Seat Leon na CNG dostal nový motor 1.5 TGI Evo s ještě vyšším výkonem a hospodárností

Seat nabízí od začátku letošního roku zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn. Seat Leon TGI Evo má pod kapotou nový motor TGI 1,5 litru. Dojezd prodlužují tři palivové nádrže na CNG.

Důmyslné uložení tří nádrží na stlačený zemní plyn prodloužilo dojezd s CNG na 500 km bez kompromisů v oblastech praktičnosti a provozních vlastností.
foto: Seat

Nový Seat Leon TGI Evo, vyráběný v závodě v Martorellu, navazuje na úspěchy modelů Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG.

Obě verze modelu Leon TGI Evo pohání vyspělý čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem inovativní poháněcí jednotky je zážehový motor TSI stejného zdvihového objemu.

Varianta na CNG disponuje systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.

Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru.

Seat Leon TGI Evo dosahuje nejvyššího výkonu 130 k při 5000 min-1 – o 20 k více než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 litru – a maximálního točivého momentu 
200 N.m mezi 1400 a 4000 min-1. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Stejně jako ostatní modely na CNG z produktové řady Seat používá i Leon TGI Evo benzin pouze jako alternativní palivo po vyprázdnění palivových nádrží na CNG. Seat Leon TGI Evo má však nyní tři palivové nádrže na zemní plyn s větší celkovou kapacitou CNG.

Dvě ze tří nádrží na CNG mají přitom inovativní lehkou konstrukci z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Se zásobou 17,7 kg stlačeného zemního plynu má Leon TGI Evo dojezd 500 km v režimu na CNG. Automatický přechod na spalování benzinu prodlouží dojezd o 150 km.

Leon TGI Evo nabízí čistější emise, a ještě výhodnější poměr cena/výkon. V porovnání s ostatními palivy umožňuje CNG výrazně hospodárnější provoz. V 1 kg CNG je obsaženo stejné množství energie jako ve 2 litrech LPG, 1,3 litru nafty nebo 1,5 litru benzinu.

Seat se zaměřuje na stlačený zemní plyn, protože se jedná o osvědčenou technologii, která uspokojí požadavky širokých vrstev zákazníků. Seat je evropská značka s nejrozsáhlejší produktovou řadou vozidel na CNG, prodávaných v mnoha zemích, včetně Španělska, Německa, Itálie a České republiky.

Seat tím významně přispívá ke snižování emisí CO2 a NOx. Výhodou pro zákazníky je kromě ekologických přínosů také citelná úspora nákladů na palivo. Doba doplňování paliva i náklady na pořízení vozidla jsou přitom podobné jako u automobilů na naftu nebo benzin.

Seat Leon TGI Evo se bude dodávat nejen ve výbavových liniích Reference a Style, ale také se stupni výbavy FR a Xcellence. Na českém trhu lze nový model Seat Leon TGI Evo objednávat od začátku ledna 2019, a to v obou karosářských verzích.

Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km. Cena rodinného kombi Leon ST TGI Evo Reference byla stanovena na 501 900 Kč včetně 5leté záruky s omezením na 100 000 km.

SEAT Leon TGI Evo

Motor: 1.5 TGI Evo
Počet válců/ventilů: 4/16
Zdvihový objem: 1498 cm3
Vrtání/zdvih: 74,5 mm/85,6 mm
Kompresní poměr: 12,5:1
Max. výkon: 130 koní
Max. točivý moment: 200 N.m
Nejvyšší rychlost: 205 km/h, 199 km/h (DSG)

tisková zpráva

12 Comments on “Seat Leon na CNG dostal nový motor 1.5 TGI Evo s ještě vyšším výkonem a hospodárností”

  1. Přijde mi zbytečné investovat do skomírající
    Přijde mi zbytečné investovat do skomírající technologie. V ČR zažily auta na CNG vrchol v roce 2015, kdy měly 1,19 % prodejů, od té doby to každým rokem klesá až na loňských 0,74 % a od září už je každý měsíc překonaly i čisté BEV. Stanic CNG je u nás jen 181 a toto číslo poroste o maximálně malé jednotky ročně nebo spíš skoro vůbec.

    1. Taková auta mají jezdit 30-50.000 km ročně a po 10 letech
      Taková auta mají jezdit 30-50.000 km ročně a po 10 letech sešrotovat, jiný styl používání u nich nemá cenu.
      Jenže díky nesmyslně obřím flotilovým slevám se v EU prosadilo nakupování nových automobilů přednostně podniky jen na pár let, a pak 5-8x delší dožívání u soukromníků, kteří by si při prvotním nákupu volili dost odlišně sestavované modely.

  2. Zaujimave, preco nikde nevidim taketo reklamy na auto na lpg.
    Zaujimave, preco nikde nevidim taketo reklamy na auto na lpg. Lpg je pri tom podla mna vyhodnejsie – cenou paliva, cenou vozidla (prestavba na lpg len +800 eur), a hlavne mnozstvom cerpacich stanic. So starou fabiou som jazdil za 6L lpg /100km, pri cene 0.5eur/Liter.

    1. Protože téměř žádná automobilka nedělá auta s LPG.
      Protože téměř žádná automobilka nedělá auta s LPG. Řesil jsem nákup auta v r 2018 a LPG jsem u nás sehnal pouze Dacia, fiat Tipo a Mitsubishi Lancer. Toť vše. CNG teda dělá jen VW, ale to je zase docela široká nabídka. Z hlediska ceny provozu to je zhruba na stejno, CNG je možná i o něco levnější a myslím si, že u VW je plynový pohon mnohem propracovanější – např. auto jede a startuje na CNG a to i při teplotách pod nulou. Ne jak u LPG, že do zahřátí motoru jede na benzín.

Napsat komentář