Tesla dodala rekordních 90 700 aut v posledním čtvrtletí, v USA zlevňuje

Během posledních tří měsíců minulého roku dodala Tesla celkem 90 700 aut a vyrobila 86 555. Z toho 63 150 bylo Tesla Model 3.

Elektromobily Tesla Model X a S u nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Tesla

Za celý rok 2018 se tak Tesla může pochlubit celkem 245 240 dodaných elektromobilů. Z toho 145 846 Tesla Model 3 a 99 394 elektromobilů Model S a X. To znamená prakticky zdvojnásobení celosvětové flotily vozů Tesla.

Za poslední čtvrtletí k zákazníkům doputovalo kromě 63 150 nově vyrobených elektromobilů Tesla Model 3 také 13 500 vozů Tesla Model S a 14 050 vozů Tesla Model X.

Vyrobeno bylo během Q4 2018 celkem 61 394 elektromobilů Tesla Model 3 (průměrně 5116 týdně) a 25 161 vozů Model S a Model X. Velice zajímavé je, že během 4. čtvrtletí 2018 přišlo více než 3/4 objednávek na Model 3 od zcela nových zákazníků, spíše než od držitelů rezervací.

Navíc byly dodávky Modelu 3 v posledním čtvrtletí omezeny pouze na Severní Ameriku, hotovostní transakce/půjčky a nejvyšší nebo střední konfigurace. Proto existuje podle Tesly obrovský prostor pro další expanzi – už teď se Model 3 chystá do Evropy a Číny (oba trhy únor 2019) a do poloviny letošního roku se snad objeví také nejlevnější varianta.

Expanze na trh s pravostranným řízením proběhne později během tohoto roku. V mezičtvrtletní přepravě zůstává 1010 elektromobilů Model 3 a 1897 elektromobilů Model S a X. Tesla se i díky tomu chlubí nejmenšími skladovými zásobami v oblasti automotive. Aktuálně se objevily zprávy, že v „zbylo“ na skladech asi 3000 vozů Model 3.

Od 1. ledna 2019 na sebe Tesla částečně bere tíži snížení federální dotace ze $7500 na $3750 a snižuje plošně cenu svých elektromobilů o $2000.

tisková zpráva

71 Comments on “Tesla dodala rekordních 90 700 aut v posledním čtvrtletí, v USA zlevňuje”

  1. ílon se nemoh přát lepší podmínky pro vstup M3 na
    ílon se nemoh přát lepší podmínky pro vstup M3 na evropský trh 😀
    Kolik je rezervací v Evropě, 150 000?

    ANALÝZA: Auta se přestávají prodávat a bude hůř, začíná hladovka

    Automobilový trh v Evropě se nasytil a čekají ho neklidné měsíce.
    Podle statistik Evropské asociace výrobců automobilů se unijní trh propadá už třetí měsíc za sebou. Tedy od chvíle, kdy vešla v platnost nová emisní norma. Jenže trh oslabuje i z jiných důvodů a problémů bude přibývat.
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/prodeje-aut.A181225_184030_automoto_fdv?recommendationId=00000000-0001-0000-0000-000000000000

  2. Tesla je super, fandím jí, posune nás dopředu
    Tesla je super, fandím jí, posune nás dopředu všechny….ale zatím je to strašně malý projekt, navíc dotovaný, to je potřeba mít na paměti při psaní i oslavných komentářů. Není fér napsat, že to audi, porsche atd neumí. Uměli by, kdyby…. je někdo dotoval.

    240tis aut proti 12mio největších? A zisk na téměř každém modelu vs. ztráta na každém autě? Tesla se musí stát masovou automobilkou před tím, než elmobily zlevní. Nebo ji giganti a číňani sežerou.

    1. Opět blbost a kec. Teslu nikdo nedotuje. Spalováky neustále
      Opět blbost a kec. Teslu nikdo nedotuje. Spalováky neustále (podívejte se jen u nás na podporu pro Škodu, TPCA a Hyundai za posledních pár let). Teslu platí soukromníci nákupem jejích emisí akcií. Slevu na daních při nákupu elektroauta si můžete uplatnit v USA na jakýkoliv elektromobil. To není žádná dotace pro Teslu. Nic Vám nebrání koupit si BMW i3, Chevrolet Bolt a další. Dinosauři vyrábět BEV nechtějí, nelíbila se jim ani plošná dotace na cenu v SRN, když by museli dávat druhou půlku oni. Tady Tesla dává při snížení federální slevy v USA slevu 2.000 USD na svoje výrobky.

      Ano, dinosauři dál chrlí spalováky. Jen jste trochu zapomněl na Čínu, chrlící elektriky. Giganti Teslu nesežerou. Budou sežráni. Číňany a případně Teslou. Ta, jen pro informaci, začala vyrábět právě v bývalé spalovací fabrice.

    2. Jak je prosím tě dotovaná Tesla oproti např. BMW i3?
      Jak je prosím tě dotovaná Tesla oproti např. BMW i3? 😀
      Tyhle řeči hlupáků, co jen papouškují další hlupáky, co možná něco vědí o benzínový Oktávce, co jim stojí před barákem a myslí si, že tím pádem jsou odborníky na elektroauta fakt miluju. Místo aby zapojili vlastní mozek a zkusili si o tom něco erudovanýho zjistit. A ne, Autoforum a podobný k ním opravdu nepatří. 😀

    3. Rád bych jen dodal k Vašemu prvnímu odstavci. VW, BMW a
      Rád bych jen dodal k Vašemu prvnímu odstavci. VW, BMW a Mercedes obdrželi JEN v roce 2011 (ano již před 6ti lety) 1 miliardu EUR od spolkové vlády na výzkum a rozvoj elektromobilů.
      No zhodnotili ji opravdu NEukázkově.

      https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk

      k tématu je přesně 42. minuta dokumentu.
      Jinak je to dokument sám o sobě vynikající.

    4. Tesla je dotovaná pouze od svých zákazníků a investorů,
      Tesla je dotovaná pouze od svých zákazníků a investorů, takže ve skutečnosti žádné dotace nepobírá, stát jim nic neplatí. Naopak dotované jsou automobilky (viz vytáhnutí GM a dalších z krachu za více než 25 miliard USD), ropný průmysl (4.6 miliardy USD za rok) a samozřejmě i těžba uhlí. Kdyby se srovnaly náklady na výrobu energie a ještě doplatili za externality jako je prokazatelný negativní dopad na životní prostředí tak máme elektromobily a čisté, obnovitelné zdroje už dávno a s převahou na celém trhu.

      vox.com/energy-and-environment/2017/10/6/16428458/us-energy-coal-oil-subsidies

      theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2018/jul/30/america-spends-over-20bn-per-year-on-fossil-fuel-subsidies-abolish-them

      taxpayer.net/energy-natural-resources/coal-a-long-history-of-subsidies/

      1. Tesla je dotovaná jen od svých zákazníků a investorů,
        Tesla je dotovaná jen od svých zákazníků a investorů, takže dotace nepobírá! Tesat do kamene.

        Dotace na elektro mají všichni, takže Tesla je nepobírá, ale všichni jo..

        To je zase úroveň, ale co…svoje jsem k tématu řekl.

          1. 🙂 Spočítej si celkovou ztrátu (i se zisky za ostatní
            🙂 Spočítej si celkovou ztrátu (i se zisky za ostatní aktivity, ať jsme fér) a poděl ji počtem prodaných aut. Vyjde ti ztráta na jednom autě. Mně to třeba nepřijde tak složité, to bys mohl dát… 😉

            Ale ulehčím ti to. Je to asi milion na autě.

            A ne, Tesla tuto ztrátu na rozdíl od ostatních nezaplatila z jiných svých úspěšnějších aktivit. Tyto peníze dostala od investorů.

            V žádném případě uvedený postup Tesly nekritizuju (vlastně naopak). Já jsem se ohradil proti nefér nařčení, že VAG,Nissan a Toyota nedokážou, co Tesla.

            A vy tradiční disktuéři na hybrid.cz mě od té doby bavíte barvitým a zasvěcenými komentáři. Ty si tak jediný, na koho se dá, s určitým sebezapřením, reagovat.

            1. Nechtěl bys náhodou reklamovat tvojí učitelku matematiky?
              Nechtěl bys náhodou reklamovat tvojí učitelku matematiky? Zřejmě něco zanedbala.
              Ať počítám jak počítám, tak když podělím zisk za 3Q počtem aut, ne a ne mi vyjít ztráta. I když bychom velice hloupě počítali ztrátu jako investici do stavby Gigafactory a hlavně do výrobních linek v první polovině roku, kdy ještě nenaběhla výroba a brali celoroční ztrátu, tak vychází -$6641/auto. Ulehčím ti to -149 tisíc Kč/auto.

              1. Ohýbání čísel v praxi. Právě proto, abys vyloučil
                Ohýbání čísel v praxi. Právě proto, abys vyloučil velké jednorázové investice je lepší to počítat za delší časové období, než je jeden kvartál(???) Co takhle za dobu..dejme tomu 2 roky… před začátkem prodeje modelu S? To by mohlo být relevantní. A můžeme to zkusit DO stavby té velké fabriky. Nebo do konce roku 18.

                Každopádně dojdeme je ztrátě na KAŽDÉM prodaném autě. To si běžné firmy nemůžou dovolit. A znovu opakuji, Tesla je dotovaná. Investory, předobjednávkami, pobídkami atd. A znovu opakuju, já to nekritizuju! Jen není fér srovnávat s firmama, které MUSÍ vydělávat.

                1. Aha, takže když budu připravovat celý rok svůj obchod,
                  Aha, takže když budu připravovat celý rok svůj obchod, koupím prostory, koupím vybavení, koupím materiál a zboží, zaplatím za reklamu, naberu zaměstnance a začnu prodávat na konci prosince a prodám jednu žvýkačku, znamená to, že jsem na každé prodané žvýkačce prodělal deset milionů?
                  Naprosto absurdní co píšeš počítat investice a míchat do toho auta z jiné továrny ještě před naběhnutím výroby v nové.
                  Ale dobře, budu hrát tvoji absurdní hru – vyber si libovolné období od roku 2013 do teď a poděl to počtem vyrobených aut – kde máš ztrátu milion na autě? A dokážeš přiznat, že ses mýlil, když žádné takové období nenajdeš?

                2. Pro Dominika:
                  Já teda nevím zda mluvím tatarsky či

                  Pro Dominika:
                  Já teda nevím zda mluvím tatarsky či mandarýnsky, ale já se reakci na tvoje tvrzení o DOTACÍCH ptal na konkrétní čísla kolik podle tebe ta Tesla tedy dostává DOTACÍ a ty mi odpovíš ať si spočítám nějaký ZISKY A ZTRÁTY!!! Asi to máš trochu popletený :))))
                  Jestli mi chceš nakecat, že investice od investorů je dotace tak to se ti musí vysmát, je to tak maximálně jejich rizikové podnikání a žádná dotace. Myslím, že většina z nich si už beztak vydělala slušný prachy na akciích Tesly. Dokonce i Mercedes si utrh sakra slušnej výdělek na podílu v Tesle a kdyby se ho zbavil pozdějc, tak moh mít daleko daleko větší. 😉

                  Takže znova
                  Kolik přesně dolarů dle tebe ta Tesla pobírá dotací? 🙂

                3. Lidi v EU jsou z dotací úplně zblblí. Jak je tady vše
                  Lidi v EU jsou z dotací úplně zblblí. Jak je tady vše cenově pokřiveno a navíc většina z nich jsou finanční analfabeti (což je úmysl všech EU vlád bez ohledu na stát, lépe se ovečky řídí, když nevědí a nepřemýšlejí), tak říkají dotace úplně všemu. Třeba jsou schopni dotovat i zlého pekaře, kde si kupují nutný chleba tím, že za něj zaplatí 🙂

  3. „Velice zajímavé je, že během 4. čtvrtletí 2018 přišlo
    „Velice zajímavé je, že během 4. čtvrtletí 2018 přišlo více než 3/4 objednávek na Model 3 od zcela nových zákazníků, spíše než od držitelů rezervací.“

    Pochopil jsem to správně tak, že lidé s rezervací udělali jen 1/4 závazných objednávek a zbytek kapacity výroby byl dán do volného prodeje?

    To by znamenalo, že drtivá většina lidí na má rezervaci ji má protože to nic nežere ,ale ihned ji nevyužijí, možná čekají na levnější model, nebo nemají peníze atd.

    1. Ano, je to tak. Dle internetového kalkulačky je federální
      Ano, je to tak. Dle internetového kalkulačky je federální daň $7500 přibližně za roční příjem $65000 (cca 123 tisíc Kč měsíčně), poloviční při příjmu $45000 (cca 85 tisíc měsíčně), takže většině je stejně jedno, jestli jim odpustí $7500 nebo $3750 a nebudou se chtít přetahovat o každé na rychlo vyrobené auto ještě minimálně o $11000 dražší, než třeba čekali.

        1. Snažil jsem se :). První věta, že máte pravdu v
          Snažil jsem se :). První věta, že máte pravdu v prostředním odstavci, zbytek byl reakcí, že opravdu nejspíše čekají na ten levnější model – čtvrtina objednala, cca čtvrtina rezervaci zruší a cca půlka můžou být ti, co nemají na dražší auto a tedy ani nezaplatí dost na daních, aby měli motivaci objednat před koncem roku.
          V Evropě to bude stejné – výhoda rezervace nebude skoro žádná, takže pokud máte na LR-AWD nebo Perf. model, dostane se na vás řada skoro stejně ať máte nebo nemáte rezervaci (výhoda těch s rezervací bude maximálně tak měsíc, větší váhu na pořadí má snad i to, jestli již vlastníte nebo nevlastníte Teslu).

      1. Říkám to už třetí rok. Plné parkoviště kolem fabriky,
        Říkám to už třetí rok. Plné parkoviště kolem fabriky, plné vlaky, plné parkoviště kolem dýlerství a k tomu plná letiště/parkoviště např. ve vojenském prostoru Milovice, ale tak to mají prakticky všichni spalováci. A chrlí a chrlí a tvrdí, že nedokáží uspokojovat poptávku. Tak proč nevyrábějí ty typy, co lidi chtějí? Jinak by jim přece nestálo tolik aut všude možně?

        1. Auta stoji na parkovistich protoze EU zmenila pravidla mereni
          Auta stoji na parkovistich protoze EU zmenila pravidla mereni emisi a razitko muze dat jen urad kterej nestiha. Kazda automobilka dostala cca 10 slotu, jenze novy pravidla rikaj, ze se musi certifikovat zvlast kazda varianta ktera ma vliv na spotrebu (coz je skoro kazda) takze automobilky ktery maj hodne variabilni portfolio (treba skodovka) proste cekaj na certifikaci a vyrabej na sklad. Od 1. snad budou moct delat certifikaci i dfasli subjekty, tak se to zlepsi.

          1. Jenomže to se bavíte o situaci posledního roku, kdy
            Jenomže to se bavíte o situaci posledního roku, kdy dinosauři dlouho věřili, že tu legislativu lobbingem sejmou. Takže na testy kašlali zvysoka. Ale nepovedlo se, naopak do budoucna ještě přitvrdila. No a světe div se, nyní testovací stanice nestíhají. A auta se nemohou prodávat.

  4. Já fakt ten akciovej trh nechápu. Tesla má rekordní
    Já fakt ten akciovej trh nechápu. Tesla má rekordní čtvrtletí, její kvartální růst je větší než roční růst u ostatních automobilek, za jedno čtvrtletí dodala tolik BEV co VW za poslední dva roky všech EV a akcie klesnou ze $334 až pod $300 jenom kvůli jedné analýze, podle které byl odhad výroby TM3 64 tisíc (úplně mimo průměr ostatních analytiků vč. Bloombergu okolo 61 tisíc), ale ve skutečnosti byl jen 63 tisíc.

    1. Aktuální cena burze je 312 USD ( 17:59 našeho času ). Cena
      Aktuální cena burze je 312 USD ( 17:59 našeho času ). Cena akcie je tvořena v tomto případě pozitivním očekáváním. Průměr společností podle ziskovosti je P/E = 15 ( rozumné ocenění ). U růstových společností samozřejmě více. Ztrátová Tesla má akcie oceněny na možných budoucích ziscích. Každé nesplněné očekávání nebo prodložení deklarovaných termínů je důvodem poklesu. Srovnání s ostatními automobilkami s pohledu ziskovosti by byl pro Teslu tragický. Vše je o možné lepší budoucnosti. Fanouškovství nezaměnujte za investování, to by se Vám nemuselo vyplatit.

      1. To je jak z Cimrmana – fáze očekávání, a fáze
        To je jak z Cimrmana – fáze očekávání, a fáze zklamání.
        Nicméně, pokud to tak je, tak je akciový trh založení pouze na očekávání a iluzi – nikoli že by reflektoval skutečný stav (reálný svět).

        PS: omlouvám se za off topic mimo téma.

        1. Ano, vystihl jste to naprosto přesně. Celý burzovní svět
          Ano, vystihl jste to naprosto přesně. Celý burzovní svět je založený na iluzorních očekáváních. Co si přejete, to má větší šanci se stát. Přesněji, čím víc lidí si přeje stejnou věc, tím je větší pravděpodobnost, že se to stane. Jenomže, právě, že je to jen iluze. Můžete mít kostku s 5-ti šestkami a jednou jedničkou. No a nakonec padne ta jednička. 🙂

            1. Jeden čas jsem sledoval, jak někteří hrajou na burze. Byl
              Jeden čas jsem sledoval, jak někteří hrajou na burze. Byl mezi nimi i šimpanz. Nevím, podle čeho usuzovali, jak mají hrát/obchodovat, ale pamatuji si, že šimpanz byl sice dost konzervativní, ale zato byl dost často v malém plusu. 🙂 Smysl to má jen tehdy, poku človek něco koupí jako dlouhodobou investici. Tohle hraní na pokles a na růst je dost k ničemu. Buď jste génius jako Janeček a máte SW a HW za miliony, nebo je to ztráta času.

                1. Ale jistě, jenomže zatímco v normálním podnikání jde o
                  Ale jistě, jenomže zatímco v normálním podnikání jde o to, že nabízíte nějakou přidanou hodnotu a pravděpodobně budete nabízet služby, které umíte, tak s tou burzou je to trochu jinak. Hodně to připomíná Gambling. Taky se to dá naučit, ale pokud je mi známo, tak je to dost rizikové podnikání. Znal jsem jednoho, který to dělal přímo v bance jako povolání. No a přestože to měl vystudované (VŠ Ekonomická), tak to moc nedopadalo. Kdo má kalkulačku v hlavě a chce si zničit zdraví a nervy, tak nech sa páčí.

                2. Já jsem poprvý nakoupil na burze loni v dubnu. Pak jsem taky
                  Já jsem poprvý nakoupil na burze loni v dubnu. Pak jsem taky udělal svoje první 3 obchody s bitcoinem. S tím jsem měl hrubý zisk 7,5 %, na burze jsem s měl malej zisk lehce přes 5 %. Jsem naprostý laik a jedu to selským rozumem podle jednoduchý, ale o to hůř realizovatelný poučky „kupuj dole, prodávej nahoře“. Šortovat neumim, technickou analýzu považuju za astrologii a fantazírování, stejně jako sebevědomý kecy analytiků.
                  Když se na to dívám z odstupu, tak vidím že je celkem jedno jestli vrzneš prachy do akcií a nebo do nějakýho obchodu či výroby. Dokonce mi připadá, že se spousta firem musí fakt usilovně pinožit za malým ziskem a navíc velkejma úvěrama za krkem a ještě nemaj jistotu jak dlouho budou v plusu nebo zda brzo zaniknou. Burza nebo podnikání, oboje je stejně vysoce rizikovej gambling a oboje může poslat ke dnu stejná neovlitelná věc, jako je třeba krize v Číně, blízká válka, záplavy v Thajsku nebo cena ropy. U toho podnikání máš akorát trochu falešnej pocit, že když budeš dělat hodně poctivě a kvalitně svoje výrobky, tak že budeš pořád vydělávat, ale bohužel to nemusí být pravda.
                  Myslím si, že u toho podnikání bych měl asi větší nervy, hlasvně s lidma na kterých bych závisel nebo který by záviseli na mě.

                3. „U toho podnikání máš akorát trochu falešnej pocit, že
                  „U toho podnikání máš akorát trochu falešnej pocit, že když budeš dělat hodně poctivě a kvalitně svoje výrobky, tak že budeš pořád vydělávat, ale bohužel to nemusí být pravda.“ A bohužel to pravda není, protože ihned se takového podnikatele bude snažit zničit stát daněmi a poplatky, byrokracií a kontrolami s tím spojenými, se všemi pokutami a penále k tomu. Nebo se najde konkurent, který se ho bude snažit zničit změnou legislativy. A co super funguje v ČR ještě navíc oproti výše uvedenému, je organizovaný zločin, nikým nepotíraný, páč v něm politici a byrokrati jedou. Takže když tu někdo bude vyrábět a prodávat šmejdy a nic z těch omezení nebude dodržovat, toho poctivého zničí. Protože kontrola bude bezzubá, dlouhá, případně rovnou podplacená. A výkon práva a spravedlnosti dlouhověký. Pokud na něj vůbec dojde. Aneb 30 let podnikání v ČR v kostce.

                4. No já podnikám od roku 1992, tedy 26 let. Dnes už mne to
                  No já podnikám od roku 1992, tedy 26 let. Dnes už mne to nebaví jako na začátku. Už mi také není 25 let. Neustálé nahánění odběratelů za platby a ostatní papírování a předpisy, které exponenciálně přibývají. Burza je můj koníček ( 18 let ). Tam není problém s platbama. Akcie, futures na komodity nebo opce. Prodáno = zaplaceno. Žádný problém. A k těm komentářům výše je třeba říci, že burza je distribuce volného kapitálu, zboží a služeb. Elon Musk, také spoustu těchto zdrojů získává na burze a proto může TESLA žít. Tedy burza není zlá ani hodná, je to supermarket, kde si kupujeme nebo prodáváme. Co to je, to už je na nás. Jestli se v tom vyznáme nebo ne, to je naše riziko nebo umění a znalosti.

    2. Tak zasa pred pár dňami akcie Tesly vyskočili, keď prijali
      Tak zasa pred pár dňami akcie Tesly vyskočili, keď prijali Larryho Ellisona do správnej rady, čo má na ziskovosť Tesly marginálny vplyv. Ja som dnes nakúpil za $302, tak som spokojný, teraz už len čakať, kedy príde tá dlho predpovedaná short sqeeze :).

    3. spadlo to společně s NASDAQem ááá dyt sem loni napodzim
      spadlo to společně s NASDAQem ááá dyt sem loni napodzim říkal „chlapy bacha něco se děje“ …. ccc očekává se korekce normálka, a možná velká a všechny přepaly pudou jako první…. TESLA jede ale 90.700 je malý kvartální skok, čekalo se 99.000 neli 199.000 to zaprvý a zadruhý je zadlužená až po uši, co byste taky chtěli od celosvětovýho nepřítele ropáků číslo jedna (a že boj teprve může začít ted byla jen předehra) přepálenýho 3krát ve finanční akciový hře jaká posledních 5 let nemá obdoby 😉 doslova gembl přeci!!! :))))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    1. PS: čím že jim to vlastně chtějí v tomto, nebo
      PS: čím že jim to vlastně chtějí v tomto, nebo následujícím roce konkurovat?
      Jako určitě se nějaká konkurence objeví, ale připomeňte mi – kdo (která z automobilek) ohlásil na rok 2019 adekvátně komfortní sedan s podobným dojezdem dojezdem v relativně stejné kategorii?

    1. To může mít vícero možných vysvětlení.
      1)

      To může mít vícero možných vysvětlení.
      1) skeptičtější (ale podle mne méně pravděpodobné) – zahltit poptávku levnými vozy, na které budou drahé náhradní díly a servis. Stejná strategie jakou před pár lety realizovat Hawlet Packard u tiskáren. Prodávali novou tiskárnu řádově za stovky korun (osobně jsem ve své naivitě koupil za 619,- kč), ale cartridge měla barvu na cca 50 stránek, pak došla a nová (jediná co tam pasovala) stála 1800,- a to jen ta černá. Barevné jsem už raději ani nekupoval.

      2) optimističtější (které věřím já) – Musk coby vizionář prostě chce rozšíření elektromobility do co největší části světa a co nejširší populaci. Nemůže si dovolit červená čísla, ale proč by měl mít marži desítky či stovky procent? Zaplatí suroviny, energie, mzdy, svůj výdělek, něco na rozvoj a víc nechce. Ono to, že po planetě budou jezdit miliony aut tvé značky je celkem uspokojiví satisfakce ne?

      A můžou tu být další možná vysvětlení, která mě nenapadla…

      1. A rovněž si tu vytvořil skupinu lidí závislých na
        A rovněž si tu vytvořil skupinu lidí závislých na elektřině, kterým dodá wallboxy, superchargery, Powerwally a v další fázi solární krytinu. Co více si přát ve slunné Kalifornii? A nejenom tam. Takových ostrovů a zemí závislých na ropě, naftě je hromada. Byla tu doba železná, doba páry, máme tu teď dobu ropnou a přijde doba baterií a možná i doba vodíku.
        Veškerou energii, kterou zde máme pochází ze slunce. Když dnes umíme dovézt energii z 5000km vzdálené Sibiře v podobě plynu a ropy, nebude problém v budoucnosti dovézt elektřinu ze vzdálené země v podobě elektřiny. Slunce svítí ma tuhle planetu 24hodin denně, sedm dní v týdnu, 365 dní v roce zdarma. Místo zásobníku plynu a zásobníků ropy budeme budovat bateriové úložiště. Ono to v globálním měřítku o moc dražší nebude.

        1. Tím to zdaleka nekončí. Další převrat nastane až
          Tím to zdaleka nekončí. Další převrat nastane až vypustí desetitice mini družic a všichni si od něj koupěj internetový připojení včetně dosud nepokrytejch oblastí. Částečně tím vyruší některý providery po celý planetě. Není to tak dávno co jsem slyšel spekulaci, že Google, Apple možná i Netflix už nebudou potřebovat banky či služby karetních firem a bankou bude vlastně třeba samotné iTunes či Google Play. Poskytují služby globálně co mažou hranice a tím pádem i některé s tím svázané instituce. Zákony se tomu musej přizpůsobovat a vytvářet – viz souboj s Uberem.

          Možná začne chrlit levný auta, nebo je bude půjčovat za pakatel a bude do nich prodávat jen energii.

          1. U těch družic bych si tím tak nebyl úplně tak jistý. Ono
            U těch družic bych si tím tak nebyl úplně tak jistý. Ono na té oběžné dráze už dnes lítá spousta „bordelu“ a nějak se to nedaří, nebo nechce uklízet. Čím více toho tam bude, tím více toho bude do sebe narážet. Takzvaný hřbitovní orbit, kam se uchýlí družice po uplynutí typicky patnáctileté doby životnosti se stále zvětšuje. No uvidíme, jak si s tím odborníci poradí.
            https://www.stoplusjednicka.cz/trpke-zkusenosti-s-kosmickym-smetim-aneb-nejvetsi-udalosti-vedouci-ke-znecisteni-vesmiru

    2. Poptavka v usa neni moc vysoka. Proto zlevnuji, otevreli
      Poptavka v usa neni moc vysoka. Proto zlevnuji, otevreli dodavky do evropy. Do ciny take zlevnili z duvodu rustu cel. Pritom fabrika jede. Uvidime. Bude to jako v kapitalismu. Bude toho casem dostatek a to je dobre. A ze ceny jdou dolu je fajn. Je i fajn ze Tesla je zatim jenom na 3 modelech. Kdyby prisla se Semi tak by mohla omezit vyrobu osobaku. Ale rozjet novou vyrobni linku neni sranda. Tak se snad dockame levnejsi T3 i tady u nas. Bylo by to fajn.

Napsat komentář