Norsko v roce 2018: polovina všech prodaných aut byla do zásuvky

Ačkoliv nebyl prosinec v Norsku s ohledem na prodeje aut do zásuvky nijak rekordní, celý minulý rok rozhodně opět výjimečný byl.

Nový Nissan Leaf se v Norsku vyhoupl na pozici nejprodávanějšího auta vůbec. Norský trh je tak nejen jediný, kde mají auta do zásuvky podíl téměř 50 %, ale i jediný, kde je nejprodávanějším autem elektromobil.
foto: Nissan

Za prosinec 2018 se v Norsku prodalo 7171 nových aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů). Meziročně je to o 10,7 % méně, ale to je způsobeno celkovým poklesem trhu s novými auty. Podíl aut do zásuvky i tak zůstal na 57,5 %.

Prodalo se více elektromobilů, a to 5140 kusů, proti výrazně klesajícím plug-in hybridům (2031, pokles o 43,7 %). Navíc se prodalo také 574 bazarových elektromobilů, 203 elektrododávek (196 nových, 7 bazarových) a 7 aut na vodík.

Celkově se Norsko za rok 2018 může pochlubit 46 092 prodaných elektromobilů, 11 899 bazarovými elektromobily, 1753 elektrododávkami a 51 auty na vodík. Plug-in hybridy si připsaly 26 546 kusů. Celkový podíl aut do zásuvky tedy činil 49,1 %.

Zdaleka nejprodávanějším modelem, a to celkově i mezi spalováky, je za uplynulý rok Nissan Leaf (12 303). S velkým odstupem následují Volkswagen e-Golf (9859, všechny verze včetně spalovacích), BMW i3 (5687) a Tesla Model X (4981).

94 Comments on “Norsko v roce 2018: polovina všech prodaných aut byla do zásuvky”

    1. nj Norsko je studená země, tam se LEAFoj nepřehřejvaj
      nj Norsko je studená země, tam se LEAFoj nepřehřejvaj baterky :))

      Ale každopádně 203 elektrododávek je zajmavý číslo, možná by stálo za to ho rozvést – značka/typ/podrobnosti

      Jinak 7 vodíkomobilů je směšný číslo a děsivý zároveň 😉

      kcc-hho.webnode.cz/business/norway/

  1. Evidentně nikomu nevadí mizerné nabíjení Leafu, spíše
    Evidentně nikomu nevadí mizerné nabíjení Leafu, spíše je zajímá cena a to, že jsou narozdíl od konkurence dostupné. Bohužel stále není na trhu výběr aut do 1,5 mil. s reálným dojezdem 450 km. Kdo nechce Teslu, nemá šanci koupit jinde.

    1. No to právě ten dvojkovej už má nabíjení mnohem
      No to právě ten dvojkovej už má nabíjení mnohem efektivnější.
      A třeba mně pomalé nabíjení opravdu problém nedělá. Nabíjím jen každou druhou noc doma 8 hodin z klasické zásuvky, (tedy každou druhou v případě, že mezi tím byly dva dny ježdění), jinak je ta nabíjecí perioda delší.
      Kam vlastně denně tolik kilometrů autem jezdíte?, že potřebujete denní dojezd přes 400 km bez bez pauzy = nabíjení?

      1. Kamarád chtěl poradit s výběrem a trvá na dojezdu 500km
        Kamarád chtěl poradit s výběrem a trvá na dojezdu 500km (jezdí pravidelně 400km) a jede mimo místa SC na Moravě a nabíjet nechce po cestě. Na rovinu jsem mu řekl, že nic takového nevyrábí, zvláště v zimě a jeho stylem jízdy 160+ bude rád za dojezd cca 300 km. Tak řekl, že zůstane u A8.

          1. Po dálnicích jezdí rychle pokud to jde, jako řada
            Po dálnicích jezdí rychle pokud to jde, jako řada dalších. Nejezdí jako prase, ale jako Michelin v Tesle X, když to jde, tak na to šlápne. Prý ještě počká, Teslu nechce, ale jakmile bude něco zajímavějšího, tak by do toho šel.

          2. Je tady plno dálničních úseků, kde se při klidnějším
            Je tady plno dálničních úseků, kde se při klidnějším provozu dá jezdit bez problémů 160+. Na D5 mezi Rozvadovem a Prahou jich je hromada…
            Na D1 to moc nejde, tam je provoz poměrně hustší a i mám pocit, že je tam více blbců, co znenadání skočí do levého pruhu.

        1. Takový kamarády je lepší nemít. Zrovna o jednom podobném
          Takový kamarády je lepší nemít. Zrovna o jednom podobném píšou na idnesu, kterak s BMW přežehlil holku na zastávce a ještě chce z lochu pustit dřív. A8 je podobná sorta jako „luxusní BMW“, o kterém se tam píše.

          1. A vařila kočička s pejskem dort… Vy taky splácáte
            A vařila kočička s pejskem dort… Vy taky splácáte všechno dohromady. Ten jeho kamarád jezdí po dálnicích 160+ a Vy do toho začnete házet nějaký havárie na zastávce. Kolik jich asi na dálnicích je? 🙂 Přece když nekdo jezdí 160 na dálnici, tak to neříká nic o tom, že by jinde jezdil stejně.

        2. TM3 má dojezd 500 km a po dálnici těch 400 km dá taky v
          TM3 má dojezd 500 km a po dálnici těch 400 km dá taky v pohodě, takže bych se nebál (WLTP má 560 km, celkem reálný EPA 500 km).
          Na SC si nabije za 10 minut na dalších 125 km, v případě nouze může na 50 kW CCS dodat za 10 minut přes 50 km. Když nechce nabíjet, to taky nechce ani tankovat? A8 jede na vzduch? 🙂

              1. Jemu to je celkem jedno, byl to asi jen takový nápad,
                Jemu to je celkem jedno, byl to asi jen takový nápad, nepotřebuje ani šetřit, ani parkovat v Praze zdarma a ticho má v A8 podstatně větší než v elektroautě. Podle mě se ptal na auto pro zábavu, protože ví, že mě EV zajímají.

                1. Jet někam 400km je obrovská zábava!
                  Jet někam 400km je obrovská zábava!

                2. V luxusním autě asi jo, v Leafu 30 kWh rozhodně ne.
                  V luxusním autě asi jo, v Leafu 30 kWh rozhodně ne. Michelin se také každé ráno těší na TMX 🙂

            1. Při dnešním stavu reality je dost naivní si myslet, že
              Při dnešním stavu reality je dost naivní si myslet, že Audi vyrobí něco lepšího než Tesla. Povězme si, že Němcům s auty těžce ujel vlak. Abychom si ještě s pádem VW někdy v blízké budoucnosti nevzpomněli na slavnou Nokii… Koho by tenkrát napadlo, že tak velký výrobce bude mít problémy?

              1. O tom, že němcům ujel vlak, to je jasný. Ale nesrovnával
                O tom, že němcům ujel vlak, to je jasný. Ale nesrovnával bych to s Nokií. Nokie byla v pozici, kdy už neměla co prodávat a ještě vsadila na špatného koně.
                Spalováky se prodávají dobře a určitě dlouho ještě prodávat budou. Takže němcům jen tak nehrozí ztráta příjmů jako Nokii.
                Spíš se ptám, co je na elektromobilu tak složitého, že by němci nemohli vlak s elektromobilitou dohnat. Auta vyrábět umí, platformy už připravují nebo už mají a oproti Tesle je umí dělat pořádně (ne jako tady: https://youtu.be/dKQPHC4JyAU), obzvláště v třídě premium class (němci ještě navíc umí luxury cars, ale tam Tesla nemíří a je to minoritní trh).
                Domnívám se, že až němci chytnou dech, tak Tesle pořádně zatopí. A je to jen dobře, konkurence musí být, Tesla se má také co zlepšovat.

                1. Zaprvé zajištění dodávek baterií v dostatečném
                  Zaprvé zajištění dodávek baterií v dostatečném množství a zadruhé sestavení baterií do modulů v dostatečném množství. Doporučuji tento článek:
                  https://insideevs.com/tesla-secret-weapon-intense-focus-batteries/
                  Pro porovnání Tesla letos instalovala do aut cca 20 GWh, zatímco Volkswagen asi 800 MWh, tedy aby se vyrovnali Tesle v roce 2022, musí dojít ke stonásobnému navýšení výroby bateriových modulů. Nemají šanci za 3 roky, nejdříve za 5-6 let.

                2. Samozřejmě baterky jsou základ.
                  Proto VW hodlá do roku

                  Samozřejmě baterky jsou základ.
                  Proto VW hodlá do roku 2025 nakoupit baterky 200 GWh, na podzim 2018 uzavřel VW kontrakt na nákup baterií za 50 milard USD.
                  Takže teoreticky, to hlavní mají nasmlouvané, připraveni by měli být, tak jsem zvědav na činy. 3, 5 nebo 6 let není v automotive žádná dramaticky dlouhá doba.
                  Dneska jsem si přečetl tuto kapitolu: http://bit.ly/2R86gJD
                  Když to člověk čte, jak spalováky jsou komplikované, tak jsem rád za svůj trolejbus. Každopádně fandím všem, co se týče EV.

                3. To i já fandím všem, ale je těžké fandit někomu, kdo
                  To i já fandím všem, ale je těžké fandit někomu, kdo skoro nic nedělá a lépe se fandí a kouká na to, co už je na silnicích :).
                  Aktuálně v posledních dvou měsících dosáhl podíl EV na trhu 3 % v Evropě, přes 6 % v Číně a i když to tempo růstu zvolní, tak budeme v roce 2025 cca na 25 % a těch 200 GWh stačí tak na milion EV ročně, tedy méně než 10 % produkce VW a tady vidím ten problém. Ještě dlouho se nic dít nebude, VW bude vyrábět furt stejně >10M/rok, dokonce bude zvyšovat podíl na trhu spalováků, ale pak to bude brutální sešup dolů až se bude podíl EV blížit 50 % (odhadem 2030).

                4. Nevěřím že za 11 let bude podíl 50%, u nás to bude sotva
                  Nevěřím že za 11 let bude podíl 50%, u nás to bude sotva 15-20%.

                5. To záleží na tom, kdy po vzoru německa zakážou velká
                  To záleží na tom, kdy po vzoru německa zakážou velká města vjezd EURO 5 a starších.
                  Pak si hodně lidí, co si život bez auta neodvedou představit (a některý skutečně jinou možnost nemají), rychle spočítá, než dát peníze do nového spalováku EURO 6 a riskovat, že se za pár let zákaz rozšíří i na ně – tak je raději dát do nějakého EV u kterého to nehrozí.
                  A tak vzdálená budoucnost to není. Emisní zóny pro EURO 4 od roku 2020 byly na programu zastupitelstva Prahy loni, ale neprošlo to. Teď se to tuším přepracovává na rok 2022 ale už také i pro EURO 5 a půjde to tam znova.
                  V kombinaci s parkováním v zónách a nákladech na provoz – už z dálky slyším zvonit spoustě spalovákům hranu.

                6. Já moc na velké změny nevěřím, jednak obrovská naftová
                  Já moc na velké změny nevěřím, jednak obrovská naftová lobby bude podporovat svůj byznys a jednak 10 let se mluví o tom jak je potřeba snížit stáří aut a přitom se každý rok zvyšuje. Ceny BEV aut budou stále nad rozumnou dostupností, protože třetina národa si kupuje auto do 100000 Kč a druhá třetina do 200 tis.

                7. No ono to taky může dopadnout tak, že ty dvě třetiny
                  No ono to taky může dopadnout tak, že ty dvě třetiny budou bez auta, nebo alespoň bez svého vlastního jen pro sebe.
                  Ale není to tak hrozné. My jsme na tenhle model přešli zhruba před necelými dvěma lety, a máme dvě rodiny od nás z domu dohromady jednoho P-Iona. Prvních pár měsíců bez auta bylo těžkých to uznávám, ale dnes už bych zpět neměnil ani náhodou.
                  Naopak, dnes se mi život bez auta zdá mnohem pohodlnější. Odpadlo mi mnoho starostí, a finančně se to taky vyplatilo.

                8. Pravda lidé co bydlí v Praze a jezdí autem jednou za týden
                  Pravda lidé co bydlí v Praze a jezdí autem jednou za týden by bohatě stačily sdílená auta, na vesnici ale je to o dost složitější. No uvidíme jak to celé bude před šesti lety jsem přemýšlel o nákupu Nissan Leaf a dnes mám pocit že se od té doby zas tolik nezměnilo. Jenom malá perlička z Evropské unie. Na jsem na dovolené na Tenerife a tam všichni nakupují staré dieselové Mercedesy jak zběsilí, prostě móda a s ekonomikou ani s ekologii to nemá nic společného.

                9. Ovsem potiz je ze to „jednou za tyden“ je pro velkou cast tech
                  Ovsem potiz je ze to „jednou za tyden“ je pro velkou cast tech lidi ve stejnou dobu.

                10. Už dnes je k dispozici tisíce sdílených aut, není
                  Už dnes je k dispozici tisíce sdílených aut, není problém jich mít desetitisíce. On začne každý počítat náklady na provoz, parkování, mýtné, pojištění, riziko vandalismu a oddcizení atd. Samozřejmě ideální to bude, až bude sdílení celoplošné a objednám si auto, které zastaví před domem, odveze mě na místo a odjede. Až budu chtít tak zase přijede a odveze mě jinam či zpět. Sdílení způsobem že si pronajmu auto na celý víkend je chabý začátek, ale alespoň něco.

                11. Pokud jsem Vás správně pochopil, tak by to ale vyžadovalo
                  Pokud jsem Vás správně pochopil, tak by to ale vyžadovalo vysoký stupeň autonomního řízení. Protože, kdyby to auto mělo být s řidičem, tak se nedoplatíte.
                  Ale kdyby takový autonomní vůz existoval, tak by to mělo i další výhody nejen při sdílení. Představte si, že pojedete nakupovat do obchodního domu, vystoupíte u vchodu a auto pošlete ať se jede někam nabít, a až budete mít nakoupeno, jen ho příkazem přes mobil přivoláte na místo, kde si chcete nastoupit.
                  Jenže to je zatím Sci-Fi

                12. Přesně autonomní auta jsem měl namysli, BEV bez řidiče,
                  Přesně autonomní auta jsem měl namysli, BEV bez řidiče, kde všichni význační výrobci tvrdí že do 5-ti let budou takové auto mít. Mimochodem taxikáři jezdili v Praze za 26 Kč apod., tvrdili, že nelze provozovat auto za menší peníze, najednou přišel Uber a jezdíme skoro za polovinu.

                13. Vaše snění mi připomíná knihu Atomový věk ze 60. let,
                  Vaše snění mi připomíná knihu Atomový věk ze 60. let, která předpovídala budoucnost za 50. let. A furt jezdíme na benzín/naftu a ne na malý reaktor, co vydrží desítky let…
                  Není problém mít desetitisíce aut na carsharing. Problém je v tom, kdo to zaplatí. Polovina uživatelů bude potřebovat auto v jeden čas (typicky víkend, svátky, Vánoce, atd.) a po zbytek času se auta budou válet kde? Kdo bude (a z čeho) platit údržbu?
                  Druhá polovina příspěvku čirá sci-fi, nic víc…

                14. Ten vývoj řečmi nezastavime. Čísla jen odhadujete,
                  Ten vývoj řečmi nezastavime. Čísla jen odhadujete, najděte si statistiky a budete překvapen kolik lidí jezdí v týdnu a kolik o víkendu.

                15. No možná by třeba polovina z té velké části lidí o
                  No možná by třeba polovina z té velké části lidí o kterých mluvíte, mohla zvážit, zda je nutné jet každý sám.
                  Je to asi kacířská myšlenka, ale co kdyby jeli ve dvou, nebo nedej bože ve třech jedním autem?

                16. On je problém především v tom, že je problém sladit
                  On je problém především v tom, že je problém sladit start a cíl všech zúčastněných a upřímně, vozit neznámé lidi ve svém autě se mi nechce a řídit se podle jejich potřeb, když já potřebuji být tamhle a oni zase tamhle… A při zpáteční cestě se budu chtít zastavit v Makru, oni zase v Globusu… To nemůže fungovat…
                  Pokud chce někdo carsharing, může si zavolat taxi. To je defacto sdílení auta s řidičem.

                17. No mluvil jsem spíše o spolujízdě na kmenových trasách
                  No mluvil jsem spíše o spolujízdě na kmenových trasách ne rozvozu. Rano se buď sejdou na jednom místě, nebo dejme tomu mám li to po cestě někde přistoupí – překonáme cestu ze satelitů na okraj města. Tam pak zastavím na záchytném parkovišti a všichni se MHD rozprchnou do svých cílových destinací.
                  A nemusí být cizí, můžou to být dva / tři sousedé z jedné ulice, nebo bytovky.

                18. Naprosto souhlasím, jsem již 8. měsíc bez auta,
                  Naprosto souhlasím, jsem již 8. měsíc bez auta, využívám několikrát týdně carsharing a je to neskutečná úleva, finančně jsem na tom taky lépe a to bych řekl, že skoro jezdím víc než se svým starým autem.

                19. Nelze splnit limit 70 g CO2/km s 15-20% podílem EV.
                  Nelze splnit limit 70 g CO2/km s 15-20% podílem EV.

                20. To je pravda, ale platí to pro výrobcem ne kupující.
                  To je pravda, ale platí to pro výrobcem ne kupující.

                21. Ohledne „kdo skoro nic nedělá“, zkus se nechat zamestnat v
                  Ohledne „kdo skoro nic nedělá“, zkus se nechat zamestnat v korporatu podobne velikosti a zkus tam protlacit neco, co je uplne jine, nez jak se to delalo dosud („takhle to vzdycky fungovalo“) a z ceho v kratkodobem horizontu nekouka nic nez problemy (treba s odbory).
                  A pak prijd poreferovat, jak rychle a hladce to slo.

                22. No evidentně to jde, kousek vedle 4x menší BMW prodává
                  No evidentně to jde, kousek vedle 4x menší BMW prodává 2,5x více EV, tedy celkem 10x větší podíl na celkové výrobě.
                  Aby pak ty odbory nepřivedly celý VW ke krachu, ani ne kvůli Tesle, ale počkejte, co se bude dít, až Čína nasytí svůj trh produkcí domácích automobilek a začne chrlit ve velkém do světa.
                  Produkce 2008: 9 milionů vozidel, produkce 2017: 29 milionů vozidel.

                23. Ale jo, obcas i slepe kure najde zrno. Resp. obcas se
                  Ale jo, obcas i slepe kure najde zrno. Resp. obcas se dostatecne vysoko v hierarchii najde nekdo odvazny. Ale z me zkusenosti to rozhodne neni pravidlo.

                24. Není to tak velký rozdíl. Třeba Car4Way má ze 450 aut v
                  Není to tak velký rozdíl. Třeba Car4Way má ze 450 aut v Praze o víkendu dostupných vždy alespoň 200, přes týden toto číslo bývá okolo 300 aut a to mají víkendové zápůjčky úplně za hubičku.

                25. A nemuze to byt zpusobene slozenim/potrebami zakazniku, kteri
                  A nemuze to byt zpusobene slozenim/potrebami zakazniku, kteri ten „sharing“ pouzivaji ted?
                  Predstav si, ze jen 10.000 „chaluparu/vikendaru“ zahodi svoje auto a budou chtit pujcit „sdilene“ od patku vecer do nedele vecer. Ktera pujcovna („sharing“) nakoupi i treba jen 20% z toho (zakaznici se uskromni a vyjedou jednou za mesic misto jednou za tyden, protoze na ne auto nevyjde), kdyz ji zbytek tydne budou ta auta hnit na parkovisti? Resp udrzi se cena tam kde je? Nebo bude pujcovni auto v celkovem souctu nakonec stat tolik jak to v osobnim vlastnictvi?

                26. Když bude poptávka, bude i nabídka. A nemusí to být
                  Když bude poptávka, bude i nabídka. A nemusí to být „půjčovny“, už se připravují přímo automobilky, dokonce snad i Škoda, že budou samy poskytovat tyto služby a je to logické, aktuálně stejně carsharingy mají ty auta na leasing a takhle spadne výdělek za leasing i provize za jízdy samotné automobilce s minimem nákladů (vlastně jen aplikace a pár lidí co to bude vozit do myčky a na přezutí). A pak tu s trhem sdílení může pěkně zatočit Tesla, připravené už všechno má, stačí stisknout tlačítko a každý z majitelů bude moct sdílet své auto.

                27. Při 50kWh/vůz (víc je reálně zbytečné) je to 4M vozů.
                  Při 50kWh/vůz (víc je reálně zbytečné) je to 4M vozů.

                28. Ano, to by bylo hezké, kdyby se jednalo o roční produkci a
                  Ano, to by bylo hezké, kdyby se jednalo o roční produkci a ne o kumulovanou hodnotu odteď do roku 2025.
                  A hlavně letos bude standardem 60 kWh (Kona, Niro, Leaf) a musíte do toho počítat i prémiové značky (e-Tron apod.), opravdu si myslíte, že v roce 2025 uspějí s průměrem 50 kWh?

                29. Niro má 64 kWh využitelnou, ale ve skutečnosti má 70 kWh.
                  Niro má 64 kWh využitelnou, ale ve skutečnosti má 70 kWh.

                1. Tak snad si nemyslíte, že se dá v ČR ujet 400 km s
                  Tak snad si nemyslíte, že se dá v ČR ujet 400 km s průměrnou rychlostí 160 km/h, i kdyby se sebevíc snažil, tak bude rád za průměr těch 130 a těch pár kilometrů, kde to může rozpálit mu vykompenzujou místa, kde se chtě nechtě bude muset ploužit 90 za kamionem a v součtu stejně +- těch 400 km ujede.

                2. Samozřejmě se nebavím o průměru. Ale moje zkušenost je
                  Samozřejmě se nebavím o průměru. Ale moje zkušenost je taková, že když se snažím jet nad běžnou rychlost ostatních vozidel, tak mi spotřebu výrazně zvedá jednak neustále zrychlování (byť část energii mohu získat zpět rekuperací) a jednak výrazně vyšší odpor vzduchu při vyšších rychlostech.
                  Když pojedu stálou rychlostí 130 km/h, tak budu mít výrazně nižší spotřebu než když pojedu 160+, neustále zrychlovat a stejně celkový průměr bude 130 km/h.
                  Prostě pokud se budete snažit jet 160+ (a je jedno, jaký bude celkový rychlostní průměr), tak ani s Teslou S 100d nedáte 400 km…
                  Zrovna nedávno to tady někdo nedávno v kometnářích psal, že jel s Teslou S 100 z Norimberku do Vestce na SC, v Německu držel 160, v Čechách 140 a těch 300 km dojel s 6 % SOC (vyrážel se 100%). TM3 je sice lehčí, ale zase má menší baterku, takže lepší než Tesla S 100 to nebude.

                3. Tesla je bůh, umí vše na co si řidič pomyslí, ujede
                  Tesla je bůh, umí vše na co si řidič pomyslí, ujede tolik km, kolik chce, veškeré argumenty proti, jsou vždy nesmysl.

                4. No uvidíme, zatím testy ve vysokých rychlostech téměř
                  No uvidíme, zatím testy ve vysokých rychlostech téměř nejsou, asi si budeme muset počkat až bude v Německu 🙂

                5. Mě by zajímalo, kolik ujede na nádrž ta A8 těch 160+. Ono
                  Mě by zajímalo, kolik ujede na nádrž ta A8 těch 160+. Ono to nebude o moc víc, zvlášť, jestli je to osmiválcovej turbobenzín. Jestli je to nafta, tak jo, to bude s tou 80litrovou nádrží tak 1000 km.

                6. Dneska byste se divil. Moc Audin A8 v benzínu se tu moc
                  Dneska byste se divil. Moc Audin A8 v benzínu se tu moc nepohybuje, ale pokud to mohu odvodit od podobného auta BMW 7 Long W12 6.0, co měl kamarád, tak ta A8 4.0 TFSI by si mohla při těchto rychlostech brát kolem 13. Takže těch 600 km by to dalo určitě.
                  Ale drtivá většina A8 je v dieselu, tam ta spotřeba v těchto jízdních režimech je o třetinu nižší než u benzínu, tam bych to viděl tak na těch 900 km.

                7. Ok, no já jen, že mi přijde, že tankování je větší
                  Ok, no já jen, že mi přijde, že tankování je větší opruz než si zajet na SCH. Ale je pravda, že by ho musel dělat s poloviční frekvencí…

                8. Každý si musí říct sám, co je to opruz. Zda čas nebo
                  Každý si musí říct sám, co je to opruz. Zda čas nebo něco jiného.
                  Já když tankuji manželčinu Q7, tak mi sere už jenom brát do ruky tu smradlavou pistoli s naftou, na druhou stranu, za 3 minuty je natankovaná z prázdna do plna, na Benzině zaplatím mobilem přímo u stojanu (ani nemusím od auta), takže celý proces mi trvá na pumpě max. 5 minut a dalších 900 km mám klid.

                9. Jasně. Mě fakt vadí ta smradlavá pistole s naftou, a to i
                  Jasně. Mě fakt vadí ta smradlavá pistole s naftou, a to i přesto, že tam jezdím jednou za dva měsíce…

                10. Ujede cca 1300 km .. 170+ Popravdě jsem byl z té nízké
                  Ujede cca 1300 km .. 170+ Popravdě jsem byl z té nízké spotřeby celkem v šoku ..

        3. A prosimtebe kde na morave jezdi tech 160km/h na trase dlouhe
          A prosimtebe kde na morave jezdi tech 160km/h na trase dlouhe 400km? Nebo jeste nedochodil zakladku a nerozumi terminu prumerna rychlost a okamzita rychlost? Protoze imbecilnich tvrzeni jak jezdim kazdy den prumernou rychlosi 160km/h po ceskych dalnichc uz sem slysel tolik a kdyz pak clovek mrkne do palubniho pocitace a vidi prumernou rychlost 100km/h na dane trase musi se smat demenci techto lidi. Na 5 minut to rozjednou na dobrym useku se smrti v ocich na 160 tachometrovych a uz maji jaso o sve prumerne rychlosti 🙂
          Obdobne je to s tim kolik lide jezdi v kuse “ja jezdim 1000km v kuse kazdy druhy den”…pak z nej vypadne ze je to jednou za mesic a je to vlastne 500km cesta tam kde maji pul dne neco k vyrizovani a vlastne i behem tech 500km si daji 2 prestavky na bagetu a srani….

          1. To je stejné jako když pokladní v hypermarketu volí ODS ve
            To je stejné jako když pokladní v hypermarketu volí ODS ve vidině toho jak by chtěla mít malé daně až bude brát 180kKč/měsíc. To že si tím dnes sere do vlastního hnízda a podporuje tlupu na druhé straně barikády jí jaksi nenapadlo. Počítat totiž neumí. (dnes pokladní nemusí umět počítat, stačí když rozpozná správně obrázky vydávaných bankovek)

        1. Bjorn to testuje aby ukazal limitni moznosti. Kdo potrebuje
          Bjorn to testuje aby ukazal limitni moznosti. Kdo potrebuje takovy denni najezd aby musel tolik dobijet? Ten kdo jezdi jako zbesily, stejne ze spalovaku nepresedla a tak je to jen synteticky problem. Mam Leaf 24kWh a uplne staci. Jenom nekde chybi nabijecka. S 40kWh bych nejspis mimo domov ani nemusel nebijet. Letos mozna prijde Leaf 60kWh. Akorat chybi tazne zarizeni. To vadi mnohem vic.

                1. Asi jezdím ve špatném období. Paradoxně mám na D1
                  Asi jezdím ve špatném období. Paradoxně mám na D1 nižší průměrnou rychlost než na R6.

          1. 400km v jeden den je extrém?
            Já když potřebuji autem do

            400km v jeden den je extrém?
            Já když potřebuji autem do Prahy, mám to 290 tam a 290 zpět. Celkem normální trasa, žádný extrém. Na jedno nabití cestou tam a pak jednou i zpět to zvládnu, ale nesmí to trvat hodinu a půl jako u Leafu.

  2. No už se těším na čísla roku 2019, až na trh v plné
    No už se těším na čísla roku 2019, až na trh v plné síle vstoupí TM3. Ještě mi chybí informace, zda se jedná o Nissana L první nebo druhé generace. První nebyl vůbec špatnej, ale navzdory tomu, že se jedná jen o druhou generaci téhož auta, tak prý udělal neuvěřitelný pokrok, a prý je nářezovej. Píšu PRÝ, protože jsem neměl tu čest se svézt, jen jsem to slyšel.

Napsat komentář