Dokument podrobně ukazuje vývoj elektromobilu Audi e-tron

Pro Audi je elektromobil e-tron bezesporu jedním z nejdůležitějších modelů této dekády. Ve 40minutovém dokumentu se můžete podívat, jak e-tron vznikal.

Elektromobil Audi e-tron pomalu vyjíždí na evropské silnice. Do USA zamíří ve druhém čtvrtletí 2019. Audi aktuálně potvrdilo také prodej v Číně hned v lednu roku 2019. O rok či dva později by měla být spuštěna také místní výroba tohoto modelu.
foto: Audi

Nezvykle podrobný a dlouhý dokument o vývoji elektromobilu Audi e-tron vychází u příležitosti uvedení auta na trh. Ukáže vám zákulisí vzniku, náročné testování a spoustu dalších zajímavostí.

Audi e-tron dorazí do Česka v únoru 2019, cena elektromobilu 2 091 900 Kč. Díky 95kWh baterii umí ujet až 417 km WLTP, nabíjet je možné až 150 kW.

AUdi

28 Comments on “Dokument podrobně ukazuje vývoj elektromobilu Audi e-tron”

      1. Taky bych řekl, že už by si měl Rasťo o tom něco málo
        Taky bych řekl, že už by si měl Rasťo o tom něco málo přečíst, třeba ze slovenského Tesla klubu rozbor, co tam kluci udělali už v roce 2014 a já z něj s jejich svolením čerpal v článku tady na hybrid.cz http://www.hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet
        Ano, ta baterka je 64 kWh, ale pokud jde o rychlonabití na 50 kW nabíječce, tak snad těch 80-90% to dá za 1,5 hodiny maximálně, ne? Tedy pokud se neřadí mezi trotly, co to tam pak nechají dalších 1,5 hodiny nabíjet na 100% výkonem, který by mu pro auto dala i Mennekes zásuvka nebo červený pětikolík na těch palubních 7,2 kW. Ostatně web Hyundai uvádí 54 minut rychlonabíjení a 9 hodin 37 minut normální výkonem 7,2 kW https://www.hyundai.cz/modely/kona-electric

    1. Tak schválně si tipnu celosvětovou roční produkci a start
      Tak schválně si tipnu celosvětovou roční produkci a start prodeje, sám jsem zvědavý za rok, jak jsem to odhadl 🙂
      Audi e-tron: 20 tisíc | březen
      Mercedes-Benz EQC: 5 tisíc | srpen
      Mini Electric: 10 tisíc | srpen
      BMW i3 120 Ah: 40 tisíc | leden
      Nissan Leaf 60 kWh: 60 tisíc | duben
      Porsche Taycan: <50 ks | prosinec
      Kia Niro EV: 30 tisíc | leden
      Volvo all-electric XC40: 0 | X
      Celkem všechny novinky: 165 tisíc

        1. Už jsem si zvykl, že s každou návštěvou servisu mi do
          Už jsem si zvykl, že s každou návštěvou servisu mi do auta nahrají nové firmwary do všech řídících jednotek a je naprosto jedno, jaké značky. Mám zkušenosti s BMW, Audi, MB a jinde to IMHO nebude lepší.
          Spíš bych uvítal, kdyby tyto updaty dokázaly nahrnout do auta vzduchem stejně, jako to dělá Tesla.

    1. Zpozdilo se uvedení na trh opravdu díky „softwérové
      Zpozdilo se uvedení na trh opravdu díky „softwérové chybě“ jak uvádí Audi nebo je to spíš nedostatkem baterek od LG a jejich zdražení? Ale jak tak koukám asi nejzásadnější bylo pro Audi mít dostatek kusů pro včasné uvedení v Číně hned od ledna 2019.

      1. Zdražení se mi jeví jako nejméně pravděpodobné. Smlouvy
        Zdražení se mi jeví jako nejméně pravděpodobné. Smlouvy v automotive jsou dělány tak podrobně, že prostor ke zdražování jen tak podle nálady dodavatele není prakticky možný. Nedostatek může být. Pokud špatně v LG naplánovali kapacitu výroby, stačí jedno malé zakopnutí a už se vezete v deficitu výroby na měsíce/roky dopředu.
        Pokud pro Čínu mají extra fabriku, tak pak jo. Mě přišel teď mail z Audi, že od února rozbíhají výrobu aut pro zákazníky a únorová produkce jde na rezervace, které byly provedeny v rámci EU. Mám vyhrazen výrobní slot a do 31.1. musím provést konfiguraci, jinak rezervace padá.

Napsat komentář