innogy kupuje síť CNG plniček CNGvitall, stává se jedničkou na trhu

Energetická skupina innogy výrazně posiluje na trhu s CNG. Na přelomu roku dokončila akvizici sítě plniček CNGvitall, kterou vybudovala strojírenská skupina Vítkovice.

Síť CNG plniček innogy se díky akvizici rozrostla na 50 stanic.
foto: innogy

Finanční výši transakce se obě strany dohodly nezveřejňovat. Součástí je i převzetí zákaznického portfolia vítkovické společnosti a expertů na CNG technologie. Spojením dosavadní dvojky (innogy) a čtyřky (CNGvitall) na trhu vzniká síť s největším pokrytím v ČR. Po dokončení akvizice innogy provozuje celkem 50 CNG stanic. Tímto krokem se innogy stává jedničkou na trhu v počtu plnicích stanic i objemu prodaného CNG.

V rámci akvizice získala innogy i mobilní jednotky na distribuci CNG v oblastech bez připojení k plynovodní síti nebo jako přechodné řešení, které může zákazníkům sloužit do vybudování klasické plnicí stanice na CNG. Taková mobilní plnička je schopna přímo zásobovat zákazníky více než 3000 kg stlačeného zemního plynu.

„Akvizice plniček CNGvitall je krokem k naplnění naší strategie být lídrem na trhu CNG. Velmi cenné je pro nás to, že se obě sítě z velké části doplňují. Získáváme lokality, kde jsme doposud neměli zastoupení, například strategické pokrytí dálnice D1 u Devíti křížů,“ řekl Zdeněk Kaplan, jednatel a CEO innogy Energo.

Díky akvizici sítě CNGvitall innogy výrazně zvyšuje pokrytí především na Moravě. Své zastoupení zde více než zdvojnásobí a především doplní svou síť na jihu v Mikulově, na severu v Jeseníku nebo na střední Moravě v Kroměříži a ve Zlíně.

„Zájem o alternativní paliva je v posledních letech markantní. A právě CNG je dnes nejdostupnějším ekologickým palivem a je jasně nejefektivnějším řešením pro nízkoemisní a zelenou dopravu v ČR. innogy se hodlá podílet na řešení čisté mobility v ČR,“ dodal Kaplan.

Skupina innogy sama jen v prvním čtvrtletí 2019 zprovozní dalších pět nových CNG stanic. Například v Klatovech, v Českých Budějovicích, Sokolově, v Dubí u Teplic a také v Praze.

tisková zpráva

11 Comments on “innogy kupuje síť CNG plniček CNGvitall, stává se jedničkou na trhu”

  1. Nedávno jsem četl, že Toyota dělal průzkum, myslím, že
    Nedávno jsem četl, že Toyota dělal průzkum, myslím, že to bylo v Norsku, kde je elektrika silně dotovaná a zjistila, že vysoké procento majitelů hybridů ani nevybalilo kabely na nabíjení a drandí na benzín v dotovaném autě…
    Někdy v budoucnu asi elektrika i vodík ano, ale dneska to nedává smysl ekonomickej ani ekologickej.
    Víte jak dopadla naše první vodíková stanice v Neratovicích, která měla využívat odpadní vodík z produkce fabriky ?? Stálo nás to nějakejch 80 miliónů Kč , vč. vodíkového autobusu, a když se má autobus předvést, tak dovážejí vodík z Vítkovic, protože v tom neratovickém je takového svinstva, že se to vůbec spalovat nedá…..

    1. A těch 80 melounů vypláznul stát tedy my? A pokud ano tak
      A těch 80 melounů vypláznul stát tedy my? A pokud ano tak proč jim pak ty dotace nesenrali když se prokázalo, že to vlastně podvod? Mi neříkejte, že ty študovaný inženýři a manažéři to nevědeli že vyráběj špinavej sajrat co nejde použít a že si jen hrajou na blbečky a mrtvý brouky???

      1. Jsou to čistí podvodníci tito Toyotaři. Před 4 dny jeden
        Jsou to čistí podvodníci tito Toyotaři. Před 4 dny jeden lotr z Brna přesně ukázal jací jsou !! Drze zaparkoval svoji Toyotu u nabíječky přestoze neměl v úmyslu nabíjet a myslím že ani nemá nabíjecí kabel a spkokojeně se šli celá rodinka koupat, že blokuje misto, které skutečný elektromobil bude potřebovat mu bylo uplné jedno.
        Já diky tomuto dobrákovi musel parkovat ve zpoplatněné části parkoviště abych mohl na menekesu dobít auto a večer odjet domú. Parkovani mne přišlo diky tomuto hovadu znytecně na 13 eur !!!
        Takže děkuji ti slušný řidiči hybridní Toyoty z Brna, odměnou ti bylo vypuštěné kolo a doufám že ti také zpúsobilo potíže a pokazilo jinak hezký den.

  2. A co treba kombinace benzinu a elektriky, ktera se sama dobije
    A co treba kombinace benzinu a elektriky, ktera se sama dobije diky autonomnimu dobijeni? Napriklad velmi oblibeny hybrid od Toyoty. a nebo misto toho benzinu kombinace s vodikem ziskanym jako odpadni prvek? Elektrinu si to samo vyrobi a vodik je odpad ve velkem mnozstvi prumyslu a rafinerek a navic se do nej da i energie ulozit lepe nezli do nejakych mega baterii. Uz to funguje v Nemecku tak proc by to nemelo byt do budoucna u nas? Navic vodik se v tom nespaluje jak si tu mnoho lidi mysli a resi a hani jeho ucinnost.

  3. taková hromada stupidních píár keců co nemaj žádnej
    taková hromada stupidních píár keců co nemaj žádnej vert ! Guzíci z innogy, jejich slovo je jak vítr…
    Na esalonu mi hňoupek z innogy mazal med kolem úst, jak budují co jim síly stačí, před svejma pobočkama nabíječky a kolik že jich do konce roku bude….a horká tajná novinka, nabíječka v Brně na Plynárenské, tak jí od esalonu každý den hledám a ještě jsem ji nenašel. Asi je tak tajná že ji ani najit nemúžu.
    Před innogy v Brně stojí leda tak řada prostitutek, ale nabíječka žádná.

      1. A co treba kombinace benzinu a elektriky, ktera se sama dobije
        A co treba kombinace benzinu a elektriky, ktera se sama dobije diky autonomnimu dobijeni? Napriklad velmi oblibeny hybrid od Toyoty. a nebo misto toho benzinu kombinace s vodikem ziskanym jako odpadni prvek? Elektrinu si to samo vyrobi a vodik je odpad ve velkem mnozstvi prumyslu a rafinerek a navic se do nej da i energie ulozit lepe nezli do nejakych mega baterii. Uz to funguje v Nemecku tak proc by to nemelo byt do budoucna u nas? Navic vodik se v tom nespaluje jak si tu mnoho lidi mysli a resi a hani jeho ucinnost.

Napsat komentář