Volkswagen představil mobilní 360kWh nabíjecí stanici

Mobilní nabíjecí stanice Volkswagen o kapacitě 360kWh je určena pro místa, kde je obtížné nebo dokonce nemožné zavést stacionární nabíjení.

Mobilní nabíjecí stanice Volkswagen
foto: Volkswagen

Prvních 12 mobilních nabíjecích stanic si Volkswagen osadí přímo doma ve Wolfsburgu. Hotovy mají být v první polovině příštího roku. Sériová výroba a nasazení v dalších městech je plánováno pro rok 2020.

Mobilní nabíječka pro elektromobily je vybavena 360kWh bateriemi ze systému MEB, na kterém je založena kromě jiného i nová rodina elektromobilů Volkswagen I.D. To znamená, že nabíječka bude moct využívat buďto nové baterie určené pro auta, nebo recyklovat vysloužilé.

Podle Volkswagenu lze plně nabitou stanici využít až 15x, což znamená průměrně nabitých 24kWh během asi 17 minut. Max. nabíjecí výkon elektromobilů je 100 kW skrze dva CCS konektory a dva AC Mennekes Typ 2. Nabíjecí stanici je pak nutné vyměnit, anebo nabít výkonem až 30 kW.

tisková zpráva

167 Comments on “Volkswagen představil mobilní 360kWh nabíjecí stanici”

  1. tak mi lidi řekněte kde je chyba. Přijedu na Lidl k
    tak mi lidi řekněte kde je chyba. Přijedu na Lidl k nabiječce a celkem pěkná žena tam nabíjí I3. Na displeji 77% říkám si počkam tu chvilku , ale z chvilky bylo 45minut neboť ženština musela nabít do 100%. Když se odpojovala nevrle jsem podotknul, ze to není slušné jednání, ale paní, že má auto půjčené a musí ho vrátit s plnou a proč tam vedle a naco čekám nevěděla…… Nabijela by takto i na polyfazeru za 7Kč za minutu ???
    Nevím, néjak současným uživatelúm elektromobilů přestávám rozumět.

    1. Líná huba holé neštěstí pane kolego. Vždy je třeba
      Líná huba holé neštěstí pane kolego. Vždy je třeba dát s kolegyní (i kolegou) elektromobilistkou řeč. Abyste předešel překvapení. Mohou to být fakt úplní zelenáči.
      Před pár lety jsem se v zimě divil, proč na rychlonabíječce paní s dítětem, spícím v sedačce v autě vzadu, nabíjí i3 z Mennekesu, když tam má CCS Combo. U rychlonabíječky bylo jen 1 místo, takže jsem se musel zeptat. Odpověď mne překvapila. CCS už 3.měsíc nefunguje. Přestože si paní platila čip ČEZ (auto i čip jí pořídil manžel), nikdo jí neřekl o dalším novém rychlonabíjecím stojanu 3 km daleko, kde CCS fungovalo. Byla moc ráda a já získal přístup k CHAdeMO během 5 minut.
      Byť na druhé straně chápu, že to u Vás bylo určitě příjemně strávených 45 minut 🙂

      1. To ja potkal debila co to nabijel mennekesem i kdyz mel ccs.
        To ja potkal debila co to nabijel mennekesem i kdyz mel ccs. Prijel.jsem tam pustil jsem si chademo a kdyz jsem odjizdel tak jsem mu prozradil sladke tajemstvi ze kdyz vynda tu gumovou zaslepku a vrazi tam CCS tak bude nabijet rychleji. Zjihle mi dekoval.

        1. A proč toho člověka nazýváte debilem? Dokonce Vám
          A proč toho člověka nazýváte debilem? Dokonce Vám poděkoval. Třeba to byl VŠ profesor se znalostmi o kterých se Vám ani nezdá. Prostě to byl člověk, který jen nezná všechny zástrčky a konektory. Debilové jsou výrobci a energetické firmy, že nejsou schopni zavíst jeden standard pro vše.

    2. nastěstí ty elektromobile nikam nedojedu tak jich nikdo
      nastěstí ty elektromobile nikam nedojedu tak jich nikdo nekupuje a je jich málo, ale jak Volkswagen se do tobo opře a začne chrlit elektromobile co ujedou 500 km a budou stát do 300 tisic což už má bejt za rok tak to teprve budou fronty na eletriku a jak tesla začne dodávat ty 3 co nemaj nabijení zadarmo tak si tam budete rozdávat šatnový listky s číslama. hahaha

    1. Co ja som cital, ak sa teda nemylim Buzz – 2022. Preto som si
      Co ja som cital, ak sa teda nemylim Buzz – 2022. Preto som si zatial kupil T6 Diesel 🙁
      Ale mam info (neoverene) ze 2020 pride elektricka T7. A tieto 3 podobne auta (myslim velkostou) budu dlhu dobu sucasne k dispozicii ku kupeniu.

      Momentalne T6
      2020 T7
      2022 Buzz

          1. Hmm, tak je dokonce čtyřmístnej (čtyři otočná sedadla s
            Hmm, tak je dokonce čtyřmístnej (čtyři otočná sedadla s možností konferenčního uspořádání) s dvěma nouzovými sedadly v kufru, takže šestimístný bez kufru. Alespoň, se zdá, že bude vysokej, respektive s vysoko posazenými sedadly. S mnoha auty mám problém, že z nich starší lidé těžko vystupují, obzvláště když zastavíte u vysokého obrubníku, oni vyndaj nohu a maji pomalu koleno u brady. No nadšen nejsem, ale nic lepšího jsem zatím nenašel ani v konceptech.
            Ještě ta cena, to bude rachejtle.

  2. Na autoforu si z toho honí šašky jaká je to bomba. V čem
    Na autoforu si z toho honí šašky jaká je to bomba. V čem je to převratné? Že někdo narve do popelnice baterky a pak to bude vozit jak odpad sem a tam nejlépe nějakou naftovou mrdkou. Jsem zvědav, kdy se v budoucnu ukáže, že to lidi kradou na domácí ostrovní systémy. Palec hore pro VW místo, aby se opravdu snažili udělat pořádný elektromobil tak odvracejí pozornost na krávoviny. Pánové z vedení by se měli asi podívat, kde je dnes KODAK.

        1. Tak auto v cene naftoveho golfu je rekneme masove dostupne –
          Tak auto v cene naftoveho golfu je rekneme masove dostupne – vzdyt tech golfu se prodava enormni monozstvi…..
          Jinak nic kloudneho neprodava, logicky, kdyz planuji prodeje od 2020 (poslednich x let). Na druhou stranu takovy E-UP je zdaleka nejlevnejsi EV (530 000 cenikova cena), a svym zamerenim rekl bych velmi pouzitelne….

          1. Mluvit o masové dostupnosti ve státě kde si 80 % obyvatel
            Mluvit o masové dostupnosti ve státě kde si 80 % obyvatel kupuje volítanosti z bazarů je nesmysl. I v Německu to není vo moc lepší. Tydle kecy vo masový dostupnosti jsou jen vlhkej sen. Díleři by byli štestím bez sebe kdyby si aspoň o 20 % víc lidí kupovalo auta u nich a ne v bazarech.

          2. Ha ha, prej za cenu naftového Golfa, to známe. Jeden
            Ha ha, prej za cenu naftového Golfa, to známe. Jeden příklad máme zcela čerstvý.
            18. října 2018:
            Porsche Taycan bude cenou mezi Cayenne ($62000) a Panamera ($85000)
            28. prosince 2018:
            Základní cena Porsche Taycan $92000, Taycan Turbo (pomalejší než TM3 Performance) od $130000
            A ten e-Up je naprosto k ničemu i za jednu korunu, když ho prostě nevyráběj.
            VW prodeje EV leden až listopad 46656 ks celkem vše, tedy ubohých 4241 ks měsíčně na e-Golf, e-Up, Golf GTE a Passat GTE dohromady pro celý svět! A jestli dodrží plánovanou produkci 100 tisíc I.D. v roce 2020, tak to si taky můžou nechat, to je produkce co nestačí ani na poptávku v Německu.

      1. Nejdřív řeknu, že jsem býval velký fanoušek VW, a v
        Nejdřív řeknu, že jsem býval velký fanoušek VW, a v skrytu duše této automobilce stále fandím, ale objektivně vzato v téhle pozici „těsně před masovou výrobou“ stagnuje už dost dlouho. prohlášení jak v řádu mesíců spustí seriovou výrobu a zaplaví trh vnímám tak od 2012 a pořád nic… stále jen mediální prohlášení.
        A možná jsem první od koho to uslyšíte, ale zkusil jsem si Audi ID a stejně jako Tesla X – nesmyslne velké, těžké a předražené auto. Pro běžný život a denní potřeby k ničemu až nepoužitelné.

        1. No tak uz leta pisou ze masova vyroba bude az na platforme MEB
          No tak uz leta pisou ze masova vyroba bude az na platforme MEB od roku 2020, testovaci auta uz ukazovali nedavno i novinarum – viz napr na fullycharged a ti jsou z toho dost nadseni, vyrobni linky jsou v procesu ve dvou fabrikach….

          Jako asi klidne mohli do egolfa da vetsi baterku a prodavat ho za 1,1 mega v par tisicich kusech rocne a dusovat se jak prodavaji nevic super EV, ve stuly hyundaie, ale rekl bych ze jejich postup dava mnohem vetsi smysl….

          1. Jako pardon, ale spalováky přestavěné na auto s
            Jako pardon, ale spalováky přestavěné na auto s elektromotorem nepovažuji za skutečné EV. To je koncepce z pionýrkých dob. To v tom případě Škoda měla už v osmdesátých letech minulého století favorita na elektřinu.

            Myslel jsem, že se tu bavíme o autech, která byla od počátku (od prkna) zamýšlena jako EV. Takže všechny ty e-golfy, e-upy, citroeny Saxa atd… nepovažuji za produkci EV.

            Takže ANO jejich postup dává smysl, ale je tak 10 až 15 let pozadu.
            VW teď musí doufat, že se NEO zatraceně povede, protože pokud to neklapne a budou to muset odložit, nebo to bude mít nepoužitelné charakteristiky tipu cena milion, dojezd 120km (to samozřejmě přeháním), tak mají vážný problém.

            1. 10 – 15 les spozdeni za kym? Jediny kdo dela rozumne serie
              10 – 15 les spozdeni za kym? Jediny kdo dela rozumne serie elektroauta postaveneho „od nuly“ je tesla, a ta to ma od letoska, tj skluz oproti jedine automobilce 2 roky….
              Hyundai nedela uplne spatna auta, ale opravdu to nejsou baterkace postavene od nuly, navic v miniseriich, za velmi nadstandardni cenu. Leaf taky rozhodne neni od nuly stavene EV, navic i jeho druha generace ma spise vice problemu, nez ze by vyuzili zkusenosti z jednicky k vyzicezlovani modelu…
              No a ta tesla samotna je zase zatim cenove uplne mimo rozsah VW, s cenou zacinajici na 1,5 milionu a v EU ji ani neni mozne objednat (moznost maji ted certve lidi, co ji maji pres 2 roky rezervovanou….)
              Obecne proste jako clovek, ktery si chce koupit EV, zatim nevidim jinou rozumnou moznost nez cekat na VW, protoze tesla je nedostupna a draha, leaf je mizerny a cenove taky nic moc, a hyundaie nejsou spatne, ale dat 1,1 milionu za malickou konu mi prijde jako totalni ulet….

                1. Mě by dvoukolka stačila, a která z náprav to bude je mi
                  Mě by dvoukolka stačila, a která z náprav to bude je mi jedno. Svého času jsem jezdil i s jednokolkou (jestli tu někdo pamatujete City-El) a jaká to byla prča.

              1. Mícháš dohromady dvě věci. Technologickou znalost a
                Mícháš dohromady dvě věci. Technologickou znalost a zkušenost tzv.know-how versus schopnost sériové výroby. Schopnost masivní výroby VW nikdo neupírá, v počtu fabrik a výrobních linek hraje asi prim, ale co z těch linek sjíždí… už je otázka druhá. A právě v tom know-how je VW odhadem tak v polovině druhé desítky jestli vůbec. Bůh ví o kolika start-upech nám tady raději ani neřekli. Ale osobně znám hned 5 zmaček malovýroby které jsem zkusil, a všechny mého už 7 let starého Pažouta-Iona překonávají téměř ve všech parametrech snad kromě ceny. A kterékoliv z trojčat i sedm let staré překonává e-golfy a eUPy. Možná se VW poučí z některých zkušeností jiných, ale ty porodní bolesti jej prostě ještě čekají. Snad budou krátké a malé.

                Jen namátkou
                https://electrek.co/2018/12/27/great-wall-motor-ora-r1-all-electric-urban-car/

                http://Www.zd-cars.cz

                https://e-go-mobile.com

                A nedávno tu byl ten plagiátor Tesly atd…

    1. Nevím, kde berete ty nesmysly. Porsche i Audi bude do svých
      Nevím, kde berete ty nesmysly. Porsche i Audi bude do svých velkobaterkových EV dávat 22 kW onboard chargery. VW v eGolfu a eUp má malou nabíječku, protože tam má i malou baterku.
      Jediní dva výrobci, kteří přešli od silnějších ke slabším nabíječkám je Renault u Zoe (ze 43 na 22 kW, ale tam se to dá omluvit příchodem CCS2 nabíjení) a Tesla z 22 kW na 17 kW.
      Spíš než trendem bych nazval „nevyužitím možností evropské 3 fázové sítě“ řešení některých automobilek (zejména mimoevropských), které do svých aut strkají 1 fázové nabíječky, když prakticky všude v Evropě máme k dispozici 3 fáze.

      1. Jake nesmysly? Do velkobaterkace budou davat? Uz davaji?
        Jake nesmysly? Do velkobaterkace budou davat? Uz davaji? Odpovidate si sam. Prichodem ccs nabijenim. Ano oni nechteji nikomu dat do auta vykonnou nabijecku tak aby nebyl zavisly na rychlonabijeckach. Navic vsude davani jednofazove misto 3 fazovych. Je to drazsi. Cena a zisk na prvnim miste.

        1. Ano, dávají. Audi e-tron se již vyrábí, standardně bude
          Ano, dávají. Audi e-tron se již vyrábí, standardně bude mít 11 kW charger, za příplatek 22 kW. Porsche Taycan bude také mít 22 kW.
          Jinak pokud tvrdíte, že „nedávají“, tak jak můžete tvrdit, že dávají 1 fázové? Nebo ještě jinak, do kterých EV dává Audi a Porsche 1 fázové chargery? 🙂 Vy si protiřečíte, tvrdíte, že nikomu nic „nedávají“, abyste hned tvrdil, že tam strkají 1 fázové nabíječky…

          1. Vzdyt mi to sam potvrzujete. 11kw nabijecka v zakladu. 22kw za
            Vzdyt mi to sam potvrzujete. 11kw nabijecka v zakladu. 22kw za priplatek dost velky. Takze se ten pomer baterie nabijecka pocet hodin potrebnych k nabiti nadale prodluzuje. Za chvili nebude mozne se zakladni nabijeckou nabit baterii za 8hodin nocniho dobijeni.

                1. Jen podle posledních zpráv to v roce 2019 v příplatku
                  Jen podle posledních zpráv to v roce 2019 v příplatku vůbec nebude, nejdříve 2020.

                2. Takze brani. Pokud chce byt clovek nezavisly na drahem DC tak
                  Takze brani. Pokud chce byt clovek nezavisly na drahem DC tak moc moznosti pro AC nema. Mit tam 11nebo 22kw se uz vyzkouselo u Tesly. Jak rikam. Snaha vyrobcu je si dohonit jeste nejake penize na dobijeni.

                3. Když jste u těch konspirací, jak dohání Tesla peníze
                  Když jste u těch konspirací, jak dohání Tesla peníze tím, že ponížila nabíječku z 22 na 17 kW?

                4. Usetrila na aute a kdyz nekomu chybi prikon nabijecky obcas
                  Usetrila na aute a kdyz nekomu chybi prikon nabijecky obcas tak jde vic na supercharger. V tom celkovem objemu to dela a jeste bude delat zase nejake penize navic. Korunka korunce. Halire delaji talire.

                5. Máte těžký život žít ve světě, kde je každý
                  Máte těžký život žít ve světě, kde je každý spiknutý proti vám… 🙂
                  Už vidím, jak kvůli 5 kW navíc jedu navíc 50 km, abych nabíjel na SC… :-))) To mají tedy v té Tesle zajímavé myšlenkové pochody…

                6. Nemam tezky zivot. Hledam si cesty jsk si nabit protoze nemam
                  Nemam tezky zivot. Hledam si cesty jsk si nabit protoze nemam moznost nocniho nabijeni a u cezu stoji kolikrat tesla na 3 hodiny na chademu. Jdzdim tak 4-5t km mesicne tak jsem na nabiheni bohuzel zavisly. Mam CEZ chip a jsem spokojeny akorat vidim jak u nabijecek prituhuje

                7. Celá vaše odpověď (byť Vám rozumím) nemá nic
                  Celá vaše odpověď (byť Vám rozumím) nemá nic společného s konspirací, že výrobci aut dávají do aut pomalé nabíječky proto, aby „nějak“ rejžovali na DC nabíjení…
                  Jinak v Plzni na ČEZu bylo po letošní rok poměrně plno, jak bylo nabíjení zadarmo. Ale jakmile se znovuzpoplatnilo nabíjení, tak se to výrazně uvolnilo…

                8. Bohuzel v praze ne. Pribyly firmy s flotilami a majitele tesel
                  Bohuzel v praze ne. Pribyly firmy s flotilami a majitele tesel co jim chip cez vyplati a berou denne i 80kw na chademu. I ve vestci stoji u cezu a ne na superchsrgeru. Kdyz najedou mesicne 5t km tak vezmou 1000kw za 450kc a to se jim vyplati. Firmam taky.

                9. Až bude TM3 u nás více, tak už na ČEZ nabíječkách
                  Až bude TM3 u nás více, tak už na ČEZ nabíječkách nenabije skoro nikdo jiný, budou tam stát několik hodin. Proč by nabíjeli za 5 Kč kilowatthodina, když to u ČEZ bude za desetinu.

                10. Do té doby ČEZ min. 3x zdraží…
                  Do té doby ČEZ min. 3x zdraží…

                11. V plzni k cetu radsi nejedu je to velka nahoda
                  V plzni k cetu radsi nejedu je to velka nahoda

                12. Na SC je výkon 125 kW a vyšší. Obecně se ale vyplatí
                  Na SC je výkon 125 kW a vyšší. Obecně se ale vyplatí dobře přemýšlet o nabíjení nebo jen prostě dát auto nabíjet vždy, když parkuje. Určitě kvůli tomu nejezdit někam ke krmítku, jako spalováky.
                  Zejména u velkobaterkáčů je to velmi pohodlné a šetří čas. U malobaterkáčů je to pak nutnost. Sám to s ním praktikuji, protože za hodinu nabíjení na 230V 16A mám skoro 1/4 baterky k dobru. Ostatně Tesla u 80 kWh baterky zapojená na Mennekes 22 kW taky. V tom to máme podobné. 🙂

                13. No tesla s priplatkovou 22kw nabijeckou ano, a se zakladni
                  No tesla s priplatkovou 22kw nabijeckou ano, a se zakladni 11kw ne

                14. Předně vše nejlepší Davide, držíte-li dnes svátek
                  Předně vše nejlepší Davide, držíte-li dnes svátek 🙂
                  Když jsme jezdil MiEVem, tak jsem zastával stejný názor jako Radovan. Nabíjel jsem vždy když to šlo a bylo zadarmo. Zvláště v zimě byla nutnost připojit se u OC i na půl hodiny.
                  Co jezdím IONIQem, už to nedělám, jelikož nemusím. Pozměnil jsem i názor (a nejsem sám), že připojovat se u OC už pro to malé množství energie nemá cenu.
                  Když musím, tak nabiji zdarma na rychlonabíječce a pak už doma, kde obrazně za každou kWh nabitou do EV dostanu od OTE cca 14,50Kč…
                  Každý ale máme odlišné možnosti.

                15. Jo jakmile se clovek dostane na vetsi baterku tak uz je to ok.
                  Jo jakmile se clovek dostane na vetsi baterku tak uz je to ok. Nam ty c zera zustanou na rozvozy kde z te dc dobijeme i dost behem par minut. Dik za prani

                16. Také jsem v začátcích přemýšlel o přenosné DC
                  Také jsem v začátcích přemýšlel o přenosné DC nabíječce, ale tenkrát to bylo za cenu dalšího EV. Pro Vás je to nutnost, která se vrátí.
                  Už máte funkční OBDII adaptér? A podařilo se srovnat jednotlivé články?

                17. Uz mi prisel pres amazon. Vyzkousim to a uvidim.
                  Uz mi prisel pres amazon. Vyzkousim to a uvidim.

                18. Budu rád, když mi pak dáš info.
                  Budu rád, když mi pak dáš info.

                19. Ja pouzivam OBDLink LX Bluetooth (kupeny v alze)
                  Funguje

                  Ja pouzivam OBDLink LX Bluetooth (kupeny v alze)
                  Funguje vyborne s ap canion nielen na ione a zere, ale aj na i-mieve. Problem je len na novsich imievoch – na imieve vyrobenom v r. 2013 funguje vsetko, no na imieve vyrobenom v.r. 2014 (a na novsich) nefunguju napetia jednotlivych clankov a teploty, co je skoda…

                20. MiEV 9/2014 funguje vše 🙂
                  MiEV 9/2014 funguje vše 🙂

                21. Ja mam jeden miev z r. 2013(funguje vsetko), druhy z 2015
                  Ja mam jeden miev z r. 2013(funguje vsetko), druhy z 2015 (napetia jednotl. cl. uz nedava). Myslel som, ze zmena bola uz v modeli 2014. Mozte mi poslat vas vin na:
                  jujjujjujjuj111@gmail.com
                  nech zistim presnejsie od ktoreho vin-u bola zmena?
                  t.j. od kedy dali do i-mieva novsi softver, ktory uz neposiela bez vyziadania na zbernicu udaje o napetiach (a teplotach) clankov.
                  Canion funguje len pasivne – vie precitat len to, co je na zbernici. Na novsich imievoch treba data o jednotl. napetiach a teplotach aktivne vyziadat – to vie len MUT3.

                22. Vidím, že jste fanoušek MiEV když máte dva 😉
                  VIN jsem

                  Vidím, že jste fanoušek MiEV když máte dva 😉
                  VIN jsem poslal mailem.
                  Nechá se vyčíst verze soft.?

                23. Je to opravdu výroba ? Není možné že někdě stál. Jaký
                  Je to opravdu výroba ? Není možné že někdě stál. Jaký ma datum na štíku na měniči?

                  Já má třeba v TP datum 04/2015 ,ale na ostatních komponentech jsou datumy do 01/2015 max

                24. Faktem je, že Tesla prvotně mířil na USA a to 11 kW
                  Faktem je, že Tesla prvotně mířil na USA a to 11 kW palubní nabíječkou. V Evropě šlo objednat i verzi Dual Charger, kam jednoduše vrazili 2 palubní 11 kW nabíječky a mělo to 22 kW palubní nabíjení. Pak tato možnost zmizela a už je k dispozici jen 17 kW palubní nabíječka. Pro Evropu škoda, ostatním je to fuk.

                25. Ano presne tak. Pro cestovani po evrope to bypa dobra vec. I
                  Ano presne tak. Pro cestovani po evrope to bypa dobra vec. I na mennekesu se tam dalo nahrnout 22kw za hodinu. Vykony nabijecek sundavaji
                  a/ auto je levnejsi
                  b/ pro domaci nabijeni staci

                  Bohuzel pro cestovani mimo DC nestaci

                26. Souhlasím. Po zápůjčce Smarta na měsíc jsem pochopil,
                  Souhlasím. Po zápůjčce Smarta na měsíc jsem pochopil, že se tím dá jet bez problémů po Evropě, protože tam jsou Mennekesy na „každým rohu“. 22 kW palubní nabíječka bude pořád více a více ceněná, jak budou EV přibývat. Hodně lidí neví, o čem to je, dokud nevyzkouší.

                27. Na smarta a malobaterkac by stacila i slabsi. Vyresili jsme to
                  Na smarta a malobaterkac by stacila i slabsi. Vyresili jsme to nakupem 10kw prenosny na chademo a ccs.

                28. Ta by se mi taky líbila, ale nelíbí se mi její cena – je
                  Ta by se mi taky líbila, ale nelíbí se mi její cena – je to stále tak 80 a více tisíc?

                29. Trochu min. My s tim krmime pres den vic aut.
                  Trochu min. My s tim krmime pres den vic aut.

                30. Už kdysi jsem si říkal, že až bude něco takového za 50
                  Už kdysi jsem si říkal, že až bude něco takového za 50 tisíc, dalo by se do toho investovat. Přece jen 3.6 kW není nic, ale 10 nebo snad dokonce 20 kW, to by byla radost nabíjet na cestách. Mennekesů je na cestách o dost víc než DCček. Jen škoda, že je u nás v ČR právě tento stav. Kdyby se s rozmyslem umístilo 20 nabíječek, nikdo by nemusel přemýšlet o přenosné rychlonabíječce. Jen by stačilo rozumně stavět a ne cpát nabíječky kilometr od sebe a pak nechat 80 km pustinu.

                31. Ja to i vidim ze casem bude u DC plno a placeny tak 10kc kw a
                  Ja to i vidim ze casem bude u DC plno a placeny tak 10kc kw a dostupny bude AC ale dlouhy nabijeni protoze palubni jsou slaby. Takze vlastni prenosnou. Ty mas c zero nebo leafa?

                32. Obojí :). Původně jsem měl Renault Twizy, na němž mě
                  Obojí :). Původně jsem měl Renault Twizy, na němž mě nadchla myšlenka elektromobility. Tak jsem ho po roce prodal a koupil C-Zero, ale pořád snil o Leafu. Později se peníze na Leafa našly, ale moje žena si C-Zero oblíbila tak, že ho svým tělem ubránila, takže máme každý jedno auto a nakonec je to vcelku ideální stav. C-Zero má klasicky 3.6 kW a Leafa mám taky bohužel s 3.6 kW nabíječkou. A stát někde na AC hodiny, to není žádné cestování. Bydlíme kousek od Č. Budějovic, kde už konečně máme i DC (přesně dva týdny a dva dny) a místo toho, aby se další DC objevilo třeba v J. Hradci, kde je to více než nutné, staví se další v Č. Budějovicích u sídla EONu. No ale aspoň si budou EONi tu svou Teslu dávat tam a nebudou blokovat CHAdeMO u Globusu. Ta jejich TMS tam stojí věčně. Z mého pohledu je to spíš ostuda než reklama.
                  Kdyby se síť DC nabíječek navrhovala pomocí mozku a ne podle toho, kde je to jednodušší, už dávno by byly nabíječky v Táboře, J. Hradci, Benešově, někde u Dobříše… Ale nejsou, místo toho jsou v Písku tři a všude okolo pustina.

                33. Jako kdyz si delaji naschvaly a stavi ty nabijecky sobe na
                  Jako kdyz si delaji naschvaly a stavi ty nabijecky sobe na truc.
                  Mel bych jeste 20kw chademo chodi ale zatim jenom na nissany na c zero neco chybi v potvrzovacim signalu na sepnuti. Mame jeste dve nv200. Syn jednu s 24kw a ja s 40kw. Tuhle nabijecku bych asi prodal.

                34. S tou 20 kW jsme u Iona bohužel udělali stejnou zkušenost.
                  S tou 20 kW jsme u Iona bohužel udělali stejnou zkušenost. Leaf OK, Ion ani ránu.
                  Ion má asi nějak citlivější SW. V půlce prosince jsme řešili problém s nenabíjením Ionu přes Mennekes-Yazaki kabel z pomalé Mennekes zásuvky v Bílovci u vlakového nádraží. Smart ED přitom šlapal jak hodinky. Nakonec se ukázalo, že je nutno přesně dodržet postup. Kabel do zásuvky stojanu, spustit a uhradit nabíjení platební kartou, jakmile se rozjede, teprve dát kabel do auta. Jinak kabel spojil auto a stojan ihned, proběhla krátká komunikace včetně spuštění chlazení baterií jako u rychlonabíjení a pak už jen ticho a nějaká chybka. Elektřina ze stojanu šla, ale auto ji nebralo. Smartu to bylo přitom fuk, bral vždy.

                35. Mam redukci z mennekes na 3x400v 32A. Z toho bud na 3 x 240V
                  Mam redukci z mennekes na 3x400v 32A. Z toho bud na 3 x 240V zasuvky takze mohou nabijet 3 auta najednou a nebo na 20kw a 10kw nabijecku. Ted v zime i dobry pro c zero. Z jedne faze nabiji a z druhe topi.

                36. To topení je externí, nebo se nějak podařilo C-Zero ukecat
                  To topení je externí, nebo se nějak podařilo C-Zero ukecat k tomu, aby umělo nabíjet i topit zároveň? I když to by zas nebylo kudy tam dostat další fázi.. No což, přece jen otázka na místě – je to u C-ZERO reálné?

                37. Smutnej příběh. Ještě že u Leafa tohle funguje.
                  Smutnej příběh. Ještě že u Leafa tohle funguje.

                38. Nojo prechazim na nv200 40kw tam uz je to taky vyreseny
                  Nojo prechazim na nv200 40kw tam uz je to taky vyreseny

                39. Me nejde nabijet c zero z mennekesu v Neratovicich. Stojan
                  Me nejde nabijet c zero z mennekesu v Neratovicich. Stojan sepne zmodra a nic se nenabiji. Od te doby co mam tu redukci tak to nabijim pres ni. Podle me nejake rizeni mezi autem a zasuvkou. Ta redukce mi i vyresila z mennekes na kabelu treba u lidlu km de se to na normalni kabel nespojilo. Tahle redukce to umi.

                40. Me nejde nabijet c zero z mennekesu v Neratovicich. Stojan
                  Me nejde nabijet c zero z mennekesu v Neratovicich. Stojan sepne zmodra a nic se nenabiji. Od te doby co mam tu redukci tak to nabijim pres ni. Podle me nejake rizeni mezi autem a zasuvkou. Ta redukce mi i vyresila z mennekes na kabelu treba u lidlu km de se to na normalni kabel nespojilo. Tahle redukce to umi.

                41. Třeba se domluvíme, i když teď, když člověk všechno
                  Třeba se domluvíme, i když teď, když člověk všechno vydal za dárky… No, dejte návrh, ok1zjv(@@)gmail.com, díky.

                  C-Zero je u nás víceméně jen po městě, cestuje se s Leafem. Takže by stačila.

                42. Krásný příběh, máte náběh na Teslu. Přesně tak mi to
                  Krásný příběh, máte náběh na Teslu. Přesně tak mi to popisovali před 4 lety němečtí důchodci u Mnichova na SC. Začali sice Ionem, ale pak šel z domu výměnou za Leafa a ten se odporoučel výměnou za Teslu. Oba v důchodu, dnes pronajímají celoročně svůj byt a jezdí Teslou zdarma po Evropě, prakticky objevují nová místa, jakmile tam dorazí SC. Spí po kempech, hotelech, penzionech nebo sem tam v autě a užívají si to.

                  kdyby se síť DC nabíječek navrhovala pomocí mozku…. No EON tak dlouho hledal inspiraci, až ji našel u ČEZ 🙂

                43. Až budu velkej kluk, třeba bude i Tesla :-). Ale povězme
                  Až budu velkej kluk, třeba bude i Tesla :-). Ale povězme si, že je to jiná liga, hlavně finančně. Po nákupu Leafu bude spíš pár let nákupní klid a pak se uvidí. To víte, nedělám v politice, tak to šetření jde pomalu :).

                44. Ad nabijecky, vzhledem k tomu, ze se objevuji prakticky
                  Ad nabijecky, vzhledem k tomu, ze se objevuji prakticky soucasne, da se predpokladat, ze se planovaly za stejne vychozi situace – v CB nic a tudiz je to logicke misto. Ano, v idealnim svete by konkurenti planovali spolecne (mimochodem, neni to nelegalni?) a pak se domluvili a jeden z nich by vzal za vdek jinou (mozna min lukrativni) lokalitou…

                45. S tím vším by se dalo souhlasit, jen je divné, že první
                  S tím vším by se dalo souhlasit, jen je divné, že první dělal EON a tu hned o kousek vedle teď dělá taky EON. Škoda, v JH nebo v Táboře by byla určitě užitečnější.

                46. Tak v tom pripade jako bych nic nerekl, myslel jsem, ze EON je
                  Tak v tom pripade jako bych nic nerekl, myslel jsem, ze EON je jen jedna. V tom pripade asi fakt bude jedna pro „teslu pana reditele“ a druha pro verejnost.

                47. Radovane, život mě naučil, že když někde vidím či
                  Radovane, život mě naučil, že když někde vidím či slyším tvrzení začínající „Faktem je“, tak to bude v nejlepším případě silně zavádějící. 😉

                  Dual Charger šel samozřejmě objednat i v USA a dokonce mnohem dřív než se vůbec Tesla s 3f dostala do Evropy. Problém byl v tom, že pro těch 17,6kW potřeboval jednofázových 80A, což bylo prakticky dosažitelné jen pomocí speciálního domácího wallboxu. Na cestách to bylo k ničemu, páč všudepřítomné Yazaki má sice teoretické omezení na 80A, ale prakticky se používá max. 72A a to rozhodně ne všude. Čili omezení na 72A / 16,5kW pro Model X (kam se Dual Charger nevešel) bylo naprosto logické a není se čemu divit, že ho převzal i TMS. V US a zbytku světa beztak ani těch 72A skoro nikdo nevyužívá. Druhá věc je, že se s tím svezla i verze pro EU, kde se těch 22kW dalo prakticky využít, ale prostě EU je malý trh a jinde pořádně 3f síť nemají. Při argumentací Teslou se pak zapomíná dodat, že TM3 již má pouze 11kW nabíječku a v SR bude mít jen 32A 7,2kW (doufejme že v EU alespoň dvoufázovou).

                  Nicméně celá tato diskuze je vedena zcela špatným směrem. Tím skutečným problémem je, že u nás 22kW „rychlé“ AC sloupky suplují naprosto nekompetentně budovanou infrastrukturu DC stanic!!! Je to analogie k pokrytí ČR wifi internetem, na tom také není vůbec nic k chlubení a je to pouze vizitka naprosté nekompetentnosti zodpovědných.

                48. Děkuji za doplnění a rozvedení tématu, nechtělo se mi
                  Děkuji za doplnění a rozvedení tématu, nechtělo se mi jít do všech podrobností a detailů.
                  Ono stačí, když se na každé akci elektromobility najde několik desítek lidí, kteří se diví, že to jde nabíjet ze zásuvky jako mobilní telefon a nemusí to mít tu neexistující síť nabíječek.
                  Takže se snažím věci podávat polopaticky, jak to jen jde. 🙁

                1. Nebyla náhodou původně řeč o koncernu? Já jen abych
                  Nebyla náhodou původně řeč o koncernu? Já jen abych neztratil pointu

                2. Jo o VW a mobilni nabijecce. Ale mezitim jste udrzel v mysli
                  Jo o VW a mobilni nabijecce. Ale mezitim jste udrzel v mysli vyvoj diskuse i v jinem smeru a dokonce jste se mnou v jinem tematu diskutoval. A to jste me nijak nekorigoval kzpet k mobilni nabijecce. Ted uz se to rozbehlo trochu sire a uz nestacite sledovat? To tak v diskusi byva. Ok takze zpet.

                  TA VW MOBILNI NABIJECKA JE FAJN. JE LEPSI NEZ TA OD SKODOVKY ZA TO KOLO. TIM BYCH TEDY TOTO TEMA POVAZOVAL ZA VYCERPANE a upozornuji ostatni at se prosim neodchyluji od puvodni zpravy. Jsou zde jedinci kteri to nestihaji.

                3. Já reaguji na vaši původní výčitku, že koncern do vozů
                  Já reaguji na vaši původní výčitku, že koncern do vozů úmyslně dává pomalé nabíječky. A přitom mi nějak unikla spojitost s Jaguárem viz váš příspěvek, na který jsem reagoval? Můžete mi to prosím objasnit?

                4. Porsche a VW Audi to tak planuji u tech 350kw nabijecek. Do
                  Porsche a VW Audi to tak planuji u tech 350kw nabijecek. Do aut daji i maly palubni nabijecky aby lidi toho doma moc nenabili. To je trend u vsech vyrobcu. No a budou si chtit vydelat i na elektrice.

                  Na jaguaru potvrzuji trend i jinych vyrobcu. Audi na e tron dava nyni pouze 11kw. Moznost silnejsi nabijecky zatim neni.

                  odpovědět

                5. On možná bude problém v tom co vy osobně považujete za
                  On možná bude problém v tom co vy osobně považujete za pomalou nabíječku a jaký je průmyslový standard. V podstatě již od začátku novodobého rozvoje elektromobility bylo jasné, že se průmyslový standard v EU ustálí na 3f 11kW a pouze prémiové vozy dostanou příplatkovou 22kW. Cokoliv nad to je prakticky nevyužitelné a tedy nesmyslné. (i taková Tesla má studie jak moc málo je i těch 22kW v reálu využíváno) Cokoliv pod to je tolerovatelné jen u největších lowcostů a za homologaci nabíječek 1f 32A v EU by měli dotyční dostat minimálně přes držku.

                  Všechna ohlášená vozidla koncernu dostanou jako standard 11kW a 22kW jako příplatek. Menší výkon zůstane asi jen u e-Citigo/e-UP! a i ty možná uvidí 2f 16A 7,2kW. Tedy zde žádný problém není.

                  Ještě moji připomínku k Audi e-tron. Upřímně si myslím, že to je poslední elektrický vůz, o kterém velmi kulantně řečeno rozhodovala stará garnitura. Tzn. koncept měl 3 motory, což byl významný technologický/marketingový bonus. Sériová verze tento pohon nemá, aby ho za dva roky znovu dostala verze GT? Ta druhá palubní nabíječka je to samé v bledě modrém. Koncept ji měl, a teď se zase bude čekat minimálně rok než půjde objednat?

                6. Tu studii někde máte nebo jste si ji právě vycucal z
                  Tu studii někde máte nebo jste si ji právě vycucal z prstu?

                  Nedává mi to totiž logiku. Dneska prakticky všechny veřejné AC wallboxy jsou dimenzované na 22 kW, takže jakmile připojíte auto na wallbox, tak si můžete vzít 22 kW. Za historii mého nabíjení jsem se setkal asi jen jednou s veřejným wallboxem, který byl 3x16A. Dneska téměř všechny nové AC wallboxy na frekventovaných místech jsou na příkonech 22 kW a pokud je pevný kabel, tak i 3x63A 43 kW. Běžně vídávám Tesly na AC wallboxech (kterých je mnohokrát více než DC či SC chargerů), tak by mne zajímalo, jak vypadá studie, že když jsou Tesly nabíjené na AC wallboxu, tak si berou jen třeba 3x16A…

                7. To je sice hezké, že má nabíječka ČEZ 22 kWh, ale když
                  To je sice hezké, že má nabíječka ČEZ 22 kWh, ale když se tam připojí 2 auta s 1f palubní nabíječkou, tak každé nabíjí výkonem 3kW, takže kde je těch 3x32A?

                8. Ano, v případě, kdy sdílíte 3x32A na dvě zásuvky, tak
                  Ano, v případě, kdy sdílíte 3x32A na dvě zásuvky, tak samozřejmě po připojení dvou aut si kontrolery „rozdělí“ příkon napůl, takže máte 3×16 A na každou zásovku. A pokud do obou připojíte auta s 1f 32A měničem, tak do obou si ládujete jen 1x16A. Na druhou stranu, pokud jste sám, tak můžete „cucat“ 3x32A nebo pokud do obou zásuvek připojíte auta s 3f 16A měničema, tak můžete jet stále na plný výkon obou aut.

                9. To je právě ta vychcanost ČEZ, člověk nabije 9 kWh za 180
                  To je právě ta vychcanost ČEZ, člověk nabije 9 kWh za 180 Kč. Kdyby přepínali na každý konektor fáze tak, aby každé auto nabíjelo 32A, tak je to ok.

                10. To už bylo dávno předtím, než zavedli platby. Kdyby nebyl
                  To už bylo dávno předtím, než zavedli platby. Kdyby nebyl zákon, že musí umožnit jednorázové platby, tak se nato vykašlou a jelo by to stejně jako před zavedením plateb, tj. nabíjení jen přes smlouvu.

                11. Byl by problém udělat platbu na Mennekes 0,15 Kč za minutu,
                  Byl by problém udělat platbu na Mennekes 0,15 Kč za minutu, aby to odpovídalo nabíjení na Chademo?

                12. To víte, že nebyl. PRE už to tak má roky, evmapa.cz
                  To víte, že nebyl. PRE už to tak má roky, evmapa.cz většina soukromých provozovatelů nabíjecích stanic také. Ale kde není vůle, nemůže být ani cesta….

                13. Nedává tam úmyslně pomalé nabíječky, aby někde
                  Nedává tam úmyslně pomalé nabíječky, aby někde rejžoval vedle. To je debilní konspirace až to bolí. Audi, Porsche i BMW nasazují jako základ 3 fázové nabíječky, které i v té nejpomalejší variantě 3×16 je stále o polovinu rychlejší než nejsilnější 1 fázové nabíječky 1x32A.
                  Kdyby vaše konspirace byla pravdivá, tak by tam strčili 1x16A, ne?
                  Co se týče e-tronu, ano, jsou nějaké zvěsti, že ze začátku výroby nepůjde objednat silnější 22 kW charger (ve skutečnosti je to další 3x16A charger modul k původnímu 3x16A), ale proč do toho motáte ty šílené konspirace? Jelikož je auto na to připravené, přídavný charger není vyjmut z výroby, jen odložen, tak nenapadlo Vás třeba logičtější vysvětlení, že třeba mají technické potíže?
                  Pokud by Vaše konspirace byla pravdivá, proč by Audi vydávalo tato „falešná“ videa, kde ukazují 22 kW nabíjení? https://youtu.be/Bf-vLCTC3GA?t=56

                14. Tak 3 fazove asi davaji treba kvuli tomu aby nerovnomerne
                  Tak 3 fazove asi davaji treba kvuli tomu aby nerovnomerne nezatezovali sit na ruznych fazich. Nevlastni distribuci elektriny tak jim do toho take keca nekdo kdo jim tu elektrinu muze zdrazit. Takze jim tu jednofazovou uz nekdo zarazil.

                15. Výrobcům nikdo nekecá do toho, jaký typ měniče mají
                  Výrobcům nikdo nekecá do toho, jaký typ měniče mají dávat do auta. Kde na ty šílené teorie chodíte?
                  Jak vidíte, na trhu je hromada aut, co mají 3 fázové i 1 fázové měniče, takže nikdo nikomu nepřikazuje, co mají výrobci do auta dát…

                16. Tak keca jim do toho trh. Nabizet auto co
                  Tak keca jim do toho trh. Nabizet auto co nejlevneji.

                  Distribuce take. Platba za jistic. Pokud mate jednofazovou nabijecku tak platite v baraku za velikost jistice kde se vam spuckove zvysuje odber na jedne fazi. Pokud mate 3fazovou tak se vam to rozlozi.

                17. Distribuce výrobci aut do toho rozhodně nekecá. Jak tedy
                  Distribuce výrobci aut do toho rozhodně nekecá. Jak tedy vysvětlíte, že se tu v Evropě prodává hromada aut, co mají jen 1f onboard charger?
                  Trh jim do toho také moc nekecá (pokud tedy myslíte poptávku zákazníků), protože zákazníci tomu moc technicky nerozumí.
                  Já sice bych si nekoupil auto s 1f nabíjením, protože vím jaké to má nevýhody, ale většina zákazníků tohle nijak neřeší. Většinou ani neví, jaký je rozdíl mezi 1f a 3f…
                  Výrobce většinou přemýšlí jak ušetřit, to máte pravdu v druhé větě. S tím souhlasím. Proto jsem rád, že někteří výrobci přemýšlí hlavou a dokáží zákazníkovi nabídnout výhodu, kterou skýtá prakticky jen evropský trh. A proto vím, že auto s 1f nabíjením bych si určitě nikdy nekoupil. Ale rozhodně bych nepodporoval šílenou teorii o tom, že výrobci dávají do aut pomalé nabíječky proto, aby si nějakým způsobem vydělávali na DC nabíjení…

                18. Me 1f nevadi. Mame treba 3c zera na 1f a pres noc se dobiji
                  Me 1f nevadi. Mame treba 3c zera na 1f a pres noc se dobiji kazde ze sve faze takze
                  Jedou 3 faze rovnomerne. Vadi mi spis nissan co ma 1f jenom 7.5kw jednu fazi a ne rozhozenou do dvou a nebo3 fazovou alespon 11

                19. A proc by meli technicke potize? Kdyz dani dohromady baterky
                  A proc by meli technicke potize? Kdyz dani dohromady baterky tak k tomu zvladnou dalsi modul nabijecky. Tam nejsou zadne limity. Soucastek je dost.

                20. A proč by nemohli mít technické potíže? Vy jste expert na
                  A proč by nemohli mít technické potíže? Vy jste expert na tyhle věci? Hledáte konspiraci i v blbým prdu. Kdyby měli zájem na nabíjení na DC chargerech, tak tam za a) nedají ani 3 fázovou 11 kW nabíječku, ale třeba jen 1 fázovou 3,6 kW nabíječku a za b) nebudou jen odstouvat o půl roku další 11 kW add-on měnič, ale rovnou ho zruší…
                  Prostě Vy jste si nejprve vymyslel konspiraci a pak hledáte selektivně jakékoliv podpůrné a až absurdní „důkazy“, abyste si svoji konspiraci podpořil. Vše ostatné, co mluví proti tomu, tak automaticky ignorujete nebo zahazujete…
                  Další diskuze nemá ceny, Vy prostě věříte ve svoji konspiraci a nechcete diskutovat, Vy jen chcete, aby Vám někdo potvrdil Vaše myšlenkové pochody.
                  Přeji hezký víkend.

                21. Tak nemohou to prehanet. Jaguar se nabije za 13hodin a to je
                  Tak nemohou to prehanet. Jaguar se nabije za 13hodin a to je dost za hranou pro normalniho uzivatele co jezdi dost kilometru a ma levnou sazbu na 8hodin. My jsme to vyresili vlastni DC nabijeckou abychom auta za tech 8 hodin dokazalu nabit kdyz nechci zvysovat celkovy jistic do baraku.

                22. Co si o tom popovidat za 10let?
                  Doted slo u pumpy natankovat

                  Co si o tom popovidat za 10let?
                  Doted slo u pumpy natankovat za cash a byl jste jenom na jejich lokalni kamere.
                  Ted k tankovani na elektriku potrebujete chip nebo kartu a pokud budou chtit tak vas vypnou. A kam a kolik tankujete uz vi

                23. Kouknete se co dela za problemy nabijeckam jednofazove
                  Kouknete se co dela za problemy nabijeckam jednofazove nabijecky kdyz se sjedou k jednomu sloupku se dvema mennekesy dve auta. CEZ nema ani prehozeny ty faze a pak to dava kazdemu jenom pulku proudu.

                24. To je ale problém ČEZu, ne výrobce aut. A co to má
                  To je ale problém ČEZu, ne výrobce aut. A co to má společného s Vaší konspirací, že výrobci dávají do aut úmyslně pomalé nabíječky, aby si mohli vydělat vedle na DC nabíjení? Jak ten výrobce dostane peníze z ČEZu, když přijedu k jeho nabíječce?

                25. Vyrobce tesly dostane penize na dobijeni na superchargerech.
                  Vyrobce tesly dostane penize na dobijeni na superchargerech. Porsche a vw si stavi svou sit 350kw jako konkurenci. Jde porad jenom o penize. Poprve si vyrobce muze sahnout i na pohonne hmoty kdyz doted nemohl a musi resit vypadek nahradnich dilu

                26. Proc marny. Kazdy sef firmy je zodpovedny za zvysovani zisku.
                  Proc marny. Kazdy sef firmy je zodpovedny za zvysovani zisku. Prece vidite boj nejenom v autech ale i systemech nabijeni. Porsche ohlasuje 800v nabijeni ale zpetne kompaktibilni dolu. Tesla kontruje upgratem superchsrgeru na ccs. To neni jenom kvuli t3. Bude mmit u nich moznost nsbijet kazdy.pokud mate naklad na 1kw 1kc proudu a muzete prodat ta 10 – 50kc pak po tom skoci kazdy. Poprve v historii si vyrobce auta sahne na marzi z PHM. Proc by to neudelali?

                27. Ono fakt automobilkam pujde a jde uz o preziti. Vsichni jim
                  Ono fakt automobilkam pujde a jde uz o preziti. Vsichni jim kradou ze sacku, stavi si fabriky na zeleny louce nebo skupuji arealy. Delat elektro je cool a lehci nez spalovak.
                  Za valky i v bussinesu vzdy platilo. Kdo ma informace, zdroje a vyzkum vyhraje. Proc by decentralizovana vyroba a distribuce mela zustat v rukou monopolnich hracu? Vsichni do toho jdou. Pres noc dostanu elektrinu zadarmo nebo i zaplacenou dam to do baterek a pres den prodam draze do aut. Trh je neomezeny. Staci spotrebu ve fosilnich palivech prepocitat na kw. Netuseny zisky? Vsichni to uz tusi. Myslim si ze i do budoucna bude omezeni na elektrinu a bude rozdeleny cenovy pasmo za co pujde levna na vareni a do tepevize a draha do auta. Proto.i vsechny spotrebice budou casem ob line. Auta uz jsou pod ruznymi zaminkami. Prectete si Orwella.

                28. No u CEZu ne ale na vlastnim systemu. Nebudte hloupy. Tesla to
                  No u CEZu ne ale na vlastnim systemu. Nebudte hloupy. Tesla to vsem ukazala tak se opici.

                29. EDIT: příspěvek jsem vymazal, byl do jiného threadu.
                  EDIT: příspěvek jsem vymazal, byl do jiného threadu.

                30. O Jaguaru nebylo ani slovo. Byl zmiňován VW, Porsche a
                  O Jaguaru nebylo ani slovo. Byl zmiňován VW, Porsche a Audi.
                  Nevím nic o tom, že by Jaguar plánoval změnu u onboard chargeru. Takže bych spíše napsal: Připlatit nelze.

                31. No prave. Chces si doma dobit z prazdna do plna? Tak si na to
                  No prave. Chces si doma dobit z prazdna do plna? Tak si na to dej 13hodin. U nas na D27 ani to ne. 8hodin a dost.

                32. Už vidím, jak Jaguar při návrhu auta přemýšlí, zda tam
                  Už vidím, jak Jaguar při návrhu auta přemýšlí, zda tam vrazit 1 nebo 3 fázovou nabíječku, kouká do tarifů ČEZu, jak máme dlouhý NT v D27 a uzavírá kartel s ČEZem, že mu ČEZ dá nějaké šušně z toho, že klient nevydrží nabíjet doma a půjde někam na DC nabíječku.
                  Moc koukáte na filmy…
                  Já tam vidím jednodušší vysvětlení. 3 fázový měnič je dražší než 1 fázový a vzhledem k tomu, že 3 fáze se používají jen v Evropě, tak si zjednodušili výrobní proces a dávají tam jen jeden typ měniče. Rozhodně bych Jaguar nepodezíral z nějaké dohody s ČEZem, že ČEZ mu bude dávat nějaké spropitné z toho, že majitel I-Pace si půjde nabíjet na DC nabíječku…

                33. Ja nemluvil o cezu v souvislosti s jaguarem. Pokud zvladli uz
                  Ja nemluvil o cezu v souvislosti s jaguarem. Pokud zvladli uz prislusenstvi co si clovek muze zvolit tak by mohli dat i moznost s nabijeckou. To je prece normalni. Kola takovy, lak takovy, barva interier, nabijecka takova. Chyba je ve me a ne v nich?

                34. Já netvrdím, že chyba je ve Vás a ne u nich. Mě také
                  Já netvrdím, že chyba je ve Vás a ne u nich. Mě také se*e (a to byl důvod, proč jsem vyřadil Jaguara z poptávky a zvolil e-tron), že jsou líná hovádka, co nechtějí dát uživatelům Evropy, kde je rozvinutá 3 fázová síť a máme 3 fázové konektory, tu ohromnou výhodu 3 fázového nabíjení a nenabízí automaticky aspoň nejpomalejší 3x16A charger v autě.
                  Být to na mne, tak vytvořím legislativu, že v Evropě se smí prodávat pouze auta s 3f chargerama. 3f nabíjení nemá jedinou technickou nevýhodu proti 1f nabíjení, naopak to zatěžuje distribuční síť rovnoměrně a uživatel má benefit v podobě rychlejšího nabíjení při menších proudech na fázích oproti zbytku světa, který převážně frčí na 1 fázi.
                  Ale rozhodně bych v tom nehledal konspiraci, že výrobci aut dávají do aut pomalé nabíječky proto, aby nějakým způsobem rýžovali na DC nabíjení, to je neskutečně přitažené za vlasy…

                35. Ja nerekl ze je to konspirace. Spis trzni chovani. Pokud ma
                  Ja nerekl ze je to konspirace. Spis trzni chovani. Pokud ma porsche a vw moznost si poprve v historii sahnout na zisk z pohonnych hmot tak to udelaji stejne jako tesla. Ta dokonce predelava i na CCS v evrope aby jim to zneprijemnila

    2. Třeba v Německu nesmí mezifázový odběr překročit
      Třeba v Německu nesmí mezifázový odběr překročit 4,6kW. To bude asi důvod dodávaných pomalých domácích nabíječek. Časem to zavede ČEZ i u nás, pokud už tomu tak není…
      Někde jsem také četl (byl to snad návrh ČEZu), že k odběru v nízkém tarifu bude muset být nutné % minimum odběru ve vysokém tarifu…

            1. Jednofázové se ale neponížily. Pokud EV má jednofázovou,
              Jednofázové se ale neponížily. Pokud EV má jednofázovou, tak dneska je běžné 1x32A, dříve bylo běžné 1x16A a za příplatek 1x32A.
              Což ale nemění nic na tom, že i ta nejslabší 3 fázová 3x16A je o polovinu silnější než nejsilnější 1 fázové 1x32A.
              A němečtí výrobci BMW, Audi, Porsche 3 fázové nabíječky buď mají nebo plánují. Oproti tomu třeba Mercedes u novinky EQC zůstal záhadně u 1 fázové 1x32A, což je samozřejmě málo na tak velkou baterku.
              EDIT: Z jiného threadu jsem pochopil, že se bavíte o něčem trochu jiném než celou dobu já. Radovan Vám to vysvětlil v dlouhé odpovědi.

              1. Radovanovi jsem poděkoval za osvětu a Vám děkuji taktéž
                Radovanovi jsem poděkoval za osvětu a Vám děkuji taktéž za odpovědi.
                Omlouvám se, že jsem v prvním příspěvku použil nepřesný výraz „domácích nabíječek“, lépe by bylo použít „domácího nabíjení“.
                Pak jsme se opravdu bavili o koze a o voze…
                V principu mi šlo o to, abych upozornil na možnou regulaci ze strany dodavatele a s tím související. Bohužel o tom se žádná diskuse nerozvinula.

      1. Pomalé domácí nabíječky jsou v v EV 1 fázové (32A 7,4
        Pomalé domácí nabíječky jsou v v EV 1 fázové (32A 7,4 kW, případně nižší), takže ty naopak ten mezifázový odběr zvyšují.
        Naopak 3 fázové nabíječky mají v těchto případech smysl, kdy při vyšším výkonu (11, 17, 22 kW) je odběr na všech fázích stejný, takže s příkonem mezi fázemi to nijak nehýbe (z každé fáze odebíráte stejný proud).
        Takže vaše tvrzení „Třeba v Německu nesmí mezifázový odběr překročit 4,6kW. To bude asi důvod dodávaných pomalých domácích nabíječek.“ je neplatné, protože naopak v případě pomalé 1 fázové nabíječky zvyšujete rozdíl odběru mezi jednotlivými fázemi.

          1. Vy ale nemluvíte o palubních nabíječkách, ale tzv. ICCB
            Vy ale nemluvíte o palubních nabíječkách, ale tzv. ICCB (In-Cable Control Box) kabelech. Nicméně máte pravdu v tom, že ampéráž těchto ICCB kabelů dodávaných k vozům opravdu klesá. Nicméně vám nikdo nebrání si pořídit takovýto kabel na plných 16/32A, nebo si pořídit Wallbox a využívat pak nabíječku ve voze naplno.

              1. Možná bude pro další diskusi dobré sjednotit si zde
                Možná bude pro další diskusi dobré sjednotit si zde pojmy:
                – palubní nabíječka = HW a SW na palubě vozu, určuje kolik výkonu je schopno si auto samo vzít z obyčejné sítě a zásuvky (3,6 kW, 6,6 kW, 7,4 kW, 11 kW, 17 kW, 22 kW, 43 kW)
                – nabíjecí kabel = přenosný kabel se zásuvkou a zástrčkou, případně doplněný elektronikou v nich nebo v krabici na kabelu, určený k propojení palubní nabíječky vozidla se sítí a zásuvkou (domácí Schuco 230V, červený pětikolík, tříkolík, čtyřkolík, Mennekes atp.). Výrobci obvykle k vozu dodávají jen základní 220V 10A, občas 400V 32A (obvykle s koncovkami Mennekes. Určuje kolik výkonu je ze zásuvky přeneseno k autu a jeho palubní nabíječce.
                – elektrická zásuvka = obyčejná zásuvka na zdi různých výkonů (domácí Schuco 230V, červený pětikolík, tříkolík, čtyřkolík, Mennekes atp.). Ona a jistič před ní (obvykle v rozvaděči) určují, kolik výkonu může maximálně poslat do kabelu.
                – nabíjecí výkon = nejnižší výkon na spojnici zásuvka – nabíjecí kabel – palubní nabíječka. Pro příklad do auta dostanete výkon 22 kW (a nabijete za hodinu baterku 22 kWh) jen když máte auto s palubní nabíječkou 3F 22 kW, nabíjecí kabel 3F 400V 32A a zásuvku 3F 400V 32A (velký červený pětikolík nebo Mennekes). Cokoliv po cestě bude umět méně, pak dostanete do auta jen to méně. I já mohu Ion nabíjet z Mennekes 3F zásuvky 22 kW nabíjecím kabelem, co umí vzít 3F 11 nebo 22 kW, ale moje palubní nabíječka je pouze 1F 230V 16A, takže se přes 3,6 kW výkonu nedostanu (minus ztráty po cestě, navíc, takže obvykle jen 14A).
                – wallbox = obvykle pevná nabíjecí stanice, krabice na zeď se zásuvkou nebo pevným nabíjecím kabelem k nabíjení auta. Smysl má u vozů, co mají třeba 2F nabíječky 6,6 kW a vyšší, dokáže při správném napojení na síť autu skutečně dodat těch 6,6 kW a více.
                – přenosná nabíječka = obvykle „wallbox do ruky“, který umí z červených pětikolíků udělat pro auto totéž, co pevný wallbox. Nebo je tím myšlena rychlonabíječka, která svým HW a SW obchází palubní nabíječku auta a rychlozásuvkou (CCS Combo nebo CHAdeMO) dokáže poslat autu skoro maximum ze silnější zásuvky (např. z 22 kW zhruba 20 kW i do mého Ionu, jinak by bral stále jen 3,6).
                – pomalý nabíjecí stojan = stojící pevná (nebo někdy nástěnná) krabice s různými zásuvkami nebo kabely s různými koncovkami od obyčejných 230V 16A po 400V 32A. Typicky pomalé stojany od ČEZ (2x Mennekes) nebo PRE (1x Schuco, 1x Mennekes), do výkonu 22 kW.
                – rychlonabíjecí stojan = stojící pevná (málokdy nástěnná) krabice výkonu 50 kW a více. Obvykle s kabely CCS Combo 50 kW, CHAdeMO 50 kW a zásuvkou Mennekes 22 kW nebo kabelem s koncovkou Mennekes 43 kW. Typicky rychlonabíjecí stojany od ČEZ či EON (značek DBT, ABB, Siemens….).

                1. Děkuji, za vaši obšírnou osvětu.
                  Děkuji, za vaši obšírnou osvětu.

          2. O tomhle ale není vůbec řeč. Celá diskuze je jen o
            O tomhle ale není vůbec řeč. Celá diskuze je jen o onboard chargerech, kdy auto je nabíjeno z wallboxu. Neřešíme kabelové nabíječky s řízením na kabelu, které jsou určeny pro Schuko zásuvky (1 fáze) nebo stavební zásuvky (3 fáze).

            1. Diskuse (můj příspěvek k Dave-mu) byla od začátku o
              Diskuse (můj příspěvek k Dave-mu) byla od začátku o mezifázovém odběru a z toho plynoucí domácí nabíjení (obecně).
              Nevhodně jsem použil výraz „domácí nabíječka“…
              Nemusíme se zde už spolu dohadovat kdo co myslel, pojďme k jádru problému, který se týká i těch palubních nabíječek. Možná důvodem proč e-Golf má 2f palubní nabíječku bude krom výše jističe i právě německé mezifázové omezení.

                1. Vůbec Vám nerozumím. O Mercedesu zde nikdo nenapsal ani
                  Vůbec Vám nerozumím. O Mercedesu zde nikdo nenapsal ani slovo.
                  Asi jste omylem odpověděl na jiný příspěvek.

                2. Tak ještě jinak. Psal jste: „Možná důvodem proč e-Golf
                  Tak ještě jinak. Psal jste: „Možná důvodem proč e-Golf má 2f palubní nabíječku bude krom výše jističe i právě německé mezifázové omezení.“
                  A já Vám na to oponuji, že to určitě tak nebude, protože Mercedes u EQC nabídne pouze 1 fázové 32A nabíjení, takže „německé mezifázové omezení“ nebude tím důvodem, když Mercedes na toto kašle.

                3. O.K. už chápu a beru to.
                  Marně dohledávám článek o

                  O.K. už chápu a beru to.
                  Marně dohledávám článek o mezifázovém omezení (bylo to asi na cizím webu s překladem…).

      1. Tak smysl to ma. Bude se to nabijet slabsim privodem asi
        Tak smysl to ma. Bude se to nabijet slabsim privodem asi hlavne v noci a dokaze to pres den vydavat velkym vykonem. Nejak to budou mit spocitany. Pres noc proud zadarmo pres den 1eur za /kw. Cca +- 350kw x 365dni x 1eur rocne doma. A davat do toho budou vyslouzily baterie. Asi i usetri AC DC prevodnik a 30kw nabijecka nebude tak draha. Bude jim stacit privod 400V/64A

          1. Tak ono nemci bezne plati za elektrinu i 10 kc/kWh v tech
            Tak ono nemci bezne plati za elektrinu i 10 kc/kWh v tech drazsich tarifech… prumerna cena elektriny pro domacnost je kolem 8 korun…
            V kontextu toho pak ta elektrina na nabijeckach neni dramaticky draha, v zasade na beznych nabijeckach stoji elektrina stejne jako „doma“…. tohle by bylo drazsi, ale v zasade mensi rozdil nez v CR domaci x verejne dobijeni…

    1. Já to pochopil jako přenosnou nabíječku. Tj. dočasně
      Já to pochopil jako přenosnou nabíječku. Tj. dočasně tam, kde je potřeba nabíjet a za chvíli už ne. Typicky nějaké akce, kde přijede více EV aut (srazy, konference, atd.), tak si vypůjčíte tuto nabíječku, někde si ji nabijete a pak přivezete na akci, kde budete nabíjet 50 kW a lokální přípojka by tento příkon nedala…

Napsat komentář