to děláte doma.
                  V automotive je nejdražší vývoj, výroba je relativně levná, takže pokud např. Bosch „rozprostře“ náklady vývoje mezi x automobilek, tak ve výsledku se výrazně zlevní ona komponenta pro všechny, než když vývoj nese na bedrech jen jedna automobilka a celé si to platí sama.

          1. Kdybych napsal clanek jenom o pulce problemu, kterymi jsem si
            Kdybych napsal clanek jenom o pulce problemu, kterymi jsem si prosel a prochazim, asi by me tu par lidi co si z Tesly udelali nabozenstvi ukamenovalo.
            Nemam nic proti elektromobilite a Tesle vdecim za to, ze mi tu cestu ukazala, ale muj pohar trpelivosti uz bohuzel vazne pretekl.
            Mimochodem staci si na Tesla srazu poslechnout oficialni prednasky i nasledne diskuze a musi vam byt jasne, ze nejsem zadna vyjimka. Hlasky typu “uz jezdime do servisu po dvou, Xkem s Skem na plataku aby jsme usetrili kilometry” a podobne…

            1. A nedla byste si prosim praci s tim, z ebyste napsal o vsech
              A nedla byste si prosim praci s tim, z ebyste napsal o vsech problemech? Kdyz jsme se spolu bavili, rikal jste, ze vetsina se resila online. Takhle to vypada, ze uz tomu opravdu upadavaji kolecka. Budete prosim konkretnejsi? Ja poprosim ostatni, aby to brali jako zkusenosti uzivatele, byli za ne vdecni a neshazovali je jakymikoliv utoky.
              Dekuji.

                1. Prosím hoďte mě do kopie toho mailu
                  Prosím hoďte mě do kopie toho mailu (d.vyhnak@gmail.com).

                  Chci se dozvědět co nejvíce před nákupem abych pak nelitoval.

                  Děkuji

                2. SPAMoví roboti si na vašich emailových adresách
                  SPAMoví roboti si na vašich emailových adresách pochutnají pánové.

                3. Nevim, jak jinde, ale na gmailu filtry celkem funguji – spam
                  Nevim, jak jinde, ale na gmailu filtry celkem funguji – spam do inboxu projde fakt vyjimecne. A vzhledem k poctu hacku ruznych eshopu… si nedelam iluze, ze uz stejne nekde nekoluje.

                4. Jesli bych mohl také poprosit o kopii textu
                  Jesli bych mohl také poprosit o kopii textu (osvald.k@seznam.cz), v případě, že se nerozhodnete pro veřejnou odpověď.
                  Předem moc děkuji za Váš čas.

                5. Normálně to sem napište. Vaše příspěvky maji hlavu a
                  Normálně to sem napište. Vaše příspěvky maji hlavu a patu, a je škoda aby se zkušenosti lidé nedozvěděli. I ty negativní jsou potřeba.
                  Těch negativistů je zde mnoho a i spousta čekatelů na svou Teslu.
                  Nenechte se odradit, je málo lidí ktěří neco vědí a informace poskytují dalším a mnoho těch co nevědí a zaplevelují diskuze.
                  Díky těm prvním

                6. Když já mám takovou blbou vlastnost, že nedokážu
                  Když já mám takovou blbou vlastnost, že nedokážu nereagovat na odpovědi, které mají trošku slušnosti a tedy bych tady zabředl do dlouhých diskuzí, což by mě stálo hodně času, který nemám.

                  Již jsem to sepsal a odeslal těm co dali email plus Pavlovi, se kterým jsme si již v minulosti psali. Jestli máte zájem dejte email a pošlu vám to taky, ale veřejně se fakt linčovat nenechám.

                  Pokud sem nechcete dávat svůj email napište mi na michelinx@email.cz

                7. Škoda že nechcete sem pro všechny, stačí si nepouštět
                  Škoda že nechcete sem pro všechny, stačí si nepouštět písmenka pod kůži. Co je vám po tom že někdo na druhé straně republiky má mindráky ?

                  Takže jestli to jde tak ještě sem – dolgy@seznam.cz

                  Děkuji

                1. A jak je to vlastně s pravidelným servisem Tesly? Se
                  A jak je to vlastně s pravidelným servisem Tesly? Se spalovákom se chodí co 15,20 nebo 30 tisíc, mění se oleje, filtry, kontroluje se podvozek, brzdy, karoserie, atd… i kvůli záruce.

                  Má Tesla taky nějakou předepsanou pravidelnou údržbu? A pokud ano, je někde ceník těchto prohlídek? Já jen, abych si to mohl nějak srovnat, mám teď Lexus hybrid a tam je to jasně dané co se kdy dělá a i ceny jsou k dispozici. Tak mi to vychází cena servisu něco pod 1 KČ/km.

                2. Lexus nemá servis v ceně?
                  Lexus nemá servis v ceně?

                3. Možná má, jako nový. Já kupoval ojetý.
                  Možná má, jako nový. Já kupoval ojetý.

                4. Chodí se každých 20tis. na dobrovolnou prohlídku.
                  Chodí se každých 20tis. na dobrovolnou prohlídku. Vynechání nemá vliv na záruku, takže někdo chodí ob jeden. Mění se akorát kabinový filtr, po dvou letech by se měla měnit brzdovka, po nevím jak dlouhé době nebo kilometrech chladící médium a dál už nevím.
                  Platíval jsem kolem 365e za jednu tuto prohlídku. Posledně a myslím, že i předposledně to bylo více, protože jsem už platil zároveň nějaké pozáruční opravy, takže přesně vám neřeknu.

Napsat komentář