Elektrická revoluce v Americe: prodej aut do zásuvky vzrostl o 78 %!

Za celý rok 2018 se v USA prodalo dle odhadů 357 441 aut do zásuvky, což představuje meziroční nárůst o 78 %. Lví podíl na tom měl elektromobil Tesla Model 3 s neuvěřitelnými 139 782 kusy.

Elektromobil Tesla Model 3 je jednoznačně největší automobilovou událostí posledních let.
foto: Tesla

Tesla je jednoznačným lídrem amerického trhu s auty do zásuvky s 53 % tržním podílem pro rok 2018. Kromě bezkonkurenčního Tesla Model 3 prodala v minulý rok ještě 26 100 elektromobilů Tesla Model X a 25 745 Tesla Model S. Tesla minulý rok v USA prodala skoro stejný počet elektromobilů, jako se v roce 2017 prodalo celkově aut do zásuvky!

Druhým nejprodávanějším autem do zásuvky v za uplynulý rok byl plug-in hybrid Toyota Prius Prime (27 595). Následují Model S a Model X a až daleko za nimi je Chevrolet Volt (18 306). Nissan Leaf je v žebříčku až na osmém místě s pouhými 14 715 prodaných kusů.

Z několika desítek dalších aut do zásuvky dostupných na americkém trhu stojí za zmínku málokterý. Stará dobrá Kia Soul EV si připsala 1134 prodaných kusů. Nový Jaguar I-Pace má za dva měsíce prodejů skóre 393. Až za ním je ale Hyundai Ioniq Electric, který za celý rok (!) prodejů nasbíral pouze 345 kusů.

64 Comments on “Elektrická revoluce v Americe: prodej aut do zásuvky vzrostl o 78 %!”

    1. Pokud trh poroste opět o 60 % (přibližně z 350 tisíc na
      Pokud trh poroste opět o 60 % (přibližně z 350 tisíc na 550 tisíc), tak ten nárůst ani Tesla nepokryje celý a budou prodejná skoro všechna EV bez ohledu na cenu. Záleží jen kolik kdo dokáže vyrobit, maximálně se trochu zkrátí dodací lhůty.

  1. Revoluce ?
    ješte jen by chtělo dodat je se v USA ročne

    Revoluce ?
    ješte jen by chtělo dodat je se v USA ročne prodá kolem 17 000 000 vozidel takže aby těch 78% nevypadalo tak bombasticky takže asi 2% z celkových prodejů? No snad je to víc než u nás, ale i tak mají se o co snažit.

    1. No řekl bych, že už je to vyloženě dost hodně. 2 % se
      No řekl bych, že už je to vyloženě dost hodně. 2 % se sice zdá málo, ale právě vzhledem k celkovému počtu je to vyloženě dost.

      Ještě před „pár“ to bylo „nula nula nula …. nula nic“. Resp. vždy to bylo pod 0,x%.
      Ale teď už elektro vedou nad ostatními alternativami, jako plyn, hybrid, apod.

      2 % je už hodně velké číslo, které bude zajímat hodně managerů ostatních automobilek a řekl bych, že pár z nich to bude stát místo.

      1. Jako je to na ameriku asi dost, ale právě že mezi těmi 2%
        Jako je to na ameriku asi dost, ale právě že mezi těmi 2% auty jsou i plug-in hybridy cca 1/3.

        A pak tu máme full hybridy těch v Americe asi Toyta a Lexus museli prodat mraky nevím kde to dohledat, ale určitě jich bylo mnohem více než čistých EV.

        Navíc pokud se dá předpokládat, že jak bude tlak na emise tak se počet Plug-in hybridů bude hodně zvětšovat. Teda hlavně v Evropě.

  2. Elektrická revoluce v USA? Dovolte, abych se zasmál. 😀
    1.

    Elektrická revoluce v USA? Dovolte, abych se zasmál. 😀
    1. Tu revoluci dělá (bohužel) jen Tesla. Všichni ostatní výrobci ve skutečnosti prodali méně vozů, než prodali v předešlém roce!
    2. Počítat hybridy za revoluci, je v dnešní době, kdy existují plně elektrické vozy, taky komické. To je jako ve 20. století představit lokomotivu na páru, co má malý elektro motor a malou baterku a říkat tomu revoluce. 😀 To už pak mezi elektrická auta můžeme počítat i ty, co mají elektrická okna. 😀
    Ale chápu, Váš web se jmenuje HYBRID.CZ. Možná, že před 15 lety to bylo cool, ale dnes je to jako byste v devadesátých letech představili web PÁRA.CZ a vydávali to za revoluci v železniční dopravě. 😀

      1. Třeba už plujou… 🙂
        Doufejme, že se teď někde u

        Třeba už plujou… 🙂
        Doufejme, že se teď někde u Thajska nedostali do té šlamastiky. 🙂 Ale tam někde na moři už je obří trajekt s kontejnery plnými TM3.
        Hezká představa ne?
        Kdyby se tak někde dalo zjistit, která je to loď, a dívat se pak OnLine na kamery v doku, až je začnou vykládat.

          1. Ehm, to s tím Thajskem je snad jasný. Pokud někdo
            Ehm, to s tím Thajskem je snad jasný. Pokud někdo nepřestěhoval během mé nepřítomnosti Thajsko do Atlantiku, tak kolem fakt nepoplujou… a jestli jo, tak to berou set sakra velkou oklikou. 🙂
            Ale zase na druhou stranu, až bude hotová ta další GIGATOVÁRNA v Číně, tak by to hrozilo, snad se to tam teď vybouří, a až pojedou Tesly tak bude olej. 🙂

                1. V jakém smyslu je človek kupující nové auto „vyvolený“?
                  V jakém smyslu je človek kupující nové auto „vyvolený“? Dnes se dá koupit nové auto v pohodě za 300 tisíc a skromnější zájemce si vystačí i s 250.

                  U ojetin se rok od roku zvyšuje průměrná cena, takže dnes už by si klidně spousta kupců ojetin mohla koupit nové auto a patřit tak k těm vyvoleným. Ale oni ne… 🙂

                2. Lenze jazdenka za 250 je uplne ina trieda ako nove za 250.
                  Ja

                  Lenze jazdenka za 250 je uplne ina trieda ako nove za 250.
                  Ja osobne si radsej zvolim jazdenku s lepsim komfortom.

                3. To já samozřejmě taky. Proto se ptám, proč je človek
                  To já samozřejmě taky. Proto se ptám, proč je človek kupující nové auto nějak vyvolený. Třeba oproti tomu, kdo kupuje za stejnou nebo i vyšší cenu ojeté auto vyšší třídy a i s vyššími náklady na provoz.

            1. V ČR žádná střední třída není. Jsou tu jen hodně
              V ČR žádná střední třída není. Jsou tu jen hodně bohatí, a pak ti málo chutí a ti hodně chudí.
              350 000, je cena pro ty málo chudé.
              Funguje to tak, že si to koupíš na leasing a 10 let tě mají jako vola zaháčkovaného. Přeplatíš to o 50 tisíc, a ještě si musíš pořídit ten nejhorší pojistný produkt, který existuje.
              Ale alespoň ta cesta existuje.

          1. A čemu říkáte hlavní rodinné auto? Mě by tedy zajímalo
            A čemu říkáte hlavní rodinné auto? Mě by tedy zajímalo to množství jménem „spousta lidí“. Kdo dnes někam dál jede autem, krom obchodních zástupců? A je sporné, zda i ti v druhé dekádě 21. století musí, zda si to jen nenamlouváme.
            Já teda moc lidí, kteří by jezdili trasy nad 100km za den neznám.

    1. Hlavní problém se jmenuje dostupnost. iPace se ještě
      Hlavní problém se jmenuje dostupnost. iPace se ještě dlouhou dobu bude vyrábět v malých počtech. Takže na supr čupr videích pěkný, ale to dřív uvidíte bílou gorilu rodit, než byste tohle auto někdy viděl na silnici na vlastní oči. Takže je ve výsledku úplně jedno, jak skvělé může být.

      1. Tak to mně už chybí jenom ta bílá gorila. 🙂 Páč jsem
        Tak to mně už chybí jenom ta bílá gorila. 🙂 Páč jsem ho i řídil. Ale že bych toužil vidět ji rodit, to ne. Stejně tak ale po zkušenosti netoužím ani po iPace. Bohužel. Zas to má tu výhodu, že mi nevadí, že se jich dělá mizerně málo, řečeno diplomaticky.

        1. Jo a kde jste ho řídil? Máto ho před domem, protože jste
          Jo a kde jste ho řídil? Máto ho před domem, protože jste si ho koupil, nebo jste (jako všichni ostatní) měl čest s tím stejným kusem, protože jste navštívil dealera kde ho vystavují? 😀
          Když půjdu do zoo, gorilu uvidím taky… Ale jinak se to s iPace má jak s tím Cimrmanem a kolem: „V době, kdy jízdní kolo bylo v západní Evropě přepychem horních deseti tisíc, u nás aparátem podivínů a v carském Rusku pouze předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích..“ Takže u nás jako v tom Rusku. 😀

          1. Nekoupil. Chtít za auto utratit tyhle peníze, rozhodně by
            Nekoupil. Chtít za auto utratit tyhle peníze, rozhodně by to nebylo do iPace. Prostě zavolal dýler, že už konečně mají živě to, co mrtvě ukazovali v létě. No a pak jsem v něm necelou hodinku jezdil po Ostravě, poslouchal, že hlavní přednosti iPace jsou v tom, že je to především Jaguar a pak až elektromobil a nakonec rád odfrčel svým Ionem.

              1. Článek plný lží a polopravd. Ale lidi to tam v diskuzi
                Článek plný lží a polopravd. Ale lidi to tam v diskuzi žerou i s navijákem. Nu což, sice se díky takovému blábolu neprodá několik EV, ale zas bude méně úplných tupců u nabíječek, protože právě ti úplní tupci tomu článku uvěří.

                1. Ja jenom nechapu jak nekdo neco takoveho muze vyplodit. Jsko
                  Ja jenom nechapu jak nekdo neco takoveho muze vyplodit. Jsko ze auto od posty ma jedno sedadlo a neda se s nim jezdit rodinne. Jako kdyby si traktorista stezoval ze s traktorem co ma v praci nemuze jet s rodinou do Chorvatska. Ty uvadene dojezdy a nebo jsk chudak pan nemuze nabijet doma a mudi to vozit na nabijecku. Podle me je to cele vycucane z prstu

                2. Ono stačí, když se najde parta pitomců, kteří vůbec
                  Ono stačí, když se najde parta pitomců, kteří vůbec neví co a jak. Nadávají, jak auto nabíjí pomalu, ale vůbec neví, že místo mennekesu do něj můžou ze stejného stojanu strčit jiný kabel a ono to bude nabíjet 15x rychleji. Pak vznikají takovéto články, zřejmě i 10 let staré. A přečtou si to další chytrolíni a budou to vyprávět v hospodě jako zaručeně platnou informaci. Ale ono se to časem zlomí. Lidi na to nakonec přijdou, že EV je opravdu cesta. Žádný vodík, žádná nafta, žádné CNG. A dokonce ani hybridy.

          2. Lukáši, tak třeba já už řídil tři různé kusy iPace a
            Lukáši, tak třeba já už řídil tři různé kusy iPace a nejsem žádný boháč. Stačí chtít a hledat tu příležitost.
            A díky těm projížďkám vím, že když ho nekoupím, o nic zásadního nepřijdu.
            Přijdou lepší auta, levnější auta, chytřejší auta.

Napsat komentář