Češi postaví v Německu 53MWh baterii, největší v Evropě

Německá společnost LEAG patřící do českých holdingů EPH a PPF postaví v areálu své hnědouhelné elektrárny v Lužici 53MWh/50MW baterii.

S kapacitou 53 MWh a výkonem 50 MW bude BigBattery Lausitz patřit k nejvším bateriovým úložným systémům v Evropě.
foto: LEAG

Nová obří baterie (BESS) nesoucí označení BigBattery Lausitz bude sloužit ke stabilizaci německé přenosové soustavy. Celková investice se bude pohybovat na hodnotě 25 mil. eur. Stavět se začne příští rok, hotovo bude v roce 2020.

Hlavním dodavatelem baterie bude českobudějovická společnost EGEM. Ta společně s dalšími lokálními dodavateli vyrobí a dodá celkem 13 kontejnerů, ve kterých se baterie bude ukrývat. Pokryjí plochu 120 x 44 metrů, připojeny budou ke 110 kV vedení.

tisková zpráva

42 Comments on “Češi postaví v Německu 53MWh baterii, největší v Evropě”

    1. Obecně každá baterie v elektromobilu, pokud klesne pod
      Obecně každá baterie v elektromobilu, pokud klesne pod určitou voltáž (myslím, že je to 2,7V), tak je mrtvá. Resp. pod touto hranicí se začíná vnitřně rozpadat a oficiálně si ji nedovolí vrátit do oběhu, protože neví, v jakém je stavu.

      Typicky, když vyjedete auto do nuly a necháte stát. Auto má i ve vypnutém stavu „spotřebu“. Ohřívání baterie, samovybíjení apod…

      Je jenom otázkou vozu, jak má udělanou rezervu. Kdy sice ukazuje nula, ale v baterii energie zbývá. Druhá strana mince je, kolik to ve vypnutém stavu „žere“. Roadster asi dost, když mu stačí plná baterie na 40 dní.

        1. Existuje, ale je to systém z filmu „Rozpuštěný a
          Existuje, ale je to systém z filmu „Rozpuštěný a vypuštěný“ neboli „Hledej, šmudlo“ :-):
          úplně dole na webové stránce v černém poli je odkaz Fórum „O serveru
          Magazín Hybrid.cz, zaměřený na témata auto, elektromobily, hybridy, elektrokola, CNG a šetrná doprava obecně, je součástí sítě tematicky zaměřených webů. Mezi nejaktuálnější trendy patří i automobilka Tesla Motors, elektromobily Model S, Model X a Model 3, případně její šéf Elon Musk.
          ISSN 1802-5323 (c) 2006 – 2018 Hybrid.cz vydává Chamanne s.r.o. | O nás | Soukromí | RSS | Fórum. Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
          Kontakty: redakce@hybrid.cz, šéfredaktor Jan Horčík horcik@hybrid.cz
          Kopírování obsahu je bez předchozího povolení redakce zakázáno“

    1. Lidská lenost je nezměrná, takže by bylo naivní se
      Lidská lenost je nezměrná, takže by bylo naivní se domnívat, že se tato technologie masově nerozšíří. Největší překážkou není účinnost ani cena, ale jestli to bude spolehlivě fungovat, rozuměj při parkování „na prasáka“ a špinavém voze.

      Očekávám, že to BMW začne standardně dodávat včetně montáže do garáže jako alternativu k wallboxu pro své budoucí i5 a výše.

  1. off
    Kanadskej malofarmář vyměnil dízltraktor za

    off

    Kanadskej malofarmář vyměnil dízltraktor za baterkáče.
    This Uxbridge farmer is ditching diesel for a solar-powered tractor
    https://www.thestar.com/news/gta/2018/12/28/this-uxbridge-farmer-is-ditching-diesel-for-a-solar-powered-tractor.html

    Elektrický traktory
    https://www.solectrac.com
    https://youtu.be/uYnGujQT4_A

    „Our electric tractors are 5 times more efficient, 2000 times quieter and have 8 times less operating cost than diesel tractors of comparable size. They also have 10 times less maintenance cost and produce No Emissions.“

    Zetor by se taky měl elektrizovat. Ideální doba aspoň v něčem získat náskok, než nás zaplavěj čínský, indický a malajský traktory.

  2. Na trhu se Tesla Hardware 3 objeví již v první polovině
    Na trhu se Tesla Hardware 3 objeví již v první polovině roku 2019

    fdrive.cz/clanky/radovi-zamestnanci-tesly-testuji-nejvyspelejsi-hardware-pro-autonomni-jizdu-3170

    obsahuje vylepšenou neuronovou síť, která má být podle Elona Muska nejvyspělejším systémem pro autonomní řízení na světě.

      1. Rozhodně jich je dost pro Čínu, s podílem EV 6,3 % a
        Rozhodně jich je dost pro Čínu, s podílem EV 6,3 % a milionem EV prodaných letos (2/3 BEV) si nemůžou vůbec stěžovat. I to zlevňování jim docela jde, třeba teď to nové městské autíčko ORA R1 se 33kWh baterií a dojezdem 300 km NEDC za $8680 (pod 200 tisíc) by se nám jistě líbilo všem víc než e-Citigo se stejnými parametry za 500+ tisíc.

          1. Bohužel dovozem do Evropy to brutálně zdrahne, i když se
            Bohužel dovozem do Evropy to brutálně zdrahne, i když se snažíte udělat homologaci v rozumné zemi typu GB. Viz kolega Brída a jeho snaha dostat tu levná elektroauta z Číny – „Společnost VXT se snaží bořit mýty o drahých elektromobilech. Dvoumístnou variantu v základní výbavě tak pořídíte už za 199 000 korun.“ osobní verze https://opavsky.denik.cz/podnikani/elektromobil-vxt-echoice17112017.html i nákladní verze https://auto.idnes.cz/velor-x-trike-brida-elektromobil-d4f-/automoto.aspx?c=A171002_121203_automoto_fdv

                1. Koukám to auto má dvourychlostní převodovku, to je pro mě
                  Koukám to auto má dvourychlostní převodovku, to je pro mě novinka v BEV autech, není to cesta k úspoře energie?

Napsat komentář