Tesla otevřela konfigurátor elektromobilu Model 3 ve většině vyspělé Evropy, rezervace tak byla skoro zbytečná

Kdo má zájem o nákup elektromobilu Tesla Model 3 a má to štěstí být obyvatelem vyspělejší části Evropy, může od včerejška objednávat. Rezervace se tak ukázala být víceméně zbytečná.

Konfigurátor elektromobilu Tesla Model 3 je ve většině Evropy otevřen, a tak si může auto kdokoliv objednat. Dodáno bude nejdříve v březnu. V USA se z Modelu 3 stal v uplynulém roce zdaleka nejprodávanější elektromobil. Podaří se to samé i v Evropě?
foto: Tesla

Zájemci o elektromobil Tesla Model 3 z Rakouska, Belgie, Dánska, Finska, Francie, Německa, Itálie, Lucemburska, Nizozemska, Norska, Portugalska, Španělska, Švédska a Švýcarska ho mohou auto volně konfigurovat a objednávat. Nejbližší dodání je pak indikováno na březen 2019.

Ti, kdo si auto rezervovali za vratný poplatek už dříve, tak auto dostanou pouze zhruba o 1 měsíc dříve, než ti, kteří si auto „zfleku“ objednají dnes. Tesla tak své evropské zákazníky do značné míry upozadila a je otázka, zda to nepovede ke zrušení některých rezervací. Zatím prý Tesla obdržela z Evropy od majitelů rezervací asi 14 000 závazných objednávek.

Česká republika zatím mezi vybrané země nepatří. Zřejmě bude součástí pozdějšího rozšíření otevření konfigurátoru na východ. Prozatím není možné objednávat ani z Británie, protože trhy s pravostranným řízením se otevřou až později v tomto roce.

Souběžně s Evropou otevřela Tesla konfigurátor překvapivě také v Číně. Aktuálně se objevily fotky Modelu 3 vybaveného dvěma nabíjecími konektory – Tesla Supercharger a čínským GB/T konektorem.

V Evropě už Tesla zaregistrovala údajně přes 8500 VIN pro Model 3. Zároveň ale Bloomberg informuje, že prodej Tesla Model 3 v Evropě stále nebyl oficiálně schválen a vyžaduje ještě vyřízení některých povolení. První kusy Modelu 3 mají do Evropy dorazit zhruba v únoru.

Tesla

133 Comments on “Tesla otevřela konfigurátor elektromobilu Model 3 ve většině vyspělé Evropy, rezervace tak byla skoro zbytečná”

    1. Já si o tomto fejku myslím toto – je to placená provokace.
      Já si o tomto fejku myslím toto – je to placená provokace. Slátanina naprostých hovadin bez jediného důkazu a jména. Jiné vysvětlení pro bláboly typu velkým elektromobilem ujede max. 60 km nemám. Nebo pan Zíma chce klikáním a diskusí vydělat peníze na reklamě na internetu.
      Znáte jiné vysvětlení v roce 2019, kdy – Plzeňský dopravní podnik získá od ČEZ ESCO čtyři elektromobily, Plzeňské pivo by mohl rozvážet elektromobil! Prazdroj otestoval elektrickou dodávku eCanter, Daimler v USA dodal první elektrický náklaďák, chce mít náskok před Teslou, Audi zahajuje prodeje Audi e-Tron, Tesla otevřela konfigurátor elektromobilu Model 3 a zahájila tak prodej ve většině vyspělé Evropy a nakonec V Evropě je skoro 6000 CCS nabíjecích stanic, každý den přibude pět nových?

    1. Já si o tomto fejku myslím toto – je to placená provokace.
      Já si o tomto fejku myslím toto – je to placená provokace. Slátanina naprostých hovadin bez jediného důkazu a jména. Jiné vysvětlení pro bláboly typu velkým elektromobilem ujede max. 60 km nemám. Nebo pan Zíma chce klikáním a diskusí vydělat peníze na reklamě na internetu.
      Znáte jiné vysvětlení v roce 2019, kdy – Plzeňský dopravní podnik získá od ČEZ ESCO čtyři elektromobily, Plzeňské pivo by mohl rozvážet elektromobil! Prazdroj otestoval elektrickou dodávku eCanter, Daimler v USA dodal první elektrický náklaďák, chce mít náskok před Teslou, Audi zahajuje prodeje Audi e-Tron, Tesla otevřela konfigurátor elektromobilu Model 3 a zahájila tak prodej ve většině vyspělé Evropy a nakonec V Evropě je skoro 6000 CCS nabíjecích stanic, každý den přibude pět nových?

  1. Vsichni mi tu kamenuji ale kouknete se na to kolik Tesel se
    Vsichni mi tu kamenuji ale kouknete se na to kolik Tesel se vyrobilo. Nestihaji zatim udrzet tempo ani 5000 aut za tyden. Uz me ty Muskovy fantasticky vize trosku unavujou. Proc musi porad tolik prehanet? Uz meli bejt na 10000, 7000 prej uz delaj?

    1. Bloomberge tesla Tracker je pouze matematický model, má
      Bloomberge tesla Tracker je pouze matematický model, má velmi dobré dlouhodobé výsledky, ale na krátkodobé odhady typu týdenní výroba se na něj nemůžete spolehnout.

      Přestože už od října ukazuje, že Tesla vyrábí sotva 4000 aut měsíčně, vyrobila za 3 měsíce přes 60 000 aut (při 12 týdnech to tedy odpovídá 5000 aut týdně).

      1. Ja vim, to mate 100% pravdu. Ale v dlouhodobem horizontu
        Ja vim, to mate 100% pravdu. Ale v dlouhodobem horizontu jejich cisla souhlasi s cisly Tesly.Takze dlouhodobe zatim prumerne nedelaji ani tech 5000. Snad se to zvedne. (Samozrejme ze TED je mozna uz delaji a projevi se to za nejaky cas) 🙂

        1. Bloomberg tracker treba brať orientačne aj
          Bloomberg tracker treba brať orientačne aj dlhodobo.
          http://disq.us/p/1ylgnkh

          Mimochodom v novembri začali konečne stíhať robiť batérií (pack, nie článkov 🙂 6000ks/týždeň (v GF1). Takže ak to kdesi vo veľko neskladujú, budú to kamsi musieť montovať.
          (zdroj je síce len ktosi z diskusie na electrek.co, ale pár jeho info sa už ukázalo presných, tak snáď aj táto)

        2. No podle
          insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard
          Byla

          No podle
          insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard

          Byla Tesla už v srpnu na 4450 kusech za týden, v září 5500 kusů. Říjen, listopad znovu na 4600 kusech.
          A v prosinci 6300 kusů za týden.

          Mne přijde, že těch 5000 teda zvládají?

          Ano chtěli už dávno dělat 10 tisíc, ale buďme rádi, že alespoň toto. I to je velký kus práce. A dává jim horní místo v pořadí nově prodaných všech aut v USA.

  2. Ved jasne elektromobily či už na baterie a potom na vodik,
    Ved jasne elektromobily či už na baterie a potom na vodik, ved furt to bude jazdiť na elektromotor – akurat to nerieši primestsku dopravu bez aut – a take ropne oblby ako energeticke lobingy , že im to ešte ludia žeru, da sa vyrobiť elektrina aj bez tepla rozkladom vodiku alebo iného plynuale dokial mame ropu – minmeju aj ked sa vrati zem o mil. rokov speť, zarobime a po nas potopa, ved o nič ine nejde

          1. Zatím se nestřílí, ale je to tady téměř smrtelný
            Zatím se nestřílí, ale je to tady téměř smrtelný hřích. Je tady spousta nekritických obdivovatelů Tesly a Muska a s nimi se opravdu diskutovat nedá. Většina z nich Teslu nemá (a nikdy nebude), ale bije se za ni do podsledního dechu, až je to úsměvné 🙂

  3. sračkobramboráci by si měli sypat popel na hlavu ale rači
    sračkobramboráci by si měli sypat popel na hlavu ale rači se plácaj po ramenou jaký to sou prý elektropašáci :))))

    novinky.cz/auto/493529-bmw-ukazuje-elektricky-modul-pate-generace-balicek-je-uz-opravdu-kompaktni.html

    hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

  4. No a vite proc? Spousta rezervaci padla pul mega kdetam,
    No a vite proc? Spousta rezervaci padla pul mega kdetam, stopadesat tisic uz za nama a hledaj se zajemci na prepal tablet na koleckach bouchhlavavzaduvostrop soudluzi 😉

    Ja ci anketu hlasovaci o specifikace TMY aby to lidem vyhovovalo nikoli praseti ropakoj

    1. Nice try but „More than three quarters of Model 3 orders in Q4
      Nice try but „More than three quarters of Model 3 orders in Q4 came from new customers, rather than reservation holders.“ ir.tesla.com/news-releases/news-release-details/tesla-q4-2018-vehicle-production-deliveries-also-announcing-2000

      Maj zájemců že to nestíhaj uspokojit ani na další dva roky, ale logicky nejdřív budou vyrábět dražší varianty, protože to sype nejvíc peněz který muzou použít na rozšíření výroby všeho druhu. Pak může masově vyrábět i ten základní model se ziskem.

  5. Rezervacia bola zbytocna mozno pre terajsie drahsie verzie
    Rezervacia bola zbytocna mozno pre terajsie drahsie verzie Modelu 3 (AWD Dual Motor & Performance). Ale ked sa o par mesiacov spusti vyroba zakladneho modelu za nizsiu cenu, az vtedy nastane osial a podla mna sa premeni okolo 200-tisic rezervacii z povodnych 400 tisic na realne objednavky. To bude znamenat najmenej 1 rok, kym dokazu uspokojit dopyt, vyrobit tolko aut a spristupnit objednavky zakladnej verzie aj ostatnym (treba pocitat aj s tym, ze nadalej budu podla vsetkeho uprednostnovat objednavky drahsich verzii pred Base modelom, kedze na nich maju vyssiu marzu).

    1. Máte nějaké informace o výbavě a parametrech té
      Máte nějaké informace o výbavě a parametrech té základní verze?
      Já si třeba nemyslím že by to byl takový trhák co píšete, když už si někdo bude kupovat tak drahé auto, tak si ho i přece vybaví .

      Nemůžu to nikde dohledat, aly bude mít ta verze za milión, výbavu alespoň spalovacích aut v ceně kolem 600-700 tis.

      Myslím tím vytápěný volant, všechny sedačky, radarový tempomat, udržení v jízdním pruhu, mrtvý úhel, parkovací kameru, slušné audio, mapy navigaci , autonomní brždění atd?

      Pokud né nemyslím si že by na to lidi za mil+ stály fronty.

      1. Zakladnu verziu este nezacali vyrabat, ja sam som tiez
        Zakladnu verziu este nezacali vyrabat, ja sam som tiez zvedavy, ako bude vyzerat interier. Ale priplatok za Premium interier je v USA 5000 USD, co nie je az taka horibilna suma, takze ak sa niekomu nepozdava zakladna vybava, tak si trochu priplati.

        Tu je rozdiel medzi zakladnym a premiovym interierom, podla stranky Tesly:

        Base Interior:
        15″ touchscreen
        Dual zone climate controls
        FM radio and Bluetooth® connectivity, with on-demand & internet radio capability
        Textile seating
        Console storage
        2 USB ports
        Premium Connectivity (3 months included):
        – Satellite maps with live traffic visualization
        – In-car streaming media
        – Over-the-air updates via Wi-Fi & cellular

        Premium Interior:
        4 USB ports, docking for 2 smartphones
        5 heated seats
        Heated side mirrors
        Power front seats
        Custom driver profiles
        Tinted glass roof
        Premium audio system
        LED fog lamps
        Premium Connectivity (1 year included):
        – Satellite maps with live traffic visualization
        – In-car streaming media
        – Over-the-air updates via Wi-Fi & cellular

        Takze rozdiel je, ze zakladny interier nema premiovy audio system, nema sedadla vo veganskej kozi (budu tam textilne sedadla), dalej bude mat iba 2 USB porty namiesto 4, nebude mat vyhrievane sedadla a spatne zrkadla, takisto nebude mat panoramaticku strechu. Chybat budu aj vlastne profily nastavenia sedadla vodica. Ale co sa tyka techniky a asistencnych systemov, tak nic by nemalo chybat. Podla mna vacsina lud, ktori cakaju na najlacnejsiu variantu, nebude potrebovat premiovy interier.

          1. Individualne konfigurovanie nie je momentalne mozne, a asi
            Individualne konfigurovanie nie je momentalne mozne, a asi este dlho nebude. To by pre Teslu znamenalo vyssiu narocnost a spomalenie vyroby, pricom oni sa snazia o presny opak – co najviac vyrobenych kusov za co najkratsi mozny cas. Preto napriklad prednedavnom znizili pocet farieb na vyber, odstranili Obsidian Black Metallic a Silver Metallic, aby sa tym zjednodusil vyrobny proces.

            Tepelne cerpadlo Model 3 nema ani v Premium variante, pouziva elektricke odporove vykurovanie. Vraj by tepelne cerpadlo znamenalo vyssie naklady na vyrobu a jeho prinos by v porovnani s odporovym kurenim bol minimalny. Je okolo toho na internete debata, niekto by bol za tepelne cerpadlo, niekomu vyhovuje tak, ako to je.

            1. S tím tepelným čerpadlem, to je zajímavé, evropské a
              S tím tepelným čerpadlem, to je zajímavé, evropské a asijské automobilky na tepelným čerpadle docela stavějí.

              Nekdy dokonce píší, že to topí bez zkrácení dojezdu, což je samozřejmě nesmysl, ale myslím že to tepelné čerpadlo v případě mírné zimy něco má do sebe.

                1. To že topí odporově a bezvýznamné ztráty dojezdu moc
                  To že topí odporově a bezvýznamné ztráty dojezdu moc nechápu, při pomalé jízdě v mrazu a sněžení po městě se musí neustále topit a příkon topení je v extrému stejný jako příkon pohonu tj. dojezd na polovině.

                  Nebo druhý příklad odmrazení auta když je zamrzlé sklo, příkon 5 kW po dobu 12 minut je odběr z baterie jedna kWh to je ztráta dojezdu minimálně 5 Km když když se to absolvuje několikrát denně?

                2. Nevim, jak odporove topeni. Na Ioniqu pri prvotnim zatopeni
                  Nevim, jak odporove topeni. Na Ioniqu pri prvotnim zatopeni (ma TC) klesne dojezd o cca 12 km (samozrejme zalezi na teplote venku a vevnitr a nastavene teplote). Takze z meho pohledu zatopeni v e-aute ma zanedbatelny vliv na dojezd (malobaterkaci nebudou souhlasit, chapu).

                3. To základní vytápění by se u malobaterkáčů dalo
                  To základní vytápění by se u malobaterkáčů dalo řešit přes přídavnou baterii – vytopit aby se hlavní topení nemuselo tolik snažit.
                  Právě nad tím přemýšlím, aspoň na zimu… pár použitých baterií z UPS na dorasování a může tam běžet jedno nebo dvě topítka 150W po celou dobu. Ale nesmí se otevírat dveře 😀
                  Je to nápad asi jen na delší cesty.

                4. Těch 150W z cigaretové zásuvky mi tam teď jede –
                  Těch 150W z cigaretové zásuvky mi tam teď jede – Ventilátor s ohřevem 12V z Auto Kelly, jen jsem si v akci pořídil značkový AEG, protože neznačkový se předloni rozpadl. Protože hodně zastavuji a znovu popojíždím po Ostravě a okolí. To prostě nevyhřeje ani spalovák, mám to vyzkoušené ze svým minulých aut. Tohle AEG stačí na ofuk předního skla, oken a místa řidiče. Ion nemá vyhřívaný volant, takž namířit si to na ručičky je fajn a dá se jezdit bez rukavic.
                  Odběr 0,15 kW sice na stupnici okamžité spotřeby mírně vidět je – ručička není mezi modrým polem Charge a zeleným polem Eko uprostřed, trochu je v zeleném – ale oproti 3-5 kW, co bralo topení normální a ještě mu chvíli trvalo auto vytopit, je to velký rozdíl. To pak ručička stála uprostřed pole Eko nebo ještě dále.

                5. No právě 100-200W si myslím že je ještě málo.
                  Moje

                  No právě 100-200W si myslím že je ještě málo.
                  Moje zkušenost je takováto:
                  * topítko 10A(120W)
                  https://www.bmshop.eu/p/pridavne-topeni-rozmrazovac
                  + kvalitní, konektor sedí, nesmrdí, bezporuchové, už má naběháno hodně hodin v kuse
                  – efekt není vůbec znát (i když tam je, okno neofoukne takže jsem ho teď hodil pod nohy :-D)
                  * topítko ??A(150W) – vypadá jako to vaše AEG
                  https://www.autio.cz/22006-topeni-s-ventilatorem-12v-apa.html
                  + efekt je znát, fouká
                  – jasná čína (v hodnotě 10-12USD), konektor nesedí, smrdí 😀 (to by se asi podalo kdyby se zřejmě neutavila pojistka kvůli nesedícímu konektoru)

                  Takže se teď poohlížím po něčem kvalitnějším. Ale protože rozdvojka na zásuvku má pojistku na 9A (a nechci tam dávat 25A O.o) tak musím zkontrolovat kolik unese pojistka v autě a zadrátovat to na pevno. Jen se bojím že 30A už je asi sci-fi takže proto uvažuji ty přídavné baterie. Na dojezd vliv asi zásadní nebude ale počítám že každá kapka dobrá 🙂

                6. U i3 to je podobné. Prvotní zatopení v případě
                  U i3 to je podobné. Prvotní zatopení v případě nevyhřátého auta sežere podobně.

                7. Pri velkej baterke sú to iba malé percentá. Pri malej to
                  Pri velkej baterke sú to iba malé percentá. Pri malej to samozrejme bude velký rozdiel.

  6. Od rijna do prosince vyvesila Tesla 5 pracovnich pozic v
    Od rijna do prosince vyvesila Tesla 5 pracovnich pozic v Praze.
    Cili predpokladam, ze v 2019 budeme mit Servisni stredisko a tedy i zastoupeni Tesly v CR. Kdyz by to bylo v prvni polovine roku, tak teoreticky lidi co meli rezervaci z CR muzou jeste predbehnout lidi ze zapadu co si objednali az ted. Ale jelikoz se jedna max o jednotky tydnu, tak ty rezervace pro zakazniky byli k nicemu. Jestli pomohli tesle, kdo vi. Nekdo v komentarich na electreku tvrdil, ze penize z rezevaci mela Tesla na nejakym vedlejsim ucte a nepouzila je vubec.

    Kazdopadne kdyby CR dostalo zastoupeni v 1. polovine 2019, tak to docela hezky navaze na vydani Modelu 3.

    Btw… Hypoteticka otazka. Teoreticky bych mohl mit Model 3 driv, kdyz bych si ho nechal dovezt z Nemecka. Nemate s timhle nekdo zkusenosti, jestli by to stalo vic nebo stejne a jaky by to melo nevyhody? Vyhoda je asi jen ta, ze by to mohlo byt driv nez budeme mit v CR zastoupeni.

    1. Dovezete li nove auto z jineho statu EU, zaplatite DPH v CR a
      Dovezete li nove auto z jineho statu EU, zaplatite DPH v CR a nemeckou dostanete zpet. V DE je 19%. CR 21%. No a pak je na vas zda si poradite sam s dph nebo vam to musi udelat nejaka celni deklarantka. Technicka plati i v CR, potrebujete evidencni prohlidku (ceska 3,14covina) a bezite na dopravni inspektorat kde dostanete behem 2 dnu nove papiry. Musite predlozit COC od vyrobce. Fertig. Potvrzeni o pojisteni je samozrejme take zapotrebi.
      Edit: v De poskytuje Tesla 2000 Eur slevu protoze predpoklada ze si zazadate o dotaci od statu take 2000 eur. Nevim zda slevu dostanete kdyz reknete ze chcete export? Lepsi je koupit na Nemce ale pak nezadat dotaci a exportovat. Pokud nekdo zazada o dotaci, auto musi byt 6 mesicu na De SPZkach!

        1. Jelikoz se jedna o nove vozidlo (stari do 6 mesicu a najezd do
          Jelikoz se jedna o nove vozidlo (stari do 6 mesicu a najezd do 6000km), tak zalezi jako moc jsou ochotni vam to prodat podle zakona. ;o) Vetsinou se jim nechce a radsi vam reknou, ze vam to neprodaji vubec. Maji to totiz prodat BEZ DPH, coz ty odvaznejsi delaji tak, ze zaplatite kupni cenu bez dph, pak jeste „kauci“ ve vysi DPH. Kdyz mi nasledne prokazete prihlaseni v CR, tak vam tu kauci vrati. Pokud ne, tak oni si „opravi“ fakturu na s dph a dodatecne ji odvedou doma. Dalsi kotrmelec vas ceka doma. Vyse zmena evidencka a pak navsteva FU, jednoduchy 1xA4 formular na dovoz noveho vozu. Zaplaceni DPH u nas na FU a az pote s potvrzenim od FU naklusete na inspektorat a tam vam auto prihlasi. ;o)

          PS: je uzasne, tak tu vsichni uplne dobre vi, jak se co dela a zajimalo by me, kolik z vyse auto nekdy dovazelo.

          1. jeste se doplnim. To same vas ceka, pokud jste podnikatel.
            jeste se doplnim. To same vas ceka, pokud jste podnikatel. Jelikoz jsem ucetni, platce dph, tak uplne v zacatcich totoho zakona jsem se nekolik tydnu dohadoval s inspektoratem. Nakonec jsem ustoupil, protoze jsem potrebavol vozem jet na dovolenou. ;o) Jelikoz jsme v EU, tak pohyb zbozi mezi platcema je BEZ dph. Coz ale nezajima inspektorat. ;o) tj. on vam to proda bez dph, vy si to date do sveho priznani k dph, pridanite, narokujete a je to. Inspektorat ale nema to potvrzeni o zaplacnei DPH. ;o) a v jejich pokynech je jasne napsano, ze bez potvrzeni o zaplaceni dph vam to neprihlasi. Vubec je nezajima, ze to nema logiku u platcu DPH. Zkousel jsem je zlomit i pres FU, ale nepodarilo se. Uz od pocatku tedy i FU kvuli nim dela kontrmelce a vy musite ten formular vyplnit, dph zaplatit a v nasledujicim priznani k dph si tuto platbu muzete odecist jako platbu dph predem. ;o) Coz je take nesmysl, ale jinak to nejde. Vy mate formular a muzete prihlasovat. Alespon takto to chdi na jihu cech.

          2. Tak je zásadní rozdíl jestli nakupujete jako plátce nebo
            Tak je zásadní rozdíl jestli nakupujete jako plátce nebo neplátce DPH, pak je ten postup jiný. Jako plátce DPH platíte cenu netto (bez DPH) a prodávající to MUSÍ prodat za cenu netto (pokud je samozřejmě plátce a na zboží je odpočet DPH) jinak mu za to hrozí sankce.
            Jako neplátce nemám osobní zkušenost, ale hromada známých si auta z venku přivezla a nikdo se nezmiňoval, že by následně ještě nějak musel u nás s DPH šaškovat.
            Jako plátce jsem v loňském roce přivezl 4 EV a postup dle výše popsaného, tedy vždy platba ceny netto. A to samozřejmě platí na veškeré zboží ze zemí EU (nejen auta).

      1. Já jsem tedy jako neplátce (DPH) z venku auto nekupoval, ale
        Já jsem tedy jako neplátce (DPH) z venku auto nekupoval, ale myslím, že jako neplátce zaplatíte za hranicemi klasicky cenu s DPH a v ČR se už nic nepřičítá ani neodečítá stejně jako u veškerého dalšího zboží.
        Jako plátce DPH platíte venku cenu bez DPH, pokud je na tom samozřejmě odpočet.

      2. Já jsem tedy jako neplátce (DPH) z venku auto nekupoval, ale
        Já jsem tedy jako neplátce (DPH) z venku auto nekupoval, ale myslím, že jako neplátce zaplatíte za hranicemi klasicky cenu s DPH a v ČR se už nic nepřičítá ani neodečítá stejně jako u veškerého dalšího zboží.
        Jako plátce DPH platíte venku cenu bez DPH, pokud je na tom samozřejmě odpočet.

          1. Turbo má pravdu auto je jako jakékoliv jiné zboží v EU
            Turbo má pravdu auto je jako jakékoliv jiné zboží v EU platíte bez DPH s přenesenou povinnosti (REVERSE CHARGE).

            A navíc nové auto kupuje bez DPH i neplátce DPH nebonepodnikatel a DPH platí u nás.

            Ovšem někdy po Vás chtějí kauci ve výši DPH , když Vám nevěří a tu kauci Vám vrátí když jim prokážete že jste zboží vyvezli, ale je to kauce, ne DPH

        1. Myslíte špatně. Takové názory bez znalosti problematiky
          Myslíte špatně. Takové názory bez znalosti problematiky je asi lepší nechat si pro sebe.

          Pro auta je zvláštní režim, popsány výše. Doplním jen, že všichni se boji svých místních berňáků a prodejci typicky musíte doložit, že jste auto vyvezl do ČR a odvedl DPH. Tesla v jednom období dokonce odmítala auto vydat v Nizozemí a muselo se nechat převést dopravcem (kvůli dokumentaci), od té doby už ale dostali rozum.

      3. Malinko bych to doplnil:
        DPH se platí na místním

        Malinko bych to doplnil:

        DPH se platí na místním finančáku, je to jednoduchý formulář vyplnit to zvládne každý sám, nebo pomůže uřednice.

        Po zaplacení DPH dostanete razítko , protože bez razítka ho nedáte u nás na značky.

        Technická se u nového vozu neřeší je 4 roky od registrace, třeba v německu jen 3 , ale u nás dostanete i na auto z německa 4 roky.

        Na evidenčku se s novým (nemá techničák v jiné zemi)autem samozřejmě nemusí je to stejné jako když se kupuje nové u nás.

        DPH platí i pro neplátce s tím že v DE se kupuje bez DPH, pokud je prodávající plátce, pokud plátce není máte smůlu zaplatíte požadovanou cenu prodávajícímu+naše DPH k tomu.

        vše toto platí jen pro formálně nové vozy – staří do 6 měs.od 1. registrace a najeto do 6000 Km.

    1. Tak samozřejmě protože mohla dopředu použít jejich
      Tak samozřejmě protože mohla dopředu použít jejich peníze. Řeknu vám jednu věc. Objednal jsem si teď nový vůz a budu čemat tři měsíce což je dost peklo. Neumim si představit že bych čekal roky jako někteří lidé na Teslu. Ty lidi mají nervy ze železa.

        1. Tesla potrebovala zjistit jaka bude poptavka po T3. Po
          Tesla potrebovala zjistit jaka bude poptavka po T3. Po obrovskem zajmu byl Musk zaskocen a musel plany na vyrobu predelat a navysit. Aby to bylo aspon trochu spolehlive, byla nejaka zaloha nutna. Jinak by vtipalkove objednali kazdy hned 100 aut.

          1. Já si osobně myslím,že to bylo trochu jinak. Podle mého
            Já si osobně myslím,že to bylo trochu jinak. Podle mého potřeboval financovat výrobní linku TM3 a vše s tím spojené. Aby dosáhl na tak obrovský balík peněz musel předložit závazné objednávky. Ty doložil tím, že na nějaký účet přišla hromada peněz od lidí a firem jako záloha. Pro investory(banky) tohle byla asi dostatečná záruka, že se něco z objednávek na Teslu prodá.
            Určitě to byl šok pro spoustu automobilových výrobců, kdy někdo dostane takovou hromadu objednávek na něco co ještě ani neviděl a to od někoho, kdo tak trochu spadl z měsíce a nabídl na trh něco čemu zbytek automobilového průmyslu nevěřil.
            Dle mého bravurně zvládnutý bussiness. I kdyby nebyl za rok o TM3 zájem, můžou tam na podvozku TM3 začít vyrábět vůz kombi, pick-up, nebo nějakou jinou dodávku. Linka stojí, stačí vyměnit plechy kastle a jede se dál. Modulární platforma.

      1. mi to vubec neprijde nejak divne, kdyz ma nekdo na auto za
        mi to vubec neprijde nejak divne, kdyz ma nekdo na auto za 1,5M, tak tech 26.000 na zalohu jiste nebude postradat. A kdyz si to nahodou za ty 2-3 roky rozmysli tak ji dostane zpet a prisel jen o uroky (na sporicim uctu 1-2%, v akciich treba 10-20%), to se da prezit. Nevidim duvod k nervum.

        Samozrejme, kdyby Tesla v te dobe zkrachovala, tak nedostane zpet nic, ale tomu zas davam jen malou sanci v radu jednotek procent.

      2. To jo, to cekani je hruza i kdyz jde jen o 3 mesice, natoz 3
        To jo, to cekani je hruza i kdyz jde jen o 3 mesice, natoz 3 roky, to bych zapomnel, co jsem to chtel.
        Proto vemu na gauci notas na klin a goglim to auto, co mi vyhovuje a do 5ti pracovnich dnu jezdim. A dokonce skladovky jsou casto i lepe vybaveny nez pozaduji a hlavne jsou levnejsi.

        1. zajimavy pristup… Ja myslel, ze auto se kupuje na dlouhou
          zajimavy pristup… Ja myslel, ze auto se kupuje na dlouhou dobu a za hodne penez (v porovnani s mesicni vyplatou) a proto se vybira dukladne a s predstihem a tudiz mesic sem, mesic tam nehraje zadnou roli. Jiste, pokud je to rok a vic tak uz to muze byt omezujici… Zas na druhou stranu pokud chci plnokrevne EV, ktere mi nahradi spalovak ve 100% pripadu, tak krom Tesly zatim nemam na vyber.

          1. To je presne doplneni. Jasne ze se rano nevzbudim a jdu koupit
            To je presne doplneni. Jasne ze se rano nevzbudim a jdu koupit car. Jde prave o tu cilovou rovinku, kdy je vybrano a chci za par dnu jezdit, idealne presednutim do noveho at jiz slo o ICE anebo jde o BEV, ktere mimochodem plne nahradilo ice hlavne proto, ze skladba dennich cest v prubehu roku je takova, ze i malobaterkac je skvely; a to je i duvod, ze jakoukoli teslu neni problem koupit, ale proste ji nevyuziji (na tech nadvakrat 30 az 100km denne se proste nehodi).

      3. osobne jsem „objednal“ jen z duvodu podpory Tesly jako takove.
        osobne jsem „objednal“ jen z duvodu podpory Tesly jako takove. Verte, ze mi ty roky byly uplne u ….. ;o) S nejvetsi pravdepodobnosti si ji nekoupim a necham si zalohu vratit. Kazdy ma jiny vkus. Nekdo si objedna limitku a ceka treba vice jak rok, nekdo to nechce resit a koupi skladovku, nekdo rocni auto, nekdo na to nema tak brousi po bazarech. Jeste ze je takove rozmanitost a vsichni se nejak zivi prodejem. ;o)

                1. Je spousta českejch firem a lidí co se ve světě rozhodněj
                  Je spousta českejch firem a lidí co se ve světě rozhodněj neztratěj.

                2. A těm je zapotřebí ten zájem patřičně znechutit.
                  A těm je zapotřebí ten zájem patřičně znechutit. Každá iniciativa musí být po zásluze potrestaná.

                3. Práce je dost a je kam jít když to stojí za prd.
                  Práce je dost a je kam jít když to stojí za prd.

            1. České firmy zanikají na nenažranosti jejich majitelů.
              České firmy zanikají na nenažranosti jejich majitelů. Místo aby ve svém finále zajistili firmě další český život tak ji zabijí prodejem nejvyšší nabídce=cizákovi. A je po firmě. Zaměstnanci na kterých firma stála jsou poté pucfleky a mnozí už pod tíhou hypoték zhrbení zůstanou. Ti co se rozhodnou odejít buď zjistí, že řídit svou firmu není to co chtějí dělat, nebo se jim v jiné firmě historie opakuje. Ještě se máme hodně co učit z feudálního systému.

              1. Poraženecký řeči. Snem spousty podnikatelů je vybudovanou
                Poraženecký řeči. Snem spousty podnikatelů je vybudovanou firmu dobře prodat a klidně tam ještě zůstanou ředitelovat. Pár takovejch znám a jsou happy. Za utržený prachy si klidně můžou koupit nějakou zahraniční firmu.
                A když se někdo cejtí jako pucflek tak to pucflek bude protože je neschopnej a neumí si sehnat lepší práci a tak jen fňuká jak je svět zlej a závidí těm schopnejm. Fňuky fňuk.

        1. rekl bych ze to uz je zapocitano, jelikoz doprava sezere
          rekl bych ze to uz je zapocitano, jelikoz doprava sezere urcite vic nez 10%.

          Vemte si jen osobni auta, napr: 2.000.000 aut * 20kWh/100km * 20.000km/rok = 8TWh. Spotreba elektriny v CR je cca 70TWh, tedy jen 2.000.000 aut by udelaly vice nez 10%. K tomu pridat nakladni dopravu, autobusy, MHD a letadla (lode v CR moc neresim) a s klidem se dostanete pres 20-30%.

          Ale porad, 20% je prd, kdyz vezmete, ze by se tim nahradila cela doprava…

          1. To je ale jen jedna část problému, druhá neméně
            To je ale jen jedna část problému, druhá neméně důležitá, je střední okamžitý příkon potřebný pro nabíjení 2.000.000 vozů. Počítal(tipnul) už to někdo? Je jasné, že ne všechny se budou nabíjet naráz. Z těch co se nabíjí se významná část bude nabíjet pomalu a jen menší rychle a toto ještě bude dále ovlivňovat den/noc.

                1. Udělám si reklamu 🙂
                  Je to 1.5kWh/1l benzínu (0.8-2.5 kWh

                  Udělám si reklamu 🙂
                  Je to 1.5kWh/1l benzínu (0.8-2.5 kWh dle kvality ropy)

                  Zdroj: Auta na elektřinu jsou nesmysl

                  Odstavec: CELÝ ENERGETICKÝ CYKLUS JE NEEFEKTIVNÍ, ZTRÁTY JSOU OBROVSKÉ

                2. Tak tady je můj výpočet kolik elektrické energie spolkne
                  Tak tady je můj výpočet kolik elektrické energie spolkne vozový park ČR

                  Počet aut v ČR 30. 9. 2015 byl 5 822 089 aut, bez traktorů a motorek zaokrouhleno na 6 milionů
                  průměrný nájezd jednoho auta činí 6 880 km ročně – zaokrouhleno na 7 000 km ročně
                  6 000 000 EV aut x 7 000 km = 42 000 000 000 km ročně
                  Při spotřebě 20 kWh na 100km
                  420 000 000 x 20 kWh = 8,4e9 kWh = 8,4 TWh
                  při 90 % účinnosti nabíjení (8,4 TWh/9) x 10 = 9,9 TWh
                  Takže náš vozovej park spolkne cca 9,9 TWh za rok což je 66 % produkce Temelína.

                  Při našem průměrném ročním vývozu za posledních 20 let zhruba 20 TWh budem moci stále ještě vyvážet za pakatel dalších 10 TWh elektrické energie a ještě nám zbyde zhruba 15 TWh co díky tomu nespolknou rafinérie na výrobu paliva pro spalovací popelnice 😉

                  Čili teoreticky by se celá spotřeba našeho autoparku vešla 2x do našeho vývozu, prodala by se rozhodně za víc než ten pakatel co se vyváží a navrch by jsme přišli i o jedovaté výfukové emise spalováků + jejich produkci CO2 a zároveň o značnou část produkce CO2 z rafinérií, nemluvě o produkci jedovatých emisí z výroby. Dále by jsem přišli i o závilsot na ropě.

                3. Evropská Unie
                  Počet aut v EU 2016…………….298 900 000

                  Evropská Unie

                  Počet aut v EU 2016…………….298 900 000 aut
                  průměrnej nájezd na 1 auto EU……..9 850 km ročně
                  účinnost nabíjení 90 %
                  ———————–
                  zaokrouhleno
                  300 000 000 EV aut x 10 000 km = 3 000 000 000 000km ročně
                  30 000 000 000 x 20 kWh (spotřeba EV na 100 km) = 600 000 000 000 kWh = (600 TWh/9) x 10 = 666,7 TWh/rok

                  666,7 TWh to je 8x produkce el. energie ČR.

                4. Což je odpověď troubovi ze Siemensu, co se vyjádřil, že
                  Což je odpověď troubovi ze Siemensu, co se vyjádřil, že bude potřeba hodně posílit výrobu i rozvody elektřiny. A takový člověk zastává rozhodující pozici.

                5. Hlavně jak tam začal blekotal o vodíku tak jsem si řek
                  Hlavně jak tam začal blekotal o vodíku tak jsem si řek aha, chlapec se nám něco snaží natlačit.

            1. Ve Vítkovicích existuje válcovací trať. Má dva
              Ve Vítkovicích existuje válcovací trať. Má dva válcovací motory (a spousty motorů dopravníků). Každý z těch válcovacích motorů má výkon 4,8MW dohromady tedy 9,6MW. Válcování probíhá tak, že po dopravníku jede do běla rozpálený flák železa. V cestě mu stojí válce, které sníží jeho tloušťku. Ten flák železa je mezi válci formován tak 5 sekund. Potom je řekněme 10 sekund než se zreverzuje pohyb a než flák zase najede mezi válce. Takže zatížení sítě je nula-nula-nic, pak 5 sekund 10MW, následuje reverzace chodu – nula-nula-nic, a potom zase 10MW odběr. Co tedy řešíme s elektromobily? Těch válcovacích tratí bylo 6, dnes zbyly dvě. Doly odpadávají jeden za druhým. Každý z dolů jel na 24/365. Co tu řešíme? ČEPS ruší jedno nevyužité vedení VVN za druhým (příklad snížení počtu vodičů vedení VVN 400kV Nošovice – Albechtice ú Č.Ť. – kdysi nějaký důl ze 6-ti na 3) Takže Pajdo, problém o kterém referuješ neexistuje. Jde o to, že holt Tunelín neprotlačí tu energii za hranice když se spotřebuje přímo uvnitř našich hranic. To je vše. Sám píšeš že ne všichni budou nabíjet v jeden okamžik. Kdo jiný než distributor to bude moci ovlivnit rozložením NT spotřebitelům? Podívej se na ote-cr na cenu ee na následující den. Pořád tam je cena přes den vyšší než v noci. Proč asi? A kdy budeš nabíjet Ty? Ve dne? Nebo v noci? Tak vidíš. Neřeš neexistující problém někoho úplně jiného. Řeš své problémy 😉

              1. Kéž by to bylo tak jednoduché, bohužel není. Problém je
                Kéž by to bylo tak jednoduché, bohužel není. Problém je v tom že ten příkon aktuálně není k dispozici v místech, kde ho pro dobíjecí infrastrukturu potřebujeme. To je zcela názorně vidět na tom že všichni tři naši velcí stavitelé stanic umísťovali tyto dosud podle toho, kde mají příkon a nikoliv podle toho, kde ty stanice mají smysl. Tzn. dnešní stav dobíjecí infrastruktury v ČR je z pohledu budoucího fungování páteřní sítě komunikací elektromobility úplně k ničemu. Jediné co se na obranu toho dá říct je, že to je lepší jak drátem do voka.

                To co je třeba co nejdříve udělat, je každých minimálně 100km, po obou stranách dálnic umístit hned u sjezdu „dobíjecí areál s odpočívadlem“, kde na každé straně dálnice bude ze začátku minimálně 24 stojanů 150kW. Tedy, každých 100km dálnice nějakých 8-10MW příkonu. Částečně si lze vypomoci baterií, ale fundament musí tvořit síť. Jestli vám to připomíná princip Tesla SuC, tak ano, to jsou totiž dodnes jediní, kteří páteřní infrastrukturu projektují tak, aby opravdu fungovala a ne, aby na tom pouze vytřískali peníze z dotací.

                Nedělám si iluze, že by se u nás v dohledné době něco změnilo. Ono se stačí podívat jak se dlouhodobě hrubě nedaří stavět dálnice, které se osobně dotýkají 99% lidí. Nějaká funkční dobíjecí infrastruktura je dnes většině naprosto ukradená a až jim relativně brzy ukradená přestane být, tak se objeví úplně stejné diskuze jako dnes k dálnicím typu „jak je možné že to trvá tak dlouho, který idiot tu infrastrukturu projektoval, nic tu nefunguje..“

                1. Neplašte. Je nás elektromobilistů 2.000. Kupujeme čím
                  Neplašte. Je nás elektromobilistů 2.000. Kupujeme čím dál lepší auta s většími bateriemi, kdy nabíjení mimo nočního nepotřebujeme. Viz reálné propočty ze zkušeností kolegy Matyáše jako servisáka kancelářské techniky s VW eUP z Vysočiny po celé republice. Vyšlo mu po roce praxe, že by rychlonabíjet se 40 kWh baterkou potřeboval asi 3x za rok nebo vůbec.
                  Až si firmy začnou pořizovat elektromobily pro cesťáky, postarají se tlakem i o infrastrukturu. Navíc tím vzniknou zákazníci, přeci jen 80% nových aut pořizují v ČR firmy.
                  Ano, chybí nám tu chytrý poskytovatel rychlonabíjení, jakým je slovenský Greenway. Jeho koncepce z let 2012-2014, rychlonabíječka co 50-80 km kolem hlavních tahů plus z žádného místa na Slovensku nesmí být k rychlonabíječce dál, než 80 km, byla a je geniální. Źe se jí u nás velcí hráči neřídí a malí na to nemají, je věc druhá. Nebýt ovšem malých soukromníků, nedalo se donedávna po Moravě vůbec elektromobilem dálkově jezdit. Ale jsou a díky za ně, funguje to.
                  Když se podívám na evmapa.cz, vidím, kde by to chtělo zaplnit mezeru. Ale vím, že v dohledné době zaplněna bude. Buď z těch brutálních dotací na evropské tahy nebo ji tam postaví soukromník. Pokud z dotace, tak po 3-5 letech ji může legálně provozovat jako veřejnou.

          2. Moj vypocet pre Slovensko:
            – Spotreba elektriny na Slovensku

            Moj vypocet pre Slovensko:

            – Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
            t.j. 30 000 000 000 kWh
            – Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
            t.j. 2 000 000 000 kg
            – Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
            cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
            Velku cast spotreby nafty a benzinu nemozno v dohladnej dobe nahradit elektrinou – lietadla, lode, nakladne vozidla a autobusy na dlhe vzdialenosti, polnohospodarske stroje, elektricke zdrojove agregaty (generatory)
            Predpokladm, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala nahradit elektrickou energiou, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5%

            1. Můj výpočet pro Slovensko
              Počet aut v SR

              Můj výpočet pro Slovensko

              Počet aut v SR 2016……………….2 949 007 aut
              průměrnej nájezd na 1 auto SR………4 870 km ročně
              účinnost nabíjení 90 %
              ———————–
              zaokrouhleno
              3 000 000 EV aut x 5 000 km = 15 000 000 000 km ročně
              150 000 000 x 20 kWh (spotřeba EV na 100 km) = 3 000 000 000 kWh = (3 TWh/9) x 10 = 3,3 TWh/rok

              SR počet vozidel
              https://www.minv.sk/?celkovy-pocet-evidovanych-vozidiel-v-sr
              SR průměrný nájezd
              https://www.autoweb.cz/cesi-vubec-nejezdi-autem-skoro-nejmene-z-eu/

              1. Jinými slovy kdyby Slovensko přes noc přešlo na
                Jinými slovy kdyby Slovensko přes noc přešlo na elektromobilitu, není žádný problém. A po dostavbě Mochovců už jedou jenom na jádro, vodu, vítr a slunce. Uhelky mohou zavřít a plynovku si nechat na velké vyrovnávání. A to vůbec nepočítáme s tím, že nebude potřeba spousta spalovacích věcí, které taky žerou elektřinu, počínaje ropovodem, přes rafinerku až po čerpací stanice. Respektive jejich spotřeba brutálně poklesne. No a kdyby bratia fakt němali, tak im pošleme trocha z nášho +-16 TWh ročního přebytku 🙂

          3. Průměr v ČR je 6-7 tisíc km, tedy třetina a výpočet
            Průměr v ČR je 6-7 tisíc km, tedy třetina a výpočet tedy platí pro 6 milionů aut, tedy celou osobní přepravu. Jinak pohonné hmoty pro osobní a nákladní+hromadnou přepravu jsou v ČR téměř přesně 50:50, tedy pro kompletní přechod dopravy by to byl dvojnásobek, tedy cca 16 TWh.

            1. dekuji za doplneni. Nemam uplne prehled kolik aut je v CR a
              dekuji za doplneni. Nemam uplne prehled kolik aut je v CR a kolik je presny najezd. Je mnoho aut co ma najezd pres 20.000km, ale je i mnoho aut co ma najezd treba jen 10.000km tak jsem vzdal 20k jako prumer. Je mozne, ze spousta tech starych co vecne stoji v nejake garazi tak celorepublikovy prumer pak hodne stahnou dolu…

    1. Možná se ve svých výpočtech pletu, ale pokud by v ČR už
      Možná se ve svých výpočtech pletu, ale pokud by v ČR už dnes jezdilo 10.000 elektromobilů při prům. spotřebě 20 kWh na 100 km každý den také prům. 100 km, byla by roční celková spotřeba cca 0,73 TWh, což není ani jedno procento elektřiny vyrobené v ČR, v níž je jen přebytek prodávaný do ciziny kolem 15 TWh.

        1. Děkuji za opravu, ale nějak nejsem schopný najít, kde
          Děkuji za opravu, ale nějak nejsem schopný najít, kde dělám chybu.

          1 auto za rok:
          20 kWh/den × 365 dnů = 7.300 kWh/rok = 7,3 MWh/rok

          100.000 aut za rok: 7,3 MWH/rok × 100.000 aut = 730.000 MWh/rok = 0,73 TWh/rok

          Ovšem, pokud je správný Váš výpočet, pak by to znamenalo, že spotřeba elektřiny pro 100.000 elektrovozů, by byla ani ne 0,1 % roční produkce ČR, která za rok 2017 činila 87 TWh, z čehož se do zahraničí vyvezlo 13 TWh.

          A můj výpočet byl rekcí na příspěvek, v němž autor varuje před nedostatkem elektčiny v důsledku elektromobility.

Napsat komentář